Vapaa kuvaus

It-tradenomi vuosimallia 2017.

Aloituksia

165

Kommenttia

283

  1. No+lähinnä,+kun+tarvitsen+kolmen+vuoden+työkokemuksen,+jotta+olen+hakukelpoinen+MBA-tutkintoon+hakemaan+sitten,+kun+se+kolme+vuotta+tulee+täyteen+osa-aika+yrittäjänä+tai+töissä+toisen+palveluksessa.+Eihän+sitä+muutoin+mihinkään+itsenäisenä+yrittäjänä+tarvitsisikaan.
  2. Turun+AMK:ssa+ainakin+oli+10+opintopistettä+perusharjoittelua+ja+ammattiharjoittelun+laajuus+oli+20+opintopistettä.++Mielestäni+ainakaan+Turun+AMK:ssa+ei+ollut+rajoituksia,+miten+tai+missä+pätkissä+harjoittelukokemuksen+hankki+oli+se+sitten+kotimaassa+tai+ulkomailla.+Itse+tein+perusharjoittelun+vielä+polkuvaiheessa+ensimmäisen+vuoden+kesällä,+ja+sitten+olin+20+opintopisteen+ammattiharjoittelun+toisen+vuoden+kesällä+alkukesästä+vähän+reilun+juhannuksen+yli+ihan+kotikaupungissani.Kannattaa+olla+ajoissa+liikenteessä+harkkapaikan+etsinnässä,+sillä+itse+en+löytänyt+juuri+mitään+järkevää+paikkaa+itselleni.+Kannattaa+myös+muistaa,+että+harjoittelu+voi+toimia+hyvänä+verkostoitumismahdollisuutena+tulevaan+työnantajaan,+jos+löytää+esim.+kotipaikkakunnalta+hyvän+firman+tai+peräti+oman+kunnan,+missä+tekee+harjoittelun.+Itsekin+olisin+päässyt+Skotlantiin+vaihtoon,+mutta+en+saanut+rahoitusta+järjestymään,+olisin+tehnyt+joitain+opintoja+siellä,+ja+samalla+tutustunut+paikalliseen+kulttuuriin+ja+ihmisiin,+mutta+lopulta+olen+onnellinen,+että+en+lopulta+päätynyt+vaihtoon.+Valmistuin+2017+helmikuussa+hieman+etuajassa.Ulkomaille+pääsee+ja+tilaisuuksia+varmaan+vielä+tulee+jollei+muuta,+niin+ainakin+säästämällä+lomakassaa+kuukausittain+vaikkapa+rahastoon,+ja+sitten+ihan+lomailemaan+lähtee+kohdemaahan.