Sinkkupalsta

Sinkkupalstalla trollailu on paljon suurimuotoisempaa kun alkuun luulin, täällä on monioita nikkejä joiden takana on kokopäivätrolleja. Ikis on päivänselvä trolli, hänestä mulla ei ole epäilystäkään.

Trollailu sinällään ei ole laitonta, mutta palstatrollit ovat unohtaneet sen tosiasian että jossain vaiheessa trolli voi rikkoa myös Suomen rikoslakia.

Mä olen törmännyt täällä ketjuun jossa mun on annettu ymmärtää toimineeni väärin kun olen Suomi24 s-postitiliini ilmoittanut oikeat henkilötiedot jotka päätyivät viestini mukana trollille.

Korostan palstalla että tuo trolli rikkoo rikoslakia mikäli hän jakaa tietojani palstalla. Se että palstatrollit eivät ymmärrä toimivansa lain harmaalla vyöhykkeellä on pöyristyttävää, pahemmaksi tilanteen tekee se että trollaus tehtiin treffipalstalla.

Oikeudentajuni ei salli mun katsoa tapausta läpi sormien, vaan tulen viemään tapausta eteenpäin myös selvittämällä huolehtiiko suomi24-palsta riittävästä tietosuojasta mikäli joku muukin ilmoittaa laillani oikeat henkilötietonsa rekisteröityessään palveluun.

19

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AjatustenRein

Miksi laitoit ylipäätään viestiä trollille?

Tiesitkö, että Ikis käyttää koneellaan salausta eli häntä et saa kiinni.

• JossainMuualla

Onhan se kiusallista, kun ilkiöt uunottavat.

Jatkuva kiukuttelusi tuskin parantaa asiaa, tekee vain asiat ilkiöille makoisimmaksi.
      Hähhähhää, se suuttu! Trololoo!

Myös edellisen kirjoittelijan huomio peikkosen mahdollisuudesta omien jälkien salaukseen on varsin todennäköinen vaihtoehto. Tapoja on kaikenlaisia, vpn, tor, reittejä tallentamattomat palvelimet ja kai sen MAC-osoitteenkin voi muuttaa.

Vahvan salauksen tapauksessa poliisilta tai syyttäjältä tulee tällöin tutkimatta- tai syyttämättäjättämispäätös rikoksen ollessa merkityksetön tutkinnan vaivaan nähden.

Suosittelen siis seuraavaa:
      -Älä ruoki trollia

Loput toimenpiteet jätän oman harkintasi varaan.

• Tietoni ovat päätyneet trollille rekisteröidyn treffipalstaprofiilin kautta, se profiili vaatii sähköpostiosoitteen ilmoittamisen.

Käsittääkseni tuota kautta trollin pitäisi pystyä jäljittämään, ja mikäli näin ei ole, palsta tarjoaa palvelua joka ei täytä sähköisen viestinnän tietosuojalain vaatimuksia.

• Pertinharharetket
        Pertti-setä kirjoitti:

Tietoni ovat päätyneet trollille rekisteröidyn treffipalstaprofiilin kautta, se profiili vaatii sähköpostiosoitteen ilmoittamisen.

Käsittääkseni tuota kautta trollin pitäisi pystyä jäljittämään, ja mikäli näin ei ole, palsta tarjoaa palvelua joka ei täytä sähköisen viestinnän tietosuojalain vaatimuksia.

Vaikutat siltä kuin olisit ekaa kertaa internetissä.
        Kirja/sarjakuva-idea: Pertti-setä ja internetin ihmellinen maailma - Miten karu todellisuus iski naiivia setämiestä päin näköä

• Pertinharharetket kirjoitti:

Vaikutat siltä kuin olisit ekaa kertaa internetissä.
        Kirja/sarjakuva-idea: Pertti-setä ja internetin ihmellinen maailma - Miten karu todellisuus iski naiivia setämiestä päin näköä

Jos teko olisi tapahtunut anonyymillä keskustelupalstalla, tässä ei olisi ongelmaa.

Nyt trolli hommasi tietoni treffipalstalta jossa pitää olla varmistettu että profiili on saatettavissa rikosoikeudelliseen vastuuseen mikäli jakaa tietojani.

• poliisiaeikiinnosta
        Pertti-setä kirjoitti:

Jos teko olisi tapahtunut anonyymillä keskustelupalstalla, tässä ei olisi ongelmaa.

Nyt trolli hommasi tietoni treffipalstalta jossa pitää olla varmistettu että profiili on saatettavissa rikosoikeudelliseen vastuuseen mikäli jakaa tietojani.

Oletko kuullut sellaisesta käsitteestä kuin asioiden priorisointi?

"pitää olla varmistettu että profiili on saatettavissa rikosoikeudelliseen vastuuseen"

Voidaankin sitten laittaa internet tänään koko maailmassa kiinni.

• Pillujen-asiantuntija

Trollailu johtuu yksinäisyydestä ja naisettomuudesta.

• teemme.tärkeää.työtä
    • näin-naapurissa

Auts, pieni virhe sulta, kun unohdit laittaneesi oikean nimesi sähköpostitilille. Näin joillekin käy. Kyllä minä ainakin asiasta vinkkaan miehelle, jos selkeästi ollaan nimettömästi viestittelemässä ja saan sähköpostia oikeankuuloiselta nimeltä, enkä miltään urhokarjulta.

• Ei virhe vaan tietoinen teko, kenenkään ei tarvi toimia salassa treffipalstalla. Moni siellä on omilla kuvillaankin.

• Fwefksdklfklsdfkdfdfs

Koska nykymassamedia on niin läpimätää niin "trollaamisen havaitsemisella!" ollaan pyritty mitätöimään nettikeskustelun yleistä arvoa. Onhan täällä vaarana se että totuus vahingossa tuleekin julki asioista kun kirjoittajat ovat ihmisiä eikä ole aatetoimitusta tekemässä ennakkomoderointia.

Se että on eri mieltä asioista kuin toinen kirjoittaja ei ole trollaamista.
      Se että leikkii tyhmää tai kirjoittaa luovasti ja lentävästi ei ole trollaamista.
      Se että kirjoittaa uskottavia satuja ei ole trollaamista vaikka kirjoittaja itse uskoisikin olevan mestarirölli itse.

Trollaaminen kuoli suunnilleen vuonna 2000 kun internet alkoi olla mainstreamia. Normaalien ihmisten rantautuminen nettiin on mahdollistanut ihmisten ärsyttämisen äärimmäisen yksinkertaisilla keinoilla ja nämä pellet eivät ole trolleja nähneetkään.

Todelliset trollit löytyvät pre2000 ajalta jolloin internet oli niin pienen klikin juttu että kaikki kuvittelivat olevansa pohjimmiltaan samaa porukkaa. Tuon kuvitelman vuoksi todelliset trollit pystyivät luomaan kokonaisia kuningaskuntia jotka eivät hajonneet ede massiiviseen kritiikkiin tai osoitteluun.

Nykyiset "trollaajat" ovat äärimmäisen heiveröisiä, laaduttomia, läpinäkyviä ja he joutuvat näkemään suurenkin vaivan löytääkseen tarpeeksi yksinkertaisia ihmisiä joita jekuttaa pikkuisen. Aneemista.

Se mikä nykyisin netissä jyllää on "kollektiivinen tunnetila"; hive-mind - joka ei yksilöidy millään tasolla. Netin todellinen sisältö on nykyisin oikeasti anti-individualistista ja se hyljeksii yksilöpresentaatiota. Netti on kyllästynyt naamoihin ja alkanut elää omaa kollektiivista elämäänsä.

• 14p5

Kun ei ole rekisteröitynyt niin kuka vaan voi esiintyä toisena ja se on oikean IkisM:n ja kaikkien muidenkin ongelma jotka eivät halua rekisteröityä mutta käyttävät samaa nikkiä keskusteluissa. Siksi on parempi joko rekisteröityä tai käyttää aina eri nikkiä jottei joudu trollatuksi.

• Ei ole mitään oikeaa Ikistä, on vain runkkari joka trollailee täällä sillä nikillä ja rekkasi treffipalstalle profiilin jolla hankki mun henkilötietoni.

Se mitä täällä tapahtuu on mulle yhdentekevää, mutta treffipalstalla pitää olla käytännöt joilla saadaan Ikis-nikin takana olevien kaltaiset sairaaat henkilöt kiinni.

• Pertti-setä kirjoitti:

Ei ole mitään oikeaa Ikistä, on vain runkkari joka trollailee täällä sillä nikillä ja rekkasi treffipalstalle profiilin jolla hankki mun henkilötietoni.

Se mitä täällä tapahtuu on mulle yhdentekevää, mutta treffipalstalla pitää olla käytännöt joilla saadaan Ikis-nikin takana olevien kaltaiset sairaaat henkilöt kiinni.

Mua ei huvittaisi sotkeutua tähän(kin) keissiin, mutta oletko miettinyt yhtään sitä mahdollisuutta, että sulla olisi jonkin näköinen PalstaPsykoosi päällä?.. ;P

En tietenkään voi sanoa varmaksi, milloin sun veikkaukset on voinut osua ja upota ja milloin ne on mennyt pahasti huti, mutta ihmettelen vain, miten voit olla niin varma.. Ja sulla nyt näyttää kokoajan ja jatkuvasti olevan noita PalstaPsykoosin oireita.. Aina tulee lisää ja lisää epäilyksiä jostakin/joistakin palstalaisista.. Voi olla tai voi olla olematta, mutta oma epäilysi ei siitä vielä totuutta tee.. ;P

Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarmaa.. Ja niin Pois Päin.. Mut joo ihan sama mulle.. Kunhan ihmettelen ja KuNmastelen taas.. ;P

• Sivustolla ei kovinkaan montaa osiota ole, jossa ei kokopäivätrolleja olisi yltäkylläisesti tarjolla. Ne osiot, joissa et tapaa trolleja, tulee vastaan aavikon tuulen puhaltama risupallo missä viimeisin kommenttikin on vuodelta 2005. Pahempaa se on useammilla palstoilla, joissa on aktiivista keskustelua.

• Totuuden...torvi

Odotellaan milloin Pertti-neitsytsedällä napsahtaa ja alkaa uhkailla kirveellä ja mustilla miehillä.

• Haha, oletko sinäkin joutunut trollin vuoksi naputtelemaan pisteitä nikkisi väliin :)

• Pertti-setä on sen verran kuumassa öljyssä käristetty äijä ettei sun tarvii olla huolissasi mun jaksamisesta.

• Se.tietää.nimeni

Mitä trolli tietää?Nimesi mitä muuta?Voi kauhiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2844
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2216
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2053
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1577
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1420
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe