Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin.. ajatuksena maksun saaminen seksistä tai maksaminen siitä.. ei juurikaan sytytä.
Se menisi ehkä, siis ehkä jonkun roolileikin varjolla. Ei muutoin.
28.12.2023 21:25
Ne kaikki jotka rakastavat tanssimista..
huutakoon hep ja nostakoon käden ylös.
HEP!🙋♀️
28.12.2023 21:04
"Mielenkiintoinen ajatus tuo, että kun rakastaa itseään, osaa ottaa paremmin vastaan apua ja palveluksia. "
Nähdäkseni kyseessä minun kohdallani on se, että en arvosta itseäni niin paljon ottaakseni apua vastaan. Ja kun olen itsekin pienestä pitäen huolehtinut itsestäni, on se pärjääminen noussut arvoksi. Olen arvostanut itseäni enemmän pärjäävänä ja "kaikkivoipana" ja avun vastaanottaminen on ollut jotenkin noloa. Johtunee varmaankin siitä että minut on "heitetty" susille niin monta kertaa ja jätetty nousemaan suosta omin avuin.
Mutta totesin etten osannut rakastaa itseäni, vaikka olin pärjäävä. Kompensoin pärjäävyydelläni itseni arvostamista. Siis sellaista arvostamista, ettei minua saa kohdella eri tavalla kuin muita. Tai huonosti.
Minua edelleen syrjitään.. esimerkiksi töissä joudun tekemään enemmän töitä kuin muut.. pärjäävyyteni takia.
Koska mä pystyn.. koska mä pärjään aina. Vaikka potkittaisiin kuinka päähän ja kaadettaisiin p.skaa niskaan. Aina olen pärjännyt.
Mutta sellaisen kohtelun hyväksyminen ei ole itsensä arvostamista. Ja se on lähtöisin oman arvon tunteesta. Mikä taas on suoraan verrannollinen itsensä rakastamiseen.
Kun rakastan itseäni, osaan arvostaa itseäni ja minun ei tarvitse pärjätä ollakseni itselleni arvokas..
Oletko huomannut kuinka laiskoja ihmiset ovat? Varsinkin sellaiset jotka ovat ihan täynnä itseään? Jotka arvottavat itsensä korkealle.
Minulla on matala oman arvon tunne. Itsetuntoni on kova ja arvostan itseäni. En ole hiiru. Olen voimakas persoona, enkä pelkää olla minä. Mutta arvotan itseni matalalle. Enkä halua muuttaa sitä juurikaan, sillä inhoan lähes tulkoon eniten ylimielisiä ja itserakkaita ihmisiä.
Terve itsensä rakastaminen ja arvostaminen on ihan ok. Sitä opettelen, mutta en halua arvottaa itseäni kovinkaan korkealle. En halua ajatellakaan että ansaitsisin jotakin mitä minulla ei ole. Tämä on hyvinkin tyypillinen piirre ylimielisille ihmisille.. että he ansaitsevat tietynlaisen kumppanin tai palkankorotuksen tai statuksen vain koska arvottavat itse itsensä niin korkealle.
Itsensä arvottaminen korkealle, sillä kompensoidaan itsetuntemuksen heikkoutta ja ilmaistaan kykenemättömyyttä nähdä niitä omia heikkouksiaan. Ja äärettömän vahvaa itsekkyyttä.
Minä olen äärimmäisen itsekeskeinen, mutta en itsekäs.
Ehkä osasin avata tuota näkemystäni tuosta itserakkaus suhteessa avun vastaanottaminen asiassa. Toivon niin. Mutta luulen , että tämä pätee vain minuun.
Kun opin arvostamaan itseäni terveellä tavalla, löydän ehkä arvoni. Itserakkauden myötä.
28.12.2023 20:57
No.. onhan mulla kai palstaystäviä.. kai. Mutta rakastanjanhan löysin tältä palstalta ja suhde tuntuu kestävällä pohjalla olevan.
Sä vähättelet itseäsi ihan suotta. Ponejakin on villejä ja vapaita. Sellaisia hurjia otuksia, jotka melkein mustangeista menisi.. or not.
Kyllä ponit on poneja, mitäpä sitä kaunistelemaan. Mutta jos villit mustangit ovat hurjia, on ponit sööttejä. Jopa lutuisia.
28.12.2023 18:18
Vai niin .. :) .. puuttuvasta yhdeksästä sentistä.. XD.
Ei sitä aina jaksa osallistua keskusteluihin.. sama se on minullakin.
Tarvitsen syyn tai motivaation osallistumiseen johonkin aiheeseen.
Joskus välillä tulee kyllä heiteltyä jotakin pintapuolista kommenttia, mutta ei ihan keskusteluksi asti.
En ole kerennyt paljoakaan palstailemaan .. on ollut muuta. Mutta en ole kuitenkaan jättämässä palstaa.
Oletko sä työsuojeluvaltuutettu? Tuollaista tulkitsin jutustasi..
28.12.2023 18:12
Ymmärrän. Anonyymiteetti on suojakilpi.
28.12.2023 05:45
Siitähän syystä minäkin täällä viihdyn, että saa turista erilaisten ihmisten kanssa.
28.12.2023 05:44
Hyvä että jäit. Eihän tänne jääminen tarvitse yksiavioista olla, mutta mielestäni täällä on kiva yhteisö ja fiilis. Ja sä olet osa tätä yhteisöä.
27.12.2023 23:31
Jaha. Siinä taas palstan suuri ajattelija laukoo totuuksiaan. Peräti kolmen sanan verran. Ihailtavaa. Kertakaikkisesti.
27.12.2023 23:27
Minua ei haittaa vaikka minut joku tunnistaisi. Olen ollut täällä ihan oma itseni, eikä minulla ole mitään hävettävää. Jos joku minun tutun tutun tuttu minut tunnistaa, niin so what..?
Kunhan tajuaa sen verran että antaa anonyymiteettini olla muihin palstalaisiin nähden.
27.12.2023 23:25
Juu. Muistelin tuon firman olleen Outokumpu.
Silti aika vetävä meiliosoite oli sinulla.
27.12.2023 23:20
Juu. Pujis ei ole ihan pieni. Olen häntä alle olkapäähän. Kokoeromme on huomattava.
Mutta ei se mitään.. hyvin homma toimii.
27.12.2023 23:18
Kiitos. Muistan kun eksyskelit tänne sinkkuloihin, oltiin niin iloisia kun vähän nuorempaakin väkeä eksyi tänne iloksemme. Sillä oli aika ilmeistä että 83 on syntymävuotesi.
Nykyään oletkin palstan vakiokamaa ja esimerkiksi minä olen hiipunut jo taustajoukkoihin. Luonnollista kiertokulkua.
27.12.2023 23:16
Äläs lällättele siellä. Kuitenkin sulla on ikävä töihin.
Itse kun olin pitkällä 6 kk kestävällä sairauslomalla, eikä töihinpaluu ollut varmaa, ikävöin jo työn tekemistä.
27.12.2023 23:11
Sinun aasinsiltasi ovat mukavia .. täällä oletkin ainoa joka niitä harrastaa.
Ja mitä olen seurannut, ponisi saisivat mielestäni laukata useamminkin. Kasvaa vaikka hurjiksi villihevosiksi.. :)
Minulle palstailu on tärkeää. Koen, etten missään muualla voisi kohdata näin erilaisia ihmisiä ja mielipiteitä. Aivan laidasta laitaan.
Elämäni on suljettua ja arkista, enkä tapaisi ihmisiä missään näin monipuolisesti. Se on palstan rikkaus. Täällä on mahtavia tyyppejä, joihin olen jäänyt koukkuun.
En se minäkään ole palstalla kuin on/ off - tyylillä, mutta en voisi kuvitella elämää ilman palstaa. En enään.
27.12.2023 23:08
No niih.. mä olin aina olettanut että se 184 olisi pituus..
Ja hei. Minä kyllä haluan sinua tervehtiä. Eipä olla oltu jutuissa pitkiin aikoihin. Miksiköhän minua ei yllätä se, että olet/ ollut luottamusmiesasemassa.
Sinä olet yksi järkevimmistä palstalaisista.
27.12.2023 22:57
Ja puolikas. 149.5 cm. Puolikkaat lasketaan.
27.12.2023 22:51
Jätetään.. tai voimmehan keskustella vaikka sosiaalipolitiikasta.. :D
27.12.2023 16:34
Sä olet niin hiffaava. Mun ulosanti on vähän heikkotasoista, mut sä osaat avata just sen mitä tarkoitinkin..
Sama ajatus eri sanoilla. Mulla on tuo sama onkelma tuon pärjäämisen kanssa, on hiton vaikeaa ottaa vastaan. Mutta työstän sitä. Olen jo kehittynyt ihan hitokseltaan, mutta vielä sarkaa riittää.
Olen tullut itseni kanssa siihen johtopäätökseen, että tällä pärjäämisen tarpeella on tekemistä itsensä rakastamisen kanssa.
Eli ihminen joka on hyvin itserakas on helppoa ottaa vastaan palveluksia ja asioita. Kun taas .. kun rakkaus itseään kohtaan on vähän niin ja näin, tulee tarve pärjätä omillaan. Kompensoi tavallaan sitä rakkauden vajetta pärjäävyydellään.
Ja tähän soppaan kun sotketaan vielä omanarvontunto, niin se on hyvä sekametelisoppa. Tämä pätee minuun.
Huomasin, kun muutin elämääni, rakkauteni itseäni kohtaan kasvoi, mikä vaikutti omanarvontunteeseeni mikä helpotti hyväksymään palveluksia.. tai jotakin siihen suuntaan..
En ole niin aktiivisesti työstänyt itseäni, olen liian keskittynyt hedonistiseen elämäntapaani. Mutta kehityn silti. Hitaasti tosin, mutta silti.. :)
27.12.2023 16:29
No mulla ei ole tuollaista näppistä, mutta ny mäkin hiffasin kun viisaampana avasit tämän puzzlen minulle.
27.12.2023 16:14
299 / 806