Michael Howard väärä profeetta???

Pettynyt uskovainen

Tänään (27.3.2006) kuuntelin netissä Michael Howardin saarnan jonka hän piti Someron Vapaaseurakunnassa 24.11.2005. Saarnassaan hän väitti, ettei Jeesuksen toista tulemusta tule. Michael tarkoitti, ettei sitä niin sanottua ”ylöstempausta” tule erillisenä tapahtumana ennen kuin Jeesus tulee kuninkaana maan päälle tuomitsemaan maailman. Olin ymmälläni asiasta, sillä yleisesti ottaen tämä ei ole ollut Suomen kristikunnan näkemys, varsinkaan helluntailaisten, ainakaan virallisesti. Asia jäi hiukan kyseenalaiseksi ja suureksi kysymysmerkiksi, koska hän ei selkeästi sanonut missä yhteydessä Mestarimme tulisi. Asia rupesi ahdistamaan minua. Mitä jos me uskovaiset sittenkin joudutaan olemaan täällä antikristuksen hallintakauden aikana, sen sijaan että meidät temmattaisiin ensin yläilmoihin Jeesuksen tykö? Tällaisia ajatuksia tuli mieleen. Michael väitti myös, että antikristuksen aika on jo alkanut. Hän väitti myös sitä, että Eurooppa tulee jossakin vaiheessa pettämään Suomen ja antaa Suomen maaperän venäläisille, ja että tämä olisi ollut Euroopan pääsyy siihen, miksi he halusivat Suomen liittyvän Eurooppaan. Hän väitti myös tuntevansa sen miehen henkilökohtaisesti joka keksi ”pedon merkin”, jota ilman ihmiset eivät voisi ostaa tai myydä antikristuksen hallintakauden aikana. Pedon merkki tulisi olemaan ihon alle ruiskutettava mikrosiru joka toimisi sähköisenä lompakkona. Jos teitä kiinnostaa kuunnella saarna niin se löytyy osoitteesta http://www.saarna.net/saarna.php?id=344 .

En väitä olevani samaa mieltä hänen kanssaan kaikesta siitä mitä hän julisti. Aika näyttää mikä oli totta ja mikä ei. Toivon hartaasti, ettei hän ole yksi niistä vääristä profeetoista jotka jo maailmassa villitsee kristikuntaa, sillä olin ainakin aikaisemmin pitänyt häntä raittiina Jumalan palvelijana. Se että Jumala jotakin uskovaista käyttää, ja antaa hänelle mahtavia rukousvastauksia, ei tietenkään todista sitä, etteikö hän voisi joskus tehdä virheitä saarnoissaan, kertoessaan jotain mitä Jumala ei ole koskaan käskenyt sanoa. Kaikkihan me voimme erehtyä. Mutta mitä mieltä olette itse siitä, mitä hänestä nyt kirjoitin? Toivon, että tästä tulisi kunnon keskustelut. Olisi kiva jos mahdollisimman moni kristitty antaa asiasta oman näkemyksensä, sen mukaan miten asiat on käsittänyt raamatun valossa.

Siis…
-   Onko antikristus jo ilmestynyt?
-   Eikö uskovien ylöstempaus tapahdukaan ennen antikristuksen ilmestymistä?
-   Eikö Jeesus tulekaan enää kuin vain kerran, vaikka piti tulla kaksi kertaa vielä?
-   Jättääkö Eurooppa Suomen pulaan venäjän (nousevan karhun) kanssa? Onko Suomi yksi niistä kylkiluista karhun hampaissa?

Kerro mitä asioista tiedät raamatun valossa?

98

15704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkoon

      Alat huomata, että sinua on vedätetty. Toivottavasti huomaat loputkin.

      • ja paljon

        uskovaisia, tämäkin toiminta on saanut hämätä. Tämä oli alkun raittiimpi, mutta suomi ei tainnut olla otollinen maa, kun se on niin sairas ja synnin sitoma, että muu maailma katselee kauhulla, miten julkisesti poikkeavat tulee valituksi ja se viimeinen suroviisukappale, kun nuoret oli sitä valitsemassa, ja miten suomen seurakunnissa poikkeavat saa hyväksyntää, eikä ne tunusta sitä tapaa edes synniksi ja kaikki on luvallista, mutta suomea odottaa tuomiot ja ne alkaa pian ja kyllä se herätyskin tulee, mutta paljon on luopioita, jotka leikki synillä, eivätkä enää koskaan palaa uskonnon pariin, vaan ovat paaduttaneet sydämensä ja joutuneet voitetuiksi saatanan leiriin.


      • ahura-mazda
        ja paljon kirjoitti:

        uskovaisia, tämäkin toiminta on saanut hämätä. Tämä oli alkun raittiimpi, mutta suomi ei tainnut olla otollinen maa, kun se on niin sairas ja synnin sitoma, että muu maailma katselee kauhulla, miten julkisesti poikkeavat tulee valituksi ja se viimeinen suroviisukappale, kun nuoret oli sitä valitsemassa, ja miten suomen seurakunnissa poikkeavat saa hyväksyntää, eikä ne tunusta sitä tapaa edes synniksi ja kaikki on luvallista, mutta suomea odottaa tuomiot ja ne alkaa pian ja kyllä se herätyskin tulee, mutta paljon on luopioita, jotka leikki synillä, eivätkä enää koskaan palaa uskonnon pariin, vaan ovat paaduttaneet sydämensä ja joutuneet voitetuiksi saatanan leiriin.

        Jumala=yhteisöllisyyden kognitiivinen representaatio ihmisyhteisössä.
        Saatana=induvidualistin kapinaa vakiintuneita yhteiskuntarakenteita vastaan.
        Jos jätetään ne sadut viime vuosituhannelle opetellaan ajattelemaan... (ihan itse)


      • pseudo-paracelsus
        ahura-mazda kirjoitti:

        Jumala=yhteisöllisyyden kognitiivinen representaatio ihmisyhteisössä.
        Saatana=induvidualistin kapinaa vakiintuneita yhteiskuntarakenteita vastaan.
        Jos jätetään ne sadut viime vuosituhannelle opetellaan ajattelemaan... (ihan itse)

        Ajatuksesi Jumalasta on paperinohut ja eurosentrinen. Ajatuksesi Saaatanasta muistuttaa lähinnä lukiolaisen ateistin horinoita. Ennen kuin yrität tuota ajattelemista, määrittele termit joita käytät edes itsellesi.


      • fossiilimuumio
        pseudo-paracelsus kirjoitti:

        Ajatuksesi Jumalasta on paperinohut ja eurosentrinen. Ajatuksesi Saaatanasta muistuttaa lähinnä lukiolaisen ateistin horinoita. Ennen kuin yrität tuota ajattelemista, määrittele termit joita käytät edes itsellesi.

        Ainakin huomaan, että olet Hyperbulinen.


    • juansa

      Seurakunnan ylösotosta on olemassa monenlaisia eri oppeja ja tulkintoja. Asiaa ei tarvitse tulkita, luetaan vain Matt 24 ja 2.Tess 2. Tärkeimmät kohdat niistä: j.15:"Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämäön lukee, se tarkatkoon- j.21 "sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti, eikä milloinkaan tule."
      Täämä aika on niin paha, että ellei Jumala lyhentäisi niitä päiviä, kukaan ei pelastuisi, mutta valittujen, maailmasta uloskutsuttujen eli seurakunnan tähden ne päivät lyhennetään.
      Mikä on tämä "hävityksen kauhistus, joka seisoo paikassa, missä sen ei pitäisi seistä. Kreikan alkukielen mukaan kyseessä on persoona. Tästä persoonasta kirjoittaa Paavali 1.Tess 2. luvussa: "Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemuksee ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne järkyttää, ikäänkuin Herran päivä olisi jo käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä (Herran päivä JA meidän kokoontumisemme hänen tykönsä) ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi (antikristus).
      Takaisin Matt 24:een. Kun Jeesus on kertonut edellä sanomani asiat, Hän jatkaa jakeessa 29: "Mutta kohta niiden päivien JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat: ja he näkevät Ihmisen Pojan ulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasuunan pauhatessa ja he kokoavat hänen valittunsa (seurakunnan) neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin."
      Vähän myöhemmin hän jatkaa; toinen otetaan toinen jätetään.
      Seurakunta on siis kiistattomasti maan päällä antikristuksen ilmestyessä ja sille tarjotaan pedon merkki vastaanotettavaksi.
      Raamatussa ei ole ainoatakaan kohtaa, jossa ilmoitettaisiin, että seurakunta otettaisiin pois ennen suuren ahdistuksen alkua.
      Mutta meidän ei tule pelätä, koska Jeesus käskeen meidän nostaa päämme, sillä kaiken kerrotun alkaessa tapahtua Hänen tulemuksensa hetki on lähellä.
      Pettynyt uskovainen, jos haluat saada asioista tarkemman selvityksen, lähetä minulle sähköpostiosoitteesi niin lähetän Sinulle tarkempaa tietoa.
      [email protected]

      • myös

        tämä sopii lisäksi, vaikkei niin tarkasti taikka selvästi kuin nuo edellisessä viestissä olevat, mutta kun ottaa koko luvun huomioon, niin ainakin itselleni tulee mieleen, että se liittyy "viimeisiin päiviin". En silti voi väittää, että mitään ymmärtäisin ilmestyskirjasta.

        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Ilm. 17:6&rnd=1142969846520

        Muutenkaan ei kannata tuudittautua siihen, että pääsisimme pakoon antikristusta ja hänen vihaansa Jeesuksen todistajia kohtaan, tai kuka ikinä siinä tilanteessa onkaan sitten. Toki, jos niin käy, ettei tarvitse kohdata sitä, niin parempi niin. Mutta aina on elettävä tätä päivää, eikä muistella menneitä, eikä murehtia tulevaisuutta. Lopulta kuitenkin jokaisen luodun on tunnustettava

        24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
        25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
        26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
        27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
        28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
        29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
        30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
        31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
        32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
        39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Matt. 10:24&rnd=1142971782342


      • puuttumaan
        myös kirjoitti:

        tämä sopii lisäksi, vaikkei niin tarkasti taikka selvästi kuin nuo edellisessä viestissä olevat, mutta kun ottaa koko luvun huomioon, niin ainakin itselleni tulee mieleen, että se liittyy "viimeisiin päiviin". En silti voi väittää, että mitään ymmärtäisin ilmestyskirjasta.

        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Ilm. 17:6&rnd=1142969846520

        Muutenkaan ei kannata tuudittautua siihen, että pääsisimme pakoon antikristusta ja hänen vihaansa Jeesuksen todistajia kohtaan, tai kuka ikinä siinä tilanteessa onkaan sitten. Toki, jos niin käy, ettei tarvitse kohdata sitä, niin parempi niin. Mutta aina on elettävä tätä päivää, eikä muistella menneitä, eikä murehtia tulevaisuutta. Lopulta kuitenkin jokaisen luodun on tunnustettava

        24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
        25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
        26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
        27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
        28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
        29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
        30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
        31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
        32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
        39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Matt. 10:24&rnd=1142971782342

        tietysti jotain. Tätä hain takaa, että vaikka tulisi mitä, niin lopulta:

        Jes. 45:23
           
        Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1142971787410&search="jokaisen kielen"&rng=0&submit1=Hae&ref=Matt. 10:24&ctx=-1&mod1=FinPR&mod2=&mod3=

        ---

        5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Fil. 2:11&rnd=1142972408542


      • Westsidr

        Sillä näinhän on kirjoitettu.
        Eikä yli sen, mitä kirjoitettu on.


      • UskovaM1977

        Mielestäni Paavali ja Jeesus puhuvat eriasioista. Jeesus puhuu siitä, kun Jeesus tulee takaisin ja lähettä ENKELIT jakamaan ihmiset "vuohiin ja lampaisiin", kun taas Paavali puhuu siitä, kuinka yhdessä hetkessä täysin yllättäen me uskovat muutumme ja nousemme ilmaan Herraa vastaan. Siis ylösnousemus. Ei enkeleitä keräämäässä porukkaa. SIis tempaus olisi ennen ahdistuksen aikaa.

        Raamattu puhuu myös siitä, että maailmassa on rauhallista kun tempaus tapahtuu. Se tulee juuri siksi yllätyksenä! Jos nyt joutuisimme ahdistuksen aikaan. Uskova voisi tunnistaa maailmantapahtumien perusteella antikristuksen ja laskea Raamatussa annettujen lukujen perusteella melko tarkasti sen, milloin Jeesus tulee takaisin. Myöskään Jeesuksen paluun päivänä ei ole rauhaa vaan karmea sota ja ahdistus. Miten siis ihmiset voisivat sanoa silloin "rauha rauha".

        Ainoa kaikki Raamatun paikat huomioonottava tulkinta tempauksesta on nimenomaan ennen ahdistuksen aikaa. Raamatussa näemme muutenkin Jumalan tyylin pelastaa omansa vihasta.

        Ahdistuksen ajan pyhät ovat niitä uskovia, jotka tulevat uskoon tempauksen jälkeen.


      • -jarmo-

        Kirjoitit >juansa< hyvin ja sallinet että liitin kirjoituksesi sivustolleni. Pidän valtavasti siitä, etteivät ihmiset nyt ala ajattelemaan siten kuin on joku saarnastuolista kertonut, koska Jumala on vuodattamassa koko henkensä maailman päälle, joten olkaa avoimia.

        http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain.html

        www.pelastussanoma.fi


      • kristian aalto
        UskovaM1977 kirjoitti:

        Mielestäni Paavali ja Jeesus puhuvat eriasioista. Jeesus puhuu siitä, kun Jeesus tulee takaisin ja lähettä ENKELIT jakamaan ihmiset "vuohiin ja lampaisiin", kun taas Paavali puhuu siitä, kuinka yhdessä hetkessä täysin yllättäen me uskovat muutumme ja nousemme ilmaan Herraa vastaan. Siis ylösnousemus. Ei enkeleitä keräämäässä porukkaa. SIis tempaus olisi ennen ahdistuksen aikaa.

        Raamattu puhuu myös siitä, että maailmassa on rauhallista kun tempaus tapahtuu. Se tulee juuri siksi yllätyksenä! Jos nyt joutuisimme ahdistuksen aikaan. Uskova voisi tunnistaa maailmantapahtumien perusteella antikristuksen ja laskea Raamatussa annettujen lukujen perusteella melko tarkasti sen, milloin Jeesus tulee takaisin. Myöskään Jeesuksen paluun päivänä ei ole rauhaa vaan karmea sota ja ahdistus. Miten siis ihmiset voisivat sanoa silloin "rauha rauha".

        Ainoa kaikki Raamatun paikat huomioonottava tulkinta tempauksesta on nimenomaan ennen ahdistuksen aikaa. Raamatussa näemme muutenkin Jumalan tyylin pelastaa omansa vihasta.

        Ahdistuksen ajan pyhät ovat niitä uskovia, jotka tulevat uskoon tempauksen jälkeen.

        Etsippä se kohta ensin raamatusta ja lie pyytäen Jumalalta että se avautuu. Erottaminen vuohiin ja lampaisiin tarkoittaa ajankohtaa kun emme enää ole maan päällä vaan meidät arvioidaan myös tekojemme mukaan mitä teimme eläessämme. Usko ilman tekoja on kuollut usko.


      • REL
        UskovaM1977 kirjoitti:

        Mielestäni Paavali ja Jeesus puhuvat eriasioista. Jeesus puhuu siitä, kun Jeesus tulee takaisin ja lähettä ENKELIT jakamaan ihmiset "vuohiin ja lampaisiin", kun taas Paavali puhuu siitä, kuinka yhdessä hetkessä täysin yllättäen me uskovat muutumme ja nousemme ilmaan Herraa vastaan. Siis ylösnousemus. Ei enkeleitä keräämäässä porukkaa. SIis tempaus olisi ennen ahdistuksen aikaa.

        Raamattu puhuu myös siitä, että maailmassa on rauhallista kun tempaus tapahtuu. Se tulee juuri siksi yllätyksenä! Jos nyt joutuisimme ahdistuksen aikaan. Uskova voisi tunnistaa maailmantapahtumien perusteella antikristuksen ja laskea Raamatussa annettujen lukujen perusteella melko tarkasti sen, milloin Jeesus tulee takaisin. Myöskään Jeesuksen paluun päivänä ei ole rauhaa vaan karmea sota ja ahdistus. Miten siis ihmiset voisivat sanoa silloin "rauha rauha".

        Ainoa kaikki Raamatun paikat huomioonottava tulkinta tempauksesta on nimenomaan ennen ahdistuksen aikaa. Raamatussa näemme muutenkin Jumalan tyylin pelastaa omansa vihasta.

        Ahdistuksen ajan pyhät ovat niitä uskovia, jotka tulevat uskoon tempauksen jälkeen.

