Hyvä ateisti, todista että Jeesusta ei ollut

Mediakritiikki

Ateistit jotka sanotte että Jeesusta ei ole, todistakaa minulle 100% varmuudella että 2000 vuotta sitten ei elänyt yhtään Jeesus -nimistä juutalaismiestä.

75

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivot-narikkaan
      • Mediakritiikki

        Kun ateisti väittää että 2000 vuotta sitten ei ollut yhtään Jeesusta, niin eikö silloin tällä ole väitteen esittäjänä todistus taakkaa.


      • Epäjumalienkieltäjä
        Mediakritiikki kirjoitti:

        Kun ateisti väittää että 2000 vuotta sitten ei ollut yhtään Jeesusta, niin eikö silloin tällä ole väitteen esittäjänä todistus taakkaa.

        Kukaan ateisti ei väitä, että että yhtään Jeesus-nimistä miestä ei olisi voinut elää ajanlaskun alun palestiinassa. Se, että joku heistä olisi ollut vetten päällä steppaileva taikuri on jäänyt toteennäyttämättä.


      • PyhäHenki
        Mediakritiikki kirjoitti:

        Kun ateisti väittää että 2000 vuotta sitten ei ollut yhtään Jeesusta, niin eikö silloin tällä ole väitteen esittäjänä todistus taakkaa.

        Jeesuksia oli pilvin pimein. Roomalaisten vankiloissa oli ainakin 9 Jeesusta joista 6 oli tavallisia roistoja ja murhamiehiä. 3 Jeesusta oli vangittuna kiihottamisesta roomalais-hallintoa vastaan.

        Yhtään Jumalanpoikaa ei kuitenkaan ollut eikä ketään noussut jylinällä taivaseen.
        Repikää siitä.


      • metukkasalami
        Mediakritiikki kirjoitti:

        Kun ateisti väittää että 2000 vuotta sitten ei ollut yhtään Jeesusta, niin eikö silloin tällä ole väitteen esittäjänä todistus taakkaa.

        2000 vuotta sitten Jeesus oli varsin yleinen nimi Israelissa., mikähän niistä olisi kyseessä?


      • pst.Gas
        PyhäHenki kirjoitti:

        Jeesuksia oli pilvin pimein. Roomalaisten vankiloissa oli ainakin 9 Jeesusta joista 6 oli tavallisia roistoja ja murhamiehiä. 3 Jeesusta oli vangittuna kiihottamisesta roomalais-hallintoa vastaan.

        Yhtään Jumalanpoikaa ei kuitenkaan ollut eikä ketään noussut jylinällä taivaseen.
        Repikää siitä.

        Ei noussut jylinällä, koska kantoraketteja ei ollut vielä keksitty..


    • Moni jeesus potki palloa jo pallihien aikoihin

    • MuinaisetJesset

      =>Ateistit jotka sanotte että Jeesusta ei ole,

      En ole ateisti, mutta kuitenkin...

      =>...todistakaa minulle 100% varmuudella että 2000 vuotta sitten ei elänyt yhtään Jeesus -nimistä juutalaismiestä.

      Alan tutkijoiden mukaan meidän nykyään Jeesuksena tuntema nimi oli yleinen tuohon aikaan, ja aikakaudelta on Yeshua-nimisten hemmojen hautoja on kaivettu auki vajaa satakunta.

      Ja ihan vaan yleisenä huomiona se, että kysymyksesi sisältää väitteen ja aikuisten oikeassa argumentoinnissa väitteen esittäjällä on todistelun taakka.

      • "aikakaudelta on Yeshua-nimisten hemmojen hautoja on kaivettu auki vajaa satakunta. "

        Eikäös tuo ole sitten Joosua?


    • jeesus.on.sontaa

      "todista että Jeesusta ei ollut"

      - Kukaan ei pysty kävelemään veden pinnalla. Kokeile vaikka!
      - Kukaan ei pysty ruokkimaan hirmuista ihmisjoukkoa parilla leivällä ja kalalla. Kokeile vaikka!
      - Kukaan ei pysty muuttamaan vettä viiniksi. Kokeile vaikka!
      - Kukaan ei pysty heräämään kuolleista. Kokeile vaikka!
      Mutta yllättävän moni osaa puhua paskaa. Kokeile vaikka!

      Lisäksi Jeesuksesta ei ole yhtäkään valokuvaa, edes selfietä Saatanan kanssa ei ole, kukaan ei ole allekirjoittanut ns. Jeesuksen puheita jne. Jotain hikistä käärinliinaa väitetään todisteeksi Jeesuksesta, vaikka siinä olisi voinut loikoa mummoni ja Mannerheim.

      Hihhuleilla itsellään ei ole todisteena muuta kuin ihmisten kirjoittamat sepitteet. Sen sijaan ihmiskunnan historia todistaa, että sontaa pystytään suoltamaan sujuvasti.

      • pajes

        Ei ihmisen tarvitsekkaan pystyä tekemään,mistä tiedät jos ihminen joskun pystyy noihin tekoihin, ei ole vielä sen aika.Jeesus Kristus on olemassa,koska ihmisellä ei muuten ole Jumalaan yhteyttä, siintä tietää että Jeesus on olemassa.Maailma saattaa myöskin pimittää ja vaieta tiedoistaan. Maailma vihaa Jeesusta, koska se ei pysty hyväksymään Jeesusta ja aitoa Rakkautta,siintäkin tietää että, Jeesus on olemassa.Maailma jos hyväksyisi Jeesuksen,silloinhan Raamatun sana olisi valhetta, eikä olisi totuus. Se on kyllä totta että sontaa pystytää luomaan,sen osoittaa myöskin tiedekkin esim.160miljoonaaa vuotta sitten.Lampi mihin laitettiin jotakin lietettä ja yritettiin saada sitä kirkkaaksi,eikä tiede tiedä sen vertaa, että kun käy tuulemaan vesi menee sekaisin ,samoin veden lämpötila vaikuttaa siihen, pohja,kasvillisuus ja eläimet. Tieteeltä turhaa ja typerää.


      • seko_väitteitä
        pajes kirjoitti:

        Ei ihmisen tarvitsekkaan pystyä tekemään,mistä tiedät jos ihminen joskun pystyy noihin tekoihin, ei ole vielä sen aika.Jeesus Kristus on olemassa,koska ihmisellä ei muuten ole Jumalaan yhteyttä, siintä tietää että Jeesus on olemassa.Maailma saattaa myöskin pimittää ja vaieta tiedoistaan. Maailma vihaa Jeesusta, koska se ei pysty hyväksymään Jeesusta ja aitoa Rakkautta,siintäkin tietää että, Jeesus on olemassa.Maailma jos hyväksyisi Jeesuksen,silloinhan Raamatun sana olisi valhetta, eikä olisi totuus. Se on kyllä totta että sontaa pystytää luomaan,sen osoittaa myöskin tiedekkin esim.160miljoonaaa vuotta sitten.Lampi mihin laitettiin jotakin lietettä ja yritettiin saada sitä kirkkaaksi,eikä tiede tiedä sen vertaa, että kun käy tuulemaan vesi menee sekaisin ,samoin veden lämpötila vaikuttaa siihen, pohja,kasvillisuus ja eläimet. Tieteeltä turhaa ja typerää.

        "Maailma jos hyväksyisi Jeesuksen,silloinhan Raamatun sana olisi valhetta, eikä olisi totuus."

        Mikähän logiikka tähän viisauteen liittyy? Ja mikä on tämä "maailma" joka ei hyväksy jeesusta?


      • pajes
        seko_väitteitä kirjoitti:

        "Maailma jos hyväksyisi Jeesuksen,silloinhan Raamatun sana olisi valhetta, eikä olisi totuus."

        Mikähän logiikka tähän viisauteen liittyy? Ja mikä on tämä "maailma" joka ei hyväksy jeesusta?

        Raamatussa lukee, että maailma ei pysty hyväksymään täydellistä Rakkautta.Maailma jos pystys hyväksymään,silloinhan maailmasta pitäs loppua kaikki paha.Ihmisen liha on niin heikko, että se ei pysty pahuutta estämään ja maailman houkutuksia.Maailma on se jossa asumme,vai asutko jossakin jupeterissa.


      • jeesus.on.sontaa
        pajes kirjoitti:

        Ei ihmisen tarvitsekkaan pystyä tekemään,mistä tiedät jos ihminen joskun pystyy noihin tekoihin, ei ole vielä sen aika.Jeesus Kristus on olemassa,koska ihmisellä ei muuten ole Jumalaan yhteyttä, siintä tietää että Jeesus on olemassa.Maailma saattaa myöskin pimittää ja vaieta tiedoistaan. Maailma vihaa Jeesusta, koska se ei pysty hyväksymään Jeesusta ja aitoa Rakkautta,siintäkin tietää että, Jeesus on olemassa.Maailma jos hyväksyisi Jeesuksen,silloinhan Raamatun sana olisi valhetta, eikä olisi totuus. Se on kyllä totta että sontaa pystytää luomaan,sen osoittaa myöskin tiedekkin esim.160miljoonaaa vuotta sitten.Lampi mihin laitettiin jotakin lietettä ja yritettiin saada sitä kirkkaaksi,eikä tiede tiedä sen vertaa, että kun käy tuulemaan vesi menee sekaisin ,samoin veden lämpötila vaikuttaa siihen, pohja,kasvillisuus ja eläimet. Tieteeltä turhaa ja typerää.

        "Jeesus Kristus on olemassa,koska ihmisellä ei muuten ole Jumalaan yhteyttä, siintä tietää että Jeesus on olemassa."

        Jeesus ei kommentoi täällä vaan sinä. Pidätkö itseäsi Jeesuksena?
        Koska Jeesus ei osoita pienintäkään elonmerkkiä itsestään, siitä tiedämme, ettei Jeesusta ole.
        Liettteesi pääkopassasi on pahasti sameana. Sitä ei saa kirkkaaksi edes evoluutio.


      • seko_väitteitä
        pajes kirjoitti:

        Raamatussa lukee, että maailma ei pysty hyväksymään täydellistä Rakkautta.Maailma jos pystys hyväksymään,silloinhan maailmasta pitäs loppua kaikki paha.Ihmisen liha on niin heikko, että se ei pysty pahuutta estämään ja maailman houkutuksia.Maailma on se jossa asumme,vai asutko jossakin jupeterissa.

        Raamatussa lukee myös:
        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias." ja
        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa"
        Taitaa tämä Jesse olla itse syypää kaikkeen maailman pahuuteen, narsistinen sadisti jumala.

        Toki näitä raamatun kirjoituksia tulkittaessa pitää muistaa, että satukirjoituksista ei saa totta millään selityksillä, raamattu jumalineen on mielikuvituksen tuote.


      • pajes
        seko_väitteitä kirjoitti:

        Raamatussa lukee myös:
        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias." ja
        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa"
        Taitaa tämä Jesse olla itse syypää kaikkeen maailman pahuuteen, narsistinen sadisti jumala.

        Toki näitä raamatun kirjoituksia tulkittaessa pitää muistaa, että satukirjoituksista ei saa totta millään selityksillä, raamattu jumalineen on mielikuvituksen tuote.

        Minkäs teet, jos vaikka olisikin syypää et mahda mitään.No monessa perheessä on rauhaa,sana pitää Suomessa täysin paikkaansa, tässäkin kirjoituksessa.Suomessakaan ei monikaan ole edes tiennyt koko raamatun sanasta mitään ja sana pitää paikkansa.


      • pajes
        jeesus.on.sontaa kirjoitti:

        "Jeesus Kristus on olemassa,koska ihmisellä ei muuten ole Jumalaan yhteyttä, siintä tietää että Jeesus on olemassa."

        Jeesus ei kommentoi täällä vaan sinä. Pidätkö itseäsi Jeesuksena?
        Koska Jeesus ei osoita pienintäkään elonmerkkiä itsestään, siitä tiedämme, ettei Jeesusta ole.
        Liettteesi pääkopassasi on pahasti sameana. Sitä ei saa kirkkaaksi edes evoluutio.

        Sori vaan ei olisi maailmaakaan, jos ei olisi Jeesusta ja Jumalaa.Jokainen kyllä tulee huomaamaan kun niitä ei ole.Maailmasta näkee nyt jo mitä on tulossa kun ei noudateta pelkästään käskyä.Älä tapa. Voit vaan kuvitella millainen helvetti täällä on valloillaan, pelkästään yhden käskyn noudattamatta jättämisen johdosta.Silloin kun ei ole Jumalaa eikä Jeesusta täällä maailmassa,täällä on maanpäällinen helvetti.


      • jeesus.on.sontaa
        pajes kirjoitti:

        Sori vaan ei olisi maailmaakaan, jos ei olisi Jeesusta ja Jumalaa.Jokainen kyllä tulee huomaamaan kun niitä ei ole.Maailmasta näkee nyt jo mitä on tulossa kun ei noudateta pelkästään käskyä.Älä tapa. Voit vaan kuvitella millainen helvetti täällä on valloillaan, pelkästään yhden käskyn noudattamatta jättämisen johdosta.Silloin kun ei ole Jumalaa eikä Jeesusta täällä maailmassa,täällä on maanpäällinen helvetti.

        Sori vaan mutta maailma on aina ollut ilman Jeesusta. Kunpa huomaisit tämän.
        Ja mitä tappamiseen tulee, siinä uskovaiset ovat aina olleet oikein taitavia.
        Kyllä se on helvetti, jossa joutuu uskovaisten kanssa elämään.


      • sejap
        jeesus.on.sontaa kirjoitti:

        Sori vaan mutta maailma on aina ollut ilman Jeesusta. Kunpa huomaisit tämän.
        Ja mitä tappamiseen tulee, siinä uskovaiset ovat aina olleet oikein taitavia.
        Kyllä se on helvetti, jossa joutuu uskovaisten kanssa elämään.

        Jeesus elää,miksiköhän ihmiset sit tappaa toisiaan,keskinäisistä riidoista, kun eivät aikanaan sovi asioita,kännipäissään,huumeissaan ja velanperinnöissä ,himoissaan ja mustasukkaisuus.Eihän maailma silloin pysty pitämään yhtään Jumalan sanasta kiinni.Tämähän olisi paratiisi, jos pidettäisiin Jumalan sanasta kiinni,uskovaiset myöskin rikkovat samoja sääntöjä.Ai sinä vetelet pelkästään siihen, että uskovaiset pelkästään tappavat.


      • Hajos
        pajes kirjoitti:

        Sori vaan ei olisi maailmaakaan, jos ei olisi Jeesusta ja Jumalaa.Jokainen kyllä tulee huomaamaan kun niitä ei ole.Maailmasta näkee nyt jo mitä on tulossa kun ei noudateta pelkästään käskyä.Älä tapa. Voit vaan kuvitella millainen helvetti täällä on valloillaan, pelkästään yhden käskyn noudattamatta jättämisen johdosta.Silloin kun ei ole Jumalaa eikä Jeesusta täällä maailmassa,täällä on maanpäällinen helvetti.

        Täydellinen kyvyttömyytesi tehdä edes alkeellisia loogisia päätelmiä todistaa valitettavasti vain sen, millaiset säälittävät ihmiset uskovat sokeasti pronssikautisten vuohipaimenten lapsellisen typeriin kansansatuihin.


      • sejap
        Hajos kirjoitti:

        Täydellinen kyvyttömyytesi tehdä edes alkeellisia loogisia päätelmiä todistaa valitettavasti vain sen, millaiset säälittävät ihmiset uskovat sokeasti pronssikautisten vuohipaimenten lapsellisen typeriin kansansatuihin.

        Tämä vaan todistaa sen, että ilman Jumalaa ja Jeesusta maailma ei valitettavasti vaan toimi ja ihminen on sen verran pihalla, että se ei usko ja näin ollen ihminen, itse tuhoaa itsensä ja toisensa. Tulet sit tänne sanomaan,kun katsotaan ekana kuinka Suomelle ja meille käy.


      • jeesus.on.sontaa
        sejap kirjoitti:

        Jeesus elää,miksiköhän ihmiset sit tappaa toisiaan,keskinäisistä riidoista, kun eivät aikanaan sovi asioita,kännipäissään,huumeissaan ja velanperinnöissä ,himoissaan ja mustasukkaisuus.Eihän maailma silloin pysty pitämään yhtään Jumalan sanasta kiinni.Tämähän olisi paratiisi, jos pidettäisiin Jumalan sanasta kiinni,uskovaiset myöskin rikkovat samoja sääntöjä.Ai sinä vetelet pelkästään siihen, että uskovaiset pelkästään tappavat.

        Jeesus ei elä. Siksi sinun pitää käydä täällä valehtelemassa. Ja miksiköhän se Jumala loi ihmisiä ollenkaan, koska tiesi kaikkitietävänä jo etukäteen, että hänen luomistyönsä menee perseelleen? Olisi samantien tehnyt kunnon työn ja luonut mallikelpoista tavaraa. No joo, mutta eihän olematon sellaiseen kykene.


      • Apukouluun.hus.hus
        pajes kirjoitti:

        Ei ihmisen tarvitsekkaan pystyä tekemään,mistä tiedät jos ihminen joskun pystyy noihin tekoihin, ei ole vielä sen aika.Jeesus Kristus on olemassa,koska ihmisellä ei muuten ole Jumalaan yhteyttä, siintä tietää että Jeesus on olemassa.Maailma saattaa myöskin pimittää ja vaieta tiedoistaan. Maailma vihaa Jeesusta, koska se ei pysty hyväksymään Jeesusta ja aitoa Rakkautta,siintäkin tietää että, Jeesus on olemassa.Maailma jos hyväksyisi Jeesuksen,silloinhan Raamatun sana olisi valhetta, eikä olisi totuus. Se on kyllä totta että sontaa pystytää luomaan,sen osoittaa myöskin tiedekkin esim.160miljoonaaa vuotta sitten.Lampi mihin laitettiin jotakin lietettä ja yritettiin saada sitä kirkkaaksi,eikä tiede tiedä sen vertaa, että kun käy tuulemaan vesi menee sekaisin ,samoin veden lämpötila vaikuttaa siihen, pohja,kasvillisuus ja eläimet. Tieteeltä turhaa ja typerää.

        Jessus, mitä suomen kieltä. Helppo ymmärtää, että ihmisellä heittää uskomusten puolelle kun taidot ovat tuota tasoa!


    • yleinen.nimi

      Mikä kysymys tuo on? Jeesus (tai Jesus) nimisiä ihmisiä elää tänäänkin. Miksi ei 2000 vuotta sitten. Oli varmaankin melko yleinen nimi siihen aikaan.

      • "Oli varmaankin melko yleinen nimi siihen aikaan. "

        Sait minut vakuuttuneeksi.
        Tuo tuntemus siitä, että varmaankin oli, on niin vakuuttava.


    • TodisteetKehiin

      tarkalleen Jeesus nimisiä ei ollut missään kun muoto oli Jeshua ai sinne päin. Tuskin siis Jeesuksia on ikinä ollutkaan. Mutta aloittaja tuo nyt itse todisteet edes yhdestä Jeesuksesta.

    • uskonpohjatontyhmyys

      Uskova ei koskaan tajua sitä, että on täysin merkityksetöntä onko vai eikö ole joskus elänut joku Buddha, Kungfutse, jeesus, Zarathustra, Muhammed tai Laotse.

      Koska kyseisten uskontojen väitetyistä "totuuksista" tämä kertoo ja todistaa tasan yhtä paljon, eli ei yhtään mitään. Kaikki todisteet mistään jumalista ovat edelleenkin tasan nolla.

      Buddhan muinainen olemassaolo ei todista buddhalaisuutta todeksi, Muhammedin muinainen olemassaolo ei todista islamia todeksi eikä Jeesuksen muinainen olemassaolo todista kristinuskoa todeksi. Mutta ymmärrän kyllä että tätä on uskovan aivoilla mahdotonta tajuta, koska sehän edellyttäisi kykyä tajuta jotakin.

      Uskovat, jotka väitätte että jokin jumala on olemassa, todistakaa minulle 100% varmuudella että kyseinen jumala on olemassa. Ai niin, eihän teillä ole mitään todisteita. Ei yhtään mitään.

    • Ierika

      Kyllähän Jeesuksia eri kieliasuissaan on ollut paljonkin, puhumattakaan siitä kuinka paljon "vahinkoja" on nuorille naisille tapahtunut, joihin tarinan voisi liittää.
      Mutta jos tyttö tulee kotiin ja sanoo: "Voi luojan tähden, minä olen paksuna" niin ei sitä oltu tarkoitettu otettavaksi noin kirjaimellisesti.

    • Tuomas.Epäilijä

      "Ateistit jotka sanotte että Jeesusta ei ole, todistakaa minulle 100% varmuudella että 2000 vuotta sitten ei elänyt yhtään Jeesus -nimistä juutalaismiestä."

      Argumentoimisesi ontuu ja aika pahasti. Kysymyksestäsi ei selviä oletko vailla ?
      A.Nimikaimoja
      B.tiettyä Jeesusta

      Jos kysymys on kaimoista niitä varmaankin löytyy jos tuo nimi on ollut silloin käytössä yleisesti.
      Jos taas on kyse jostakin tietystä Jeesuksesta on sen todistaminen melko hankalaa. Tuon ajan passikäytäntö ja henkikirjoittaminen kun on ollut aika hataraa.

      Sama pätee nykyisinkin, passit tuppaavat häviämään ja porukka liikkuu niin, ettei kukaan voi taata kenenkään henkilöllisyyttä , ainakaan vaeltelijoilla. Joten kyllä se 100% jää ainakin vajaaksi jos prosentit ovat edes 0% yläpuolella. Toisaalta onko tuo todistelu lainkaan relevanttia ? Kun edes historioitsijat eivät ole siitä yhtä mieltä ??

    • pajes

      Mitä näistä asioista tappelemaan ja riitelemään,jokainen tulee sen totuuden näkemään viimeistään silloin, kun ihminen kuolee.Jumalattomat eivät ota määrättyjä asioita huomioon,eikä teidän tarvitse kaikkea tietääkkään, Jumala tuo itse määrätyt asiat julki, jos on tuodakseen.Ompahan ainakin uskovaiset varotelleet ja kirjoteleet totuuksia,saatte olla oman onnen seppiä. Jumala ja Jeesus Kristus molemmat ovat olemassa,uskokoon ken tahtoo.Eiköhän jokainen kuitenkin vastaa itsestään loppupeleissä.

      • pjsea

        Valitettavasti sinä et sitä näe, koska ihmisen kuollessa hänen tajunsa katoaa ja samalla katoaa tietoisuus elämästä ja suuret utopiat. Kuoltuasi olet kuollut, vaikka narsistisuuttaasi kuvittelisit eläväsi loputtomasti. Älä luulekaan, että joku jaksaa katsella tuollaista ikuisesti!!!


    • Ei kai sitä kukaan kiistä etteikö Jeesus olisi elänyt.

      • katsoluennot

      • RuotsinVanhatKuninkaat

      • katsoluennot kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14862186/uuden-testamentin-kertomusten-syntyhistoriaa

        Historioitsija Richard Carrier mm. kuuluu niihin, jotka perustellusti eivät usko Jeesuksen eläneen. Kannattaa tsekata. Kuningas Arthur, ruotsalaisten vanhat kuninkaat ja Robin Hood ovat myös kyseenalaisia.

        Jeesuksesta on sen verran runstaasti historiallisia lähteitä että on aika epätodennäköistä että sitä ei olisi elänyt.


      • LähteetOvatArvottomia
        M-Kar kirjoitti:

        Jeesuksesta on sen verran runstaasti historiallisia lähteitä että on aika epätodennäköistä että sitä ei olisi elänyt.

        Nämä "historialliset lähteet" ovat kristittyjen tökeröitä väärennöksiä, eikä niitä tule lukea todisteeksi. Näin ovat todenneet myös monet tutkijat, sillä väitetyt lähteet eivät ole luotettavia eikä niitä siksienään käytetä historian tutkimuksessa. Suurin osa näistä kirjoituksista on siis kristittyjen myöhempiä lisäyksiä alkuperäiseen tekstiin, jotta näytyäisi siltä että joskus olisi muka elänyt joku päästä keksitty satu Jeesus. Kaikki nämä väitetyt "lähteet" on ammuttu jo aikoja sitten alas.


      • LähteetOvatArvottomia kirjoitti:

        Nämä "historialliset lähteet" ovat kristittyjen tökeröitä väärennöksiä, eikä niitä tule lukea todisteeksi. Näin ovat todenneet myös monet tutkijat, sillä väitetyt lähteet eivät ole luotettavia eikä niitä siksienään käytetä historian tutkimuksessa. Suurin osa näistä kirjoituksista on siis kristittyjen myöhempiä lisäyksiä alkuperäiseen tekstiin, jotta näytyäisi siltä että joskus olisi muka elänyt joku päästä keksitty satu Jeesus. Kaikki nämä väitetyt "lähteet" on ammuttu jo aikoja sitten alas.

        Roomalaisaikaisiakin lähteitä löytyy, kuten se että Herodes oli se nukkehallitsija Juudeassa. Pontius Pilatus löytyy myös roomalais- ja juutalaislähteistä kuten Tacituksen ja Josephuksen materiaaleista.

        Ja sitten on merkittävä todiste, että Jeesus on elänyt: Se Jeesus kultti itsessään. Minun on hyvin hankala keksiä miten tuollainen lauma seuraajia on saatu rakentamaan Jeesus kulttia keksityn hahmon perusteella, että olisiko sinulla kertoa miten tuollainen kultti olisi saatu aikaiseksi ilman oikeata ihmistä?

        On täysi syy pitää sitä totena, että Juudeassa eli Jeesus niminen puuseppä-opettaja-kansankiihottaja, josta roomalainen tuomioistuin sen sitten tuomisti.


      • vakava.ateisti

        Kaikki tuntemattomassa sotilaassa kuvatut taistelut ja niitä koskevat dokumentit löytyvät mm. sota-arkistosta. Ei ole mitään syytä epäillä etteikö myös Rokka, Lammio ja Koskela olisi olleet todellisia historiallisia henkilöitä.


      • vakava.ateisti kirjoitti:

        Kaikki tuntemattomassa sotilaassa kuvatut taistelut ja niitä koskevat dokumentit löytyvät mm. sota-arkistosta. Ei ole mitään syytä epäillä etteikö myös Rokka, Lammio ja Koskela olisi olleet todellisia historiallisia henkilöitä.

        Tuntematon sotilas on fiktiivinen teos.

        Jeesuksesta sen sijaan mainitsee historioitsijat.

        Tuntematon sotilas ei ole synnyttänyt mitään kulttia.

        Jeesus-kultti sen sijaan on edelleen olemassa.


    • Uskossa_ON_Voimaa

      Jeesusta ei ollut olemassa. Tämä on totuus asiasta. Totuus on selvä kelle tahansa kuka uskoo ja ymmärtää. Jokaiselle joka nöyrtyy ja ottaa tämän yksinkertaisen totuuden sydämeensä.

      Kirkko on vain valjastanut kuvitteellisen Jeesuksen omiin pirullisiin tarkoituksiinsa ihmisten harhauttamiseksi ja sydänten varastamiseksi.

      • pajes

        Noista teosta joista Raamatussa on kerrottu,Jumala on maailman luonut silloin myöskin uskon avulla, ihminen pystyy myöskin ihmetekoihin se on eri asia kenelle ne suodaan.Maailmassa on käynnissä se karsinta kun karsitaan jyvät akanoista.Suomen asiat eivät koskaan tule tällä menolla menemään hyvään suuntaan.Ehkä se ihmisillä käy silmät aukenemaan oikeaaseen suuntaan, kun olot huononevat.Hyvä aika on takanapäin, edessä ei ole kuin vaikeuksia vaikeuksien perään.


      • pajes

        Eroa Jumalasta, joka sallii pahan. Heitä Jumala kostoksi turbiiniin ja saat Jeesuksenlihaa


      • sejap
        pajes kirjoitti:

        Eroa Jumalasta, joka sallii pahan. Heitä Jumala kostoksi turbiiniin ja saat Jeesuksenlihaa

        No mitä trolli tietää,sinusta huomaa tänne asti katkeruuden,kateuden ja pelon.


      • vakava.ateisti
        sejap kirjoitti:

        No mitä trolli tietää,sinusta huomaa tänne asti katkeruuden,kateuden ja pelon.

        Sinusta taas paistaa läpi kaikki uskovaisuuden perusominaisuudet: itsekkyys, typeryys, suvaitsemattomuus ja ääretön herkkäuskoisuus.


    • PowerWolfie

      Näin ateistina en pidä täysin mahdottomana ajatuksena, että joku Jeesus-niminen on voinutkin todella elää tuohon aikaan ja saada uuden uskonnon lähtemään liikkeelle. Mutta aivan satavarmasti se häiskä on ollut ihan tavallinen kuolevainen, syönyt, lisääntynyt ja paskonut kuin kaikki muutkin. Onhan senkin jälkeen noussut vaikka mitä hihhuliliikkeitä, eiä niissäkään ole kovin kummoisia ihmetekoja nähty... Ihmiset nyt vain haluavat uskoa johonkin itseään suurempaan voimaan ja jos joku sen tarpeeksi vakuuttavasti onnistuu markkinoimaan aina löytyy seuraajia.

      • Ierika

        Luultavimmin Jeesus ei lisääntynyt koska oli homo. Kuljeskeli poikaporukoissa ja antoi pakit Magdaleenalle joka sitä kovin vonkasi.


      • sejap
        Ierika kirjoitti:

        Luultavimmin Jeesus ei lisääntynyt koska oli homo. Kuljeskeli poikaporukoissa ja antoi pakit Magdaleenalle joka sitä kovin vonkasi.

        Mutta jos se menikin näin, Jeesus ei ollut näet homo,mutta jos kaikki perustuikin veljes rakkauteen,mutta ei seksuaalisesti.Naiset yleensä ovat aika katkeria, kateellisia,vietteleviä ja omistavia.Katos kun kaikkien ei tarvitse olla homoja vaikka rakastaa samaa sukupuolta,voi olla vaikka hyviä kavereita jotka tukevat toisia, mutta ei seksuaalisesti.Jeesus jos olisi ollut homo ,silloinhan raamatussa tuettaisiin samaasukupuolta olevia liittoja.


      • sejap kirjoitti:

        Mutta jos se menikin näin, Jeesus ei ollut näet homo,mutta jos kaikki perustuikin veljes rakkauteen,mutta ei seksuaalisesti.Naiset yleensä ovat aika katkeria, kateellisia,vietteleviä ja omistavia.Katos kun kaikkien ei tarvitse olla homoja vaikka rakastaa samaa sukupuolta,voi olla vaikka hyviä kavereita jotka tukevat toisia, mutta ei seksuaalisesti.Jeesus jos olisi ollut homo ,silloinhan raamatussa tuettaisiin samaasukupuolta olevia liittoja.

        En tiedä miten asia muuten on, mutta kyllähän Uusi testamentti on maailman homoin kirja.


    • Ei tiedä montako Jeesusta lähti ylittämään järveä jalan, mutta yksikään niistä ei tullut vastarannalle.

      • helppoa-kuin-heinänteko

        Ei vetten päällä kävely mikään ihme ole. Suomessa kaikki osaavat kävellä vetten päällä. Vuodenaika pitää vaan ottaa huomioon.


      • KopioiJosOsaat

        Evankeliumit on kirjoitettu koineen kreikaksi, entäpä jos kopioitaeasa on tullut virhe ja alunperin Jeesus kävelikin rannalla? Kai te hyväksutte sen että kopionnissa on syntynyt kirjoitus virheitä esim yhden kirjaimen muuttaminen vaikuttaa Jeesuksen sijaintiin suhteessa järveen kuten oliko tämä sen päällä, alla vai vieressä.


    • Kahvikupposelle

      Hyvä uskis, sinun ongelmasi on esitellä todisteet. Pyydä jesse vaikka kahville, niin katsotaan onko kuinka uskottava otus.

      • sejap

        Jopas on ateisteilla kiire päästä haukkumaan ja kiusaamaan, mutta kun ette pääse.Ettekä te pääse Jeesusta kiusaamaan, koska te olette hävinneet jo 100-0,koska Jeesus ei ole paholaisen kiusattavissa.Mistä te tiedätte jo sen et se on täällä jossakin, mutta kun teille ei paljasteta kaikkea.


      • ihmettelenvaan

        Eikös paholainen kiusannut jeesusta erämaassa tarinan mukaan?


    • Todistustaakka

      Aloittaja, todista minulle etteikö maapalloa muka kierrä sata teekannua!

      Jos ei tsekään pysty osoittamaan jotain mielipuolista väitettä todeksi ei todistustaakkaa asiasta voi siirtää toisten kannettavaksi.

    • robroberts

      Miksi sanot ateistia hyväksi?
      Isä Jumala Taivaassa on ainoa Hyvä, opettaa meille Jeesus, Jumalan Poika.

      • betrorobrottsbotss

        Isä Jumala Taivaassa On Suuri Vale.


      • robroberts

        On, Olet oikeassa!


      • sejap
        robroberts kirjoitti:

        On, Olet oikeassa!

        Toisten mielestä on valhe ja toisten mielestä ei.Moni aiheuttaa myöskin itse, sen kuvan että Jumalaa ei ole olemassa.Aika epätoivoiselta tuntuu ateistin syytökset Jumalan olemassa olosta, kun ajattelee että Jumala on olemassa ja pysyy.Huvittaa kun vielä haukkuvat täällä palstoilla Jumalaa ja sit kuitenkin Jumala saattaa joku päivä heidätkin armahtaa.


      • vakava.ateisti
        sejap kirjoitti:

        Toisten mielestä on valhe ja toisten mielestä ei.Moni aiheuttaa myöskin itse, sen kuvan että Jumalaa ei ole olemassa.Aika epätoivoiselta tuntuu ateistin syytökset Jumalan olemassa olosta, kun ajattelee että Jumala on olemassa ja pysyy.Huvittaa kun vielä haukkuvat täällä palstoilla Jumalaa ja sit kuitenkin Jumala saattaa joku päivä heidätkin armahtaa.

        "Toisten mielestä on valhe ja toisten mielestä ei"

        Jumalaa ei ole. Tosiasiat eivät ole uskonasioita.

        Jumala hävisi täten 666-0


    • olemix

      Jokaisella uskonnolla on jokin tai joitakin perushenkilöitä, jotka vannovat sen ja sen jumalan olevan olemassa. Jahven nimiin vannojia on VT:ssa satoja. Kristinusko ei silti usko juutalaisten Jahve-jumalan olemassaoloon. Jos uskoo niin kristillinen Jumala ei olisi ainoa jumala.
      Myös pakanajumalien taustalla oli ihminen, joka vakuutti ympäristönsä.
      Jumaluuden nimiin vannominen ei tee siitä todellista.

      Taustaa Jeesuksesta.
      UT:n mukaan Jeesus ei ole jumala ei edes kolmiosainen jumala. Evankeliumien opetuslapset puhuttelivat Jeesusta rabbiksi ja koskettelivat käsillään kroppaa ja näkivät hänen syövän ja ehkä ulostavankin. Nikean kirkolliskokous 325 jaa. teki Jeesuksesta Jumalan ja yhdisti olemukseen hengen ja pojan.
      UT:n mukaan Jeesus ei ole Jahven poikakaan. Juutalaisuudessa poikia sanottiin aikakaudella yleisesti jumalanpojaksi ja varsinkin pappisvirkojen edustajat omasivat arvonimen "jumalan poika". Se tarkoitti että lapsi omistettiin Jahvelle - jonkinlainen kiitos pojasta yläkertaan.

      Oliko elossa ollut Jeesus todellinen?
      Mahdoton vastata.
      Aihetodisteet ehkä auttavat. Jokin juutalaisuuteen nähden lahkolaissaarnaaja saattoi olla seuraajineen. Joitain "jeesuksen" sanoja voi olla evankeliumeissa. Käytännössä evankeliumeissa ei ole mitään juutalaisuudesta, essealaisuudesta ja niiden moraaliopista poikkevaa. Joko oli yksi Jeesus tai useista lahkolaissaarnaajista muodostunut esikuva ja joka olisi vannonut kristinuskon Jumalan olemassaoloon ennen kenenkään sitä vielä keksimättä. UT:n Jeesushan vannoo loppuun saakka Jahven nimiin.

      Lisää aihetodistelua.
      Kristinusko muovautui kolmen sadan vuoden aikana (kirkkohistoria). Samalla muovautui "Jeesuksesta" todistaja uudelle teologialle, joka poikkesi ratkaisevasti juutalaisuudesta. Kuitenkin UT:hen jäi Jahveen vannova "Jeesus". Mikä paradoksi.
      Joka tapauksessa kristillinen teologia kehitti "Jeesuksesta" persoonan ja joka todisti ettei manalaa olisi vaan olisi kaikkien ylösnousemus ja joista osalle annettaisiin hunajaa ja lopuille raippaa - ikuisesti kuoleman jälkeen.

      Oma johtopäätös; tuskin konkreettista Jeesusta on esikuvaksi. Niitä on joko useita tai ei ollenkaan. Jeesuksesta ei ole mitään historiallista tietoa ihmetekoineen. UT:n kaltaisia silmänkääntäjäjeesuksia antiikin tiet olivat pullollaan ja hankkivat elantonsa taikatempuilla.

      • sejap

        Mitäs sanotte sit tälläiseen asiaan, kun nyt ihmiset eroaa kirkoista ja lapsia myöskin erotetaan.Kirkkoa muutetaan niin että käyvät samaa sukupuoltaolevia vihkimään, eutanasia hyväksytään,ennestään on jo naispappeus.Eli ihmiset itse hylkäävät Jumalan ja Jeesuksen ,en nyt tarkoita että kaikki mutta suurin osa, varmaankin koska ihminen voi olla uskovainen ilman kirkkoakin.Mutta jos ihmisiltä loppuukin sit se siunaus ja varjelus kokonaan.Eli lentokoneet käyvät tippumaan, nälkäjonot kasvaa,kaikennäköisiä käsittämättömiä onnettomuuksia tapahtuu,itsemurhat lisääntyy samoin väkivalta lisääntyy,nuoret voivat huonommin kuin koskaan, samoin sairaudet tulee pahemmiksi,mikä nyt on muualla tehnyt iskuja eli isis. Eli ihmiset ovat kaiken hyvän vaihtamaan pahaan,sittenpähän on miettimistä.Saapi sitä ihmiset kokeilla kepillä jäätä,se on vapaehtoista.Sille ei mahda mitään, ihmisiä jo varoiteltiin eu:sta.


      • josemariasacraconcepcion

        Uskova vain tuhoaa uskottavuutensa länkyttämällä Jumalasta reaalimaailman asioista puhuessaan, kun Jumalasta ei ole mitään todisteita.


      • sejap
        josemariasacraconcepcion kirjoitti:

        Uskova vain tuhoaa uskottavuutensa länkyttämällä Jumalasta reaalimaailman asioista puhuessaan, kun Jumalasta ei ole mitään todisteita.

        Suomessa on vielä kohtalaisen hyvä olla,kokeilkaa hyvät ihmiset jos epäilette.Ihmisiä käydään yleensä herättelemään, kun lähdetään kulkemaan väärään suuntaan.Silloinhan teille tulee todistuksia Jumalasta, jos nyt on asiat hyvin ja kirkko ja kristinusko lytätään, silloin tiedätte mikä on vastassa paholainen.Ateistit ja jumalottomat kun eivät nää kokonaiskuvaa,kaikki hyvä tuhotaan ja paha otetaan tilalle.


    • koppelosoi

      Jokainen saa uskoa ihan mihin vaan itse haluaa, kukaan ei kuitenkaan pysty todistamaan varmuudella, että onko kaikki elämä syntynyt alkuräjähdyksestä vai tämän Jumala-henkilön tahdosta. Se on kuitenkin varsin selvää, että tämä kaikki loppuu ja kuka sen tekee, niin siihen setvimiseen ei tarvita ainstainia tai darwinia.

    • näinhänsemenee

      Huono trolli sinänsä, mutta tottahan se on että olematonta ei voi todistaa olemattomaksi;)

    • bigfootisreal

      Jeesus on yhtä todellinen kuin Huckleberry Finn...kirjailijan luomaa...

    • olemix

      Kristinuskoa perustavaa Jeesusta ei ole ollut. Todisteena evankeliumeista Jeesuksen nimiin laitetut sanat: "En ole tullut lakia (Mooseksen lakia) kumoamaan vaan saattamaan se voimaan".
      Muuta perustelua ei tarvita. Juutalaiset itse olivat luopumassa joistakin dogmeistaan ja oletettu Jeesus halusi ne palauttaa takaisin. Jeesus, mikä hän olikaan, olisi ollut normaali juutalainen kiertävä saarnaaja ja jota oppilaat nimittivät rabbiksi.
      Taivasoppi eli manalan kumoaminen oli käynnissä jo monella taholla mm. zarahustralaisuudessa. Kreikan Olympoksen jumalvaltakunta koki vararikkoa maailmanselityksenä. Kun Jeesus vannoo Mooseksen lain nimiin hänen nimiinsä esitetty matkustus kuoleman jälkeen Jahven luo on väärennös.

      Uskomukset olivat hellenismin orastavan tieteen vaikutuksesta käymistilassa. Toisaalta jumalien pudotuspeli oli käynnissä jo vuosisatojen ajan. Uskontoaatteiden evoluutio kulki kiihtyvää muutosvauhtia kohti yksinkertaisempaa uskonnollista maailmanselitystä. Eikä vain Euroopassa vaan muuallakin maailmassa maanviljelyskulttuurin piirissä.
      Paavali, tai joku muu, alkoi purkaa ensimmäisen juutalaisuutta sallimalla jäniksen syönnin eli ruokasaastaisuussäännökset poistettiin. Samalla hän poisti poikien ympärileikkauksen. Paavali oli siten juutalaisuuden luopio.
      Paavali ei ollut yksin. Juutalaisuuden proselyyttitoiminta teki sitä kaiken aikaa. Opetettiin juutalaisuuden sisältöä mutta ei vaadittu mainittuja seikkoja. Loppuhuipennus näyteltiin Nikeassa 325, jolloin Jeesus julistettiin Jumalaksi. On arvioitu, että proselyyttijuutalaisuskoisia olisi ollut Rooman valtakunnassa useita miljoonia. Nämä olivat ensimmäinen rekrytointikohde nousevalla kristintinuskolle. Taivasoppi ja siihen pelastusteoria ja k-uskon perusteet olivat valmiit. Olisi vain yksi keisari taivaassa monien sijasta ja sille hallintovirkailijoina enkelikaarti ja tietysti armeija ja jonka johdossa Jeesus tuhoaisi lopun aikoina maailman päreiksi.

      Toinenkin seikka.
      Jeesus uskoi manalaan, kävi siellä väittelemässä pirun kanssa. Jeesus tapasi erämaassa Saatanan. Muualla UT:ssa kristillinen jumala ei seurustele Saatanan kanssa.

      Sillä ei ole merkitystä, oliko vai ei. Teologia ts. ideologia on tärkein. Se on täysin vanhentunut kaikilta osin. Se ei anna enää kenellekään yhtään mitään, joska koskaan on antanutkaan.
      Evankeliumit vahvistavat, että Jeesus-nimike on paperinimike. Nimi olisi voinut olla mikä tahansa mutta ilmeisesti Joosua (=Jeesus) Kanaanin valloittajana on kirvoittanut nimen.

    • tuuttehan_mukaan

      "Ateistit ja jumalottomat kun eivät nää kokonaiskuvaa,kaikki hyvä tuhotaan ja paha otetaan tilalle."

      Teen uskoville tarjouksen.
      Raamattu, VT: "Tao miekat auroiksi ja keihäät vantaiksi."

      Sotahan on tappamista, eloonjääneille nälkää, kurjuutta ja tauteja ja kaikkea pahaa. Pakolaisvirrat kasvat. Sota-asetuotanto on poissa ravinnon ja muusta tuotannosta. Joka kerran kun soditaan, tuhotaan tehtyä työtä ja raakaineita kulutetaan sota-aseissa tyhjyyteen.

      Perustakaamme ateistit ja uskovaiset rauhanjärjestö, jonka toiminta ei lakkaa ennenkuin kaikkialla maailmassa sota-asetuotanto on menneisyyttä. Voinemme löytää tästä yhteisen päämäärän ja järjestön. Toki voimme joukolla mennä olevien järjestöjen toimintaan.
      Kristittyjen tulisi ehdottomasti olla mukana oppikirjansa kauniiden jakeiden perustalla. Vaadimme sotajärjestöjen lakkauttamista kaikkialla ja asetuotannon nopeutetussa tahdissa kulkevaa alasajoa.
      Sotakahjoja on myös ateistien joukossa joten rauhanpropagandaa tarvitaan sielläkin ja kaikissa väestöpiireissä.

      • sejap

        Monta ihmistä Jeesus Kristus tappoi?Monta kertaa se pitää kirjoittaa tänne, että Vanhatestamentti on vanha ,vaikka se Jumalan sanaa onkin.


      • q.v
        sejap kirjoitti:

        Monta ihmistä Jeesus Kristus tappoi?Monta kertaa se pitää kirjoittaa tänne, että Vanhatestamentti on vanha ,vaikka se Jumalan sanaa onkin.

        Tuomaan evankeliumin mukaan pari lapsena.


      • opetettiinkoulussa
        q.v kirjoitti:

        Tuomaan evankeliumin mukaan pari lapsena.

        Tuomaan lapsuusevankeliumissa. Apokryfikirjoihin kuuluu. Opetettiin Totuutena.


    • Jeesusta ei ollut niin kuin raamattu siitä kirjoittaa. Tällöin olisi pitänyt olla olemassa myöskin Taru Sormusten Herrasta sadun Saruman, joka hokkuspokkus taioillaan sai yhteyden Sauroniin jolle kokosi sotajoukot. Miksi et siihen tarinaan usko?! Jeesuksenne eli kylähullu-puuseppä-taikuri ei taidoillaan pahemmin parantanut ihmisiä, joita sanottiin kuolemansairaiksi vaan ennemminkin aika. Kuume ja flunssa parantuvat ajan myötä, mutta sitä ei varmaankaan tiedetty vielä siihen aikaan vaan siihen piti sekoittaa Jeesuksen kaltainen "kylähullu", joka uskotteli ihmisille että saa hokkuspokkus taidoillaan ihmiset parannetuksi kaikenlaista tukkoisesta nenistä.

      Kummallista, että on yhä sellaisia uksovia, jotka pilkkaavat lääketiedettä mutta sitten kun heillä on joitakin oireita niin silloin marssitaan viivana lääkäriin ja lääketiede silloin kelpaa heillekin. Eikö sellaisille ihmisille tulisi se Jeesus olla täysin riittävä eli se lääketön vaihtoehto?

      Kaikkein huvittavinta on että ne miehet (jotka pitävät itseään kovinkin miehekkäänä) palvovat Jeesusta munaskuitaan myöden, jotka samalla paheksuvat homoseksuaaleja ovat lopulta itse homoseksuaaleja puhuessaan rakkaudesta Jeesukseensa. Jokainen maaseututien maitolaituri tai tien varren navetan seinusta on sitten sitten täynnä näitä "Jeesusta panokaverina" pitävien niitattuja lappuja jossa lukee: "Jeesus tulee, oletko valmis". Lienevät varmaan olleen housut kintuissa pyllistäen odottamassa Jeesuksen tuloa, jotta Jeesus tullessaan voisi työntää sen kalunsa näiden miehekkäiden uskovaismiesten peräsuoleen ja nämä miehet jatkavat senkin jälkeen tätä homoseksuaalien paheksuntaa vaikka ajatuksissaan rakastavat Jeesustaan ja toivoisivat tämän tulevan taasen ja yllättää heidät housut kintussa pyllistämästä Jeesusta varten.
      Todiste siitä, että metsän eläimet ovat biseksuaaleja, jota ei ihmiselle sallita, paitsi että miehekäs uskovaismies tahtoo harrastaa seksiä Jeesuksensa ja vaimonsa kanssa ja jopa kolmen kimpassa.

    • Uskiksetjumalanriivaamia

      Jeesus oli omana aikanaan mutta nimi oli Jesus Nazareth ,eli Jeesus Nasaretilainen, täällä pohjoisessa nimi vain venähti kahteen ee:hen,niin kuin moni muukin asia on vähän venähtänyt.
      Jumalista ei ole muuta takeita kuin mitä nyt niihin uskovien päissä.
      Jesus oli vain yksi turbouskiksista,joka perusti koko elämänsä luulevansa olevan marttyyri joka pystyy sovittamaan kaikkien elävien pahat teot,jotta paratiisi saataisiin maapallon päälle mutta kuinkas on siinä kävikään, pahat teot senkun laajenee ja pahenee sukupolvista toisiin.

      Äijää taisi vaivata tosi paha skitsofrenia ja maanisdebressiivisuus.

    • Jackal_5on

      Onko joku muka tuollaista väittänyt? Tuohon aikaan eli varmasti lukuisiakin juutalaismiehiä, joilla oli jokin J-alkuinen nimi, jonka voisi nyky-Suomessa lokalisoida Jeesukseksi. Joku, tai useampikin noista miehistä saattoi ihan hyvin olla myös jonkinmoinen uskonnollinen uudistaja ja/tai poliittinen revisionisti, jonka ideologia antoi alkusysäyksen uudelle uskonnolliselle suuntaukselle, jonka nykyisin tunnemme kristinuskona.
      Noista seikoista on kuitenkin äärimmäisen iso harppaus logiikassa siihen johtopäätökseen, että kyseinen ukko olisi ollut myös neitsyt-tytöstä syntynyt jumalolento, joka reissaillessaan pitkin maita ja mantuja herätteli kuolleita, pysäytteli myrskyjä, käveli veden pintaa pitkin, muutteli voiteista vanhinta alkoholipitoiseksi juhlajuomaksi, ruokki muutamalla leivällä ja parilla kalanraadolla monituhatpäisen ihmislauman, vietti kuolleena kolme päivää, jonka perään heräsi itsekseen eloon ja aiheutti väliaikeisesti kuollessaan sivumennen paikallisen zombi-invaasion. Nuo kaikki kuulostavat vahvasti liioitellulta satuilulta, joista osan pohjalla saattaisi toki olla jokin todellinen alkuperäistapahtuma, jonka "rikkinäinen puhelin" on vääristänyt, mutta todennettavan informaation puuttuessa sellaista ei ole mitään syytä lähteä olettamaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3460
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2800
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2604
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2405
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1972
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      157
      1622
    Aihe