29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?" 4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. 5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta. 6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. 7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. 8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua. 9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. 10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan. 11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. 25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut. 26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
21 Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko. 22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut. 23 Mutta olkaa te varuillanne. Minä olen edeltä sanonut teille kaikki.
8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
1. Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö.Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
1. Kor. 15:33 Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."
Gal. 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
1. Tess. 2:3 Sillä meidän kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua;
2. Tess. 2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
1. Tim. 6:10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
2. Tim. 2:18 jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon.
2. Tim. 3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen jaeksyen.
Tit. 3:3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä,moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
Hepr. 3:10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
Hepr. 5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
Jaak. 5:19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, 20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
1. Piet. 2:25 Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.
2. Piet. 2:15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
2. Piet. 2:18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
2. Piet. 3:17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1. Joh. 2:26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
1. Joh. 3:7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
Älkää rakkaat eksykö
35
294
Vastaukset
1. Joh. 4:6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
Juud. 1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
Juud. 1:11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamineksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
Ilm. 2:20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
Ilm. 19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
Juuda 17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet, 18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan". 19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole. 20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä 21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi. 22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten; 23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin. 24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen, 25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.- dhg
ok..
- SANANPOHJALLETAKAISINR38
KIITOS sinulle, Herran Jeesuksen palvelija! Näit vaivan, toimit, suojasit itsesi; saakoon näiden Elävän Jumalan Sanojen kautta vapautua mahdollisimman monta jomyrkytettyä sielua!!!
- gdgdggg
ok.
- virsi443
Annoit, Herra, tehtävän
sinun seurakunnassasi.
tahdot meidän käyttävän
oikein lahjat antamasi.
Toimia suo avoimesti,
luottamuksen arvoisesti.- zxccccc
ok.
- Jarmo__EiKirj
Älkää eksykö, rakkaat veljeni. Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa. Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset. Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan; sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.
Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan; hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
(Jaakobinkirje 1:16-27)- Jarmo__EiKirj
Tietääkö joku mitä tämä pohjimmiltaan tarkoittaa? Ehkä muutama täällä saattaa ymmärtääkin.
Kaikenlainen vihanpito, itselleen valehtelu ja muu Jumalan lapseuden katkaiseva tunnusmerkki, ne mitätöivät jokaisen sanan tai Raamatun paikan hengettömänä.
Älkää siis pettäkö itseänne ja julistako sanaa, vaikka kopioisitte koko Raamatun tänne, mutta ilman totuutta hengessänne! Petätte vain sillä tavoin itsenne.
Olkaa sanan tekijöitä, älkää pelkkiä hengettömiä kopiokoneita jotka kuulostavat hurskaalta. Jos te pelkästään vihanne ja sydämeenne patoutuneen kaunanne takia tuotte Jumalan sanaa lyömäaseenanne tänne, niin ette te ole tehneet Jumalan tahdon mukaan, vaan teette lihanne tahdon.
Te näette kuvan peilistä, jollainen nöyrä sielu teidän Jumalan tahdon mukaan kuuluisi olla mutta unohdatte sen heti kun astutte ulos rukouksestanne.
Jumalan sana on kuin ruokakomero, jossa on valmiita ja esivalmistettuja raaka-aineita. Te olette kokki ja kulloisenkin valmistettavan ruokalajin reseptin kertoo Henki sydämessänne.
Älkää siis valmistako ruokaa pöytään "tässä on jauhoja ja tässä sokeria" olkaa hyvä, bon atetit, vaan tehkää se ruoka ja maustakaa sitä. - OletOutoEsitys
Outoja kirjoitat Jarmo.
- hrheahg
Ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta. Ja he ottivat hänet ja veivät Areiopagille ja sanoivat: "Voimmeko saada tietää, mikä se uusi oppi on, jota sinä ilmoitat? Sillä outoja asioita sinä tuot meidän korvaimme kuulla. Me siis tahdomme tietää, mitä ne oikein ovat." apt17
- Seonnyt
Eksytksen aika ja harhaoppien aika.
- Seonnut
Mikä nyt taas on harhaa?
- Harhajaeksytys
Niinpä on nyt.
- etrtt
Harhaa ja eksytystä.
- 655hyh
Harha, pelkkää se on harhaa.
- 655hyj
Ok.
- missäihmeessä
siismikäonharhaa
- Harhaavaan
Harhaa. Pelkkää se on harhaa.
- jghjj
OK-
Jarmo__EiKirj kirjoitti:
Tietääkö joku mitä tämä pohjimmiltaan tarkoittaa? Ehkä muutama täällä saattaa ymmärtääkin.
Kaikenlainen vihanpito, itselleen valehtelu ja muu Jumalan lapseuden katkaiseva tunnusmerkki, ne mitätöivät jokaisen sanan tai Raamatun paikan hengettömänä.
Älkää siis pettäkö itseänne ja julistako sanaa, vaikka kopioisitte koko Raamatun tänne, mutta ilman totuutta hengessänne! Petätte vain sillä tavoin itsenne.
Olkaa sanan tekijöitä, älkää pelkkiä hengettömiä kopiokoneita jotka kuulostavat hurskaalta. Jos te pelkästään vihanne ja sydämeenne patoutuneen kaunanne takia tuotte Jumalan sanaa lyömäaseenanne tänne, niin ette te ole tehneet Jumalan tahdon mukaan, vaan teette lihanne tahdon.
Te näette kuvan peilistä, jollainen nöyrä sielu teidän Jumalan tahdon mukaan kuuluisi olla mutta unohdatte sen heti kun astutte ulos rukouksestanne.
Jumalan sana on kuin ruokakomero, jossa on valmiita ja esivalmistettuja raaka-aineita. Te olette kokki ja kulloisenkin valmistettavan ruokalajin reseptin kertoo Henki sydämessänne.
Älkää siis valmistako ruokaa pöytään "tässä on jauhoja ja tässä sokeria" olkaa hyvä, bon atetit, vaan tehkää se ruoka ja maustakaa sitä.Lainasin monta Raamatun kohtaa eksytyksestä, ettei kukaan pääse sanomaan, ettei ole tarpeeksi varoitettu. Siunattua loppukesää sinullekin toivoo:
Patoutunut kaunainen, hengetön omavanhurskas kopiokone- NäinMinäKoen
BlackBerryWay kirjoitti:
Lainasin monta Raamatun kohtaa eksytyksestä, ettei kukaan pääse sanomaan, ettei ole tarpeeksi varoitettu. Siunattua loppukesää sinullekin toivoo:
Patoutunut kaunainen, hengetön omavanhurskas kopiokoneBerry.
Herra siunatkoon sinua väkevästi.
Olet tiukasti kiinni Jeesuksessa Kristuksessa ja hänen sanassaan.
Lisäksi Jumala on antanut sinulle lahjoja. Älykkyys on Jumalan lahja ihmiselle ja senkin sinä olet saanut.
Luen kaikki kirjoituksesi. - fdehgedeth
Seonnut kirjoitti:
Mikä nyt taas on harhaa?
No se-
- Yllätys.yllätys.is
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska noudatatte tuota naurettavaa juutalaista ajanlaskua. Ette voi pysyä sovitussa aikataulussa, koska ette tiedä, onko 12. vai 13. Kuukausi menossa, koska kolmastoista (13.) kuukausi otetaan käyttöön tarpeen mukaan randomisti.
- Mistätiedät
Onko niin.
- Jarmo__EiKirj
Kolmastoista kuukausi, Adar II otetaan käyttöön vain jos kevätohraa ei löydy Adar I kuun loppuun mennessä. Eikä suinkaan randomisti. Se pitää kuukaudet kasassa vuodenaikaan nähden. Se on Jumalan säätämä tapa.
- rhejuyr
Siinäpä sitä on höpötystä ihan tarpeeksi.
- ghhgfh
ok-
- Jarmo__EiKirj
Mä en kauheesti välitä kuka täällä kirjottaa ja millä nimimerkillä. Täällä esiinnytään niin monella persoonalla ja harhautetaan kaikkea mitä vaan voi. Pidetään sellaista peliä 24/7 että siitä on Jumalan lapseus kaukana. En siis halua edes nähdä kuka kirjoitti, vaan mitä kirjoitti.
Tämä kirjoituksen aloittaja kopioi koosteena varmaan kaikki mikä vähän kään koskee eksytystä, eikä alusta edes asiaa millään tavalla. Vähän sama kuin kopioisin Wikipediasta kaiken mikä liittyy johonkin tiettyyn aiheeseen, sitten sanomatta siihen yhtään mitään. Puhumattakaan että kukaan olisi pohjustanut että mikä on eksytys.
Eksyttämistä mistä ja mihin? Se minua mietityytti ja tällä palstalla muutenkin. Olisi erittäin hedelmällistä tuoda esille syy-yhtälö mitä hakee, ennen kuin tuo puoli Raamattua palstalle ja sanoo että "Bon Apetit". Siitähän tuo Jaakobin kirje juuri puhuu.
Raamattua käytetään jatkuvasti jonkinlaisena akateemisen keskustelun takaajan, jonka kautta voidaan uskovien sanan kunnioituksen vuoksi pitää sanottavaa jumalallisena viisautena, johon ei kukaan voi sanoa mitään.
Ymmärtääkö joku mitä tarkoitan. Ei tällainen ole keskustelua, eikä se ole sanan tekemistä, eikä sen käyttämistä mihinkään tarkoitukseen, vaan sen kopioimista leikepöydältä tänne bittiavaruuteen.
Osaako teistä kukaan täällä sanoa MITÄ ON EKSYTYS?
Mitkä ovat eksytyksen tunnusmerkit?
JOS JOKU EKSYTTÄÄ JOTAIN:
1. ensin täytyy olla reitillä, koska eihän kukaan eksy, jos on jo valmiiksi hukassa
2. eksytettävän täytyy tietää mistä on tulossa ja mihin menossa
3. eksytyksen motiivi pitää olla myös, koska muutenhan se ei ole eksyttämistä
4. kuka eksyttää ja ketä eksytetään?
5. mitkä ovat eksyttäjän keinot ja mahdollisuudet?
Miettikää näitä asioita ja tuokaa sitten niitä Raamatun kohtia, joissa nämä hienosti sitten avataan. Ei ole ymmärrystä, ellei ensin ajattele. - hblm
''Mä en kauheesti välitä kuka täällä kirjottaa ja millä nimimerkillä''
mutta...
koitan valistaa teitä omien oppieni uskoon.- hfghg
Mä välitän, ettämitä kirjoitetaan.
- dggfgfg
Mitä sitten?
- näin.on
HulluHeMahoidotta.
- KylläKyllää
VääräLääkitys hemalla.
- IhanVäärä
Niin on.
- dhfhgh
Totta. Niinpä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1666103- 1471694
- 1131478
- 511250
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️43869Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢28824Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu91795Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5759- 41709
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan219704