Mutta nyt kun te kerran olette ateisteja/hedonisteja ja uskotte, ettei taivasta ole kuoleman jälkeen, niin sehän tarkoittaa nimenomaan sitä, että te saatte rällästää ja juhlia niin paljon kuin teitä huvittaa?! Eli siis toimitte hedonistisesti, omien halujenne mukaan ja teette mitä haluatte.
Mutta kysymykseni on oikeastaan se, että onko hedonistinen elämäntapa oikea/hyvä?
Uskotteko te
18
540
Vastaukset
- helvettiä wwww
Koen olevani aikuinen ihminen, jonka ei tarvitse kuolemanpelkoonsa uskoa mihinkään satuihin. Sillä ei ole tekemistä minkään muun asian kanssa.
- Kössönöm
en usko henkiolentojen olemassaoloon.
Minun elämäntapani on varsin rauhallinen. En rellestä, enkä kiusaa ihmisiä kammottavilla kuvauksilla siitä, mikä häntä odottaa, jos ei ole ateisti.
Juhlin kyllä joskus, jos on juhlan aihetta. Kukapa ei niin tekisi.
Ja kyllä, toimin omien halujeni mukaan, kuitenkaan loukkaamatta muita. Jos haluan lukea uudestaan vaikkapa Dawkinsin Jumalharhan, niin minä otan sen hyllystä ja luen. En usko, että se ketään häiritsee.
Tarvitsetko sinä jumalan olemassaoloon uskomista ollaksesi hyvä muille? Oletko siis pakosta "hyvä", koska pelkäät rangaistusta?
Eli olet siis itsekäs ollessasi "hyvä", koska pelkäät ITSELLESI tulevaa rangaistusta. Niinpä niin. - Kössönöm
en usko henkiolentojen olemassaoloon.
Minun elämäntapani on varsin rauhallinen. En rellestä, enkä kiusaa ihmisiä kammottavilla kuvauksilla siitä, mikä häntä odottaa, jos ei ole ateisti.
Juhlin kyllä joskus, jos on juhlan aihetta. Kukapa ei niin tekisi.
Ja kyllä, toimin omien halujeni mukaan, kuitenkaan loukkaamatta muita. Jos haluan lukea uudestaan vaikkapa Dawkinsin Jumalharhan, niin minä otan sen hyllystä ja luen. En usko, että se ketään häiritsee.
Tarvitsetko sinä jumalan olemassaoloon uskomista ollaksesi hyvä muille? Oletko siis pakosta "hyvä", koska pelkäät rangaistusta?
Eli olet siis itsekäs ollessasi "hyvä", koska pelkäät ITSELLESI tulevaa rangaistusta. Niinpä niin. - Simo
kuuluuko omiin torjuttuihin mielihaluihisi muiden ihmisten silmitön vahingoittaminen?
Kiva tietää.
Oletko koskaan kuullut sanontaa kohtuu kaikessa? - aina vaan
Jos ei usko joulupukkiin, niin tarkoittaako se sitä, että saa olla tuhma ihan koko vuoden?
(Ja silti saa jouluna lahjoja?)
Mitäpä jos kasvaisit aikuiseksi ja opettelisit ajattelemaan?- Bunny Hinn
Joulupukki on lahjojen antajana Suuren Kurpitsan profeetta. Jouluna pitää antaa lahjoja. Jos ei pidä lahjojen antamisesta, silloin voi olla antamatta.
Jokainen joka juhlii joulua tai antaa lahjoja tekee niin koska etsii sisimmässään Suurta Kurpitsaa vaikka ehkä yrittääkin kieltää sen ja samalla inhimillisyytensä.
Suuri Kurpitsaa vaatii:
Pääsiäisenä pitää syödä pashaa ja piilottaa munaa.
Jouluna pitää syödä kinkkua ja antaa lahjoja.
Vappuna juoda simaa ja syödä tippaleipiä ja juhlia kevättä.
Suuri Kurpitsa rakastaa teitä kaikkia, ottakaa pelastus vastaan.
- Totuuden lorvi
ovatkin sellaista sakkia, että heidän täytyy pelätä mielikuvitushahmoa käyttäytyäkseen kunnolla. Ihan kuin pieniäkin lapsia pelotellaan möröillä, että he olisivat siivosti. Järkevä ja itsenäinen ihminen ei tarvitse keksittyjä partajooseppeja pistämään itseään ruotuun, vaan osaa tehdä sen itsekin. Moraali ja omatunto se on muillakin kuin kristityillä, vaikka hihhulit toista luulevat.
- JoMN
mukaan ateistit ovat hedonisteja? Ei tarvitse muuta kuin kertoa tutkimus ja sen tekijä.
Joo, uskomme saatanaan, piruun ja kaikkiin muihinkin demoneihin.... :-D))))))
Tässä sinulle vähän esimakua.
http://www.youtube.com/watch?v=9UbqZ_oN5do >>> Mutta nyt kun te kerran olette ateisteja/hedonisteja ja uskotte >>>
Niin, mikä saa ihmisen kuvittelemaan että ateismin väistämätön seuraus on hedonismi? Kai se on samaa sarjaa kuin kuvitelma siitä että moraali tulee raamatusta. No, molemmat luulot ovat tietty kristillistä propagandaa eikä niillä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
>>> niin sehän tarkoittaa nimenomaan sitä, että te saatte rällästää ja juhlia niin paljon kuin teitä huvittaa?! > Eli siis toimitte hedonistisesti, omien halujenne mukaan ja teette mitä haluatte. > Mutta kysymykseni on oikeastaan se, että onko hedonistinen elämäntapa oikea/hyvä?- beenthere
Nyt tiedän miksi sinä tarvitset Jumalaa elämääsi. Ilman sitä sinulla ei olisi minkäänlaista itsekontrollia, itsekuria, moraalia eikä lähimmäisenrakkautta.
Hedonismista minulle ei ole kokemusta, mutta mieti itseäsi ilman uskoa, niin eiköhän sieltä vastaus löydy. ja pahasti. Se kertoo jo heti millainen käsitys sinulla on ateisteista eikä se tule muuttumaan kirjoitti tänne sitten mitä hyvänsä. Yritetään nyt kumminkin.
Ateismi on ateismi ja hedonismi on hedonismi eipä voi enään yksinkertaistaa. Ateismia ei voi verrannollistaa suoraan mihinkään muuhun elämänkatsomukseen.
"Eli siis toimitte hedonistisesti, omien halujenne mukaan ja teette mitä haluatte. "
Etkö sinä sitten tee niin? Teetkö sinä jotain oikeasti mitä et haluaisi tehdä? Jos tarkoitat hedonismilla sitä että minä päätän omasta elämästäni niin silloin minä olen hedonisti. En minä anna minkään teistisen yhteisön taikka kenenkään muunkaan päättää siitä mitä minä elämälläni teen se on minun elämäni ei kenenkäänmuun.
"omien halujenne mukaan ja teette mitä haluatte. "
Väärin. Minä teen miten haluan yhteiskunnan asettamien rajoitteiden sisällä.
En siis riko lakia jotta nauttisin elämästäni.
En siis ole hedonisti.
Väitteesi onkin provo ei mitään muuta ja kertoo kuinka sulkeutunut sinun käsityksesi maailmasta on. Mitään samaa aatetta taikka elämänkatsomusta kannattavia ei voida katekorisoida minkään muun aatteen taikka katsonnan alaisuuteen.
Vastaampa kuitenkin kysymykseesi.
En pidä hedonista elämäntapaa oikeana taikka hyvänä koska se lopulta johtaa kaaokseen jossa millään ei lopuksi ole mitään merkitystä.- Saatanaan?
Nimimerkkini on "Saatanaan? "
ajajajj että oon uskovainen - kysyä..
usukilta.
"Mutta kysymykseni on oikeastaan se, että onko hedonistinen elämäntapa oikea/hyvä?"
Ei kukaan atte kuvittele, että joku jumala on tullut hänen puolestaan ruoskittavaksi ja kidutettavksi maan päälle, vain jotta usukki saa "syntinsä" anteeksi ja pääsee nirvanaan sitten joskus, kun mato kalvaa sääriluuta.
Jos tuollainen itseään silmään pissiminen ei ole hedonismia, niin en sitten tiedä mikä sitä on. Mielestäni elämässä on muitakin käyttäytymistä ohjaavia tekijöitä kuin yliluonnolliset kepit ja porkkanat.
Vastaas itse tähän: Jos oma käyttäytymisesi riippuu ainoastaan helvetin pelosta tai taivaan autuudesta, niin mitä sen pitäisi kertoa sinun moraalista? Jos ei olisi helvettiä/taivasta, niin alkaisitko varastamaan? Tai tappamaan?- Meikku-matelija
Miks ihmeessä pitäis rällästää? Miks ihmeessä pitäis olla hedonisti?
Yhen jutun mä paljastan. Mä nautin jätteiden lajittelusta. Se on eräänlainen perversio, ja mä toteutan itseäni sen parissa häpeilemättömästi päivittäin. Mä jopa puran esineitä, jotta saan materiaalit eroteltua ja sekajätteen määrän minimoitua. Jousisängyn purkaminen ja materiaalien erottelu on tosi nautinnollista puuhaa.
Vastaus siihen sun kysymykseesi on: Mun elämäntapani on oikein hyvä. - SemiSeppä
Ja tuskin olet mikään hihhuli-uskovainen.
Ei lasketa nyt mukaan tuota ateismia, niin kyllä hedonismi on aivan hyvä filosofinen elämäntapa.
Tustustu John Stuart Milliin ja hänen utilitarismiin.
Toisekseen uskon, että sinäkin osaltasi tunnet vetoa hedonismiin ja elätkin sen mukaan. Vai kaipaatko elämääsi tuskaa ja surua? - Atte Ateisti
1. Saatana on samasta kirjasta kuin Jumalakin.
2. En ole hedonisti mutten masokistikaan. Yhteiskuntamme taitaa olla enemmän hedonistinen. Siis...?
3. On olemassa lakeja ja hyviä tapoja jotka vähän rajoittavat "rällästämistä". Se on kyllä totta että parempi juhlia täällä kuin haudassa. Eikö krisseli juhli? Minusta kun krisselin tarkoitus on ollut saada kaikkiin juhliin "kristillinen sisältö" (joulu, pääsiäinen, kasteet, ripit, häät, hautajaiset).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662398Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1822074Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.452027Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1181772Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣311761Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1811431Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2071369Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261215En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.91002- 801001