Raamatun PH:n ilmoituksesta:

wayofcross

Raamatun PH:n ilmoituksesta: kun tällä palstalla on usein esitetty epäilyksiä siitä, että voiko raamattu todella olla Jumalan sanaa. Tulipa vaan mieleen sellainen ajatus että yleensä jos nykyäänkin joku uskova, Pyhän Hengen vaikutuksesta profetoi toisille, siis ts. Jumala puhuu hänen kauttaan tarpeellisen tiedon, niin on sanottu, että aina kun jotain tulee ihmisen kautta, tulee siihen myös ns. "astian makua". Tämä tarkoittaa sitä että ihminen, joka kuitenkin on oma persoonansa, jättää helposti sanomaan myös jonkun omaleimaisuuden, koska ei Jumala käytä ketään kuitenkaan ihan vain omana "kaiuttimenaan", vaan ihminen itse kuitenkin puhuu ko. viestin julki.

Ts. kun Jumala käyttää ihmistä, niin silloin ovat käytössä ne ominaisuudet, jotka ihmisellä ovat oikeasti olemassa. Sen takia Jumala toimii ihmisten kautta persoonallisella tavalla ja ihmiset antavat myös oman persoonallisuutensa Jumalan käyttöön. Tämä on tietysti suuri rikkaus tällä hengellisen elämän saralla, koska olisihan se todella yksitoikkoista, jos kaikki mikä tältä alueelta ihmisten kautta esitettäisiin olisi jotenkin omituisella tavalla, aina vain, aivan samantyyppistä, eikä siis tyylillisesti persoonallista, kuten me ihmiset olemme erilaisia, vaikka Jumalan rakkauden sanoma on sama.

25

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihtuilija

Jumala loi kaiken! Katso, tuolla lentää lintu ja se on todiste jumalan olemassaolosta. Puitakin näyttää olevan ja nekin todistaa jumalaa. Ihminen on myös todiste jumalasta jopa niin pitkälle puhuu ihmisen kautta jätten persoonallisuuden sanoihin jottei jumalan sana olisi niin helkkarin yksitoikkoista.

Miksei samainen jumala voisi myös tehdä muista asioista pikkasen vähemmän yksitoikkoisia. Kuten vaikka siten että kun uskovainen pudottaa kiven kädestään niin se kivi käyttäytyisi jotenkin eritavalla kuin jos sen olisi pudottanut ei-uskovainen.

Mutta mutta. Näinhän tapahtuu. Ensin ei-uskovainen pudottaa kiven ja kivi tippuu pudotuskohdan alapuolelle. Seuraavaksi uskovainen pudottaa kiven mutta sitä ennen pyytää ystävällisesti jumalaan luottaen sivustaseuraajia sulkemaan hetkeksi silmänsä ja heittää kiven monen metrin päähän kun kukaan ei näe. Kun sivulliset aukaisevat silmänsä, kivi on pudonnut eritavoin kuin ei-uskovaisella. Hallelujah, jumala todisti olemassaolonsa.

Mitä tästä opimme? Jumala on huijausta! Luottakaamme siis huijariin sillä se se vasta viisautta on jos mikä!!! AMEN.

• wayofcross...

Pystytkö sanomaan mistä tuo ajatus tuli; oliko se ihan sinun omasta mielestäsi, vai oliko sekin jonkun muun, mutta ei Pyhän Hengen vaikuttamaa?

Pystytkö todistamaan tuon edellä esittämäsi, ihan sinun "omaksi ajatukseksesi"...?

Näinhän täällä ateistipalstalla on tapana tivata...

• vihtuilija
        wayofcross... kirjoitti:

Pystytkö sanomaan mistä tuo ajatus tuli; oliko se ihan sinun omasta mielestäsi, vai oliko sekin jonkun muun, mutta ei Pyhän Hengen vaikuttamaa?

Pystytkö todistamaan tuon edellä esittämäsi, ihan sinun "omaksi ajatukseksesi"...?

Näinhän täällä ateistipalstalla on tapana tivata...

Ei jonkin asian toteaminen vaadi sitä että jostakin "tulisi" ajatus. Tai sitä että juuri tämä olisi jotenkin oma ajatus. Suurimmalla osalla tapaamistani ihmisitä on 10 sormea, totean. Oliko tämä nyt sitten "oma" ajatus? Onhan joku toinenkin voinut todeta saman. Ja mitenköhän pystyn todistamaan sen että juuri tämänkertainen "ajatus" oli oma eikä jostakin kopioitu?

"Tulipa vaan mieleen sellainen ajatus että yleensä jos nykyäänkin joku uskova, Pyhän Hengen vaikutuksesta profetoi toisille, siis ts. Jumala puhuu hänen kauttaan tarpeellisen tiedon, niin on sanottu, että aina kun jotain tulee ihmisen kautta, tulee siihen myös ns. "astian makua"."

Sinä se vaan kuvittelet että ajatuksia "tulee" siihen mitä sinä kutsut mieleksi.

Ennenvanhaan kun jotakin todistettavasti tapahtui mutta ei osattu sitä selittää, se selitettiin jumalalla. Nykyisin kun mitään ei tapahdu todistettavasti, sekin selitetään jumalalla...

Oot sie aika hassu.

• vihtuilija kirjoitti:

Ei jonkin asian toteaminen vaadi sitä että jostakin "tulisi" ajatus. Tai sitä että juuri tämä olisi jotenkin oma ajatus. Suurimmalla osalla tapaamistani ihmisitä on 10 sormea, totean. Oliko tämä nyt sitten "oma" ajatus? Onhan joku toinenkin voinut todeta saman. Ja mitenköhän pystyn todistamaan sen että juuri tämänkertainen "ajatus" oli oma eikä jostakin kopioitu?

"Tulipa vaan mieleen sellainen ajatus että yleensä jos nykyäänkin joku uskova, Pyhän Hengen vaikutuksesta profetoi toisille, siis ts. Jumala puhuu hänen kauttaan tarpeellisen tiedon, niin on sanottu, että aina kun jotain tulee ihmisen kautta, tulee siihen myös ns. "astian makua"."

Sinä se vaan kuvittelet että ajatuksia "tulee" siihen mitä sinä kutsut mieleksi.

Ennenvanhaan kun jotakin todistettavasti tapahtui mutta ei osattu sitä selittää, se selitettiin jumalalla. Nykyisin kun mitään ei tapahdu todistettavasti, sekin selitetään jumalalla...

Oot sie aika hassu.

>>> Sinä se vaan kuvittelet että ajatuksia "tulee" siihen mitä sinä kutsut mieleksi. >>>

-No miksi sinä sitten sitä kutsut?

Ja miten sinun mielestäsi ajatukset syntyvät, kehittyvät tai puhkeavat esiin, vai onko sinulla asialle joku tyhjentävä "tieteellinen selitys"...?

• vihtuilija
        wayofcross kirjoitti:

>>> Sinä se vaan kuvittelet että ajatuksia "tulee" siihen mitä sinä kutsut mieleksi. >>>

Ja miten sinun mielestäsi ajatukset syntyvät, kehittyvät tai puhkeavat esiin, vai onko sinulla asialle joku tyhjentävä "tieteellinen selitys"...?

"-No miksi sinä sitten sitä kutsut? "

Niin mitä kutsun miksi? Mieltäkö? Mistä minä sen voin tietää mitä asiaa sinä kutsut mieleksi? Siispä sanon "...siihen mitä sinä kutsut mieleksi.".

"Ja miten sinun mielestäsi ajatukset syntyvät, kehittyvät tai puhkeavat esiin, vai onko sinulla asialle joku tyhjentävä "tieteellinen selitys"...? "

Sinähän tässä väität ajatuksen jostakin tulevan. Miksi minun pitäisi perustella sinun väitöstäsi? Pitäisikö hyväksyä vastaukseksi sellainen asia jota ei voi mitenkään todentaa kuten "ajatus tulee jumalasta" tms.?

• Kössönöm
        wayofcross kirjoitti:

aivotutkijoilta. Minä en tiedä, etkä tiedä sinäkään.

• Atte Ateisti

Vanhan Testamentin profeettoja ja islamin Muhammadia yhdisti yksi tärkeä tekijä: Herra puhui heille.

Profeetat kuulivat ääniä, joka tuli heidän Herraltaan. Äänet varoittivat kansaa ja käskivät sitä parannukseen. Äänet saattoivat olla vihaisia, uhkaavia ja joskus ne ahdistivat profeettoja suuresti.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Profeetat

Ilmiö on lääketieteen tunnistama. Jotkut ihmiset kuulevat ääniä.

http://www.kolumbus.fi/suomen.moniaaniset.ry/yhdistys.h tml

Näitä ihmisiä siis on tänä päivänä keskuudessamme. Tällaista he saattavat saada aikaan:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710086691326_uu.shtm l

• vihtuilija

• En tarkoittanut enkä maininnut ainakaan tuossa profetoimisesta puhuessani mitään mistään äänien kuulumisesta.

Kummatkin linkit jotka olit laittanut, olivat poistettu. Jos tarkoituksesi oli linkittää johonkin sellaiselle sivulle, jossa kerrotaan jonkun syyllistyneen esim. toisen ihmisen tappamiseen, selityksellä että "kuulin jumalan käskevän minua tappamaan", niin se on täyttä valhetta, joka todellakin on ihan päinvastaisten henkivaltojen aikaansaannosta, kuin mitä on Jumalasta tullutta. Ei Jumalan Pyhä Henki käske koskaan jotain ihmistä tekemään kenellekään mitään pahaa, koska Jumala ei omista tekemisistään saata ketään ihmistä kantamaan vastuuta. Hän pystyy kyllä asiat hoitamaan muutenkin.

>>> Äänet saattoivat olla vihaisia, uhkaavia ja joskus ne ahdistivat profeettoja suuresti. >>>

-Missä kohtaa raamatusta löytyy tuollainen kertomus, että Jumala on äänillään "ahdistanut suuresti" profeettaansa...?

• Kössönöm

minäkin ihan päivittäin ja aamulla se alkaa sillä, että kissa alkaa nuolla itseään äänekkäästi lupsuttamalla korvani vieressä, jotta nousen laittamaan hänelle ruokaa.

Olin aikoinaan samassa työpaikassa erään Paavo-nimisen miehen kanssa. Hän tuli tupakkakoppiin aina nuppineula korvassa ja kertoi kuulevansa ääniä avaruudesta sen avulla. Sen jälkeen kun Paavolle myönnettiin sairaseläke, hän ei nuppineulaansa tarvinnut.

• Atte Ateisti
        wayofcross kirjoitti:

En tarkoittanut enkä maininnut ainakaan tuossa profetoimisesta puhuessani mitään mistään äänien kuulumisesta.

Kummatkin linkit jotka olit laittanut, olivat poistettu. Jos tarkoituksesi oli linkittää johonkin sellaiselle sivulle, jossa kerrotaan jonkun syyllistyneen esim. toisen ihmisen tappamiseen, selityksellä että "kuulin jumalan käskevän minua tappamaan", niin se on täyttä valhetta, joka todellakin on ihan päinvastaisten henkivaltojen aikaansaannosta, kuin mitä on Jumalasta tullutta. Ei Jumalan Pyhä Henki käske koskaan jotain ihmistä tekemään kenellekään mitään pahaa, koska Jumala ei omista tekemisistään saata ketään ihmistä kantamaan vastuuta. Hän pystyy kyllä asiat hoitamaan muutenkin.

>>> Äänet saattoivat olla vihaisia, uhkaavia ja joskus ne ahdistivat profeettoja suuresti. >>>

-Missä kohtaa raamatusta löytyy tuollainen kertomus, että Jumala on äänillään "ahdistanut suuresti" profeettaansa...?

"...se on täyttä valhetta, joka todellakin on ihan päinvastaisten henkivaltojen aikaansaannosta, kuin mitä on Jumalasta tullutta. Ei Jumalan Pyhä Henki käske koskaan jotain ihmistä tekemään kenellekään mitään pahaa..."

Siis Jumala voi olla joidenkin ääniharhojen lähteenä, mutta vain päinvastaiset henkivallat voivat kehottaa tappamaan?

Mitä sanoo tähän Raamattu, uskovaisen ainoa auktoriteetti?

* Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
        * 1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
        * Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
        * Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
        * Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
        * Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."
        * 2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."
        * 2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
        * Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
        * 4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
        * 1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
        * Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
        * 5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
        * Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
        * 4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
        * Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

* 2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
        * Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
        * 4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
        * 1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
        * Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
        * 5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
        * Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
        * 4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
        * Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

* 2. Sam. 12:11 "Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesiedessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringonnähden."
        * Jes. 45:7 "Minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teenkaiken tämän."
        * Val. 3:38 "Eikö lähde Korkeimman suusta paha ja hyvä?"
        * 2. Moos. 4:11 "Ja Herra sanoi hänelle: Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän taisokean? Enkö minä, Herra?"
        * Jer. 18:11 "... Näin sanoo Herra: Katso, minä hankin teille onnettomuutta ja pidän neuvoa teitä vastaan."
        * Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineetelää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, ettäminä olen Herra."
        * Aam. 3:6 "Puhalletaanko pasunaan kaupungissa, niin ettei kansa peljästy? Tahi tapahtuuko kaupungissaonnettomuutta, jota ei Herra ole tuottanut?"
        * 5. Moos. 32:23-24 "Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. Henääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojenhampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn."
        * Joos. 11:20 "Sillä Herralta tämä tuli; hän paadutti heidän sydämensä, niin että he kävivät taisteluun Israelia vastaan,jotta heidät armotta vihittäisiin tuhon omiksi ja hävitettäisiin."
        * 1. Sam. 16:14 "Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."
        * Hebr. 12:6 "Sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa."
        * 5. Moos. 28:63 "... niin Herra silloin iloitsee teistä, siitä, että hävittää ja tuhoaa teidät."
        * Joos. 10:11 "Ja kun he paetessaan Israelia olivat Beet-Hooronin rinteessä, heitti Herra taivaasta heidän päällensä isojakiviä, koko matkan Asekaan asti, niin että he kuolivat;"
        * Jes. 6:8-13

* 2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."
        * Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."
        * Jes. 42:13-15 "Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudonja karjuu, uhittelee vihollisiansa. 'Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nytminä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun. Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltäkaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.'"
        * Heb. 12:29 "Sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli."
        * 2. Moos. 17:16 "... Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen."

# Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
        # Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
        # Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

• Teilaaja

En tiedä selitteletkö nyt ääneen itsellesi vai meille miksi eri jampat saarnaavat ihan eri jorinoita.

Esimerkiksi:

Toinen saarnamies ei näe mitää pahaa saman sukupuolen palavassa rakkaudessa ja toinen taas tuomitsee siitä helvettiin. Näkökannat siis ovat täysin eriävät.

Vai onko sinun mielestäsi jompi kumpi näistä oikea saarnaus, mikä tekee sinusta sen toisen osapuolen kahdesta saarnamiehestä.

• >>> Vai onko sinun mielestäsi jompi kumpi näistä oikea saarnaus, mikä tekee sinusta sen toisen osapuolen kahdesta saarnamiehestä. >>>

-Ihmisten, olipa kyseessä sitten pappi tai vaikka joku ihan tavallinen tappi, "saarnausten", mitä tulee kristinuskon puitteissa tapahtuvaan, ainoa oikea kriteeri on se, ovatko ne raamatun, siis Jumalan sanan mukaan linjassa.

• Huhhahhei
        wayofcross kirjoitti:

>>> Vai onko sinun mielestäsi jompi kumpi näistä oikea saarnaus, mikä tekee sinusta sen toisen osapuolen kahdesta saarnamiehestä. >>>

-Ihmisten, olipa kyseessä sitten pappi tai vaikka joku ihan tavallinen tappi, "saarnausten", mitä tulee kristinuskon puitteissa tapahtuvaan, ainoa oikea kriteeri on se, ovatko ne raamatun, siis Jumalan sanan mukaan linjassa.

osaat väistellä ikäviä kysymyksiä. Se nyt ei ole kyllä teikäläisillä mitään uutta. Voit jatkaa kiemurtelemistasi asian ympärillä, kunhan perustelet, miksi juuri sinulla on oikea näkemys raamatusta.

• Atte Ateisti
        wayofcross kirjoitti:

>>> Vai onko sinun mielestäsi jompi kumpi näistä oikea saarnaus, mikä tekee sinusta sen toisen osapuolen kahdesta saarnamiehestä. >>>

"ainoa oikea kriteeri on se, ovatko ne raamatun, siis Jumalan sanan mukaan linjassa"

Tässä sinulle ja opetuslapsillesi siis linjausta noudatettavaksi, suoraan Raamatusta:

• Atte Ateisti kirjoitti:

"ainoa oikea kriteeri on se, ovatko ne raamatun, siis Jumalan sanan mukaan linjassa"

Tässä sinulle ja opetuslapsillesi siis linjausta noudatettavaksi, suoraan Raamatusta:

Miten nuo raamatun kohdat liittyvät kyseessä olevaan avaukseen tai mainittuun "kahden samaa samaa sukupuolta olevan väliseen "rakkauteen"?

Mielestäni nuo liittyvät Jumalan omaisuuskansan Israelin historiaan, joka ei liene olevan mitenkään vertaansa vailla oleva, verrattuna muihin noiden aikojen kansoihin, jotka taistelivat olemassa olostaan.

Eipä nykyään olla kuitenkaan kovinkaan hanakasti tuomitsemassa, palestiinalaisterroristien israelilaisiin viattomiin siviileihin kohdistamia itsemurhapommi-iskuja...?

Kovin on selektiiviset linssit silmillä...

• Atte Ateisti
        wayofcross kirjoitti:

Miten nuo raamatun kohdat liittyvät kyseessä olevaan avaukseen tai mainittuun "kahden samaa samaa sukupuolta olevan väliseen "rakkauteen"?

Mielestäni nuo liittyvät Jumalan omaisuuskansan Israelin historiaan, joka ei liene olevan mitenkään vertaansa vailla oleva, verrattuna muihin noiden aikojen kansoihin, jotka taistelivat olemassa olostaan.

Eipä nykyään olla kuitenkaan kovinkaan hanakasti tuomitsemassa, palestiinalaisterroristien israelilaisiin viattomiin siviileihin kohdistamia itsemurhapommi-iskuja...?

"Eipä nykyään olla kuitenkaan kovinkaan hanakasti tuomitsemassa, palestiinalaisterroristien israelilaisiin viattomiin siviileihin kohdistamia itsemurhapommi-iskuja...? "

"Kovin on selektiiviset linssit silmillä..."

No nyt saat kyllä näyttää, missä ja milloin olen puolustellut siviileihin kohdistettuja itsemurhaiskuja!

Hopi hopi!

"Eipä nykyään olla kuitenkaan kovinkaan hanakasti tuomitsemassa, palestiinalaisterroristien israelilaisiin viattomiin siviileihin kohdistamia itsemurhapommi-iskuja...? "

"Kovin on selektiiviset linssit silmillä..."

No nyt saat kyllä näyttää, missä ja milloin olen puolustellut siviileihin kohdistettuja itsemurhaiskuja!

Hopi hopi!

Oohan poika hopittelematta; ja olehan myös vääntelemättä sellaista mitä en ole sanonut. Väitinkö sinun PUOLUSTELLEEN niitä? Näytähän missä kohtaa... Hoppa hoppa!

On vain perin nurinkurista, että täällä ollaan kovin kärkkäästi kaivelemassa raamatun kertomuksia jotka ovat tapahtuneet TUHANSIA vuosia sitten, kun saman aikaisesti osataan hyvinkin ummistaa silmät ja korvat mm. siltä miten kiihkoislamistit opettavat jo n.1v. ikäiset pikkulapset kantamaan räjähdevyötä, joilla on tarkoitus iskeä viattomien siviilien keskellä.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1197051.stm

• Kössönöm
        wayofcross kirjoitti:

että hulluja ovat uskovaiset, olivat sitten minkämerkkisiä tahansa, kun sokean typerän uskonsa nimissä tappavat ihmisiä ja tuhoavat siinä samassa luontoa ja asumuksia.

Kovin oli kummallinen tuo jumalasi, kun ensin loi kaksi ihmistä, jotka siitä sitten lähtivät lisääntymään, ja sitten hän käskee jonkun porukan tappaa toisen porukan, vaikka voisi kaikkivaltiudessaan tehdä sen itsekin. Ei järjen hiventä näissä tarinoissa.

• Kössönöm
        wayofcross kirjoitti:

Oohan poika hopittelematta; ja olehan myös vääntelemättä sellaista mitä en ole sanonut. Väitinkö sinun PUOLUSTELLEEN niitä? Näytähän missä kohtaa... Hoppa hoppa!

On vain perin nurinkurista, että täällä ollaan kovin kärkkäästi kaivelemassa raamatun kertomuksia jotka ovat tapahtuneet TUHANSIA vuosia sitten, kun saman aikaisesti osataan hyvinkin ummistaa silmät ja korvat mm. siltä miten kiihkoislamistit opettavat jo n.1v. ikäiset pikkulapset kantamaan räjähdevyötä, joilla on tarkoitus iskeä viattomien siviilien keskellä.

raamattuasi olet tänne aina tuomassa. Vaikka, kuten sanoit, ne jutut on tapahtuneet kauan sitten. No älä sitten väitä, että uskosi perustuu raamattuun, jos sen sanoman kiellät.

• Kössönöm kirjoitti:

että hulluja ovat uskovaiset, olivat sitten minkämerkkisiä tahansa, kun sokean typerän uskonsa nimissä tappavat ihmisiä ja tuhoavat siinä samassa luontoa ja asumuksia.

Kovin oli kummallinen tuo jumalasi, kun ensin loi kaksi ihmistä, jotka siitä sitten lähtivät lisääntymään, ja sitten hän käskee jonkun porukan tappaa toisen porukan, vaikka voisi kaikkivaltiudessaan tehdä sen itsekin. Ei järjen hiventä näissä tarinoissa.

Ei ole ihan noin yksinkertaisia, mitkään asiat tässä maailmassa; no kyllähän sinä sen tiesitkin...

• Atte Ateisti
        wayofcross kirjoitti:

Nykypäivän veritekoja niiden tekijät - niin muslimit kuin kristityt ja juutalaiset - perustelevat vetoamalla tuhansien vuosien takaisiin "pyhiin kirjoituksiin".

Siis on naiivia:

-toisaalta väittää, että Raamattu on pyhää sanaa ja totta ja siksi sitä on noudatettava.

-vähätellä Raamatun väkivaltaisuuksia joihin Jumala ihmisiä usutti sanomalla että "sehän tapahtui kauan sitten!"

-ihmetellä suuresti mistä se väkivalta kumpuaa näiden "pyhiin kirjoituksiin" vetoavien ihmisten mielessä

Koraanissa on osin niitä samoja "tuhansia vuosia vanhoja" tarinoita kuin Raamatussakin. Ja Koraanilla perustellaan väkivallantekoja kuten itsemurhapommituksia.

Itsekin nauraisin kaikille tuhansia vuosia vanhoille kirjoituksille, ellen olisi huomannut miten niihin uskominen yhä vaikuttaa aikamme ihmisiin saaden heidät tappamaan toisiaan.

Nykypäivän veritekoja niiden tekijät - niin muslimit kuin kristityt ja juutalaiset - perustelevat vetoamalla tuhansien vuosien takaisiin "pyhiin kirjoituksiin".

Siis on naiivia:

-toisaalta väittää, että Raamattu on pyhää sanaa ja totta ja siksi sitä on noudatettava.

-vähätellä Raamatun väkivaltaisuuksia joihin Jumala ihmisiä usutti sanomalla että "sehän tapahtui kauan sitten!"

-ihmetellä suuresti mistä se väkivalta kumpuaa näiden "pyhiin kirjoituksiin" vetoavien ihmisten mielessä

Koraanissa on osin niitä samoja "tuhansia vuosia vanhoja" tarinoita kuin Raamatussakin. Ja Koraanilla perustellaan väkivallantekoja kuten itsemurhapommituksia.

Itsekin nauraisin kaikille tuhansia vuosia vanhoille kirjoituksille, ellen olisi huomannut miten niihin uskominen yhä vaikuttaa aikamme ihmisiin saaden heidät tappamaan toisiaan.

Islamin puolelta kyllä ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta kristinuskon puolelta kaipaan kyllä jotain näyttöä, siis ihan konkreettista, jota olisi nykyaikana esiintynyt. Ja please älä tuputa hei mitään Irakin sotaa esimerkiksi; tuskin ne jenkki pojat siellä ovat mitään uskonsotaa sotimassa.

Ovatpahan ennemminkin öljyvarojen takia siellä; ts. money talk. Siinä sodan syy ja tarkoitus. Raha on tämän maailman epäjumala, siis sen järjellinen muoto, mutta saatanahan se siellä naruista nyppii, jos osaa oikein nähdä... Sehän se on, joka toivoo vain kuolemaa ihmisille.

• katsoa jenkkien
        wayofcross kirjoitti:

Islamin puolelta kyllä ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta kristinuskon puolelta kaipaan kyllä jotain näyttöä, siis ihan konkreettista, jota olisi nykyaikana esiintynyt. Ja please älä tuputa hei mitään Irakin sotaa esimerkiksi; tuskin ne jenkki pojat siellä ovat mitään uskonsotaa sotimassa.

Ovatpahan ennemminkin öljyvarojen takia siellä; ts. money talk. Siinä sodan syy ja tarkoitus. Raha on tämän maailman epäjumala, siis sen järjellinen muoto, mutta saatanahan se siellä naruista nyppii, jos osaa oikein nähdä... Sehän se on, joka toivoo vain kuolemaa ihmisille.

itsensä kuvaamaa dokumenttia kun he valmistautuivat pommittamaan Irakia. Siellä oli siilitukat aamuin illoin rukoilemassa pommitusten onnistumista. Niin, että älä viitsi. Samaa kikkaa käytetään useimmissa sodissa.

• Dresden

Niin olisihan se ikävä tietään jotakin eksaktia jumalasta. Onhan paljon mukavampi vähän arvailla ja pitää asian ympärillä tällainen mystiikka. Joku saattaisi melkein luulla, että tämä on kusetusta koko homma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      38
      3319
    2. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2595
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2564
    4. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1816
    5. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1536
    6. Oletko harrastanut

seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      121
      1301
    7. Nainen, se on vain karu totuus, että

sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      279
      1268
    8. Joko aiheuttamani pettymys

on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1229
    9. Kosulan Keisari karviossa

Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo
      Tuusniemi
      24
      1146
    10. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      105
      1124
    Aihe