Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuohan on mitä mainioin vastaus!
12.01.2026 19:33
Oih.. paha paikka. En osaa samaistua, tai edes kuvitella kuinka kamalaa se on. Oliko suuri rakkaus kyseessä?
Olen menettänyt vain isovanhempani ja vanhempani ja heistä kukaan ei ollut läheisiä varsinaisesti. Äitee kirpaisi kyllä jonninverran.
Jos saan udella, kuinka kauan siitä on? Äkillinen poismeno on ehdottomasti järkyttävämpää kuin sellainen, jota on osattu odottaa.
12.01.2026 19:04
Kunhan toivottelin.. tietääkseni tämä on keskustelupalsta, joku saattaisi kiinnostua keskustelemaan tuosta aloittajan lihatiskimentaliteetistä.. siitä voisin kyllä vaikka keskustellakin, vaikka minua ei kiinnostakaan laitella kuvankauniita naisia tänne arvosyeltavaksi.
12.01.2026 18:56
Kyllä, on ollut. Istuin sairaalan lattialla silmät kiinni, selkä seinää vasten ja silti tuntui kuin olisin ollut jossakin pyörivässä huvipuistolaitteessa. Silmiä en voinut avata kun näin kaiken kahtena, enkä pystynyt hallitsemaan katsettani. Puoli päätä puuduksissa, puolikuurona ja toispuoleisesti halvaantuneena.
Ruoka ei ollut pysynyt sisälläni kolmeen viikkoon. Mutta kipuja ei kylläkään ollut.
Mietin kuolemaa ja toivoin, että se korjaisi pois, sillä en halunnut elää siten.
Mutta mä paranin .. tosin joitakin aivovaurioita jäi. Haitta-aste niistä tosin aika minimaalinen nykyään.. vasen silmäkulmani saattaa nykiä tai vasen etusormeni hieman vispata.. eli ei oikeastaan mitään oireita.
Ja Timo, olin aivokuvissa marraskuussa ja sairauteni on pysähtynyt. Sen ei odoteta etenevän enää. Noin 4% ms potilaista saavat sellaisen tautimuodon, että se on alussa aktiivinen, jopa rajusti, kuten minulla ja sit se ei etene mihinkään.. minä sain varmistuksen marraskuussa, että kuulun tuohon onnekkaaseen 4 prosenttiin.. sairauteni ei ole edennyt yli kymmeneen vuoteen ja vaurioita keskushermostoon ei ole tullut vuoden 2014 jälkeen.
En toki ole parantunut ja vauriot joita minulla on aivoissa ovat pysyviä. Mutta etenevä tämä minun juttuni ei ole enää. Olen todella onnekas. Selvisin ms-taudista hyvin vähäisin vaurioin. Käsittämätöntä, mutta totta.
12.01.2026 18:44
Ja jos et halua jutella aiheesta, riittää kun ilmaiset sen. En halua painostaa.
12.01.2026 18:19
Olen pahoillani. Kenet olet menettänyt?
12.01.2026 18:18
Jahhas! Pintakiiltoa haetaan taas.. mä passaan tämän tehtävän suosiolla. Jokaisella on oma makunsa ja itse en tykkää ollenkaan tämänkaltaisesta lihatiskimentaliteetistä.
Mutta pitäkee hauskaa te muut.
12.01.2026 18:16
Juu. Se on sellainen sovittu järjestely joka sopii molemmille. Oikein hyvä.
11.01.2026 15:36
Kyllä mansikkakakku voittaa vihreän teen mennen tullen. C'moon.. se on mansikkakakkua!
11.01.2026 15:31
Niih.. olen vaihtoehtojen B ja C risteymä. En alkaisi parisuhteeseen ikinä. Missään olosuhteessa. Eli ikisinkku, mutta olen myös varattu. Tapailusuhteessa. Ristiriitaista, mutta totta.
11.01.2026 15:28
Alette.. se on kuin onkin vain järjestelykysymys.. tartu hetkeen. Se on minun neuvoni. Ei tarvii kuunnella, mutta uskon että tämä juttunne voisi kantaa.
Mut tehkää se privana. Suojelkaa sen verran itseänne.
11.01.2026 15:12
Ai piru kun mulle pistää vihaksi kaikki noi "suojelijat".. voi vjittu mikä ihmisiä vaivaa. Pienikokoinen pyytää kyllä jos tarvitsee apua, mutta harvemmin tarvitsee.
Tuo suojeluvietti, voi hyvä ihme. Mitä ite tykkäisit jos mä alkaisin tuntemaan holhoustarvetta sinua kohtaan.. ??
11.01.2026 11:18
Venäjänkielistä en kuunnellut, mutta toi toinen.. hiton hyvä. Tykkäsin laulajan äänestä ja biisikin on hyvä.
08.01.2026 23:02
Asianlaidan kyseenalaistaminen on toki ihan suotavaa, mutta jatkuva kriittisyys tai pelkästään kriittisesti suhtautuva vaan on negatiivinen.
Jatkuva asioiden arvosteleminen ei ole rakentavaa. Se on vain valittamista, eikä aiheuta mitään positiivisuuteen kantavaa.
On oikein hyvä välillä haastaa luutuneita näkemyksiä tai vanhoja tapoja, tai vallalla olevia rakenteita. Ei siinä mitään. Mutta välillä, ei koko ajan ja tauottomasti. Sillä ei saa aikaiseksi muutosta.
Ikuiset marisijat saavat tosin kiukutteluillaan kaikki inhoamaan itseään. Mutta juu, jokainen tyylillään.
Minä en pidä negatiivisuuteen taipuvaisista ihmisistä. Joustavana ja sopeutuvaisena luonteena tulen heidän kanssaan vallan mainiosti toimeen irl ja yleensä paremmin kuin muut, sillä siedän heidän temppuilujaan enemmän kuin muut keskimääräisesti.
Mutta se, ei saa minua pitämään heistä.
Jokainen on yksilö ja kunnioitan yksilön ominaisuutta olla omanlaisensa. Silti minun ei tarvitse pitää heistä kaikista.
08.01.2026 22:56
Siihen nähden, miten laajasti kuuntelen musiikkia, en oikeasti tiedä siitä mitään. Olen ihan uuno mitä tulee musatietämykseen.
08.01.2026 18:50
Hyvä biisi. Kiitos.
08.01.2026 18:47
Ei ihan artistin parhaimmistoa mutta kiitos maistiaisesta.
Tässä sulle biisi
https://youtu.be/aC9FJPKlWeQ?si=k5aQ7XfBRO-RaNb5
Tosin pikkuisen myöhässä..
08.01.2026 18:03
En ottanut oikeastaan mitään mukaan erotessani. Vaatteeni, hygieniatuotteeni ja koruni.
Erosta on nyt viisi vuotta ja minulla on perustettu koti tässä. Aloitin ihan tyhjästä.
Enkä kadu etten ottanut mitään mukaan, sillä se oli jo suhteemme alussa sovittu juttu, että jättäjä ottaa vaatteensa ja häipyy vähin äänin.
Joitain muistoesineitä ja käyttötavaroita on kulkeutunut exän hylkääminä minulle ja jotkin asiat ovat yhteiskäytössä. Kuten esmes sähkövatkain. En viiti hommata omaa, kun ei se ole niin aktiivisesti käytössä.
08.01.2026 17:56
Niih.. olet tekeväinen ikiliikkuja ja ahdistut jos et pääse toteuttamaan sita kutkua. Nyt voidit koettaa pysähtyä. Vaihteen vuoksi.
08.01.2026 17:46
Mitä milloinkin. Välillä teknoa, poppia, rokkia, klassista, soulia, jopa oopperaa tai jotakin irlantilaista kansantanhuja..
Eteläamerikan panhuilusoitantaa ja siitä saatan vaihtaa vaikka Nirvanaan.
Ei mulla ole mitään tiettyä genreä. Tykkään vaan musiikista ja yleensä vähän vanhemmastakin, siis tarkoitan1920- 1950 lukujen musasta. Rokki nyt menee rautalankana ja hevinä, suosikkiartistini on Luis Armstrong koska hänellä on mitä mahtavin ääni. Kuten on myös Cherillä ja Amy Winehousella ja esmes Freddie Mercurulla.
Nykymusa putoaa kyllä myös, tykkään tanssimusasta. Jazz putoaa joskus, ei aina ja rakastan syntikkamusaa. Vanha R&B on ok.. tää uudempi räpimpi ei sillain ole mun juttu, sitäkin kyllä joskus harvakseltaan. Housetekno menee ajoittain mutta siihen tuppaa kyllästymään nopeasti.
Joskus harvoin kuuntelen kotimaisia joilotuksia, mutta en niin ole fani. Taisi olla Suvi Teräsniskaa jota viimeksi kuuntelin.
Eli aika monipuolisesti kuuntelen musiikkia. Mitäänhän en musiikista tiedä, minä vain fiilistelen sitä. Aina olen sanonutkin, että mä kuunteken melkein mitä vaan, paitsi jodlausta ja sotilasmarssimusiikkia. :)
08.01.2026 17:43
42 / 806