Sinkkumarkkinat onkin miesten markknat?

mieeees

60

1149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pillujen--asiantuntija

      Naisillle ei edes kelpaa mies ellei mies ole rikas ja tienaa 5000 euroa kk.

      • kdkdkdkdkdkdk

        Saan viis donaa sossusta


    • Jännästi se vaan hesarikin huolestuu vasta kun on noinpäin. Se että valtakunallisesti on toisinpäin ja kuitenkin massamaahantuotiin taisteluytmejä yhä vain enemmän tilanteen kierouttamiseksi ei ole huolestuttanut ollenkaan hesarin kulttuuritoimittelijoita.

      • Onniitäollut

        Hesarissa on kyllä aiemmin ollut pari isoa juttua sinkkumiehistä, jotka eivät löydä naista. Ja tuon jutun kirjoittaja ei ole kulttuuritoimittaja, vaan kaupunkitoimittaja.


      • 139
        Onniitäollut kirjoitti:

        Hesarissa on kyllä aiemmin ollut pari isoa juttua sinkkumiehistä, jotka eivät löydä naista. Ja tuon jutun kirjoittaja ei ole kulttuuritoimittaja, vaan kaupunkitoimittaja.

        Palstalaiset eivät noteeraa tuollaisia asioita miksikään. He noteeraavat vain omaan agendaansa sopivat jutut.


      • Onniitäollut kirjoitti:

        Hesarissa on kyllä aiemmin ollut pari isoa juttua sinkkumiehistä, jotka eivät löydä naista. Ja tuon jutun kirjoittaja ei ole kulttuuritoimittaja, vaan kaupunkitoimittaja.

        Ne sinkkumiehä koskevat jutut on olleet pilkallisia ja miehä rajusti halventavia, niissä on annettu ymmärtää että on maaseudun miesten oma vika kun ovat sinkkuja.


      • crux
        Onniitäollut kirjoitti:

        Hesarissa on kyllä aiemmin ollut pari isoa juttua sinkkumiehistä, jotka eivät löydä naista. Ja tuon jutun kirjoittaja ei ole kulttuuritoimittaja, vaan kaupunkitoimittaja.

        Sinkkumiehille annetaan yleensä ohjeeksi muuttaa sinne missä on enemmän naisia. En ole kuullut että naisille annettaisiin vastaavaa ohjetta - tai mitään muutakaan ehdotusta jolla parantaa tilannetta. Lähtökohta on aina se että naiset ovat tehneet kaiken oikein ja miehet sopeutukoot tilanteeseen.


      • Onniitäollut
        Harmaaritari kirjoitti:

        Ne sinkkumiehä koskevat jutut on olleet pilkallisia ja miehä rajusti halventavia, niissä on annettu ymmärtää että on maaseudun miesten oma vika kun ovat sinkkuja.

        Itse asiassa se Hesarin juttu, jonka itse muistan, ei ainakaan ollut. Siihen oli linkki tuon tämänpäiväisen jutun alla - ainakin itselläni tuli se - joten voit käydä itse sen lukemassa. Sen jutun yhteydessä oli miehistä muistaakseni myös videohaastattelut, ainakin ilmestymisaikaan.


      • Onniitäollut
        crux kirjoitti:

        Sinkkumiehille annetaan yleensä ohjeeksi muuttaa sinne missä on enemmän naisia. En ole kuullut että naisille annettaisiin vastaavaa ohjetta - tai mitään muutakaan ehdotusta jolla parantaa tilannetta. Lähtökohta on aina se että naiset ovat tehneet kaiken oikein ja miehet sopeutukoot tilanteeseen.

        Ei lehtijutuissa ainakaan anneta tuollaisia ohjeita. Miia Halonen joskus kyllä kehoitti naisia(kin) ajattelemaan parisuhteen eri lailla niin, että joistain toiveista voisi tinkiä.

        Muuttamaan kehoittaminen tuntuu helpommalta, jos se sinkku asuu maalla. Ei ole mitään järkeä kehoittaa naisia muuttamaan jonnekin korpeen, jossa ei ole töitä. Ajatuskuviohan menee niin, että jos miehet muuttaisivat kaupunkiin, sieltä voisi löytyä töitä heillekin. Mutta ei se muutto välttämättä tosiaan ole ratkaisu, jos ihmisen työ on siellä maalla. Silloin vaan voi tulla eteen se, että jos kotikylällä ei yksinkertaisesti OLE naisia, ei heitä voi sieltä löytää. Sitten jää vaihtoehdoksi ehkä kaukosuhde, jos ei nainen halua muuttaa paikkaan, jossa hänellä ei olisi mitään muuta kuin se mies.

        Onhan tämä ikävä ongelma. Itse en kyllä usko, että kenenkään muuttaminen auttaisi mitään. Luulen, että ne maaseudun poikamiehet ovat aika erilaisia kuin maalta kaupunkiin muutaneet naiset. Voi olla, että toiveet elämän suhteen eivät kohtaa. Tai sitten ei ole näin, mutta arvelen kyllä.


      • helgamies_
        crux kirjoitti:

        Sinkkumiehille annetaan yleensä ohjeeksi muuttaa sinne missä on enemmän naisia. En ole kuullut että naisille annettaisiin vastaavaa ohjetta - tai mitään muutakaan ehdotusta jolla parantaa tilannetta. Lähtökohta on aina se että naiset ovat tehneet kaiken oikein ja miehet sopeutukoot tilanteeseen.

        Juttujen sävy on todellakin aina se, että annetaan ymmärtää, että miesten pitää muuttaa/muuttua. Eihän stadin naisilla tässä mitään ongelmaa kuitenkaan ole. Ainahan nuoret naiset voivat liittyä runsaisiiin panorinkeihin.


      • Onniitäollut
        helgamies_ kirjoitti:

        Juttujen sävy on todellakin aina se, että annetaan ymmärtää, että miesten pitää muuttaa/muuttua. Eihän stadin naisilla tässä mitään ongelmaa kuitenkaan ole. Ainahan nuoret naiset voivat liittyä runsaisiiin panorinkeihin.

        No on siinä se logiikka, että vaikka Helsingissä olisikin sataa naista kohden vain 86 miestä tietyssä ikäluokassa, niin on siinä sentään edes MAHDOLLISUUS löytää kumppani. Mutta jos mies asuu pikkukylällä keskellä korpea, jossa ei ole YHTÄÄN omanikäistä sinkkunaista, niin vaihtoehdot ovat etsiä kaukosuhdetta, muuttaa itse tai yrittää houkutella joku nainen sinne pikkukylään.

        Jos pelkkää seksiä haluu, panorinki täyttänee tehtävänsä. Pikkukylällä ei taida siihenkään olla mahdollisuutta, eikö vain?


      • crux
        Onniitäollut kirjoitti:

        Ei lehtijutuissa ainakaan anneta tuollaisia ohjeita. Miia Halonen joskus kyllä kehoitti naisia(kin) ajattelemaan parisuhteen eri lailla niin, että joistain toiveista voisi tinkiä.

        Muuttamaan kehoittaminen tuntuu helpommalta, jos se sinkku asuu maalla. Ei ole mitään järkeä kehoittaa naisia muuttamaan jonnekin korpeen, jossa ei ole töitä. Ajatuskuviohan menee niin, että jos miehet muuttaisivat kaupunkiin, sieltä voisi löytyä töitä heillekin. Mutta ei se muutto välttämättä tosiaan ole ratkaisu, jos ihmisen työ on siellä maalla. Silloin vaan voi tulla eteen se, että jos kotikylällä ei yksinkertaisesti OLE naisia, ei heitä voi sieltä löytää. Sitten jää vaihtoehdoksi ehkä kaukosuhde, jos ei nainen halua muuttaa paikkaan, jossa hänellä ei olisi mitään muuta kuin se mies.

        Onhan tämä ikävä ongelma. Itse en kyllä usko, että kenenkään muuttaminen auttaisi mitään. Luulen, että ne maaseudun poikamiehet ovat aika erilaisia kuin maalta kaupunkiin muutaneet naiset. Voi olla, että toiveet elämän suhteen eivät kohtaa. Tai sitten ei ole näin, mutta arvelen kyllä.

        No joo, Miia Halonen on ollut poikkeus. Muistan että oli erikoista lukea tekstiä jossa naiset eivät enää olleetkaan se absoluuttisesti oikeassa oleva osapuoli. En muista rohkeniko hänkään kehottaa naisia olemaan aktiivisempia tutustumisessa tai kehittämään niitä piirteitä joista miehet pitävät. Nämähän ovat perusohjeita miehille. Naisten lähtötilanne on monien mielestä se että vapaita miehiä ei vaan ole, vaikka tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa, ei edes Helsingissä.

        En minäkään usko että kenenkään kannattaa muuttaa mihinkään. Itsekin olen muuttanut kaupunkiin mutta ihan yhtä vähän olen naisseuraa saanut molemmissa ympäristöissä. Mukava vaan olisi että kohtaamisongelman ei katsottaisi olevan aina pelkästään miesten vika.


      • helgamies_
        crux kirjoitti:

        No joo, Miia Halonen on ollut poikkeus. Muistan että oli erikoista lukea tekstiä jossa naiset eivät enää olleetkaan se absoluuttisesti oikeassa oleva osapuoli. En muista rohkeniko hänkään kehottaa naisia olemaan aktiivisempia tutustumisessa tai kehittämään niitä piirteitä joista miehet pitävät. Nämähän ovat perusohjeita miehille. Naisten lähtötilanne on monien mielestä se että vapaita miehiä ei vaan ole, vaikka tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa, ei edes Helsingissä.

        En minäkään usko että kenenkään kannattaa muuttaa mihinkään. Itsekin olen muuttanut kaupunkiin mutta ihan yhtä vähän olen naisseuraa saanut molemmissa ympäristöissä. Mukava vaan olisi että kohtaamisongelman ei katsottaisi olevan aina pelkästään miesten vika.

        Kaikille naisille ei vaan kertakaikkiaan saada enää riittävästi hypergamiaa.

        https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/212834-petteri-orpo-huolissaan-suomen-nuorista-elintaso-romahtanut

        "–Nuoren syrjäytyminen merkitsee luottamuksen menettämistä omaan lähiyhteisöön, muihin nuoriin ja yhteiskuntaan. 20–24-vuotiaista nuorista aikuisista lähes viidesosa oli vuonna 2015 koulutuksen ja työelämän ulkopuolella. Nuorten miesten osuus ulkopuolella olevista oli suurempi kuin nuorten naisten, Orpo sanoi puheessaan kokoomuksen puoluevaltuustossa."


      • Onniitäollut
        crux kirjoitti:

        No joo, Miia Halonen on ollut poikkeus. Muistan että oli erikoista lukea tekstiä jossa naiset eivät enää olleetkaan se absoluuttisesti oikeassa oleva osapuoli. En muista rohkeniko hänkään kehottaa naisia olemaan aktiivisempia tutustumisessa tai kehittämään niitä piirteitä joista miehet pitävät. Nämähän ovat perusohjeita miehille. Naisten lähtötilanne on monien mielestä se että vapaita miehiä ei vaan ole, vaikka tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa, ei edes Helsingissä.

        En minäkään usko että kenenkään kannattaa muuttaa mihinkään. Itsekin olen muuttanut kaupunkiin mutta ihan yhtä vähän olen naisseuraa saanut molemmissa ympäristöissä. Mukava vaan olisi että kohtaamisongelman ei katsottaisi olevan aina pelkästään miesten vika.

        Minä en ajattele, että se on kummankaan vika, vaan se nyt vaan on olemassaoleva tosiasia. Osa naisista ja osa miehistä on ajautunut niin erilaiseen elämään, että sen vuoksi he eivät kohtaa paitsi maantieteellisesti, myös henkisestikään. Ei tässä ole kyse vain siitä, missä asutaan, vaan myös siitä, että erilaiset toiveet ja elämäntyylit ohjailevat ihmisiä asumaan erilaisissa paikoissa. Veikkaan, että ne maaseudun miehille sopivat naiset ovat pariutuneet jo muiden kanssa ja ne kaupunkien sinkkunaiset etsivät jotain ihan erilaista kuin mitä maaseudun sinkkumiehet edustavat - ja sama toisinpäin: varmasti ne maaseudun sinkkumiehetkin tovoisivat ennemmin jotain toisenlaista kumppania kuin mitä kaupunkilaisnaiset ovat.


      • SuruItkeeSua
        Harmaaritari kirjoitti:

        Ne sinkkumiehä koskevat jutut on olleet pilkallisia ja miehä rajusti halventavia, niissä on annettu ymmärtää että on maaseudun miesten oma vika kun ovat sinkkuja.

        Niin media valitettavasti toimii, ensin syyllistäminen sitten pehmentäminen ja positiivisen jutun vuoro ja taas täysillä nenään nyrkkiä. Tätä kutsutaan vastuulliseksi mediaksi, tämän ymmärtämiseksi olisi luettava Neuvostoliitto vitsejä missä nyt mennään suomessa. Silloin voi löytää miksi ja miten "ehkä".


      • Riiiiiiiiiii

        Hesari ei huolestunut, siinä oli artikkeli asiasta. Eikö asioista voi raportoida ilman agendaa tai salaliittoa? Muuta ihmeessä johonkin diktatuuriin, jos vapaa media häiritsee sinua noin paljon.


      • Riiiiiiiiii
        Onniitäollut kirjoitti:

        Minä en ajattele, että se on kummankaan vika, vaan se nyt vaan on olemassaoleva tosiasia. Osa naisista ja osa miehistä on ajautunut niin erilaiseen elämään, että sen vuoksi he eivät kohtaa paitsi maantieteellisesti, myös henkisestikään. Ei tässä ole kyse vain siitä, missä asutaan, vaan myös siitä, että erilaiset toiveet ja elämäntyylit ohjailevat ihmisiä asumaan erilaisissa paikoissa. Veikkaan, että ne maaseudun miehille sopivat naiset ovat pariutuneet jo muiden kanssa ja ne kaupunkien sinkkunaiset etsivät jotain ihan erilaista kuin mitä maaseudun sinkkumiehet edustavat - ja sama toisinpäin: varmasti ne maaseudun sinkkumiehetkin tovoisivat ennemmin jotain toisenlaista kumppania kuin mitä kaupunkilaisnaiset ovat.

        Valitettavan totta. Naiset ovat hanakampia lähtemään ja omaksumaan uusia asioita kun taas miehet konservatiivisempia ja jäävät kotiseudulle.
        Menepä naisihmisenä minne tahansa pikkukunnan kylänraitille syrjäseudulle kävelemään, niin heti on kymmenen kosijaa jonossa. Miehiä on siellä niin suuri ylimäärä. Siinä unohtuvat puheet kaupunkilaisista suvakkiämmistä:).


      • Riiiiiiiiiii kirjoitti:

        Hesari ei huolestunut, siinä oli artikkeli asiasta. Eikö asioista voi raportoida ilman agendaa tai salaliittoa? Muuta ihmeessä johonkin diktatuuriin, jos vapaa media häiritsee sinua noin paljon.

        No onhan tuo nyt aika ihmeellistä tarkastella pelkkää Hgin tilannetta huomioimatta koko "metropolialuetta".


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        No onhan tuo nyt aika ihmeellistä tarkastella pelkkää Hgin tilannetta huomioimatta koko "metropolialuetta".

        Se olisikin ihmeellistä JOS olisivat niin toimineet, vaan:

        "Nuorten naisten ja miesten epäsuhta Helsingissä ei tasaudu, vaikka Espoon miehet lyötäisiin samaan pottiin. Espoossa tilanne on toki päinvastainen: sataa alle kolmekymppistä naista kohti on 113 samanikäistä miestä.

        Espoolaisia on kuitenkin auttamatta liian vähän (273 198) verrattuna helsinkiläisiin (634 402).

        Pääkaupunkiseudun suurista kaupungeista vain Vantaalla on nuoria naisia ja miehiä yhtä paljon. Vantaalaisia on 218 145." (HS 21.1.2017)


      • flowersreally kirjoitti:

        Se olisikin ihmeellistä JOS olisivat niin toimineet, vaan:

        "Nuorten naisten ja miesten epäsuhta Helsingissä ei tasaudu, vaikka Espoon miehet lyötäisiin samaan pottiin. Espoossa tilanne on toki päinvastainen: sataa alle kolmekymppistä naista kohti on 113 samanikäistä miestä.

        Espoolaisia on kuitenkin auttamatta liian vähän (273 198) verrattuna helsinkiläisiin (634 402).

        Pääkaupunkiseudun suurista kaupungeista vain Vantaalla on nuoria naisia ja miehiä yhtä paljon. Vantaalaisia on 218 145." (HS 21.1.2017)

        Meinaatko että kannattaisi lukea koko juttu ennen kuin arvostelee? :D

        "Helsinkiä riivaa huutava pula nuorista miehistä."

        Noin se otsikko kuitenkin kuului. Kyllä mä ihan sen perusteella sain mielikuvan että paitsi Helsinki on riivattu niin myös helsinkiläiset naiset on. Pakko varustautua hopealuodein, valkosipulilla ja voimaloitsulla, jos joutuu puikahtamaan ulommaisen kehätien sisäpuolelle.

        Jos jonkinlainen epäsuhta pääkaupunkiseudun nuorissa ikäluokissa on, niin luulisi että epäsuhta tasaantuu ihan sillä että keskimäärin naisen mies on paria vuotta vanhempi. Osan pitäisi vain sitten "tyytyä" oman ikäiseen.


      • scrg kirjoitti:

        Meinaatko että kannattaisi lukea koko juttu ennen kuin arvostelee? :D

        "Helsinkiä riivaa huutava pula nuorista miehistä."

        Noin se otsikko kuitenkin kuului. Kyllä mä ihan sen perusteella sain mielikuvan että paitsi Helsinki on riivattu niin myös helsinkiläiset naiset on. Pakko varustautua hopealuodein, valkosipulilla ja voimaloitsulla, jos joutuu puikahtamaan ulommaisen kehätien sisäpuolelle.

        Jos jonkinlainen epäsuhta pääkaupunkiseudun nuorissa ikäluokissa on, niin luulisi että epäsuhta tasaantuu ihan sillä että keskimäärin naisen mies on paria vuotta vanhempi. Osan pitäisi vain sitten "tyytyä" oman ikäiseen.

        Kaivoin tuosta nyt koko Uudenmaan väestöluvut. Voi olla että Hanko, Lohja ja Loviisa on Kalliosta katsoen jollain toisella planeetalla. Siitä huolimatta maakuntatasollakin näkee miten Hgin seutu vetää 20-30v naisia puoleensa. Kummasti vain yli 30:ssä tilanne on jo kääntynyt, joten miehet muuttaa alueelle vähän myöhemmin ja/tai naiset sitten alueelta pois.

        ikä ------miehiä----naisia
        10 - 14 44023 42593
        15 - 19 43701 42874
        20 - 24 51339 53024
        25 - 29 58496 59855
        30 - 34 63008 61572
        35 - 39 61513 58612
        40 - 44 54651 52663
        45 - 49 56187 56250
        50 - 54 55692 57167
        55 - 59 48452 51680
        60 - 64 43198 50164
        65 - 69 43492 52094


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        Meinaatko että kannattaisi lukea koko juttu ennen kuin arvostelee? :D

        "Helsinkiä riivaa huutava pula nuorista miehistä."

        Noin se otsikko kuitenkin kuului. Kyllä mä ihan sen perusteella sain mielikuvan että paitsi Helsinki on riivattu niin myös helsinkiläiset naiset on. Pakko varustautua hopealuodein, valkosipulilla ja voimaloitsulla, jos joutuu puikahtamaan ulommaisen kehätien sisäpuolelle.

        Jos jonkinlainen epäsuhta pääkaupunkiseudun nuorissa ikäluokissa on, niin luulisi että epäsuhta tasaantuu ihan sillä että keskimäärin naisen mies on paria vuotta vanhempi. Osan pitäisi vain sitten "tyytyä" oman ikäiseen.

        Neh, koko jutun lukeminen on nykyään jo aivan liian hardcorea. Halusin vain lisätä omani muiden dinojen mylvinnän joukkoon.

        Riivaus tosiaan näyttäisi liittyvän vain alle 30-vuotiaiden ikäluokkaan (jotka toim. huom. Hesari arvioi _nuoriksi_aikuisiksi).

        Hyvä että olette varustautuneita tänne tullessamme. Ehkä se osin selittääkin miksi osa naisista katoaa seudulta. Tulevat loitsutuiksi maakuntintiin, ehkä takaisin synnyinseuduilleen.

        Vakavasti puhuen, eihän tuossa ainakaan omasta näkövinkkelistä ole mitään outoa. Tänne tullaan opiskelemaan ja töihin. Ei ainakaan omilla synnyinseuduilla ollut mahdollisuutta kumpaankaan.


      • flowersreally
        flowersreally kirjoitti:

        Neh, koko jutun lukeminen on nykyään jo aivan liian hardcorea. Halusin vain lisätä omani muiden dinojen mylvinnän joukkoon.

        Riivaus tosiaan näyttäisi liittyvän vain alle 30-vuotiaiden ikäluokkaan (jotka toim. huom. Hesari arvioi _nuoriksi_aikuisiksi).

        Hyvä että olette varustautuneita tänne tullessamme. Ehkä se osin selittääkin miksi osa naisista katoaa seudulta. Tulevat loitsutuiksi maakuntintiin, ehkä takaisin synnyinseuduilleen.

        Vakavasti puhuen, eihän tuossa ainakaan omasta näkövinkkelistä ole mitään outoa. Tänne tullaan opiskelemaan ja töihin. Ei ainakaan omilla synnyinseuduilla ollut mahdollisuutta kumpaankaan.

        *tullessanne*


      • flowersreally kirjoitti:

        Neh, koko jutun lukeminen on nykyään jo aivan liian hardcorea. Halusin vain lisätä omani muiden dinojen mylvinnän joukkoon.

        Riivaus tosiaan näyttäisi liittyvän vain alle 30-vuotiaiden ikäluokkaan (jotka toim. huom. Hesari arvioi _nuoriksi_aikuisiksi).

        Hyvä että olette varustautuneita tänne tullessamme. Ehkä se osin selittääkin miksi osa naisista katoaa seudulta. Tulevat loitsutuiksi maakuntintiin, ehkä takaisin synnyinseuduilleen.

        Vakavasti puhuen, eihän tuossa ainakaan omasta näkövinkkelistä ole mitään outoa. Tänne tullaan opiskelemaan ja töihin. Ei ainakaan omilla synnyinseuduilla ollut mahdollisuutta kumpaankaan.

        Koko juttu on netissä maksullinen ja paperiversiota luen vain kahvin tai oluen hinnalla eikä sitä nyt aina voi istua kuppilassa.

        Varmaan liikennettä on molempiin suuntiin, mutta omassa lähipiirissä tiedän vain sinkkuja jotka n. kolmekymppisenä menneet sinne päin työn/naisen perässä. Mä olen aikaani viettänyt useammassakin maakunnassa ja niissä on keskimäärin sukupuolijakaumat enemmän vinksallaan kuin pk-seudulla, tietysti vain toisinpäin. Siihen nähden nuo otsikot tuntuu varsin huvittavilta. Missä tahansa kun kuitenkin kenelle tahansa löytyy pari, jos vain pärjää kilpailussa: kehittää itseään ja sen sellaista.

        Mä en tunne helsinkiläisiä naisia, joten mulle jonkinlainen stereotyyppi niistä on se feissarihörhö joka hyökkää kimppuun rautatieaseman ovella. Ehkä mä jotain vampyyrivaarnaa kokeilen seuraavaan, jos sillä lähtisi riivaus hörhöstä.


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        Koko juttu on netissä maksullinen ja paperiversiota luen vain kahvin tai oluen hinnalla eikä sitä nyt aina voi istua kuppilassa.

        Varmaan liikennettä on molempiin suuntiin, mutta omassa lähipiirissä tiedän vain sinkkuja jotka n. kolmekymppisenä menneet sinne päin työn/naisen perässä. Mä olen aikaani viettänyt useammassakin maakunnassa ja niissä on keskimäärin sukupuolijakaumat enemmän vinksallaan kuin pk-seudulla, tietysti vain toisinpäin. Siihen nähden nuo otsikot tuntuu varsin huvittavilta. Missä tahansa kun kuitenkin kenelle tahansa löytyy pari, jos vain pärjää kilpailussa: kehittää itseään ja sen sellaista.

        Mä en tunne helsinkiläisiä naisia, joten mulle jonkinlainen stereotyyppi niistä on se feissarihörhö joka hyökkää kimppuun rautatieaseman ovella. Ehkä mä jotain vampyyrivaarnaa kokeilen seuraavaan, jos sillä lähtisi riivaus hörhöstä.

        Niino, huvittavalta se tuntuu minustakin. En mä tuollaista ole täällä havainnut, mutta pakkohan se on tilastoja uskoa.


      • scrg kirjoitti:

        No onhan tuo nyt aika ihmeellistä tarkastella pelkkää Hgin tilannetta huomioimatta koko "metropolialuetta".

        Pari huomiota Iltalehden/Huomenta Suomen jutusta
        http://www.iltalehti.fi/viihde/201701252200059541_vi.shtml

        Ensinnäkin jutussa puhutaan varsin tottuneesti "parisuhdemarkkinoista" ilman, että koko käsitettä kyseenalaistetaan? Toiseksi esitetään väite että naisten ja miesten suhteellinen osuus jotenkin vaikuttaisi siihen miten naisia kohdellaan?


    • Täysin juttua varten tekemällä tehty "ongelma". Todellisuudessa muiden pääkaupunkiseudun kuntien miesenemmistö tasaa tilannetta.

      • Mutta ei kai nyt citysinkkunainen mitään voi alkaa jonkun kanssa joka ei asu ratikkalinjan varrella saati sitten jonkun espoolaisen juntin kanssa?

        Me täällä maalla tiedostamme kyllä näitten naisten ongelman ja lähetämme mielellämme kaikki Yön Timot ja Alit täältä poistamaan puutetta.


      • helgamies_
        scrg kirjoitti:

        Mutta ei kai nyt citysinkkunainen mitään voi alkaa jonkun kanssa joka ei asu ratikkalinjan varrella saati sitten jonkun espoolaisen juntin kanssa?

        Me täällä maalla tiedostamme kyllä näitten naisten ongelman ja lähetämme mielellämme kaikki Yön Timot ja Alit täältä poistamaan puutetta.

        Nyt todellakin on ilmeisesti niin että stadissa ei ole riittävästi VOKkeja. Ja eräs juontajapoikakin on saanut vähän huonoa mainetta, jolloin kaduilla koetaan heti puutetta.


    • helgamies_

      Naisten kannattaa peseyttä, hankkia uudet puhtaat vaatteet ja mennä paikkoihin jossa on miehiä. Asenteeksi naisenpitää ottaa, kun olen aito ja oma itseni saan kyllä miehen.

    • Maalta.kotoisin

      Se että maaseudun naisettomia miehiä kehotetaan muuttamaan kaupunkiin naisten perässä, ei niinkään liity sukupuoleen, vaan siihen että nämä "kehottajat" ovat todennäköisesti kaupunkilaisia itse. Eihän heidän tajuntaansa nyt mahdu ajatus siitä, että maalla olisi mitään arvokasta. He laittavat kaupungilla olevan työpaikan, vaikka kuinka paskan, aina esim. perintötilan edelle. Eivät tajua mitä tunnearvoa yms. siinä omien edellisten sukupolvien aikaansaannoksessa on. Heidän mielestään sen voi ihan hyvin joko myydä pois, tai jättää lahoamaan niille sijoilleen... Maaseudun sinkkumiesten ja kaupunkilaisten viherpiiperö -naisten pitäisi jotenkin kohdata. Luulen että olisi hyvinkin paljon naisia, jotka haaveilevat hiljaisesta elämästä maaseudulla.

      • Onniitäollut

        Ei pidä paikkaansa. Kyllä minä tajuan sen tunnearvon ja kotiseuturakkauden. Mutta sille ei vaan voi mitään, että ne naiset, jotka puolestaan ovat kotoisin kaupungista ja joiden elämässä moni tärkeä asia on siellä kaupungissa, eivät halua muuttaa maalle jonkun toisen ihmisen kotitilalle, jolla ei ole mitään tunnearvoa. Toki jotkut naiset voivat haluta asua maalla, mutta ei se niin toimi, että nainen jättäytyy työttömäksi ja jättää koko oman elämänsä ja muuttaa jonnekin perähikiälle siinä toivossa, että kohtaa siellä jonkun kivan miehen. Aika harva kuitenkaan haluaa asua siellä maalla ilman, että itsellä on siellä mitään tekemistä. Tunnen minäkin ihmisiä, jotka ovat muuttaneet maalle ja pitävät vaikka hevosia - mutta jos naisella ei ole mitään tällaista, yhtälö on hankalampi.

        Omat vanhempani ovat ratkaisseet asian niin, että vanhemmilta peritty paikka maalla toimii kesäasuntona. Tämä ei toki kaikille ole vaihtoehto, mutta heidän työpaikkansa sijaitsivat kaupungissa.

        Itsekin pidän kyllä maaseudun rauhasta, mutta en pidä siitä, että on pitkä matka kaikkialle ja aina on käytettävä omaa autoa. Olen kasvanut pikkukaupungissa, jonka sosiaaliset kuviot olivat aika ahdistavia ja heterogeenisia. Tämän vuoksi en halua muuttaa maallekaan. Minulle sopii se, että pääsen maalle loma-aikoina silloin kun haluan, esimerkiksi juuri sinne kesäasunnolle.


      • Maalta.kotoisin
        Onniitäollut kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Kyllä minä tajuan sen tunnearvon ja kotiseuturakkauden. Mutta sille ei vaan voi mitään, että ne naiset, jotka puolestaan ovat kotoisin kaupungista ja joiden elämässä moni tärkeä asia on siellä kaupungissa, eivät halua muuttaa maalle jonkun toisen ihmisen kotitilalle, jolla ei ole mitään tunnearvoa. Toki jotkut naiset voivat haluta asua maalla, mutta ei se niin toimi, että nainen jättäytyy työttömäksi ja jättää koko oman elämänsä ja muuttaa jonnekin perähikiälle siinä toivossa, että kohtaa siellä jonkun kivan miehen. Aika harva kuitenkaan haluaa asua siellä maalla ilman, että itsellä on siellä mitään tekemistä. Tunnen minäkin ihmisiä, jotka ovat muuttaneet maalle ja pitävät vaikka hevosia - mutta jos naisella ei ole mitään tällaista, yhtälö on hankalampi.

        Omat vanhempani ovat ratkaisseet asian niin, että vanhemmilta peritty paikka maalla toimii kesäasuntona. Tämä ei toki kaikille ole vaihtoehto, mutta heidän työpaikkansa sijaitsivat kaupungissa.

        Itsekin pidän kyllä maaseudun rauhasta, mutta en pidä siitä, että on pitkä matka kaikkialle ja aina on käytettävä omaa autoa. Olen kasvanut pikkukaupungissa, jonka sosiaaliset kuviot olivat aika ahdistavia ja heterogeenisia. Tämän vuoksi en halua muuttaa maallekaan. Minulle sopii se, että pääsen maalle loma-aikoina silloin kun haluan, esimerkiksi juuri sinne kesäasunnolle.

        Niin, no ne viherpiiperö -naiset varmaan löytäisivät sitä tekemistä maallakin. Voisivat pitää vaikka ratsastustallia, tai harrastaa jotain luomu -viljelyä, juuston valmistusta jne. pientä toimintaa, josta olisi jonkun verran tuloja. Sellaisia down shiftaaja -naisia, joille materia ei ole niin tärkeää. Se ns. tavallinenkin maatila on kyllä paikka, joka ainakin avioparin työllistää, että ei sitä elättinä tarvitsisi olla.


      • Onniitäollut
        Maalta.kotoisin kirjoitti:

        Niin, no ne viherpiiperö -naiset varmaan löytäisivät sitä tekemistä maallakin. Voisivat pitää vaikka ratsastustallia, tai harrastaa jotain luomu -viljelyä, juuston valmistusta jne. pientä toimintaa, josta olisi jonkun verran tuloja. Sellaisia down shiftaaja -naisia, joille materia ei ole niin tärkeää. Se ns. tavallinenkin maatila on kyllä paikka, joka ainakin avioparin työllistää, että ei sitä elättinä tarvitsisi olla.

        Niin, kuten kirjoitin: jotkut naiset voivat tykätä asua maalla. Mutta eivät kaikki. Ja kaikki eivät halua puuhastella jotain, josta tulee "jonkun verran tuloja", vaan joillain voi olla koulutus alalle, jolla haluabvat työskennellä, ura ja ihan oikea palkka (pikku tulojen sijaan). Eri asia sitten, jos haluaa lähteä kenties loppuiäkseen downshiftaamaan - mikäs siinä silloin. Toki yhtälö silloin toimii, jos tällainen downshiftaajanainen ja maaseudun sinkkumies kohtaavat ja jos heillä synkkaa oikeasti. Pelkkä downshiftaus on vähän huono syy aloittaa suhde ;)

        Ei minullekaan materia ole tärkeää, vaikka urbaanissa ympäristössä tykkäänkin asua. Minulle kuitenkaan juustonvalmistus tai hevosten hoitaminen ei ole se, mitä haluan tehdä enkä halua työskennellä maatilalla muutenkaan. Kannattaa muistaa, että automaattisesti kaikille se maatila ei ole mahdollisuus. Joku voi mieluummin haluta tehdä jotain muuta työtä toisenlaisessa ynpäristössä.

        Mutta toki jotkut voivat innostua. En tiedä, mitä viherpiperöllä tarkoitat, mutta jos maaseudun sinkkumies ja se kaupunkilaisnainen ovat samanhenkisiä, niin sehän olisi varsin hyvä juttu :)


      • helgamies_

        Naiset muuttavat kaupunkeihin saadakseen itselleen pitkän, varakkaan, koulutetun johtavassa asemassa olevan miehen. Tällöin on luonnollista, että ihan kaikille naisille ei riitä tälläistä ylemmäntason miestä.


      • Riiiiiiiiii

        Minusta kummatkin voisivat tulla toisiaan vastaan siten, että kumpikin pitäisi kämppänsä ja vierailisivat toistensa luona tai asuisivat vuorotellen vuodenajan mukaan joko maalla tai kaupungissa. Tämä voisi toimia etenkin jos kummallakin tai toisella on jo lähes aikuista jälkikasvua. En mielellään lähtisi maalle työttömäksi ja kytättäväksi, mutta viettäisin siellä mielelläni osan vuodesta jos työni ei olisi säännöllistä. Ja päinvastoin, ei metsämies viihdy kerrostalossa kaiken aikaa.


    • Laitetaanpas tähänkin vähän faktaa:

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000713742.html

      Nähdään että jo pelkästään Espoo ja Vantaa kurovat eron kiinni, kun lisätään muutkin helsingin ympäristöalueet mamut (pelkästään paperittomia muistaakseni n.4000 hukassa joista valtaosa varmaan pyörii Hesan alueella) onkin miehiä munoituhatpäinen määrä enemmän. Tässä taas nähtiin Helsingin sanomien tutkivan journalismin taso, tehdään tarkoitushakuisesti juttuja ja jätetään asioita kertomatta niin voidaan sitten esittää haluttuja asioita halutussa valossa faktoina.

      • helgamies_

        Kyllä niintä maassa laittomasti oleskelevia miehiä on pelkästään pk-seudulla varmasti vähintään 10 000.


      • Höpshöpsn

        Kun kyseessä kuitenkin on se koulutettu city-naisryhmä, joille ei samanhenkistä seuraa löydy maalaisista tai elintapapummi-miehistä niin ei taatusti ole mitään yhteistä niiden paperittomienkaan kanssa. Mutta vitsillähän toivottavasti näitä jauhatte.. :D

        Niiden kanssa nyt ei olisi sitä vähääkään yhteistä arvomaailmaa ja mitä kukin sitten pitääkään suhteessa tärkeänä tekijänä.

        On toki pieni osa niitä vinksahtaneita, jotka hyysää ja haaveilee sekä vehtaa niiden esim.irakilaisten kanssa. Yleensä ne naiset eivät oikeasti ole niitä halutuimpia suomalaisten miesten silmissä.. Yksinkertaisia naisia kaikinpuolin. Pl.pikkupimut jotka tarvitsevat imelää huomiota ja onhan se tietyissä piireissä trendikästä seikkailla tp-hakijoiden kanssa. Eivät mieti mitä pahimmillaan niistä voi seurata. Nämä taas eivät valita/koe puutetta miehistä tällöin.

        (Minä taas vain olen naispuolinen versio korvessa asuvasta miehestä. Tiedän myös itse valinneeni tämän elämäntavan tietoisesti. Kaupungissa olisi parempi liksa jne mutta siellä asuin tarpeeksi aikoinaan enkä ikinmaailmassa erehtyisi elintasosurffariin, sen verran femakkoa löytyy verestä..)


      • AvioATmies

        Eikö just pk-seudun nuorilla liberaaleilla naisilla ole ne myötämielisimmät asenteet mamuja kohtaan, myös niitä paperittomia? Ihan oikeasti uskon paperittoman kanssa seurustelun oleman enempi meriitti ja ylpeyden aihe Kallion punavihreän kuplan naisille, se on on yksi keino lisää uskoa olevansa muita parempi ihminen.


      • helgamies_
        Höpshöpsn kirjoitti:

        Kun kyseessä kuitenkin on se koulutettu city-naisryhmä, joille ei samanhenkistä seuraa löydy maalaisista tai elintapapummi-miehistä niin ei taatusti ole mitään yhteistä niiden paperittomienkaan kanssa. Mutta vitsillähän toivottavasti näitä jauhatte.. :D

        Niiden kanssa nyt ei olisi sitä vähääkään yhteistä arvomaailmaa ja mitä kukin sitten pitääkään suhteessa tärkeänä tekijänä.

        On toki pieni osa niitä vinksahtaneita, jotka hyysää ja haaveilee sekä vehtaa niiden esim.irakilaisten kanssa. Yleensä ne naiset eivät oikeasti ole niitä halutuimpia suomalaisten miesten silmissä.. Yksinkertaisia naisia kaikinpuolin. Pl.pikkupimut jotka tarvitsevat imelää huomiota ja onhan se tietyissä piireissä trendikästä seikkailla tp-hakijoiden kanssa. Eivät mieti mitä pahimmillaan niistä voi seurata. Nämä taas eivät valita/koe puutetta miehistä tällöin.

        (Minä taas vain olen naispuolinen versio korvessa asuvasta miehestä. Tiedän myös itse valinneeni tämän elämäntavan tietoisesti. Kaupungissa olisi parempi liksa jne mutta siellä asuin tarpeeksi aikoinaan enkä ikinmaailmassa erehtyisi elintasosurffariin, sen verran femakkoa löytyy verestä..)

        Juuri tämä "koulutettu city-naisryhmä" on se joka haluaa VOKkeja ja lähi-itäläisiä korkeakulttuurisia miehiä ja on myös toimillaan tuottanut näitä runsaasti maahamme. Jokaiselle tämän naisryhmän sinkkunaiselle riittää nyt siis todellisia YTMejä. Joten naisilla ei ole pulaa stadissakaan miehistä.


    • Minna_9

      Niin, se on kyllä huomattu, että helsinkiläiset miehet käyttäytyvät ylimielisesti, itsekkäästi ja huonosti. Onneksi muutin pois :)

      • TiedoksiVaan-

        Sinua ei kukaan jäänyt kaipaamaan.


      • Minna_9

        No, hyvä, silloinhan on win-win tilanne! :)


      • LapinHesanMies
        Minna_9 kirjoitti:

        No, hyvä, silloinhan on win-win tilanne! :)

        Oliko ne edes stadilaisia? Lapissa ne lapin miehet jotka olivat täysiä kus. päitä olivatkin stadista tai muualta suurista kaupungeista ja ne stadilaiset jotka ovat kus. päitä ovatkin jostakin ihan muualta.

        Oikea lapin mies kunnioitti stadilaista ja stadilainen lapin miestä, No Problemo. Oli antoisaa elää hetken siellä ylhäällä oikeiden Lappalaisten kanssa ja se on antanut voimaa kestää Kiinan suurkaupungit joissa onkin eri meininki.


    • helgamies_

      Tuossakin hesarin jutussa on taas samat tutut naamat valittamassa sinkkuuttaan.

    • eivoimitäänei

      No on miesten markkinat, jos haluaa koulutettuja 30 -ikäisiä naisia. Mut nehän on samanikäisten kokemattomien miesten mielestä ihan vanhoja haaskoja joilla ei tee mitään.

      • Ne nykyiset vanhat haaskat olisivat voineet osoittaa kiinnostusta nuorempina muihinkin miehiin kuin parhaaseen 10 % joille jakoivat pillua. Kuka tyhmä mies nyt vanhan naisen perheprojektia lähtisi rahoittamaan ja suostumaan aisuriksi? Lisäksi aina monilla sen ikäisillä naisilla on toisten miesten äpärälapsia elätettävänä.


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Nainen lähes aina valitsee miehen. Vain ne komeimmat miehet voivat valita naisen koska se ulkonäkö on kuitenkin tärkein juttu naisille. Nainen ajattelee että komea mies on aina hyvä kumppani ja nainen rakastuukin oitis kun komea mies kiinnostuu. Onnellista suhdetta ei saa kuitenkaan hyvällä ulkonäöllä ja naiset varmasti tulevat pettymään vielä.

      • Nnnnnnnainennnnnnn

        Ei se ulkonäkö vaan karisma itsevarmuus ja jännyys. ;)


    • Nnnnnnnainennnnnnn

      Empä ole kuullut että vanhemmat miehet kiinnostas. Mun tuttavat on kyllä järjestäen puumia niinkuin jenni vartiainen, laura voutilainen, marion, katrihelena jne


      • Usein näkee impotentteja pappoja( 50) öykkäröimässä julkisilla paikoilla kun eivät muuhun pysty.


    • Helsinkiläisiä naisia ei kiinnosta lyhyet miehet.

    • Ei tämä ainakaan haitaksi ole setämiehille.

      Tietysti naiset itse helpottavat setämiesten tilannetta eroamalla lastensa isistä lasten ollessa vielä pieniä. Nuoret naiset sitten isäsuhteen puuttuessa ja syitten miesten alitarjonnan takia lähtevät helpommin setämiesten matkaan.

    • asdjak

      En oikein usko, että Helsingissä on nuoria miehiä vähemmän kuin nuoria naisia lukumäärällisesti. Mutta ehkä selitys on, että nuorissa miehissä on enemmän syrjäytyneitä tapauksia kuin nuorissa naisissa ja siksi kunnollisista nuorista miehistä on pulaa.

    • maatilanisäntäyrittäjä

      Aika 50-lukulainen käsitys tässäkin keskustelussa on "maalla olevista poikamiehistä", jotka viljelee jotain perhetilaa. Ei sellaisia enää ole, tai jos on, ne poikamiehet on 70 v.

      Todellisuudessa se idyllinen maalaisromantiikka on Suomi-filmeissä. Suomen maaseutu on täynnä pieniä 5000-20000 asukkaan pikkukuntia, joista nuoret naiset ja poikamiesten parhaimmista muuttaa kasvukeskuksiin ja jäljelle jää kelvolliset (mutta jo 20v varatut) perheenisät, vajakit ja juopot tyhjäntoimittajat.

      Maatilayrittäminen on tänä päivänä isoa bisnestä, jossa pitää olla kaupallinen koulutus ja juristitaustaa ollaakseen kannattava.

      Jotain kasvukeskuksista tulleita ituhippejä luomuviljelyineen kotitarpeiksi välillä näkee täällä, mutta parin vuoden päästä ne aina muuttaa takaisin tai kuolee nälkään (kun elämä ei ihan niin helppoa ollutkaan kuin sisustuslehdissä)

    • teoriani

      Pariutumismarkkinat ei ole koskaan miesten markkinat.
      Vaikka naisia olisi suhteessa 100 naista 5 miestä kohden niin kaikki 100 naista haluaisivat noista miehistä vain saman yhden miehen ja muut neljä miestä olisi yksin.

      • Noh, ei se nyt ihan noinkaan menisi vaikka teoriassasi olisi enemmän tai vähemmän totuutta.. Koska, jos suhde olisi oikeasti tuollainen ja se olisi hyvin kaikkien tiedossa, niin kaikki miehet menisivät 100% varmasti "kaupaksi", koska "Prinssi & PuoliValtakuntaa" ja "Nurkan Takana voi olla Vieläkin Parempaa" jne. ajatukset ja unelmoinnit eivät enää vaikuttaisi niin vahvasti, koska "Realiteetit" olisivat mitkä olisivat.. ;P

        Noh, niinhän ne on nytkin, mutta silloin ne olisivat sitä vieläkin selvemmin.. ;D


    • Anonyymi

      Ongelmahan ei oo oikeesti siinä että miehiä on vähemmän, vaan monelle naiselle pk-seudulla ei kelpaa mies joka on alle 185cm, ei ole terävää leukaa, ei ole atleettinen, silmien ja hiusväri ei matchaa heidän makua ja tienaa alle 4000 kuukaudessa. Ite käyn nykyään Tallinnan yöelämässä, siellä on miesten markkinat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe