Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

121

Kommenttia

16004

1. Jess, söör!
  2. Ja mä ompelen sulle mekon... sopinee siihen sun vihreään peruukkiin.. ✌️
  3. Näinpä. 👍
  4. No eipä hätiä mitiä. Kun ollaan molemmat rekattuina niin keskustelua voi käydä myös viiveellä. En kuulu niihin heti, kaikki, tänne ja nyt ihmisiin.

En kuulu myöskään ihmisiin jotka haikailevat vaaleanpunaisista pörröisista hattaroista elämäntiellään. Elämä on raakaa ja raadollista. Se satuttaa. Kaikkia meistä. Siksikin olemme mitä olemme. Inhimillisiä. Ymmärtäväisiä.
    Se miten kukakin suhtautuu siihen, että elämä tanssahtelee piikkareilla niskan päällä tai potkii rautakärkisillä persiille on yksilöllistä. Jos osaa tunnistaa ne, osaa tunnistaa myös lempeät pörrötossut tepastelemassa vatsalla tai lämpimät huopatossut kylmänä talvipäivänä. Osaa arvostaa niitä huonoja juttujakin ja silloin pienetkin hyvät jutut tuntuu tosi hyvälle.

Tuohon parisuhdehyväksyntään.. hmm. Menet mielestäni siinä asiassa perse edellä puuhun. Kaikki hyväksyntä lähtee sinusta itsestäsi. Kun hyväksyt viallisuutesi itse, ei muiden hyväksynnällä ole enää merkitystä samalla tavalla. Sitä vaan lopettaa muiden hyväksynnän hakemisen.
    Tarkoitan, etten pidä sinua hyväksyntää hakevana ihmisenä, intuitioni sanoo, että joku elämässäsi on pyrkinyt murtamaan sinut ja siksi olet epävarma itsestäsi jollakin tavalla.

Voin toki olla ihan väärässä.. korjaa toki.

Parisuhdemielessä älä koskaan hyväksy ihmistä mihinkään ihmissuhteeseen joka pyrkii määrittelemään sinun olemustasi. Vain sinulla on oikeus siihen. Jos ei kelpaa, niin menköön menojaan. Sinä olet täydellinen sinä. Virheinesi ja vikoinesi. Ei ole toista samanlaista kuin sinä. Olet yksilö.
    Tarpeesi tulla hyväksytyksi itsenäsi.. hmm. Ei onnistu, ennenkuin hyväksyt itse itsesi.

Tuohan ei tarkoita sitä, ettetkö olisi kehittymisen tarpeessa ja voisi kehittyä yksilönä paremmaksi. Jokainen meistä on "työn alla" koko ajan. Ja se joka ei koe tarvetta kehittyä, no, .. on itseriittoinen paskiainen.

Tunnelukkosi parisuhteiden osalta, se on tapa suojella sinua. Luota siihen ja opettele ensin itsesi, sillä sinä itse olet syy ja seuraus kaikkeen olemiseesi. Jos sinulla on ikäviä menneitä, etkä pääse eteenpäin.. syy on sinussa itsessäsi. Et ole käsitellyt, hyväksynyt, antanut anteeksi ja unohtanut. Kysy itseltäsi, miksi tarvitset tunnelukkosi suojaa? Se on puolustautumismekanismi jonka itse luot.

Ja ymmärräthän etten syytä sinua tai syyllistä. Ainoa tosiasia koko keskustelussamme on seuraava; vain itseään ja omaa suhtautumistapaansa voi muuttaa.
    Menneitä ei voi muuttaa, tämänhetkistä ei voi muuttaa, tulevaisuutta voi kyllä muuttaa, mutta muuttamalla itseään ja suhtautumistapaansa. Valitsemalla toisin.

Toista ihmistä ei voi muuttaa, sen tiedät sanomattakin. Kaikki on kiinni itsestä.

Eli kannustan sinua hyväksymään itsesi. Vaikutat käsittämättömän hyvältä tyypiltä.
  5. Nooh, mulla on iso ego..