Juutalaiset, jotka syntyvät juutalaiseen perheeseen ovat juutalaisia - lihallisia juutalaisia, mutta eivät kristittyjä. Heidänkin pitää syntyä ylhäältä - Pyhältä Hengeltä - kuten Jeesus opetti Nikodemusta, vaikka ovatki…
Jos kerran yhteys Kristukseen rohkaisee ja hänen rakkautensa suo lohdutusta, jos Henki meitä yhdistää ja jos tunnemme hellyyttä ja myötätuntoa toisiamme kohtaan, niin tehkää minun iloni täydelliseksi ja olkaa yksimielis…
Näin puhuu kuningas Hiskia, kun Jumala sanoo hänelle, että hänen on kuoltava. Ja hänen jälkeensä ovat tuhannet tunteneet samaa ahdistusta tietäessään kuoleman olevan lähellä: minulla on ahdistus! Mutta myös elämän edess…
Näin puhuu kuningas Hiskia, kun Jumala sanoo hänelle, että hänen on kuoltava. Ja hänen jälkeensä ovat tuhannet tunteneet samaa ahdistusta tietäessään kuoleman olevan lähellä: minulla on ahdistus! Mutta myös elämän edess…
Perintönämme on myös, että Kristus on tullut meille pyhitykseksi. Hän pyhittää itsensä meidän edestämme ja antaa itsensä uhriksi sekä myös lahjoittaa meille Henkensä, joka vakuuttaa meitä Jumalan armosta, oikein neuvoo,…
Salomon saarnaaja sanoi lähes kolmetuhatta vuotta sitten "että ei mitään uutta auringon alla". Eikä olekaan. Ihmiset ovat palvoneet epäjumaliaan kautta aikojen. Kuitenkin tietoisena siitä, että palvovat jotakin. Nykyaja…
Tämä on lainaus Sansan sivuilta; Saksan evankelinen kirkko (EKD) on julkaissut 22. huhtikuuta 2021 "digitaalisen ajan Kymmenen käskyä". 1. Varjele ja elä todeksi vapautta Jumalan luomana digitaalisena aikana Minä olen H…
Tämä on lainaus Sansan sivuilta; Saksan evankelinen kirkko (EKD) on julkaissut 22. huhtikuuta 2021 "digitaalisen ajan Kymmenen käskyä". 1. Varjele ja elä todeksi vapautta Jumalan luomana digitaalisena aikana Minä olen H…
Erään norjalaisen papin, Fredrik Wislöff´in tälle päivälle kohdistetuin sanoin haluan toivottaa siunattua pääsiästä ja pääsiäisen jälkeistä elämää kaikille keskustelijoille. Maaliskuu 30. Luuk.23:42–43. Ja hän sanoi: ”J…
Erään norjalaisen papin, Fredrik Wislöff´in tälle päivälle kohdistetuin sanoin haluan toivottaa siunattua pääsiästä ja pääsiäisen jälkeistä elämää kaikille keskustelijoille. Maaliskuu 30. Luuk.23:42–43. Ja hän sanoi: ”J…
Tammikuun 23. päivä Ps. 130:5. Minä odotan Herraa, sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa. Psalminlaulaja on kuvannut pelkoa, vanhan ihmisemme ristiä ja miten sitä on kannettava ja kärsittävä. Nyt hän kuv…
Joh. 10:3. Hän kutsuu omat lampaansa nimeltä. He kaikki kuulevat saman Kristuksen äänen eli evankeliumin saarnan samasta uskosta, kasteesta, toivosta ja autuudesta. Tämä on heillä kai-killa samanlaisena. Kenelläkään ei …
Ihmiset värisevät vilusta ja pelosta - pelosta, että mikä ihmiskuntaa kohtaa. Mediahan näyttää tekevän kaikkensa, että ihmiset pelkäisivät - pelkäisivät ja syyllistäisivät itseänsä ja toisiansa. Kuitenkin oma minä ja it…