Ylösotto lehtimajanjuhla-aikana?

Ilm. 7:9 "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,"

"heillä oli palmut käsissään".

3.Moos. 23: 40 "Ensimmäisenä päivänä ottakaa ihania hedelmiä puista, PALMUNoksia ja tuuheiden puiden lehviä sekä pajuja purojen varsilta, ja pitäkää iloa seitsemän päivää Herran, Jumalanne edessä. 41 Ja viettäkää sitä juhlana Herran kunniaksi seitsemän päivää vuodessa. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen; viettäkää se seitsemännessä kuussa. 42 Seitsemän päivää asukaa lehtimajoissa; kaikki Israelissa syntyneet asukoot lehtimajoissa,"

Onko muille tullut ilm.kirjan kohdasta mieleen lehtimajanjuhla-ajan ja uskovien ylösoton yhteys?

Tänä vuonna se on 14.-21.10. Jerusalemissa.

77

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarmo__EiKirj

      Tätähän on tullut rukoiltua myös ja jokapäiväinen odotus näihin päiviin on vakavaa!
      Tule Herra Jeesus ja tempaa meidät täältä saastuvasta syntisestä maailmasta pois:
      Joh.ilm. 3:7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:
      8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
      9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
      10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
      11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
      12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
      13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'

      • En tiedä tuleeko ylösotto tänä vuonna, mutta mulla on ollut kehotusta tehdä koti-inventaario, mikä tarkoittaa, että hävittää kaikki kirjeet, henkilökohtaiset paperit, liiat rojut nurkista ja nolot jutut, mitä ei halua jäävän jälkeenjäävien katseltavaksi. Sen sijaan ostaa ja jättää paljon hengellistä materiaalia, koska Raamatut pyritään hävittämään koko maailmasta.

        Älköön kukaan pelätkö ylösottoa, sillä se on suuri ilon ja riemun juhla, eikä siinä ole mitään kauheaa. Meiltä pyyhkäistään muistista kaikki entinen, ja taivaan ihanuus aukenee meille. Ne ketkä ovat päässeet hiukankin näkemään taivaan ihanuutta ollen vähän aikaa kuolleina tai muuten, sanovat, etteivät olisi millään halunneet palata tänne takaisin.

        Onnellista autuuden odotusta kaikille.


      • Jarmo__EiKirj

        Amen! Harvinaisen viisaita sanoja. Nämä tällaiset vaan monesti tulkitaan joksikin ihan muuksi. Kyse on uskosta, luottamuksesta ja pelastusvarmuudesta.


    • uutisistapoimittua

      Ulkomaat 13.9.2016 klo 10:27 | päivitetty 13.9.2016 klo 10:51

      http://yle.fi/uutiset/syyria_sanoo_pudottaneensa_israelilaisen_lentokoneen__israel_ohjukset_menivat_ohi/9162815

      Syyria sanoo pudottaneensa israelilaisen lentokoneen – Israel: ohjukset menivät ohi

      Syyria sanoo tuhonneensa myös Israelin ilmavoimien miehittämättömän lennokin. Israel kiistää pudotukset.

      Syyrian armeija kertoo ampuneensa alas israelilaisen sotilaskoneen sekä miehittämättömän lennokin.

      Israelin ilmavoimat kiistää tiedon koneiden tuhoutumisesta. Ilmavoimien mukaan koneita kohti ammuttiin kaksi ilmatorjuntaohjusta, mutta ne eivät osuneet koneisiin.

      Israelin ilmavoimat teki viime yönä iskuja Quneitran alueella, missä on asemissa Syyrian armeijan tykistöä. Israel kertoo tehneensä iskut, koska Syyriasta oli ammuttu kranaatti Israelin hallitsemalle alueelle Golanin kukkuloilla.

      – Yöllä ammuttiin Syyriasta kaksi maasta-ilmaan -ohjusta sen jälkeen, kun Syyrian tykistöasemia vastaan oli isketty. Missään vaiheessa [Israelin] koneiden turvallisuus ei ollut vaarassa. Heidän väitteissään ei ole mitään perää, sanoi Israelin ilmavoimien tiedottaja.

      Israel on pääsääntöisesti pysytellyt sivussa Syyrian sisällissodasta, mutta se on tehnyt vastaiskuja aina kun Syyriasta on ammuttu sen alueelle.

      Israelin arvellaan myös tuhonneen Syyrian armeijalle toimitettuja aselasteja.

    • onkolehtimajajuhlaa

      ???

      --------------

      Nimimerkin "Heikko" uni toukokuussa 2010

      Eräs veli sanoi minulle: "Kirjoita ylös, Lehtimajanjuhlaa ei ole." Ymmärsin, että Israelissa ei ole Lehtimajanjuhlaa tänä vuonna. Jumala haluaisi, että muistamme Israelia.

      ----------

      Jes. 17:1

      Ennustus Damaskosta. Katso, Damasko poistetaan kaupunkien luvusta ja luhistuu raunioiksi.

    • pihonsivulta

      21.12.2011

      Sadhu Sundar Selvarajin saama profetia 6.12.2011 Jerusalemissa Avointen taivaiden profeetallisessa konferenssissa

      Jerusalem tullaan jakamaan

      Sadhu alkaa profetiansa kertomalla, että hänen luonaan kävi profeetta Sakarja. Myös Jeesus ja enkeleitä vieraili Sadhun luona vahvistaen sanoman.

      Profeetta Sakarja kiinnitti Sadhun huomion Sakarjan kirjan luvun 14 jakeisiin 1-3, jotka kuuluvat seuraavasti:

      ”Jerusalem, Herran päivä on jo lähellä! Sinä päivänä sinut ryöstetään tyhjäksi, ja saalis jaetaan muuriesi sisällä.
      Minä kokoan kaikki kansat taistelemaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, puolet kaupungin asukkaista viedään vieraaseen maahan. Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota.
      Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.”

      Luettuaan tekstin Sadhu kysyi Sakarjalta: ”Mitä tämä Kirjoitus tarkoittaa?” Sakarja vastasi: ”Jerusalemin kaupunki tullaan pian jakamaan.” ”Miten se on mahdollista?” Sadhu kysyi. Sen jälkeen Sakarja selitti Sadhulle, miten kaikki tulee tapahtumaan.

      Kun Sadhu tuli Jerusalemiin konferenssiin, Jumalan enkeli ilmestyi hänelle 5.12.2011 ja sanoi: ”Jerusalemin kaupunki tullaan jakamaan hyvin pian.”

      Sadhu kertoi konferenssissa: ”Kaikki suojelevat enkelit, myös Israelia suojeleva ylienkeli Mikael, joutuvat vetäytymään taaksepäin eikä heidän sallita turvata Israelia, koska Jerusalemin pitää tulla jaetuksi.”

      ”Kyseessä on tuskallinen tapahtuma, mutta Israelin pitää käydä sen läpi, jotta muut profeetalliset asiat voisivat toteutua. Vasta näiden kauheiden koettelemusten jälkeen israelilaiset kääntyvät Herran puoleen ja huutavat: ”Oi, Herra Jumala, missä sinä olet? Auta meitä!” Kyseessä on Israelin ristiinnaulitseminen. Mutta se on välttämätöntä. Silloin toteutuu Sakarjan kirjan luvun 12 jae 10 ”Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen”.

      Sen jälkeen Sadhu kertoi, miten Jeesus ilmestyi hänelle Jerusalemin hotellihuoneen parvekkeella näyttäen hänelle kaikkia niitä paikkoja, joissa hän teki maanpäällistä työtään 2000 vuotta sitten.

      Yhtäkkiä Sadhu näki näyssä, miten eräs korkea rakennus räjähti, sen jälkeen toinen iso rakennus romahti maahan ohjuksen osuttua siihen. Kaikkialla taivaalla näkyi hävittäjälentokoneita.

      Kaiken tämän keskellä Jeesus sanoi kyynelet silmissään: ”Minun kaupunkini tulee kärsimään suuresti sodasta.” Myös paikalla olevat enkelit sanoivat: ”Israel tulee kärsimään suuria tappioita. Menneissä sodissa Israelin tappiot ovat olleet pienet, mutta tällä kertaa Israel tulee kärsimään raskaita menetyksiä. Israel tulee kärsimään kuten Jeesus, jota lyötiin, ruoskittiin ja joka ristiinnaulittiin. Jerusalemia lyödään, rusikoidaan ja teurastetaan. Kuolleita ruumiita, lapsia ja nuoria ihmisiä, makaa kaikkialla kaduilla pommien ruhjomina.”

      Sitten Israelin lähin ystävä ja liittolainen USA tulee pettämään Israelin kuten Brutus Caesarin. USA virittää poliittisen ansan Jerusalemin valloittamiseksi. Sen jälkeen Antikristus tulee näyttämölle tarjoamaan rauhaa maaluovutuksia vastaan.

      Sadhu näki näyssään, miten Israelin pääministeri oli hyvin avuton ja järkyttynyt tässä tilanteessa, jossa Israelin paras ystävä osoittautuikin petolliseksi.

      Israelilla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin luopua puolen Jerusalemin hallinnasta. Näin Jerusalem jakaantui.

      Antikristus, joka sai rauhan aikaan Lähi-idässä, lupasi rauhaa maaluovutusten vastapainoksi. Lisäksi Antikristuksella oli vielä yksi bonuskortti: jos israelilaiset suostuvat Jerusalemin jakamiseen, niin he saavat rakentaa Jerusalemiin temppelin.

      Silloin toteutuu Danielin kirjan luvun 9 jae 27: ”Hän (Antikristus) on tekevä liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon (= 7 vuotta) ajaksi, ja puoleksi sitä viikkoa (= 3½ vuotta) hän (Antikristus) on lakkauttava teuras- ja ruokauhrin. Ja temppelin ylimmällä kohdalla on oleva turmion iljetys aina siihen saakka kun turmion tuoja (Antikristus) vääjäämättä joutuu turmioon.”

      Silloin tehdään siis rauhansopimus, mutta teeskentelevä rauhanruhtinas, joka on itse asiassa kadotuksen ihminen, tulee rikkomaan sopimuksen 3½ vuoden kuluttua.

      Sadhu kertoi lopuksi, että Israelin liittolaiset eivät ole oikeita liittolaisia. Ne vain näyttävät siltä. Itse asiassa ne vain odottavat tilaisuutta iskeä Israelia selkään.

      Israel tulee jäämään täysin yksin. Israelilla ei tule olemaan yhtään ystävää. Israelin ainoa ystävä tulee olemaan Jumalan seurakunta, Jeesukseen uskovien joukko, ei virallinen kirkko.

      • pihonsivulta

        Onko Jerusalemin, Jumalan kaupungin, jakamisesta mitään seurauksia?

        Sadhun mukaan Jerusalemin jakamisesta seuraa suuria maanjäristyksiä ja valtavia hyökyaaltoja eri puolilla maailmaa.

        On myös kolmas seuraus. Kun Sadhu oli rukoilemassa ja paastoamassa Siinain vuorella, hän näki mitä tulee tapahtumaan USAlle, joka tulee olemaan merkittävin Jerusalemin jakamisen puolestapuhuja. Sadhu näki kolmiulotteisen Yhdysvaltojen kartan. Sadhu näki kartan vierellä valtavan enkelin miekka kädessään. Enkeli kääntyi Sadhun puoleen ja sanoi: ”Tämä on tämän kansakunnan tuomio, joka tulee kääntämään selkänsä Jumalan kansaa vastaan.” Näin sanottuaan enkeli puhkaisi ja lävisti USAn keskeltä halki.

        Sadhulta on kysytty paljon, miten Jeesukseen uskovien ihmisten käy Israelin tulevissa tuomioissa. Enkeli vastasi: ”Messiaaniset juutalaiset ja kaikki muut uskovat tullaan suojelemaan tulevien vaikeuksien aikana.”

        Sadhu jatkoi: ”Jumala tulee puhumaan monille eri maiden uskoville siitä, että heidän tulisi muuttaa Israeliin, koska lopunaikana Israelissa tarvitaan vanhurskaiden ihmisten palavia rukouksia. Joten jos tunnet hengessäsi sisäistä kutsumusta muuttaa Israeliin, älä epäile. Meidät on kutsuttu olemaan Israelin rinnalla silloinkin, kun kaikki muut hylkäävät Jumalan omaisuuskansan."

        Sadhun kotisivu: http://www.jesusministries.org/


    • uutisistapoimittua
    • Kotimatkalainen

      Kaikki on mahdollista ajankohdan suhteen! Odotetaan Herraa ja ollaan valmiina. Jeesus tulle pian!

