transpositio

Moi!
Olin joskus nimimerkki Minea40 - pitkään pois oltuani profiilini pyyhkiytyi pois, enkä silti voi käyttää vanhaa nimimerkkiäni, joka on varattu?!
Transpositio - merkkini viittaa vaikeaan sydänvikaani, jonka yksi diagnoosi on valtasuonten transpositio Q20.5ccTGA. Olen - kumma kyllä vieläkin hengissä - kiitos erinomaisen kardiologini !
Kissat ovat edelleen rakkaat lemmikkini ja kaikki kummallinen kiinnostaa minua. Luonto ja sen ilmiöt erittäin tärkeitä myös.
Isoäiti ja onnellinen vaimo edelleen, joka toivoo avarakatseisuutta ja lämpöistä mieltä kaikille palstalaisille (kin)!
Kuvassa nuorimmaiseni Majk 8 vuotta, n. kuusiviikkoisena metsästä löytynyt hylätty mahdottoman rakas lapseni.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia35 aloitusta · 472 kommenttia
- Juuri näin! ;DDD
- Taikurin sukua?
- Tavallaan, kyllä.
Jouduin taannoin ikävän eteen sairauteni vuoksi ja päätin silloin heittää pois kaiken henkilökohtaisen tarpeettomana pitämäni - en halua kenenkään tonkivan yksityisasioitani...uteliaita mieheni suvussa riittää - minulla sukua ei juuri ole.
Poikaani ja miestäni olen ohjeistanut heittämään loputkin vaatteeni (kuka ne pesisi, silittäisi ja kierrättäisi) pois. Valokuvat, korut ja tavarat saa pitää kumpi tahtoo. Kummallekin helpompaa, kun ei tarvitse miettiä moisia.
Vuosituhannen alussa - ainoana lapsena - tein saman äitini irtaimistolle ym. Kirjoituksiaan ja joitakin vaatteitaan säilytin kuolemaansa asti. Hän oli Alzheimerin vuoksi yli 13 vuotta hoitolaitoksessa, kunnes menehtyi 2014.
Äidin asunnon tyhjentäminen helpotti huomattavasti itseäni koskevia päätöksiä - olimme hyvin samankaltaisia näissä yksityisyyteen liittyvissä asioissa.
Long kiss goodbye... - Kohteliaasti kysyin, kun kerran olen jo yli-ikäinen palstan profiiliin.
Toki ikärajat ovat viitteellisiä, mutta syynsä niilläkin on.
Lupaa en ole kysynyt - etenkään sinulta!
Nikittömänä on kiva olla ja iänhän ei ole väliä - vaikutat lisäksi katkeralta ihmiseltä - voi, voi! - Kiitos tiedosta 60 olen siis käynyt ja lässytyksen/v..ttuilun välimaastossa liikutaan.
Silloin 40 -palstalla oli vielä ihan kiinnostavaakin.
Täytyy etsiä jokin muu foorumi.
Oikein hyvää syksyä Sinulle! - Kaikua siinä tarkoitettaneen. Minun kaikuni on tyhmään kommenttiin tyhmä vastaus. Metsän vastaus siis kaiku, minun saivartelu.
En metsästä, joten riista sijaitkoon ihan rauhassa missä miellyttää. - Vastaukseni kovin myöhässä, mutta komppaan.
Meillä nuorin on 2010 metsästä löytynyt ressu, jota löytäjät eivät voineet auttaa kuin äidinmaidonkorvikkeella alkuun. Meille tuli sukulaisen kautta reilusti alle kaksikuukautisena ja minä olen nyt ollut ihastuttavan kollipojan "äiti" jo yli seitsemän vuotta.
Polkee rintani päällä edelleen, mutta ei koskaan ole lussuttanut tyynynkulmia tms. Minun paitaani alussa, mutta se juttu hävisi itsekseen.
Suloinen polkustaja saa polkea kyllä ihan aina, kun emoksi ehdin. Monesti polkee vain hetken ja nukahtaa pää leukani alla ja käpälät halausasennossa toviksi.
Lisäksi seurailee tarkasti tekemisiäni, ottaa osaa lähes kaikkiin kotitoimiini sekä juttelee kovasti (monta eri sävyä ja tarkoitusta...myös vastaanväittäminen) ja pitää miestäni leikkikaverina, kun vanha kolli ei oikein enää innostu (kohta 20v).
Vaikka olen ihmislasten isoäiti - on kyllä hellyttävin kokemukseni ikinä - siitä en tahdo luopua! Lapsoset ovat jo teini-ikäisiä, joten tunkua ei ole - siis rinnan päälle ;D
Rakkaus on ihana asia! - http://www.sympaatti.fi/artikkelit/myrkytykset-kissoilla
Laitoin listan siksi, että melkein tapoin oman nuorimmaiseni tietämättömyyteni tähden . Onneksi saimme Hattulan eläinsairaalassa ja kotikaupungissani (kolme eri kertaa kahden päivän aikana hoidossa) parhaan avun , vaikka myrkytyksen syy selvisi minulle myöhemmin.
Lilja - lempikukkani, jota on leikkokukkana minulla ollut kymmeniä vuosi kuten kisujakin.
On kaiketi myös koirille myrkyllinen kasvi - listasta näette, mihin sijoittuu.
Olen varoitellut kaikkia tuttujani tästä ja kukaan ei ole aiemmin tiennyt vaarasta!
Lilja ei siis ole viherkasvi, mutta lähes jokainen saa joskus kukkia tai ostaa niitä...
Allergikkona lilja ei ole minulle mitään aiheuttanut, kun määrä on kimpussa ym ollut pieni.
Jopa kasvin siitepöly voi olla fataali herkälle kisulle. : ((
Omani haukkasi palan ruukkuliljan lehteä. Eräs jälkitarkastuksen verikokeita ottanut lääkäri kertoi juuri samana aamuna joutuneensa ikävän eteen myrkytyskisun kanssa.
Myös viherkasvit ovat toki listalla. - Tsemppiä! Kerrothan josko lisäkalium on auttanut!
- Ei millään pahalla, mutta ko kokeen yhteydessä pitäisi yhden hoitajan käsin vatsaa painelemalla auttaa toimenpiteen suorittajaa (suolen mutkat ovat hankalia ). Ei kädestä kiinni pitelyllä ole kyllä mitään tekemistä em asian kanssa! Missä tutkimus tehtiin?
Itselleni tehty tällä vuosituhannella kolme kertaa ja aina mennyt hyvin, kun henkilökunta on osannut asiansa. Esilääkkeen toki otin ja pierettihän tutkimuksen jälkeen tavallista enemmän, mutta jo tutkimushuoneessa sain päästellä enimmät kaasut pois...
Olen pahoillani puolestasi - toivottavasti mitään ikävää ei löytynyt. - Hei!
Tarkoittanet ruokatorven kautta tehtävää tutkimusta. Sinun kannattaa ilmoittaa etukäteen, että pelkäät tutkimusta kovasti. Itselläni mahdoton yökkäysrefleksi yhdistettynä hengityshäiriöön/paniikkiin. Sairaalassa yleensä valmius lääkitykseen lyhyelläkin aikavälillä.
Sain rauhoittavaa lääkitystä ennen viime toimenpidettä ja kaikki meni oikein hyvin. Lääkeaineesta ei jäänyt edes mitään tokkuraista oloa tms.
Tähystys on erittäin tärkeä tutkimus - älä jätä väliin!
Sama esilääkitys on saatavissa alakerran kautta tehtävään toimenpiteeseen - siinä ainakin henki kulkee ;DD
Reippaasti vain! - Kovaa työtä se on ja harva siinä pärjää pitkään. Hyvin eritasoisiakin myyjiä löytyy, mutta kohtelias olen minäkin.
Oikaisen tosin usein siinä, että keskeytän jutun heti alkuunsa (ei mene aikansa hukkaan) ja ilmoitan, etten ole kiinnostunut tekemään mitään kauppaa telemarkkinoinnin kautta. Toivotan hyvää työpäivää ja suljen puhelimen. - On sanonta "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" mukaellen tähän sopivaksi: niin minä vastaan kuin puskista minulle huudellaan, och samma på svenska ;D
- Rytmihäiriöitä varmaan jo ennen toista ääripäätä...
- Lisäisin vielä - gastropuolen hoitajan lausuma: jos Somac tms vatsahappolääke, on kuusi tuntia oltava väliä Thyroxinin ottoon. :)
- En ole uskovainen - siteerasin vain Raamattua. Kysehän oli sanonnasta! Mitäköhän" aikuisten oikeasti" - sanonnalla oikein tarkoitat? Selittäisitkö tämmöiselle fy fan -finskille?! Je ne comprand pas...
- http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00857
En nyt leiki lääkäriä, joten pistin linkin. Itselläni primaari aldosteronismi, joka laski kaliumin ja korjattiin lisämunuaiseen vaikuttavalla Spirolactonon-lääkityksellä.
Plasmasta otettuna 2,9 on vaarallinen luku jo sydämen toiminnankin kannalta.
Lääkärin ammattitadosta riippuu se saitko oikeellisen arvion tilastasi. Jos yleislääkäri - hakeudu vaikka sisätautien erikoislääkärille...
kardiologia et ehkä tarvitse. - Itselläni Flimmeri oirehtii enemmän vasemmalla kyljellä. Oletko käynyt EKG:ssä tai puhunut asiasta lääkärin kanssa. Voi johtua toki suolistosta/refluksista ym...sydämellä ja ruokatorvella esim sama hermotus. Kannattaa kuitenkin vaatia erotusdiagnoosia niin vaivaa voi hoitaa sen perussyyn mukaan!
- Hartaasti odotettu lapsi on aina rakastettu - onnittelut vanhemmille koko sydämestäni, vaikka eivät tätä palstaa lukisikaan!
- Eikös Suomessa terveehkön naisen odotettavissa oleva elinikä ole kahdeksankymmentä vuotta ja rapiat? Kyllä lapsella hyvin todennäköisesti on äiti ihan aikuiseksi asti! Isäkin toivottavasti elää pitkän elämän!