Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
120
Kommenttia
15967
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa, mikäs juttu tämä nyt on?
24.09.2023 08:27
Tosi kiva, että sulle riittää tsemppareita. Sä ansaitset kaiken tsemppiavun mitä maailmassa on.
Silti mä en lähde sua tsemppaamaan. Päin vastoin.
Nyt sun on aika pysähtyä ja tajuta se hitonmoinen kuorma. Kokea se raskaus täysillä ja käydä sitä läpi. Ja hakea siihen se apu. Hälytä kaikki läheiset ja naapurit auttamaan. Työterveyshuolto ihan heti mukaan. Saikkua oikeasti ihan kunnolla. Sulla on burnout luullakseni, ollut jo pitkään.
Mutta sä olet tsempannut. Ja nyt on aika taputtaa itseäsi olkapäälle ja sanoa hyvä minä, mutta nyt ei pysty, ei kykene.
Jos et tosiaan radikaalisti saa itsellesi apua, seuraukset voivat olla inhottavat.
Lapset ovat tärkeintä tietysti, mutta sitäkin tärkeämpää on niiden hoitaja. Et voi huolehtia lapsistasi, jos et ensin huolehdi itsestäsi. Se siis on syy, joka pitäisi nostaa sinun hyvinvointisi tärkeimmäksi. Lapsien tähden.
Minä en tajunnut "mustina vuosinani" hakea apua omaan jaksamiseen. Poikani kuuluu autismin kirjoon ja oli hyvin haastava. Vaikeimpina vuosina lapseni oli sijoitettuna sairaalakouluun. Eli melkein kuin huostaanotettuna. Se varmaankin pelasti minut itseni.
Uniongelmat kärjistyivät minulla sitten myöhemmin ja vieläkin nukun yleensä lääkityksellä. Eikä elämässä tarvitse edes kovin kummoista tilannetta olla, kun uneni häiriintyy.
Ja sun oikeasti pitää lopettaa se - jaksaa, jaksaa.. aina jaksaa - ajatteleminen. Osoittaa vahvuutta myöntää se, ettei pysty kaikkeen. Varsinkin lapset tarvitsevat sen, että haet apua itsellesi.
Minun poikani kyselee päivittäin vointiani, sillä hänkin tietää, että minulla on taipumusta ajaa itseni loppuun. Hänellä on huoli minusta. Huoli jonka loin hänelle tsemppaamalla itseni yli rajojeni.
Ymmärräthän kulta pieni, että jatkuva väsymys sairastuttaa sekä mielen, että ruumiin. Hae apua, ennenkuin sairastut pysyvästi kuten minulle kävi.
Haluaisin sanoa tähän loppuun, että kaikki järjestyy kyllä.. tavalla tai toisella.
24.09.2023 08:19
Not!
23.09.2023 22:45
Älä nyt. Minä itse ainakin tykkään persoonallisista äänistä. Nasaalia en tosin voi sietää useimmiten.
Ja minuthan hurmataan juuri äänellä.
23.09.2023 22:44
Noh.. sinähän olet minun idolini. Eli kelpaat vallan mainiosti itsenäsi. Juuri sellaisena kuin olet.
Kuten kaikki meistä.
Taas joku vetänyt hernuun nekkuunsa ja siitä tämä koko episodi. Laantuu kyllä.
Mutta otin minäkin hieman henkilökohtaisesti kun oikein otsikossa mainostetaan ettei rekatut saa osallistua.. piti ihan piruuttani laittaa kommenttia. Tosin asian vierestä.
Hitto, tämä on vapaa maa ja avoin palsta. Kiva kun olet taas palstalla. Ollut ikävä sinua jo.
23.09.2023 22:37
No sulle tulee noita kausia, kun et ole aktiivinen yhteydenottaja.
Mulle taas se on normi. En juuri koskaan ota yhteyttä oikeastaan kehenkään. Elän radiohiljaisuudessa, vaikka kännykkäni onkin yksi elämäni kiintopiste.
Olen eri mieltä viesteistä. Ehdottomasti. Ne ovat todella käteviä asioiden välityksessä. Ne odottavat. Jäävät olemaan. Eivät katoa.
Se, jos minulla olisi asiaa jollekulle joka on radiohiljaisuudessa, viesti olisi juuri oikea tapa, sillä se jää odottamaan.
Vain akuutissa tapauksessa tarttuisin luuriin ja soittaisin rikkoakseni radiohiljaisuuden. Ymmärrän täysin sen merkityksen, sillä itse en halua olla tavoitettavissa 24/7 .
Suhtaudun asiaan hieman erilailla kuin sinä. Sinulla tulee kausia kun olet hiljaa ja minä taasen olen aina hiljaa. Otan ihmisiin yhteyttä vain kun minulla on asiaa. Tyhjän länkytystä yritän välttää.
Mutta minä olenkin epäsosiaalinen yksineläjä, joka ei kaipaa laumaa. Pärjään ihan ilmankin.
23.09.2023 22:09
No ei noin hyvä Timppaseni. Ei viunaa ja lääkkeitä. Se on vaan pään sekaisin tekemistä.
Ei kiva, ei ollenkaan. En tykkää yhtään.
Sä toki saat tehdä mitä huvittaa omalla elämälläsi, mutta sanoimpahan vain mielipiteeni.
Olinhan minäkin jokunen vuosi sitten pyörätuolissa kun niin huonona oli tasapaino. Ei ollut kivaa sekään.
23.09.2023 21:29
Mä olin just viikon saikulla huimauksen vuoksi. Ei voi mitään. Jos ei pysy kunnolla pystyssä, ni ei se homma suju sitten millään.
No viime viikko meni aika rauhakseen ottaen töissä saikun jälkeen. Vieläkin pikkuisen huimaa, mut sen kanssa pärjää.
23.09.2023 20:14
Kiitos. Tykkään Rollareista. Ja tykkään sinusta.
23.09.2023 20:10
Olipa törkeä kommentti.
23.09.2023 19:49
Hitto.. toi on oikeasti hankalaa jos tasapaino heittää arvaamattomasti.
Mulla itelläni on samaa. Satunnaisesti enemmän tai vähemmän. Ei kiva.
Kerran tasapaino heitti just poken edessä kun olin menossa baariin. Eip ottanut sisälle. Vaikka olin juonut vain yhden lonkeron.
Töissä sain kuulla vitsailua aikanaan just siitä, et älä ota enään ja semmoista..
23.09.2023 19:39
Minulle olit ilkeä silloin vuonna nakki ja muusi.. yhden kerran. Se riitti.
Pistetään koko homma vaikka huonon päivän piikkiin. Ihan sama. En jaksaisi kaivella olleita ja menneitä tämän enempää.
Tosin itse aloitin. Eli jos olet suopealla päällä minua kohtaan, niin annetaan asian jo olla.
Se, että haukuit minut pystyyn oli ja meni. Sitä ja sen seurauksia ei pysty muuttamaan. Mutta en haluaisi sitä kaivella. Pointti oli, etten pidä sinua hyväkäytöksisenä. Mutta sehän on vain mielipiteeni.
Arvostan suuresti kykyäsi keskustella nykyään kanssani asiallisesti. Se on paljon se, kun kykenet myös asiattomuuksiinkin. Sinun kanssasi on ihan mukavaa keskustella, sen sinä osaat. Siitäkin huolimatta, että olemme lähes aina erimielisiä.
23.09.2023 19:23
Männeet ovat täysin männeitä.
En kanna katkeruutta tai kaunaa.
Se vain että en koe samoin, että sinulla olisi niinkään niitä käytöstapoja.
Olet terävä, mutta jotenkin vääristyneellä tavalla. Arveluni, että olet niin piintynyt omiin tapoihisi, ettet kykene muiden mielipiteitä tai asioita hyväksymään.
Osaat olla jopa ilkeä niin tahtoessasi. Minä olen vain tyhmä, mikä voidaan luokitella vaikka synniksi, mutta ilkeä en ole. Ainakaan tahallisesti. Ja jos syyllistyn tahattomaan ilkeilyyn, osaan pyytää anteeksi.
Juu. Olen sitä mieltä, että sinä olet väärä ihminen puhumaan käytöstavoista.
23.09.2023 19:08
En halunnut olla kenenkään typeryksen käskytettävänä. Piruunnun tuollaisesta käytöksestä.
Täällä ei voi sen enempää rekatut kuin anotkaan sanella mitä kukakin saa tehdä.
23.09.2023 18:57
No.. enntietenkään voi olla satavarma, koska kirjoittelet muumina pelkällä allekirjoituksella. Mutta tuo tapahtui sinun kanssa keskustellessani.
Äärettömän epätodennäköistä että se olisi ollut joku muu.
23.09.2023 18:54
No.. lähtököhtaisesti ajattelet väärin.
Ei ole mitään joukkoja tai sakkia.
Täällä on vain yksilöitä .. anonyymejä sekä pseudonyymejä.
Kuriin laittamista ehdotat.. nähdäkseni täällä käyttäytyy huonosti vain sinä.
23.09.2023 18:50
Sori.. tuli vähän töksähtäen, mutta ei voi nyt mitään. Ei kerkeä nyt.
21.09.2023 19:31
On noin tapahtunut. Mutta rekatut ovat yleensä ottaen tunnistettavampia kuin anot. Anoja on, jotka vain huutelevat puskista törkeyksiä ja siten pilaavat rehtien sekä asiallisten anojen maineen.
Joten .. kaikki kyllä mahtuvat tähän bittiavaruuteen. Skippaa ja ignooraa. Niin muutkin tekee.
Palstapoliiseja ei tarvita. Modet ja botti hoitavat sen homman.
Ihmeellistä pikkusievistelyä, että tuollain aletaan valitsemaan kuka saa ja kuka ei. Avoin palsta ja sen säännöt. Käyppä lukaisemassa ne säännöt ja tule sitten sanomaan uudestaan.
Jos joku ärsyttää, se syy on peilissä. Kenenkään keskustelu ei ole pyhä. Ei avoimella palstalla. Jokainen saa osallistua.
Opettele skippaamaan ja ignooraamaan.
Ja se joka haluaa sen viimeisen sanan, on vaan pässi. Siitä viis..
Mä joudun nyt poistumaan, mutta saan vellikellooni viestisi. Jatkellaan..
21.09.2023 19:30
Ei ole olemassakaan sellaista kuin perskärpänen. Luuloittelet itsestäsi liikoja.
21.09.2023 19:20
Niin.. sieltä se ärsyyntymisen juuri tuli. Se ärsyttää, mitä itse ei ole..
Palaan tähän kanssasi tai muutoin paremmalla ajalla. Heippa. :)
21.09.2023 19:18
350 / 799