    • onnettumuustapahtuu

      Jer. 1:11-16

      11 Minulle tuli tämä Herran sana: "Mitä sinä näet, Jeremia?" Minä vastasin: "Minä näen mantelipuun oksan".

      12 Herra sanoi minulle: "Sinä olet nähnyt oikein; sillä minä valvon sanaani toteuttaakseni sen".

      13 Minulle tuli toistamiseen Herran sana, näin kuuluva: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen kiehuvan padan; se näkyy pohjoisen puolelta".

      14 Ja Herra sanoi minulle: "Pohjoisesta on onnettomuus purkautuva kaikkien maan asukasten yli.

      15 Sillä katso, minä kutsun kaikki pohjoisten valtakuntain kansanheimot, sanoo Herra, ja ne tulevat ja asettavat kukin valtaistuimensa Jerusalemin porttien oville ja kaikkia sen muureja vastaan, yltympäri, ja kaikkia Juudan kaupunkeja vastaan.

      16 Sitten minä julistan heille tuomioni kaikesta heidän pahuudestaan, koska he ovat hyljänneet minut, polttaneet uhreja muille jumalille ja kumartaneet kättensä tekoja.

    • pihonsivulta

      "Ruotsissa tähän Awakening EUrope-tapahtumaan osallistuu kymmeniä arvostettuja seurakuntia. Ruotsissa monet kristityt haluavat syttyä Jumalan tulesta."

      "Seinäjoen Helluntaiseurakunnasta viedään nuoret sanankuuloon ruotsiin:

      Awakening Europe -matkan ilmoittautuminen on nyt avattu! Lisätietoja matkasta löytyy lomakeen kuvauksesta."

      https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc3QTuRd8rOiz0O8W_YLR_jJS1acdYfZmtFkIPRpkyUn0irrw/viewform

      28.-30.10.2016

      --------------

      Profetia vuodelta 1985 mm. siitä, että homoja aloitetaan vihkimään Ruotsissa toteutui. Ruotsi aloitti vihkimään homoja 2009. Tässä tämä Jumalan viesti:

      " Profetia Ruotsille:

      " Herra, Israelin Jumala, Jaakobin Jumala ja Aabrahamin Jumala. Näin sanoo Hän, joka on ja joka oli ja joka tuleva on Herra Jumala, kaikkivaltias.

      Tänä päivänä, 7.5.1985 puhun Minä sinulle, pieni palvelijani Tukholmassa, sillä tänä päivänä Minä profetoin tälle kansalle, jonka parissa sinä asut. Tälle kansalle jonka keskuudessa sinä olet saanut olla nämä määrätyt vuodet ja määrätyt päivät ja määrätyt hetket, mutta ne ovat pääsemässä päätökseensä, sanoo Herra, Herra.

      Sinä profetoit nämä sanat jotka Minä sinulle annan tätä Ruotsin kansaa varten, kansaa joka on ollut Minun kasvojeni edessä, ja joka on tehnyt suuren kauhistuksen ja valtavan riettauden, niin että Minun Pyhä Henkeni ei voi enää levätä tämän maan yllä, sanoo Herra, Herra. Minä olen sanonut Minun korkeasti Pyhälle Hengelleni: Nouse pois Ruotsin yltä, sillä he ovat häpäisseet Sinut ja tehneet kauhistuksen Sinun edessäsi, sillä he ovat nostaneet alttarille kauhistuksen riettauden ja autioittavan iljetyksen.

      Minun Pyhä Henkeni, Sinä joka olet lumivalkea kyyhkynen, Sinä joka lennät kaiken maan yllä, Sinä joka olit, ennenkuin maailmat perustettiin, niinkuin Raamattu sanoo: Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Minä olen sanonut Sinulle: Nouse tänne, ja Sinä tulet nousemaan. Lumivalkoisen kyyhkysen siivillä Sinä nouset ylös Minun tyköni.

      Ruotsin kansa, sinä olet edennyt synnin teilläsi niin pitkälle, ettet sinä tule kokemaan sovitusta etkä anteeksiantoa pyhien kasvojeni edessä. Sinä olet ollut kasvojeni edessä sodan vaikeina aikoina, sinä avasit rajasi pakolaisille, sinä yritit auttaa naapureitasi kärsimyksen päivinä, mutta sinun sydämesi ajatukset eivät olleet puhtaat kun sinä avasit rajasi, sillä sinulla oli omien etujesi tavoittelu mielessä. Olen antanut sinun olla rauhassa aina tähän päivään saakka.

      Näin sanoo Herra: Te tulette näkemään ja kokemaan sen pyhän profetian, jonka Minä annoin palvelijalleni Birger Claessonille vuonna 1950. Tämän profetian toteutumisen hetki on tulossa. Minä tulen sallimaan mahtavan Neuvostoliiton armeijan lähteä liikkeelle ja tulla Ruotsin rajan yli, mutta sitä ennen tapahtuu, niinkuin Minä puhuin Birger Claessonille, profeetalle jonka Minä nostin profetoimaan Ruotsin kansalle vuonna 1950, että Suomi ja Norja tulevat olemaan kansojen meren alla.

      Sinun ympärilläsi Ruotsi, on silloin muuri ja maassasi syttyvät Pyhän Hengen tulet ja Pyhän Hengen sanoma kaikuu yli Ruotsin rajojen. Mutta Ruotsin kansa, sinä ja sinun julistajasi tulette itse sammuttamaan tämän pyhän tulen, joka palaa silloin Ruotsissa. Tämä tuli sammuu ja tapahtuu, että Ruotsin kansa itse pysäyttää sen herätyksen, jonka Minä levitän yli Ruotsin. Kun tämä tapahtuu, tulee ympärilläsi oleva muuri sortumaan Tornionjokeen. Ja se suuri armeija, joka on kokoontunut Pohjois-Suomeen ja Pohjois-Norjaan, saa luvan tulla rajojenne yli.

      Te olette avanneet synnin sulut, te olette sallineet kauhistuksen ja hirmuisen iljetyksen päästä alttarille. Tukholman suurkirkko, joka on yksi huomatuimmista kirkoista Ruotsissa, on saastunut homoseksualismin synnistä ja tämä iljetys on tullut Minun kasvojeni eteen. Minä en enää salli Pyhän Henkeni levätä teidän maanne yllä. Minä kutsun Henkeni kotiin ja nostan sen valkoisen kyyhkysen siivin ylös Minun luokseni.

      • pihonsivulta

        Hirvittävä sato, jonka teidän syntinne on tuottanut, odottaa korjaamistaan, sanoo Herra. Tätä syntiä, joka on tullut Minun pyhien kasvojeni eteen, ei tulla antamaan anteeksi, ei ennenkuin Herran Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen veri on voinut puhdistaa teidät. Mutta kansana te ette tule kääntämään kasvojanne Minun puoleeni, vaan te käännätte selkänne Minulle ja pilkkaatte Pyhän Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen verta...."

        ".....Te ette ota vastaan sovitusta, vaan elätte synnissä. Ruotsin kansa! Kesä 1985 on kesä, jonka te tulette muistamaan. En sano, että tuomiot tulevat juuri tänä kesänä, vaan Minä sanon että kesän 1985 te tulette muistamaan. Synti on noussut aina taivaaseen asti. Minä en tule sallimaan puhtaan Pyhän Henkeni liikkua syntienne haisevan tunkion yllä.

        Ruotsi! Ruotsi! Sinun päiväsi ovat luetut! sanoo Herra Kaikkivaltias, joka on, joka oli, ja joka tuleva on.

        Sinä palvelijani, joka olet Tukholmassa, sinulle Minä sanon, että sinä päivänä, kun sinä näet autioittavan iljetyksen siinä paikassa, jossa se ei saisi olla, paikassa, joka on pyhitetty Minun nimelleni, sinä päivänä käännä kasvosi Minun puoleeni. Minä johdan sinut pois Tukholman kaupungista, sillä tuho, ja tuomio tulee tämän kaupungin ylle. Sen Minä, Herra olen sanonut.

        Tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Sodoman synnit ja tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Gomorran synnit. Tämä kaupunki tulee olemaan suurten tykkien ja suurten pommien keskellä, kun Minä otan pois Pyhän Henkeni tämän kaupungin yltä.

        Ruotsin kansa! Se pieni morsian, joka on keskuudessasi, tullaan ottamaan ylös, se tulee olemaan merkki. Ylöstempaus on tulossa!

        Morsian tulee olemaan valmis, se tulee jättämään surun ja tuskan maan, se tulee ylös Minun luokseni, sanoo Herra. Morsian on ottanut Minut, ja Minun Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen veren ja nimen kilveksi tulevia tuomioita vastaan. Sinä päivänä, jolloin maan päällä itketään ja parutaan, on morsian Minun läsnäolossani hääjuhlissa ja hää-aterialla.

        Morsian! Tee valmistelusi. Morsian! Ole onnellinen. Morsian! Älä petä ylkäsi luottamusta.

        Ylkä ei petä morsiantaan, ei koskaan! Olen ollut Golgatan ristillä sen asian vahvistukseksi, sanoo Herra, Jeesus Kristus. "

        ( lähde: http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/40.htm )


      • pihonsivulta

        "Mutta Ruotsin kansa, sinä ja sinun julistajasi tulette itse sammuttamaan tämän pyhän tulen, joka palaa silloin Ruotsissa. Tämä tuli sammuu ja tapahtuu, että Ruotsin kansa itse pysäyttää sen herätyksen, jonka Minä levitän yli Ruotsin. "

        ----------------

        http://www.netikka.net/hans.backman/kaivoskuilu.html

        Kristinebergin profetia:

        "Samalla kun Kristinebergin kaivoksesta löydettiin tuo merkillinen Kristus-hahmo,jouduttiin myös kiinnittämään huomiota erääseen hyvin vanhaan profetiaan,jonka eräs nainen Lapissa toi suunnilleen vuosisadanvaihteessa.

        Jäljennös siitä on Uumajan lääninmuseossa,ja alkuperäiskappale on Uppsalan murrearkistossa.

        Sen sisältö on siksi omaperäinen ja ajankohtainen,että se ansaitsee tulla mainituksi tässä yhteydessä,koskapa niin paljon sen ennustuksista on mennyt täytäntöön.

        Se kuuluu:

        - Maailman viimeisinä aikoina tulee esiintymään monia vääriä profeettoja,joista useat tulevat ennustamaan viimeisen tuomion ajan.

        Jos sinä kuulet sellaisten puhuvan,sinun ei pidä uskoa,mitä he sanovat,sillä ainoastaan Jumala tietää sen päivän.

        Todisteena siitä,että me lähestymme loppua,on ihmisten oppineisuus,joka leviää yli koko maan.

        - Kansat tulevat myös olemaan itserakkaita ja luottavat itseensä.

        Kristillisyys vähenee,ja jumalisuus häviää.

        Ihmiset tulevat olemaan sitä mieltä,ettei mikään Jumala ole luonut maata.
        Jotkut tulevat uskomaan,että ihmiset itse ovat aikaansaaneet ihmeen.

        Tulevaisuuden ihmiset tekevät suuria keksintöjä,jopa niin suuria,että heidän mielestään ei edes Jumala ole tehnyt sellaisia ihmetekoja.Inhimillinen keksimiskyky tulee muovaamaan uudestaan ne ihmiset,jotka Jumala on luonut,mutta niiltä ihmisiltä puuttuu sielu.

        - Ihmiset tulevat matkustamaan taivaalla lohikäärmettä muistuttavissa esineissä.Tulee olemaan lohikäärmeitä muistuttavia,sähiseviä esineitä ilmassa,maan päällä ja maan alla.

        Sinä aikana ihmiset riemuitsevat ja sanovat olevansa maailmankaikkeuden herroja.Mutta kuitenkaan he eivät ole tyytyväisiä.Seuraava toimenpide on yritys voittaa kuolema.

        Kenenkään ei tarvitse kuolla,vaan jokainen saa iankaikkisen elämän.Kaiken tämän tulevat ihmiset näkemään,mutta heillä ei ole enää viisauden silmiä nähdäkseen.

        He eivät tahdo tehdä parannusta synneistään.

        Vaivanajan tuskat kohtaavat kaikkia maapallon maita ja kansoja,ja kaikilla kielillä kuullaan valitushuutoja.


      • pihonsivulta

        - Mutta Pohjolassa on maa,jossa asuu kookasta kansaa,ja Pohjoismaiden kansoja säästetään niin kauan kuin mahdollista niistä vaivoista,jotka jo ovat levinneet yli maan.