        Tervehdys!
        Olin Lahdessa 22.4.2012 kuuntelemassa Howard'ia. Oli hyvää ja huonoa.
        Musiikki niin kovalla,että ei moista ennen kuullut korvatulppia oli jaettavana.
        Jumalalle riittää aivan varmasti se ääni, jonka Hän meille antoi, toki puhuessa miksaus ja äänentoisto on paikallaan, mutta? miksi se meteli, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa. Ei tunnovaivojen alla kamppaileva ihminen kaipaa sitä menoa. Hän kaipaa rauhaa ja sovitusta sielulleen, Jumalanpalvelus on raihaisaa Herran Hengen läsnäoloa ja vahvaa väkevää Herran tuntemista, jossa on vauvasta vaariin ja muoriin hyvä olla. Jos nimittäin etsii oikeesti kosketusta Jeesukseen.
        Ei väellä eikä voimalla, vaan Minun Hengelläni,´sanoo Herramme Jeesus sánassaan.
        Tämä musiikki melusaaste on viimeisten aikojen villitys.
        Mikä on?, kun hiljaisuus pelottaa? Sitä olisi syytä miettiä ja kysyä ihan taivaan Isältä, Herra kun ilmoittaa usein itsensä rauhaisan ja hiljaisen Hengen katoamattomuuden kautta.
        Onhan pelastuskin vanhurskautta iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
        Tekniikan tehostein voluumien ilmaan heitto on kyllä enemmä kauhistuttavaa, kuin ihastuttavaa. Musiikki oi iso juttu meluaminen on aina rauhattomuutta lisäävä. Vauvasta vaariin pitäisi olla hyvä olla Herra läsnäolossa.
        Rakastan nuoria ja olen itsekin nuorekas, mutta järki on hyvä ottaa mukaan ei ole Jumala tahto, että kuulo menee Herran kuulossa, kuullaankohan me mitä Hän meille sanoo.
        En ole itsekää pelkkä virsien veisaaja, vaikka niistäkin tykkään, mutta liian kova musiikki ei ole enää tervettä.
        Uskon että nuorilla on tuskaa ja siteitä siksi täytyy mennä lujaa uskoon tulon jälkeenkim paahtaa täysillä, vaikka punainen valo palaa kyllä mä kerkiin, tyyliin!
        Ja sitten PAM!!! JA SYVÄ HILJAISUUUUUS,.... tulee ambulassi, mutta sitä ei enää tarvita.
        Mitäkö tuolla karmealla esimerkillä tarkoitan, kuulkaa mitä Herra haluaa puhua, Hän rakastaa teitä, eikä kiellä musiikin iloa , mutta ei saa turmella sillä terveyttä eikä toisten terveyttä varsinkaan.Hengellineninen tiaisuuus pitäisi olla niin rakennettu, ettei siellä voi pahoin kukaan muu kui ihminen joka ei halua tehdä parannusta.
        Mitä tulee Jeesuksen paluuseen, niin sitä ei tartte murehtia Hän tulee kun tulee, meidän tulee olla, joka hetki valmiit, Hänhän voi tulla Sinulle tai minulle mikä hetki tahansa, siksi Hän kehoitti valvomaan joka hetki.
        Mitä se valvominen on, kysynet?
        Se on sisäisen ihmisen elämää Jeesuksen opetuksen mukaan, kun olet ensin antanut Hänelle luvan tulla sydämesi Herraksi ja valtiaaksi, kun joku on meille rakas haluamme tehdä sitä mitä Hän pyytää, pyynnöt löytyy raamattua lukemalla
        rukoillen.
        Jumala antaa sisäisen rauhan, kun luovuttaa tahtoelämänsä Hänelle. Se on parasta mitä ihminen voi elämässään valita.
        Ei tarvitse miettiä tuleekohan Jeesus tänään huomenna vai milloin, kerran Hän tulee, ollaan me, joka hetki valmiit siinä on totuus.
        Ei meidän tarvitse edes tietää miten ja koska se meidän kohdalla tapahtuu, kun emme tiedä sitäkään koska meidä lähtö on, on kehoitettu vain pitämään sydän puhtaana, silloin on hyvä vaeltaa ja odottaa.
        Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä, sillä meidän synnit veivät Hänet ristille, Hän kuoli, että Sinä ja minä saamme sovituksen tottelemattomuudesta Jumalaa kohtaan.
        Hän antoi ihmiselle vapaan tahdon ja se on edelleen voimassa.Hän tarjoaa vapaútusta syntielämästämme, me olemme vastuussa haluammmeko. Voimaa meillä ei itsellä ole, mutta, se on yhden sanan varassa, niinkuin avioliitto, tahdon.
        Ellei morsian sano sulhaselle tahdon, Hänestä ei tule vaimoa miehelle.
        Eikä meistä taivaan kansalaisia ellemme sano Jeesukselle, tahdon.

        Jumalan pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, kuoleman jälkeen ihminen nousee siihen osaan, jonka hän eläessään valitsee:
        Jeesus Hyvä Paimen antoi henkensä edestämme, että meillä rauha olisi.
        Jeesuken veri on vieläkin tämän maan päällä, huutaen sovitusta Isän edessä taivaassa.
        Saamme tuoda syntisäkkimme Hänelle ja Hän ei Sinua hylkää, kun ei minuakaan suurta syntistä, vaan antaa voiman syntyä Hänen lapsekseen ja taivas matkaajaksi ja maailmaan voittamaan muitakin kuoleman tieltä iankaikkiseen elämään, joka alkaa jo täällä, maan päällä.
        Tie on kaita , mutta se on kuitenkin rikas tie ja aina turvattu. Aina on joku, joka kuulee Sinua, kun oikeesti Hänen puoleen käännyt,
        Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä ja vapauttaa synti tottumuksista, jos ei aina silmän räpäyksessä, mutta vapauttaa, tiedän mistä puhun.
        Hän myös vei ristille sairautemme, Hänen haavainsa kautta saamme parantua myös sairauksista, näin raamattu opettaa!
        Raamattu sanoo, niikuin Sinä uskot ,niin tapahtukoon.
        Älä odota antikristuksen tuloa odota ja elä Jeesukselle päivä kerrallaan.
        Kaikki asiat on silloin hyvin, kun Hän saa olla elämämme purressa.
        Taivaan Isä Sinua Siunatkoon ja ohjatkoon kaikissa elämän valinnoissa.
        REL


      • halleluja
        REL kirjoitti:

        Tervehdys!
        Olin Lahdessa 22.4.2012 kuuntelemassa Howard'ia. Oli hyvää ja huonoa.
        Musiikki niin kovalla,että ei moista ennen kuullut korvatulppia oli jaettavana.
        Jumalalle riittää aivan varmasti se ääni, jonka Hän meille antoi, toki puhuessa miksaus ja äänentoisto on paikallaan, mutta? miksi se meteli, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa. Ei tunnovaivojen alla kamppaileva ihminen kaipaa sitä menoa. Hän kaipaa rauhaa ja sovitusta sielulleen, Jumalanpalvelus on raihaisaa Herran Hengen läsnäoloa ja vahvaa väkevää Herran tuntemista, jossa on vauvasta vaariin ja muoriin hyvä olla. Jos nimittäin etsii oikeesti kosketusta Jeesukseen.
        Ei väellä eikä voimalla, vaan Minun Hengelläni,´sanoo Herramme Jeesus sánassaan.
        Tämä musiikki melusaaste on viimeisten aikojen villitys.
        Mikä on?, kun hiljaisuus pelottaa? Sitä olisi syytä miettiä ja kysyä ihan taivaan Isältä, Herra kun ilmoittaa usein itsensä rauhaisan ja hiljaisen Hengen katoamattomuuden kautta.
        Onhan pelastuskin vanhurskautta iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
        Tekniikan tehostein voluumien ilmaan heitto on kyllä enemmä kauhistuttavaa, kuin ihastuttavaa. Musiikki oi iso juttu meluaminen on aina rauhattomuutta lisäävä. Vauvasta vaariin pitäisi olla hyvä olla Herra läsnäolossa.
        Rakastan nuoria ja olen itsekin nuorekas, mutta järki on hyvä ottaa mukaan ei ole Jumala tahto, että kuulo menee Herran kuulossa, kuullaankohan me mitä Hän meille sanoo.
        En ole itsekää pelkkä virsien veisaaja, vaikka niistäkin tykkään, mutta liian kova musiikki ei ole enää tervettä.
        Uskon että nuorilla on tuskaa ja siteitä siksi täytyy mennä lujaa uskoon tulon jälkeenkim paahtaa täysillä, vaikka punainen valo palaa kyllä mä kerkiin, tyyliin!
        Ja sitten PAM!!! JA SYVÄ HILJAISUUUUUS,.... tulee ambulassi, mutta sitä ei enää tarvita.
        Mitäkö tuolla karmealla esimerkillä tarkoitan, kuulkaa mitä Herra haluaa puhua, Hän rakastaa teitä, eikä kiellä musiikin iloa , mutta ei saa turmella sillä terveyttä eikä toisten terveyttä varsinkaan.Hengellineninen tiaisuuus pitäisi olla niin rakennettu, ettei siellä voi pahoin kukaan muu kui ihminen joka ei halua tehdä parannusta.
        Mitä tulee Jeesuksen paluuseen, niin sitä ei tartte murehtia Hän tulee kun tulee, meidän tulee olla, joka hetki valmiit, Hänhän voi tulla Sinulle tai minulle mikä hetki tahansa, siksi Hän kehoitti valvomaan joka hetki.
        Mitä se valvominen on, kysynet?
        Se on sisäisen ihmisen elämää Jeesuksen opetuksen mukaan, kun olet ensin antanut Hänelle luvan tulla sydämesi Herraksi ja valtiaaksi, kun joku on meille rakas haluamme tehdä sitä mitä Hän pyytää, pyynnöt löytyy raamattua lukemalla
        rukoillen.
        Jumala antaa sisäisen rauhan, kun luovuttaa tahtoelämänsä Hänelle. Se on parasta mitä ihminen voi elämässään valita.
        Ei tarvitse miettiä tuleekohan Jeesus tänään huomenna vai milloin, kerran Hän tulee, ollaan me, joka hetki valmiit siinä on totuus.
        Ei meidän tarvitse edes tietää miten ja koska se meidän kohdalla tapahtuu, kun emme tiedä sitäkään koska meidä lähtö on, on kehoitettu vain pitämään sydän puhtaana, silloin on hyvä vaeltaa ja odottaa.
        Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä, sillä meidän synnit veivät Hänet ristille, Hän kuoli, että Sinä ja minä saamme sovituksen tottelemattomuudesta Jumalaa kohtaan.
        Hän antoi ihmiselle vapaan tahdon ja se on edelleen voimassa.Hän tarjoaa vapaútusta syntielämästämme, me olemme vastuussa haluammmeko. Voimaa meillä ei itsellä ole, mutta, se on yhden sanan varassa, niinkuin avioliitto, tahdon.
        Ellei morsian sano sulhaselle tahdon, Hänestä ei tule vaimoa miehelle.
        Eikä meistä taivaan kansalaisia ellemme sano Jeesukselle, tahdon.

        Jumalan pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, kuoleman jälkeen ihminen nousee siihen osaan, jonka hän eläessään valitsee:
        Jeesus Hyvä Paimen antoi henkensä edestämme, että meillä rauha olisi.
        Jeesuken veri on vieläkin tämän maan päällä, huutaen sovitusta Isän edessä taivaassa.
        Saamme tuoda syntisäkkimme Hänelle ja Hän ei Sinua hylkää, kun ei minuakaan suurta syntistä, vaan antaa voiman syntyä Hänen lapsekseen ja taivas matkaajaksi ja maailmaan voittamaan muitakin kuoleman tieltä iankaikkiseen elämään, joka alkaa jo täällä, maan päällä.
        Tie on kaita , mutta se on kuitenkin rikas tie ja aina turvattu. Aina on joku, joka kuulee Sinua, kun oikeesti Hänen puoleen käännyt,
        Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä ja vapauttaa synti tottumuksista, jos ei aina silmän räpäyksessä, mutta vapauttaa, tiedän mistä puhun.
        Hän myös vei ristille sairautemme, Hänen haavainsa kautta saamme parantua myös sairauksista, näin raamattu opettaa!
        Raamattu sanoo, niikuin Sinä uskot ,niin tapahtukoon.
        Älä odota antikristuksen tuloa odota ja elä Jeesukselle päivä kerrallaan.
        Kaikki asiat on silloin hyvin, kun Hän saa olla elämämme purressa.
        Taivaan Isä Sinua Siunatkoon ja ohjatkoon kaikissa elämän valinnoissa.
        REL

        ReL kirjoitit asiaa näin se menee amen.


    • tämän käsitän

      Raamattu antaa tukea toisellekin ylösotolle ja se on morsiamen ylösotto, se menee hääaterialle, mutta se joukko joka tulee
      myöhemmin ei pääse hääaterialle, vaan illalliselle.
      Morsiamen laita on erilainen ja se ei ole täällä loppuun asti, vaan se otetaan häihin enne näitä
      tapahtumia.
      Nyt on kuitenkin muistettava että siihen kuuluvat vain ne kristityt joilla on lampuissa öljyä.
      Tätä kuvaa vertaus viisaista ja tyhmistä neitsyistä.
      Viisailla oli öljyä ja he menivät ylkää vastaan, mutta tyhmillä ei ollut ja kun
      he menivät sitä hankkimaan, niin ylöstempaus tapahtui.
      Öljyhän kuvaa Pyhää
      Henkeä ja ilman sitä kukaan ei ole kelvollinen taivaaseen.
      Nämäkin odottivatJeesusta, eli he ovat uskovaisia, mutta he olivat kadottaneet voitelun
      ja heidän Jumalanpalveluksensa oli lihallista. Nämä ovat niitä kristittyjä, jotka
      joutuvat olemaan täällä loppuun asti, eli tuohon ylösottoon aivan lopussa.
      text-indent:15.3pt'>

      • Jeremijahu

        Nämä aikaisemmat selitykset sopivat paremmin Raamattuun. Mielikuvitus ei riitä tulkitsemaan Pyhiä Kirjoituksia. Tarvitaan Pyhää Henkeä.

        Tulkinnoissa monasti käytämme omaa vilkasta mielikuvitustamme ja lihamme heikkouden tähden hylkäämme Jumalallisen ilmoituksen. Okaamme raittiit ja valvokaamme, sillä emme tiedä, milloin se aika tulee?

        On vain yksi morsian, joka otetaan häihin. "Tyhmät neitsyet" eivät ole koskaan Jumalaa näkevä: Myähemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: "Herra, Herra, avaa meille!" Mutta hän vastasi ja sanoi:Totisesti, minä sanon teille: Minä en tunne teitä. Valvokaa, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä. Matt. 25:11-13.

        Olka pyhät sillä minä olen pyhä, Sanoo Herra. Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa.

        Jokainen me erehdymme joskus. Emme voi leimata ketään vääräksi profeetaksi, tekemättä ensin tarkempia tutkimuksia hänen opetuksistaan ja elämästään. Niiden tulee olla sopusoinnussa keskenää.

        Olen katsellut M.H. haastatteluja tv 7.ssa ja pannut merkille, että hän on aika kova tyyppi. Olkoon, että Herra on häntä käyttänyt. Onko hän täydellinen, sitä en tiedä?

        Tutkikaamme itse omaa elämäämme ja kirjoituksia. Herra on luvanut antaa viisautta jokaiselle, joka sitä häneltä anoo. Hän ei ketään johda harhaan. Kun etsit Herraa koko sydämestäsi, löydät hänet, Ja hän ohjaa jalkasi oikealle tielle, nimensä tähden.


      • raamattua
        Jeremijahu kirjoitti:

        Nämä aikaisemmat selitykset sopivat paremmin Raamattuun. Mielikuvitus ei riitä tulkitsemaan Pyhiä Kirjoituksia. Tarvitaan Pyhää Henkeä.

        Tulkinnoissa monasti käytämme omaa vilkasta mielikuvitustamme ja lihamme heikkouden tähden hylkäämme Jumalallisen ilmoituksen. Okaamme raittiit ja valvokaamme, sillä emme tiedä, milloin se aika tulee?

        On vain yksi morsian, joka otetaan häihin. "Tyhmät neitsyet" eivät ole koskaan Jumalaa näkevä: Myähemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: "Herra, Herra, avaa meille!" Mutta hän vastasi ja sanoi:Totisesti, minä sanon teille: Minä en tunne teitä. Valvokaa, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä. Matt. 25:11-13.

        Olka pyhät sillä minä olen pyhä, Sanoo Herra. Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa.

        Jokainen me erehdymme joskus. Emme voi leimata ketään vääräksi profeetaksi, tekemättä ensin tarkempia tutkimuksia hänen opetuksistaan ja elämästään. Niiden tulee olla sopusoinnussa keskenää.

        Olen katsellut M.H. haastatteluja tv 7.ssa ja pannut merkille, että hän on aika kova tyyppi. Olkoon, että Herra on häntä käyttänyt. Onko hän täydellinen, sitä en tiedä?

        Tutkikaamme itse omaa elämäämme ja kirjoituksia. Herra on luvanut antaa viisautta jokaiselle, joka sitä häneltä anoo. Hän ei ketään johda harhaan. Kun etsit Herraa koko sydämestäsi, löydät hänet, Ja hän ohjaa jalkasi oikealle tielle, nimensä tähden.

        laajemmin ja siellähän lukee että Hän antaa heille, kun he eivät hellitä. Luukas 11:59 Ja hän sanoi heille: "Jos jollakin teistä on ystävä ja hän menee hänen luoksensa yösydännä ja sanoo hänelle: 'Ystäväni, lainaa minulle kolme leipää,
        6. sillä eräs ystäväni on matkallaan tullut minun luokseni, eikä minulla ole, mitä panna hänen eteensä';
        7. ja toinen sisältä vastaa ja sanoo: 'Älä minua vaivaa; ovi on jo suljettu, ja lapseni ovat minun kanssani vuoteessa; en minä voi nousta antamaan sinulle'
        8. minä sanon teille: vaikka hän ei nousekaan antamaan hänelle sentähden, että hän on hänen ystävänsä, nousee hän kuitenkin sentähden, että toinen ei hellitä, ja antaa hänelle niin paljon, kuin hän tarvitsee.
        9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

        Ja vielä illallinen ja hääateria eivät ole sama asia ja häävieraita ei jätetä vihanaikaan, mutta illallisvieraat, kyllä jätetään ja he ovat sama sakki, kuin ne kaksi säkkipukuun pukeutunutta todistajaa.
        Nämä ovat niin lajoja asioita, että niitä ei voi tällä palstalla todistaa laajasti, vaan pitää kirjoittaa kirja, mitä olenkin väsännyt.
        Tässä jotain siitä, että vielä näinkin myöhään pelastuu ihmsiä ja ne eivät ole morsian, vaan 2 todistajaa, jotka ovat juutalaiset Jeesuksen vstaanotatneet uskovaiset ja se tyhmät neitesyet, jotka ovat sama kuin nämä kaksi todistajaa.

        Ilm 11:3-13 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
        4. Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
        5. Ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, lähtee tuli heidän suustaan ja kuluttaa heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, on hän saava surmansa sillä tavalla.
        6. Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei sadetta tule heidän profetoimisensa päivinä, ja heillä on valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikkinaisilla vitsauksilla, niin usein kuin tahtovat.
        7. Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.
        8. Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.
        9. Ja ihmiset eri kansoista ja sukukunnista ja kielistä ja kansanheimoista näkevät heidän ruumiinsa kolme ja puoli päivää, eivätkä salli, että heidän ruumiinsa pannaan hautaan.
        10. Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä, jotka maan päällä asuvat.
        11. Ja niiden kolmen ja puolen päivän kuluttua meni heihin Jumalasta elämän henki, ja he nousivat jaloilleen, ja suuri pelko valtasi ne, jotka näkivät heidät.
        12. Ja he kuulivat suuren äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät.
        13. Ja sillä hetkellä tapahtui suuri maanjäristys, ja kymmenes osa kaupunkia kukistui, ja maanjäristyksessä sai surmansa seitsemäntuhatta henkeä, ja muut peljästyivät ja antoivat taivaan Jumalalle kunnian.

        Öljypuu on Israel ja metsäöljypuu on pakanakristitty.
        Sak 4:1.24 Ja Herran enkeli, joka puhutteli minua, palasi ja herätti minut, niinkuin joku herätetään unestansa. Room 11:17. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
        18. niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
        19. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin."
        20. Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
        21. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
        22. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
        23. Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
        24. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
        2. Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen, katso: lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä.
        3. Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella."
        4. Minä lausuin ja sanoin näin enkelille, joka puhutteli minua: "Mitä nämä ovat, Herra?"
        5. Niin enkeli, joka puhutteli minua, vastasi ja sanoi minulle: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä sanoin: "En, Herra."
        6. Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.
        7. Mikä olet sinä, suuri vuori, Serubbaabelin edessä? Lakeudeksi sinä! Hän on paneva paikoillensa huippukiven huutojen kaikuessa: "Suosio, suosio sille!"
        8. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        9. "Serubbaabelin kädet ovat tämän temppelin perustaneet, ja hänen kätensä sen valmiiksi saattavat. Ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän luoksenne.
        10. Sillä kuka pitää halpana pienten alkujen päivän, kun nuo seitsemän Herran silmää, jotka tarkastavat koko maata, iloitsevat nähdessään luotilangan Serubbaabelin kädessä?"
        11. Ja minä lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nämä kaksi öljypuuta lampunjalan oikealla ja vasemmalla puolella?"
        12. Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?"
        13. Niin hän sanoi minulle näin: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä vastasin: "En, Herra."
        14. Hän sanoi: "Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä."

        Vielä
        Ilm 11:3-13 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
        4. Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa.
        Lampunjalka on seurakunta, Ilm 1:20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa."

        Kysyy kanttia ottaa raamatun mukainenkanta asioihin joihin on kirkoilla erilainen tulkinta, mutt enemmän tulee totella Jumalaa ja Hänen sanaansa kuin ihmisiä ja heidän selityksiään. Kiitos arvostelust ja sitä pitää olla ja se tekee kaikesta ratista, kun asioita tutkitaan ja haetaan se oikiea selitys raamatun mukaan ja unohdetaa ne perinnäissäännöt ja lihalliset selitykset.
        Jos tämä on Jumalasta niin Hän itse antaa lukijoille siitä Hengessä vatmuuden, sillä kun sana aukeaa niin se valisee ja ei jää epätietoutta.


      • amaaria
        raamattua kirjoitti:

        laajemmin ja siellähän lukee että Hän antaa heille, kun he eivät hellitä. Luukas 11:59 Ja hän sanoi heille: "Jos jollakin teistä on ystävä ja hän menee hänen luoksensa yösydännä ja sanoo hänelle: 'Ystäväni, lainaa minulle kolme leipää,
        6. sillä eräs ystäväni on matkallaan tullut minun luokseni, eikä minulla ole, mitä panna hänen eteensä';
        7. ja toinen sisältä vastaa ja sanoo: 'Älä minua vaivaa; ovi on jo suljettu, ja lapseni ovat minun kanssani vuoteessa; en minä voi nousta antamaan sinulle'
        8. minä sanon teille: vaikka hän ei nousekaan antamaan hänelle sentähden, että hän on hänen ystävänsä, nousee hän kuitenkin sentähden, että toinen ei hellitä, ja antaa hänelle niin paljon, kuin hän tarvitsee.
        9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

        Ja vielä illallinen ja hääateria eivät ole sama asia ja häävieraita ei jätetä vihanaikaan, mutta illallisvieraat, kyllä jätetään ja he ovat sama sakki, kuin ne kaksi säkkipukuun pukeutunutta todistajaa.
        Nämä ovat niin lajoja asioita, että niitä ei voi tällä palstalla todistaa laajasti, vaan pitää kirjoittaa kirja, mitä olenkin väsännyt.
        Tässä jotain siitä, että vielä näinkin myöhään pelastuu ihmsiä ja ne eivät ole morsian, vaan 2 todistajaa, jotka ovat juutalaiset Jeesuksen vstaanotatneet uskovaiset ja se tyhmät neitesyet, jotka ovat sama kuin nämä kaksi todistajaa.

        Ilm 11:3-13 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
        4. Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
        5. Ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, lähtee tuli heidän suustaan ja kuluttaa heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, on hän saava surmansa sillä tavalla.
        6. Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei sadetta tule heidän profetoimisensa päivinä, ja heillä on valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikkinaisilla vitsauksilla, niin usein kuin tahtovat.
        7. Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.
        8. Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.
        9. Ja ihmiset eri kansoista ja sukukunnista ja kielistä ja kansanheimoista näkevät heidän ruumiinsa kolme ja puoli päivää, eivätkä salli, että heidän ruumiinsa pannaan hautaan.
        10. Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä, jotka maan päällä asuvat.
        11. Ja niiden kolmen ja puolen päivän kuluttua meni heihin Jumalasta elämän henki, ja he nousivat jaloilleen, ja suuri pelko valtasi ne, jotka näkivät heidät.
        12. Ja he kuulivat suuren äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät.
        13. Ja sillä hetkellä tapahtui suuri maanjäristys, ja kymmenes osa kaupunkia kukistui, ja maanjäristyksessä sai surmansa seitsemäntuhatta henkeä, ja muut peljästyivät ja antoivat taivaan Jumalalle kunnian.

        Öljypuu on Israel ja metsäöljypuu on pakanakristitty.
        Sak 4:1.24 Ja Herran enkeli, joka puhutteli minua, palasi ja herätti minut, niinkuin joku herätetään unestansa. Room 11:17. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
        18. niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
        19. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin."
        20. Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
        21. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
        22. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
        23. Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
        24. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
        2. Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen, katso: lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä.
        3. Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella."
        4. Minä lausuin ja sanoin näin enkelille, joka puhutteli minua: "Mitä nämä ovat, Herra?"
        5. Niin enkeli, joka puhutteli minua, vastasi ja sanoi minulle: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä sanoin: "En, Herra."
        6. Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.
        7. Mikä olet sinä, suuri vuori, Serubbaabelin edessä? Lakeudeksi sinä! Hän on paneva paikoillensa huippukiven huutojen kaikuessa: "Suosio, suosio sille!"
        8. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        9. "Serubbaabelin kädet ovat tämän temppelin perustaneet, ja hänen kätensä sen valmiiksi saattavat. Ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän luoksenne.
        10. Sillä kuka pitää halpana pienten alkujen päivän, kun nuo seitsemän Herran silmää, jotka tarkastavat koko maata, iloitsevat nähdessään luotilangan Serubbaabelin kädessä?"
        11. Ja minä lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nämä kaksi öljypuuta lampunjalan oikealla ja vasemmalla puolella?"
        12. Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?"
        13. Niin hän sanoi minulle näin: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä vastasin: "En, Herra."
        14. Hän sanoi: "Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä."

        Vielä
        Ilm 11:3-13 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
        4. Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa.
        Lampunjalka on seurakunta, Ilm 1:20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa."

        Kysyy kanttia ottaa raamatun mukainenkanta asioihin joihin on kirkoilla erilainen tulkinta, mutt enemmän tulee totella Jumalaa ja Hänen sanaansa kuin ihmisiä ja heidän selityksiään. Kiitos arvostelust ja sitä pitää olla ja se tekee kaikesta ratista, kun asioita tutkitaan ja haetaan se oikiea selitys raamatun mukaan ja unohdetaa ne perinnäissäännöt ja lihalliset selitykset.
        Jos tämä on Jumalasta niin Hän itse antaa lukijoille siitä Hengessä vatmuuden, sillä kun sana aukeaa niin se valisee ja ei jää epätietoutta.

        Kaksi todistajaa on kaksi todistajaa - 2 profeettaa, kaksi ihmishenkilöä. Antikristus on jo täällä... Laskekaa herra Barack Obaman nimen luku ynnäämällä kirjaimet yhteen ja jättäkää O eli nolla laskematta.Älkääkä missään nimessä rakkaat siskot ja veljet antako laittaa mitään otsaanne tai oikeaan käteenne. Me ollaan nimittäin täällä kun sitä tullaan meille tuputtamaan ja se voi tapahtua jo tän vuoden sisään. Valvokaa ja rukoilkaa, mutta älkää panikoiko. Herran päivä on lähellä.


      • amaaria
        amaaria kirjoitti:

        Kaksi todistajaa on kaksi todistajaa - 2 profeettaa, kaksi ihmishenkilöä. Antikristus on jo täällä... Laskekaa herra Barack Obaman nimen luku ynnäämällä kirjaimet yhteen ja jättäkää O eli nolla laskematta.Älkääkä missään nimessä rakkaat siskot ja veljet antako laittaa mitään otsaanne tai oikeaan käteenne. Me ollaan nimittäin täällä kun sitä tullaan meille tuputtamaan ja se voi tapahtua jo tän vuoden sisään. Valvokaa ja rukoilkaa, mutta älkää panikoiko. Herran päivä on lähellä.

        Ystäväni sanoi osuvasti: Raamattua ei pidä tulkita - se pitää ymmärtää oikein:)


      • HNHNHNHNH

        TULEE TAKAISIN, VAIN KERRAN, JOS EI NÄIN OLISI JEESUS OLISI SEN SUORAAN SANONUT ETTÄ ENSIN HAEN TEIDÄT JA SITTEN TULEMME TAKAISIN. OTETAAN SE MIKÄ ON SELKEÄSTI SANOTTU RAAMATUSSA EIKÄ KEKSITÄ VERTAUKSISTA SELITYKSIÄ JOITA HALUAISIMME KUULLA. ILMESTYSKIRJA 20 SANOO SELVÄSTI ETTÄ ENSIMMÄISESSÄ YLÖSNOUSEMUKSESSA OVAT MUKANA NE JOTKA EIVÄT PEDONMERKKIÄ OTTANEET JA HEIDÄT TAPETTIIN. EI OLE ERIKSEEN MITÄÄN TEMPAUS YLÖSNOUSEMUSTA,AUTUAITA NE JOILLA ON OSA ENSIMMÄISESSÄ YL ;SSA , HEIHIN EI TOISELLA KUOLEMALLA OLE VALTAA.


    • Petri K

      Antikristus ilmestyy ennen Herran tuloa, ei Howard ole väärässä:
      2. Tess. 2:1-3:
      1.
      Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen. Me pyydämme, veljet,
      2. ettette heti menetä malttianne ja säikähdä, jos joku vedoten Hengen ilmoitukseen tai muka meidän puheeseemme tai kirjeeseemme väittää, että Herran päivä on jo käsillä.
      3. Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen.

    • kinkeripiiri

      Kannattaa lukea aiheesta kirjallisuutta ja tutkia raamattua.Pelkääminen epätietoisuudessa vie voimia suotta.Siru tai ei kyllä sitä tietää jos pitää luopua uskosta.Ei sitä vahinnossa joudu pois uskosta.

    • Joo...

      Suomi Venäläisten haltuun.

      Kuinkakohan mones kerta?

    • Nabi

      Hei pohdit ja koettelet tärkeitä aiheita :)

      Muutamassa saamassasi vastauksessa oli paljon sitä mitä itsekin pidän totena:

      Jeesus tulee ensin noutamaan uskovat ja vielä toisen kerran tuomitsemaan jolloin saatana sidotaan.. ilmestyskirja selvästi se kertoo. :)

      Ilmestyskirjasta on monia selittviä kirjoja ja tulkintojen sekavuus määrä laittaa pään pyrälle..

      Mitä tulee ilmeisesti tuohon - "profetiaan" tai "ilmestykseen" itselläni on ollut seuraava "nyrkkisääntö"

      1.en lähde kulkemaan ilmestyks/profetioiden perässä.

      2. Jumala pitää huolen profetiasta toteutuuko vai ei :)

      2.1 johdattaako profetia Jeesuksen luokse? "kuuluuko"siitä Pyhän Hengen ääni, kuuliaisuus Jumalan Sanalle - - samoin profetian antajan hengellinen tila? on ok?

      2.2 TÄRKEÄÄ! koeteltiinko profetia ja antoiko profetoiva itsensä koeteltavaksi? tämä jos mikä on unohtunut tänä päivänä -

      3. meidän tulee valvoa hengellistä tilamme päivittäin.

      suosittelen kirjaa armolahjat arkielämässä
      h: n. 20e :) sanaan tukeutuva kirja.


      Olen vajaan vuoden aikana saanut kuulla yhden "profetian" joka oli samanlaisia teemoja, olisiko ollut 1974 ja 1986 tulleita "profetioita"

      joissa on sama teema suomi ja venäjä ruotsi ja norja mutta odottelen ns."kolmatta vahvistusta"
      ennenkuin teen mitään suurempia johtopäätöksiä.

      ja kuitekin muistaen elään joka päivä lähellä Kristusta - eikä sekää ole ollut helppoa..

      joenkin haluan vielä rohkaista sua : jeesus sanoi Pyhä Henki on suurempi kuin mikä maailmassa on - ja se on antikristuksen henki. Rukoile ja ano kielilla rukoilemisen lahjaa ja kun saat, käytä sitä. itsellni on ja laulan myös kielillä :) se rakentaa sinua ja muista Raamatun lukeminen:)

      lopuksi antikristuksesta , eiköhän jätetä Jeesuksen diiliksi ja muistamme kertoa evankeliumia jokpaikassa jossa mahdollisuus on - tehoikkain henkimaailmojen poistaja - Täyttäköön Pyhä Henki sinut, ylistämään ja kiittämään Jumalaamme - Halleluja, Maranata!

      p.s olen Somerolta kotoisin.

      • Juuaaa

        Ainakin 1990-luvulla on tullut yksi suomalaisen profetia siitä, että jos Suomi ei käänny ja tukeudu Jumalaan niin käy köpelösti. Samoin mm. Jukka Rokalle tuli näky 16.3.2001 samantyylisesti, apua ei tule idästä eikä lännestä, vain Jumalalta.


    • pekkam

      kiitos herralle että joku näkee asian samalla tavalla kun mihnä olen kokenut ettei ole mitään erillistä ylöstempausta ennen jeesuksen toista tulemusta rupean olemaan pikkuhiljaa sata varma siitä. olen opettanut jo vuosia sillätavalla ennen kuin kuulin nyt äsken että howard opettaa samalla tavalla. tottakai howard voi mennä harhaan tai minä mutta tuntuu että salainen ylöstempaus on suomessa diktatuuri. jota vastaan ei saa nousta. maailmalla hyviä raamtunopettajia opettaa kuitenkin eri tavalla kuin helluntaiherätyksen näkemys suomessa(niin paljon kun jumala on käyttänyt tässä herätysliikkeessä olevia uskovia) lue osmo haaviston:mitä johannes näki. uskon et lopun aikana sana avautuu näiltäkin osin paremmin.

      • ja samalla

        huomaamme millä perusteella väärä profeetta pyritään tässä tunnistamaan: hän opettaa jossain kohdin toisin kuin itse olen tottunut kuulemaan!Tästä jos hieman Raamattua kohti vetäisi arviointiperusteita, löytyisi esim. Jeesuksen tunnustaminen lihaan tulleeksi Kristukseksi. Yleensä vielä on niinkin, että menestyneet ja dynaamiset opettajat pyritään osoittamaan vääriksi profeetoiksi - olisihan noloa jos he olisivatkin oikeita, kun en itse ole likimainkaan niin innoissani Jeesuksesta, enkä vie hänen asiaansa samalla tavoin eteenpäin.

        Tempaus tulee ajallaan ja tavallaan, ja samoin Jeesuskin, mutta Jeesuksen työtovereita mollaavien kannalta siina ei välttämättä ole aihetta iloon, ellei ensin tehdä parannusta.


    • Alexin

      Mielestäni Howard ei tuolla perusteella ole väärä profeetta. Näkemys uskovien ylöstempaamisesta ennen maailmanloppua on monien arvovaltaisten teologien ja useiden uskovien mielestä harhaoppi (myös Suomessa), aivan kuten Howardkin sanoi. Esimerkiksi Åbo akademin VT:n eksegetiikan ja judaistiikan professori Antti Laato on järkevästi ja Raamatulla perustellut, miksi uskovatkin ovat maailmassa kohtaamassa lopunajan kauhut. Yksin emme kuitenkaan jää, onhan Jeesus kanssamme jokaisena elämämme päivänä, kurjimmissakin olosuhteissa.

      Luulen, ettei antikristus ole vielä tullut, mutta pahan konkreettiset vaikutukset ovat myös Suomen yhteiskunnassa jokaisen nähtävillä. Kaiken moraalin ja hyvän naurunalaiseksi tekeminen on nyky-yhteiskunnassa täysin normaalia ja tämähän tietenkin on antikristuksen mielen mukaista toimintaa.

      Tulevista kansallisista vaikeuksista Venäjän kanssa olen kuullut monia profetioita ja aika näyttää tulevatko ne toteutumaan. Yksin mielipiteineen ei Howard kuitenkaan missään tapauksessa ole. Tule toki kuuntelemaan häntä ensi viikonloppuna, 18-20.4, Helsinkiin. Paikka on Astoria-sali, Iso Roobertinkatu 14, Ei ennakkoilmoittautumista, vapaa pääsy.

      • kokuksista

        ...ja mihin aikaan mahtavat kokoukset alkaa noina päivinä? Jos vaikkapa käväisisi katsomassa.


    • toinen!

      keskustelu

    • lukea kannattaa
    • miten asia

      on??

      • Ole tarkkana!

        raamattua. Hirveitä lopunajan eksyttäjiä, kuten suurin suurin osa.


      • Westsider
        Ole tarkkana! kirjoitti:

        raamattua. Hirveitä lopunajan eksyttäjiä, kuten suurin suurin osa.

        Väärät profeetat ja väärät opettajat ovat kyykäärmeen sikiöinä vääristämässä selkeää raamatun sanomaa,
        lopunajan vainoista ja ylösotosta. Erikoisen voimallisesti on asialla Sami A näillä palstoilla, Adventistien harhojen levityksessä. Tällä palstalla on parhaat neuvot, miten niihin harhoihin tulee suhtautua.

        Valmistautuminen vainoihin on arvokasta viisautta, sillä niihin joutuu jokainen, joka silloin on maanpäällä.
        On käyävä tie perille asti, Mestarin jalanjäljissä. Muut tiet vievät harhaan.


    • Valoa kansalle

      Napoleon lupasi Suomen Venäjän Tsaarille. Tämän sopimuksen jälkeisessä vuoden 1808 sodassa Venäjä miehitti Suomen.

      Samankaltainen tilanne tapahtui Molotov -Rippentrop-sopimuksen kohdalla. Saksa lupasi Suomen Venäjälle. Tällä kertaa Suomi kuitenkin yllättäen kesti talvisodassa ja säilyi itsenäisenä.

      Historialla on tapana toistaa itseään. Eli siis ei kahta kolmannetta. Kun suuret valtiot tekevät sopimuksia keskenään, se on kolmannen (Suomen) korvapuusti.

      Suurvaltojen liittoumat saattavat mielellään kyllä ottaa pienen Suomen jäsenekseen - vaihtorahakseen.

      Suomenlinnan kuninkaanporttiin kirjoitetussa tekstissäkin kehoitetaan Suomea olemaan tulevaisuudessa luottamatta vieraan apuun.

    • Westsider

      Sitä ne harhat saa aikaan

    • Westsider

      Muuta väittävät harhailee harhoissaan

      • Westsider

        Sieltä se hakemalla löytyy. Suosittelen. Kannattaa hakea.


    • Jumala on hyvä

      Niin tai näin, tempaus ennen vaivaa ja ahdistusta tai ahdistus ja vaiva ennen tempausta! Minulle se on aivan sama, joka tapauksessa tiedän mitä minun on juuri nyt tehtävä, lukeehan Raamatussa näin:

      Ilm. 3:11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

      Ilm. 22:7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"

      Ilm. 22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

      Ilm. 22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!


      1. Tess. 5: 1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
      2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
      3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
      4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
      5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
      6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
      7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
      8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
      9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
      11 Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.


      Aamen hallelujaa! Herran tie on suora, joka sitä tietä kulkee, ei eksy.

      Jes. 26:7 Vanhurskaan polku on suora, sinä teet vanhurskaan tien tasaiseksi.

      Ps. 119:128 Sentähden minä vaellan kaikessa suoraan, kaikkien sinun asetuksiesi mukaan; kaikkia valheen teitä minä vihaan.

      Sananl. 4:25 Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu.

      Sananl. 15:21 Hulluus on ilo sille, joka on mieltä vailla, mutta ymmärtäväinen mies kulkee suoraan.

      Gal. 2:14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"


      2. Piet. 2:15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,


      Jesaja 35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.

      Jes. 1:18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

      Roomalaiskirje 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
      12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

      Johannes 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

      12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

      http://www.uskoontulo.net/

    • Yksi mikrosiru

      "olemaan täällä antikristuksen" Tietenkin me ollaan täällä. Onhan niitä muunkinlaisia väitteitä, mutta eivät pidä paikkaansa.

    • pelkkiin kysymyksiin

      - Onko antikristus jo ilmestynyt?

      Varmaan on vaikuttanut, mutta ei ole valtakautensa alkanut ja kun alkaa, niin kestää vain sen 42 kuukautta.

      - Eikö uskovien ylöstempaus tapahdukaan ennen antikristuksen ilmestymistä?

      Ei tietenkään, niinkuin Paavali on aivan yksiselitteisen selvästä opettanut, lisäksi peto sotii pyhiä vastaan, joten vastaushan on selvä.

      - Eikö Jeesus tulekaan enää kuin vain kerran, vaikka piti tulla kaksi kertaa vielä?

      Jeesus tuli jo ensimmäisen kerran noin kaksi tuhatta vuotta sitten. Nyt tulee saattamaan valtakuntansa maan päälle, samoin sitoo Pahan lähes tuhanneksi vuodeksi.

      - Jättääkö Eurooppa Suomen pulaan venäjän (nousevan karhun) kanssa? Onko Suomi yksi niistä kylkiluista karhun hampaissa?

      Ei mitään käsitystä. Karhu on Persia eli Iran, mutta voiko tarkoittaa myös Venäjää, en teidä. Olen kyllä aiemmin ollut käsityksessä, että karhu on Venäjä, ja Saksa leopardi ja USA/Englanti Leijona, mutta nyttemin ovat menneet käsitykset tuonne luvatun maan Israelin ympärille niinkuin alunperin tarkoitus olikin ja nyttemminkin sopii aivan hyvin. Siitä tuleeko Venäjä hyökkäämään Suomeen, en osaa sanoa, mutta kannattaa rukoilla parannusta ja anteeksiantamusta ja vanhurskautta tälle kansakunnalle, ettei Jumalan tarvitse kurittaa miekalla, vaikka Jeesuksen opetuslapsille tulee kyllä maailman viha muutoinkin, mutta Jeesus on jo voittanut ja jokainen joka Herraa uskoo, tulee myös voittamaan maailman.

      Herran Jeesuksen armoa ja rauhaa.

    • Mikko Ainasoja

      Mikko Ainasoja tervehtii keskustelu foorumin väkeä. Kunnia kaikesta Jumalalle, aina ja ikuisesti, amen.

      Minä tuon sinulle tietoa pyhistä kirjoituksista Totuuden, valon valossa. ja tästä päivästä, ihmistä varomatta ja Jumalaa peläten.

      Sakarjan näky naisesta eefa-mitassa, luku 5. Tuo eefa-mitta, tuo viljaruukku, se kuvaa Rooman kirkkoa ja myös niitä kirkkoja, jotka hyväksyvät sen Jumalan huoneeksi maan päällä. Tuo nainen, se on Babylon, Portto, eli jumalattomuus. Babylon on toki suurempi, kuin tuo Rooman kirkko kaltaisineen, mutta sen sydä on, kiuin tuo kirkko, Rooman kirkko, josta se puskee ulos haureutensa viinin maihin ja kansoihin juovuttaen kaikki Porton haureudella, tuon Babylonin kaikien porttojen ja iljetysten äidin. Babylon on suuri, mutta Herra on suurempi joka pitää Babylonia kädessään, kuin kultaista maljaa, josta maailmaan rakastuneet juovat ja juiopuvat eivätkä enään toivu. Varokaa Babyloni viiniä, verta eli, elinvoimaa! Tuo sinerian maa on siis Babylon, eli Rooma. Tämä on tosi.

      Toinen totuut tähän päivään ja hetkeen Jumalan valossa. Väärä profeetta, tuo maiden ja kansojen eksyttäjä tekee työtään maailman uutisoinnissa ja tiedotteissa. Kun katsotte tuota vastaanotinta, tuota Pedon kuvaa, jolla on henki niin, että se pystyy puhumaan, niin kuulette ja näette seuraavaa: Danielin, Jumalalle rakkaan Danielin kirjassa mainitaan sarvi jolla on ihmisen silmän kaltaiset silmät ja suu joka puhuu suuria sanoja korkeinta vastaan. Katsokaa siis tämä vastaanotin näuyttää kuten ihminen näkee "sillä on ihmisen silmän kaltaiset silmät" Tämä pedon kuva, joka puhuu kuulostaa tältä, se puhuu kehitysteorioista ja luonnonilmiöistä "suu joka puhuu suuria sanoja" Se ei siis tule ihmisestä vaan Väärän profeetan hengestä. Älkää seuratko sitä, sillä se on tuomittu ja vain eksyttämässä kansoja ja maita eroon rakkaasta Herrastamme, armon Jumalan pyhästä Pojasta, Jeesuksesta Kristuksesta, amen

      Tulkaa lukemaan lisää sivuilleni, blogeihin Jumalan sanaa: Herran omat, Synagoga. Löydätte, kun haette minun nimeni kanssa. Olkaa rokealla mielellä ja tulkaa mukaan.

      [email protected]

    • KTS (Ei kirj.)

      Minulla on 1600-luvulla Ruotsissa painettu Sibyllan ennustuskirja, jossa on alkuperäisessä muodossaan nämä nykyajan fundamentalistivimpuloiden omimat eskatologiset näkemykset lopun ajoista ja se vahvistaa Raamatun näkemyksen. Googillahan ei ole mitään tekemistä Venäjän kanssa, vaan Goog on osa Israelia, Ruubenin sukukuntaa:

      1.Aikakirja:
      5:4 Jooelin pojat olivat: hänen poikansa Semaja, tämän poika Goog, tämän poika Siimei,

      Sibyllan lopun ajan kuvaukset kulminoituvat antikristuksen syntymään, joka tapahtuu Babyloniassa. Antikristus kuuluu tähän Ilmestyskirjasta sensuroituun Daanin sukukuntaan. Hänellä on myös edelläkävijä, eräälainen anti-Johannes Kastaja. Lusiferin henki täyttää antikristuksen ja hän uskottelee maailmalle tietävänsä Jumalasta ja Pyhästä Hengestä enemmän kuin kristityt siihen saakka ovat tietäneet. Enok ja Elias ilmestyvät saarnaamaan antikristusta vastaan. Antikristus kuitenkin kerää juutalaiset Jerusalemiin ja ilmoittaa olevansa heidän Messiaansa. Myös osa kristityistä uskoo häneen. Sitten hän saa liittolaisikseen kaksi kirottua juutalaista (twå förbannade Judar) Googin ja Maagogin. Tulee suuri verenvuodatus ja kristittyjen vaino. Antikristus tappaa Eenokin ja Eliaan ja heidän ruumiinsä jätetään näkyville kolmeksi ja puoleksi päiväksi. Sitten he heräävät eloon ja nousevat taivaaseen kaikken ihmetykseksi ja ällistykseksi.

      Antikristus ei hellitä, vaan laittaa nyt kannattajiensa käteen tai naamaan merkin, jolla vain voi ostaa tai myydä. Ilman merkkiä on henkikin höllässä. 50 päivää Enokin ja Elian taivaaseen noususta kuitenkin Kristus enkeleineen vihdoin ilmestyy ja asettaa valtaistuimensa öljymäelle. Antikristus kukistetaan ja viimeisellä tuomiolla vuohet siirretään helvettiin ja lampaat iankaikkiseen elämään.

      Näin siis Sibylla numero 13.

    • lähetyssaarnaaja

      Siis, kaikki me uskovaiset erehdymme kuka mitenkin. Mutta on hyvä luottaa Jumalaan, joka kaiken tietää. Olen luterilainen. Se tarkoittaa usein sitä, että missä on heikko ihminen ahdistuksessa ja ongelmissa, siellä on Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki kuitenkin läsnä.

      "Helluntailainen" sisäinen puoleni on uhmakas eli oman uskon tulee olla se, että ei pelota. Kun pelkää Jumalaa, niin mitään muuta ei tarvitse pelätä. Jos tulee ahdasta, voi huutaa Jeesusta auttamaan. Eikä luovuta. Ei mistään hinnasta luovuta.

    • htrsdgs

      Tässä hän oli aivan oikeassa eikä suomen kristikunnan yleinen näkemys mitenkään ole tuota "salaista ylöstempausta" tai "ennen ahdistuksen aikaa tapahtuvaa tempausta" puoltava (muilta osin en tunne hänen opetuksiaan enkä ota niihin kantaa). Tätä tempausasiaa koskien suomen kristikunnasta löytyy eri käsityksiä. Useiden helluntailaisten käsitys tempauksesta on toki tuollainen epäraamatullinen "salaista ylöstempausta" tai ennen "ahdistuksen aikaa tapahtuvaa ylöstempausta" puoltava mutta ihmekö tuo kun monet kristityt ottavat todesta muutenkin kaikki "porattiin reikä helvettiin" - sensaatiojutut ja sekoilevat nykyisin toronto-kundalini-healingroom-henkivirtojen ohjauksessa ja uskovat kaikenlaiset lopunajan valtakuntateologia-eksytykset ja muut sekoilut (huomatkaa että väkevä eksytys vie mukanaan kyllä valitutkin jos mahdollista ja nämä sekoilut lienevät juuri sitä! väkevä eksytys huipentunee loppua kohden.).

      Tempaus kyllä tapahtuu mutta kyseessä on se tapahtuma kun meidät temmataan kristusta vastaan VASTA KUN KRISTUKSESSA KUOLLEET OVAT JO NOUSSEET (ks. 1 Tess 4:15, alla) ja HERRA TULEE ALAS TAIVAASTA JULKISESTI (1 Tess 4:16). HERRAN TULEMUS EI OLE SALAINEN VAAN JULKINEN, KÄSKYHUUTO KUULUU (1 Tess 4:16) JA TULEMUS NÄKYY NIINKUIN SALAMA JA KAIKKI SUKUKUNNAT PARKUVAT (Matt 24:30). Tähän joku mielellään suoltaa hölynpölyä että "Jeesus tulee kaksi kertaa", ensin salaa ja sitten julkisesti mutta tämä on täyttä roskaa. Ei tule. NÄMÄ (1 Tess 4:16, Matt 24:30) KUVAAVAT SAMAA JULKISTA TAPAHTUMAA, HERRAN TOISTA TULEMISTA, ÄLKÄÄ USKOKO MUUTA!!! Mitään "salaista" ylöstempausta ei ole ja tempaus tapahtuu vasta ahdistuksen ajan lopussa, älkää uskoko muuta.

      (1 Tess 4:15->)
      15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että ME, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne HERRAN TULEMUKSEEN, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka OVAT NUKKUNEET. (huom: tässä ei tarkoiteta mitään ns. "jäljelle jääneitä")
      16. Sillä itse HERRA ON TULEVA ALAS taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa KUOLLEET NOUSEVAT YLÖS ENSIN;
      17. SITTEN MEIDÄT, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, TEMMATAAN yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

      -Huomatkaa yllä (1 Tess 4:16), HERRA TULEE ALAS KÄSKYHUUDON ym. KUULUESSA, tässä ei ole mitään salaista. Tämä on se sama tilanne kun Herran tulemus näkyy kuin salama (Matt 24:30) ja maan sukukunnat parkuvat, nämä kaksi eivät ole erillisiä tapahtumia, Herra ei tule JULKISESTI montaa kertaa vaan KERRAN! Sitten meidät (Tess 4:17, silloin kun siis Herra tulee julkisesti Tess 4:16) TEMMATAAN (Tess 4:17)! YMMÄRTÄKÄÄ, EI SALAISESTI VAAN JULKISESTI MAAN SUKUKUNTIEN PARKUESSA, PASUUNAN SOIDESSA, SALAMAN NÄKYESSÄ, EI ENNEN HERRAN TULEMUSTA VAAN HERRAN TULEMUKSEN YHTEYDESSÄ, VAIN AINOASTAAN SILLOIN JA VASTA SILLOIN MEIDÄT TEMMATAAN!!!!!!

      ALLA VIELÄ TEMPAUKSESTA TOISEEN TAPAAN KERROTTUNA, TÄSSÄ PUHUTAAN "VALITTUJEN KOKOAMISESTA". HUOMATKAA ETTÄ IHMISEN POJAN TULEMUS ON JULKINEN JA KAIKKI NÄKEVÄT SEN. KYSEESSÄ EI OLE MIKÄÄN SALAINEN YLÖSTEMPAUS. TEMPAUKSIA EI MYÖSKÄÄN OLE KAHTA, SITEN ETTÄ TÄTÄ ENNEN MUKA TAPAHTUISI SALAINEN YLÖSTEMPAUS JA SITTEN TÄMÄ VASTA LOPUKSI. HUOMATKAA KUINKA SUURI OSA TÄMÄNKIN PALSTAN PROFETIOISTA ON OSOITTAUNUT HÖLYNPÖLYKSI. SAMATEN, ns. "SALAISTA YLÖSTEMPAUSTA" KOSKEVAT PROFETIAT TULEVAT OSOITTAUTUMAAN HÖLYNPÖLYKSI.

      (Matt 24:30->)
      30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
      31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat KOKOAVAT HÄNEN VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

      -Huomatkaa, meidät temmataan ylös silloin kun kuolleet nousevat kun Herra tulee alas taivaasta. Ei niin että "hups, meidät temmattiin" ja Jeesus tulee vasta sitten 7 vuoden kuluttua.

      Helluntailaisten "salainen ylöstempaus" höpötykset ovat täyttä huuhaata ja sitä koskevat perustelut hataria. Niillä voi kyllä näennäisesti perustella jotain sinnepäin mutta ne eivät ole vakuuttavia ja niihin voidaan helposti esittää vasta-argumentteja. ÄLKÄÄ USKOKO MIHINKÄÄN ENNEN AHDISTUKSEN AIKAA TAPAHTUVIIN YLÖSTEMPAUKSIIN NIIN ETTE TULE PETTYMÄÄN! Sensijaan jos niihin uskotte niin petytte kun ette selviäkään ahdingosta kuin koira veräjästä.

      • UskovaM9177

      • htrsdgs
        UskovaM9177 kirjoitti:

        Defending the pre-trib rapture:

        http://raptureready.com/rr-pre-trib-rapture.html

        Kirjako tässä pitäisi lukea? tuopa nyt esille LYHYESTI NE SEIKAT joilla kumoat tuon ylempänä esittämäni lyhyen selvityksen siitä miksi "salaiset ylöstempaus" ja "tempaus ennen ahdistuksen aikaa" - jutut ovat täyttä hörhöilyä. Vai haluatko että postitan kymmenen linkkiä tuhannen sivun paksuisiin opuksiin ilman mitään tarkempia viitteitä siitä mitä ajan takaa?

        Ole hyvä ja kerro miten kumoat esittämäni selostuksen (1 Tess 4:15->, Matt 24:30->) siitä että "salaiset ylöstempaus" ja "tempaus ennen ahdistuksen aikaa" - jutut ovat täyttä VALHETTA?


      • Näinhän se on

        Sanassa Sanotaan, "Hän tulee kuin varas yöllä". Eli tällöin ihmisen lihan mieli lepää ja nukkuu eksyttävän maailman mielen johdosta. Silloin on kaksi naista pellolla toinen otetaan, toinen jätetään jne... Eli, silloin ei ole menossa Ilmestyskirjan kuvaamat suuret mullitukset ja tapahtumat ja niistä johtuva toivottomuus, eli aika, joka kuvaa Kristuksen toista tulemusta. Silloinhan olisi helppo skarpata ja omistautua valvomiseen, kun tietäisi milloin pitää valvoa. Joten Kristuksen ei olisi sitä erikseen tarvinnut teroittaa opetuslapsilleen, "sen minkä Minä Sanon, sen Sanon kaikille, Valvokaa, sillä ette tiedä hetkeä milloin Ihmisen Poika tulee". Myös Paavali sanoo autuaaksi sitä ihmistä, jonka osa on ensimmäisessä ylösnousemuksessa, eli ts. kuvaa sitä paremmaksi ylösnousemukseksi.

        Tästä ns. paremmasta ylösnousemisesta halusivat UT:n aikaiset ihmiset myöskin tulla osallisiksi Paavalin mukaan, kun suostuivat kärsimään Kristuksen tähden, monessa asiassa.

        Niin, en tarkoita em. sitä, ettei Kristikansalla olisi edessä kärsimyksiä ja ahdistusta. Päinvastoin ne tulevat ennen ensimmäistä ylöstempaustakin ja sen jälkeen tulee yleisen rauhan ja tyytyväisyyden päivät, minkä keskellä synnytystuskat yllättävät. Eli tapahtuu ensimmäinen ylösnousemus (tempaus) ja sen jälkeen alkaa Ilmestyskirjan tapahtumat. Tämä tempaus voi olla vuosien tai vuosikymmenien kuluttua, sillä sekin kohta Sanasta tulee täyttymään, "älköön kukaan olko kelvottoman palvelijan kaltainen, joka Herraansa odottaessaan sanoo, Herran tulo viipyy. Ja ryhtyy juomaan juoppojen ja pilkkaajien kanssa ja rupee lyömään Herran palvelijoita. Sen palvelijan Herran tulo täysin yllättää ja hakkaa hänet kappaleiksi".


      • gfdshrhy
        Näinhän se on kirjoitti:

        Sanassa Sanotaan, "Hän tulee kuin varas yöllä". Eli tällöin ihmisen lihan mieli lepää ja nukkuu eksyttävän maailman mielen johdosta. Silloin on kaksi naista pellolla toinen otetaan, toinen jätetään jne... Eli, silloin ei ole menossa Ilmestyskirjan kuvaamat suuret mullitukset ja tapahtumat ja niistä johtuva toivottomuus, eli aika, joka kuvaa Kristuksen toista tulemusta. Silloinhan olisi helppo skarpata ja omistautua valvomiseen, kun tietäisi milloin pitää valvoa. Joten Kristuksen ei olisi sitä erikseen tarvinnut teroittaa opetuslapsilleen, "sen minkä Minä Sanon, sen Sanon kaikille, Valvokaa, sillä ette tiedä hetkeä milloin Ihmisen Poika tulee". Myös Paavali sanoo autuaaksi sitä ihmistä, jonka osa on ensimmäisessä ylösnousemuksessa, eli ts. kuvaa sitä paremmaksi ylösnousemukseksi.

        Tästä ns. paremmasta ylösnousemisesta halusivat UT:n aikaiset ihmiset myöskin tulla osallisiksi Paavalin mukaan, kun suostuivat kärsimään Kristuksen tähden, monessa asiassa.

        Niin, en tarkoita em. sitä, ettei Kristikansalla olisi edessä kärsimyksiä ja ahdistusta. Päinvastoin ne tulevat ennen ensimmäistä ylöstempaustakin ja sen jälkeen tulee yleisen rauhan ja tyytyväisyyden päivät, minkä keskellä synnytystuskat yllättävät. Eli tapahtuu ensimmäinen ylösnousemus (tempaus) ja sen jälkeen alkaa Ilmestyskirjan tapahtumat. Tämä tempaus voi olla vuosien tai vuosikymmenien kuluttua, sillä sekin kohta Sanasta tulee täyttymään, "älköön kukaan olko kelvottoman palvelijan kaltainen, joka Herraansa odottaessaan sanoo, Herran tulo viipyy. Ja ryhtyy juomaan juoppojen ja pilkkaajien kanssa ja rupee lyömään Herran palvelijoita. Sen palvelijan Herran tulo täysin yllättää ja hakkaa hänet kappaleiksi".

        >Sanassa Sanotaan, "Hän tulee kuin varas yöllä". Eli tällöin ihmisen lihan mieli lepää ja nukkuu eksyttävän maailman mielen johdosta. Silloin on kaksi naista pellolla toinen otetaan, toinen jätetään jne... Eli, silloin ei ole menossa Ilmestyskirjan kuvaamat suuret mullitukset ja tapahtumat ja niistä johtuva toivottomuus, eli aika, joka kuvaa Kristuksen toista tulemusta. Silloinhan olisi helppo skarpata ja omistautua valvomiseen, kun tietäisi milloin pitää valvoa. Joten Kristuksen ei olisi sitä erikseen tarvinnut teroittaa opetuslapsilleen, "sen minkä Minä Sanon, sen Sanon kaikille, Valvokaa, sillä ette tiedä hetkeä milloin Ihmisen Poika tulee". Myös Paavali sanoo autuaaksi sitä ihmistä, jonka osa on ensimmäisessä ylösnousemuksessa, eli ts. kuvaa sitä paremmaksi ylösnousemukseksi.

        -Tämä nyt oli taas melkoista löpinää, tyypillistä höpöttelyä VAILLA MITÄÄN PAINAVIA RAAMATUNKOHTIA JOTKA OSOITTAISIVAT VÄITTEITÄ TODEKSI. Nekin raamatunkohdat joita lainattiin eivät ole sellaisia että niistä voisi päätellä näitä tempaukseen liittyviä väitteitä. Ymmärrätkö että ahdistuksen aika kestää sen verran kauan että vaikka voitkin ehkä päätellä eläväsi ahdistuksen ajassa et silti tiedä etenkään Herran tulon päivää tai hetkeä etkä todennäköisesti vuottakaan ja alat helposti ajattelemaan "Herran tulo viipyy vielä" vaikka tietäisitkin eläväsi ahdistuksen ajassa. Jos silloin lankeat synteihin pimenee myös ymmärryksesi ("öljysi loppuu") etkä varmasti osaa päätellä Herran tulon päivästä tai vuodesta sitäkään vähää. Kun ymmärryksesi on pimentynyt näin TULEE HERRA etenkin SINULLE KUIN VARAS. Jos öljysi riittää et siltikään tiedä päivää ja hetkeä ja myös tässä tapauksessa Herran tuloon liittyy yllätyksellisyyttä.

        >Myös Paavali sanoo autuaaksi sitä ihmistä, jonka osa on ensimmäisessä ylösnousemuksessa, eli ts. kuvaa sitä paremmaksi ylösnousemukseksi.

        -Ensimmäinen ylösnousemus on ahdistuksen ajan LOPULLA tapahtuva TEMPAUS (julkinen, Herran astuessa alas taivaasta 1 Tess 4:15->, Matt 24:30->, ei todellakaan mikään "salainen tempaus" tms.). Väärien ylösnousemus tapahtuu tämän jälkeen MUTTA TÄMÄ EI SUINKAAN TARKOITA SITÄ ETTÄ AHDISTUKSEN AIKA OLISI MUKA NÄIDEN YLÖSNOUSEMUSTEN VÄLISSÄ. Näiden ylösnousemusten välissä on sensijaan pikemminkin tuhatvuotinen valtakunta mutta vaikka ei olisikaan niin ahdistuksen aika ei taatusti ole näiden ylösnousemusten välissä etkä sellaista pystykään osoittamaan kuin joillakin hatarilla päättelyillä jotka eivät todista mitään.

        Sensijaan (1 Tess 4:15->, Matt 24:30->) osoittavat että TEMPAUS ON JULKINEN JA TAPAHTUU HERRAN TULEMUKSEN YHTEYDESSÄ EIKÄ ENNEN SITÄ. TÄMÄ ON AIVAN SELVÄÄ.


      • Näinhän se on
        gfdshrhy kirjoitti:

        >Sanassa Sanotaan, "Hän tulee kuin varas yöllä". Eli tällöin ihmisen lihan mieli lepää ja nukkuu eksyttävän maailman mielen johdosta. Silloin on kaksi naista pellolla toinen otetaan, toinen jätetään jne... Eli, silloin ei ole menossa Ilmestyskirjan kuvaamat suuret mullitukset ja tapahtumat ja niistä johtuva toivottomuus, eli aika, joka kuvaa Kristuksen toista tulemusta. Silloinhan olisi helppo skarpata ja omistautua valvomiseen, kun tietäisi milloin pitää valvoa. Joten Kristuksen ei olisi sitä erikseen tarvinnut teroittaa opetuslapsilleen, "sen minkä Minä Sanon, sen Sanon kaikille, Valvokaa, sillä ette tiedä hetkeä milloin Ihmisen Poika tulee". Myös Paavali sanoo autuaaksi sitä ihmistä, jonka osa on ensimmäisessä ylösnousemuksessa, eli ts. kuvaa sitä paremmaksi ylösnousemukseksi.

        -Tämä nyt oli taas melkoista löpinää, tyypillistä höpöttelyä VAILLA MITÄÄN PAINAVIA RAAMATUNKOHTIA JOTKA OSOITTAISIVAT VÄITTEITÄ TODEKSI. Nekin raamatunkohdat joita lainattiin eivät ole sellaisia että niistä voisi päätellä näitä tempaukseen liittyviä väitteitä. Ymmärrätkö että ahdistuksen aika kestää sen verran kauan että vaikka voitkin ehkä päätellä eläväsi ahdistuksen ajassa et silti tiedä etenkään Herran tulon päivää tai hetkeä etkä todennäköisesti vuottakaan ja alat helposti ajattelemaan "Herran tulo viipyy vielä" vaikka tietäisitkin eläväsi ahdistuksen ajassa. Jos silloin lankeat synteihin pimenee myös ymmärryksesi ("öljysi loppuu") etkä varmasti osaa päätellä Herran tulon päivästä tai vuodesta sitäkään vähää. Kun ymmärryksesi on pimentynyt näin TULEE HERRA etenkin SINULLE KUIN VARAS. Jos öljysi riittää et siltikään tiedä päivää ja hetkeä ja myös tässä tapauksessa Herran tuloon liittyy yllätyksellisyyttä.

        >Myös Paavali sanoo autuaaksi sitä ihmistä, jonka osa on ensimmäisessä ylösnousemuksessa, eli ts. kuvaa sitä paremmaksi ylösnousemukseksi.

        -Ensimmäinen ylösnousemus on ahdistuksen ajan LOPULLA tapahtuva TEMPAUS (julkinen, Herran astuessa alas taivaasta 1 Tess 4:15->, Matt 24:30->, ei todellakaan mikään "salainen tempaus" tms.). Väärien ylösnousemus tapahtuu tämän jälkeen MUTTA TÄMÄ EI SUINKAAN TARKOITA SITÄ ETTÄ AHDISTUKSEN AIKA OLISI MUKA NÄIDEN YLÖSNOUSEMUSTEN VÄLISSÄ. Näiden ylösnousemusten välissä on sensijaan pikemminkin tuhatvuotinen valtakunta mutta vaikka ei olisikaan niin ahdistuksen aika ei taatusti ole näiden ylösnousemusten välissä etkä sellaista pystykään osoittamaan kuin joillakin hatarilla päättelyillä jotka eivät todista mitään.

        Sensijaan (1 Tess 4:15->, Matt 24:30->) osoittavat että TEMPAUS ON JULKINEN JA TAPAHTUU HERRAN TULEMUKSEN YHTEYDESSÄ EIKÄ ENNEN SITÄ. TÄMÄ ON AIVAN SELVÄÄ.

        Niin, sen mitä kirjoitin on tarkoitettu Raamattunsa hyvin tuntevalle henkilölle, jolloin pelkkä sanallinen vihjaisu tuottaa Raamatun tuntijalle käsityksen heti mistä on kysymys, ilman, että täytyisi alkaa lukuja ja jakeita erikseen kirjaamaan. Näin oli mm. alkuseurakunnan aikaan, kun kiersi Kahdentoista Apostolin Oppi - niminen kirjakäärö . Eli lyhyt maininta antoi asian tuntevalle heti tiedon mistä on kysymys.

        Se, että röyhkeästi mesoat ja panettelet ei todista sinun tietämyksestäsi muuta, kuin sen olevan heikolla tasolla ja riippuvainen oma voimaisuudestasi. Eli Hengen hedelmät sinulta puuttuvat, mikä osoittaa vielä sinun olevan kaukana Pyhityksen tieltä, ja olet vielä oikeasti maidosta riippuvainen. Joten kasva ensin Pyhityksen tiellä ja toivo saavasi sillä tiellä Raamatun Sanan mukaisia Hengen hedelmiä, niin kirjoittele sitten uudestaan, muuten petät itseäsi ja niitä jotka kirjoituksiasi lukevat.


      • gfdshrhy
        Näinhän se on kirjoitti:

        Niin, sen mitä kirjoitin on tarkoitettu Raamattunsa hyvin tuntevalle henkilölle, jolloin pelkkä sanallinen vihjaisu tuottaa Raamatun tuntijalle käsityksen heti mistä on kysymys, ilman, että täytyisi alkaa lukuja ja jakeita erikseen kirjaamaan. Näin oli mm. alkuseurakunnan aikaan, kun kiersi Kahdentoista Apostolin Oppi - niminen kirjakäärö . Eli lyhyt maininta antoi asian tuntevalle heti tiedon mistä on kysymys.

        Se, että röyhkeästi mesoat ja panettelet ei todista sinun tietämyksestäsi muuta, kuin sen olevan heikolla tasolla ja riippuvainen oma voimaisuudestasi. Eli Hengen hedelmät sinulta puuttuvat, mikä osoittaa vielä sinun olevan kaukana Pyhityksen tieltä, ja olet vielä oikeasti maidosta riippuvainen. Joten kasva ensin Pyhityksen tiellä ja toivo saavasi sillä tiellä Raamatun Sanan mukaisia Hengen hedelmiä, niin kirjoittele sitten uudestaan, muuten petät itseäsi ja niitä jotka kirjoituksiasi lukevat.

        >Niin, sen mitä kirjoitin on tarkoitettu Raamattunsa hyvin tuntevalle henkilölle, jolloin pelkkä sanallinen vihjaisu tuottaa Raamatun tuntijalle käsityksen heti mistä on kysymys, ilman, että täytyisi alkaa lukuja ja jakeita erikseen kirjaamaan.

        -Eli voit huoletta jättää tässäkin perustelematta raamatunkohdilla sen mitä sanot koska "raamattunsa hyvin tuntevalle" tämä on tarpeetonta ja voit perustella "SALAISEN TEMPAUKSEN" JA "TEMPAUKSEN ENNEN AHDISTUKSEN AIKAA" esittämilläsi mutu-päätelmillä. Tiedätkö, epäilen vahvasti raamatun tuntemustasi. Kuulostaa siltä että nojaudut vapaiden suuntien perinnäissääntöihin joihin uskot ilman epäilyitä vaikket niitä osaakaan perustella. Kaiketi sinulle pitäisi olla selvää että raamatun ulkopuolisten uskomusten merkitys raamatun sanaa vastaan on hyvin heikko.


        >Näin oli mm. alkuseurakunnan aikaan, kun kiersi Kahdentoista Apostolin Oppi - niminen kirjakäärö . Eli lyhyt maininta antoi asian tuntevalle heti tiedon mistä on kysymys.

        -Nykyisin on levitetty niin paljon harhoja että liikkeellä on jos jonkinlaista juttua. Muun muassa tukemasi tempausopit eivät tietääkseni ole kovinkaan vanhoja (vain joitakin vuosisatoja vanhoja) eivätkä missään nimessä perustu raamattuun tai alkuseurakunnan opinkappaleisiin.


        >Se, että röyhkeästi mesoat ja panettelet ei todista sinun tietämyksestäsi muuta, kuin sen olevan heikolla tasolla ja riippuvainen oma voimaisuudestasi.

        -Ei ole mikään pakko olla hiirulainen joka inisee. Kiivaus sanan puolesta mutu-juttuja ja perinnäissääntöjä vastaan on aivan raamatullista. En panettele sinua vaan ilmaisen vahvasti että tuomasi perustelut ovat heikkoja ja väitän edelleenkin näin. En vetoa tietämykseeni vaan niihin SELKEISIIN raamatunkohtiin joita toin esille (1 Tess 4:15->, Matt 24:30->). Väitän ettet löydä samalla tavoin selkeitä ennen ahdistuksen aikaa muka tapahtuvaa tempausta tukevia raamatunkohtia ja epäilen suuresti ettei käsityksesi perustu raamattuun vaan perinnäissääntöihin tai muuhun harhaan. On myös aivan raamatullista nimittää erinäisiä harhaoppisia löpinöitä ämmien loruiksi. En panettele sinua vaan sanoin perustelusi olleen löpinöiden tasolla mitä ne ovat, tyypillisiä ämmien lorujahan nuo olivat. Tokihan niissä jotain järkeä oli, onhan ämmien loruissakin jotain järkeä, eihän niitäkään muuten kukaan uskoisi. Joka tapauksessa, esittämäsi asiat olivat pelkkiä heikkoja inhimillisiä päätelmiä. Tuo esille raamatunkohdat jotka SELKEÄSTI osoittavat salaisen ylösoton tai ennen ahdistuksen aikaa tapahtuvan tempauksen todellisuuden. Ongelmasi on ettet löydä sellaisia kohtia jotka (1 Tess 4:15->, Matt 24:30->) - tapaan ovat selkeitä ja joudut menemään perusteluissasi epäsuorien heikkojen päätelmien tasolle. Muuta siis käsityksiäsi tästä opinkohdasta!

        >Eli Hengen hedelmät sinulta puuttuvat, mikä osoittaa vielä sinun olevan kaukana Pyhityksen tieltä, ja olet vielä oikeasti maidosta riippuvainen. Joten kasva ensin Pyhityksen tiellä ja toivo saavasi sillä tiellä Raamatun Sanan mukaisia Hengen hedelmiä, niin kirjoittele sitten uudestaan, muuten petät itseäsi ja niitä jotka kirjoituksiasi lukevat.

        -Hyvinpä sinä minut luulet tuntevasi. Vai luuletko että kyseessä oli tiedon sana? Jos luulet niin väärin meni tällä kertaa. Ei minun tarvitse vastata harhaoppisiin väitteisiin kuin hiirulainen, ei sellainen ole sitä Hengen Hedelmää. Tiedätkö, rakenna itse jotain muuta kuin perinnäissäännöistä tai muista mutu-jutuista koottua olkimajaa jota et pysty raamatulla perustelemaan tai tuo sitten asiasi esille SELKEÄSTI RAAMATULLA PERUSTELLEN. Pysy kiinni luotettavassa sanassa (1 tiit 1:9) äläkä epäsuorissa inhimillisissä päätelmissä joita myös vapaiden suuntien perinnäissäännöt ja ilmaisut/sloganit ovat pullollaan. Vai väitätkö että esim. helluntailaisuus tai muu vapaasuuntalaisuus on niin puhdasoppista että voit ilman muuta luottaa helluntailiikkeessä vallinneisiin käytäntöihin "kun nehän ilman muuta perustuvat raamattuun"? Jos tilantesi on tällainen niin aloita vaikka perustelemalla RAAMATULLA naispastorien asema helluntailiikkeessä. Tänne kirjoitteluun en myöskään kysy lupaa sinulta enkä rupea hiirulaiseksi perinnäissääntöjen sietämisessä, raamatullinen esimerkki ei puolla sellaista toimintatapaa.

        (1 tiit 1:9)
        "..hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet. "

        Joka tapauksessa tämä kritiikki jonka kohdistin toimintatapaasi ja esille tuomiisi asioihin ei tarkoita sitä että väittäisin sinun olevan uskosta osaton tai pahantekijä. Ei suinkaan, arvelen sinun ojentautuneen Herran tahdon mukaisesti monissa asioissa ja tehneen paljon hyvää! Ojentaudu siis sanan mukaiseen käsitykseen tässä tempausasiassakin niinkuin monissa muissakin asioissa olet ojentautunut ja luovu perinnäissäännöistä ja muista käsityksistä joita et voi selkästi perustella raamatulla. Lopuksi toivotan Herran siunausta.


      • UskovaM1977
        htrsdgs kirjoitti:

        Kirjako tässä pitäisi lukea? tuopa nyt esille LYHYESTI NE SEIKAT joilla kumoat tuon ylempänä esittämäni lyhyen selvityksen siitä miksi "salaiset ylöstempaus" ja "tempaus ennen ahdistuksen aikaa" - jutut ovat täyttä hörhöilyä. Vai haluatko että postitan kymmenen linkkiä tuhannen sivun paksuisiin opuksiin ilman mitään tarkempia viitteitä siitä mitä ajan takaa?

        Ole hyvä ja kerro miten kumoat esittämäni selostuksen (1 Tess 4:15->, Matt 24:30->) siitä että "salaiset ylöstempaus" ja "tempaus ennen ahdistuksen aikaa" - jutut ovat täyttä VALHETTA?

        No ensinnäkin kyse ei ole salaisesta tempauksesta. Kun ihmisiä katoaa miljoonittain, niin kyllä se huomataan. Siinä mielessä se on salainen tosin, että se tulee "varas yöllä" ja jokainen yllättyy. Jos nyt tempaus tapahtuukin vasta ahdistuksen ajan lopussa, silloin se voidaan helposti laskea Raamatussa annettujen lukujen perusteella. Eikä se ole "kuin varas yöllä" tempaus tai yllätys.

        Kyllä mä väitän, että Matt. 24 ja 1. Tess 4 puhuvat eri asioista. Ylösnousemista ei ole Matt 24:ssä kun taas Paavalin kirjeessä se on selvä. Normaali ihmisen keho muuttuu ylösnousemuskehoksi ja sit noustaa tuuliin ja pilviin.

        Herran paluu on kahdessa vaiheessa. Eka uskovien ylöstempaus. Eli kuolleet uskovat ja sit elossa olevat Paavalin kertoman mukaan. Ja sitten ahdistuksen ajan jälkeen Herra tulee maan päälle. Tätä julistettiin jo alusta pitäen.

        Raamatussa on selkeitä kohtia, jossa Herra sanoo pelastavansa omansa tulevasta vihasta. Siis ettemme joudu sinne.

        Raamattu ei selkeästi sano että tempaus tapahtuisi ahdistuksen ajan jälkeen tai ennen ahdistusta. Se pitää osata päätellä faktoista.

        Jumala on aina pelastanut omansa tuomioilta. Sodoman ja Gomorrasta pelastettiin Loot, vedenpaisumuksen alta pelastettiin Nooa perheineen ja on Hän luvannut pelastaa omansa tulevasta vihastakin. 1. Tess 5:9, Ilm. 3:10.

        Ja sitä paitsi ennen ahdistuksen aikaa tapahtuva tempaus voisi tapahtua milloin tahansa ja se jos mikä pitää uskovan varpaillaan ja valmiina.


      • hei haloo
        UskovaM1977 kirjoitti:

        No ensinnäkin kyse ei ole salaisesta tempauksesta. Kun ihmisiä katoaa miljoonittain, niin kyllä se huomataan. Siinä mielessä se on salainen tosin, että se tulee "varas yöllä" ja jokainen yllättyy. Jos nyt tempaus tapahtuukin vasta ahdistuksen ajan lopussa, silloin se voidaan helposti laskea Raamatussa annettujen lukujen perusteella. Eikä se ole "kuin varas yöllä" tempaus tai yllätys.

        Kyllä mä väitän, että Matt. 24 ja 1. Tess 4 puhuvat eri asioista. Ylösnousemista ei ole Matt 24:ssä kun taas Paavalin kirjeessä se on selvä. Normaali ihmisen keho muuttuu ylösnousemuskehoksi ja sit noustaa tuuliin ja pilviin.

        Herran paluu on kahdessa vaiheessa. Eka uskovien ylöstempaus. Eli kuolleet uskovat ja sit elossa olevat Paavalin kertoman mukaan. Ja sitten ahdistuksen ajan jälkeen Herra tulee maan päälle. Tätä julistettiin jo alusta pitäen.

        Raamatussa on selkeitä kohtia, jossa Herra sanoo pelastavansa omansa tulevasta vihasta. Siis ettemme joudu sinne.

        Raamattu ei selkeästi sano että tempaus tapahtuisi ahdistuksen ajan jälkeen tai ennen ahdistusta. Se pitää osata päätellä faktoista.

        Jumala on aina pelastanut omansa tuomioilta. Sodoman ja Gomorrasta pelastettiin Loot, vedenpaisumuksen alta pelastettiin Nooa perheineen ja on Hän luvannut pelastaa omansa tulevasta vihastakin. 1. Tess 5:9, Ilm. 3:10.

        Ja sitä paitsi ennen ahdistuksen aikaa tapahtuva tempaus voisi tapahtua milloin tahansa ja se jos mikä pitää uskovan varpaillaan ja valmiina.

        Nyt menee kyllä puurot ja vellit sekaisin. Jumala pelastaa omansa vihasta, mutta mistä vihasta? Omasta vihastaan! Niin kuin esimerkkisikin osoittavat, Jumala ei jätä uskovia kokemaan Hänen vihaansa, joka lankeaa tuomioksi ihmiskunnalle.

        Täytyy ymmärtää, että ilmestyskirjassa on kaksi vihaa; Saatanan vihan aika ja Jumalan vihan aika. Me olemme täällä Saatanan vihan aikana eikä meitä temmata pois sen edestä. Sen sijaan emme ole täällä enää Jumalan vihan maljoja vuodatettaessa vaan Hän säästää omansa siltä aivan niin kuin Lootin ja Nooankin esimerkeistä huomaamme.


    • Jochanan (Ei kirj.)

      Mitä tempaukseen tulee, olen samaa mieltä Michael Howardin ja edellisen kirjoittajan kanssa. Siitä olen kuitenkin eri mieltä, että pretrib-tempausopissa olis kyse siitä "lopun aikojen suuresta eksytyksestä", josta Jeesus puhui.

      Mikään sellainen oppi, jossa kuitenkin uskotaan viime kädessä puhtaaseen ja vääristämättömään EVANKELIUMIIN eli meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen, niin kuin apostolit Hänestä opettivat, ei ole tämä eksytys. Nää väärät tempausopit sun muut menee siinä, missä väärät kasteopitkin. Ne on kehällisiä oppeja, jotka eivät kosketa itse evankeliumia. Jeesus sanoo tästä eksytyksestä, joka edeltää Hänen takaisin tulemistaan:

      "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät SUURIA TUNNUSTEKOJA JA IHMEITÄ, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." (Matt.24:24)

      Nää ihmeet tulee olemaan niin massiivisia, että koko maailma pysähtyy niiden edessä. Koko maailma tulee hämmästelemään niiden väärien profeettojen ja antikristuksen kätyreiden ihmeitä ja tunnustekoja ja uskomaan näihin. Koko maailma eksytetään.

      Vähän siis suhteellisuuden tajua peräänkuulutan! Tää pretrib-oppi kaatuu ihan keskustelemalla ja yksinkertaisilla raamatunperusteilla. Ihan niin kuin armonvälineoppikin. Joten rohkeesti vaan kaatamaan näitä oppeja sen sijaan, etät jäädään paikoilleen kauhistelemaan "eksytystä".

      • KTS (ei kirj.)

        Joo ja israelfanitusopinkin mää oon kaatanu jo mont kertaa enkä oo ees hengästyny...:O


      • Jochanan (Ei kirj.)
        KTS (ei kirj.) kirjoitti:

        Joo ja israelfanitusopinkin mää oon kaatanu jo mont kertaa enkä oo ees hengästyny...:O

        Sullonki ne duracellit, helppo sun on sanoo! Kylhän mulki aika paljon tätä energiaa riittää näillä palstoilla roikkumiseen, vaikka käynki vaan testosteronin voimalla.

        Mut se on sentään luontasta... :O


      • htrsdgs

        Jochanan kirjoitti:
        >Mitä tempaukseen tulee, olen samaa mieltä Michael Howardin ja edellisen kirjoittajan kanssa.

        -HYVÄ! Kuten itsekin tiedät asia on aivan selvä mutta siitä huolimatta jatkuvasti putkahtaa näitä vääriä väitteitä ja ihmiset ikäänkuin unohtavat nuo olennaiset seikat millä nuo väärät väitteet voi kumota. Siksi tarvitaan yksinkertaisten asioiden jankutusta. Hyvä jos itsekin harrastat sellaista sillä sinulla on suuri vastuu ymmärtämyksesi tähden. Sinulle on paljon annettu (vrt. monet muut jotka nykysin sekoilevat "ämmien loruja" uskoen ja höpöttäen) JA SINULTA PALJON VAADITAAN!

        >Joten rohkeesti vaan kaatamaan näitä oppeja sen sijaan, etät jäädään paikoilleen kauhistelemaan "eksytystä".

        -olet pitkälti oikeassa mutta mm. luterilaisen kirkon tila on kauhistuttava vaikka 50 vuoden takaiseen verrattuna. tämä on mielestäni kauhistelemisen arvoista ja muistuttaa ihmisiä olemaan mukautumatta tämän maailmanajan mukaan.

        >pretrib-tempausopissa

        -vierastan näiden termien käyttöä.

        >Vähän siis suhteellisuuden tajua peräänkuulutan!

        -huomaa mitä sanoin: "huomatkaa että väkevä eksytys vie mukanaan kyllä valitutkin jos mahdollista ja nämä sekoilut lienevät juuri sitä! väkevä eksytys huipentunee loppua kohden." En suoranaisesti väittänyt että tässä on taustalla väkevä eksytys mutta arvelen sellaista. Toisaalta myöskään omat kannanottosi eivät vakuuta minua siitä etteivätkö tempausopit voisi olla osana laajaa eksytyskokonaisuutta (="väkevä eksytys").

        JOKATAPAUKSESSA LOISTAVAA ETTÄ VASTUSTAT TEMPAUSHARHOJA JA KUMOAT NIITÄ.


      • Näinhän se on
        htrsdgs kirjoitti:

        Jochanan kirjoitti:
        >Mitä tempaukseen tulee, olen samaa mieltä Michael Howardin ja edellisen kirjoittajan kanssa.

        -HYVÄ! Kuten itsekin tiedät asia on aivan selvä mutta siitä huolimatta jatkuvasti putkahtaa näitä vääriä väitteitä ja ihmiset ikäänkuin unohtavat nuo olennaiset seikat millä nuo väärät väitteet voi kumota. Siksi tarvitaan yksinkertaisten asioiden jankutusta. Hyvä jos itsekin harrastat sellaista sillä sinulla on suuri vastuu ymmärtämyksesi tähden. Sinulle on paljon annettu (vrt. monet muut jotka nykysin sekoilevat "ämmien loruja" uskoen ja höpöttäen) JA SINULTA PALJON VAADITAAN!

        >Joten rohkeesti vaan kaatamaan näitä oppeja sen sijaan, etät jäädään paikoilleen kauhistelemaan "eksytystä".

        -olet pitkälti oikeassa mutta mm. luterilaisen kirkon tila on kauhistuttava vaikka 50 vuoden takaiseen verrattuna. tämä on mielestäni kauhistelemisen arvoista ja muistuttaa ihmisiä olemaan mukautumatta tämän maailmanajan mukaan.

        >pretrib-tempausopissa

        -vierastan näiden termien käyttöä.

        >Vähän siis suhteellisuuden tajua peräänkuulutan!

        -huomaa mitä sanoin: "huomatkaa että väkevä eksytys vie mukanaan kyllä valitutkin jos mahdollista ja nämä sekoilut lienevät juuri sitä! väkevä eksytys huipentunee loppua kohden." En suoranaisesti väittänyt että tässä on taustalla väkevä eksytys mutta arvelen sellaista. Toisaalta myöskään omat kannanottosi eivät vakuuta minua siitä etteivätkö tempausopit voisi olla osana laajaa eksytyskokonaisuutta (="väkevä eksytys").

        JOKATAPAUKSESSA LOISTAVAA ETTÄ VASTUSTAT TEMPAUSHARHOJA JA KUMOAT NIITÄ.

        Ei ole olemassa mitään tempausharhaa mikä olisi eksytys, ne kaikki ovat kuin tienviittoja kohti Kristusta, joissa tosissa kohdin lukee selkeämmin ja toisissa kohdin vähän epäselvemmin, "tuossa suunassa on Kristuksesta riippuvainen joka päivinen elämä". Kaikki eksytys on vihollisesta lähtösin ja sen tehtävänä on viedä ihmisiä pois Kristuksen luota. Jos ja kun tämä tempausoppi saa Kristityt Valvomaan omaan hengellistä tilaansa Raamatun Sanan Valossa, niin sehän johtaa toiseen loppu tulokseen, kuin itse eksytyksen tarkoitus ja päämäärä. Jos se tempausoppi olisi vihollisesta, ja se vie Kristittyjä yhä enemmän Kristusta kohti, niin tällöinhän saatana olisi riitautunut itsensä kanssa. Eli älkää antako eksyttää itseänne, vaan antautukaa Kristityt joka päivä Valvomaan omaa hengellistä elämäänne rukouksessa Raamatun Sanan Valossa ja tehkää Uskon tekoja joka hetki, kun siihen on käytännössä vain mahdollisuus, eikä vain virtuaalisesti. Joten älkää uskoko näitä mesoajia, joilta puuttuvat Hengen hedelmät, heidät on jo punnittu ja köykäisiksi havaittu.

        Kyllä ahdistuksen ajat ja kärsimykset tulevat ennen tempausta, mutta niissä hetkissä, kun katsomme Ristillä Kärsivää Kristusta, niin meidänkin kärsimykset saavat todellisen tarkoituksen. Näin meidän tulisi katsoa Häneen jo tästä päivästä lähtien.


      • htrsdgs
        Näinhän se on kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään tempausharhaa mikä olisi eksytys, ne kaikki ovat kuin tienviittoja kohti Kristusta, joissa tosissa kohdin lukee selkeämmin ja toisissa kohdin vähän epäselvemmin, "tuossa suunassa on Kristuksesta riippuvainen joka päivinen elämä". Kaikki eksytys on vihollisesta lähtösin ja sen tehtävänä on viedä ihmisiä pois Kristuksen luota. Jos ja kun tämä tempausoppi saa Kristityt Valvomaan omaan hengellistä tilaansa Raamatun Sanan Valossa, niin sehän johtaa toiseen loppu tulokseen, kuin itse eksytyksen tarkoitus ja päämäärä. Jos se tempausoppi olisi vihollisesta, ja se vie Kristittyjä yhä enemmän Kristusta kohti, niin tällöinhän saatana olisi riitautunut itsensä kanssa. Eli älkää antako eksyttää itseänne, vaan antautukaa Kristityt joka päivä Valvomaan omaa hengellistä elämäänne rukouksessa Raamatun Sanan Valossa ja tehkää Uskon tekoja joka hetki, kun siihen on käytännössä vain mahdollisuus, eikä vain virtuaalisesti. Joten älkää uskoko näitä mesoajia, joilta puuttuvat Hengen hedelmät, heidät on jo punnittu ja köykäisiksi havaittu.

        Kyllä ahdistuksen ajat ja kärsimykset tulevat ennen tempausta, mutta niissä hetkissä, kun katsomme Ristillä Kärsivää Kristusta, niin meidänkin kärsimykset saavat todellisen tarkoituksen. Näin meidän tulisi katsoa Häneen jo tästä päivästä lähtien.

        >Jos ja kun tämä tempausoppi saa Kristityt Valvomaan omaan hengellistä tilaansa Raamatun Sanan Valossa, niin sehän johtaa toiseen loppu tulokseen, kuin itse eksytyksen tarkoitus ja päämäärä.

        -Totta, on tämä esittämäsi jonkintasoinen argumentti. Mutta..tämä ei ole suoranaisesti raamattuun perustuva argumentti vaan heikohko päätelmä. Yhtälailla voin itse esittää heikohkon vastapäätelmän: kun aika käy ahdistavaksi monet voivat pettyä siihen ettei tempausta tullutkaan ja ruvetä epäilemään koko kristinuskoa koska ovat olleet varmoja siitä että "salainen ylöstempaus" on raamatullinen opetus. Näinollen he päätyvät siihen uskomukseen ettei raamattu olekaan totta ja luopuvat uskosta.

        -Vastaavia päätelmiä voisi keksiä lukuisia asian puolesta ja vastaan. Nämä ovat kuitenkin heikkoja argumentteja suoran raamatun sanan rinnalla.

        Raamatusta näemme että ITSE HERRA ON TULEVA ALAS (jae 16 , alla) TEMPAUKSEN YHTEYDESSÄ (jae 17, alla, ja tiedämme ettei Jeesus tule enää kahta kertaa joten kyseessä on Herran tulemus!) ja TEMPAUS ON JULKINEN eikä salainen sillä käskyhuuto ym. kuuluu (jae 16, alla). TEMPAUS SIIS TAPAHTUU JULKISESTI HERRAN TULEMUKSEN YHTEYDESSÄ EIKÄ ENNEN SITÄ! Tämän jakeet 16. ja 17. osoittavat. YMMÄRTÄNET ETTÄ TÄLLAINEN ON PALJON VAHVEMPI ARGUMENTTI kuin inhimilliset heikot päätelmät joita yllä molemmat esitimme eikä tällaisia RAAMATULLISIA VAHVOJA ARGUMENTTEJA voi kumota inhimillisillä heikoilla päätelmillä. TÄLLAISEN KUMOAMISEEN TARVITAAN VÄHINTÄÄN VAHVA RAAMATULLINEN VASTA-ARGUMENTTI jollaista taas on vaikea löytää.

        16. Sillä itse HERRA ON TULEVA ALAS taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa KUOLLEET NOUSEVAT YLÖS ENSIN;
        17. SITTEN MEIDÄT, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, TEMMATAAN yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.


    • Minä en tahdo eksyä

      Seuraan vain Jeesusta, en ketään ihmistä.

      Luen vain Raamattua, en mitään nykyisiä villityksiä.

      Turvaan ainoastaan Isään Jumalaan Jeesuksen nimessä, toki käytän maailmaa, niinkuin olen suomalaiseksi syntynyt ja myöhemmin Jeesuksen Isän lapseuteen, jonka kautta sieluni pelastuu kun en Herraani kiellä.

      • Toki joudun myöntää

        että vaellan uskossa enkä näkemisessä Jeesuksen suhteen. Tämän maailman suhteen tilanne on täysin päinvastainen.


    • Westsider

      Viimeinkin Raamatun mukaista totuutta asiasta joka on levinnyt maailmalle vääristettynä, 16 v. teinitytön kotikokouksessa antaman väärän profetian kautta. joka levisi maailmalle sanaa tuntemattomien keskuudessa. tuhoisin seurauksin.

      • htrsdgs

        >Viimeinkin Raamatun mukaista totuutta asiasta joka on levinnyt maailmalle vääristettynä, 16 v. teinitytön kotikokouksessa antaman väärän profetian kautta. joka levisi maailmalle sanaa tuntemattomien keskuudessa. tuhoisin seurauksin


        -Totta, olen samaa mieltä, aivan oikeassa tuo saarnaaja on tässä asiassa ja totuutta puhui. Ja "salainen ylöstempaushan"/"tempaus ennen ahdistuksen aikaa" ei tosiaan ole mitään apostolista opetusta vaan melko uusi harha (ei edes hirveän montaa sataa vuotta vanha ja käsittääkseni lähti liikkeelle juuri tuosta teinitytön profetiasta jonka toit esille).


        -Mielestäni jo allaolevat asiaa SELKEÄSTI KÄSITTELEVÄT RAAMATUNKOHDAT RIITTÄVÄT KUMOAMAAN TEMPAUSHARHAT:

        Raamatusta näemme että ITSE HERRA ON TULEVA ALAS (jae 16 , alla) TEMPAUKSEN YHTEYDESSÄ (jae 17, alla, ja tiedämme ettei Jeesus tule enää kahta kertaa joten kyseessä on Herran tulemus!) ja TEMPAUS ON JULKINEN eikä salainen sillä käskyhuuto ym. kuuluu (jae 16, alla). TEMPAUS SIIS TAPAHTUU JULKISESTI HERRAN TULEMUKSEN YHTEYDESSÄ EIKÄ salaisesti ENNEN SITÄ! Tämän jakeet 16. ja 17. osoittavat. TÄLLAINEN ON PALJON VAHVEMPI ARGUMENTTI kuin inhimilliset heikot päätelmät joita voidaan esittää tai teinitytön profetia eikä RAAMATULLISIA VAHVOJA ARGUMENTTEJA voi kumota inhimillisillä heikoilla päätelmillä. TÄLLAISEN KUMOAMISEEN TARVITAAN VÄHINTÄÄN VAHVA RAAMATULLINEN VASTA-ARGUMENTTI jollaista taas on vaikea löytää.

        16. Sillä itse HERRA ON TULEVA ALAS taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa KUOLLEET NOUSEVAT YLÖS ENSIN;
        17. SITTEN MEIDÄT, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, TEMMATAAN yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.


    • -jarmo-

      Toivon että saat tästä jotain. www.pelastussanoma.fi

      • Kritik

        Samaa harhaa kolmine ylösottoineen.

        Muuten hyvin tehty sivu


    • kotiintahtoo

      Eikö se ole itse Jumala joka päättää montako tempausta on? Vois olla useampiakin....

      • Kritik

        Jumala toimii sanansa puitteissa. Ei puhu yhtä ja tee toisin.


    • Pelastussanoma..?

      "www.pelastussanoma.fi"

      Mikäs se tämmöinen "pelastussanoma"-sivusto oikein on? Sivuilla kun on sellaisiakin profetioita, joissa ei puhuta Jeesuksen paluusta sanallakaan, Jumalakin opitaan tuntemaan vasta v. 4509 ja maailmanloppu tulee v. 5079??? Missä se Jeesuksen ja pelastussanoman osuus tämän sivun profetioissa on?

      Tässä linkki ko. sivulle:

      http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Baba Vangan mielenkiintoisia ennustuksia.htm

      • Kritik

        He vääntävät oikean vääräksi ja väärän suoraksi, kun näkevät, evätkä kuitenkaan ymmärrä, kun kirjoitukset ovat salattu vertauksi. Kuten Jeesus sanoi:
        "Jotta näkisivät, eivätkä kuitenkaan ymmärtäisi"

        Ymmärrys hoi, Äly elä jätä.


      • kristian aalto
        Kritik kirjoitti:

        He vääntävät oikean vääräksi ja väärän suoraksi, kun näkevät, evätkä kuitenkaan ymmärrä, kun kirjoitukset ovat salattu vertauksi. Kuten Jeesus sanoi:
        "Jotta näkisivät, eivätkä kuitenkaan ymmärtäisi"

        Ymmärrys hoi, Äly elä jätä.

        Pietarikin totesi ettei yksikään raamatun profetia avaudu lukijalle ilman PyhääHenkeä. Jumala avaa raamatun salaisuudet lukijalle.
        Eli, mitä paremmin raamattu avautuu, sen lähempänä olet Jumalaa.


    • Jochanan (Ei kirj.)

      Nimimerkii "Näinhän se on" kirjoitti:

      >>Ei ole olemassa mitään tempausharhaa mikä olisi eksytys, ne kaikki ovat kuin tienviittoja kohti Kristusta, joissa tosissa kohdin lukee selkeämmin ja toisissa kohdin vähän epäselvemmin, "tuossa suunassa on Kristuksesta riippuvainen joka päivinen elämä". Kaikki eksytys on vihollisesta lähtösin ja sen tehtävänä on viedä ihmisiä pois Kristuksen luota. Jos ja kun tämä tempausoppi saa Kristityt Valvomaan omaan hengellistä tilaansa Raamatun Sanan Valossa, niin sehän johtaa toiseen loppu tulokseen, kuin itse eksytyksen tarkoitus ja päämäärä. Jos se tempausoppi olisi vihollisesta, ja se vie Kristittyjä yhä enemmän Kristusta kohti, niin tällöinhän ******* olisi riitautunut itsensä kanssa. Eli älkää antako eksyttää itseänne, vaan antautukaa Kristityt joka päivä Valvomaan omaa hengellistä elämäänne rukouksessa Raamatun Sanan Valossa ja tehkää Uskon tekoja joka hetki, kun siihen on käytännössä vain mahdollisuus, eikä vain virtuaalisesti.

      Tämä on hyvin sanottu! Tämä taas ei ollut:

      >>Joten älkää uskoko näitä mesoajia, joilta puuttuvat Hengen hedelmät, heidät on jo punnittu ja köykäisiksi havaittu.

      ... koska "mesoajat" ovat lähinnä olleet niitä, jotka tätä pre-trib-oppia levittävät. Kokonaan toinen juttu on se, että totuutta kannattaa aina uskoa. Vaikka pre-trib-oppi veiskin jengiä lähemmäs Kristusta, se on kuitenkin harhaoppi. Kuka ikinä tätä harhaa vastustaa, vaikka sitten vähän mesoamallakin, tekee oikein. Tämä samalla kertoo meille, että kaikki harhat eivät ole välttämättä pois Kristuksesta, ts. harhaoppinen ei välttämättä ole sama asia kuin ei-uskova.

      Kuitenkin pre-trib-opin levittäjät jatkuvasti tälväisevät, että ne, jotka eivät usko darbylaiseen tempaukseen, ovat kadotettuja. Tätä kuulee yhtenään tälläkin palstalla. Mieti siis, kenelle sanasi osoitat!

    • Golgatanveressävoima

      Ahdistuksen aika: kun sinetit (7kpl)avataan ja pasuunoihin(7kpl) puhalletaan ja varsinainen vihan aika: kun vihan maljat(7kpl)vuodatetaan. Vihan ajasta morsiusseurakunta säästyy(tempaus), mutta ahdistuksen ajassa on läsnä. Näin olen vajaavaisuudessani ymmärtänyt.

      Raamattu on AINOA AUKTORITEETTI. Jeesus on tie, totuus ja elämä

      • Westsider

        Oikein olet ymmärtänyt. Ihan Raamatun mukainen, käsitys sinulla.


    • cyberangel.

      LIHAVOIN ne tekstikohdat, jotka selventävät AIHETTA. Kyseessä on siis sisälukuharjoitus. Toivon että ymmärrys seuraa lukutaitoa.

      Mat 24:21 Sillä silloin on oleva SUURI AHDISTUS, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
      Mat 24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta VALITTUJEN tähden ne päivät lyhennetään.
      Mat 24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      Mat 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      Mat 24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      Mat 24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
      Mat 24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
      Mat 24:28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
      Mat 24:29 Mutta kohta niiden päivien AHDISTUKSEN JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
      Mat 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät IHMISEN POJAN TULEVAN taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
      Mat 24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he KOKOAVAT hänen VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

      • cyberangel. sanoi :
        Mat 24:29 Mutta kohta niiden päivien AHDISTUKSEN JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        Mat 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät IHMISEN POJAN TULEVAN taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        Mat 24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he KOKOAVAT hänen VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        ______________
        Siinä oli sitten kuvattuna se vanhurskasten ylösnousemus - se suuri ja julkinen.
        Ja siihen pieni lisäys :

        20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        _____

        Ja tuossa tuomion ylösnousemus.


        Ilmestyskirja :
        20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
        ______________


    • JeesusOnAinaHerra

      Ettekö ole kuulleet Sanan todistusta siitä että profetoiminen tulee lakkaamaan? Nämä ovat ne ajat. Ei ole enää todellisia profeettoja. On vain vääriä profeettoja jotka hakevat ihmisten huomiota ja hohdattavat heidät harhaan. Älkää profeettoja seuratko, seuratkaa Kristusta!!

      • Sama Saara

        Mistäpä tempasit tuollaisen tulkinnan? :))))

        Kielillä puhuminen ja profetoiminen tulee lakkaamaan silloin kun siirrytään tuhatvuotiseen valtakuntaan, ei sitä ennen. Silloinkin monet armolahjat vielä toimivat.


    • Sama Saara

      Se olis tuo Howartin seitsenvuotisen vaivanajan loppu tän vuoden lopulla. Sehän sanoi 2005 marraskuussa että ollaan vaivanajan alussa jo.

      No, eksynythän hän on "me olemme jumalia" -opeissaan...

    • JeesuksenOma68

      yksi tempaissu! mutta ylös nousu järjestys voi olla tämän kaltainen jeesuksen omat ensiksi ja sitten muut! näin uskon :) mutta pää asia on Usko Jeesukseen !



      PS:Michael Howard on jollain tapaa yliampuva niin kuin veli saarikallekin.

      • porttokirkon esiinty

        Ikös pretrib.oppi juonna katolosesta kirkosta. Uskonpuhdistajathan osoittivat paavin antikristukseksi, jesuiittaveljistö perustettiin "vastaiskuun". Käännettiin Kristuksen tulemus päinvastaiseen järjestykseen. Ekumeniaa kun vielä sotketaan tähän niin keitos on valmis. Harhautuneet uskovat menevät suoraan antikristuksen syliin, koska he odottavat Jeesusta ensin tulevaksi. Tämä on katolisen kirkon juoni. Antikristushan esiintyy tullessaan humaanina valkeuden tuojana, hyviksenä ensin ja päästää sitten "urut auki".


      • KK
        porttokirkon esiinty kirjoitti:

        Ikös pretrib.oppi juonna katolosesta kirkosta. Uskonpuhdistajathan osoittivat paavin antikristukseksi, jesuiittaveljistö perustettiin "vastaiskuun". Käännettiin Kristuksen tulemus päinvastaiseen järjestykseen. Ekumeniaa kun vielä sotketaan tähän niin keitos on valmis. Harhautuneet uskovat menevät suoraan antikristuksen syliin, koska he odottavat Jeesusta ensin tulevaksi. Tämä on katolisen kirkon juoni. Antikristushan esiintyy tullessaan humaanina valkeuden tuojana, hyviksenä ensin ja päästää sitten "urut auki".

        Antikristus on "yksi meistä" kuten oli Judaskin. Aivan hyvin voisi olla Paavikin.
        KK


    • Jesuslives

      Pöh antikristus on tääl jo daa ja Howard on sairaan viisas pastori ja tietää mistä puhuu! Joo ja paavihan on ihan pöllö ihan hyvin vois olla... xD

    • Voi hyvänen aika. Ei Jeesus puhunut mitään seurakuntaa koskevaa tässä asiassa.Seurakunnan salaisuus vasta paljastettiin Paavalille. Ja hänen tehtävänsä oli kertoa seurakunnan salaisuus. Tessalonikalaiset olivat peloissaan että Herran päivä on tulossa Ja Herran päivä on kun Hän tulee näkyvällä tavalla. Pietari sanoo tästä asiasta (samoin Eenok) Herra tulee tuhannen tuhansine pyhineen ja kaikki enkelit Hänen kanssaan. Me emme odota Herran päivää ensisijassa,vaan Jeesuksen Kristuksen päivää. Ja siitä olivat Tessalonikalaiset peloissaan,että ylösotto oli jo tapahtunut. Ja siihen Paavali vastaa Herran päivä ei tule ennenkuin laittomuuden ihminen ilmestyy.Joka menee herran temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      Ystävät älkää sekoittako Herran päivää ja Jeesuksen Kristukse päivää keskenään. Seurakunta on mikä pidättää antikristuksen ilmestymisen,ei mikään muu. Terveisiä Herrassa ja lukekaa asiat uudelleen

    • Pettynyt uskovainen vastaus kysymyksiisi.
      Antikristus ei ole ilmestynyt vielä.
      Kyllä tapahtuu ylöstempaus ennen hänen valtaan tuloaan.
      Näin on Jeesus tulee näkyvällä tavalla vain kerran ja silloin hän tulee tuhannen tuhansine pyhineen ja kaikki enkelit hänen kanssaan
      Suomi ei ole yksi näistä raamatussa mainituista valtioista eikä karhu ole Venäjä.
      Raamatussa karhun symboli on Meedo-Persia, ei Venäjä. Raamattu tarkoittaa näillä kolmella kylkiluulla Babyloniaa, Lydiaa ja Egyptiä
      Toivottavasti luet tämän viestin. Ole vaan aivan rauhassa ja pysy Herrassa

    • Totta?

      Tässä on linkki Malawilaiseen sanomalehteen, jossa tutkitaan Michael Howartin osuutta poikien hyväksikäyttöön. Väitteet ovat rajuja. Onko Howart Suomessa paossa oikeudenkäyntiä? Selittääkö tämä vihaista ja aggressiivista julistusta? Joka tapauksessa Out of African pitäisi reagoida näihin väitteisiin. Siitä ei ole montaa vuotta kun Wiherkoski rahoitti Koiviston touhuja, jolla myös oli poikien hyväksikäyttö tausta. Rahoittaako hän nyt uutta hyväksikäyttäjää?

      http://www.panapress.com/Macabre-suicides-dominate-Malawi-headlines--12-540133-42-lang1-index.html

    • huolestunut5

      on han tämän miehen opetuksissa ollut jo alusta alkaen väärää, esim että kun tuli pimeys ja maanjäristys maan päälle, kun Jeesus kuoli, se tarkoitti että pimeyden voimat silloin nousi syvyydestä iloitsemaan maan päälle ja aurinkokin pimeni. Tälläistä keksittyä raamatun selitystä ei saisi ottaa vastaan ja on paljon muitakn opetusta joka ei ole raaamtun mukasita.

    • Pettynyt uskovainen sanoi :
      Onko antikristus jo ilmestynyt?
      - Eikö uskovien ylöstempaus tapahdukaan ennen antikristuksen ilmestymistä?
      - Eikö Jeesus tulekaan enää kuin vain kerran, vaikka piti tulla kaksi kertaa vielä?
      - Jättääkö Eurooppa Suomen pulaan venäjän (nousevan karhun) kanssa? Onko Suomi yksi niistä kylkiluista karhun hampaissa?

      Kerro mitä asioista tiedät raamatun valossa?
      __________
      Se ns tempaus kuuluu sarjaan ylösnousemukset ja niitä on tasan 2 - ensimmäinen
      eli vanhurskasten yösnousemus juuri ennen tuhatvuotista valtakuntaa ja tuomion
      ylösnousemus tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen jolloin ihmiset kootaan
      iankaikkisen valtaistuimen eteen tuomiolle ja heidät tuomitaan tekojensa mukaan.

      Nuo molemmat on mainittu ilmestyskirjassa ja tempauksen ovat keksineet ne
      jotka haluaisivat sen tapahtuvan mahdollisesti omana elinaikanaan.
      _______________________________________________________

      • Ja mitähän kaikkea esim. muslimit lukevat ennustuksia Koraanista, ja uskovat yhtä lujasti sen kirjoituksiin kuin nämä kristityt Raamattuun?

        No, saahan sitä uskoa mitä haluaa, jos se tekee onnelliseksi. Uskonnot vaan tuntuvat aivan hölmöiltä, mutta he eivät itse tajua.


    • suvaitsevaisuus

      Mikähän on arkkipiispan näkemys asiasta?

    • imsosurewhatido

      Kaikki "virallisten kristikuntien" näkemykset eivät aina pidä paikkaansa. Älä kysy ihmisiltä, kysy itse Jumalalta. Ei toisiin ihmisiin pidä luottaa.

    • Uskon seikkailu

      Antikristus sinä persoonana, kun hänet kuvataan Ilmestyskirjassa ei ole vielä syntynytkään.

      Me nyt elävät sukupolvet emme tule siis näkemään Ilm 6 luvun tapahtumia.

      Olkaa siis levollisella mielellä ja kiittäkää Herraa.

      Voit alkaa tarkkailla Raamatun tapahtumia, kun Mooseksen ennustama Israelin valloitus ja karkoitus tapahtuu ilmasta käsin. Kun näet Niilin virran kuivuvan, tiedät, että siitä on 40 vuotta, ennen kuin egypti palaa edes entiselleen.

      Kun näet Jumalan kokoavan kansansa Israelin omaan maahansa karkoituksen jälkeen ja on suuri rauhan aika, siitä voit katsella Raamatun tapahtumia eteenpäin. Kun näet Egyptin, Israelin ja 'Assurin' yhdessä palvelevan Jumalaa ja kaikissa noissa maissa on uhrialttarit ja Jerusalemin temppeli on rakennettu, siitä voit jälleen katsella lopun ajan tapahtumia.

      Kun sitten pitkien aikojen päästä näet Turkin alueelta Googin joukkojen hyökkäyksen Israelin maahan ja sen mukana on muitakin lähi-idän valtioita, siitä voit laskeskella taas eteenpäin. Kaikki spekulaatiot Venäjästä ja muista tuossa hyökkäyksessä voit unohtaa.

      Näihin edellä oleviin kuluu luultavasti pitkälti ainakin toista vuosisataa, eikä niitä aikoja kukaan voi vielä ennustaa. Luulen, että sukupolvet tulevat ja menevät, ennenkuin kaikki edellä oleva Raamatun profeetallinen ilmoitus on tapahtunut.

      Vasta kaikkien noiden tapahtumien jälkeen olemme siinä tilanteessa, että Jeesus voi tulla noutamaan omansa kotiin.

      Sen jälkeen tulee Taivasten valtakunnan Herraus kaikkien ihmisten tietoon Ilm 5 luvun lopun kuvauksen mukaan.

      Sitten vasta olemme Ilm 6 luvun tapahtumissa ja niiden tapahtumien mukaan Antikristus nousee vasta aikanaan esiin noiden tapahtumien keskellä.. joutuakseen sitten kohtaamaan vangitsijansa, kun Herra Jeesus tulee perustamaan tuhatvuotisen valtakunnan maan päälle. Jumalan tuomio, mitä kuvataan Ilm 6 luvusta alkaen ei tule siis salaa, vaan jokainen maan päällä elävä ihminen tietää, että tämä on Jumalan tuomio. Mutta Jumala paaduttaa monet, niin etteivät käänny, vaikka tietävät, että nyt on Kristuksen viha kohtaava maata.

      Ole siis rauhassa ja kiitä Herraa - emme vielä ole Raamatun lopun ajoissa.

      Pitäisi varmaan kirjoittaa näistä kirja, kun niin paljon on pelkoa ja pelottelijoita liikkeellä. Kristuksen omien ei tarvitse koskaan elää pelossa. Täydellisessä rakkaudessa ei ole pelkoa. Pyrkikää siis täydelliseen Kristuksen rakkauteen.

      • hosannahosanna

        On hyvinkin syntynyt: hän on aikuinen mies, vaikuttamassa maailmassa jo nyt. Katso ympärillesi missä maailmassa nyt eletään. Jeesuksen tuleminen "pilviin" hakemaan omansa pois voi tapahtua milloin tahansa, uskovat vaan katoavat -ja samalla sitä ennen nousevat ensiksi uskossakuolleet halki aikojen- mutta Jeesuksen NÄKYVÄ TULEMINEN ei tapahdu vielä. Silloin Hän laskeutuu taivaasta alas Öljymäelle mistä nousikin, Hän tuhoaa Israelia vastaan nousseet joukot ym.


    • alessai09

      kiitos juansa ja muut, osutte naulan kantaan. On täysin epäraamatullinen oppi joka väittää Herran Jeesuksen tulevan ennen ahdistuksen aikaa. Ilm. 7 : 9... Nämä ylösnousseet ovat tulleet siitä suuresta ahdistuksesta, ei ennen sitä! Ja Matt. 24 Jeesus sanoo : Tämän ahdistuksen jälkeen.... tapahtuu Herran Jeesuksen toinen tulemus josta Paavali vielä kirjoittaa että 7 pasuunan soidessa, ei ennen sitä! Sekä
      lisäksi : Herran tulemuksen päivä ei tule ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ( tämä
      aika on nyt alkanut ) ja laittomuuden ihminen ( antikristus ) ilmestyy ja Jeesuksen tulemuksen yhteydessä antikristus saa surmansa. Valvotaan ja ollaan raittiit kaikkia
      harhaoppeja ilmaantuu tänä lopun aikana. Pidetään kiinni ristin ja veren evankeliumista ja Pyhästä Hengestä joka on meille annettu aina lunastuksen päivään
      saakka!

    • KarisMattinen

      Ristin Voitto (21.1.2016)

      "MICHAEL HOWARD KÄYTTI SEKSUAALISESTI HYVÄKSI OPPILAITAAN JA ALAISIAAN

      MALAWISSA Kalibu Academyn raamattukoulussa on tapahtunut vuosia hyväksikäyttöä, joka on sisältänyt niin seksuaalista häirintää kuin psyykkistä ja fyysistä kuritusta. Sitä ovat toteuttaneet koulun tämän hetkinen rehtori Paisley Mavutula ja koulun perustaja ja johtaja Michael Thomas Howard.

      Seksuaalinen hyväksikäyttö alkoi jo ennen koulun ensimmäisten tilojen rakennusta ja jatkui vuoteen 2015 asti. Sen kohteeksi on joutunut sekä mies- että naispuolisia opiskelijoita.

      Asia tuli julkisuuteen vasta viime vuoden lopulla. Uutistoimistu Malawi24 on saanut selviä todisteita siitä, että Howard teki homoseksuaalisia rikkomuksia lukuisia entisiä opiskelijoita, lähettejä ja oppilaitoksen työntekijöitä kohtaan. Myös moni uhri on nyt avannut suunsa kokemastaan.

      - On selvää, että Michael (Howard) maksoi paljon rahaa viranomaisille, jotka tiesivät johtajan homoseksuaalisista teoista ja uhreista, ja pyysi, että syytökset kuolisivat hiljaisesti, kertoo koulun johdon lähellä toiminut nimetön tietolähde.

      Michael Howard asuu nykyisin Suomessa. Hänen taustajärjestönsä Out of Africa saa niin ikään taloudellista tukea Suomesta. (RV)"

      ---

    • Katsokaapatämäkin

      Koskapa Huutavan ääni ja Michael Howard ovat päättäneet pyyhkiä pois kaiken kritiikin omilta FB -sivuiltaan, on perustettu sivusto, jolla avoin keskustelu on mahdollista.
      https://www.facebook.com/Huutavan-Ääni-avointa-keskustelua-208580379490625/

    • 1Westsider

      Raamatunmukaisen seurakunnan yhden ylösoton, tempauksen, näyttää, reilusti yli puolet olevan yhtämieltä Raamatun opetuksen kanssa. siitä että,
      seurakunta joutuu kokemaan antikkristuksen suuren ahdistuksen ajat.

      Olisin mielelläni kuunnellut tuon aloituksessa mainitun Howarthin saarnan,
      mutta sitä linkkiä en löydä.

    • KarisMattinen

      MIchael Howardin järjestön entiset työntekijät ottavat näköjään kantaa hyvin tuntemansa Pastorin edesottamuksiin.
      https://www.facebook.com/Huutavan-Ääni-avointa-keskustelua-208580379490625/

    • Arvidsson

      Sana-lehdessä 4.2.2016:
      http: dunamkisk.wix.com/howard
      Lehti kertoo: "osa kannattajista uskoo yhä Hovardin selityksiä siitä, että arvostelijat valehtelevat ja hyökkäävät 'Herran voideltua' vastaan. Joidenkin silmät ovat avautuneet".

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe