Missä on ilo

Niin, missä se on, mistä te löydätte iloa elämäänne?

115

1636

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No tietenkin ihanista naisista, ne juovuttaa kuin viini.

    • Harrastuksesta ja kehittymisestä siinä. Tavoitteiden saavuttamisesta. Hauskoista hetkistä huipputyyppejen kanssa töissä ja vapaa-ajalla, sisaruksista, auringonpaisteesta ja kainiista luonnosta. Uusista tavaroistakin. Ja hyvästä musiikista. Musiikki on mulle melkein kaikki kaikessa.

      Itseasiassa tulen iloiseksi melkein mistä vaan. :) Oon aika simppeli.

      • Ei kyse ole simppeliydestä, vaan taidosta nauttia elämästä.


      • Huomasin.tämän

        Pertti-setäkö leppyy hänelle.....
        Vai mistä tuulen muutos?


      • TrollilA

        Tuulella käyvä palstaseppä.
        Energiajuoma ärsytti aiemmin hänessä.Mistä nyt tuulee?


      • TrollilA kirjoitti:

        Tuulella käyvä palstaseppä.
        Energiajuoma ärsytti aiemmin hänessä.Mistä nyt tuulee?

        Bitter lemon olisi naiselle soveliaampi juoma, mutta juokoon mitä haluaa.


      • Vaimikä

        Mielisteletkö?


      • Pertti-setä kirjoitti:

        Bitter lemon olisi naiselle soveliaampi juoma, mutta juokoon mitä haluaa.

        Miksi soveliaampi? Voihan tuonkin juoda nätisti lasista, jos haluaa.


      • Nainen34v kirjoitti:

        Miksi soveliaampi? Voihan tuonkin juoda nätisti lasista, jos haluaa.

        Silti se ei muuta sitä tosiasiaa että energiajuomat on kuraa.


      • mukavaailtaa

        Tästä lähtee...


      • Pertti-setä kirjoitti:

        Silti se ei muuta sitä tosiasiaa että energiajuomat on kuraa.

        Olen samaa mieltä kahvista.

        Se ei muuta sitä tosiasiaa, että molemmat maistuvat hyvältä jonkun mielestä.


      • Nainen34v kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kahvista.

        Se ei muuta sitä tosiasiaa, että molemmat maistuvat hyvältä jonkun mielestä.

        Kahvi ei ole sentään yhtä myrkyllistä.


      • Tinderi-tytönOnnea

        "Itseasiassa tulen iloiseksi melkein mistä vaan. :) Oon aika simppeli."


      • Pertti-setä kirjoitti:

        Kahvi ei ole sentään yhtä myrkyllistä.

        Pannukahvi ei ainakaan ole kovin terveellistä. Ja toisaalta, mikä elämässä olisi?

        Nykyään maataloudessa ajetaan sellaiset määrät myrkkyjä peltoon, että Pertti-sedän syömät porkkanat sisältävät sellaiset määrät haitallisia aineita, että mun energiajuomakin kalpenee niille.

        Joskus hieman epäterveellinen ei ole niin haitallinen, jos mielentila kohoaa siitä oleellisesti. Positiivinen mieli on elämässä tärkeintä.


      • Tinderi-tytönOnnea kirjoitti:

        "Itseasiassa tulen iloiseksi melkein mistä vaan. :) Oon aika simppeli."

        Nyt en ymmärrä. Tinderiä en ole ikinä käyttänyt. Tiedän sen idean, eikä se ole minua varten.


      • Nainen34v kirjoitti:

        Pannukahvi ei ainakaan ole kovin terveellistä. Ja toisaalta, mikä elämässä olisi?

        Nykyään maataloudessa ajetaan sellaiset määrät myrkkyjä peltoon, että Pertti-sedän syömät porkkanat sisältävät sellaiset määrät haitallisia aineita, että mun energiajuomakin kalpenee niille.

        Joskus hieman epäterveellinen ei ole niin haitallinen, jos mielentila kohoaa siitä oleellisesti. Positiivinen mieli on elämässä tärkeintä.

        "Joskus hieman epäterveellinen ei ole niin haitallinen, jos mielentila kohoaa siitä oleellisesti. Positiivinen mieli on elämässä tärkeintä."

        Tää oli hyvä, mä tuun käyttämään tuota heti kun tulee tilaisuus.


      • Pertti-setä kirjoitti:

        "Joskus hieman epäterveellinen ei ole niin haitallinen, jos mielentila kohoaa siitä oleellisesti. Positiivinen mieli on elämässä tärkeintä."

        Tää oli hyvä, mä tuun käyttämään tuota heti kun tulee tilaisuus.

        Saat luvan käyttää.

        Todennäköisesti lainauksesta eniten, kun saat käyttää sitä mua vastaan, veikkaan. 😅


      • Nainen34v kirjoitti:

        Saat luvan käyttää.

        Todennäköisesti lainauksesta eniten, kun saat käyttää sitä mua vastaan, veikkaan. 😅

        Jää nähtäväksi käytänkö palstalla vai muualla elämässä.


      • mukavaailtaa kirjoitti:

        Tästä lähtee...

        Iltaa sullekin ilontuojalle.


      • Pertti-setä kirjoitti:

        Jää nähtäväksi käytänkö palstalla vai muualla elämässä.

        Kävi pieni painovirhe. Piti lukea:
        "Todennäköisesti nautit lainauksesta eniten, kun saat käyttää sitä mua vastaan, veikkaan"

        Ymmärsit kuitenki varmasti, mitä ajoin takaa. Olen otettu, jos käytät muualla elämässä. Tai no, liittyy kontekstista.


      • Nainen34v kirjoitti:

        Kävi pieni painovirhe. Piti lukea:
        "Todennäköisesti nautit lainauksesta eniten, kun saat käyttää sitä mua vastaan, veikkaan"

        Ymmärsit kuitenki varmasti, mitä ajoin takaa. Olen otettu, jos käytät muualla elämässä. Tai no, liittyy kontekstista.

        Tuo oli fiksu ajatus, tosi sitäpaitsi.


      • Pertti-setä kirjoitti:

        Tuo oli fiksu ajatus, tosi sitäpaitsi.

        Kiitos, kiva kuulla. Tuo pätee oikeesti moneen juttuun, olen samaa mieltä.


      • iuyiuyiuiuy
        Nainen34v kirjoitti:

        Pannukahvi ei ainakaan ole kovin terveellistä. Ja toisaalta, mikä elämässä olisi?

        Nykyään maataloudessa ajetaan sellaiset määrät myrkkyjä peltoon, että Pertti-sedän syömät porkkanat sisältävät sellaiset määrät haitallisia aineita, että mun energiajuomakin kalpenee niille.

        Joskus hieman epäterveellinen ei ole niin haitallinen, jos mielentila kohoaa siitä oleellisesti. Positiivinen mieli on elämässä tärkeintä.

        Höpö höpö.. Suomi on niin puhdas maa, että täällä kaikki ruoka on luomua verrattuna muihin maihin.


      • iuyiuyiuiuy kirjoitti:

        Höpö höpö.. Suomi on niin puhdas maa, että täällä kaikki ruoka on luomua verrattuna muihin maihin.

        Eletään kuitenkin maailman saastuneimman meren rannalla.


      • iuyiuyiuiuy kirjoitti:

        Höpö höpö.. Suomi on niin puhdas maa, että täällä kaikki ruoka on luomua verrattuna muihin maihin.

        Se ei silti tarkoita, että kaikki täällä kasvatettu olisi terveellistä.


    • sioille.helmiä

      No palstalla skitsoilusta tietenkin, höpsö :) <3

      • Tämä selvä.


      • sioille.helmiä
        Pertti-setä kirjoitti:

        Tämä selvä.

        *hihi*

        *pus*

        <3


    • Nightmare-taso

      Ilo on naisille ja lapsille sekä vajaamielisille. Minä puren vain hampaita yhteen lujempaa.

    • eiiloa

      En mistään.

    • Kel onni on, se onnen kätkeköön. Taitaa päteä vieläkin suomalaisiin, ei ehkä haluta vinkata muille mistä voisi saada hyviä tuntemuksia.

      • Pertinhalvathuvit

        Pertti-setä nauttii yksinkertaisista iloista, kuten kaljan juonnista ja piereskelystä. Usein näihin yhdistyy myös telkkarin urheilulähetysten seuraaminen :D


    • Oon alkanut kuuntelemaan youtubesta panhuilumusiikkia. Tulee siitä rentoutunut olo.

      • lukenut.annistakin

        Oot niin suloinen jos olet alkup.Sami.


      • lukenut.annistakin kirjoitti:

        Oot niin suloinen jos olet alkup.Sami.

        Lapsena 90-luvulla sain sony walkmanin kasettisoittimen. Ensimmäinen musiikkikasetti tais olla smurffien kasetti. Nauhoitin paljon musiikkia levyiltä kaseteille. Opin muistamaan ulkoa, mikä biisi seuraavaksi tulee.

        Olin ala-asteella luokan kanssa syksyllä lapissa leirikoulussa viikon. Siellä samassa paikassa oli myös paikkakunnan muiden koulujen kutoset. Walkman oli siellä lapissa mukana. Otin kaksi itse nauhoitettua kasettia mukaan. Keväällä oli joku eri koulujen välinen urheilutapahtuma paikallisella urheilukentällä. Yksi opettaja toisesta koulusta muisti minut lapin reissulta, ja kysyi, etteikö ole sitä soitinta mukana.

        Kun olin ensimmäisessä kesätyössä 2007, hankin ensimmäisistä itse tienatuista rahoista mp3-soittimen. Siirsin kaikki suosikkikappaleet cd-levyiltä koneelle. Noin 200 kappaletta taisi olla kyseessä.

        Taitaa olla vieläkin jossain tavaroiden seassa walkman sekä mp3-soitin. Nykyään kuuntelen musiikkia kännykästä, jos olen pois kotoa.


      • Sini.silmäinen

        Hyvä tarina miten olet kerännyt musiikkia elämääsi ja elämäsi aikana<3
        Kuin päiväkirja musiikista.
        Tosi arvokas sellainen.


    • Tekniikkavitutus

      Joy Division

      I was born in Salford Manchester 1976... blaa blaa.

      Oikeastaan simpukoiden peittämä viinipullo on merenpohjasta kiva löytää. Löydön tuottama ilo on puhdasta ja aitoa, koska kapineella ei sinänsä ole mitään kuviteltavissa olevaa arvoa.

      😁

      https://youtu.be/sAZQYpyxvT0

      • Tekniikkavalue

        Eli siis arvo syntyy minussa.

        En ymmärrä sen syitä, mutta käsitän kokemani ilon.

        😁


      • <3 <3 <3


    • Ikiviisaudesta
    • Harvinaistailoa

      Siitä kun saa mennä nukkumaan tietäen ettei ole aamulla aikaista herätystä. Se on kivointa:)

      • Tuo on itsellenikin kiva juttu kun saa nukkua pidempään.


    • Rumasinkkumies-

      Raha tuo onnellisuutta.

    • valtakunta

      Sinä olet ilo silmälle kun hymyilet, leikkiminen ja lapsen onnistuminen ja tyytyväisyys ilo. Onnellisena olen iloinen. ilo niille joita pystyn auttaa rajojeni puutteissa esim.avaan oven tai vien roskat.

      • Sinä olet ilo.


      • Itselle myös onnistumisen ilot parhaita.


      • valtakunta kirjoitti:

        Itselle myös onnistumisen ilot parhaita.

        Niin totta.


      • Pertti-setä kirjoitti:

        Sinä olet ilo.

        Tänään palasin auttaman kun huomasin ettei auto lähtenyt pariskunnalla liikkeelle mutta saivat auton käymään ennen kuin tarvin pysähtyä.

        Sinäänsä otan huolta joskus liian herkästi. Kerran joku oli lenkillä 30asteen pakkasilla(tais olla viime vuonna) ja latasin akkua niin vieritin autoa mäessä että lataisi.

        Ajattelin että juoksee sen vuoksi että paleltuu(auto jättänyt tienposkeen) ja nolotti vähän kun kävin kysäisee tarvitseeko kyydin. Oli niin vähäset vaatteet.


      • Pertti-setä kirjoitti:

        Niin totta.

        Oon kyllä vähän outo mutta eihän ne treeni vaatteet mitkää lämpöpökät ole.😂


      • valtakunta kirjoitti:

        Oon kyllä vähän outo mutta eihän ne treeni vaatteet mitkää lämpöpökät ole.😂

        Parempi aina varmistaa jos epäilee että joku on hädässä tai ongelmissa.


      • Pertti-setä kirjoitti:

        Parempi aina varmistaa jos epäilee että joku on hädässä tai ongelmissa.

        Minä ajan ohi ja mietin jos olen ainoa joka auttaa. On pakko palata silloin tarkistaa, ukkoseni ei pidä tästä koska jää painamaan mieltä ja ole ihan pois liitoksista.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minä ajan ohi ja mietin jos olen ainoa joka auttaa. On pakko palata silloin tarkistaa, ukkoseni ei pidä tästä koska jää painamaan mieltä ja ole ihan pois liitoksista.

        Siis se ei pidä siitä että minun pakko palata😂 jos en palaa se jää mietityttää. Joskus ongelmia on siinä että hän ei jäisi ja ajattelee joku kyllä auttaa.

        Ja minä aina vaadin palaan edes paluu matkalla. Aina en voi päättää.


      • Pertti-setä kirjoitti:

        Sinä olet ilo.

        Iloja saa hyvistä muistoista ja pidät muistot kirjoitettuna tai muistoesineet auttaa muutoissa.
        Surulliset asiat muistamme parhaiten johtuen että käsittelemme yli päästäen asian.
        mutta siten keksimme ratkaisuja jotka piristää suuresti kun selätämme ongelman.


    • yksinäinen_24

      Tällä hetkellä en oikein mistään.
      Mikään ei kiinnosta. Vaatteet lojuu lattialla, aina ei jaksa käydä suihkussakaan, televisiosta ei tule mitään mielenkiintoista, nettiä ei jaksa selata, harrastukset ei innosta enää...
      Lähiaikoina olen hymyillyt lähinnä silloin kun olen juonut mutta siinä yritän pitää yhden välipäivän ettei liika mene.
      Ehkä sitä jotain iloa löytyy joskus vielä elämään.

      • Ilo ei etsimällä löydy, se pitää tehdä itse.


    • istuskelija

      Huomasin, että jotenkin hankala vastata. En muista, milloin olisin viimeksi iloinnut jostakin, säännöllisestikkään tapahtuvasta. Oikeastaan olen aikoja sitten tainnut korvata ilon tyytyväisyydellä ja ilmeettömällä sellaisella. Kun onnistun jossakin, mikä vaatii jotakin erityistaitoa, niin siitä seuraa hiljainen pysähtynyt hetki ja mukava sellainen.

      • Itselle ilo on omat tyttäret, ne on kestoilo. Jos noita ei lasketa, niin elämä on aika tasaista eikä sellaista kunnon ilon tunnetta oikein taida lähihistoriasta löytyä.

        Elämäni on liian helppoa, mun tarttis keksiä jotain haasteita. Ehkä se ilo tosiaan tulee onnistumisista.


    • "Niin, missä se on?"

      Yksilöissä itsessään.. TietenGii.. ;P

      "mistä te löydätte iloa elämäänne?"

      Jos etsit, niin et löydä.. Ilo tulee, kun on tullakseen.. ;P

    • eimateriasta

      Arjesta, lumihiutaleista, sateesta, auringosta jne.

      • Ja vaikka tuosta Sun kommentista.. =)


    • Keikkajyrä

      Onhan puuratille se lavalla oleminen elon täyttymys.
      Ne iloiset silmät ja hymyilevät suut jalkojen juuressa antaa melko riskin annoksen tervettä itsetuntoa.

    • Naisasialooser1

      HC-ATM löytää parhaiten ilon elämäänsä lyömällä lukkoon päivämäärän, jolloin se elämä loppuu.

      • 11p5

        Kaikille palstalaisille olisi ilo, jos sinä tappaisit itsesi.


      • Nallin itsemurhajutut on palstalla vakio kuin metrin mitta Pariisissa! :D Tää on huippupalsta! :D


    • KyrpäHeikkinen

      Älykkyydestäni ja kyvystäni hallita vaikeimmatkin asiat maailmassa, lahjakkuudestani tieteissä ja taiteissa sekä pitkäjänteisestä ponnistelusta voimaharjoitteluiden saralla!

      • KyrpäHeikkinen

        Saan myös iloa siitä että huomaan olevani älykkyyden top kärjessä täällä palstalla parin huippuälykkäimmän rinnalla tai hieman korkeammalla?!


      • KyrpäHeikkinen

        Ja iloa saan tietysti myös ihan pillujen ihailusta/haaveilusta!


    • Täytyy nähdä ja oivaltaa. Se on varmaan helpompaa sellaiselle, jolle mikään ei ole enää itsestään selvyys, kaikkea on tullut vastaan elämän aikana. Tavallisesta aamustakin löytyy vaikka mitä.. puuro on hyvää, onneksi sähköt toimii, suihkusta tulee lämmintä vettä, olin fiksu kun muistin ostaa maitoa, naapuri on ollut mukava kun on jättänyt tarpeeksi tilaa autojemme väliin... Se on etsimistä ja löytämistä, valintoja. Sen voi opetella.

      • Tuo on niin totta, allekirjoittanutkin unohtaa välillä olla kiitollinen siitä mitä on.


    • En tiiä...

      Oon aika iloinen ihan ilman syytä.. Niinkuin hullu. :D

      • Ehkä ilo on osittain mielentila, jonka syistä ei ole niin tietoinen.

        "Ilo on emotionaalinen tai affektiivinen tila, jota kuvataan tyytyväisyyden ja onnen tunteena. Iloa voi kokea esimerkiksi onnistuessaan tai tavatessaan itselleen mieluisan henkilön."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilo

        Wikipedia tietää kaikki! Ilonkin! :)


      • Luulen että sinulle riittää ilon tuomaan kaunis nainen niin kuin minulle, ukkoni näkeminen saa minut ihailemaan ja nauttimaan onnesta.😍


      • valtakunta kirjoitti:

        Luulen että sinulle riittää ilon tuomaan kaunis nainen niin kuin minulle, ukkoni näkeminen saa minut ihailemaan ja nauttimaan onnesta.😍

        Tulee hyvä mieli kun tietää että kotona on vaimo oottamassa nakuna ja lämpösenä. :D


    • Ikis..M

      Anteeksipyynnöstäsi minulle.

    • m-i-e-s

      Täällä on ilo.

      Iloa tulee luonnollisesti menestyksestä ja onnistumisesta. Myös kömmähdykset saattavat aiheuttaa älyttömästi iloa. Läheiset ja tärkeät ihmiset/asiat aiheuttavat myöskin iloa, vaikka osaavatkin hienosti vihastuttaa. Asenne ratkaisee eniten, jos sen vähäänkään ottaa tissiposkella ja se menee reisille, niin se menee reisille hyvällä tavalla.

    • Mistä minä löydän ilon elämääni tänään?

      Kello 10 käyn parturissa ja leikkautan hiukseni. Ne on siististi sitten ja se herättää vähän iloa. Syöminen hyvää ruokaa sen jälkeen luo lisää iloa elämään niin kuin aamupala. Riittävä ja monipuolinen syöminen saa iloiseksi.

      Nyt katson televisiota tai pikemminkin kuuntelen musiikkikanavaa VideoHits Classic. Se sieltä tuleva musiikki saa iloiseksi. Sitä on kiva kuunnella. Nukuin vähän huonosti viime yönä, miksi nyt sängyssä vielä maatessa väsymys vähän heltiää. Lepo lisää iloa ja onnen tuntea elämään. Riittävä uni on normaalisti minulla peruslähtökohta iloon. Hyvinnukutun yön jälkeen on helppo olla iloinen.

      Puolen päivän aikaan teen yhtä kirjoitushommaa, minkä sujuminen saa minut iloiseksi, sillä deadline on tammikuussa. Olen iloinen sen, että olen aikataulussa ja on aikaa saada teksti valmiiksi hyvissä ajoin.

      Iltapäivällä joskus neljän maissa menen Joensuun keskustassa syömään tuttuun ravintolaan. Kyseisessä ravintolassa syöminen tekee iloiseksi ja se, että minulla on tällä hetkellä riittävästi rahaa toteuttaakseni tälläistä mielihalua. Riittävä rahan määrä luo iloa elämään ja mahdollisuus kuluttaa nauttien monista asioista! :)

      Viidellä suuntaan ystävän luokse peli-iltaan. Tapaan ilmeisesti uusia ihmisiä siellä ja vanhoja tuttujakin. Ystävät ja ystävälliset ihmiset luovat elämääni iloa. :)

      Illalla käyn vielä tarkastamassa täältä palstalla - onko joku minulle kirjoittanut? Ystävälliset kirjoitukset täällä saavat iloiseksi. Kurkistan joskus päivällä jossain välissä myös onko joku kirjoittanut tai onko täällä kivoja juttuja joihin voisi kirjoittaa. Eli suomi24.fikin on jonkulainen ilon lähde, vaikka täällä on jonkinlaisia Harry Potter-maailmasta tuttuja "ankeuttajia" kirjoittajina myös. Mutta ne kaikkein kivimmät kirjoittajat luovat tästäkin monesti ilon paikan! :)

      • Sinulle tuo iloa hyvä kirja,ehkä roolipeli kirjatkin vois olla lähellä sydäntäs. Kirja,. Askartelukin varmasti piristää esim.pienoismallit.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinulle tuo iloa hyvä kirja,ehkä roolipeli kirjatkin vois olla lähellä sydäntäs. Kirja,. Askartelukin varmasti piristää esim.pienoismallit.

        "Sinulle tuo iloa hyvä kirja,ehkä roolipeli kirjatkin vois olla lähellä sydäntäs. Kirja,. Askartelukin varmasti piristää esim.pienoismallit. "

        Joo jouluna minulle toi yksi lastenkirja paljon iloa, sillä se oli nautinto ja ilo lukea. Roolipeleihin en paljon perusta ja peli-ilta johon tänään menen on lautapeli-ilta. Pienoismallit jätin taakseni siinä kymmenen vuoden tienoilla. Silloin rakentelin jotain lentokoneita.

        Myös rukoilu tuo minulle iloa. Olen rukoillut kymmenen puolesta joulukuun alkupuolesta lähtien kohta kuukauden. Jumalaa lähestyminen tuo myös iloa. Rukoiltujen joukossa on kolme palstalaista!

        Hyvää päivänjatkoa Sinulle!


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        "Sinulle tuo iloa hyvä kirja,ehkä roolipeli kirjatkin vois olla lähellä sydäntäs. Kirja,. Askartelukin varmasti piristää esim.pienoismallit. "

        Joo jouluna minulle toi yksi lastenkirja paljon iloa, sillä se oli nautinto ja ilo lukea. Roolipeleihin en paljon perusta ja peli-ilta johon tänään menen on lautapeli-ilta. Pienoismallit jätin taakseni siinä kymmenen vuoden tienoilla. Silloin rakentelin jotain lentokoneita.

        Myös rukoilu tuo minulle iloa. Olen rukoillut kymmenen puolesta joulukuun alkupuolesta lähtien kohta kuukauden. Jumalaa lähestyminen tuo myös iloa. Rukoiltujen joukossa on kolme palstalaista!

        Hyvää päivänjatkoa Sinulle!

        Itse suunnittelin kokonaista fantasia maailmaan pienoismalleista rakentaa ja tehdä roolipeliseikkailu-ilta järjestää.
        Ne on vaan haaveita joita toteuttaa jos olisi rahaa. Kokonainen huone olisi niille varattuna luovuus lokerossani.

        Iloja on luovuus ja realistisen fantasiansa toteutus.
        Poikani kysyi on" karkkimaata olemassa?"Katseensa oli ilon täytteistä toivetta.
        epätoivoisena ja pelokkaana nähdä lapsen ilon katoavan katseesta, keksin sanoa
        " on jos rakennat sen"


      • valtakunta kirjoitti:

        Itse suunnittelin kokonaista fantasia maailmaan pienoismalleista rakentaa ja tehdä roolipeliseikkailu-ilta järjestää.
        Ne on vaan haaveita joita toteuttaa jos olisi rahaa. Kokonainen huone olisi niille varattuna luovuus lokerossani.

        Iloja on luovuus ja realistisen fantasiansa toteutus.
        Poikani kysyi on" karkkimaata olemassa?"Katseensa oli ilon täytteistä toivetta.
        epätoivoisena ja pelokkaana nähdä lapsen ilon katoavan katseesta, keksin sanoa
        " on jos rakennat sen"

        Itse pelasin armeijassa roolipeliä ihmeellisten sotilaspelleilyjen lisäksi. Siellä opin sen, että tarvitaan pelinohjaaja, joka rakentaa peliä. Sitten pelaajat tekevät valintoja ja heittävät noppaa. Joittenkin pelihahmojen äly ei riittävää esimerkiksi oven aukaisemiseen, jossain linnassa. Pelihahmoja on erilaisia ja ne tukevat toinen toisiaan. Joku voi olla soturi, toinen velho, yksi papitar/pappi, yksi haltija taitoineen ja yksi vaikka kentti. Suosittelen lukemaan Dragonlance-kirjoja. Margaret Weis on niiden pääkirjoittaja, mutta mukana on ollut myös pelisuunnittelija Tracy Hickman. Tuossa perässä on suomeksi julkaisut vuodet, mutta kirjat itse alunperin ovat osin 80-luvun kamaa englanniksi.

        Kronikat (Dragonlance Chronicles)

        Syyshämärän lohikäärmeet (1990) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
        Talviyön lohikäärmeet (1991) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
        Kevätaamun lohikäärmeet (1991) (Margaret Weis, Tracy Hickman)

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Dragonlance


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Itse pelasin armeijassa roolipeliä ihmeellisten sotilaspelleilyjen lisäksi. Siellä opin sen, että tarvitaan pelinohjaaja, joka rakentaa peliä. Sitten pelaajat tekevät valintoja ja heittävät noppaa. Joittenkin pelihahmojen äly ei riittävää esimerkiksi oven aukaisemiseen, jossain linnassa. Pelihahmoja on erilaisia ja ne tukevat toinen toisiaan. Joku voi olla soturi, toinen velho, yksi papitar/pappi, yksi haltija taitoineen ja yksi vaikka kentti. Suosittelen lukemaan Dragonlance-kirjoja. Margaret Weis on niiden pääkirjoittaja, mutta mukana on ollut myös pelisuunnittelija Tracy Hickman. Tuossa perässä on suomeksi julkaisut vuodet, mutta kirjat itse alunperin ovat osin 80-luvun kamaa englanniksi.

        Kronikat (Dragonlance Chronicles)

        Syyshämärän lohikäärmeet (1990) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
        Talviyön lohikäärmeet (1991) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
        Kevätaamun lohikäärmeet (1991) (Margaret Weis, Tracy Hickman)

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Dragonlance

        Roolipeliseikkailuja kirjoina löytyy kirjastosta.
        Itse ollaan pelattu Dungeons & Dragons ja on 5 seikkailua ostettu omaksi mutta lapsien myötä emme ole pystyneet pitkä kestoista peliä pelaamaan porukalla.

        Olen siitä pelistä eniten tykännyt.

        mutta hauskuuden tuo joukko ihmisiä😂 on ihmisten kesken pöytäroolipelissä. Pelinohjaaja voi olla kuka tahansa. Suunnittelee seikkailun.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Itse pelasin armeijassa roolipeliä ihmeellisten sotilaspelleilyjen lisäksi. Siellä opin sen, että tarvitaan pelinohjaaja, joka rakentaa peliä. Sitten pelaajat tekevät valintoja ja heittävät noppaa. Joittenkin pelihahmojen äly ei riittävää esimerkiksi oven aukaisemiseen, jossain linnassa. Pelihahmoja on erilaisia ja ne tukevat toinen toisiaan. Joku voi olla soturi, toinen velho, yksi papitar/pappi, yksi haltija taitoineen ja yksi vaikka kentti. Suosittelen lukemaan Dragonlance-kirjoja. Margaret Weis on niiden pääkirjoittaja, mutta mukana on ollut myös pelisuunnittelija Tracy Hickman. Tuossa perässä on suomeksi julkaisut vuodet, mutta kirjat itse alunperin ovat osin 80-luvun kamaa englanniksi.

        Kronikat (Dragonlance Chronicles)

        Syyshämärän lohikäärmeet (1990) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
        Talviyön lohikäärmeet (1991) (Margaret Weis, Tracy Hickman)
        Kevätaamun lohikäärmeet (1991) (Margaret Weis, Tracy Hickman)

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Dragonlance

        Seikkailun suunitteluissa näkyy eroja kuka siihen soveltuu. Ollaan eksytty pelissä peiton allekkin😂


      • valtakunta kirjoitti:

        Roolipeliseikkailuja kirjoina löytyy kirjastosta.
        Itse ollaan pelattu Dungeons & Dragons ja on 5 seikkailua ostettu omaksi mutta lapsien myötä emme ole pystyneet pitkä kestoista peliä pelaamaan porukalla.

        Olen siitä pelistä eniten tykännyt.

        mutta hauskuuden tuo joukko ihmisiä😂 on ihmisten kesken pöytäroolipelissä. Pelinohjaaja voi olla kuka tahansa. Suunnittelee seikkailun.

        "Roolipeliseikkailuja kirjoina löytyy kirjastosta.
        Itse ollaan pelattu Dungeons & Dragons ja on 5 seikkailua ostettu omaksi mutta lapsien myötä emme ole pystyneet pitkä kestoista peliä pelaamaan porukalla."

        Joo tuo Dragonlance perustuu Dungeons & Dragons pelisarjaan. Sitä itsekin olen pelannut. Juuri "Syyshämärän Lohikäärmeet" ja sen seuraajat avaa kirjoista kaikkein eniten mielikuvitusta pelisarjan maailmaan. Jos et ole lukenut niin kipin kapin kirjastoon lainaamaan kyseinen kirja ja sen jatko-osat. Kroniikat ja Legendat ovat Weis-Hickman tuotannosta mahtavaa luettavaa. Parhaiten siinä on tuotu pelimaailma hienoksi fantasiatarinaksi. Pelanneena ymmärtää hyvin kirjan hahmot ja taustalla häämöttävän pelinjohtajan ohjekirjan vai mikä se on nimeltään.

        Hyvää yötä tai seuraavan päivä jatkoa! Itse kävin siellä peli-illassa ja valitsin itselleni rautatiepelin porukan sijasta toisen ryhmän ja Trivial Pursuit-pelin, jossa voitin! :)

        Roolipelit on tosissaan aikaa vievä harrastus. Lapsilta siihen ei välttämättä aikaa löydy. Tietysti ne lapset saattava joskus isompana vaikka osallistua siihen ja näin voisi pelata koko perheen voimin? :)


      • valtakunta kirjoitti:

        Seikkailun suunitteluissa näkyy eroja kuka siihen soveltuu. Ollaan eksytty pelissä peiton allekkin😂

        "Seikkailun suunitteluissa näkyy eroja kuka siihen soveltuu. Ollaan eksytty pelissä peiton allekkin😂 "

        Toivottavasti ette ole eksyneet peiton alle koko peliporukalla. Se olisi sitten ryhmäseksiä! ;) Vai onko jossain pelissä mahdollista eksyä kuvainnollisesti henkilöhahmona peiton alle mielikuvitusmaailmassa?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        "Roolipeliseikkailuja kirjoina löytyy kirjastosta.
        Itse ollaan pelattu Dungeons & Dragons ja on 5 seikkailua ostettu omaksi mutta lapsien myötä emme ole pystyneet pitkä kestoista peliä pelaamaan porukalla."

        Joo tuo Dragonlance perustuu Dungeons & Dragons pelisarjaan. Sitä itsekin olen pelannut. Juuri "Syyshämärän Lohikäärmeet" ja sen seuraajat avaa kirjoista kaikkein eniten mielikuvitusta pelisarjan maailmaan. Jos et ole lukenut niin kipin kapin kirjastoon lainaamaan kyseinen kirja ja sen jatko-osat. Kroniikat ja Legendat ovat Weis-Hickman tuotannosta mahtavaa luettavaa. Parhaiten siinä on tuotu pelimaailma hienoksi fantasiatarinaksi. Pelanneena ymmärtää hyvin kirjan hahmot ja taustalla häämöttävän pelinjohtajan ohjekirjan vai mikä se on nimeltään.

        Hyvää yötä tai seuraavan päivä jatkoa! Itse kävin siellä peli-illassa ja valitsin itselleni rautatiepelin porukan sijasta toisen ryhmän ja Trivial Pursuit-pelin, jossa voitin! :)

        Roolipelit on tosissaan aikaa vievä harrastus. Lapsilta siihen ei välttämättä aikaa löydy. Tietysti ne lapset saattava joskus isompana vaikka osallistua siihen ja näin voisi pelata koko perheen voimin? :)

        Tietääkseni tehty kirjasarja roolipelin pelaamisen pohjalta.😅
        Itse en ole lukenut mutta ukkoseni kertoi.

        Trivivalissa en pärjäisi. En muista nimiä tietäisin taas paljon" joo tiedän" kuvina.

        Joo lapset osallistuu roolipeliin sit vanhempana, eivät ole valmiit siihen. Ostan enemmän kirjoja jotka kehittää sormia,luovuutta ja samalla aivonystyröitä lapsille.

        Pitäisi varmasti itsekin lukea. huomasin kun luin ääneen lapsille salapoliisikirjaa(lasten), siellä tuli sanojen merkityksiä "mitä tarkoittaa sana esim FBI" jota pohdittiin kirjassa ja selitettii

        En ihmettele opettajan ohjeistamista lukea kirjoja mutta aloittaminen on hankalaa kun en halu keskeyttää.
        Sisäänsä todella tylsä kirja oli.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        "Seikkailun suunitteluissa näkyy eroja kuka siihen soveltuu. Ollaan eksytty pelissä peiton allekkin😂 "

        Toivottavasti ette ole eksyneet peiton alle koko peliporukalla. Se olisi sitten ryhmäseksiä! ;) Vai onko jossain pelissä mahdollista eksyä kuvainnollisesti henkilöhahmona peiton alle mielikuvitusmaailmassa?

        ei me nyt eksytty porukalla ,mutta harmillisesti en edes ukon kanssa eksynyt😂 mutta se oli pelikirja joka sijoittui futuristiselle ajalle(en muista nimeä)pelihenkilö eksyi peiton alle.
        pelinohjaaja lisää näitä nopanheittoja ja omaa sisältöä😂


    • Kaikenlaisista elämän pienistä hetkistä ja jutuista, jotka minun päässäni saavat tuntemaan iloa ja tekemään elämästä mielenkiintoista. Pitää hengissä halua herätä huomenakin ihmettelemään uutta päivää ja sen tuomia iloja, suruja ja kommelluksia.

      Elämässäni tärkeimmiksi ovat nousseet muutamat ihmiset, jotka saavat aikaan semmoista elämänpotkua, ettei yksinään ilman niitä ehkä vastaavaa osaisi jalostaa. Mutta myös jotain vanhaa elämäniloa jalostavaa on säilynyt. Auringonnousu, lintu puussa laulamassa, ruoho huojuu tuulessa, jostain tulee puusaunan tuoksu, vesi rapisee katolla, ukkostaa ja salamoi, lumi narisee kengän alla, katuvalot tekevät maisemasta ihmeen kauniin iltahämärissä jne.

      Tuntuu, että iän myötä se elämän sisältö alkaa olla enemmän ihmisien ja (ahaa) elämysten ympärillä pyörivää, kuin niinkään saanko haalittua materiaalia minkä keskellä patsastella. Nuorena oli mielessä hankkia monenmoista elämänlaatua parantavaa, tarpeetonta ja mukavaa, mutta nyt jotenkin ne asiat on menneet mukkelis makkelis ja ne samat asiat ei enää merkkaakaan oikein mitään. Yks kaks en tarvikaan enää mitään, mitä joskus ajattelin tarvitsevani ollakseni onnellinen.

      • "Auringonnousu, lintu puussa laulamassa, ruoho huojuu tuulessa, jostain tulee puusaunan tuoksu, vesi rapisee katolla, ukkostaa ja salamoi, lumi narisee kengän alla, katuvalot tekevät maisemasta ihmeen kauniin iltahämärissä jne."

        Sinähän runollinen olit. Tuo on kauniisti sanottu. Kuulostaa jonkun kirjailijan tekstiltä! :)

        "Tuntuu, että iän myötä se elämän sisältö alkaa olla enemmän ihmisien ja (ahaa) elämysten ympärillä pyörivää, kuin niinkään saanko haalittua materiaalia minkä keskellä patsastella. Nuorena oli mielessä hankkia monenmoista elämänlaatua parantavaa, tarpeetonta ja mukavaa, mutta nyt jotenkin ne asiat on menneet mukkelis makkelis ja ne samat asiat ei enää merkkaakaan oikein mitään. Yks kaks en tarvikaan enää mitään, mitä joskus ajattelin tarvitsevani ollakseni onnellinen."

        Mitä olen taas tullut ideaalista vihreistä arvoista enemmän materian pariin. Tänäänkin huomasin tärkeäksi television, teekupin Carelia-ravintolassa yliopistolla ja sen, että kohta menen kaupungin keskustassa syömään kebabia tai jotain muuta vastaava. Itse pidän tärkeänä sitä, että minulla on noin tuhannen euron telkku, jossa näkyy useampi kaapelikanavapaketti. Lisäksi materiana arvostan sitä teekupillista ja mandariinia, jonka söin yliopistolla. Samaan aikaa sai jutella kivan tutun kanssa. Oikeastaan en halua kylläkään haalia materiaali. En halua mitään hienoja sohvia ja pöytiä. Minulle riittävät jostain kirpputorilta pääasiassa ostetut halvat huonekalut.

        Ilo on minusta myös materiassa, kuten televisiossa maksukaapelikanavineen! :)


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        "Auringonnousu, lintu puussa laulamassa, ruoho huojuu tuulessa, jostain tulee puusaunan tuoksu, vesi rapisee katolla, ukkostaa ja salamoi, lumi narisee kengän alla, katuvalot tekevät maisemasta ihmeen kauniin iltahämärissä jne."

        Sinähän runollinen olit. Tuo on kauniisti sanottu. Kuulostaa jonkun kirjailijan tekstiltä! :)

        "Tuntuu, että iän myötä se elämän sisältö alkaa olla enemmän ihmisien ja (ahaa) elämysten ympärillä pyörivää, kuin niinkään saanko haalittua materiaalia minkä keskellä patsastella. Nuorena oli mielessä hankkia monenmoista elämänlaatua parantavaa, tarpeetonta ja mukavaa, mutta nyt jotenkin ne asiat on menneet mukkelis makkelis ja ne samat asiat ei enää merkkaakaan oikein mitään. Yks kaks en tarvikaan enää mitään, mitä joskus ajattelin tarvitsevani ollakseni onnellinen."

        Mitä olen taas tullut ideaalista vihreistä arvoista enemmän materian pariin. Tänäänkin huomasin tärkeäksi television, teekupin Carelia-ravintolassa yliopistolla ja sen, että kohta menen kaupungin keskustassa syömään kebabia tai jotain muuta vastaava. Itse pidän tärkeänä sitä, että minulla on noin tuhannen euron telkku, jossa näkyy useampi kaapelikanavapaketti. Lisäksi materiana arvostan sitä teekupillista ja mandariinia, jonka söin yliopistolla. Samaan aikaa sai jutella kivan tutun kanssa. Oikeastaan en halua kylläkään haalia materiaali. En halua mitään hienoja sohvia ja pöytiä. Minulle riittävät jostain kirpputorilta pääasiassa ostetut halvat huonekalut.

        Ilo on minusta myös materiassa, kuten televisiossa maksukaapelikanavineen! :)

        Heittäydyn hetkittäin "runolliseksi". :)

        Tokihan materia, kuten ruoka ovat välttämättömyys samoin myös jonkinlainen asutus varsinkin näin kovilla keleillä mitä tässäkin kotomaassamme juuri parasta aikaa elämme. Telkkari on itselle taas sellainen ei ollenkaan välttämätön, olen ollut useampia vuosia ilman telkkaria eikä muuten ole nytkään ollut hetkeen taas. Edes antennia katolla. :)

        Ehkä sekin vaikuttaa asiaan, että itsellä on ollut tarpeeksi kaikenlaista mitä on keksinyt itselleen haalia ja se on jo nähty. Tietysti kaikilla on erilaiset odotukset ja vaatimukset sillekin mikä käsittää "kaikenlaista mitä on keksinyt haalia". Jollekin se on tosiaan ihan kaikkea mahdollista, toiselle vähemmän. Se ei kuitenkaan enää anna mitään toisin, kuin muunlaiset elämykset, kuten vaikka jotkut ihmiset. Tai matkailu..mikä on kyllä turhamaisuuttakin jossain määrin. Mm. puhutaan matkailun saastuttamisesta jne. :X

        Mutta tokihan erinäiset ilot on iloksi keksittykin. ;)


      • zönggö kirjoitti:

        Heittäydyn hetkittäin "runolliseksi". :)

        Tokihan materia, kuten ruoka ovat välttämättömyys samoin myös jonkinlainen asutus varsinkin näin kovilla keleillä mitä tässäkin kotomaassamme juuri parasta aikaa elämme. Telkkari on itselle taas sellainen ei ollenkaan välttämätön, olen ollut useampia vuosia ilman telkkaria eikä muuten ole nytkään ollut hetkeen taas. Edes antennia katolla. :)

        Ehkä sekin vaikuttaa asiaan, että itsellä on ollut tarpeeksi kaikenlaista mitä on keksinyt itselleen haalia ja se on jo nähty. Tietysti kaikilla on erilaiset odotukset ja vaatimukset sillekin mikä käsittää "kaikenlaista mitä on keksinyt haalia". Jollekin se on tosiaan ihan kaikkea mahdollista, toiselle vähemmän. Se ei kuitenkaan enää anna mitään toisin, kuin muunlaiset elämykset, kuten vaikka jotkut ihmiset. Tai matkailu..mikä on kyllä turhamaisuuttakin jossain määrin. Mm. puhutaan matkailun saastuttamisesta jne. :X

        Mutta tokihan erinäiset ilot on iloksi keksittykin. ;)

        "Se ei kuitenkaan enää anna mitään toisin, kuin muunlaiset elämykset, kuten vaikka jotkut ihmiset. Tai matkailu..mikä on kyllä turhamaisuuttakin jossain määrin."

        Älä noin sano, jos minä olisin rikas ja seurustelin vaikituiseen niin kirjoittaisin kirjan "21 kaupunkia rakkaan kanssa". Kertoisin ympäri maailmaa tarinaa siitä, miten rakkaani kanssa vierailisin erikaupungeissa. Valitettavasti ei ole suurta määrä rahaa ja ei myöskään sitä rakasta. Minulle ainakin nämä 21 kaupunkia ympäri maailmaa olisivat suuria elämyksiä. Vuosia sen kirjan vieminen veisi, mutta minusta tuntuu niin, että olisin kokemuksista rikas käydessäni vaikka: Los Angelesissa, Lontoossa, Pariisissa, New Yorkissa, Istabulissa, Dubaissa, Sidneyssä, Roomassa, Tokiossa, Pietarissa... Nyt näistä kaupungeista voi haaveilla joskus pääsevänsä johonkin Pietariin tai Lontooseen, ei ole varaa käydä kaikissa 21:ssä. Mielelläni matkustelisin jonkun naisen kanssa ympärimaailman. Teoriassa vuosien saatossa se nainen saattaisi muuttua siitä rinnalta toiseksi, mutta lähtökohtaisesti haluasin matkustaa ympäri maailmaa aina sen elämäni rakkauden kanssa! :)

        Minulle olisi ilo olla eri puolilla maailmaa rakkaan kanssa! :D


    • marjanpoimintaa

      Metsässä. Siellä on hiljaista mukavaa, eikä tarvitse miettiä hektistä maailman menoa. Jos on sinne asti siis ehtinyt. Luonto on mulle iso juttu

      Toinen on sali. 200kg hartioilla ei voi miettiä edes p***lua. Tai nosto voi epäonnistua. Ja terve kuoleman pelko tuo elämänmakua tilanteeseen... :D

    • luomupatti

      Mulla sama , aamusella kävin noukkimassa 65 litraa puolukoita ja äsken tökin vinopenkkiä 260 kilolla kolmosia.

      • marjanpoimintaa

        Eikö ne oo vähän jäässä tähän aikaan? :D Ne puolukat.

        Täytyy kyllä myöntää, että olen enemmän sienimiehiä itse. Kuin marja. Mutta ehkä joskus eläkkeellä hermo kestää noukkia niitä puolukoitakin, enemmän kuin sen litran verran Pinaattilettujen /maksalaatikon päälle laitettavaksi

        Niin ja ruokaa tykkään kanssa duunata. Siitä tulee hyvä fiilis kun onnistuu.


      • luomupatti

        Pikkasen huumorilla hönkäsin. Eikä siinä vinopenkkissäkään tainnut ihan noin reilusti lätkiä olla.
        Kolmen sarjoja ja lopuksi supersarjaa.


    • Uuno Turhapuron aviokriisi-leffassa Uuno menee Härski Hartikaisen ja Sörsselssönin luo autokorjaamolle. Hartikainen tarjoaa Uunolle leivän. Syötyään leivän Uuno pyörtyy onnesta. Hartikainen toteaa Sörsselssönille, että puute ei tuokkaan kurjuutta, vaan puute tuo onnea. Kuka osaa nauttia leivästä, niinkun Uuno.

      Hartikainen alkaa kurjistumisteorian kannattajaksi. Kun on elämässään kurjistunut tarpeeksi, niin alkaa nauttimaan pienestä leivän palastakin. Hartikainen vaatii pomoltansa, että 8000 markan palkka alennetaan 300 markkaan. Palkan alentaminen ei onnistunut, ja Hartikainen aloitti lakkon. Lakko johti potkuihin töistä. Hartikainen ajautui roskikseen asumaan.

      Hartikainen lopulta palasi takaisin vanhoihin elintapoihinsa. Kun äärimmäinen kurjuus oli saavutettu, niin ei ollut enää mitään saavutettavaa. Siinä sitten vaan elettiin kurjaa elämää. Kurjuuden sijasta Hartikainen alkoi havittelemaan paljoutta. Siinähän sitä piisaa tekemistä, kun ei kuulemma tule seinää vastaan. Hartikainen lupasi ruveta lakkoon, jos ei saa palkan korotusta.

      • uytruytiuyi

        (En kehdannut laittaa tänne että olen iloinen siitä, että pystyn kävelemään. Aina niin ei ole ollut.. Kuka muu sitä pitää muka ilon aiheena???)


      • murtzi

        tuli tuosta mieleen et jossain lukemassani kirjassa joskus lapset kinusivat pääsyä huvipuistoon ja vanha mies (isä taikka ukki, muistaakseni) sanoi et kun on oikein kylmä yö niin työntäkää jalat pois peiton alta, sit kun kunnolla palelee vetäkää jalat takaisin peiton alle, siinä sitä on huvitusta ja iloa sit tarpeeksi kun saa jalat takaisin lämpimään..

        (eiks tällä hartikaisella kuitenki se kurjuuden maksimointi menny aina pieleen ku jos ei tungettu setelitukkoa kouraan niin sit oli kauniita naisia pyrkimässä kainaloon, ellen nyt ihan väärin muista..)


      • Kyseessä oli Tuuran sihteeri Unelma Säleikkö. Hän oli rakastunut Hartikaiseen, ja tarjosi tälle 50 000 markkaa. Tai siis homma meni jotenkin niin, että Unelma näytteli olevansa rakastunut. Koko juttu oli Tuuran järjestämä. Ensin Unelma oli muka rakastunut Uunoon, ja sitten Hartikaiseen.


    • Kari.R.Runk

      Kätehen vetäminen on minulle loputon ilon lähde.

    • flowersreally

      Se leikkii piilosta.

    • Himos

      Ilo on läheisyydessä.

    • Rumasinkkumies-

      Iloa tuo kun pelaan pleikkaria. Ostin eilen call of dutyn uusimman ja alan sitä kohta pelaamaan.

    • 5plus18

      Ilo on kotisohvalla oman miehen kainalossa.

    • NNNnnnnNNN

      Ilo löytyy mulla
      - arkipäivän huumorista
      - itsensä haastamisesta ja onnistumisesta
      - Ihastumisesta ja innostumisesta
      - mukavasta ajasta ystävien ja läheisten kanssa
      - mielekkäästä, aivoja ja aisteja haastavasta tekemisestä (voi olla harrastus tai metsäretki, hyvä kirja tai leipominen tms)
      - muiden ihmisten ilahduttamisesta
      - sopivasta balanssista työn, vapaa-ajan ja ihmissuhteiden välillä
      ... kun perusasiat ovat kunnossa eli hyvin nukkuneena, syöneenä ja liikkuneena ilman suurempia elämän turbulensseja

      • näinajattelen

        hyviä asioita, joita itsekin arvostan


    • Tänään se lähti näköjään biisinviskonnalla täällä. Ja sitä ihan vaan pikkuisen meinas latistaa sun selkeästi ahdistunut kirjoittelu viimepäiviltä. Kuitenkin sälli on ollut täällä munkin kaa niin hyvissä kirjoitusväleissä, että harmittaa vähän kun hermoilet...

      Josko tästä lähtis Pertsakin innostumaan, vaikka en mä tiedä musiikkimakuas, mutta ota edes vitsinä ja rentoudu. :)

      https://youtu.be/l5Me9bhVc2Q

      • Oikeestaan mä oon saaketin iloinen tästä palstasta juuri nyt. Tätä sunkin ketjua kun kahtoo, niin melkein kuin perhe... Tekniikkasukeltajaa ja vaikka ketä ja toi nallin itsemurhajutustelukin on siellä kuin sveitsiläisen kellon lyömä. Jokainen tuo oman mausteensa ja sä kuulut siihen, vaikka äkäiletkin. :)


      • Ulos_kaapista
        tähänsekaappi kirjoitti:

        Oikeestaan mä oon saaketin iloinen tästä palstasta juuri nyt. Tätä sunkin ketjua kun kahtoo, niin melkein kuin perhe... Tekniikkasukeltajaa ja vaikka ketä ja toi nallin itsemurhajutustelukin on siellä kuin sveitsiläisen kellon lyömä. Jokainen tuo oman mausteensa ja sä kuulut siihen, vaikka äkäiletkin. :)

        Yritätkö noilla kaappijutuilla vihjata, että olet niin sanotusti kaapissa? Reilusti vaan ulos kaapista! Se ei nykyään ole mikään suuri häpeä, teille kummajaisille on täällä ihan oma palstakin ja kohta saatte mennä naimisiin kirkossa.


      • Ulos_kaapista kirjoitti:

        Yritätkö noilla kaappijutuilla vihjata, että olet niin sanotusti kaapissa? Reilusti vaan ulos kaapista! Se ei nykyään ole mikään suuri häpeä, teille kummajaisille on täällä ihan oma palstakin ja kohta saatte mennä naimisiin kirkossa.

        No nimimerkki vaan lähti jostain senhetkisestä ideasta ja en mä sitä enää muuta kun se on tullut tutuksi. No homoksi en itseäni lukisi, että siitä ei ole kyse.

        Ja tulee oitis mieleen kummelin pätkä tuosta homosta... :D

        https://youtu.be/3ijXg3-d1Uo


    • murtzi

      nuin niinku yleisesti ottaen niin ne on niitä pieniä asioita, yhdessä olemista ja tekemistä, toisen joku hauska lohkaisu, kissojen edesottamukset, ulkona on kylmä mut mökissä mukavan lämmin (tää niinku tältä istumalta ku vielä ollaan mökillä joululomalla..), lintujen tarkkailu ku ne käy lintulaudalla, hyvä ruoka, karkit, aku ankan taskukirjat, mökiltä kämpille palattua juokseva vesi on taas hetken aikaa upee juttu ja luksusta samoin ku sisävessa.. töissä on kiva seurata kui kullonenkin työmaa edistyy, joka päivä työympäristö näyttää taas vähä erilaiselta..
      emmäätiiä, jotain sellasta.. (ja kaikkee muutaki mitä nyt en tähän äkkiseltään muistanu,)

    • Iloinenleskirouva

      Ilo löytyy itsestä, omasta elämästä.

    • koffinsyndrooma

      Oluen juonnista. Harvoja ilon hetkiä, joita viisikymppinen sinkkunainen voi vuokrayksiössään harrastaa. Ja nimenomaan yksin. En kaipaa siihen hommaan ketään seuraksi. Korkeintaan tv ehkä, tai internet.

    • jteretwert

      Lapsena olin kai välillä iloinen. Vaikea sanoa, kun muistikuvat ovat niin haalistuneet. Enää sitäkään tunnetta ei ole olemassa.

    • Toisten ihmisten epäonnistumisista "schadenfreude" vaikka sanotaankin, mitä mitä yksinkertaisempi ihminen sen vahingoniloisempi. Tästäkin huolimatta voin sanoa kylpeväni ilossa, kun mietin varsinkin naisia jotka tunnen ja joille on annettu kaikki hopealautasella, mutta ovat tyrineet kaiken mahdollisen. En naura sille jos lapsi jää auto alle tai mummo putoaa katolta.... kun piippua nuohoamassa oli.

    • nämä.auttavat

      Minulla on tietynlaisia masennuskausia ja välillä olen romahtamispisteessä, mutta yleensä kuntoilu ja ystävien kanssa viettämä aika auttaa pahimpiin oireisiin. Joskus hyvä elokuva tai peli voi myös tuoda iloa hetkeksi. Ylipäätänsä on tärkeää löytää jotain tekemistä jotta ei joudu miettimään liikaa elämäänsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      75
      1453
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1247
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      994
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      80
      801
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      742
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe