Raportti Ruotsista

Olin tuossa hiljattain Ruotsissa ja tässä vähän ajatuksia sieltä.
Huomasin ison eron suomeen kaduilla kävellessäni ja julkista liikennettä käyttäessäni. Naiset Ruotsissaeivät ota (enää) katsekontaktia mieheen läheskään samalla tavalla kuin Suomessa. Suomessa saan kadulla jatkuvasti pitkiä katseita niin nuoremmilta kuin ikäisiltäni naisilta. Ruotsissa tuo on lähes olematonta. Mietin siihen kahta syytä.

1) Oma vetovoimani ei ole yhtä suuri Ruotsissa kuin Suomessa jostain syystä. Ehkä en ole tarpeeksi huoliteltu heidän makuunsa.

2) Ruotsissa on niin paljon ulkomaalaistaustaisia miehiä, joille silmiin katsominen on jo vihje seksihalukkuudesta, että pikku hiljaa ruotsalaisiin naisiin on iskostunut suuren maailman käytöstavat.

Asia kuitenkin muuttui illalla baarissa. Siellä naiset ottivat rohkeasti katsekontaktia ja hymyilivät. Se voi johtua siitä, että ainakin kyseisessä yökerhossa, missä itse olin, oli huomattavan paljon pokeja joka puolella, joten siellä naiset varmaan tunsivat olevansa turvassa. Ja toden totta sellainen suomalaisista yökerhoista tuttu kähmiminen loisti possaolollaan.

Juomat olivat aivan saakelin kalliita.

17

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etkö sinä muistuttanut paljon jotain suomijulkkista? Ratkaisu: Suomessa töllätään että onko toi se, Ruotsissa sitä ei tapahdu.

• Totta, tuota en tullut ajatelleeksikaan.

• Normimies38

En ole ruotsissa käynyt muuta kun risteilyllä. Kerran laivan porealtaassa ruotsalainen nainen halusi nähdä munani joten näytin sitten ja sain kehuja Siinä kokemukseni ruotsin naisista. Mutta portugalissa naiset ottaa kontaktia ja ovat tosi ystävällisiä ja hakevat tanssimaan koko ajan. Sain tanssia ainakin 7 eri naisen kanssa. Tilasivat myös lisää viiniä ja olivat seurana koko ajan eikä tarvinnut huolehtia mistään.

• finnjävelit

Suomalaisilla toisen luokan kansalaisen maine ruotsissa.

• Luultavasti vaativat parempaa ulkonäköä miehiltä kuin suomalaiset naiset tai erilaista tyyliä. Minuun ei Suomessa ota yksikään nainen katsekontaktia, koska olen ruma mies. Lisäksi heillä on aina välinpitämätön tai vihainen ilme.

• m-i-e-z

Olet rupsahtanut, eli menettänyt markkina-arvosi Gerald (Depardieu) Butler. =D Maailman kaunein kansa = Ruotsi & Norja, joten miksi meidän neidit kääntäisi päätään sinuun? =P

Käy tsekeissä, ne pitkät daamit hameineen/mekkoineen käy varmasti sinuun kuumana (mikäli olit lähempänä Butleria).

• älähäninnostu

Neitsytsetä neuvoo :/

• 487368729474587468764

Ruotsi on luokkayhteiskunta vielä paljon suuremmassa määrin kuin Suomi, suomalaisena siellä on helposti vähän maalaisserkun asemassa, vaikka puhuisikin ruotsia hyvin. Jengiä on myös enemmän kuin Suomessa, on enemmän hyvännäköisiä, huoliteltuja ihmisiä varsinkin pääkaupungissa. Sama tietysti pätee koko Eurooppaan: jos olet Perpignan'n komein kundi, et välttämättä erotu massasta Pariisissa.

Kuitenkaan en veikkaa vaihtoehtoa 1. Suurkaupungeissa on varottava itseen kohdistuvaa huomiota, joka voi merkitä ryöstöä, ahdistelua tai jotain muuta epämieluisaa. Aivan turhaa ottaa sellaisia riskejä.

• Totta. Tosin kadulla tavatessa ei vielä mistään ilmene, että olen suomalainen, koska en ole puhunut sanaakaan, mutta ehkäpä se on sellainen samanlainen juttu, kuin venäläisen tai virolaisen erottaa.

• 847542398467239867289037
        Miesmannn kirjoitti:

Totta. Tosin kadulla tavatessa ei vielä mistään ilmene, että olen suomalainen, koska en ole puhunut sanaakaan, mutta ehkäpä se on sellainen samanlainen juttu, kuin venäläisen tai virolaisen erottaa.

Jos olet Suomessa niin komea, että naiset tekevät aloitteita, niin olet mielestäni Ruotsissa yhtä komea tai vielä komeampi ;) Tarkoitan, ettei siellä niitä pitkiä ja komeita niin hirveän paljon ole, ei ainakaan enempää kuin Suomessakaan. Tuskin sua on suomalaiseksi huomattu, ellei sulla ollut Marimekon vaatteisiin pukeutunutta seuralaista mukana, siitä mä tunnistan suomalaisnaiset.

Tuolla esipuheella ruotsalaisesta luokkayhteiskunnasta tarkoitin lähinnä sitä ulkopuolisuuden tunnetta, joka syntyy seurueessa suomalaisena, vaikka ruotsalaisemännät ja -isännät ovatkin aina piinallisen ja moitteettoman kohteliaita, eivätkä haluaisi tuottaa ulkopuolisuuden tunteita. Kuitenkaan en voi tietää vitsejä, juttuja, pieniä asioita, jotka muut tietävät, jolloin tulee tunne siitä, että koko ajan aurataan tietä yhteisen keskustelun sujumiseksi, se on jonkinlaista ylikohteliaisuutta, mistä huomaa, että ruotsalaiset herkästi ajattelevat monesta asiasta, että tuo on "suomalaista". Ja varmaan suomalaisetkin (minä) omalta osaltaan, että tuo on niiiiiin "ruotsalaista" :D Samanlaista asetelmaa ei ole hypersuorapuheisten tanskalaisten ja metsäläiskaiffarinorskien kanssa - se on jokin syndrooma :)

• Torslanda.bana4
        Miesmannn kirjoitti:

Totta. Tosin kadulla tavatessa ei vielä mistään ilmene, että olen suomalainen, koska en ole puhunut sanaakaan, mutta ehkäpä se on sellainen samanlainen juttu, kuin venäläisen tai virolaisen erottaa.

Kyllä suomalaisen tunnistaa kadulla ruåtsissa. En osaa sanoa, mistä. Olin itse kauan sitten ruåtsissa ja kummasti sitä vaan oppi tunnistamaan suomalaisen.

• totta.turiset
        Torslanda.bana4 kirjoitti:

Kyllä suomalaisen tunnistaa kadulla ruåtsissa. En osaa sanoa, mistä. Olin itse kauan sitten ruåtsissa ja kummasti sitä vaan oppi tunnistamaan suomalaisen.

Saman havainnon olen tehnyt. Eikä pelkästään Ruotsissa, vaan kaikkialla maailmassa. Suomalaisen ei todellakaan tarvitse avata suutaan, että hänet suomalaiseksi tunnistaa.

Tarkemmin ajatellen, aika monet kansallisuudet on helppo erottaa toisistaan. Ei tienkään aina onnistu arvaamaan oikein, mutta hyvin usein kuitenkin.

• Ilmiselvää

Ruotsissa isoissa kaupungeissa paljon hyvännäköisiä miehiä, Et ollut mitään erikoista.

• Lisää_ulkomaisia_naisia

Suurin syy nuoren miehen alempaan markkina-arvoon Ruotsissa verrattuna Suomeen on yksinkertaisesti markkinatalouden mukainen kysyntä ja tarjonta. Ruotsissa on nuorissa ja nuorehkoissa ikäluokissa de facto nykyään jo Kiinaakin huonompi sukupuolijakauma miesten kannalta.

Suomenkin väestö miehistyy koko ajan. Tilastokeskuksen tietokannoista näitä voi tutkailla. Ne laahaavat toki aina todellisuutta ajallisesti perässä. Esim. syksyn 2015 miestulvasta siellä ei vielä ole suuria merkkejä, koska suurimmalla osalla päätösprosessi tai valitusrumba on (tai oli kesken tilastointiajankohtana) vielä kesken tai ovat saaneet kielteisen. Silti he ovat maassa ja vaikuttavat paljonkin markkinaan, koska heillä on erityisen suuri tarve löytää suomalainen nainen, koska siten he voisivat jäädä maahan, vaikka tulisikin kielteinen päätös. Tilastoihin pääsee vasta, kun saa itsensä rekisteriin eli kotikunnan.

Ruotsissa on poistettu myös EU:n ulkopuolisen työvoiman tarveharkinta. Ulkomainen työvoima – ja varsinkin erityisasiantuntijat – ovat suurimmalta osin miehiä. Kaikista huonoimmat sukupuolijakaumat löytyvätkin sieltä, missä on paljon työperäistä maahanmuuttoa. Eli Persianlahden arabimaiden yhteistyöneuvoston valtiot. Tai ns. villi länsi USA:ssa aikoinaan. Tai Alaskan kultakuume.

Trendinä vuosi vuodelta keinotekoisesti alkunsa saaneiden lasten suhde kaikista syntyneistä lapsista kasvaa. Ja arvatkaapa mitä? Keinotekoisesti alkunsa saaneiden lasten sukupuolijakauma on tilastollisesti erittäin huomattavasti poikavoittoisempi kuin luonnonmukaisesti alkunsa saaneiden. Luonnollisestikin joka maassa syntyy poikia enemmän kuin tyttöjä.

EU:n vapaa liikkuvuuskin huonontaa nuorten miesten asemaa Suomessa. Brexit on hyvä juttu, koska minkään muun maan asukkaista Suomessa niin suuri osuus ei ole miehiä kuin briteistä! Ja tietääkseni mihinkään muuhun maahan suomalaisten virta ei ole niin naisvoittoista kuin Ison-Britannian ja Pohjois-Irlannin yhdistyneeseen kuningaskuntaan. TV:ssäkin kun Brexit-jutuissa on ollut suomalais-brittiläisiä pariskuntia, ne ovat näkemäni mukaan olleet poikkeuksetta – korostan poikkeuksetta – suomalaisen naisen ja brittiläisen miehen muodostamia perheitä. "Stubbien" teko on harvinaista, toisin päin yleistä. Saksalaisten suhteen sukupuolijakauma on melkein yhtä vääristynyt. Valtava miesten yliedustus myös mm. ranskalaisissa ja USA:sta tulleissa täällä. Nämä britit, saksalaiset, ranskalaiset ja yhdysvaltalaiset ovat nimenomaan niitä haluttuja työperäisiä maahanmuuttajia, mutta nämä ovat suomalaisen miehen kannalta kaikista pahimpia haittamaahanmuuttajia.

Eli Ruotsin tilanne nyt on Suomen tilanne jonkin ajan päästä tulevaisuudessa, ellei politiikkaan saada muutosta. Suomeen virtaa nuoria sinkkumiehiä elämää ja suomalaista naista etsimään koko ajan maailman väestönkasvun takia mm. Egyptistä, Nigeriasta, Bangladeshista ja Eritreasta.

• tasoitusta.tapahtuu

Venäjältä ja Thaimaasta tulleiden kohdalla taasen, vääristymä onkin sitten naisten kannalta epäsuotuisa.

• Lisää_ulkomaisia_naisia

Vuonna 2016 Manner-Suomessa venäjänkielisiä 15-19-vuotiaita miehiä oli 1 822, naisia 1 794.

20-24-vuotiaita venäjänkielisiä miehiä 2 243, naisia 2 558.

25-29-vuotiaita venäjänkielisiä miehiä 2 987, naisia 3 617.

Eli aika olematon kompensaatio verrattuna esim. siihen, että pelkästään marraskuussa 2015 yksintulleita alaikäisiä turvapaikanhakijoita tuli 1 097, joista miehiä 1 054 ja naisia 43. Näistä Afganistanista 976.

Vuonna 2016 Manner-Suomessa thainkielisiä 15-19-vuotiaita miehiä oli 284, naisia 378.

20-24-vuotiaita thainkielisiä miehiä 220, naisia 293.

25-29-vuotiaita thainkielisiä miehiä 128, naisia 520.

Eli hyvin pientä kompensaatioita menneisiin, meneillään oleviin ja tuleviin miesvyöryihin.

Ulkomaiset adoptiot ovat onneksi vähentyneet viime vuosina, koska niistä selvä enemmistö on ollut viime vuosina poikia. Erityisesti Etelä-Afrikasta adoptoidaan Suomeen lähinnä poikia anekdoottisen kokemukseni mukaan, selityksen ilmiölle haluaisin kuulla. Tätä voi verrata esim. USA:han, jonne suurin osa ulkomaisista adoptioista on tullut Kiinasta, josta melkein kaikki adoptoidut ovat olleet tyttöjä. Suomen pitäisi tehdä diilejä kiinalaisten maalaiskylien kanssa, että sen sijaan, että he keskeyttävät raskauden, kun tulossa olisi tyttö, he synnyttäisivät tytön, mutta antaisivat sen Suomeen, koska tällä hetkellä he eivät anna näiden tyttöjen syntyä.

• jhgjhgjhgj

Veikkaisin, että Ukrainasta alkaa tulla lähivuosina paljon noita työperäisiä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      94
      4151
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      26
      2268
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2126
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      101
      1942
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      391
      1732
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      143
      1329
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1249
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1045
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      956
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      78
      815
    Aihe