Taivas

Kamelikuskien nuotiotarinoiden mukaan Allahiin uskovat pääsevät Paratiisiin ja Jesse Jumala PH uskovat Taivaaseen.

Minua asiassa ihmetyttää miksi uskovaiset surevat lähimmäisensä kuolemaa. Tuohan vain tarkoittaa että hän on päässyt Isän lähelle, Taivaaseen, missä ei kuulemma edes oma tahto aiheuta ongelmia eikä pitkästyminen uhkaa.

Samoin minua ihmetyttää - tämä siis puhtaasti ateistisesta näkökulmasta - ne kaverit jotka päätyvät itsemurhaan päästäkseen aiemmin kuolleen sukulaisensa tai ystävänsä luokse Taivaaseen. Niitäkin on matkan varrella nähty.

15

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ultimaattinen narsismi (eli Jahvenkaltaisuus) on pakollista hihuille... Oli miten oli, mutta oma napa on tärkein vaikka rakkain ihminen palais helvetissä.

Helvetissä On Syntisen Taivas
      http://www.youtube.com/watch?v=DnFjGRoUXic

• Kössönöm
      • myös variaatoita toiseenkin suuntaan. Jokaiselle rusinapullauskovaiselle tarkoituksenmukainen tulkinta.

• Sehän on ihan sama mitä raamattu sanoo kun rusinapullauskovaiset alkaa nyyhkyttää unirättiinsä.

• Kössönöm
        belial_666 kirjoitti:

Sehän on ihan sama mitä raamattu sanoo kun rusinapullauskovaiset alkaa nyyhkyttää unirättiinsä.

Tarkoitin vaan sitä, että kristinuskon mukaan kukaan ei pääse taivaaseen heti kuoltuaan. Eikö ne omaa uskontoaan tunne?

• Kössönöm kirjoitti:

Tarkoitin vaan sitä, että kristinuskon mukaan kukaan ei pääse taivaaseen heti kuoltuaan. Eikö ne omaa uskontoaan tunne?

Kristinuskovaiset?

Ei tunne. Ei suurin osa raamatusta tiedä mitään. On vaan kuultu satuja ihanasta taivaanisästä ja kuolemanjälkeisestä elämästä ja niin edelleen...

• ongelma, siinä
        Kössönöm kirjoitti:

vaiheessa kun joku saarnaaja vakuuttaa, että on ollut taivaassa ja se on ihana paikka. tai helvetin kauhuissa. ehkä sinne pääsee tutustumiskierroksille, jotta tietää minne on matkalla?

• Kössönöm
        ongelma, siinä kirjoitti:

vaiheessa kun joku saarnaaja vakuuttaa, että on ollut taivaassa ja se on ihana paikka. tai helvetin kauhuissa. ehkä sinne pääsee tutustumiskierroksille, jotta tietää minne on matkalla?

Näitä taivaassa piipahtaneita on varsinkin jenkeissä paljonkin. Juutuubissa on niiden "todistuksia" vaikka kuinka paljon.

• Kössönöm
        belial_666 kirjoitti:

Kristinuskovaiset?

Ei tunne. Ei suurin osa raamatusta tiedä mitään. On vaan kuultu satuja ihanasta taivaanisästä ja kuolemanjälkeisestä elämästä ja niin edelleen...

mutta ei ne omasta ev.lut.opistaankaan tunnu mitään tietävän. Vaikka ne kirkossa posmottavat uskontunnustusta, niin eivät siitäkään tajua, että ei taivaaseen hetikohta kuoleman jälkeen ole pääsyä.

• vastaan tähän näin
        Nas.se kirjoitti:

myös variaatoita toiseenkin suuntaan. Jokaiselle rusinapullauskovaiselle tarkoituksenmukainen tulkinta.

Minusta on luonnollista surra jos joku on poistunut luotamme, vaikka hän olisi matkalla taivaaseen, ja siis hyvään paikkaan, eihän hän enää ole luonamma. Suruaika on normaalia, onhan sitä surtava menetystä, kunnes on taas voimia jaksaa jatkaa...!

• kuulostaa yäkiltä
        belial_666 kirjoitti:

Sehän on ihan sama mitä raamattu sanoo kun rusinapullauskovaiset alkaa nyyhkyttää unirättiinsä.

Olen uskovainen, ja voihan olla että on joku olemassa jolla on unirätti, ainakin Tenavien sarjakuvassa Epulla on rätti, mutta itse en pitäisi siitä.

• se menee näin
        belial_666 kirjoitti:

Kristinuskovaiset?

Jos on ollut uskossa vain vähän aikaa, voi Raamatun tuntemus olla vielä heikkoa, mutta jos on ollut jo kauemman aikaa, on sitä tietoa jo tullut sen verran, että pitäisi asioista jo tietää, miten ne Raamatussa ovat ja mitä ne tarkoittavat.

• Kyllä jämpti on niin
        kuulostaa yäkiltä kirjoitti:

Olen uskovainen, ja voihan olla että on joku olemassa jolla on unirätti, ainakin Tenavien sarjakuvassa Epulla on rätti, mutta itse en pitäisi siitä.

Kyllä me pohojolaaset se tieretään, notta unirätti on hyväksi immeeselle! Kaikki meillä lakeuksilla unirättii öisi ja päivisinki imee, ja ei kuulkaa olla mitää turhia äijälöitä me! Jumalakii on meiän krannissa. Notta pirä vaa vähä piänempää suuta, ku et mitää ymmärrä näistä asioista, kato poika!

Myö pohjolaaset ollaaki kuule selassii nokkelii Karjalan poikii!

• Kössönöm
        vastaan tähän näin kirjoitti:

Minusta on luonnollista surra jos joku on poistunut luotamme, vaikka hän olisi matkalla taivaaseen, ja siis hyvään paikkaan, eihän hän enää ole luonamma. Suruaika on normaalia, onhan sitä surtava menetystä, kunnes on taas voimia jaksaa jatkaa...!

ei sinun oppisi mukaan kukaan pääse taivaaseen ennen kuin vasta viimeisenä päivänä, kun jesse tulee tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita. Eikä se viimeinen päivä ole vielä tullut.

• Mää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6153
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3406
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3335
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      270
      2081
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1646
    10. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1417
    Aihe