        Sillä Jumala itse on valmistanut asunnon ainosyntyiselle Pojalleen erään Pohjoismaan kimaltelevassa vuoressa.

        Vuori ja maa on kauan oleva Herran käden varjossa.Missä vuori ja maa on,sitä ei vielä tiedä kukaan,mutta se on käyvä ilmi maailman viimeisinä aikoina.

        Mutta ennen sen ajan tuloa ovat Pohjoismaiden kansat poikenneet pois Jumalan viitoittamilta teiltä.Vielä tulee Jumala armahtamaan Pohjoismaan ihmisiä,sen tähden että he ovat anteliaita.

        Mutta sekin kansa voimistuu synnin teossa.Silloin tulee Jumala osoittamaan ihmisille ainosyntyisen Poikansa asunnon kimmeltävässä vuoressa,sen asunnon,jonka Hän itse on valmistanut.

        - Jonkin aikaa tulee olemaan suurta hämmästystä Kristus-kuvan johdosta.

        Mutta pian he unohtavat kaiken,ja jumalattomuus saa ylivallan kansan seassa.

        He tulevat huutamaan,ettei ole olemassa mitään muuta jumalaa kuin tiedon jumala.

        Välkkyvä vuori tulee silloin jälleen näyttäytymään,ja siitä puhutaan ihmisten keskuudessa,sen tähden että Jumalan suojeleva käsi edelleenkin lepää siellä asuvan kansan päällä.

        Tällä kertaa tulee Kristus-kuva näyttäytymään ylhäällä vuoren huipulla,niin että kaikki voivat nähdä sen.

        Jälleen ihmiset näkevät ja hämmästyvät suurta ihmettä.

        Jumala tulee myös jonkin aikaa suojelemaan Pohjoismaan ihmisiä ajan vaivoilta,niin kauan kuin jumalankuva on näkyvissä,eivätkä ihmisten kädet ole murskanneet sen asuntoa.

        - Kuitenkin jumalattomuus lisääntyy.

        Ihmisten epäusko tulee suuremmaksi ja suuremmaksi.

        Vuori jumalankuvineen murskataan.Jumala ottaa silloin suojelevan kätensä Pohjoismaan kansan päältä.

        Ne vaivat,joilta tuota kookasta kansaa on niin kauan säästetty,tulevat heidän ylleen seitsenkertaisesti ja jälleen seitsenkertaisen pahempina kuin ne vaivat,jotka ovat kohdanneet muita maapallon maita ja kansoja.

        Niin pitkälle tästä merkillisestä profetiasta.Näiden ennustusten ja Kristinebergin Kristus-hahmon välinen yhteys on kouraantuntuva.

        Ne ennustukset,jotka käsittelevät meidän aikamme oloja,ovat paikkansa pitäviä ja äärettömän ajankohtaisia.

        Jospa tämä saisi varoittaa ja herättää meidän kansaamme,ennen kuin on liian myöhäistä!

        Tälle profetialle ja Kristus-kuvan löytämiselle voidaan antaa mikä merkitys tahdotaan.

        Mutta on vaikeaa täysin vapautua ajatuksesta,että tämän ennustuksen ja täyttymyksen välisellä ihmeellisellä yhteydellä voi olla määrätty syy.

        Eiköhän se vain voi olla tervehdys Jumalalta itseltään,enne siitä,mitä on tulossa.Ei kai tätä voida torjua vain pelkkänä sattumana?"

        Lähde: Hyvä Sanoma N:o 3 1968


      • pihonsivulta

        "Mutta Ruotsin kansa, sinä ja sinun julistajasi tulette itse sammuttamaan tämän pyhän tulen, joka palaa silloin Ruotsissa. Tämä tuli sammuu ja tapahtuu, että Ruotsin kansa itse pysäyttää sen herätyksen, jonka Minä levitän yli Ruotsin. "

        ----------------

        Taisto Mäen näky v.1994

        Julkaistu Kipinä-lehdessä 4/1994

        NÄKY

        Tilanteet kansojen keskellä Jumalan armosta näin visuaalisen näyn, joka sisälsi myös profeetallisia sanomia.

        Sanomia, jotka koskettavat niin uskovaisia, kuin myös kaikkia muitakin ihmisiä. Jumalalla on paljon sanottavaa tämän päivän ihmisille.

        Eteeni ilmestyi alue, jossa näkyi Eurooppaa ja vähän Aasiaa sekä Afrikkaa. Aina Pohjoismaista näkyen itään, pohjoista Venäjää, sieltä mennen Lähi-Idän läheltä Pohjois-Afrikkaan päättyen Marokon pohjoisosaan lännessä.
        Se oli kuin kartta väreissä ja hyvin luonnollisen näköinen.

        Katsellessani tuota huomasin, että siinä tapahtui liikehdintää. Liikehdintä oli kuin meren aallot, jotka menivät ylös ja alas. Se oli kuin myrsky. Ymmärsin, että Euroopan yllä oli sekaannuksen verho, joka aiheutti levottomuutta.

        Ei ole täysin selvää, mitä oli tapahtunut, mutta jokin tapahtuma oli tuon saanut aikaan niin, että väkivallan aallot levisivät ja voimistuivat.

        Tämä levisi myös Pohjoismaihin. Norja, Ruotsi ja Suomi olivat kohta myrskyn keskellä. Kotimaani Suomi Kuulin kuin äänen, joka kehotti "Huomioi tämä" tai niin kuin Raamatussa sanotaan "Katso".

        Tämän näkemäni alueen ylle ilmestyi käsi, joka piti suurennuslasin kaltaista lasia. Katseeni kiinnitettiin tuon kautta Suomeen, maahan, joka on kotimaani. Yllättäen huomasin olevani suomalaisten ihmisten keskellä, ja näin perheiden sisälle. Ihmiset olivat pelon vallassa.

        Näin kuinka ihmiset itkivät pelosta ja voimattomuudestaan. Jotkut suunnittelivat koko maanosasta karkuun lähtöä.

        Tilanteet olivat käyneet käsittämättömiksi ihmisten silmissä. Tunsin itsenikin tässä tilassa pelokkaaksi ja kyselin: mitä tämä on ja miksi?

        Jumalalla oli tähän loppujen lopuksi yksinkertainen vastaus: - Penseys. Kansakunta on penseä. Välinpitämätön ja penseä.

        Niskoittelu Hänen (Jumalan) edessä. Ulkokultaisuus, pintakristillisyys, tekopyhyys, joka on vallannut hyvin pitkälle uskovat kristityt.

        Kristillisiin seurakuntiin on pesiytynyt paksu pöly, jonka on aiheuttanut kuivuus hengellisessä mielessä. Kaikki kaavamaisuus ja kuollut kristillisyys on estänyt Jumalan Pyhän Hengen ilmestymistä ja leviämistä.

        Herra haluaa olla SUURI keskellämme.

        Ei kukaan ihminen, vaan vain Jeesus Kristus Pyhän Henkensä kautta.

        Näin sanoo Herra! - Minä haluan puhdistaa seurakunnan, kaikki. Voi teitä, joidenka silmät ovat sokeat tuon pölyn tähden! Minä joudun särkemään teidät, sanoo Herra! Särkemään, että te näkisitte totuuden ja tekisitte parannuksen.
        Sillä minä olen totuus!

        Vapautus ja apu ei tule idästä, lännestä, pohjoisesta tai etelästä, vaan korkeudesta levitettyjen käsien kautta! Sanoo Herra.

        Minä haluan omani itselleni. Keitä te olette, jotka käytätte nimeäni; mutta olette lihoneet kuin siat maallisella omaisuudella. Te, jotka käytätte hyväksi puhtaita palvelijoita ja rakennatte itsellenne epäjumalan omaisuudella.

        Paljon on epäjumalia tullut teille.

        Missä on rakkauteni? sanoo Herra. Te ette ole auttaneet särjettyjä!
        Te ette ole auttaneet köyhiä ja vähäisiä! Te ette ole antaneet omastanne minun tahtoni mukaan!

        Sanoo Herra! Katso, keskellänne on niitä, jotka apua tarvitsevat. Tehkää parannus ja minä teen kaiken uudeksi.

        Mutta jos ette, niin minä itken teitä!

        Jumalan armo - Pyhän Hengen tuli

        Katseeni "nostettiin" tämän jälkeen koko Suomen ylle. Muita maita en nähnyt, en edes Venäjää tai Ruotsia. Yhtäkkiä Suomessa alkoi ilmestyä pieniä tulen liekkejä.

        Nämä liekit lisääntyivät ja levisivät, kunnes niistä muodostui suuri roihu, joka peitti lähes koko Suomen. Tuo tuli ei ollut tuhoja tekevää, vaan se oli VALTAVA PYHÄN HENGEN TULI.

        - Tulee aika, jolloin kansa kääntyy Jumalan puoleen. Kaiken sekaannuksen, pelon ja myrskyn keskellä alkaa Pyhän Hengen tuli palaa suurella väkevyydellä ja rakkaudella! Vanha, mutta voimallinen aika tulee, jolloin minä (siis Herra)
        osoitan väkevän voimani, että vain minä olen ainoa Herra.

        Tämä on rakkauteni ja armoni osoitus.

        Armo armon aikakauden viimeisillä hetkillä. Amen.

        Tämä oli näky, jonka näin ja sain. Ja muista, että vain Jeesus Kristus on ainoa Herra ja Hänellä on kaikki vastaus meille kaikille.

        Jumalan armosta

        Tapani Mäki


      • pihonsivulta

        Jouko Niemisen Näky Kokkolan kirkossa

        Vuonna.1981

        Istun etupenkillä. Olen käyttänyt puheenvuoron Sanan ja rukouksen illassa ja katselen alttarille päin. Samassa tapahtuu jotakin – minut siirretään näyssä jonnekin alttarin taakse, josta näen koko kirkkokansan edestä päin. Kirkko on täynnä ihmisiä, eletäänhän vielä herätyksen aikaa.

        Keskikäytävällä jonottaa valtava ihmisjono kaksi rinnan, satoja ihmisiä, pääsyä rukoiltavaksi. Kuljen hiljaa eteenpäin ja katseeni kiintyy alttarin vasemmalla puolella, (saarnatuolin puolella) toimivaan rukousryhmän. Veljet rukoilevat kädet kohotettuina apua tarvitsevien tai Hengen kosketusta kaipaavien puolesta.

        Mutta jään ihmetellen katsomaan, kun veljien pannessa kätensä ihmisten päälle, käsien yläpuolella oleva ilma alkaa pyöriä ja kieppua, ja näen kolmen erivärisen ilmavirtauksen ikään kuin taistelevan keskenään tilasta päästä "mukaan siunaukseen".

        Yksi virtaus on väriltään musta, toinen harmaa ja kolmas valkoinen.

        Ne sekoittuvat toisiinsa miten vain eri ihmisten kohdilla. Jostakin syystä minulle on selvää siinä, että valkoinen on Jumalasta, harmaa on sielullista, ja musta on perkeleestä.

        Kuljen hiljaa eteenpäin ja ihmettelen. Äkkiä vierelläni on ääni (enkeli), joka kysyy: "Miksi ihmettelet? Katsohan tuota toista rukousjonoa". Silloin huomaan, että myös oikealla puolella on "rukousjono". Tosin … en näe mitään jonoa.

        Mutta alttarin reunalla on jokin hahmo, joka on kumartunut hyvin alas. Hän on valkoisissa vaatteissa ja polvillaan pää käsien varassa ,niin kuin Jeesus Getsemanen ahdistuksissa.

        Kuljen hämmästyneenä eteenpäin hahmon vierelle ja kurkistan. Siinä on Jeesus. Hän on murheellinen. Ihmettelen ??? En ymmärrä mitään.

        Silloin enkeli sanoo: "Älä ihmettele. Sinä näet tuon toisen jonon, jossa on paljon ihmisiä. Siinä kutsuttiin ihmisiä kokemaan siunauksia… Mutta tässä toisessa jonossa – jossa ei ole ketään – KUTSUTTIIN IHMISIÄ SEURAAMAAN JEESUSTA RISTIN TIELLE."

        Näky päättyy.


      • pihonsivulta

        Hanna Castrenin saama ilmestys 1910- tai 1920 -luvulla

        Hanna Castren sai ilmestyksen Jeesukselta Suomen herätyksestä. Herätys tulee koskettamaan merkittävällä tavalla luterilaista kirkkoa. Jeesus oli sanonut

        Hannalle:

        ’’Kestää aikansa ennen kuin tulee se viimeinen herätys, joka tulee olemaan tämän pohjoisen maan viimeinen toivo.

        Kaikkien siunauksien aallot tulevat ja menevät ja lopulta sinun kansasi täällä Suomenniemellä on kansa, joka kahlaa synnissä, jumalattomuudessa ja ateismissa.

        Minulla on hyvät ajatukset sinun kansaasi kohtaan ja minä kerron sinulle kuinka tämä viimeinen siunaus tulee Suomenniemellä.’’

        Kirje Ensio Lehtoselle

        Jumala on näyttänyt minulle, että hänellä on viimeisinä päivinä Suomessa 70 Suomen kirkon luterilaista pappia, jotka hän tulee täyttämään Pyhällä Hengellään ja Tulellaan.

        70 pappia, jotka tulevat mullistamaan hengellisen maantiedon Suomenniemellä.

        70 luterilaista pappia, jotka ovat ennen kaikkea Kristuksen pappeja ja tahtovat viedä sen Tulen minkä se saavat taivaasta ylitse kaikkien kirkkokuntien ja liikerajojen.

        Kysymyksessä on Suomen viimeinen herääminen.

        Mutta nämä 70 pappia tarvitsevat sitä, että löytyy 6 tai 7 kristittyä, jotka vihkivät itsensä rukoustaisteluun ja rukoustyöllänsä tulevat nostattamaan Jumalan tahtoa palvellen nämä 70 pappia niin, että he pystyvät irtautumaan kahleista, jotka sitovat heitä luopumukseen, kirkkotaisteluihin ja tällaiseen niin, että heistä tulee vain Herrastansa riippuvaisia pappeja.

        Kahleet ovat kovat, mutta nuo 6 tai 7 kristittyä Suomenniemellä, heillä on kädessänsä avaimet, joilla he avaavat rukoustyöllänsä nämä kahleet.

        Kun rukoilemme henkikastetta 70 Suomen papille, siinä on se rako, jonka kautta Jumala pääsee toimimaan.

        Ei pitäisi vain pitää rukouskokouksia, vaan kun nämä päivät ovat käsillä, kristittyjen Suomessa tulee oppia rukoilemaan niin kuin haaksirikkoon joutuneet rukoilevat, jotka käsittävät, ellemme saa laivaa, joka tulee lähelle tätä kalliota, niin tähän me kuolemme ja meri meidät vetää mukanaan.


      • uutisistapoimittua

        Helsinki 31.8.2016 klo 17:47 | päivitetty 1.9.2016 klo 6:10

        http://yle.fi/uutiset/pappi_houkuttelee_kansaa_kaljalle__joskus_kirkko_voi_olla_aika_ison_kynnyksen_paikka/9130800

        Pappi houkuttelee kansaa kaljalle – "Joskus kirkko voi olla aika ison kynnyksen paikka"

        Kirkkoherra Kari Kanala haluaa kohdata ihmisiä siellä missä he ovat ja nostaa samalla seurakuntansa jäsenmäärää.

        Yksi tie tähän on kokoontuminen oluelle yhdessä seurakuntalaisten kanssa.

        Töitä riittää, sillä kirkkoon kuuluvien osuus on Kanalan alueella yksi Suomen alimmista.

        Kari Kanala valittiin vajaa vuosi sitten Helsingin Paavalin seurakunnan kirkkoherraksi. Alue on haastava, sillä kirkkoon kuuluu alle 50 prosenttia asukkaista. Kallion seurakunnan ohella luku on Suomen alhaisin.

        Mä olen ihminen, mies ja pappi, ja nimenomaan tässä järjestyksessä.

        – Kari Kanala

        Niinpä Kanala on kehitellyt tapahtumia, joilla pyritään madaltamaan kirkon kynnystä. On katsottu jalkapalloa isolta näytöltä, nukuttu päiväunia kirkossa ja vietetty Taiteiden yötä.

        Kanalan omien saarnavuorojen jälkeen on myös mahdollista mennä oluelle kirkkoherran kanssa.

        – Martti Lutherilla oli tapana pitää pöytäpuheita opiskelijoiden ja muiden kaduntallaajien kanssa.

        Ajattelimme, että jatketaan tätä perinnettä. Mielestäni on tärkeää tehdä matalan kynnyksen juttuja, joihin olisi helppo tulla.

        Kapakat jos mitkä ovat sellaisia paikkoja, Kanala sanoo.

        Ensimmäinen kirkkokaljasessio keräsi yli 30 osanottajaa.

        Kanalan mukaan tilaisuudessa puhuttiin olutkulttuurista ja siitä, miten kirkko ja olut kuuluvat yhteen.

        Puhetta riitti myös Lutherista, reformaation merkkivuodesta ja kokoontumisen tärkeydestä.

        – Paikat, joihin ihmiset kokoontuvat, ovat tärkeitä. Kirkko voi yhtä lailla olla sellainen, mutta joskus voi olla luontevaa mennä juttelemaan kaljalla istuvien ihmisten kanssa, Kanala sanoo.

        Liperit kaulassa kaljalla

        Paavalin seurakunnan alueella kirkkoon kuuluvien asukkaiden prosenttiosuus laski keväällä 2015 alle viiteenkymmeneen. Nyt luku on 49,3. Kirkkoherra haluaa luvut nousuun ja näyttää, että kirkolla on merkitystä myös nykyajassa.

        – Kirkko tekee paljon työtä, joka on ennaltaehkäisevää, kohtaavaa ja missä säästyy myös yhteiskunnan rahaa esimerkiksi diakonian tasolla. Minä ajattelen, että oluelle meneminen on tietyllä tavalla myös diakoniaa.

        Palvellaan vähän itseä, mutta ennen kaikkea ollaan kaikkien saatavilla.

        IPA-olueiden ystäväksi tunnustautuva Kanala hörppii olutta papin liperit kaulassa.

        – Minusta on hyvä tunnustaa väriä. Sellaisina päivinä joina olen töissä, minulla on papin kamppeet päällä. Puhelinta pidän auki vapaapäivinäkin, loma on sitten tietysti erikseen.

        Meidän lähtökohta on siunata eikä kirota. Se ei ole ainoastaan ihmisoikeuskysymys, se on myös raamatullinen kysymys.

        – Kari Kanala

        Tähän liittyy ylevämpikin ajatus papin roolista ja roolimallina olemisesta.

        – Toivon, että poikani näkisin minut aina samanlaisena, olin sitten seurakunnan edessä tai hänen edessään.

        Olen ihminen, mies ja pappi, ja nimenomaan tässä järjestyksessä.

        Jos se järjestys järkkyy, olen aika onneton. Välillä on käynyt niin, että pappeudesta on tullut liian tärkeä asia.


      • uutisistapoimittua

        http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/piispainkokous-linjasi-kirkon-ei-tule-vihkia-homoja-jo-ensi-vuonna-salahaita-kirkoissa/6053060


        Piispainkokous linjasi: Kirkon ei tule vihkiä homoja – jo ensi vuonna "salahäitä" kirkoissa?

        Kotimaa Julkaistu 31.08.2016 17:39



        Kirkossa solmitaan jatkossakin vain miesten ja naisten välisiä avioliittoja, linjasi tänään Joensuussa päättynyt piispainkokous. Maallisen lain muutos ensi keväänä ei velvoita kirkkoa muuttamaan käytäntöjään. Luterilaisen kirkon piispojen laatima selonteko homoliitoista oli odotettu.

        Piispat eivät lopulta tätä asiaa päätä, vaan sen tekee kirkon oma eduskunta, kirkolliskokous, joka on kokoontuu seuraavan kerran ensi marraskuussa. Kirkolliskokous pyysi piispojen selontekoa ja ottaneekin sen nyt ilolla vastaan. Suurin osa kirkolliskokousedustajista ei kannata muutosta. Se vaatisi lopulta 3/4-enemmistön päätöksen. Edustajia on 96, joista 64 on maallikkoja ja 32 pappeja.

        Piispainkokouksen pääsihteeri, teologian tohtori Jyri Komulainen muistuttaa, että ensi keväänä voimaan astuva tasa-arvoinen avioliittolaki ei sido kirkkoa, joka voi uskonnonvapauden pohjalta ratkaista oman avioliittokantansa itse. Kirkko määrittää siksi itse, millaisia avioliittoja siellä solmitaan. Niinpä piispat totesivat nyt, että kirkon oppi avioliitosta vain miehen ja naisen välisenä ei muutu, vaikka avioliittolaki muuttuu.

        Rukoileminen sallitaan

        Kirkossa ei kannattane odottaa muutosta tähän asiaan vuosikausiin, nykyinen kirkolliskokous valittiin viime talvena ja istuu seuraavat neljä vuotta.

        Homoliitot on siis jatkossa solmittava vain maistraatissa, mutta piispat sallivat sentään sen, että papit voivat rukoilla siviilivihittyjen homoparien puolesta.

        Selonteossa todetaan myös, että homoparit ovat tervetulleita seurakunnan toimintaan siinä kuin muutkin parit, koska "kirkossa on tilaa erilaisille perheille".

        Piispat tunnustavat, että kirkko on osoittanut "torjuntaa ja kunnioituksen puutetta" , mutta "Kristuksessa kaikki ovat yhdenvertaisia". Alttarille homoparit eivät silti mahdu vieläkään.

        Mitä tehdä kapinapapeille?

        Kirkoissa vietetään todennäköisesti jo ensi vuonna homojen "salahäitä", koska jotkut papit ovat ilmoittaneet, että he eivät piittaa kirkon päätöksistä, vaan noudattavat maallista lakia. Kirkossa pitäisi vihkiä kaikki, jotka voivat avioliittolain mukaan naimisiin mennä.

        Piispojen mukaan vikuroivien pappien kohtalon ratkaisee paikallinen hiippakunta, piispojen selonteossa ei tähän anneta ohjeita. Hiippakuntien johtajia ovat tosin piispat itse, joten he joutuvat yksilöinä määrittelemään, miten toimitaan, jos alttarille astelee homopari.

        Yksimielinen selonteko – muodollisesti

        Piispainkokouksen keskustelusta ei kerrota mitään julkisuteen, vaan selonteko annetaan julki yksimielisenä. Tiedossa on kuitenkin, että arkkipiispa Kari Mäkinen ja Helsingin piispa Irja Askola ovat kannattaneet tasa-arvoisen avioliittolain noudattamista myös kirkossa.


      • pihonsivultajaarmonblogi

        Nimimerkin ”Sisar Turusta” keväällä 2010 saama sanoma

        Suomen ev.lut. kirkko on kulkenut pois minun kuninkuuteni alaisuudesta. Sitä hallitsee nyt uusi kolmiyhteinen jumala: humanismi, vääränlainen tasa-arvo ja tiede. Sen johtajat ovat nostaneet itsensä isiksi minun paikalleni.

        Olen siirtänyt kirkon lampunjalan paikoiltaan. Kirkon pyhässä paikassa seisoo nyt turmeluksen iljetys.

        -------------

        Nimimerkin ”Sisar Turusta” 8.11.2010 saama sanoma

        Luukato. Suomen kirkossa on nyt paha etenevä osteoporoosi. Sen koko tukiranka ja luusto on tuhoutumassa. Sen vielä terveille soluille tehdään elinsiirto Jeesuksen Kristuksen elävään ruumiiseen.

        Näin sanoo Herra: ”En minä ole tullut vanhaksi ja voimattomaksi tekemään suuria tekoja. Olen lähettänyt enkelini toimimaan keskuudessanne minun valtuutukseni mukanaan. Hän kokoaa nyt viljaa minun aittoihini.”

        ---------------

        Pyhyyden monet kasvot

        http://www.armo.info/blogi/article/853/pyhyyden-monet-kasvot

        Julkaistu 5 09 2016

        Kun on ollut puhetta varsinkin naisten epäsiveästä pukeutumisesta, niin se ei ole ollut aiheetonta, vaikka sitä aina on ollut, mutta näin lopunaikoina vielä enemmän. Saatana haluaa riisua naiset, eikä siitä enää paljon puutu.
        Parannuksen teko on helppoa , senkus vain muuttaa vatteensa ja sillä siisti.

        Pukeutuminen pyhyyteen ulkonaisesti on helppoa , mutta pukeutuminen pyhyyteen sisäisesti vaatii paljon enemmä ja on Jumalan silmissä kallis, Jeesuskin sanoi:

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä! Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi! Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa! Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
        (Mat 23:25-28)

        Joten emme voi jättää tätä huomioimatta:

        Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen, kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa. Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
        (Kol 3:12-14)

        Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista, vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
        (1Pi 3:3-4)

        Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä “Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon”.
        (1Piet. 5:5)


      • pihonsivulta

        Jukka Rokan näky Kristuksen ruumiista keväällä 1980

        Näin edessäni patsaan. Se oli kuin Danielin näkemä kuvapatsas, mutta tämä näkemäni kuvasi Kristusta ja seurakuntaa.

        Tämän patsaan pää säteili rakkautta. Ruumiskin näytti vahvalta ja voimakkaalta. Sen rintakehässä luki sana ISRAEL.

        Pää katseli sitä ja huokasi syvään. Sydämen kohdalle ilmestyi sana ALKUSEURAKUNTA.

        Se valtasi koko ruumiin - jopa sana Israel katosi. Ruumis näytti todella vahvalta ja elinvoimaiselta.

        Mutta sitten vatsan kohdalle ilmestyi kirjoitus: ROOMALAISKATOLINEN KIRKKO, YKSI JA AINOA.

        Mutta nyt koko vatsa joutui kuin synnytyskipuihin, ja se muuttui visvaa valuvaksi paiseeksi. Ja totisesti: siitä SYNTYI ulkopuolisen voiman vaikutuksesta ELÄVIÄ LAPSIA.

        Mutta sitten tapahtui kauheaa: NÄMÄ SYNTYNEET LAPSET JOUTUIVAT KIDUTETTAVIKSI JA NIITÄ TAPETTIIN. Mutta jatkuvista vainoista huolimatta myös SYNNYTYSKIVUT JATKUIVAT: syntyi sanoja: luterilaiset, anglikaanit, presbyteerit, episkopaalit, metodistit, baptistit, helluntailaiset, jne... - ja pää ... itki!

        Kuulin jatkuvana huutona eri ryhmien taholta: Lähtekää siitä ulos, te minun kansani. Mutta tuo huuto oli kuin kuolleiden luiden kolinaa: huuto ei ollut Pyhän Hengen vaikuttamaa huutoa, vaan kiihkeää opinkiistojen ilmaisua.

        Yhtäkkiä kävi kuin humahdus, ja se sai liikettä luihin. Käsivarret alkoivat liikkua huitoen sinne tänne. Samoin jalat alkoivat käydä, mutta nekin vetivät eri suuntiin.

        Koko ruumis näytti kuin repeilevän kappaleiksi, sillä nyt ruumiiseen ilmestyi sinne tänne kiskovia jalkoja ja käsivarsia sadoittain, ja ne kaikki olivat toinen toisensa tiellä, eikä matka edistynyt. Päästävaluivat kyyneleet, kun koko ruumis oli kuin rikkirevittyä, runneltua lihaa.

        Pää itki, sillä olivathan kristityt itse ristiinnaulinneet Herransa ruumiin, repineet pyhien seurakunnan ... Se oli täynnä oppia, riitaa, kateutta, vihaa.

        Nyt ilmestyivät sanat PYHÄ HENKI ja KARISMA, LIITTYKÄÄ TOISIINNE RAKKAUDEN SITEILLÄ ... olettehan samaa ruumista! jotka kaikuivat pään vaatimana huutona.

        Ja ihmeekseni näin, että yhä uudet ja uudet jalkaparit alkoivat astua tasatahtia, ja samalla nämä tasatahtiset kuin näkymättömän voiman kautta alkoivat irrottautua lahoamaisillaan olevasta ruumiista, jonka yhtäkkiä huomasin olevan ilman päätä! Se oli päätön ruumis!

        Samalla näin näiden tasatahtiin päässeiden muodostaneen todellisen ruumiin, joka nyt oli kiinteästi liitettynä päähän.

        Päästä lähtenyt rakkauden virta pyyhkäisi pois kaiken lian ja saastan, kaikki haavat ja vammat, jotka nyt kuin kirouksena laskeutuivat tuon vanhan kirkkokuntaruumiin ylle saaden senkin käymistilaan.

        Todellinen Kristuksen ruumis seisoi ylväänä päähän liitettynä, kuin jotain odottaen. Ja nyt sen ylle sidottiin leveä kultainen vyö, jossa luki: RAKKAUS - TÄYDELLISYYDEN SIDE.

        Tämä täydellisyyden side - Rakkaus - liitti yhteen kaikki patsasruumiin eri osat, lihaston, luuston, elimistön koko uudestisyntyneiden ruumiin!

        Niinpä tähän elävään patsaaseen ilmestyivät sanat: Kristuksen ruumis -
        Jumalan seurakunta.

        Ja sen rinnalla seisoneeseen, eri uskontokuntien kuolleista luista koostuneeseen kyhäelmään, joka ulkonaisesti näytti mahtavalta, mutta sisäisesti oli täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa,

        kirjoitettiin sanat: SUURI BABYLON. Ja sitä katseli kauhistuneena SYNNYTYSKIVUISSAAN KIEMURTELEVA VAIMO - ISRAEL ...

        kuului myös viimeinen ulos lähtö käsky, koskien kaikkia vielä jäljellä olevia kristittyjä - "tyhmät neitsyet:"

        LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa (Ilm.18:4).


    • Löylykauha_profetia

      Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, joista ei kukaan osannut lukea, kaikki kassialman helmoista ja sukurutsatuimmista peruskansoista ja kökkökielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja heillä oli löylykauha perseessään.

      Uskomaton profetia. Aivan kuin persut, voimattomia maahanmuttoriittisyydessään ja löylykauha syvällä perseessä.

      • hulluthoitoon

        Otas kotari taas ne rauhottavat.


      • Hoitoonvaan
        hulluthoitoon kirjoitti:

        Otas kotari taas ne rauhottavat.

        Samoin sinä, Jarmo.


    • pihonsivulta

      Mirka Nurkan unisanoma 25.12.2008

      Luin aamulla sivujasi ja huomioni kiinnittyi uuteen ilmoitukseen, Ken Petersin uneen englanninkielisellä sivullasi. Lukiessani noita pääkohtia, todella hätkähdin nähdessäni lauseen "Worldwide Earthquake kills millions of people” (maailmanlaajuinen maanjäristys surmaa miljoonia ihmisiä).

      Sain 25.12.2008 Herralta jotain, joka vahvistaa ainakin minulle tuon lauseen. Niin järisyttävää kuin se onkin. En voinut sitä aiemmin ilmoittaa. Nyt koen saaneeni siihen selvän vahvistuksen.

      Illalla olin rukouksessa ennen nukkumaanmenoani ja sain sanan: kartta. Jäin ihmettelemään, mikä ihmeen kartta?

      Pyysin Herraa antamaan tähän selityksen. Silloin en kuitenkaan saanut mitään ja kävin nukkumaan.

      Havahduin tietoisuuteen, vaikka olin, niin uskon, täydessä unessa. Tämä asia, jonka Herra näytti, oli selkeä, kuin olisin ollut hereillä näkemässä ja keskustelemassa jonkun kanssa. Se tuli aivan kesken unieni. Se kesti vain hetken, mutta vieläkin voin nähdä sen sieluni silmin: Maailman kartta taulukehyksissä; ei yksittäisiä maita, vaan monia maita, niin kuin niillä ei olisi ollut rajojakaan.

      Minulle sanottiin: "Tulee suuri maanjäristys, joka koskettaa Suomeakin."

      Sitten näin numerot 24.11.

      Siis ajankohta tuolle tapahtumalle? Näin käsitän. Ei mitään vuosilukua kuitenkaan.

      Olin ihmeissäni, sillä Herra ei käsitykseni mukaan ilmoita meille tarkkoja aikoja tulevista. Niinhän Raamattukin sanoo, ettei meidän tule tietää aikoja, eikä hetkiä.

      Mutta ajan merkkejä kylläkin ja niitä seuraten voimme kyllä nähdä missä ajassa nyt elämme ja mitä on tulossa Raamatun ilmoituksen mukaan.

      Herran siunausta ja johdatusta elämäänne!

      T. Mirka Nurkka

      • Jarmo__EiKirj

        Niinpä! Kun se ei mene niin ettei meidän saisi, tai pitäisi tietää aikoja ja määrähetkiä. Tuo lause on aivan selkeästi kirjoitettu VAIN KONTEKSTISSA!
        Jeesus sanoi sen opetuslapsilleen JA SUURIMMALLE OSALLE KRISTIKUNTAA!

        MUTTA!!! HUOM!!! ERITYISEN TÄRKEÄ HUOMIO!!!

        Mikäli tämä lause tarkoittaisi kaikkia aikoja, se myös tarkopittaisi ettei Jeesus tulisi koskaan takaisin. Siis aivan yhdestä syystä: ajat eivät koske ketään enää ikinä.

        Olisi perin merkillistä että Aamos 3:7 sanoo ettei Jumala tee mitään, ellei kerron ensin siitä palvelijoilleen profeetoille. No tämä jo pelkästään kumoaa edelliset.
        Lisäksi Raamattu on täynnä lauseita odottakaa ja te seuraatte ja pyydätte merkkiä, autua on se joka tutkii ja autuas on se joka odottaa jne. jne.

        Miksi ihmeessä joku sanoo ettei asia koske millään tavalla meitä? Sillä mitä lähempänä olemme Jeesuksen paluuta, sitä tärkeämmäksi nämä ajat meille tulevat ymmärtää.

        Siksi rohkenen sanoa, että se pelkää Jeesuksen kohtaamista, joka siirtelee jatkuvasti Jeesuksen paluuta tulevaisuuteen, eikä odota sitä kiivaasti tänään ja huomenna.


    • pihonsivulta

      1.10.2009

      Nimimerkin "Valvokaamme" saama sanoma Israelin hyökkäyksestä Iraniin 6.12.2009

      Uskon kuulleeni Herralta päivämäärän, kuudes joulukuuta, vieläpä ajatuksissani oli kellonaikakin, klo kaksi yöllä, joka olisi siis Israelin ja Iranin sodan aloituspäivä.

    • filade

      Mirkan unisanoman ylöstempaus syksyllä on väärin Raamatun ilmoituksen kanssa;

      Jeesuksen muistutus ylöstempauksesta seuraavat 7vuoden antikristuksen jälkeisestä; Oppikaa viikunapuusta tämä vertaus; kun sen oksa virkoaa ja lehdet puhkeavat, te tiedätte, että kesä on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille; tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin tämä kaikki tapahtuu.
      Kesä on jo Jumalan valtakunnan aikaa, tarkoittanee myös oikeaa kesää; Jeesuksen tulemus toisen kerran maanpäälle pyhinensä; Jes.27:12-13. Sinä päivänä Herra karistaa tähkistä jyvät maahan (israelissa viljankorjuu on kevät) Eufratvirrasta aina Egyptin puroon asti, ja teidät poimitaan yksitellen, te israelilaiset. Sinä päivänä puhalletaan soofar-torveen. Silloin tulevat Assurin maahan kadonneet ja Egyptin maahan karkoitetut, ja kumartuvat Herran eteen pyhällä vuorella Jerusalemissa.

      • Jarmo__EiKirj

        Samoilla linjoilla! Omeri on se ainoa oikea morsiamen esikuva. Myös reaali maailman aikaan kesän kynnyksellä. (Laulujen laulu 2:10-13)


      • KTS--

        Ohan se veikeetä että eri lösseillä on eri ajankohdat pinnistellä peräsuoli pitkällä ja muina aikoina olla kuin ellun kanat.


      • ottakaahuomioon

        "Mirkan unisanoman ylöstempaus syksyllä on väärin Raamatun ilmoituksen kanssa; "

        se että kaikki ei usko "salaiseen" tempaukseen ja tosin ei tossa mirkan profetiassa mistään ylöstempauksesta puhuta vaan maanjäristyksestä... ja te edelleenkin luulette pääsevvänne pakoon kaikkea tätä? ;)


      • ottakaahuomoon

        se että mitä jos toi maanjäristys tapahtuu ja sota alkaa ja te olette vielä täällä eikä mitään tempausta ole tapahtunutkaan mitä sitten teette? ;)


      • ottakahuomioon

        ettekö te osaaa rivien välistä mitään lukea eikö henki avaa teille näitä juttuja? ;)


      • ottakaahuomioon

        eikö teille avaudu mun jutut? emmekö olekkaan samaa perhettä? ;)

        ----------------------

        Matt. 11:25

        Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.


      • Syö_omaa_lääkettäsi
        KTS-- kirjoitti:

        Ohan se veikeetä että eri lösseillä on eri ajankohdat pinnistellä peräsuoli pitkällä ja muina aikoina olla kuin ellun kanat.

        Koraani ja Raamattu ovat eri kirjoja, joten:

        KTS--
        10.3.2016 23:45
        Ime turpaasi omaa lääkettäsi ihan kiltisti äläkä kiukuttele yhtään.


    • juhaantero3

      Tottakai saadaan ylöstempaus sopimaan milloin hyvänsä. Ja mihin ajankohtaan tahansa,mikäli ei ota raamatun opetusta asiasta vakavasti. Mutta todellisuus on,ettei sitä pystytä ennustamaan etukäteen koska se tapahtuu. Ainoastaan Paavali opettaa ylöstempauksesta,ei kukaan muu. Tämänpäivän raamatunopettajat lähtevät Matt.24 luvun pohjalta selittelemään virheellisesti asiasta. Matt.24 kertoo Jeesuksen paluusta,ei suinkaan seurakunnan ylösotosta. Näitä asioita ei pidä sekoittaa keskenään. Hyviä lukuhetkiä ja ymmärrys mukaan

    • Uzkiz

      Leo Mellerhän on aina sana sanonut, että tempaus tapahtuu varmimmin lehtimajan juhlanaikaan, jolloin Jeesus myös oikeasti syntyi.

      Mutta oikeasti... Enpä oikein usko, sanoohan Sana, että ”Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.”

    • biisiäpukkaa
      • biisiäpukkaa

      • biisiäpukkaa

      • niinpukkaa

        KTS--
        10.3.2016 23:45
        Ime turpaasi omaa lääkettäsi ihan kiltisti äläkä kiukuttele yhtään.


      • pihonsivulta

        Matt. 5:23-26

        23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,

        24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.

        25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.

        26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

        -----------

        2. Kor. 13:10

        Sentähden minä kirjoitan tämän poissa ollessani, ettei minun teidän luonanne ollessani tarvitsisi käyttää ankaruutta sen vallan nojalla, minkä Herra on minulle antanut rakentamiseksi, ei kukistamiseksi.

        Room. 13:4

        4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, joka laittaa väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen täytäntöön.

        1. Kor. 5:5

        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        ----------------

        Nimimerkin "Jumalan salainen ase" uni syksyllä 2011

        Näin ihan vähän aikaa sitten unen, joka oli herättelevä. Olin unessa lähdössä matkalle, jota en ollut itse tilannut. Unessa minulle sanottiin, että matka alkaa pian ja olisi syytä alkaa tehdä matkavalmisteluja. Pakkasin matkalaukkua, mutta sitten ääni sanoi, että en tarvitsisi mitään niistä. Ainoa mitä matkalle tarvitsisin olisi Raamattu.

        Matkan oli määrä alkaa aivan yön pimeimmällä hetkellä.

        Unessa aloin epätoivoisesti ajaa bussilla eri pysäkeille keräämään ihmisiä mukaan matkalle. Ihmiset olivat ihmeissään. Kaikilla oli kiire kaikkiin huvituksiin, eivätkä he ottaneet ollenkaan todesta sitä, että lähtöhetki oli käsillä. Ihmiset eivät unessani ollenkaan ymmärtäneet, mihin he edes olivat matkalla tai että heidän tuli ylipäätään olla matkalla johonkin. Yritin puhua ihmisille, mutta heitä kaikkia vaan nauratti.

        Jumalan tuomiot olivat naurun ja pilkan kohteena. Ihmiset pysäkeillä vannoivat olevansa kristittyjä, mutta he kielsivät Jumalan voiman.

        He nauroivat minulle ja haukkuivat kerettiläiseksi - ilonpilaajaksi.

        Ei ollut kuulemma aika miettiä Jumalan tuomiota, koska nyt tehtiin suurta elonkorjuuta Herran elovainioilla.
        Herran kenraalit kaatoivat ihmisiä, nauroivat ja pilkkasivat.

        Ihmiset olivat pysäkeillä kuin sidottuina kahleisiin, valheen verkko piti heitä otteessaan. He eivät saaneet ravintoa ollenkaan. He eivät tienneet enää, että Jumalan voima tulee parannuksen teon jälkeen, kun ihminen katuu syntejään.

        He kumarsivat johtajiaan, jotka olivat susia lammasten vaatteissa.

        Johtajat julistivat, että ei ole mitään syntiä, mitä ihmisen pitäisi katua - on vain psykologista luonteen heikkoutta, jota voidaan parannella kaikenlaisten psykoanalyysien keinoin.

        Ajoin bussilla eteenpäin pimeydessä - vain muutama uskollinen oli kyydissä. He olivat valkaisseet vaatteensa Karitsan veressä. He tiesivät olevansa syntisiä armahdettuja.


      • biisiäpukkaa

    • emmetiedä

      Sanomia, näkyjä, päivä- ja vuosilukuja on tullut ja mennyt. Ihan turhaa tuollaiset tutkailut. Eiköhän tulisi keskittyä evankeliumin julistamiseen ja antaa Herran hoidella tulemuksensa ajankohdat.

      • KTStietääylösotot

        YLEuutiset- Islamistit opastavat autoiskuihin!
        Faktatiet0a
        14.9.2016 17:37
        Analyysi: Islamistit opastaneet tekemään autoiskuja jo vuosien ajan – turvallisuushaasteet lisääntyvät
        Asiantuntijoiden mukaan Nizzan isku voi innostaa jäljittelijöitä tekemään iskuja, joissa ajoneuvoilla ajetaan väkijoukkoihin. Isku saattaa johtaa turvatoimien kiristämiseen ja liikenteen rajoittamiseen yleisötapahtumien yhteydessä. Islamistien lehdessä annettiin ohjeet autoiskua varten jo vuonna 2010.

        http://yle.fi/uutiset/analyysi_islamistit_opastaneet_tekemaan_autoiskuja_jo_vuosien_ajan__turvallisuushaasteet_lisaantyvat/9028217


    • jeesuksenoma
      • kirkkotoukka

        Tosta happeningista en halua jäädä pois. Kunpa Herra armossaan antaisi olla nukahtamatta tien poskeen.


      • Torkkakiukka

        Jumala on määrännyt päivän, jolloin hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman. Tuomarin tehtävän Jumala on antanut Herralle Jeesukselle Kristukselle (Apt 17:31). "Ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita" (Apostolinen uskontunnustus). Kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen (2 Kor 5:10). Yksikään ihminen ei voi sitä paeta (Hepr 9:27). "Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään" (Room 14:12).

        Syntiemme velkakirja on taivaallisen Tuomarin edessä avoimena. Luonteemme, asenteemme, ajatuksemme, motiivimme, sanamme, tekomme ja laiminlyöntimme tutkitaan jumalallisen lain vaatimusten mukaisesti.

        Suuri Tuomarimme sanoo meistä ratkaisevan viimeisen sanan. Hänen tuomionsa on aina oikeudenmukainen, vanhurskas (hepr. saddik). "Mahdotonta ajatella, että Jumala tekisi väärin, että Kaikkivaltias toimisi vastoin oikeutta." "Totisesti, Jumala ei tee vääryyttä, Kaikkivaltias ei vääristä oikeutta" (Job 34:10, 12).

        Jokaisen ihmisen koko olemassaolon tärkein ja ratkaisevin asia on, miten hän kestää tuomiolla ja mitä Tuomari julistaa hänelle. Se koskettaa kaikkein syvemmin meitä. Vain sillä on todellista merkitystä. Lopullinen kohtalomme riippuu siitä, mitä Jumala päättää ja mitä hän sanoo.

        Riemullisin asia, mitä koskaan voimme kuulla itsestämme ja elämästämme on Jeesuksen sanat: "Tulkaa tänne, te Isän siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti" (Matt 25:34). Kauhistuttavin mahdollisuus on kuulla omalla kohdallaan sanat: "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuisen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen" (Matt 25:41).

        Voinko tietää miten minun käy Jumalan tuomiolla?

        Onko meillä mitään mahdollisuutta jo nyt tietää, mitä Herra julistaa kohdallamme ja millä perusteilla hän julistaa meistä sen, mitä hän julistaa? Raamattu käyttää sanaa pelastua kuvatessaan ihmisen vapautumista kadotustuomiosta (Room 5:9; 1 Tess 1:10). Voimmeko tietää olevamme pelastettuja?
        jatka..
        http://rovasti.fi/node/187


      • Eksytyssanomasta

        Kehoitan välttämään uskovaksi tekeytyvää Jarmoa joka kirjottelee mm.

        TekopyhääPaskaaKaikki

        8.8.2016 20:46
        No ei tost ketjust saanu irti ku et siinä yhet syytti toista ja jollaa näky olevan kilpikonnapuolustus päällä koko ajan. Lopuks nimitti itteeski jo vääräks rofeetaks. Tuskin muuten omaks ilokseen. Mut emmä kyl perusteluja missään nähny.
        On tää kyl yks vitun noitavaino. Hävetkää kuspäät ja menkää kaikki johki helvetin boksaussalille ottaa pataa joltai horkka-apinalta. Uskovia muka, antakaa mun nauraa!!! Ootte kaikki jotain saatanan perverssejä väkivalta-addikteja ja jos teidät laitettas samalle pihalle ni tappasitte varmaan kaikki toinen toisenne alle minuutissa. Urpot!


    • pihonsivulta

      kävin tänää lahden henkisenseuran/spiritismi piirissä jossa tehtiin erillaisia harjotuksia ja otettiin vastaan viestejä henkimaailmasta jne...

      --------

      yhessä harjotuksessa jossa harjoteltiin "automaatio" kirjotusta toiselle niin yheltä tyypiltä tuli mulle tämmmönen viesti...

      -------

      joo ja en kaipaa mitään moraali saarnoja että tein väärin jne... kyllä tiedän että tämä on kiellettyä mutta en välitä joten älkää jaksako saarnata että tein väärin!!!

      --------------

      tässä tämä viesti minulle henkimaailmasta! ;)

      ------------------

      tapaat ihmisiä jotka sinua tielläsi auttavat, opasteet ja merkit elämässäsi tunnet sisälläsi.
      kuuntele sisintäsi ja luota tunteisiisi jotka sydämestäsi kimpuaa.

      olet täällä oppimassa ja opettelemassa erillaisia asioita, joiden kautta opit ja oivallat. saat uusia ajatuksia joiden kautta etenet polullasi.

      muista rakkaus sydämessäsi.

      iloitse ja nauti elämästäsi.

      toteuta unelmiasi ja näe elämäsi kauniina. kaikessa mukana on rakkaus, joka sinua johdattaa tielläsi avaten uusia ovia, joiden kautta elämääsi avautuu uusia tilaisuuksia ja asioita.

      ystäväni ole rauhallisin mielin. katso elämääsi luottavaisesti.

      ilo ja valo kanssasi olkoon. valoa ja rakkautta sinulle!

      ----------

      onko tämä viesti Herralta vai saatanalta? ;)

      • pihonsivulta

        tässä tämä viesti minulle henkimaailmasta! ;)

        ------------------

        tapaat ihmisiä jotka sinua tielläsi auttavat, opasteet ja merkit elämässäsi tunnet sisälläsi.
        kuuntele sisintäsi ja luota tunteisiisi jotka sydämestäsi kimpuaa.

        olet täällä oppimassa ja opettelemassa erillaisia asioita, joiden kautta opit ja oivallat. saat uusia ajatuksia joiden kautta etenet polullasi.

        muista rakkaus sydämessäsi.

        iloitse ja nauti elämästäsi.

        toteuta unelmiasi ja näe elämäsi kauniina. kaikessa mukana on rakkaus, joka sinua johdattaa tielläsi avaten uusia ovia, joiden kautta elämääsi avautuu uusia tilaisuuksia ja asioita.

        ystäväni ole rauhallisin mielin. katso elämääsi luottavaisesti.

        ilo ja valo kanssasi olkoon. valoa ja rakkautta sinulle!

        ------------------------

        Room. 16:18

        Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

        Gal. 1:11

        Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;

        2. Kor. 11:4

        Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

        --------------

        miten nämä viestit eroavat mitenkään täsät mun saamasta viestistä? ;)

        -----------------------

        kummallisiauskovia

        8.9.2016 22:43

        Miksi raamattuskovat kieltävät rakkauden? AA-juttu on ihmisen keksimä instituutio. Instituutio, joka aikoinaan kehiteltiin sopimaan ratkaisemaan ihmisten, sukujen, heimojen välisiä riitoja, kauppoja , sotia jne.

        AA-juttu on huuhaata! jos se mitataan raamatulla.

        Uskovat, antakaa ihmiten rakastaa heitä joita he rakastavat. Älkää kieltäkö muilta rakkautta!

        Teidän jumalanne ja jeesuksenne kehoitti rakastamaan. Rakkaus ei ole koskaan paha asia vaan hyvä asia.

        Mikä oikeus uskovilla on ottaa tämä niin kaunis asia pois eritavalla rakastavilta ihmisiltä?

        Miksi uskovat aiheuttavat pahaa mieltä ihmiselle, jotka rakastavat "väärin"?

        Ei rakkauden kohdetta voi valita!

        ---------

        Toteutunut profetia

        Kato ite

        27.4.2014 22:53

        Profetia Sauli Niinistölle 26.12.2007

        Profetia lupaa Taivaan Isän rakkautta ja huolenpitoa suomalaisille

        Tämän profetian tarkoitus oli kutsua Sauli Niinistöä Jumalan luo siihen tehtävään, mihin Jumala on Saulin valinnut. Tuo profetia kertoo myös siitä, miten Jumala tulee siunaamaan Saulia, jos hän kääntyy Jumalan puoleen. Toinen viesti profetiassa on se, että Jumala antaa näitä aikoja varten Saulin käsiin koko Suomen maan eli presidentin viran. Profetia perustelee tätä sillä, että Jumala on valinnut Saulin näitä aikoja varten presidentiksi ja luonut Saulin tehtävään varta vasten.
        Sauli Niinistö onkin antanut lehdistössä jonkin verran lausuntoja siihen suuntaan, että tunnustaa uskovansa Jeesukseen. Sauli Niinistö kuvasi suhdettaan uskoon seuraavasti:

        - Jeesus on Jumalan Poika. Usko ja rukous tulevat herkemmin mieleen silloin, kun on hankalaa, mutta ihminen on epäkiitollinen. Kun menee hyvin, niin nämä kysymykset tahtovat jäädä taka-alalle, muotoili Niinistö. (lähde: www.seurakuntalainen.fi)Profetia Sauli Niinistölle 26.12.2007

        http://www.youtube.com/watch?v=VZsztI0q6ZU


      • pihonsivulta

        KatsoJeesukseen 14.9.2015 20:45

        Kannattaa varata työvaatteet sängyn viereen, jotta pääsee aamulla reippaasti työhönsä. Tulevatkin sukupolvet joutuvat valmistautumaan töihin lähtöön.

        Hyvä on varata myös aikaa hetki lukea Raamattua, mutta jos olet aamu-uninen, jätä se iltahetkeen.

        Rukoukseen on hyvä varata aikaa ja pyytää ennenkaikkea siunausta alkavalle päivälle, jotta voi rohkeasti kohdata päivän haasteet, mitä ikinä päivä tuokin tullessaan.

        Sitten kun tulet eläkeikään esim. viidenkymmenen vuoden päästä, huolehdi siitä, että sinulla on mielekästä tekemistä, jotta eläkeaikasi on mielekästä ja innostavaa.

        Tee tarvittaessa testamenttisi ja järjestä asiasi valmiiksi, kun tiedät, että terveytesi alkaa heiketä ja elinaikasi ei ole enää kovin pitkä.

        Sinä joka nyt elät, olit nuori tai vanhempi, saat elää koko elämäsi ja siirtyä sitten aikanaan kuoleman kautta Jeesuksen tykö. Opiskele, tee työtä, perusta perhe ja aikanaan sinusta voi tulla isoisoisä ja voit ilota lastesi lasten lapsista. Kiitä Jeesusta, että hän on sinun pelastajasi ja johdattajasi.

        Tällä tavalla voit siis valmistautua tuleviin päiviin, vuosiin ja vuosikymmeniin.

        Jumalan aikataulut ovat erilaisia kuin ihmisten aikataulut. Raamatussa on paljon profeetallisia tapahtumia, joiden pitää ensin tapahtua, ennenkuin ollaan siellä vaiheessa, kun pakkosiirtolaisuudesta palaava Israelin kansa rakentaa uudelleen Jumalan temppelin ja aloittaa uhritoimitukset. Israelin luopumuksessa elävä kansa karkoitetaan vielä kerran ja vasta sitten aikanaan Jumala kokoaa heistä takaisin kansan, joka on halukas palvelemaan Jumalaa.

        Jumalan silmissä aika on lyhyt, mutta ihmisen ajassa aika on pitkä, sukupolvet tulevat ja sukupolvet menevät ennenkuin tullaan niihin tapahtumiin, joista Ilmestyskirja 6 luvusta alkaen kertoo.

        Kun sinä tutustut kaikkiin Raamatun profetioihin uskollisesti ja alat rakentaa niistä tuota Jumalan suurta suunnitelmaa, sinäkin ymmärrät, että monet puhujat ja kirjoittajat ovat puhuneet ja kirjoittaneet omiaan, vaikka ovat ehkä sen tehneet parhaan ymmärryksensä mukaan. Raamatun profeetallisen sanan tutkiminen kestää vuosikymmeniä, sitten sinä käsität, mitä kaikkea Jumalan tulevien aikojen salaisuutta sinne onkaan kätketty.

        Siunausta sinun työhösi, elämääsi, vapaa-aikaasi, etsi oma Jumalan tehtäväsi ja kutsusi ja toimi sen mukaan, odota kärsivällisesti Jumalan edessä, kyllä hän sinulle kertoo aikanaan, mitä hän sinulta odottaa. Sinä saat palvella Jeesusta - Jeesukseen katso, hän sinua johdattaa ja saat kokea sisäistä rauhaa ja iloa ja erottaa valheet totuudesta ja saat palvella Jeesusta koko elämäsi ajan ja siirtyä kuoleman kautta aikanaan hänen luokseen.

        Ole turvallisella mielellä, hän sinua tukee, kantaa ja rohkaisee, hän on sinun kanssasi.


      • toisestakeskustelusta

        ViestiKirjoittaja HerranNimessä » Eilen, 23:16

        Hei,

        olen jonkun aikaa seurannut palstaa ja nyt oli pakko kirjoittaa; katsoin tänään A-Studion ohjelmaa Kuka pääsee alttarille? Keskustelemasssa oli siis kaksi uutta avioliittolakia puolustavaa pappia ja yksi vastustava pappi sekä dosentti Juha Ahvio.

        Tunsin voimakkaana taistelun Totuuden Hengen ja sen vastustajan välillä.

        Tuli vain mieleen, miksei kukaan Avioliiton (sen oikean) puolustajista sano suoraan, että kyllä Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, mutta ei Hän silti suvaitse kaikkea mitä ihminen tekee.

        Niin kirkonkin (ihmisten instituutio) tulisi rakastaa kaikkia lähimmäisenrakkauden nimissä, mutta ei sen tämän vuoksi tarvitse luopua periaatteistaan.

        Tämä siis ajatuksena siihen että uuden avioliittolain vastustaminen olisi jotenkin rakkauden vastaista niin kuin ohjelmassa esitettiin.

        Sama pätee mielestäni tasa-arvoon, miksi haluta päästä avioliittoon yhteisössä, jonka ohjekirjaa ei voi noudattaa tai sitä pitäisi ainakin tulkita "modernisti".

        Siihen tarjoaa yhteiskunta maallisenkin vaihtoehdon.

        Herran Siunausta teille kaikille!


      • olettkoeksyneet

        Jaak. 2:19

        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

        2. Tess. 2:11

        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,


      • vieläkerrantämäviesti

        tässä tämä viesti minulle henkimaailmasta! ;)

        ------------------

        tapaat ihmisiä jotka sinua tielläsi auttavat, opasteet ja merkit elämässäsi tunnet sisälläsi.
        kuuntele sisintäsi ja luota tunteisiisi jotka sydämestäsi kimpuaa.

        olet täällä oppimassa ja opettelemassa erillaisia asioita, joiden kautta opit ja oivallat. saat uusia ajatuksia joiden kautta etenet polullasi.

        muista rakkaus sydämessäsi.

        iloitse ja nauti elämästäsi.

        toteuta unelmiasi ja näe elämäsi kauniina. kaikessa mukana on rakkaus, joka sinua johdattaa tielläsi avaten uusia ovia, joiden kautta elämääsi avautuu uusia tilaisuuksia ja asioita.

        ystäväni ole rauhallisin mielin. katso elämääsi luottavaisesti.

        ilo ja valo kanssasi olkoon. valoa ja rakkautta sinulle!


      • olettekoeksyneet

        2. Kor. 11:14

        Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

        --------------

        Ap. t. 16:16-19

        16 Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.

        17 Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".

        18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.

        19 Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen.

        ----------

        Matt. 16:21-25

        21 Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.

        22 Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".

        23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

        24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

        25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.


      • olettekoeksyneet

        Matteus 17:16-21

        16. minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa."

        17. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."

        18. Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve.

        19. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"

        20. Niin hän sanoi heille: "Teidän vähäuskoisuuden tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

        21. Tämä laji ei lähde muulla kuin rukouksella ja paastolla.

        -------------------

        Ap. t. 19:

        13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".

        14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;

        15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

        16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.

        --------

        Matt. 7:21

        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.


      • olettekoeksuneet

        Matt. 5:13

        Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.

        Luuk. 14:34

        Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi?


      • olettekoeksyneet

        Matt. 12:33

        Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.

        Jer. 23:28

        Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.


      • eksytyssanomasta
        olettekoeksyneet kirjoitti:

        Matt. 12:33

        Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.

        Jer. 23:28

        Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.

        Miksi koitat Jarmo täyttää aloituksesi pihojutuilla? Etkö tiedä että Jumala näkee tekosi? Pyrkimyksesihän on ilmaista palstalla näkyvät nuhteet floodauksesi alle. Se on hyvin lapsellista. Kumpa sinulla olisikin Jumalan pelko ja kyky hävetä. Ilmeisesti et välitä kosta et taida uskoa helvetin olemassoloon ja kaikki pelastuvat. Mutta olkoon. Pääasia että muut tietävät sinut valheprofeetaksi.

        Tällaisia kirjoituksiahan jarmolaisuuden uhri päästelee ja peräänkuuluttaa muilta hyvää käytöstä:

        "TekopyhääPaskaaKaikki

        8.8.2016 20:46
        No ei tost ketjust saanu irti ku et siinä yhet syytti toista ja jollaa näky olevan kilpikonnapuolustus päällä koko ajan. Lopuks nimitti itteeski jo vääräks rofeetaks. Tuskin muuten omaks ilokseen. Mut emmä kyl perusteluja missään nähny.
        On tää kyl yks vitun noitavaino. Hävetkää kuspäät ja menkää kaikki johki helvetin boksaussalille ottaa pataa joltai horkka-apinalta. Uskovia muka, antakaa mun nauraa!!! Ootte kaikki jotain saatanan perverssejä väkivalta-addikteja ja jos teidät laitettas samalle pihalle ni tappasitte varmaan kaikki toinen toisenne alle minuutissa. Urpot! "

        (Kyseessä on siis Jarmo itse multinikkeilemässä, saatuaan hieman nuhtelua eräässä ketjusssa jonka sitten "joku" oli poistattanut. Kuka nyt haluaisikaan että heidän valheesta syntyneet sydämen hedelmät olisi vahingossakaan muiden nähtävissä)


      • olettekoeksyneet

        voi voi nytten annat väärän todistuksen lähimmäisestä ja haukut turhaan jarmoa ei jarmo ole näiden viestien takana! ;)

        ettekö enää tiedä kuka kukin on ja luuletteko että täällä vaan pari multinikkiä kirjottelee?

        välillä tänne kirjottelee "random" tyypitkii ja sitten sekotatte nää joksikin muuksi! :


      • olettekoeksyneet

        Luuk.6:41 ja 42


        41. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?

        42. Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi?
        Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.


      • toisestakeskustelusta

        saviseutulainen

        16.9.2016 19:00

        JoriittääPiho kirjoitti:
        Nämä Pihon sivulta kopioidut jutut eivät liity mitenkään aiheeseen. Olet täyttänyt koko ketjun jutuilla joita kukaan ei jaksa lukea. Olisiko parempi jos tekisit ihan oman keskustelun jonne saisit kopioida vaikka kaikki Pihon jutut ja vastailla itsellesi.

        Juuri näin,

        nämä Pihon sivut sun muut roplakaupalla suoraan kopioidut maratonviestit vesittivät koko ketjun.

        Eikä sitä auttanut sekään, että iso osa suoria "roplauksia" on ollut Raamatusta. Kuka hyvänsä pystyy kopsaamaan tänne vaikka kaikki tekstinsä suoraan Raamatusta, osallistumatta oikeastaan keskusteluun millään tavoin.
        Missään tapauksessa en tarkoita tällä Raamatun kohtien tänne tuomista oman tekstinsä tukena ja sen totuudenmukaisuuden todistamisessa.
        Mutta tuosta vain sivukaupalla Raamatun tekstiä välittämättä siitä sivuaako kulloinenkin Kirjoitusten kohta juuri ollenkaan - jos ollenkaan ketjun alkuperäistä aihetta.

        Vähän tuntuisi jopa siltä, että tuo Pihon tekstien määrätön suora kopsaaminen ja myös mielivaltainen Raamatun tekstin kopioiminen on suoranaista kiusantekoa - tarkoituksena sekoittaa koko keskustelu, jonka alkuperäinen aihe oli/on HEIDI BAKERIA KUULEMAAN.

        Uudestaan sanon ja kauhistelen sitä, että Seinäjoen Helluntaiseurakunta lähettää nuoria jäseniään tuohon Tukholman tilaisuuteen, jota tulee saastuttamaan KUNDALIINIHENKI JA MIELEN MANIPULOIMINEN. PELKKÄÄ SAMANISMIA JA MAGIIKKAA.

        Lapsiparat!

        Seinäjoen helluntaiseurakuntalaiset vanhemmat:
        ÄLKÄÄ LASKEKO LAPSIANNE TÄMMÖISELLE HARHARETKELLE MUKAAN.

        P.S. Uskosta osattomaan nuoreen saattaa siirtyä Bakerin & CO:n välityksellä riivaajahenki!


      • biisiäpukkaa

      • toisestakeskustelusta

        onko tää keksistty todistus vai oikea? ;)

        ------------------------------

        Kirjoittaja sinulletarkoitettu » Eilen, 23:47

        Tässä on kertomus siitä, miten Jeesus on pelastanut minut.Olin nuoruudessani kiltti tyttö, mutta koin lapsena pahan kokemuksen, joka muutti sisintäni.Halusin peittää ja piilottaa kokemani ja aloin käyttäytyä huonosti lukioon päästyäni ja alettuani seurustella.Join alkoholia ja pidin huomiosta.Käyttäydyin yhä vain törkeämmin kunnes päätin lähteä ulkomaille opiskelemaan.Siellä kohtasin alamaailman ja se veti minua puoleensa.Menin syvemmälle, kunnes huomasin että kaikki itsekunnioitukseni on poissa ja olin aivan synkässä pimeydessä.Palasin kotiin ja onneksi pääsin kouluun.Vähän aikaa meni hyvin, mutta sisäiset haavani eivät olleet parantuneet, joten pikkuhiljaa pimeys veti minua taas puoleensa.Juhlat ja miesten huomio olivat tärkeitä elämässäni.Tapahtui niin,että lähdin taas ulkomaille opiskelemaan ja siellä ajauduin syvimmälle pohjalle ja olin jo niin pettynyt itseeni sekä siihen mihin olin sotkeutunut, että koin olevani hengenvaarassa enkä edes välittänyt enää.Onneksi ystäväni soitti minulle ja pyysi minua palaamaan, sain avun ja pääsin takaisin kotiin.Minulla oli vielä pitkä taistelu edessä,AA,velat, työttömyys,henkinen rikkinäisyyteni ja tuskani tehdyistä synneistä painoivat minua raskaana ja halusin pois.Mutta sitten Jeesus kutsui minut.Tuhlaajatytön,Yksinhuoltajaäidin, entisen alkoholistin ja narkkarin, huoran ja abortinkannattajan joka ei tuntenut rakkautta.Hän kutsui minut omakseen ja sain antaa elämäni hänelle.Hän rakasti minua niinkuin ei yksikään ihminen.Tunsin ensimmäistä kertaa olevani rakastettu.Sain elämäni takaisin, jonka luulin jo menettäneeni.Hän paransi haavani, vapauduin menneistä , pääsin velkajärjestelyyn, sain tyttären, pääsin kouluun, sain työpaikan ja täysin vastakkaisen elämän.Kaikki tämä on Jeesuksen Kristuksen ihmeellistä armoa minun kohdallani.Olen elävä esimerkki siitä miten syntinen nainen saa tuntea ja kohdata Jeesuksen elämässään.Tämä pelastus on myös sinua varten.Voit rukoilla näin Jeesusta:Rakas Jeesus.Olen tehnyt syntiä Sinua ja muita ihmisiä kohtaan.Kadun kaikkia syntejäni.Itse en pysty itseäni pelastamaan tästä.Tule sydämeeni,ole Herrani ja ota elämäni käyttöösi.Haluan seurata Sinua.Anna anteeksi kaikki syntini.Tätä pyydän Sinun rakkaassa nimessäsi Jeesus, Jumalan poika.Armahda minua.


      • biisiäpukkaa

    • Eksytyssanoma

      Kun laittaa varoittavan kirjoituksen valheprofeetasta niin tuollainen tulvinta alkaa.
      Kukin päätelköön itse mistä on kyse. Piho nyt ei ole jarmon suosiossa, vain ruskeakieliset jarmokloonit ovat suosiossa.

      6.9.2016 0:04
      Kehoitan välttämään uskovaksi tekeytyvää Jarmoa joka kirjottelee mm.

      TekopyhääPaskaaKaikki

      8.8.2016 20:46
      No ei tost ketjust saanu irti ku et siinä yhet syytti toista ja jollaa näky olevan kilpikonnapuolustus päällä koko ajan. Lopuks nimitti itteeski jo vääräks rofeetaks. Tuskin muuten omaks ilokseen. Mut emmä kyl perusteluja missään nähny.
      On tää kyl yks vitun noitavaino. Hävetkää kuspäät ja menkää kaikki johki helvetin boksaussalille ottaa pataa joltai horkka-apinalta. Uskovia muka, antakaa mun nauraa!!! Ootte kaikki jotain saatanan perverssejä väkivalta-addikteja ja jos teidät laitettas samalle pihalle ni tappasitte varmaan kaikki toinen toisenne alle minuutissa. Urpot!

    • auttakaatoisia

      DOREEN IRVINE OLIN NOITA. KANTSII LUKEE. YLÖSOTTO ON NIILLE JOILLA ON POJAN USKO LAHJAVANHURSKAUS ARMOSTA . MAALLISET ON MAALLISIA . TAIVAALLISET TAIVAALLISIA . MIELI TAIVAASEEN MISSÄ JEESUSON. Maallisesti hoitakaa sukulaisianne ja kotinne .

    • Kaikki sanomat pitää Raamatun sanalla koetella ja jos ollaan yhteydessä kuolleeseen ja haetaan sieltä tietoa on se väärää toimintaa.
      3.Mooseksen kirja:
      19:31 Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. >> Jakeen lisätiedot
      20:6 Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa.
      20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."

      5.Mooseksen kirja:
      18:11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.

    • Anonyymi

      http://www.jouko-piho.fi/

      Alpo Purasen näky v. 2005

      Kirjoitin tämän hengellisen näyn noin kymmenen vuotta sitten. En uskaltanut sitä silloin julkaista, koska pelkäsin sanoman ankaruutta. Nyt kun astumme harppauksin kohti Babyloniaa, rohkaisen mieleni ja julkaisen mitä silloin näin.

      Valkopukuinen sanoi minulle: "Nouse sielu, nouse. Avaa silmäsi ja näe. Nouse yläpuolelle Sodoman ja Gomorran torien. Sieluja myydään ja ostetaan. Elämän kultainen malja on häväisty, maahan tallataan heikkojen henki. Ihminen, ei sinulla ole arvoa - on vain henkesi ja sielusi saldo.

      Hallitusmiehet väsyvät ja nääntyvät, paha on päässyt irti eikä ole ketään, jolla olisi voima sanoa SEIS!

      Nouse sielu, nouse ja astu valoon.

      Sodomaan valmistetaan temppeli ja Gomorraan alttari. Ahneuden uhrit uhrataan ja savu nousee Jumalan tykö.

      Ensimmäinen voi-huuto on tullut. Autuas on se, joka näkee, eikä anna pimeyden vallata sieluaan. Maasta sinut luotiin ja sinulle annettiin valta hallita sitä. Hyvä ja paha asetettiin eteesi ja sinä sait valita. Pahan valitsit.

      Maa itkee ja valittaa. Sen kauniit vaatteet on turmeltu. Meri huokaa raskaasti ja sen asukkaat menehtyvät.

      Sodomaan kylvettiin turmelus. Gomorran savuista sikiää vitsaus.

      Jumala itkee lapsiaan. Paluuta ei enää ole.

      Kedon eläimet, niistä pienimmät, valmistetaan kantamaan vitsaukset, eikä pakopaikkaa ole.

      Tuskaan nääntyy autettava ja kipuun auttaja. Ahneuden alttarilla tämä valmistettiin.

      Sodomaan valmistettiin temppeli ja Gomorraan alttari, eikä pelastajaa ole.

      Näin sanoo valkopukuinen: "Kauniin maan minä annoin asuttavaksi, hyvän ja pahantiedon valittavaksi. Ihminen, sinä halusit tietää mitä paha on. Se näytti niin suloiselta. Valtaa hallita halusit. Nyt on aikasi täyttymässä. Tuomiolle asetetaan pienet ja suuret hallitsijat. Kauhunhuudot kaikuvat: "Vuoret kaatukaa päällemme, kätkekää meidät Kaikkivaltiaan vihalta.”

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Live Recording Shaktipat Kundalini Awakening 6 - Deep Chakra Meditation-World Spiritual Foundation

      https://www.youtube.com/watch?v=2qICaRxwNmU

      Live Recording Shaktipat Kundalini Awakening 1 and Omkar Chanting Meditation (Re-uploaded)

      https://www.youtube.com/watch?v=1DlDWPxyDo0

    • Anonyymi

      https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/onko-tupakointi-syntia/

      ELÄMÄNTAITO 28.04.2011 14:30 (päivitetty 14:30)

      Onko tupakointi syntiä?

      Seurakuntalainen.fi kertoi tiistaina, että muun muassa Maskun seurakunnassa on tiukennettu tupakointiin liittyviä sääntöjä.

      Tupakointi onkin kiistatta vahingollista terveydelle, mutta harva osaa sanoa, onko se syntiä.

      Kirkon herätysliikkeissä sauhutteluun suhtaudutaan yleensä varovaisen kielteisesti.

      --------------

      Sleyn sisälähetysjohtaja Heikki Haataja on laatinut aikanaan pro gradu -työnsä Suomen Raamattuopiston perustaneen Urho Muroman teologiasta.

      Muroma tunnetaan muun muassa tupakointiin liittyvästä sutkautuksesta: ”mikä synti se on, jos minä vähän nenän alla heinää polttelen”.

      Haatajakin näkee asian lähinnä terveyskysymyksenä.

      -------------


      – Kukaan ei lakkaa olemasta kristitty tupakointinsa perusteella, eikä kukaan tule kristityksi tupakoinnin lopettamisella.

      Haataja sanoo, että Raamatun mukaan ruumis on kuitenkin Pyhän Hengen temppeli ja kaikki ihmistä orjuuttava on syntiä. Syntinä mainitaan esimerkiksi ylensyöminen, koska ”vatsa on heidän jumalansa”.

      – Kaikki mitä ihminen tekee epäuskossa on syntiä, koska hän ei kysy Jumalan tahtoa.

      Tupakasta irti

      Haataja suosittelee, että sauhuttelija kääntyisi savukkeineen Jumalan puoleen.

      – Tiedän monta, jotka ovat kokeneet saaneensa häneltä avun tupakoinnin lopettamisessa.

      Haataja poltti itse tupakkaa viimeksi 1950-luvulla.

      – Pikkupoikana kokeilut loppuivat siihen, kun muutimme uudelle paikkakunnalle ja tupakkakaverit jäivät vanhalle, hän muistelee huvittuneena.

      Ruumiin täydellinen varjeleminen on mahdotonta

      Kansanlähetyksen Tampereen seudun aluetyöntekijä Ilkka Päiväsaari tunnetaan entisenä tupakkamiehenä. Hän lopetti tupakoinnin monta vuotta sitten nikotiinipurkan avulla.

      – Aloitin tupakoinnin ennen uskoontuloani ja ajattelin, että se nyt on vain epäterveellinen pahe, josta en pääse eroon. Minulle se ei ollut koskaan syntikysymys. Tuhoamme ruumistamme niin monin muinkin tavoin.

      – Tiedän kuitenkin kristittyjä, jotka pitävät tupakointia syntinä. On se minunkin mielestäni huonon esimerkin antamista, Päiväsaari myöntää.

    • Anonyymi

      Aloittaja sekoilet, suuri valkopukuinen ahdistuksen kokenut joukko ovat väliin sijoittuva vihan ajan marttyyrit joiden ylösnousemus on 7;v kauden lopussa.

    • Anonyymi

      Minultakin tuli ylös tuohon aikaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe