Ella pääsi irti huumeista

Kann.katsoa.etukäteen

ja surusta - oma lääkäri aloitti valokuvausprojektin, joka auttoi

http://www.iltalehti.fi/mieli/201705292200143623_md.shtml

"Ella sanoo porttiteorian pitävän kohdallansa täysin paikkansa. Kannabiksen kokeilu ei ole huoletonta leikkiä, vaan se on oven avaamista muillekin huumeille. Jos hän saisi antaa ohjeita nuorille, jotka miettivät kannabiksen kokeilua, hän varottaisi ehdottomasti lähtemästä siihen leikkiin.

- Minäkin epäilin aikoinaan, että miten niin hommaa ei voi vain lopettaa. Nyt tiedän, että irtipääseminen onkin todella vaikeaa."

Parempi katsoa katua, kuin katua.

2

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys.tuosta

Onko näin? Avioero siis näyttäisi aiheuttavan lapsille alitajuisesti jotain jättämisen pelkoa, jonka seurauksena on heikko luonne ja taipumus riippuuksiin? Kenellä on altis luonne nousemaan huonoon kelkkaan, silläkö joka eli normiperheessä vai erouhan alla? Elämillähän on eroahdistusta joskus, miksi sitten ei olisi pienillä lapsilla.

Ratkaisematon ongelma, mistä tulee suhteellisen hyvin mennen perheen lapsille ongelmia ja tottelemattomuutta? Sanokaa mielipiteenne.

• Yhteys.painoindeksiinkin

Nikotiiniriippuvuuden geneettinen tausta sai vahvistusta - auttaa hoidon suunnittelussa
      http://www.iltalehti.fi/terveys/201705292200169604_tr.shtml
      "Apua riippuvuuden hoitoon

Tutkimus vahvisti kromosomi 20:n kytköksen nikotiiniriippuvuuteen. Lisäksi löytyi selvä yhteys kromosomin 16 geenivarianttien ja päivittäisen tupakkamäärän sekä kromosomin 11 geenivarianttien ja nikotiinivieroitusoireiden välillä.

Tutkimuksessa tarkasteltiin myös kromosomissa 15 sijaitsevien nikotiinireseptorigeenien CHRNA5, CHRNA3 ja CHRNB4 yhteyttä suomalaisten tupakointikäyttäytymiseen ja alkoholin kulutukseen kolmen tunnetun geenivariantin avulla.

Niillä on tutkimuksen mukaan itsenäinen yhteys päivittäiseen tupakkamäärään. Yksi geenivarianteista oli myös yhteydessä alkoholin kulutukseen. Nikotiinireseptoreiden genomitiedon kartoittaminen voisi antaa hyödyllistä lisätietoa eri riippuvuuksien hoidon suunnittelussa."

Hyvä tutkimus, tutkimusrahat eivät ainakaan menneet tällä kertaa hukkaan. Kieltämättä tuo voisi olla johonkin geeniin liittyvä, koska jos ei polta, eikä koskaan haluta polttaa tupakkaa tulee mieleen, että miten nuo ovat niin tuon tupakan perään.

Olen kuullut, että moni polttaa sen vuoksi, ettei lihoisi. Se tietenkin muuttaa vähän käsityksiä, on tylsää olla paksu, jos on tottunut olemaan hoikempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5916
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      3149
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      161
      2720
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      28
      2586
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82