Siiloan

seurakunnan

Vaihesta ja henkilö hahmoista kenelläkään tietoa tai onko tehty tutkimuksia, kirjoitettu kirjoja?

99

20471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kristitty.ihminen

      -

      Siiloan seurakunta on tietäkseni syntynyt 60 -luvulla Eero Sopasen hengellisen työn tuloksena. Ei hän kuitenkaan sitä yksin aloittanut. Paljon raitishenkisiä veljiä oli siinä mukana alusta alkaen.
      Edesmenneellä Eero Sopasella oli erityinen armoitus rukoilla pelastusta ja Pyhän Hengen kastetta ihmisille. Tuhannet ovat saaneet tulla uskoon ja täyttyä Pyhällä Hengellä Eeron rukousten kautta; mm. kuuluisa ja armoitettu Jumalan sanan saarnaaja Jari Tasanen.

      Kävin itse rukoilemassa Eero Sopasen kanssa ensimmäisen kerran jo vuonna 1975. Sittemmin olen käynyt vuosien varrella Siiloanin kokouksessa silloin tällöin.

      Asun n. 160 km Helsingistä. - Muuten kävisin siellä useimminkin.
      Te, joilla on mahdollisuus mennä Siiloanin kokouksiin, menkää ihmeessä, ensi tilassa.


      -

    • kysyin

      Fakta tietoa ja kirjallisuutta. Minulla on henk.koht kokemusta kyseisestä seurakunnasta kahdenkymmenen vuoden ajalta, mutta haluan painettua sanaa, tutkimustietoa. Siitä oli nyt kysymys.

      • siiloanissa(kin) käynyt

        Kokemukseni mukaan pahimmat hourut ja Jumalan hullut ovat löytyvät siiloanista. Paljon mielenterveysongelmaisia, aivonsa käräyttäneitä ex-narkkareita, alkkiksia jne. Kävin aikoinani paljon vapaakirkollisissa tilaisuuksissa ympäri helsinkiä, mutta missään en nähnyt sellaista ihmiskunnan pohjasakkaa kuin Siiloanissa. Vaikka olin uskossa enkä suhtautunut kielteisesti armolahjoihin, Siiloanissa minua aina ahdisti, oli se sen verran seko meininkiä.


      • sunnyriver
        siiloanissa(kin) käynyt kirjoitti:

        Kokemukseni mukaan pahimmat hourut ja Jumalan hullut ovat löytyvät siiloanista. Paljon mielenterveysongelmaisia, aivonsa käräyttäneitä ex-narkkareita, alkkiksia jne. Kävin aikoinani paljon vapaakirkollisissa tilaisuuksissa ympäri helsinkiä, mutta missään en nähnyt sellaista ihmiskunnan pohjasakkaa kuin Siiloanissa. Vaikka olin uskossa enkä suhtautunut kielteisesti armolahjoihin, Siiloanissa minua aina ahdisti, oli se sen verran seko meininkiä.

        Vaan mihin muualle nämä mielenterveysongelmaiset, aivonsa käräyttäneet ex-narkkarit, alkkikset ja muut sitten olisivat kelvanneet?
        Siiloanissa oli niin vahva rukouksen henki, että vaikeatkin siteet
        katkesivat ja toivottomista tapauksista tuli toisten auttajia.
        *
        Ja jos ahdisti, niin rukous kärsivien puolesta olisi voinut auttaa sinuakin.
        Siiloan teki pitkään "raakaa" työtä toivottomien tapausten parissa,
        niin että heidän elämän suuntansa kääntyi elämää kohti.
        Ok, ei tuo työ kaikille sovi, eikä ole niin siloiteltua, kaunista ja sulosointuista
        mutta Jumalan edessä se on ollut tärkeää työtä.
        Nykyisestä Siiloanista en tiedä, aikaisemmin kävin muutamia
        kertoja ja tosiaan jäi se olo, että jos päivärukouksissa olleet
        tatuoidut, elämän murjomat karjut olisivat pimeällä kadulla vastaan tulleet,
        karkuun olisin juossut. Mutta Jumala teki työtään heissä! Hyvää työtä.


      • Huolestunut kansalai
        siiloanissa(kin) käynyt kirjoitti:

        Kokemukseni mukaan pahimmat hourut ja Jumalan hullut ovat löytyvät siiloanista. Paljon mielenterveysongelmaisia, aivonsa käräyttäneitä ex-narkkareita, alkkiksia jne. Kävin aikoinani paljon vapaakirkollisissa tilaisuuksissa ympäri helsinkiä, mutta missään en nähnyt sellaista ihmiskunnan pohjasakkaa kuin Siiloanissa. Vaikka olin uskossa enkä suhtautunut kielteisesti armolahjoihin, Siiloanissa minua aina ahdisti, oli se sen verran seko meininkiä.

        Aivan samaa mieltä olen sinun kanssasi. Tuli tossa torstaina yksi siiloan seurakunnan jäsen yrittämään saada minua mukaan. Muuten olisin voinut mielenkiinnosta käydä, mutta äijä vaikutti niin (mielenterveys)ongelmaiselta, että ei kiinnostanut käydä semmoisten sekopäiden kokouksessa.


      • jokuvaan1233

        Olivatko seurakuntaan kuuluvat henkilöt mielestäsi häiriintyneit? Olisi kiva kuulla miten seurakuntaan kuulunut koki muut seurakuntalaiset.


      • siiloanissa(kin) käynyt kirjoitti:

        Kokemukseni mukaan pahimmat hourut ja Jumalan hullut ovat löytyvät siiloanista. Paljon mielenterveysongelmaisia, aivonsa käräyttäneitä ex-narkkareita, alkkiksia jne. Kävin aikoinani paljon vapaakirkollisissa tilaisuuksissa ympäri helsinkiä, mutta missään en nähnyt sellaista ihmiskunnan pohjasakkaa kuin Siiloanissa. Vaikka olin uskossa enkä suhtautunut kielteisesti armolahjoihin, Siiloanissa minua aina ahdisti, oli se sen verran seko meininkiä.

        Näyttää että sinä olet parempi kuin Jeesus itse! Hän ilman arvostelun henkeä seurusteli porttojen ja "sekopäiden" kanssa eli jouduinkin kehitysmaan sinua tarkoin tutkistelemaan omaa hengellistä tilaasi. Vakavasti!


    • ...

      Lainaa kirjastosta Harri Heinon "Mihin Suomi uskoo", ja kauhistu saarnaaja Soopa-Sopasen toimintaa!

      • Pelastunut Jeesuksessa

        Kuka tämä Harri Heino on? Onko hän se tyttömäinen luterilainen pappi?


      • juomari.turmio
        Pelastunut Jeesuksessa kirjoitti:

        Kuka tämä Harri Heino on? Onko hän se tyttömäinen luterilainen pappi?

        Harri Heino toimi aikoinaan Kirkon Tutkimuskeskuksen johtajana, kuoli muutamia vuosia sitten.
        Ihan kaikki kirjassa esitetyt väitteet eivät pitäneet paikkaansa, ehkä kuitenkin suurin osa.


    • antikristus

      joo siiloanista sen verran karttakaa sitä hommaa se on saanut monen pään sekaisin. itselläni on sen verran kokemusta siitä kun isäni aikoinaan kävi siellä kuuntelemassa ja opetti niin näinä paivinä siitä ukosta on tullut seko. mitä olen muiltakin kuullut niin. se seurakunta pistää monet ihmiset paskaksi. mun siskoni kuuntelee sen ukon oppeja edelleen ei ihmekkään että on jäänyt varastelusta kiinni sekä oli muutamia kuukausia jorvin sekojen osastolla. edelleenkin se saa ihmeellisiä naurukohtauksia keskellä yötä ja päivää. taitaa joutua kohta uudestaa...ukko taas elää ihme maailmassa jossa hän on oikeassa kaikissa asioissa eikä muut saa ilmaista mielipiteitään. kerrankin se sai mukamas herraltamme jeesukselta viestin että tulen murhaamaan jonkun ihmisen. jalkeen päin se ukko on yrittänyt todistaa sitä raamatulla että jokainen joka ei usko jeesukseen on murhaaja...plääplää..parempi pää kusessa kuin kusi päässä. siiloan on syvältä ja muutenkun uskovaisten pelle jutut ovat menneet liian pitkälle. en ole kertääkaan nähnyt tai saanut niistä lääkärin todistuksia että ihmiset olisivat parantuneet. järjestetään vain ihme tilaisuuksia missä maksetaa etu käteen henkilölle palkaa että hän nousisi kävelemään. tää kaikki on täyttä paskaa herätkää jo uskovaiset hihhulit.

      • Uskonsiru

        Eivät Jumalan teot tarvitse lääkärintodistuksia. Hän itse todistaa omat tekonsa ja omiensa puolesta. Uskosta osaton ihminen ei näe eikä tunne Jumalan tekoja, eikä käsitä mitä tapahtuu. Jumalalla on kaikki valta ja suuri rakkaus meitä kohtaan. Ei sitä pidä yrittää kahlita ihmisten mielivallan ja ymmärryksen alle. Emmekä pystyisikään, koska Jumala pelastaa kenet pelastaa, aivan epäilijöiden ja pahantahtoisten ihmisten silmien edessä! Kiitos Jumalalle Hänen sovituksestaan Jeesuksessa. Lämmöllä muistan Siiloan seurakuntaa . . .


      • sunnyriver

        Vaan on se voinut niinkin päin olla, että kavereilla on ollut pää sekaisin ja
        pönttö huume- ja alkoholihuuruissa jo sinne mennessä.
        Yleensähän mielenterveysongelmaiset jossakin vaiheessa etsiytyvät
        seurakuntien vaiheille. Ongelmat ovat valmiina, milloin perimää, milloin
        ympäristöstä, mutta kaikki menee seurakunnan syyksi.
        Siinä ei lasketa niitä sekaisin olleita,
        jotka ovat löytäneet voiman ja selkeyden elämäänsä
        Jumalan kohtaamisesta.
        Ja väitän kuitenkin, että monta kertaa alkoholistien parantumisprosentti on ainakin yhtä hyvä kuin yhteiskunnan kalliissa myllyhoidossa.


      • päälleliimattua
        sunnyriver kirjoitti:

        Vaan on se voinut niinkin päin olla, että kavereilla on ollut pää sekaisin ja
        pönttö huume- ja alkoholihuuruissa jo sinne mennessä.
        Yleensähän mielenterveysongelmaiset jossakin vaiheessa etsiytyvät
        seurakuntien vaiheille. Ongelmat ovat valmiina, milloin perimää, milloin
        ympäristöstä, mutta kaikki menee seurakunnan syyksi.
        Siinä ei lasketa niitä sekaisin olleita,
        jotka ovat löytäneet voiman ja selkeyden elämäänsä
        Jumalan kohtaamisesta.
        Ja väitän kuitenkin, että monta kertaa alkoholistien parantumisprosentti on ainakin yhtä hyvä kuin yhteiskunnan kalliissa myllyhoidossa.

        "Ja väitän kuitenkin, että monta kertaa alkoholistien parantumisprosentti on ainakin yhtä hyvä kuin yhteiskunnan kalliissa myllyhoidossa"

        Alkoholistin "parantuminen" uskolla tarkoittaa vain sitä, että riippuvuus vaihtuu toiseksi riippuvuudeksi, ihminen ei parane. Tämä uskontoriippuvainen siirtää sitten oman mielensä möröt seuraavalla sukupolvelle uskonkiihkoiluna ja hengellisenä sekopäisyytenä koska päänuppia ei ole laitettu kuntoon, vaan on haettu pikaratkaisua jollain päälleliimatulla uskoontulemisella. Tällaisen ihmisen lapset ja läheiset uusintavat riippuvuutta sitten läheis-, seksi-, peli-, työnarkomaniana-, huumeriippuvuutena jne, muuntuneessa muodossa. Myllyhoito lähtee siitä, että ihminen saa psykiatrista apua myös, ja päätös raitistumisesta on tehtävä itse eikä siirtää tekojensa häpeää kenenkään jeesuksen kannettavaksi vaan vastuu teoista otetaan itse. Se vaatii paljon enemmän kuin päälleliimattu jeesus-etiketti ja on myös oikeaa parantumista ja vastuunottoa omasta elämästä. Uskolla raitistunut jatkaa vastuutonta käyttäytymistä edelleen, toisessa muodossa koska on keksinyt loistavan tavan luiskahtaa tekojensa seurauksista, koska on löydetty anteeksiantoautomaatti.


      • huilis

        Aamen!


      • Taivaassa
        Uskonsiru kirjoitti:

        Eivät Jumalan teot tarvitse lääkärintodistuksia. Hän itse todistaa omat tekonsa ja omiensa puolesta. Uskosta osaton ihminen ei näe eikä tunne Jumalan tekoja, eikä käsitä mitä tapahtuu. Jumalalla on kaikki valta ja suuri rakkaus meitä kohtaan. Ei sitä pidä yrittää kahlita ihmisten mielivallan ja ymmärryksen alle. Emmekä pystyisikään, koska Jumala pelastaa kenet pelastaa, aivan epäilijöiden ja pahantahtoisten ihmisten silmien edessä! Kiitos Jumalalle Hänen sovituksestaan Jeesuksessa. Lämmöllä muistan Siiloan seurakuntaa . . .

        Olen tullut uskoon yksinäisyydessä Jeesus pelasti minut ja seb jälk olen ollut Siiloanissa yli 20 vuotta ja kun erosin niin mulla ei oo ,itään heitä vastaan mutta kaikki entiset ystäväni sieltä ovat mut hyljänneet eivätkä halua mun kans puhua vaik mä oon uskossa ja Jeesus siunaa mua


      • No huh huh... sinä kuulostaa siltä että tarvitsisin pitkän kurssin psykiatrisessa sairaalassa itse!


      • Anonyymi
        Taivaassa kirjoitti:

        Olen tullut uskoon yksinäisyydessä Jeesus pelasti minut ja seb jälk olen ollut Siiloanissa yli 20 vuotta ja kun erosin niin mulla ei oo ,itään heitä vastaan mutta kaikki entiset ystäväni sieltä ovat mut hyljänneet eivätkä halua mun kans puhua vaik mä oon uskossa ja Jeesus siunaa mua

        Surullista, mutta totta, että he eivät hyväksy sieltä eroamista/liittymistä toiseen seurakuntaan. Sinut hyljätään, mutta Helsingistä löytyy muita hyviä seurakuntia, joista voit löytää ystäviä.


      • Anonyymi
        päälleliimattua kirjoitti:

        "Ja väitän kuitenkin, että monta kertaa alkoholistien parantumisprosentti on ainakin yhtä hyvä kuin yhteiskunnan kalliissa myllyhoidossa"

        Alkoholistin "parantuminen" uskolla tarkoittaa vain sitä, että riippuvuus vaihtuu toiseksi riippuvuudeksi, ihminen ei parane. Tämä uskontoriippuvainen siirtää sitten oman mielensä möröt seuraavalla sukupolvelle uskonkiihkoiluna ja hengellisenä sekopäisyytenä koska päänuppia ei ole laitettu kuntoon, vaan on haettu pikaratkaisua jollain päälleliimatulla uskoontulemisella. Tällaisen ihmisen lapset ja läheiset uusintavat riippuvuutta sitten läheis-, seksi-, peli-, työnarkomaniana-, huumeriippuvuutena jne, muuntuneessa muodossa. Myllyhoito lähtee siitä, että ihminen saa psykiatrista apua myös, ja päätös raitistumisesta on tehtävä itse eikä siirtää tekojensa häpeää kenenkään jeesuksen kannettavaksi vaan vastuu teoista otetaan itse. Se vaatii paljon enemmän kuin päälleliimattu jeesus-etiketti ja on myös oikeaa parantumista ja vastuunottoa omasta elämästä. Uskolla raitistunut jatkaa vastuutonta käyttäytymistä edelleen, toisessa muodossa koska on keksinyt loistavan tavan luiskahtaa tekojensa seurauksista, koska on löydetty anteeksiantoautomaatti.

        Höpö höpö


    • tonttu

      joo kävin täällä kerran ja täytyy sanoa että karmeeta jengiä aivan pihalla.

      • Rossi

        Tuskin se on seurakunnan vika, jos 'pohjasakka' kuten joku niin kauniisti kuvaili, sinne hakeutuu. Parempi etta ovat uskovien kokouksissa kuin muualla pahuutta tekemassa.
        Itse osallistuin Siiloan kokouksiin muutaman kerran v. 73 ja taytyy sanoa, etta ne kokoukset muuttivat elamani kulun ihanasti ja dramaattisesti. Olin vaikeassa looseri paikassa ja sain avun sanoja ja tukea, mika auttoi minua alkamaan antoisan ja rikkaan elaman tien. Olen ollut siunattu joka alueella. Minulla ei ole tietoa seurakunnan tilasta tanaan, mutta credit where credit is due!


      • tytteli81
        Rossi kirjoitti:

        Tuskin se on seurakunnan vika, jos 'pohjasakka' kuten joku niin kauniisti kuvaili, sinne hakeutuu. Parempi etta ovat uskovien kokouksissa kuin muualla pahuutta tekemassa.
        Itse osallistuin Siiloan kokouksiin muutaman kerran v. 73 ja taytyy sanoa, etta ne kokoukset muuttivat elamani kulun ihanasti ja dramaattisesti. Olin vaikeassa looseri paikassa ja sain avun sanoja ja tukea, mika auttoi minua alkamaan antoisan ja rikkaan elaman tien. Olen ollut siunattu joka alueella. Minulla ei ole tietoa seurakunnan tilasta tanaan, mutta credit where credit is due!

        Niin no siis käsyttääkseni silloin joskus 70 luvulla ollut kenties ihan toimivakin seurakunta. Nykyään aika toinen meininki. Satun olemaan kyseisen seurakunnan kanssa tekemisissä, nykytilassa sitä kyllä ei valitettavasti voi suositella pelastusta etsivälle.


      • Sanasta löytyy totuus
        tytteli81 kirjoitti:

        Niin no siis käsyttääkseni silloin joskus 70 luvulla ollut kenties ihan toimivakin seurakunta. Nykyään aika toinen meininki. Satun olemaan kyseisen seurakunnan kanssa tekemisissä, nykytilassa sitä kyllä ei valitettavasti voi suositella pelastusta etsivälle.

        Parempaa seurakuntaa minusta ei ole Helsingissä. Kristinuskoa ja Jumalan Sanan opetusta puhtaimmillaan.
        Olen ollut Siiloan-seurakunnassa jäsenenä jo kauan. Jokaisessa seurakunnassa on erilaisia vaiheita ja niin on meilläkin.


      • -päivi sopanen-
        Rossi kirjoitti:

        Tuskin se on seurakunnan vika, jos 'pohjasakka' kuten joku niin kauniisti kuvaili, sinne hakeutuu. Parempi etta ovat uskovien kokouksissa kuin muualla pahuutta tekemassa.
        Itse osallistuin Siiloan kokouksiin muutaman kerran v. 73 ja taytyy sanoa, etta ne kokoukset muuttivat elamani kulun ihanasti ja dramaattisesti. Olin vaikeassa looseri paikassa ja sain avun sanoja ja tukea, mika auttoi minua alkamaan antoisan ja rikkaan elaman tien. Olen ollut siunattu joka alueella. Minulla ei ole tietoa seurakunnan tilasta tanaan, mutta credit where credit is due!

        Kiitos kauniista sanoista. Oma elämäni on myös muuttunut ihanaan suuntaan, kun olen jaksanut uskoa....


      • tiedonjanoinen
        -päivi sopanen- kirjoitti:

        Kiitos kauniista sanoista. Oma elämäni on myös muuttunut ihanaan suuntaan, kun olen jaksanut uskoa....

        -kuka seurakuntaa johtaa tai on saarnaaja ja ketä kuuluu venhemmistoon jne ?!

        -mitään näitä tietoja ei ole srk:n kotisivulla,-miksi? yleensä jokaisen srk:n tällaiset tiedot sekä yhteystiedot puh.numeroineen löytyvät ao.sivuilta !?


      • puolueeton tarkkailija
        Rossi kirjoitti:

        Tuskin se on seurakunnan vika, jos 'pohjasakka' kuten joku niin kauniisti kuvaili, sinne hakeutuu. Parempi etta ovat uskovien kokouksissa kuin muualla pahuutta tekemassa.
        Itse osallistuin Siiloan kokouksiin muutaman kerran v. 73 ja taytyy sanoa, etta ne kokoukset muuttivat elamani kulun ihanasti ja dramaattisesti. Olin vaikeassa looseri paikassa ja sain avun sanoja ja tukea, mika auttoi minua alkamaan antoisan ja rikkaan elaman tien. Olen ollut siunattu joka alueella. Minulla ei ole tietoa seurakunnan tilasta tanaan, mutta credit where credit is due!

        Kokouksissa käyneenä voin kertoa, ettei Siiloan-srk:n tila ole ollenkaan huono. Siellä puhutaan kuten entiset helluntaisaarnaajat: parannuksen saarnaa. Aina silloin tällöin joku haluaa ottaa Jumalan pelastavan Sanan vastaan. Jumalan sanalla on parantava voima, sen on moni kokenut siellä.


      • eeva32
        puolueeton tarkkailija kirjoitti:

        Kokouksissa käyneenä voin kertoa, ettei Siiloan-srk:n tila ole ollenkaan huono. Siellä puhutaan kuten entiset helluntaisaarnaajat: parannuksen saarnaa. Aina silloin tällöin joku haluaa ottaa Jumalan pelastavan Sanan vastaan. Jumalan sanalla on parantava voima, sen on moni kokenut siellä.

        Ottakaa yhteyttä.


        Tunnen että HERRA kutsuu minua.


      • Rebekka_72
        tytteli81 kirjoitti:

        Niin no siis käsyttääkseni silloin joskus 70 luvulla ollut kenties ihan toimivakin seurakunta. Nykyään aika toinen meininki. Satun olemaan kyseisen seurakunnan kanssa tekemisissä, nykytilassa sitä kyllä ei valitettavasti voi suositella pelastusta etsivälle.

        Kävin Siiloan srk:ssa usein v.2005-06. Olen
        ollut jo n.15 v. uskossa, ja minulla on oma srk-yhteys. Siiloan srk:sta olin kuullut kaikenlaista, negatiivista pääosin. Mutta: kannattaa aina mennä itse näkemään omin silmin. Tosiuskovia panetellaan aina. Toki kaikki pitää arvioida, on olemassa aitoa harhaoppiakin, mutta Siiloan ei sitä mielestäni ole.

        Mielestäni on hyvä, ettei nettisivuilla ole esim. henkilöiden kotinumeroita, nimiä jne, koska on niin paljon häiriköitä. Itse en ainakaan menisi mukaan mihinkään toimintaan (oli sitten vaikka ei-uskovien harrastuskerho tms.), jossa joutuisin antamaan nimeni ym. nettiin! Ja on hyvä, että ei koroteta liikaa ihmistä (esim. evankelista se ja se siellä ja siellä, tulee liikaa henkilöpalvontaa). Kyllä Siiloanista löytyy kaikki tarvittavat henkilöt ja kyselijät otetaan vakavasti, ei aivopestä. Siellähän, toisin kuin luullaan, akateemisesti koulutettuja ja muuten fiksuja ihmisiäkin paljon.

        Yllätyin positiivisesti:
        ************************
        Siiloanissa oli puhdasta Sanaa, rauhallisia ja ihan normaaleja uskovia ihmisiä (en edes kokenut sitä erityisen karismaattiseksi moniin helluntaisrk:iin, saati nyk. luterilaisen kirkon piireihin verrattuna), paljon lapsiperheitä. Hyvä vastaanotto, mutta ei tunkeileva (en todellakaan koe tuppautumisena sitä, että esim. pastori/vaimo tulee juttelemaan kiinnostuneena - suurimmassa osassa seurakunnista ei kukaan vaivaudu ottamaan edes katsekontaktia!!). Parasta oli ihana kuoro, jonka musiikki oli kuin välähdys taivaallisesta kuorosta. Vanhoja hengellisiä lauluja, joita todella ei kuule enää missään (USAsta pikkukaupungeista ja Suomesta maaseudulta löysin srk:ia, jossa niitä vielä kuulee).

        Mitä Siiloanista puuttui:
        *************************
        * perusteellista Raamatunopetusta viikon "pääkokouksista". Tätä omassa srk:ssani on. Siiloanissa pääpaino on kai herätyskokouksissa. Itse ajattelen, että su-kokous on srk:n (siis uskovien kokous). Tosin viikolla Siiloan srk:ssa oli loistavia kokouksia, raamattutunteja, rukouskokouksia.

        Ihana ilmapiiri siellä kuitenkin oli, jotakin puhdasta. Muistakaa, että joskus ahdistus voi tulla omastakin sydämestä, jossa on selvittämättömiä asioita. Ja ne möykyt (joskus jopa synnit) alkavat ahdistaa puhtaassa uskovien ilmapiirissä. Ja vielä: Saatanan pahin valhe on yrittää saada uskovat haukkumaan ja arvostelemaan muita uskovia. TÄYDELLISTÄ SRK:AA ei ole! Sen sijaan selvää Raamatun mukaista harhaoppia tulee välttää (Jehovantodistajat,adventistit, mormonit).


      • ma7
        eeva32 kirjoitti:

        Ottakaa yhteyttä.


        Tunnen että HERRA kutsuu minua.

        Jumalan runsasta siunausta,muistathan ystäväni että elämä on lyhyt ja ikuisuus ei pääty millloinkaan,valitse oikein että olet kerran kirkkaudessa Jumalan taivaassa perillä,Vain Jeesus Jumalan Poika voi sinut pelastaa ja uudesti synnyttää ylhäältä elävään toivoon!


      • Juakoppi
        eeva32 kirjoitti:

        Ottakaa yhteyttä.


        Tunnen että HERRA kutsuu minua.

        Kehen pitäisi ottaa yhteyttä,ei ollut yhteystietoja?


      • Juakoppi
        eeva32 kirjoitti:

        Ottakaa yhteyttä.


        Tunnen että HERRA kutsuu minua.

        Yksi tosiasia kuitenkin on että Siiloassa kastetaan epäraamatullisella kasteella.Menkää vaikka kuuntelemaan?
        "Minä kastan sinut veli/sisar sejase Jeesuksen Kristuksen nimessä Isän ja pojan ja Pyhän Hengen nimeen!" Raamattu ei tunne tuollaista kastetta.

        Apt.2:38 sanoo Jeesuksen Kristuksen nimeen ja Apostolitkin kastoivat näin.

        Minut kastettiin Siiloassa -87 tuolla väärällä kasteella ja 11-vuotta myöhemmin Jumala vei minut takaisin sinne ja kun astuin ovesta sisään tulivat sanat suustani "Millä kasteella teidät on kastettu"

        Silloin minulle sanottiin että kasteessa käytetään tuota kyseistä kaavaa.

        Se on väärin ja ihmisiä petetään väärällä kastekokemuksella.

        Ottakoon jokainen kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN! Muuta tietä ei ole


      • Sopasen tytär.
        tiedonjanoinen kirjoitti:

        -kuka seurakuntaa johtaa tai on saarnaaja ja ketä kuuluu venhemmistoon jne ?!

        -mitään näitä tietoja ei ole srk:n kotisivulla,-miksi? yleensä jokaisen srk:n tällaiset tiedot sekä yhteystiedot puh.numeroineen löytyvät ao.sivuilta !?

        Jotain kyllä tiedän isästäni.Itse en kuulu tällä hetkellä mihinkään kuin kirkkoon.Kyllä minä olen löytänyt tietoja netistä tästä Siiloanista.


      • kastettu
        Juakoppi kirjoitti:

        Yksi tosiasia kuitenkin on että Siiloassa kastetaan epäraamatullisella kasteella.Menkää vaikka kuuntelemaan?
        "Minä kastan sinut veli/sisar sejase Jeesuksen Kristuksen nimessä Isän ja pojan ja Pyhän Hengen nimeen!" Raamattu ei tunne tuollaista kastetta.

        Apt.2:38 sanoo Jeesuksen Kristuksen nimeen ja Apostolitkin kastoivat näin.

        Minut kastettiin Siiloassa -87 tuolla väärällä kasteella ja 11-vuotta myöhemmin Jumala vei minut takaisin sinne ja kun astuin ovesta sisään tulivat sanat suustani "Millä kasteella teidät on kastettu"

        Silloin minulle sanottiin että kasteessa käytetään tuota kyseistä kaavaa.

        Se on väärin ja ihmisiä petetään väärällä kastekokemuksella.

        Ottakoon jokainen kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN! Muuta tietä ei ole

        Sinut on kastettu ihan raamatullisesti. Matt 28:19 sanoo: Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Jeesus itse opetti näin.


      • ja kastetaaan
        kastettu kirjoitti:

        Sinut on kastettu ihan raamatullisesti. Matt 28:19 sanoo: Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Jeesus itse opetti näin.

        pelastuu

        minut on muistaakseni kastettu Jeesukseen Kristukseen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        en usko että siiloan kaste on mitenkään väärä. julistus siellä on ainakin Raamatullista vavhaa ruokaa.


      • Sydämessä pelastus

        Älä jää itse pihalle, vaan tule sisään. Käy toisenkin kerran, niin ehkä Pyhän Hengen valo saa sinuakin koskettaa.


      • Kiitollinen
        Rossi kirjoitti:

        Tuskin se on seurakunnan vika, jos 'pohjasakka' kuten joku niin kauniisti kuvaili, sinne hakeutuu. Parempi etta ovat uskovien kokouksissa kuin muualla pahuutta tekemassa.
        Itse osallistuin Siiloan kokouksiin muutaman kerran v. 73 ja taytyy sanoa, etta ne kokoukset muuttivat elamani kulun ihanasti ja dramaattisesti. Olin vaikeassa looseri paikassa ja sain avun sanoja ja tukea, mika auttoi minua alkamaan antoisan ja rikkaan elaman tien. Olen ollut siunattu joka alueella. Minulla ei ole tietoa seurakunnan tilasta tanaan, mutta credit where credit is due!

        Tälle "pohjasakalle" ihmiset tarjoavat entistä kurjempaa elämää. Ihmisten apu, etenkin ammatillinen, on alas viettävä tie, joka painaa ihmisen entisestään. He eivät seidä, että Jumala teoillaan kumoaa heidän ylpeät ja halventavat teoriansa joistain ihmisistä. Sairaat paranevat, tyhmät tulevat viisaiksi, alistetut vapahtuvat jne jne. Eivät ylimieliset vallankäyttäjät pidä semmoisesta, ovat he sitten ammatillisia tai toisten seurakuntien uskovia. Mutta onni ihmiselle, että Herra pelastaa kenet pelastaa keneltään ihmiseltä kysymättä!


      • Ei hukkunut
        Sanasta löytyy totuus kirjoitti:

        Parempaa seurakuntaa minusta ei ole Helsingissä. Kristinuskoa ja Jumalan Sanan opetusta puhtaimmillaan.
        Olen ollut Siiloan-seurakunnassa jäsenenä jo kauan. Jokaisessa seurakunnassa on erilaisia vaiheita ja niin on meilläkin.

        Seurakunnassakin tuulee, ja sen ovia kolkuttelevat eri virtaukset. Mutta siinäpä se: Jeesus pysyy, vaikka meri myrskyää.


      • Laulunlahjan saanut
        Rebekka_72 kirjoitti:

        Kävin Siiloan srk:ssa usein v.2005-06. Olen
        ollut jo n.15 v. uskossa, ja minulla on oma srk-yhteys. Siiloan srk:sta olin kuullut kaikenlaista, negatiivista pääosin. Mutta: kannattaa aina mennä itse näkemään omin silmin. Tosiuskovia panetellaan aina. Toki kaikki pitää arvioida, on olemassa aitoa harhaoppiakin, mutta Siiloan ei sitä mielestäni ole.

        Mielestäni on hyvä, ettei nettisivuilla ole esim. henkilöiden kotinumeroita, nimiä jne, koska on niin paljon häiriköitä. Itse en ainakaan menisi mukaan mihinkään toimintaan (oli sitten vaikka ei-uskovien harrastuskerho tms.), jossa joutuisin antamaan nimeni ym. nettiin! Ja on hyvä, että ei koroteta liikaa ihmistä (esim. evankelista se ja se siellä ja siellä, tulee liikaa henkilöpalvontaa). Kyllä Siiloanista löytyy kaikki tarvittavat henkilöt ja kyselijät otetaan vakavasti, ei aivopestä. Siellähän, toisin kuin luullaan, akateemisesti koulutettuja ja muuten fiksuja ihmisiäkin paljon.

        Yllätyin positiivisesti:
        ************************
        Siiloanissa oli puhdasta Sanaa, rauhallisia ja ihan normaaleja uskovia ihmisiä (en edes kokenut sitä erityisen karismaattiseksi moniin helluntaisrk:iin, saati nyk. luterilaisen kirkon piireihin verrattuna), paljon lapsiperheitä. Hyvä vastaanotto, mutta ei tunkeileva (en todellakaan koe tuppautumisena sitä, että esim. pastori/vaimo tulee juttelemaan kiinnostuneena - suurimmassa osassa seurakunnista ei kukaan vaivaudu ottamaan edes katsekontaktia!!). Parasta oli ihana kuoro, jonka musiikki oli kuin välähdys taivaallisesta kuorosta. Vanhoja hengellisiä lauluja, joita todella ei kuule enää missään (USAsta pikkukaupungeista ja Suomesta maaseudulta löysin srk:ia, jossa niitä vielä kuulee).

        Mitä Siiloanista puuttui:
        *************************
        * perusteellista Raamatunopetusta viikon "pääkokouksista". Tätä omassa srk:ssani on. Siiloanissa pääpaino on kai herätyskokouksissa. Itse ajattelen, että su-kokous on srk:n (siis uskovien kokous). Tosin viikolla Siiloan srk:ssa oli loistavia kokouksia, raamattutunteja, rukouskokouksia.

        Ihana ilmapiiri siellä kuitenkin oli, jotakin puhdasta. Muistakaa, että joskus ahdistus voi tulla omastakin sydämestä, jossa on selvittämättömiä asioita. Ja ne möykyt (joskus jopa synnit) alkavat ahdistaa puhtaassa uskovien ilmapiirissä. Ja vielä: Saatanan pahin valhe on yrittää saada uskovat haukkumaan ja arvostelemaan muita uskovia. TÄYDELLISTÄ SRK:AA ei ole! Sen sijaan selvää Raamatun mukaista harhaoppia tulee välttää (Jehovantodistajat,adventistit, mormonit).

        Musiikki oli ainakin 80-luvun alusssa niin taivaallista, ja Pyhä Henki niin kirkkaana ja lempeänä, että en voi sanoin sanoa.


      • Kiitollinen
        -päivi sopanen- kirjoitti:

        Kiitos kauniista sanoista. Oma elämäni on myös muuttunut ihanaan suuntaan, kun olen jaksanut uskoa....

        Kiitos Herralle. Hänessä leväten jaksat loppuun asti.


      • Ei ihmisten kädessä
        tiedonjanoinen kirjoitti:

        -kuka seurakuntaa johtaa tai on saarnaaja ja ketä kuuluu venhemmistoon jne ?!

        -mitään näitä tietoja ei ole srk:n kotisivulla,-miksi? yleensä jokaisen srk:n tällaiset tiedot sekä yhteystiedot puh.numeroineen löytyvät ao.sivuilta !?

        Olenkin ihmetellyt sitä, kuinka nykyään ihmisten kuvat ja yhteystiedot ovat kaikkien näkyvillä. Minusta se ei ole oikea suuntaus, eikä oikeaa avoimuutta. Tarkoitan myös työpaikkojen ynnä kaikkien muiden sivuja.


      • hedelmä
        Sopasen tytär. kirjoitti:

        Jotain kyllä tiedän isästäni.Itse en kuulu tällä hetkellä mihinkään kuin kirkkoon.Kyllä minä olen löytänyt tietoja netistä tästä Siiloanista.

        Oletko siis oikeasti Eero Sopasen tytär? Kiitetään vieläkin siitä työstä, mihin isäsi oli kutsuttu.


      • minäkin Siiloanissa
        Juakoppi kirjoitti:

        Yksi tosiasia kuitenkin on että Siiloassa kastetaan epäraamatullisella kasteella.Menkää vaikka kuuntelemaan?
        "Minä kastan sinut veli/sisar sejase Jeesuksen Kristuksen nimessä Isän ja pojan ja Pyhän Hengen nimeen!" Raamattu ei tunne tuollaista kastetta.

        Apt.2:38 sanoo Jeesuksen Kristuksen nimeen ja Apostolitkin kastoivat näin.

        Minut kastettiin Siiloassa -87 tuolla väärällä kasteella ja 11-vuotta myöhemmin Jumala vei minut takaisin sinne ja kun astuin ovesta sisään tulivat sanat suustani "Millä kasteella teidät on kastettu"

        Silloin minulle sanottiin että kasteessa käytetään tuota kyseistä kaavaa.

        Se on väärin ja ihmisiä petetään väärällä kastekokemuksella.

        Ottakoon jokainen kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN! Muuta tietä ei ole

        Ajattele nyt, että sinulla oli kuitenkin sydämessä OIKEAT SANAT! Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat. Kastajasi sanat ja toimitus olivat ehkä epätäydelliset, mutta se Jumalan sana, joka oli sydämessäsi, AIVAN VARMASTI, TÄYDENSI kastetoimituksen. Ole kastettu Jeesuksen nimeen.


      • päivänsäde.
        hedelmä kirjoitti:

        Oletko siis oikeasti Eero Sopasen tytär? Kiitetään vieläkin siitä työstä, mihin isäsi oli kutsuttu.

        Laitoin vahingossa väärin...Oon Eeron tyttären tytär ja tiedän oikean laidan asioista. Olen kuullut monilta paljon kiitosta isoisäni hyvästä työstä...hyvät työt ovat täyttä totta. Ainahan ihmisissä on huonojakin puolia mutta puntarissa hyvät olivat plussalla huomattavasti!
        Kiitos kommentistasi !


      • ainiaanuskollinen

        Et tainnut olla etsimässä Jumalaa Siiloanissa jos väität että ihmiset olivat sekaisin. Siiloan opettaa Raamatun oppeja niinkun Raamatussa sanotaan, jos tulit etsimään kaunopuheisia transupappeja niin niitä et toden tosiaan Siiloanista löydä. Raamattu itse todistaa näin: 1Ko 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        Jos nyt tajuat tosta jakeesta mitään...


      • laput pois silmiltä
        Sanasta löytyy totuus kirjoitti:

        Parempaa seurakuntaa minusta ei ole Helsingissä. Kristinuskoa ja Jumalan Sanan opetusta puhtaimmillaan.
        Olen ollut Siiloan-seurakunnassa jäsenenä jo kauan. Jokaisessa seurakunnassa on erilaisia vaiheita ja niin on meilläkin.

        Jos rakastat lahkohenkeä ja henkistä väkivaltaa, niin Siiloan on todella sinulle sopiva seurakunta.

        Hedelmästään puu tunnetaan.


      • taivaantalikyntteli
        Rebekka_72 kirjoitti:

        Kävin Siiloan srk:ssa usein v.2005-06. Olen
        ollut jo n.15 v. uskossa, ja minulla on oma srk-yhteys. Siiloan srk:sta olin kuullut kaikenlaista, negatiivista pääosin. Mutta: kannattaa aina mennä itse näkemään omin silmin. Tosiuskovia panetellaan aina. Toki kaikki pitää arvioida, on olemassa aitoa harhaoppiakin, mutta Siiloan ei sitä mielestäni ole.

        Mielestäni on hyvä, ettei nettisivuilla ole esim. henkilöiden kotinumeroita, nimiä jne, koska on niin paljon häiriköitä. Itse en ainakaan menisi mukaan mihinkään toimintaan (oli sitten vaikka ei-uskovien harrastuskerho tms.), jossa joutuisin antamaan nimeni ym. nettiin! Ja on hyvä, että ei koroteta liikaa ihmistä (esim. evankelista se ja se siellä ja siellä, tulee liikaa henkilöpalvontaa). Kyllä Siiloanista löytyy kaikki tarvittavat henkilöt ja kyselijät otetaan vakavasti, ei aivopestä. Siellähän, toisin kuin luullaan, akateemisesti koulutettuja ja muuten fiksuja ihmisiäkin paljon.

        Yllätyin positiivisesti:
        ************************
        Siiloanissa oli puhdasta Sanaa, rauhallisia ja ihan normaaleja uskovia ihmisiä (en edes kokenut sitä erityisen karismaattiseksi moniin helluntaisrk:iin, saati nyk. luterilaisen kirkon piireihin verrattuna), paljon lapsiperheitä. Hyvä vastaanotto, mutta ei tunkeileva (en todellakaan koe tuppautumisena sitä, että esim. pastori/vaimo tulee juttelemaan kiinnostuneena - suurimmassa osassa seurakunnista ei kukaan vaivaudu ottamaan edes katsekontaktia!!). Parasta oli ihana kuoro, jonka musiikki oli kuin välähdys taivaallisesta kuorosta. Vanhoja hengellisiä lauluja, joita todella ei kuule enää missään (USAsta pikkukaupungeista ja Suomesta maaseudulta löysin srk:ia, jossa niitä vielä kuulee).

        Mitä Siiloanista puuttui:
        *************************
        * perusteellista Raamatunopetusta viikon "pääkokouksista". Tätä omassa srk:ssani on. Siiloanissa pääpaino on kai herätyskokouksissa. Itse ajattelen, että su-kokous on srk:n (siis uskovien kokous). Tosin viikolla Siiloan srk:ssa oli loistavia kokouksia, raamattutunteja, rukouskokouksia.

        Ihana ilmapiiri siellä kuitenkin oli, jotakin puhdasta. Muistakaa, että joskus ahdistus voi tulla omastakin sydämestä, jossa on selvittämättömiä asioita. Ja ne möykyt (joskus jopa synnit) alkavat ahdistaa puhtaassa uskovien ilmapiirissä. Ja vielä: Saatanan pahin valhe on yrittää saada uskovat haukkumaan ja arvostelemaan muita uskovia. TÄYDELLISTÄ SRK:AA ei ole! Sen sijaan selvää Raamatun mukaista harhaoppia tulee välttää (Jehovantodistajat,adventistit, mormonit).

        "Tosiuskovia panetellaan aina."

        Onko se, että ympäristö arvostelee jonkun tekoja, merkki siitä, että on "tosiuskovainen"???

        Eli jos lestapedofiili jää kiinni ja hän saa arvostelua sekä lainsäätäjien että muiden uskovien taholta niin se on vain merkki siitä, että hän on tosiuskovainen, ja jotenkin parempi kuin muut uskovaiset, jotka noudattavat lakia ja yleisiä humaaneja arvoja?


      • Pyhä Sylvi
        Rebekka_72 kirjoitti:

        Kävin Siiloan srk:ssa usein v.2005-06. Olen
        ollut jo n.15 v. uskossa, ja minulla on oma srk-yhteys. Siiloan srk:sta olin kuullut kaikenlaista, negatiivista pääosin. Mutta: kannattaa aina mennä itse näkemään omin silmin. Tosiuskovia panetellaan aina. Toki kaikki pitää arvioida, on olemassa aitoa harhaoppiakin, mutta Siiloan ei sitä mielestäni ole.

        Mielestäni on hyvä, ettei nettisivuilla ole esim. henkilöiden kotinumeroita, nimiä jne, koska on niin paljon häiriköitä. Itse en ainakaan menisi mukaan mihinkään toimintaan (oli sitten vaikka ei-uskovien harrastuskerho tms.), jossa joutuisin antamaan nimeni ym. nettiin! Ja on hyvä, että ei koroteta liikaa ihmistä (esim. evankelista se ja se siellä ja siellä, tulee liikaa henkilöpalvontaa). Kyllä Siiloanista löytyy kaikki tarvittavat henkilöt ja kyselijät otetaan vakavasti, ei aivopestä. Siellähän, toisin kuin luullaan, akateemisesti koulutettuja ja muuten fiksuja ihmisiäkin paljon.

        Yllätyin positiivisesti:
        ************************
        Siiloanissa oli puhdasta Sanaa, rauhallisia ja ihan normaaleja uskovia ihmisiä (en edes kokenut sitä erityisen karismaattiseksi moniin helluntaisrk:iin, saati nyk. luterilaisen kirkon piireihin verrattuna), paljon lapsiperheitä. Hyvä vastaanotto, mutta ei tunkeileva (en todellakaan koe tuppautumisena sitä, että esim. pastori/vaimo tulee juttelemaan kiinnostuneena - suurimmassa osassa seurakunnista ei kukaan vaivaudu ottamaan edes katsekontaktia!!). Parasta oli ihana kuoro, jonka musiikki oli kuin välähdys taivaallisesta kuorosta. Vanhoja hengellisiä lauluja, joita todella ei kuule enää missään (USAsta pikkukaupungeista ja Suomesta maaseudulta löysin srk:ia, jossa niitä vielä kuulee).

        Mitä Siiloanista puuttui:
        *************************
        * perusteellista Raamatunopetusta viikon "pääkokouksista". Tätä omassa srk:ssani on. Siiloanissa pääpaino on kai herätyskokouksissa. Itse ajattelen, että su-kokous on srk:n (siis uskovien kokous). Tosin viikolla Siiloan srk:ssa oli loistavia kokouksia, raamattutunteja, rukouskokouksia.

        Ihana ilmapiiri siellä kuitenkin oli, jotakin puhdasta. Muistakaa, että joskus ahdistus voi tulla omastakin sydämestä, jossa on selvittämättömiä asioita. Ja ne möykyt (joskus jopa synnit) alkavat ahdistaa puhtaassa uskovien ilmapiirissä. Ja vielä: Saatanan pahin valhe on yrittää saada uskovat haukkumaan ja arvostelemaan muita uskovia. TÄYDELLISTÄ SRK:AA ei ole! Sen sijaan selvää Raamatun mukaista harhaoppia tulee välttää (Jehovantodistajat,adventistit, mormonit).

        "Ja vielä: Saatanan pahin valhe on yrittää saada uskovat haukkumaan ja arvostelemaan muita uskovia. TÄYDELLISTÄ SRK:AA ei ole! Sen sijaan selvää Raamatun mukaista harhaoppia tulee välttää (Jehovantodistajat,adventistit, mormonit). "

        Kiitos hyvästä ja osoittavasta esimerkistä, mitä se usko ja hengellisyys joillekin on! :D Katsotaanpa tätä päättelyketjua, minkä esitit.

        1) Ensin sanot, että Saatanan valhe on yrittää saada uskovat haukkumaan ja arvostelemaan muita uskovia

        2) Tämän jälkeen haukut ja arvostelelet mormonit, jehovat ja adventistit harhaoppilaisiksi, jotka ovat kuitenkin muita uskovia.

        3) " Sen sijaan Raamatun mukaista harhaoppia tulee välttää" = Raamatun mukainen oppi on harhaoppia.

        Johtopäätös: Sinä elät Saatanan valheessa ja Raamattu on harhaoppia.

        Kiitos mielenkiintoisesta argumentista!


      • ulkopuolinen1
        ainiaanuskollinen kirjoitti:

        Et tainnut olla etsimässä Jumalaa Siiloanissa jos väität että ihmiset olivat sekaisin. Siiloan opettaa Raamatun oppeja niinkun Raamatussa sanotaan, jos tulit etsimään kaunopuheisia transupappeja niin niitä et toden tosiaan Siiloanista löydä. Raamattu itse todistaa näin: 1Ko 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        Jos nyt tajuat tosta jakeesta mitään...

        Törkeä vastaus ilmeisesti "uskovaiselta" ihmiselle, jolla on mielipiteensä. Ihmettelen kyllä näitä uskovaisia piikittelijöitä, että mikähän motiivi heillä mahtaa olla...


      • eikäsetee
        Juakoppi kirjoitti:

        Yksi tosiasia kuitenkin on että Siiloassa kastetaan epäraamatullisella kasteella.Menkää vaikka kuuntelemaan?
        "Minä kastan sinut veli/sisar sejase Jeesuksen Kristuksen nimessä Isän ja pojan ja Pyhän Hengen nimeen!" Raamattu ei tunne tuollaista kastetta.

        Apt.2:38 sanoo Jeesuksen Kristuksen nimeen ja Apostolitkin kastoivat näin.

        Minut kastettiin Siiloassa -87 tuolla väärällä kasteella ja 11-vuotta myöhemmin Jumala vei minut takaisin sinne ja kun astuin ovesta sisään tulivat sanat suustani "Millä kasteella teidät on kastettu"

        Silloin minulle sanottiin että kasteessa käytetään tuota kyseistä kaavaa.

        Se on väärin ja ihmisiä petetään väärällä kastekokemuksella.

        Ottakoon jokainen kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN! Muuta tietä ei ole

        eikä kastaminen tee opetuslapseksi.


      • Juakoppi kirjoitti:

        Yksi tosiasia kuitenkin on että Siiloassa kastetaan epäraamatullisella kasteella.Menkää vaikka kuuntelemaan?
        "Minä kastan sinut veli/sisar sejase Jeesuksen Kristuksen nimessä Isän ja pojan ja Pyhän Hengen nimeen!" Raamattu ei tunne tuollaista kastetta.

        Apt.2:38 sanoo Jeesuksen Kristuksen nimeen ja Apostolitkin kastoivat näin.

        Minut kastettiin Siiloassa -87 tuolla väärällä kasteella ja 11-vuotta myöhemmin Jumala vei minut takaisin sinne ja kun astuin ovesta sisään tulivat sanat suustani "Millä kasteella teidät on kastettu"

        Silloin minulle sanottiin että kasteessa käytetään tuota kyseistä kaavaa.

        Se on väärin ja ihmisiä petetään väärällä kastekokemuksella.

        Ottakoon jokainen kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN! Muuta tietä ei ole

        Kasteoppi EI ole pelastuskysymys. Joh.3:16-18


    • Jeesus kanssasi

      Seurakunnasta saat parhaimman kuvan uskomalla Jeesukseen, ja lukemalla raamattua. Kenties olisi terveellistä myös seurustella näiden parjattujen kanssa. Järjellä tai mielipiteillä ei taivaaseen mennä, vaan uskomalla Jeesukseen. Uskovat voisivat tietysti puhua enemmän uskosta Jeesukseen, että muutkin alkaisivat ymmärtää pelastusta ja sen välttämättömyyttä. Jatka kyselemistä ja etsimistä, niin tulet löytämään, sillä Jumalan lupaus on, että etsivä löytää!

      • Isäni Eero Sopanen.

        Olen todella Eero Sopasen tytär ja kyllä suht koht isäni tunnen.
        Jos haluat jotain tietää niin minun osoitteeni sähköpostissa on: [email protected]
        Outo nimi sähköpostissani on kissani muistoksi jonka nimi oli Myrkky!
        Ei kannata pelästyä.
        Tiedän isästäni hyvää ja myös sitä toistakin puolta.
        Marjatta Sopanen.


      • Ent. Sopanen ;)
        Isäni Eero Sopanen. kirjoitti:

        Olen todella Eero Sopasen tytär ja kyllä suht koht isäni tunnen.
        Jos haluat jotain tietää niin minun osoitteeni sähköpostissa on: [email protected]
        Outo nimi sähköpostissani on kissani muistoksi jonka nimi oli Myrkky!
        Ei kannata pelästyä.
        Tiedän isästäni hyvää ja myös sitä toistakin puolta.
        Marjatta Sopanen.

        ASiaa ! Skeidapuheet saa riittää ! Terv. Päve


      • M
        Isäni Eero Sopanen. kirjoitti:

        Olen todella Eero Sopasen tytär ja kyllä suht koht isäni tunnen.
        Jos haluat jotain tietää niin minun osoitteeni sähköpostissa on: [email protected]
        Outo nimi sähköpostissani on kissani muistoksi jonka nimi oli Myrkky!
        Ei kannata pelästyä.
        Tiedän isästäni hyvää ja myös sitä toistakin puolta.
        Marjatta Sopanen.

        Hyvä Marjatta ! Ihan oikein sanot Isäsästäsi Eerosta !!
        Olen ollut Siiloan Seurakunnassa itse aikoinani ja minulla on tosi lämpimät muistot sieltä.
        Sain hyvää opetusta ja oli hyvä olla siellä uskoontuloni alkuvaiheilla ,siunaan sitä seurakuntaa vieläkin. Eero veli sanoi asiat suoraan ja kaunistelematta ja ei se toisille kelvannut ja niin monet jotka hakivat vain jotain pinnallista muutosta elämäänsä eivät sitä kestäneet vaan menivät pois, aivan kuin Raamatussa mainittu rikas nuorukainenkin. Asit pitää käsitellä suoraan niinkuiin Eero Sopanen teki ja Siinä pääsi Jumalan Pyhä Henki tekemään todellisia Jeesukseen uskovia kristittyjä. Olen ollut uskossa nyt jo yli 30 vuotta kiitos seurakunnan jossa sain olla kasvamassa ne nuoruusvuoteni. Moni luulee ettei juopot ja narkkarit voi uskossa säilyä ja ei ne tarvii apua ,kyllä tarvii ja pohjasakkaan kuuluvat ovat paljon aidompia uskossa kuin hyvä itse riittoiset ihmiset.Olisin siellä seurakunnassa varmaan vieläkin ,mutta tieni johti muualle asumaan ,mutta käyn siellä kokouksissa kun vain mahdollista . Siiloan seurakunnassa uskoontulleita on paljon nykyisin eri helluntaiseurakunnissa saarnaajina ,mutta monet ei uskalla etes kertoa missä ovat uskoontulleet ja peittelee taustojaan ihmispelon takia. Hävetkää vähän ,jos ette uskalla sanoa totuutta ,minusta Eeron maine kestää arvostelun siinä kuin teidän pelkureittenkin,kun ette uskalla etes kertoa kuka teidän hengellinen isänne on.
        Onkohan maine parempi kuin omatunto ja salailu ?
        Jumala siunatkoon Siiloan seurakuntaa edelleen ja sen perustajan muistoa !


      • gideon 1
        M kirjoitti:

        Hyvä Marjatta ! Ihan oikein sanot Isäsästäsi Eerosta !!
        Olen ollut Siiloan Seurakunnassa itse aikoinani ja minulla on tosi lämpimät muistot sieltä.
        Sain hyvää opetusta ja oli hyvä olla siellä uskoontuloni alkuvaiheilla ,siunaan sitä seurakuntaa vieläkin. Eero veli sanoi asiat suoraan ja kaunistelematta ja ei se toisille kelvannut ja niin monet jotka hakivat vain jotain pinnallista muutosta elämäänsä eivät sitä kestäneet vaan menivät pois, aivan kuin Raamatussa mainittu rikas nuorukainenkin. Asit pitää käsitellä suoraan niinkuiin Eero Sopanen teki ja Siinä pääsi Jumalan Pyhä Henki tekemään todellisia Jeesukseen uskovia kristittyjä. Olen ollut uskossa nyt jo yli 30 vuotta kiitos seurakunnan jossa sain olla kasvamassa ne nuoruusvuoteni. Moni luulee ettei juopot ja narkkarit voi uskossa säilyä ja ei ne tarvii apua ,kyllä tarvii ja pohjasakkaan kuuluvat ovat paljon aidompia uskossa kuin hyvä itse riittoiset ihmiset.Olisin siellä seurakunnassa varmaan vieläkin ,mutta tieni johti muualle asumaan ,mutta käyn siellä kokouksissa kun vain mahdollista . Siiloan seurakunnassa uskoontulleita on paljon nykyisin eri helluntaiseurakunnissa saarnaajina ,mutta monet ei uskalla etes kertoa missä ovat uskoontulleet ja peittelee taustojaan ihmispelon takia. Hävetkää vähän ,jos ette uskalla sanoa totuutta ,minusta Eeron maine kestää arvostelun siinä kuin teidän pelkureittenkin,kun ette uskalla etes kertoa kuka teidän hengellinen isänne on.
        Onkohan maine parempi kuin omatunto ja salailu ?
        Jumala siunatkoon Siiloan seurakuntaa edelleen ja sen perustajan muistoa !

        Yllä on hyvä kuvaus Siiloanista.Sain myös kokea uskoontulon siellä.En ole tavannut missään sellaista huolenpitoa ja välittämistä lähimmäisistä kuin siellä


      • AS
        gideon 1 kirjoitti:

        Yllä on hyvä kuvaus Siiloanista.Sain myös kokea uskoontulon siellä.En ole tavannut missään sellaista huolenpitoa ja välittämistä lähimmäisistä kuin siellä

        Olen ollut Siiloan seurakunnassa 1974-1976 välisenä aikana, enkä ole senjälkeen
        kokenut vastaavaa niissä seitsemässä helluntai.srk.ssa joissa olen ollut.
        Eero Sopanen järjesti asunnottomille asunnon , monille työttömille työpaikan
        mutta ennenkaikkea hän huolehti koko ihmisestä hengen sielun ja ruumiin
        hyvinvoinnista. Hän oli mies jota muistelen lämmöllö ihmisenä ja
        Jumalan miehenä Siunattu olkoon HÄNEN MUISTONSA!


      • Anonyymi
        gideon 1 kirjoitti:

        Yllä on hyvä kuvaus Siiloanista.Sain myös kokea uskoontulon siellä.En ole tavannut missään sellaista huolenpitoa ja välittämistä lähimmäisistä kuin siellä

        Samoin! Todella hyvää Sanan opetusta ja huolenpitoa! Sain heti uusia ystäviä, jotka olivat Jeesuksen omia! En missään vielä ole nähnyt samanlaista auttamista, uskovien yhteyttä! Kiitän tänä päivänä Herraa kaikesta ja muistan Eero-veljeä hyvällä!


    • TakkuTakiainen

      siiloan on romanien kyllästämä paikka jonne jeesuxeen tulleet juopot menee pää-pyykättäväksi. Pysyvät raittiina siellä.

      Korjatkaa jos olen väärässä, tämä on yhtä paljon mustatuntuu- ja mäkerrannäin-tietoa kuin muukin tällä palastalla.

      • Paikalla käynyt

        Hyvä paikka. Suosittelen. 15 vuotta sitten koin siellä Pyhän Hengen kosketuksen seurakunnan yllättävän kielilläpuhumisen aikana. Ihmiset nousivat seisomaan ja vieressä kielillä puhunut nuori nainen kosketti minua. Tunsin heti energian kulkevan lävitseni (kuin 30 milliä v*liumia mutta vaikutus heti). Muistan vieläkin hyvin tilanteen. Myöhemmin olen tuntenut monta kertaa Pyhän Hengen kosketuksen eri tavoilla mm niin että on ollut pakko mennä puhumaan paikkoihin mihin en muuten olisi mennyt


      • TakkuTakiainen
        Paikalla käynyt kirjoitti:

        Hyvä paikka. Suosittelen. 15 vuotta sitten koin siellä Pyhän Hengen kosketuksen seurakunnan yllättävän kielilläpuhumisen aikana. Ihmiset nousivat seisomaan ja vieressä kielillä puhunut nuori nainen kosketti minua. Tunsin heti energian kulkevan lävitseni (kuin 30 milliä v*liumia mutta vaikutus heti). Muistan vieläkin hyvin tilanteen. Myöhemmin olen tuntenut monta kertaa Pyhän Hengen kosketuksen eri tavoilla mm niin että on ollut pakko mennä puhumaan paikkoihin mihin en muuten olisi mennyt

        harvoin tulee näin hansikasmaisesti sopivaa viestiä minun viestini perään. ja lyhyt ja hyvä kuvaus ilmeisesti siiloan-yhteisössä vallitsevista uskonkäsityksistä ja kokemuksista ja mitä asioita uskonnossa juuri he painottavat.


    • Herra on hyvä

      Jeesus on Herrani
      Tunnen Siiloanin srk uskovia ollessani siellä 18vuotta!Olen iloinen siitä ajasta,koska sain vankan pohjan raamatusta!Itse olen entinen narkomaani ja sain"järkeni"takaisin eli tulin ihmiseksi joka sai kohdata ARMON Kristuksessa Jeesuksessa!Ihan ilman omaa ansiotani Herra Jeesus kutsui minua kadulta Tykönsä,Hän joka ON rauha!Halleluja!Joka srk:ssa on erillaisia ihmisiä ja kukin omassa kasvuvaiheessaan uskon tiellä tunteakseen TOTISTA JUMALAA.Jumalan Pojan usko ON VOITTANUT maailman!Tällä hetkellä kuulun toiseen srk:n jossa olen ollut pian 12vuotta!MUTTA HERRA ON SAMA!Ei pidetä putkinäköä vaan uskotaan että joka srk:ssa on niitä jottka haluavat palvella Herraa ja toisiansa ja olla ihmisten kanssa jotka eivät vielä tunne HYVÄÄ JUMALAA!siunausta kaikille parannusta kaipaaville uskoville ja niille jotka vielä eivät usko Jumalan Pojan työhön!

      • Rouva on hyvä

        Ei narkkari, varsinkaan kun on narkannut pitkään voi saada "järkeään" takaisin, koska aivojen kemia on muuttunut pysyvästi ts. aivot on pilattu lopullisesti. Sinne entisten aivoihin syntyneiden riippuvuuskanavien tilalle on tullut hihhulointi, joka tuottaa samaa tyydytystä ja hetken hekumaa kuin huumeiden käyttö.

        Olen itse kokeillut ihan kokemusta saadakseni miltä tuntuvat esimerkiksi kovien kipulääkkeiden vieroitusoireet, kun selkäni oli sökönä ja jouduin syömään viikkoja opiaattijohdannaisia. Jos olisin riippuvainen, en olisi päässyt lääkkeistä eroon, mutta kärsin kovat vieroitusoireet lääkärin lääkkeenvähennysohjeista piittaamatta. Huomasin, että olo oli kuin jossain näkymättömän pahuuden ja tuskan keskellä, pelkotilat oli kauheat, samoin hikoilu, palelu ja tärinä. Kuitenkin tajusin, että nämä tulevat aivojen kemian heittäessä persiilleen eikä mistään kehollistuneesta pahuudesta ja kestin pahat oireet.

        Ei siis ihme tämän oman kokemukseni perusteella, että tuossa tilassa tulee uskoon, kun aivojen kemia on sekaisin ja pelkotilat kovia. Ne mielen omat demonit ja menneiden haamut tuntuvat ulkopuolisilta, vaikkeivät sitä ole. Kaikki tapahtuu oman pään sisällä.

        Kirjoitustyylistäsi näkee, että et ole ns. parantuntut, vaan mielen häiriöt jatkuu; asiat täytyy lyhytjännitteisyyttään huutaa ja räyhätä isolla fontilla ja huutomerkeillä, sanoma sekavaa ja epäloogisuuksia täynnä, katkonaisia ja keskeneräisiä ajatusrakennelmia, ihan kuin narkkareilla ja juopoilla on tapana tuolla kadulla. Se herättää kyllä ajatuksen, että tässä on nyt kyllä aivojen häiriötila hengellistetty, vaikka kyseessä on neurokemiallinen juttu. Ei tuota syndroomaa muuksi muuta, vaikka sekaan heittäää muutaman hallelujaan ja jeesuksen, jos ennen on huutanut törkeyksiä ja kirosanoja. Huutamisen pakko on silti jäljellä. Joku lääkehoito olisi ollut tilanteessasi enemmän kuin paikallaan.


    • 80-LUVULLA

      KAIKKIEN TEIDÄN KOKEMUKSIANNE JA MIELIPITEITÄNNE KUNNIOITTAEN, LYHYESTI OMA KOKEMUKSENI.

      80-luvulla olin itse paljon tekemisissä kyseisen liikkeen kanssa. En Helsingin seurakunnan. Olen siellä seurakunnan paimenena toimineen miehen lapsenlapsi. Paljon sain oppia ja lapsen uskoni sain silloin, jonka olen vieläkin säilyttänyt. MUTTA SAIRASTA JA VAARALLISTA LOPULTA KOKO TOIMINTA. IHMISTEN HEIKKOUKSIA, KÄRSIMYKSIÄ JA ELÄMÄNTILANTEITA KÄYTETÄÄN HYVÄKSI. PAHINTA ON KUITENKIN, ETTÄ PÄÄVASTUUSSA OLEVA HENKILÖ ITSE KÄYTTI LAPSIAAN JA NUORIA SEKSUAALISESTI HYVÄKSI. TÄMÄ ON FAKTAA JA ERITTÄIN SURULLISTA. MITEN KUKAAN VOI OHJATA TOISTA TOTUUTEEN, KUN EI SITÄ ITSEKKÄÄN OLE LÖYTÄNYT.

      SAMAA VALTATAISTELUA , KUIN MAAILMAN IHMISILLÄ, IKÄVÄKSENI SANOTTAVA. Kilpailua isosta autosta, uudesta asunnosta, rahasta ja vallasta. Kaikki on vaan niin kauniisti paketoitu, jotta olemme kaikki siskoja ja veljiä..mutta todellisuudessa totuus tulee esille, jos vain USKALTAA SEN NÄHDÄ JA MYÖNTÄÄ. VAAN MYÖNNÄPPÄS SIINÄ VAIHEESSA, KUN OLET JO USKOSSA JA PAINOSTUS ON KOVA SEURAKUNNAN SISÄLTÄ! Minä näin niin läheltä sen kaiken pahan ja uskalsin luottaa Jumalaan enkä ihmisten höpinöihin ja huuhaa meininkiin, JONKA TAKANA ON VALTAVA KONEISTO SEKÄ ISOT RAHAT PYÖRIMÄSSÄ! SINNE MENI MUMMOJEN MARKAT MINUNKIN ISOISÄNI MAAPALSTOJEN OSTOIHIN.. ikävää.

      • up

        up


      • vierestä seurannut

        Se että Juudas oli varas, ei tee Jeesusta varkaaksi,
        Niinkuin ei sekään jos isoisäsi oli pedo,
        niin ei se Eero Sopasta siksi tee hän oli monella tapaa,
        enemmän Jeesuksen seuraaja kuin moni muu,


      • SOPASEN YSTÄVÄ

        Trolli kirjoittaa täyttä paskaa, ei ole asioissa mitään perää, menkööt valheesi sinun kanssasi helvettiin, kehtaatkin tulla sepittämään valheitasi tänne , tee parannus jos EHKÄ sinulle vielä anteeksi annetaan.

        Ei kannata uskoa kaikkea mitä tänne kirjoitetaan, laittais nimen alle jos esittää varmoja valheita.


      • suut suppuun nyt

        Luinpa tuota "vuodatustasi" tositarkoituksella! Minäkin tulin Siiloanissa uskoon vuonna 81. Ja tiedän 100% varmuudella, että sinä valehtelet. Siiloanissa oli hyvää raamatunopetusta ja kävin siellä joka päivä uskoontuloni jälkeen äitiyslomalla ollessani kun pävivällä oli aikaa! Sain niin hyvän raamatullisen pohjan elämelleni, että se on kantanut aina tänne asti.
        Eero Sopasesta tiedän että hän järjesti tuttavalleni asunnon oliko se sinusta väärin?! Minusta se oli varsin raamatullinen teko! Voisin tässä kiitellä vaikka loppupäivän siitä mitä Siiloan seurakunnassa sain kokea......Jumalan hyvyys vetää jokaista parannukseen, ja sitä minä sain siellä kokea, täysin pyyteetöntä rakkautta!


    • 80-LUVULLA

      TARKENNUS VIELÄ. SEURAKUNTA OLI PIENI JA HELLUNTALAISUUDEN JA SIILOANIN JONKINLAINEN RISTEYTYS. TARKEMMIN EN MUISTA MUTTA SIILOAN SEURAKUNNAKSI SITÄ KUTSUTTIIN JA VAHVAT LINKIT OLI HELLUNTALAISUUTEEN.PAIKKAKUNTAA EN HALUA YKSITYIS SUOJANI TAKIA SANOA.

    • Marjakatriina

      Kävin Siiloanissa kerran pari. Väki oli todella hyvin "sekalaisen" tuntuista. En suosita sitä kenellekään. Tietenkin on myös niin, että ihmiset tulevat juuri hyvin erilaisista taustoista ja se voi todella olla joillekin - ainakin aluksi - hyväksi. Jos se on nostanut sairaita ihmisiä ja alkoholisteja kuiville niin asia on ainakin siltä osin ok. Mutta hengellisessä elämässään pidemmälle edistyneen ihmisen paikka se ei ole. - Tässä pätee: Jokaiselle omansa - sitä tasoa vastaava jossa kulloinkin sattuu olemaan. Helluntaiseurakunta taas oli - ainakin siihen aikaan kun siellä kävin - hyvin raitis ja parantava. Miten nykyisin on, en tiedä, koska en asu enää Suomessa.

    • lahko mikä lahko

      En voi suositella kenellekään raitista hengellisyyttä ja Jumalan rakkautta kaipaavalle.

    • young_person

      Vanhempani kuuluivat tähän kirottuun lahkoon ja koko paska teki perhe-elämästämme helvettiä. Olen nyt 17-vuotias. Haistatan pitkät moiselle aivopesutouhulle. Kiitos, ei minulla muuta.

    • kärsimystä 10

      Olen itsem kuulunut Siiloaniin noin 30 vuotta .16v tulin jo uskoon.Mutta en tullut Siiloanissa vaan yksinäni.En ole vieläkään sekaisin.Jeesus siunasi minua eilenkin ja oli hyvä olla.Mä en enää oo kuulunut siihen 15 vuoteen mutta ei oo Jumala mua silti hyljännyt.Mutta mä voin sanoa että Eero Sopanen on ainoa henkilö joka minusta on todella välittänyt kun olin nuori.Mulla on häntä ikävä ,ja toivottavasti saisin joskus Taivaassa nähdä.Kannattaa teidän kaikkien mennä Siiloaniin koska ihmisethän sen seurakunnan muodostaa..Eikä kannata olla klatkera niiiden lasten joiden vanhemmat on siihen kuulunut sillä mä olisin paljon onnellisempi tänään jos mulla ois ollut uskovaiset vanhemmat.

      • Anonyymi

        Aamen! En voi muuta minäkään sanoa! Toivon minäkin, että saan Eeron vielä tavata kerran Taivaan kodissa! Hän auttoi minua paljon, kun omat vanhempani minut hylkäsivät omien ongelmiensa tähden! Eero-veli oli kuin isä minulle, välitti ja auttoi monissa asioissa. Lopulta oma isänikin 3 pv ennen kuolemaansa antoi elämänsä Jeesukselle ja äitini vähän myöhemmin! Kiitos Herrralle kaikesta!


    • .....

      Nostin ketjun.

      Luin ketjun läpi ja huomasin kuinka ketjussa esiintyy Sopasen tytär ja tyttärentyärkin.

      Eero Sopasella ei ollut ainuttakaan tytärtä, vaan 1 poika joka menehtyi traagisesti 70 - luvulla.
      Sen jälkeen Eero Sopanen antoi koko elämänsä ja aikansa Jumallalle ja hän oli monen uskonnon uhri itse, häntä paneteltiin sekä yritettiin myrkyttää myös.
      Katson että Sopanen oli uskonnon uhri itse ja perusti oman seurakunnan joka kasvoi ja kantoi hedelmää.
      Olin itse nuori nainen kun tutustuin tähän seurakuntaan ja sain monia siunauksia.

      • tyttärentytär

        Kyllä vain o tytär ja minä olen tyttären tytär. Eerolla oli 4 lasta joista kaksi elossa. Poika kuoli -60 luvulla sydänsairauteen jonka jälkeen Eero perusti Siloanin 1969.


      • Anonyymi

        Sopasella oli kaksi poikaa ! Olin samassa työpaikassa toisen pojan kanssa, toinen oli kuollut.


    • saarnaaja helvetistä

      Poika menehtyi sairaskohtaukseen, mutta tämä saarnaajahan kiristi eräältä henkilöltä lähes 100.000 mk rahaa väittäen, että tämä henkilö olisi ajanut pojan päälle autolla. Lisäksi hän uhkaili uhria sanoen, että jos kerrot kenellekään, joudut helvettiin.
      Siellähän sitä Helsingin raastuvanoikeudessa sitten käsiteltiin. Että sellainen saarnaaja.

    • elämä on

      Oma lapseni otti alaikäisenä "aikuiskasteen" siiloanissa, vaikka on kyllä jo kirkossa kastettu. Ja häät vietettiin myös seurakuntaan kuuluvan puolison kanssa. Uskovaisena ihmisenä ja kirkkoon kuuluvana raamatun ahkerana lukijana ihmettelen lahkon salakähmäisyyttä. Mitään en tiennyt mistään ennenkuin oli jo ihan liian myöhäistä keskustella asioista kotona. Haluan pysyä nimettömänä, ettei lapseni uusi sukuhaara kärsi jälkiseuraamuksista. Montaa 10 käskyn pykälistä on kuitenkin rikottu, lapsi ei ollut alkkis, narkkari, perheoloista kärsinyt tms. Älykäs, reipas ja rakas. Yritän löytää vieläkin syyn, miksi näin kävi. Ehkä joskus ymmärrän, mutta omat oppini on tyrmätty jo moneen kertaan. Löytäkää suuri rikkaus jo arjesta, pienistä asioista, iloitkaa älkää hyljätkö läheistänne huonoinakaan aikoina. Meille on annettu suuri lahja, elämä, vaalitaan omaa ja perheemme hyvinvointia! Ainoastaan vastasyntynyt on viaton. Jokainen päivä kuitenkin jokaiselle ihmiselle uusi, tyhjä sivu jonka voi täyttää paremmin kuin eilisen. Paha mieli onneksi samaan asiaan uskotaan vieläkin lapseni kanssa.

    • meneevttuhermo

      jokainen uskovainen on mielisairas.. vähäjärkinen.. lapsellinen.. VARO tai joulupukki ratsastaa luoksesi pääsiäsikukolla ja rankaisee synneistäsi.. jehviksiä lainaten: Herätkää!!!

      • jfuiui

        Itse taidat olla aika vajakki!


    • Masa

      Nyt minusta olisi jo aika lopettaa Siiloan seurakunnan ja edesmenneen Eero Sopasen mustamaalaaminen ! Minä perheineni kuuluin seurakuntaan vuosina 74-85 ja olen tekemisissä nykyistenkin siihen seurakuntaan kuuluvien kanssa.
      Ei mikään seurakunta ole täydellinen se on totta mutta kaikki uskovat ovat Jeesuksen osto lauma joten se on syytä huomioida. Eero Sopanen auttoi paljon ihmisiä jotka tulivat uskoon joita oli hyvin paljon. Uskoontulleissa oli paljon narkkareita ,alkoholisteja tai muuten elämänsä ahdinkoon ajaneita. Monet näistä sai alkaa uuden elämä ,ei toki kaikki mutta suurin osa ja näille Eero järjesti asuntoja ,työpaikkoja ja antoi rahaa ja muutakin apua mitä kukin tarvitsi. Itsekkin kun aikanaan menin sinne maalta muuttaneena hän järjesti asunnon eikä vaatinut maksua siitä joten turhaa valhetta on niistäkin jutuista paljon pidetty. Monet katkeroituneet uskovat ja pois uskon tieltä poikenneet on pahempia juoruja levitelleet joita minäkin tiedän onia nimeltä.
      On aika jokaisen parjaajan tutkia itseään ja miettiä mistä lähteestä asioita levittää. Jaakob kirjoittaa Raamattussa kielestä jolla saa aikaan paljon pahaa
      toisille mutta itselleen kaikista eniten.
      Seurakunta toimii edelleen ja siellä pidetään esillä puhdasta Jumalan Sanaa eikä puhuta ihmisten korvasyyhyn ja se ei sitten niile kelpaa jotka ei halua oikeata parannusta elämässään tehdä. Ei kannata nimitellä Jumalan seurakuntaa vajakeiksi eikä hulluiksi koska siitäkin puheesta joutuu kerran tekemään tiliä ei ihmisille vaan itselleen Taivaan ja maan Luojalle Jeesukselle Kristukselle ja tunnustamaan Isän Jumalan kunniaksi ,että Jeesus Kristus on Herra ja polvistumaan hänen edessään. Haluan toivottaa Siiloan seurakunnalle Jumalan Siunausta ja sinulle joka parjaat sitä seurakuntaa sanon sen ,etsi totuutta äläkä kuuntele valheita Totuus löytyy Juaman sanasta sinulle .Anna elämäsi Jeesukselle !

    • antihihhuli

      Minua on lapsena raahattu suonne siiloaniin. Siellä käskettiin luopumaan omista harrastuksista ja kokouksien lisäksi kotona piti soittaa hengellisiä kasetteja. Takahuoneen kylpyammeessa meitä kouluikäisiä lapsia "kastettiin" ja sen jälkeen kymmenpäisen aikuislauman toimesta painostettiin ja pumpattiin "puhumaan kielillä" jotain siansaksaa minkä jokainen itse tiesi roskaksi.

      Kamalaa touhua. Olen kiitollinen siiloanille ainoastaan siitä, että kokemus avasi silmät ja ymmärsin kaikki uskonnot valheeksi.

      • topselikissa

        Minut lähestulkoon pakotettiin pitämään jokin radion aamuhartaus ja kun en introverttina suostunut siihen - niin a vot. Naisilla oli rasvaiset tukat, eivät kai saaneet pestä niitä. Jos aikoi vaihtaa kotona huonekalujen paikkaa niin piti soittaa seurakunnan johtajalle ja kysyä onko asia ok. Tässä vain muutamia.


    • SidSnorey

      Mites muuten Paanasen Mika, onko hän vielä teillä? Kundi oli kaappihomo, joka löysi teiltä tahon, joka vakuutti hänet siitä. että homoilu on syntiä. Kirkolla ei ollut tähän tarpeeksi jyrkkää linjaa. Paskempi juttu. Miten Siiloan suhtautuu homoseksuaalisuuteen?

    • reform2

      Sananmukaista raikasta opetusta, harvinnaisuus tähän aikaan. Saarnat kuuneltavissa seurakunnan sivuilla ja myös yhdeystiedot. Olen käynyt kokouksissa n 4kk ja kysenalaistan edellämainittuja negatiivisia kommentteja lahkolaisuudesta, uskonnollisuudesta, jostain säännöistä tai hallitsemisesta. Koetelkaan henk. kohtaisesti asia, ennen kuin jaette eksyttäviä tietoja . En ole seurakuntalainen vaan vieralija kuka hakee virvoitusta ja ojennusta menestysteologisen opetuksen geissin jälkeen. Tässä ei ole aha- elämystä ja PH nimissä ekstaasia vaan aikusen kristityn ruokaa.

    • 35vuottauskossa

      Golkatalle saavuin synteineni, sinne painoi tyhjyys maailman. Rauhatonna kuljin taakkoineni, kunnes kuulin tiestä Golkatan. Golkatalta kuului ääni hellä,siellä lempeän katseen kohtasin. Siellä ainut turva ihmisellä ,sinne itkien mä uskalsin. Siellä nähdä sain sun rakkautesi ,kipujen ja sairauksien mies. Armovirta puhtahaksi mun pesi kirpos kantamani synnin ies. Amen. Siellä missä Pyhä Henki saa vaikuttaa tulee pahan palavat nuolet seurakuntaa vastaan. Sitä Siiloan on saanut kokea kautta koko sen olemassa olon historian. Sielun vihollinen ei halua, että hänen valtapiiristään lähdetään seuraamaan Nasaretilaisen Jeesuksen Kristuksen opetuslapsina.
      Raamatussa sanotaan 1.kor.1:18. Sillä sana ristiistä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat , mutta meille, jotka pelastumme se on Jumalan voima. Hienoa että monet tämän päivän uskovat ovat tulleet Jumalan lapsiksi Siiloanissa. Herra on näin siunannut ja hyväksi nähnyt.

    • tosiuskova

      Kuuluin Siiloaniin v.1976-1995- Se oli mainio, aktiivinen seurakunta. Jumalan voima ilmeni ja ihmiset pelastuivat, paranivat, saivat kielilläpuhumisen lahjan eli täyttyivät Hengellä jne.

      Mistä nyt löydät noin Sananmukaisen seurakunnan?

      Toimin itse vanhemmistossa v.1979-1989. Näin Eeron toiminnan joka oli ok. Hän auttoi itse köyhiä kadunmiehiä jne.

      Tuo kun joku ateisti kirjoitti, että "ukko" sanoi että tulee murhaaja tarkoittanee sitä, että "ukko" näki, että Raamattu sanoo, että joka ei veljeänsä rakasta, se on murhaaja. Ei se tarkoita fyysistä murhaamista jne.

      Ja tuo nimimerkin kielenkäyttö kuvaa sanojan sisäistä maailmaa ym. jne.

      Lisäksi tuo tyttären sekoilu johtunee tuon nimimerkin itse aiheutuksesta ja tyttären omista vääristä valinoista...

      Jotkut sekoilivat, koska Sanaa eivät noudattaneet jne.-Mark.12.24.

    • Anonyymi

      Vartti teki hyvän työn, kun johdatti nuoret pelastukseen ja eroon Siiloanista...

    • Kävin Siiloanissa ensi kerran joskus lapsena, ja sen käyntikerran on täytynyt olla 80-luvulla. Sopanen oli vaikuttava saarnaaja, taikka esiintyjä, mutta emme olleet vakituisia kävijöitä ja asia jäi mielestä.

      Aloin käydä siellä uudelleen joskus 90-luvulla, jolloin Sopanen oli joukosta poistunut, mutta sananjulistus oli silti väkevää ja ilmapiiri oli sekä vastaanottava että tukeva. Kävin kasteella ja kaikkea, pidin paikasta, mutta elämä kutsui omalle taholleen ja muille paikkakunnille.

      Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa Siloanista omien kokemusteni perusteella, joskin olen kuullut arveluttavia asioita Sopasen toiminnasta aikoinaan.

      On helppoa leimata kyseisenlainen toiminta lahkolaisuudeksi, mutta Sopasen sanomalle oli kysyntää ja tarvetta. Ei ole, eikä ollut, hänen vikansa, että jotkut yksilöt kiinnittyivät häneen enemmän kuin heidän olisi pitänyt kiinnittyä ihmistä korkeampaan voimaan. Olen nimittäin saanut käsityksen, että jotkut antoivat elämänsä ja oman tahtonsa pikemmin Sopaselle kuin Herralle, mutta mikä minä olen sitä sanomaan. En sellaista nähnyt aikoinaan ja myöhemminkin kuulin siitä vain kertomuksia. En halua, enkä aio, levittää juoruja edelleen.

      Omasta puolestani voin sanoa, että karismaattisuus, taikka hurmahenkisyys on hyvä herättäjä, mutta pidemmän päälle ainakin minä koen tarvitsevani pikemminkin vakaata raamatun opetusta ja sen sanoman kirkastamista entisestään koko Raamatun mittakaavassa. En kaipaa ja tarvitse niinkään jatkuvaa herättämistä.

      Mitä tulee Siloanin tilaisuuksiin, oli minulle ainakin aikoinaan kynnyskysymys, että sinne tulemiseen oli kullakin matala kynnys. Ei tarvinnut näyttää hyvinpukeutuneelta, hyvinvoivalta taikka varakkaalta, kaikki olivat rehellisesti ja sydämellisesti tervetulleita juuri sellaisina kuin vain ikinä kykenivät paikalle tulemaan. Myös seurakunnan ulkoiset puitteet tukivat tätä asennetta, ei ollut maallista loistoa, ei kaunista sisusta. Kaikki oli toimintaa harjoittavien ihmisten näköistä, rehellistä ja ilman ulkokultaisuuden häivääkään.

      Mitä tulee Siloanin tilaisuuksiin osallistuvien yksilöiden mielenterveyteen taikka sosiaaliseen statukseen, voidaan ensinnäkin sanoa, että Kurvi on huumeidenkäytön ja muiden paheiden keskiössä. Eivät terveet parantajaa tarvitse vaan sairaat, josta pääsemmekin aasinsiltaa pitkin mielenterveysasioihin.

      Uskonto taikka usko ei tee kenestäkään mielisairasta, sen sijaan mielisairaus aiheuttaa kokijalleen paljon ahdistusta, johon haetaan monen muun asian lisäksi apua myös uskonnosta ja uskosta. Monissa paikoissa mielisairaasti oirehtivaa pyydettäisiin poistumaan, taikka häntä ei edes päästettäisi sisään, mutta toivoni mukaan Siloanissa sallitaan pienet erikoisuudet kävijöiden keskuudessa edelleen.

      Toivon siunausta Siloanille, vaikken siellä ole vuosikymmeniin käynytkään. Ties vaikka seuraavan kerran niille kulmille tullessani siellä käväisisin, sillä onhan minutkin kastettu sen seurakunnan pyhien yhteyteen, vaikkei siinä tilaisuudessa kyseisiä sanoja käytettykään.

      • Anonyymi

        Siiloan -70 ja -80 luvuilla ei ollut sama seurakunta kuin nyt. Enää on samaa vain nimi.
        Sopasesta on hyviä muistoja lapsuuden ajoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siiloan -70 ja -80 luvuilla ei ollut sama seurakunta kuin nyt. Enää on samaa vain nimi.
        Sopasesta on hyviä muistoja lapsuuden ajoilta.

        Oletko sinä samanlainen ihminen - 70 ja - 80 luvulta saakka. Kaikki me muutumme ja kasvamme, niin myös Siiloan.


    • Anonyymi

      Itse kuuluin Siiloan seurakuntaan 1970-luvun lopussa. Eettisiä hyviä arvoja tarjosi ja varmasti monta tuo uskonasia ja veljellisyys auttanut, kuin minuakin silloin. Seurakunnassa oli lämmin henki, eikä ketään velvoitettu mihinkään. Lämmin muisto minulla ystävistä siellä. Eettisiä arvoja ei ole tässä maailmassa yhtään liikaa saati sitten rakkautta ja erilaisten ihmisien ymmärtämistä. Kauniit muistot minulla ja paljon rakkaita ihmisiä ja muistoja sieltä 1978-1979.

    • Anonyymi

      Joskus kävin seurakunnassa. Hellmanien pariskuntahan sitä johtaa ja ovat kyllä erittäin ylpistyneitä sekä kyvyttömiä nöyrtymään silloinkaan kuin pitäisi. Lisäksi seurakunnassa on mm. jyrkästi kielletty naisilta housujen käyttö, eräs nuori uskoon tullut nainen kävi siellä aikanaan. Lähti sen jälkeen kun Osmo Hellman kuittaili lyhythiuksiselle farkuissa kulkevalle naiselle että oletkos sinä poika vai tyttö kun ei meinaa millään erottaa. Että tämmöistä kannattelua uskonelämän alussa oleville ihmisille.

      • Anonyymi

        Olen kokenut samoja asioita tässä seurakunnassa. Siiloan-seurakunnassa on voimakas johtaja, vanhemmisto on näennäisesti, mutta sillä ei ole sananvaltaa.

        Naisten pukeutumista kontrolloidaan, erimieliset=jos sinulla on oma näkemys asiasta eristetään, seurakunnalle saarnataan pelottelevia puheita; muihin seurakuntiin ei hyvä mennä. Erinäisiä tapoja, jotka muistuttavat Jehovan todistajien uskonnosta.
        On oltava samaa mieltä johtajan kanssa, muutoin eristetään, julmuutta mitä ei uskoisi tapahtuvan kristillisessä seurakunnassa.
        Olen miettinyt mihin he tällä pyrkivät.. Pelolla hallitseminen ei ole kestävää.

        Seurakunnassa on kauniita vanhoja lauluja, toivoisin, että voisin täällä käydä, mutta se ei ole mahdollista em syistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kokenut samoja asioita tässä seurakunnassa. Siiloan-seurakunnassa on voimakas johtaja, vanhemmisto on näennäisesti, mutta sillä ei ole sananvaltaa.

        Naisten pukeutumista kontrolloidaan, erimieliset=jos sinulla on oma näkemys asiasta eristetään, seurakunnalle saarnataan pelottelevia puheita; muihin seurakuntiin ei hyvä mennä. Erinäisiä tapoja, jotka muistuttavat Jehovan todistajien uskonnosta.
        On oltava samaa mieltä johtajan kanssa, muutoin eristetään, julmuutta mitä ei uskoisi tapahtuvan kristillisessä seurakunnassa.
        Olen miettinyt mihin he tällä pyrkivät.. Pelolla hallitseminen ei ole kestävää.

        Seurakunnassa on kauniita vanhoja lauluja, toivoisin, että voisin täällä käydä, mutta se ei ole mahdollista em syistä.

        Ei sillä vallankäytöllä tarvitse varsinaisesti pyrkiä mihinkään, paitsi vallankäyttöön. Kultin ovat uskosta ja sen harjoittamisestä tehneet.


    • Anonyymi

      Kertokaa nyt mulle MIKSI SIILOAN SEURAKUNTA SULJETTIIN 40 VUODEKSI OMA VAIMO EI SUOSTU KERTOMAAN KIERTELEE KYSYMYSTÄ JA VASTAUSTA EI MITÄÄN SELVÄÄ VASTAUSTA. EN OLE USKOVAINEN MUTTA KUN VAOMO ON JO VIEMÄSSÄ POIKAA SEURAKUNTAAN EIKÄ POIKA OLE EDES VUODEN VANHA. MUNNO. OAKKO SAADA TIETÄÄ MITÄ INSESTI/SODOMAA KENTIES SAATANAN PALVONTAA. MULLA ON OIKEUS SAADA TIETÄÄ PELKÄÄN POIKANI PUOLESTA JA KOHTA VOI OLLA JO LIIAN MYÖHÄISTÄ. AUTTAKAA KERTOKAA SUORAAN ÄLKÄÄKÄ KIERRELKÖ VASTAUSTA.

    • Anonyymi

      Elä laske lastasi sinne.. helmannit myrkyttävät hänen sielunsa ja mielensä omilla katkeruuksillaan..

    • Anonyymi

      monet ovat kokeneet saatanan läsnäolon näissä helmannin tilaisuuksissa.. he nauttivat siitä tuhosta, mitä saavat kristityissä ihmisissä aikaiseksi. en suosittele ovat sairaanloisten ihmisten maineessa olleet ja varmaankin menisi useampi sukupolvi heidän tervehtymiseen..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3704
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      583
      3483
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3382
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2177
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2121
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      319
      1935
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      157
      1636
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe