Koska Jeesusta pidetään marttyyrina, niin olisikohan aika tarkistaa mistä syystä hän sen tuomionsa sai ja oliko se oikeutettu. Raamatun mukaanhan Jeesusta syytettiin mellakoinnista, syyte joka johti käytännössä aina kuolemaan. Raamattu kertoo myös että Jeesus:
"Juutalaisten pääsiäisjuhla oli tulossa, ja Jeesus lähti Jerusalemiin. 14 Hän näki temppelissä kauppiaita, jotka myivät härkiä, lampaita ja kyyhkysiä. Siellä istui myös rahanvaihtajia. 15 Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä. 16 Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!""
Eikös tuo nimenomaan ole mellakointia? Jos minä lähtisin hakkaamaan ihmisiä ruoskalla, kun he eivät tee muuta kuin töitään, niin linnannahan siitä joutuisi. Raamatun valossa voimmekin todeta että Jeesus koki sen tuomion mikä tuolloisen lainkäytön kohdalla oikein oli. Ainakin jos raamattuun on luottaminen...
Jeesuksen oikeutettu tuomio
7
116
Vastaukset
- tiedätköedes
Mitä Mooseksen laki sanoi juutalaisen kansalaisen antamisesta vierasmaalaisten rangaistavaksi?
- DRHouse
Niin, siitä sinun pitää keskustella niiden juutalaisten kanssa jotka noin tekivät.
Jos Jeesus olisi kivitetty, kirkkojen katoilla olisi nyt sitten jonkinmoinen lohkare?
Alttaritauluissa Jeesuksesta ei näkyisi kuin vähän sormia ja varpaita kivikasan alta?
Kyllä ristiinnaulitseminen oli sentään tyylikäs ratkaisu taiteellisesta näkökulmasta katsoen.
- Jytresa
Evokille pahanteko on niin arkista työtä että he eivät edes tajua tekevänsä pahaa.
Otetaas tässä esille tuon mellakoijan harrastamia vihapuheitakin:
"34. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
35. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
36. ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
37. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
38. ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
39. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen. "
http://raamattu.fi/1933,38/Matt.10.html
"26. "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
http://raamattu.fi/1933,38/Luuk.14.html
"36. Niin hän sanoi heille: "Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa; niin myös laukun. Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
http://raamattu.fi/1933,38/Luuk.22.html
Melkoisen kammottavia puheita tuolta lahkonjohtajalta, eikö vain? Tyyppi avoimesti julistaa tulleensa nostamaan poikia riitoihin omien vanhempiensa kanssa, niiden joita vielä VT:n opeilla piti kunnioittaakin. Ja tuo jos mikä on sairaan lahkon tunnusmerkkejä, että lahkonjohtaja käskee rakastaa itseään yli kaiken. Sairasta.- noniinnoh
Niin. ON rehellisesti pysyttävä totuudessa vaikka se tuottaisi häpeää ja riitaa sukulaisten kesken.
Tällä en tarkoita että täällä joku kirjoittelisi sentason totuuksia.
Kaikkein vähiten tämä palstamme häirikkö UTTI.
Hänhän ei ymmärrä mistään yhtään mitään.
Tai sitten hän on täällä roolihahmossa esittäen Huittisen kylähullua..
- edqwdwdwd
Jeesus oli kova jätkä aikansa hurjimpia pakanoita joka uskalsi uhmata vallalla olevaa uskontohallintoa. Hänelle ei juutalaisuus maistunut niin päätti perustaa juutalaisuuden pohjalta oman lahkon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525260- 793816
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212248Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2661902Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1171778Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain541332Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951280- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172