Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+ole+mies,+mutta+vastaan+silti.+Jos+mies+tietoisesti+osallistuu+lapsen+tekemiseen,+eikä+kestä+sitä+että+naisen+kroppa+sen+myötä+muuttuu+(miehenkin+kroppa+usein+muuten+muuttuu+isyyden+myötä),+ei+hän+ole+vielä+valmis+isäksi+eikä+luultavasti+ole+vielä+kovin+aikuinenkaan.+Kaikille+ei+tule+muutoksia+ulkonäköön+eikä+alapäähän,++mutta+kohtuullinen+osa+maksaa+hinnan+laps(i)en+synnyttämisestä.+Lapsen+saaminen+yksinkertaisesti+muuttaa+elämää+ja+suurimmalla+osalla+myös+elämän+prioriteetteja.+
Lapsettoman+tai+jo+lapsensa+tehneen+sinkkumiehen+taas+ei+ole+mikään+pakko+heilastella+synnyttäneitä.+Oma+on+valinta.
19.06.2022 23:12
Itse+otin+miehen+mukaan+ensimmäisen+ja+kolmanteen+synnytykseen+mielellään.+Toinen+synnytys+mies+oli+sen+verran+mielletään+sairas,+että+olisin+mielummin+jättänyt+hänet+kotiin,+MUTTA+katsoin+ettei+kyse+ole+minusta+vaan+isä-lapsi+suhteesta+ja+isän+oikeuteen+kokea+lapsen+syntymä.+
Mies+kiukutteli+ja+valitti,+kaikki+oli+huonosti+ja+minä+tein+kaiken+väärin.Päätin+vaan,+että+suljen+sen+kaiken+ulos+ja+keskityn+lapsen+saamiseen+ulos+ja+pitämään+oman+mielen+hyvänä.+En+hermostunut+kertaakaan.+Kätilö+hermostui+neljä+kertaa+ja+ilmoitti,+että+ex+lentää+ulos,+jos+homma+ei+muutu.+😂+(Nyt+voi+jo+nauraa).+Yhden+kerran+käskivät+minut+keinutuolin,+ja+mies+oli+lukenut+Aku+ankkaa+keinutuolissa+tunnin.+Mies+tokaisi,+että+tuoli+on+hänen.+Kätilö+ei+ollut+kovin+ystävällinen+sanoissaan.+Kun+synnytys+alko+edetä,+sanoi+että+on+nälkä.+Sanoin,+että+laukussa+on+mun+suklaata,+johon+totesi+ettei+tuo+riitä,+Kätilö+sanoi,+että+mene+vaan+ihmeessä+syömään,+mutta+takas+pääsee+vasta+kun+homma+on+ohi.+Normaalisti+olisin+ollut+myötähäpeästä+sairas,+mutta+hormonit+auttaa+keskittymään+oleelliseen.+Sen+jälkeen+kun+kuvasivat+ja+totesivat+ettei+lapsi+tule+ulos,+jos+ei+leikkata+(oli+oikeassa+asennossa,+mutta+tila+ei+riitä),jotenkin+muuttui+omaksi+itsekseen+ja+jaksoi+olla+jopa+tukena+ja+hoitaa+vauvaa+kun+olin+itse+heräämössä.
19.06.2022 22:55
Niin+aikanakin+sen+kuvan+sai+jutusta,+että+teineille+on+juotettu+viinaan+niin,+että+useampi+nuori+on+kokenut+juomaan+painostamista,+ja+kun+alkoholi+on+tehonnut+on+alkanut+lääppiminen,+painostus+makuuhuoneeseen+ja+riisuminen.+
Nuori+ei+välttämättä+ole+kokenut+mitään+vastaavaa+ja+voi+olla+aika+avuton+tilanteessa+aikuisen+miehen+painostuksen+alla.+Vaikka+ei+olisi+kyse+rikoksesta,+ainakin+hyvin+arveluttavaa+asemansa+väärinkäyttöä.+Vastuu+on+aikuisen.
19.06.2022 22:38
Sellaisia+naudat+ja+sonnit+on.+Minä+en+kyllä+hae+sonnia,+enkä+tunnistaudu+lehmäksi.
19.06.2022 22:31
Kyllä+löydän+eläimen+itsestäni,+ei+se+ole+edes+vaikeaa.+😂+Oma+eläimeni+vaan+elää+ja+syttyy+tunteista,+läsnäolosta,+hellyydestä+ja+intiimistä+kohtaamisesta.+
Mutta+meitä+on+erilaisia+ihmisiä,+jotka+kokevat+asioita+varsin+erilailla.+Mikä+sopii+yhdelle,+ei+välttämättä+sovi+toiselle.
19.06.2022 21:42
Ei+se+ikäero+ole+tässä+juttu,+vaan+alaikäisten+ja+auktoriteettiaseman+väärinkäyttö,+alaikäisten+juottaminen+humalaan,+naisten+riisuminen+vastusteluista+huolimatta+(tilassa+jossa+nuori+ei+hallitse+itseään),+seksiin+ja+yökylään+jäämisen+painostus+(vaikka+mitään+ei+tapahtunut),+huorittelua,+seksisistä+vihjailevaa+puhetta+(nuorin+14v)++ja+läpsimistä.+Aikuisen+miehen+pitää+pystyä+tajuamaan,+että+kyse+on+nuoresta+haavoittuvasta+ihmisestä.
Luin+itse+HS+jutun,+ja+asianomaisia+oli+sen+verran+pitkä+lista+ja+kertomukset+oli+hyvin+samanlaisia,+että+todennäköisyys+jutun+todenperäisyydelle+kasvaa+huomattavasti.+Sinänsä+jutussa+ei+väitetä+rikosta+tapahtuneen,+ja+jossain+kohtaa+sanotaan,+että+mahdollista+rikosta+ei+tutkita,+koska+se+on+vanhentunut+tai+tapahtuma-aikaan+väkisin+suutelu+ja+koskettelu+ei+ollut+rikos.
Oli+kyseessä+rikos+tai+ei,+on+selvää+ettei+jo.+käytös+ole+sopivaa+ja+osoittaa,+että+ihmisen+empatiakyky+ja+moraali+on+heikko.
19.06.2022 21:32
Eikö+pettäminen+parisuhteessa+satu,+oli+suhde+sitten+seksitön+tai+ei+ja+oli+liittyykö+pettämiseen+tunteet+vai+ei?+Ei+pettäminen+sillä+tule+sallituksi,+ettei+ollut+tunteita+(se+on+vain+itsensä+huijausta).+Jos+suhteessa+on+sovittu,+että+kumpikin/toinen+saa+pitää+muita+esim.+puolison+haluttomuuden+takia,+mitään+pettämistä+ei+tietysti+edes+ole.+
En+kyllä+itse+pysty+kuvittelemaan+miten+avoimeen+suhteen+’saa+p*nna,+mutta+ei+saa+tuntea+mitään’,+voisi+olla+realistinen+muuten+kuin+sopimalla,+että+sivusuhde+loppuu,+heti+jos+tunteita+tulee.+Mutta+kun+tunteita+tulee,+loppuko+se+kuitenkaan?+Vain+arvailen,+koska+en+tiedä+enkä+ole+koskaan+tuollaista+suhdetta+kokenut.
Itselle+FWB-tunteilla,+siis+oikeammin+rakastaja,+on+vielä+mahdollisuuksien+rajoissa+ajatuksien+rajoissa.+En+edes+kuvittele+pystyväni+sellaiseen+ilman+tunteita.+Tunteet+ei+kuitenkaan+tarkoita,+että+on+pakko+”omistaa”+toinen+tai+on+pakko+olla+arjessa+läsnä+tai+on+pakko+sitoutua.+Henkinen+sitoutuminen+luo+toki+pohjan,+jossa+ei+ole+epävarmuutta,+mutta+jos+rakkauteen+suhtautuu+jo+alunperin+väliaikaisena+lainana,+joka+toimii+sen+aikaa+kun+se+molempien+elämään+sopii,+ei+tarvetta+epävarmuuteen+ehkä+edes+ole?+Ihminen+on+todennäköisesti+vapaaehtoisesti+uskollinen,+kun+homma+toimii+ja+on+tunteita,+vaikkei+siihen+ole+mitään+velvoitteita.+
En+siis+itse+osaa+ajatella+FWB-suhdetta++tunteettomana.+ilman+intiimiä+kohtaamista+(mikä+tulee+yleensä+tunteista+ja+läsnäolosta)+on+kuin+seksi+lähinnä+kahden+ihmisten+masturbointia+toisiltaan.+Sellainen+jättää+kylmäksi.
19.06.2022 20:24
Olen+sinkku,+tosin+myös+äiti.+En+ole+koskaan+kokenut+olevani+yksinäinen,+koska+en+ole+suhteessa.+Yksinäisyyttä+en+tunne,+koska+minulla+on+läheisiä+ihmissuhteita:+vanhemmat,+sisko,+lapset,+ystävät,+työkaverit+(osa+on+elämässä+vain+hetken,+osasta+tulee+loppujen+lopuksi+ystäviä).+Läheiset+ihmiset+on+samalla+aaaltopituudella+ja+vuorovaikutusta+syntyy.+
Sen+sijan+olen+ollut+joskus+yksinäinen+parisuhteessa.+Mies+eli+omassa+kuplassaan.+Koska+oli+kaksi+pientä+alle+2v+ja+asuimme+kauempana+ystävistä+ja+suvusta,+yhteys+oli+heikompi+kuin+vaikka+nyt.+Kävin+kyllä+avoimessa+päiväkodissa,+mutta+se+porukoista+ison+osan+kanssa+ei+syntynyt+muuta+vuorovaikutusta+kuin+vaipoista+ja++vauvan+ruokinnasta+juttelua.+Muutama+vähän+isommin+ajatteleva+joukosta+onneksi+löytyi.+
Ap,+oletko+miettinyt+miksi+olet+kanjonissa.+Oletko+hoitanut+ihmissuhteesi+itse+hyvin+olemalla+hyvä+ystävä+ja+hyvä+läheinen?+Jos+et,+voitko+muuttaa+itse+asiaa?+Ihmissuhteet+harvoin+säilyy+läheisinä+ilman+omaa+panosta.+En+sano,+että+vika+olisi+vain+sinussa.+Joskus+elämä+menee+miten+menee+ja+joskus+on+huonoa+tuuria+myös,+läheiset+kuolee+tai+muuttaa+kauemmas.+Silti+siitä+mitä+on,+kannattaa+huolehtia+hyvin.+Elämästä+voi+tehdä+parempaa+(lisäämällä+asioita,+joista+pitää),+uusiin+ihmisiin+voi+tutustua+(vaikka+harrastuksiassa)+ja+katkenneita+ihmissuhteita+pystyy+palauttamaan.+Saaminen+vaatii+antamista.
19.06.2022 14:54
Näin+se+on.+Jos+keskenään+ei+viihdy+myös+silloin+kun+on+tylsää,+ei+suhde+kanna+kovin+pitkälle.+Jos+koko+ajan+joutuu+vääntämään+rautalangasta+eikä+toinen+vaan+tajua,+aika+haastavaa+on+saada+itseään+ymmärretyksi+ja+kuulluksi+(molemmin+päin).+Jos+toinen+on+kiihkeä+vihervasemmistolainen+ja+toinen+kiihkeä+persu+(kärjistäen),+tai+toinen+on+feministi+ja+toinen+sovinisti,+voi+alussa+suhde+sujuakin,+mutta+ennen+pitkää+edessä+on+paljon+erimielisyyksiä,+ja+myötähäpeää+(molemmin+puolin).+Vaikka+nyt+ei+tarvitse+samaa+puoluetta+äänestää,+niin+elämänkatsomuksen+liian+isot+erot+on+kuitenkin+iso+rasite+suhteen+kestävyydelle.
19.06.2022 14:35
Niin+ja+unohtui.+Miehet+ei+tosiasiaan+ole+pelkästään+p-perässä+juoksevia+ääliöitä+ainakaan+omassa+elinympäristössäni.+Mies+osaa+keksimäärin+käyttää+harkintaa,+älyään+ja+moraaliaan+(esim,+kaverin+tai+läheisen+naisystävän+ei+kosketa).+
Se,+että+on+korkea+lipido,+ei+tee+harkitsemattomaksi+tai+impulsiiviseksi+seksihurjastelijaksi.+Sama+koskee+kaikkia+ihmisiä.+On+aika+eri+asia+hurjastella+kun+on+tunteita,+edes+jotain+tunteita,+kuin+että+toinen+on+ihan+kuka+vaan,+jonka+sattuu+helposti+hommaan+ryhtymään.
19.06.2022 14:27
Kannatan+sitä,+että+ihminen+saa+olla+mitä+itse+haluaa,+eikä+ole+jonkun+muun+luoman+mallin+”uhri”!+Sama+koskee+naisia,+miehiä+ja+heitä,+jotka+eivät+halua+itseään+luokiteltavan+kumpaankaan.+Myöskin+on+ilahduttavaa,+että+nuoret+jo+uskaltavat+(pks)+ala-+ja+yläkouluiässä+sanoa+ääneen,+että+tykkäävät+samasta+sukupuolesta.+Enää+asiaan+ei+liity+häpeää+eikä+piilottelua.+
Itse+tunnen+enmmän+miehiä,+jotka+osaavat+tuntea,+olla+herkkiä,+haluavat+osallistua+perheensä+arkeen+ja+kokevat+vastuun+etuoikeutena,+kuin+heitä+jotka+kokevat+omakseen+sitä+edellisen+vuosisadan+perhemallin.+Vielä+40-60v+sitten+samanlainen+mies+ja+isä+olisi+ollut+kummajainen,+nyt+osallistuvat+ja+tunteistaan+puhuvat+isät+ja+miehet+on+varmaan+enemmistöä.+Muutos+on+hyvä+ja+hyväksi.
19.06.2022 13:32
Omastaan+joutuu+lasten+kanssa+luopumaan,+mutta+silti+takaisin+saa+vähintään+sen+mitä+itse+panostaa.+Tietysti+varmaan,+jos+on+vaikeuksia+varhaisen+vuorovaikutuksen+luomisessa,++lasta+ei+osaa+rakastaa+tai+jos+toinen+vanhemmista+jättäytyy+lasten+hoidon+ulkopuolelle,+voi+tilanne+olla+erilainen.
Itselle+elämä+ilman+kaikkein+läheisempiä++ihmissuhteita+(lapset,+kumppani-jos+olisi,+lapsuuden+perhe)+olisi+vähän+tyhjää,+vaikka+kuinka+saisi+harrastaa+ja+tehdä+asioita+omilla+ehdoilla.+Ystävät+on+tärkeitä+ja+tuo+onnea+toki+myös,+mutta+ne+on+enemmän+kirsikka+kakun+päällä.+Lapset+on+pieniä+vain+muutaman+vuoden+ja+sen+jälkeen+on+taas+aikaa+itselle.+Ne,+joilla+on+lasten+lisäksi+hyvä+onnellinen+parisuhde+tai+joilla+on+hyvät+turvaverkot,+kumppani/isovanhemmat/sisarukset+mahdollistaa+oman+ajan+edes+välillä.
19.06.2022 11:14
Voin+kuvitella+psykologin+liiton+problematiikan,+varsinkin+jos+käyttävät+ammattiosaamista+suhteen+kiemuroiden+setvimiseen.+🤣+
Minulla+on+hyvin+vaikea+ajatella+Suomea+luokkayhteiskuntana,+koska+se+ei+sitä+vaan+ole.+Kuka+tahansa+voi+kouluttautua+taustasta+riippumatta,+jos+oma+halua,+pitkäjännitteisyyttä+ja+lukupäätä+löytyy.+Koulutuksella+ei+ole+edes+niin+väliä+edes+työelämässä.+Jos+olet+fiksu+ja+oppivainen,+etenet+yleensä+koulutuksesta+huolimatta+(poislukien+tietysti+ammatit,+jossa+laki+vaatii+pätevyyden+esim.+lääkäri).+Koulutus+on+periaattessa+vain+pohja,+josta+rakentaa.
Olen+itse+väitellyt,+mutta+se+keneen+ihastun+ja+rakastun+ei+ole+ammattiin+ja+koulutukseen+riippuvaista.+Enkä+väitellyt+tutkinnon+takia,+vaan+oppimisen+ja+sen,+että+oppiminen+mahdollistaa+helpommin+työn,+johon+kokee+intohimoa+(ainakin+välillä).+Ex+suhteista+löytyy+puolet+ammattikoulu-+ja+puolet+korkeakoulutaustalla.+Korkeakoulutaustakin+vaihtelee+Liikuntatieteistä+enemmän+matemaattisiin+)luonnon/insinööritieteet).+
Koulutuksen++sijaan+älykkyys/fiksuus+ja+käytöstavat+ratkaisevat+paljon+enemmän.+Elän+siis+käytännössä+niin+kuin+sanon.+Se,+että+kolahtaa+vaatii+yleensä+tunteiden+LISÄKSI,+että+löytyy+saman+henkinen+aaltopituus+ja+saman+suuntainen+arvomaailma.+Monet+oman+alan+ihmiset,+oli+sitten+koulutustausta+mikä+vaan,+suhteellisen+helposti+osuvat+tuon+vaatimuksen+sisälle.
19.06.2022 09:43
On+hetkiä,+niin+kuin+joulu+ja+juhannus,+jotka+omassa+maailmankuvassa+kuuluvat+perheelle.+Se+sama+linnake+eli+lapset+on+elämässä+mukana+oli+heiloja+tai+ei.+Jos+heilasta+tulee+vakituinen+kumppani,+hän+n+tervetullut++mökille+(lapsineen,+jos+on)+myös+tietysti.+😊
Kumpiko+sinä+olet+markkinointipäällikkö+vai+konsultti?++Itse+en+tunnista+kumpaakaan+roolia+rakkaudessa+enkä+työelämässä.+Rakkauden+voi+kohdata+missä+vaan+ja+koska+vaan,+ei+se+juhannusta+tai+vappua+ympärilleen+tarvitse.+
Tiedän+kyllä+varsin+hyvin,+että+ulos+on+lähdettävä+jossain+kohtaa,+jos+haluaa+pariutua.+En+kyllä+vielä+tiedä+miten???+Siis+minne+sitten+mennä…+Nettideitit+ei+vaan+iske+pinnallisuuden+takia.+Baarissa+saa+olla+hyvä+tuuri,+että+kohdalle+osuu+muita+kuin+alkoholisteja.+Sinkkutapahtumat+(risteily,+Sinkkubileet)+taitaa+olla+vähän+parempia+siinä+suhteessa,+sanoin+työ+ja++vaikka+punttis.+Tosin+eipä+arjessa+kovin+usein+isotkaan+tunteet+johda+suhteisiin.+Palsta+on+sitten+oma+lukunsa:+terapeuttista+täällä+on+kirjoittaa,+muttei+puhe+yksinään+mihinkään+johda.+Suhteet+alkaa+ja+tapahtuu+irl.
19.06.2022 01:15
Tiedän+kyllä+itsekin,+ettei+nykyinen+elämäntyylini+ole+kovin+heilapositiivinen.+🙄+
Juhannukseen+ole+koskaan+heiloja+kaivannut,+eikä+niitä+ole+kertaakaan+ollut+edes+historiassa,+jos+nyt+ei+yhtä+pikkupussailua+lukion+3lk+jollain+kaupunkifestareilla+lasketa.+Ainoa+juhannus+milloin+olen+bilettänyt….+Sitä+nuorempana+olin+kaikki+juhannukset+13v+alkaen+harjoiteluleirillä+(2.5-3vko).+Ja+loput+ovat+menneet+rauhallisesti+perheen,+ystävien+tai+silloisen+kumppanin+kanssa.+Myös+ystävät+rauhoittuvat+juhannukseksi+perheidensä+kanssa.+Jos+haluaisin+juhannusjuhlat,+menisin+varmaan+sinkkujuhannukseen+yksin,+mutta+omat+lapset+menee+edelle.+Halun+heille+kivan+juhannuksen+muistot,+
Vaikka+alan+lämmetä+ajatukselle+suhteesta,+olen+vielä+hyvin+kaukana+siitä+että+lähtisin+hakemalla+hakemaan.+Hakeminen+on+aika+turhauttavaa+touhua….+eikä+nykyinen+oikealle/vasemmalle+pika-pinta-deittailu+osu+oikein+omaan+pirtaan.+On+aika+eri+asia,+jos+ja+kun+tunteet+syttyy+arjessa+itsestään.Tai+jos+saa+suoran+kutsun+treffeille+valmiiksi+jo+mielenkiintoisen+ihmisen+kanssa.+Siis+kellun+tuloksettomassa,+mutta+staattisessa+välitilassa+ilman+itse+valittua+suunta.+Voit+kutsua+sitä+elitistiseksi,+jos+haluat,+mutta+itse+kutsun+sitä+ihan+normaaliksi+elämäksi.
19.06.2022 00:29
Juhannus+on+buukattu+lapsille,+satavuotiaalle+saunalle,+järvelle,+paljulle,+hiljaisuudelle,+hyvälle+ruualle+ja+sään+salliessa+kokolle.+Ei+ollut+heilaa+helluntaina,+mikä+ei+lupaa+hyvää+kesälläkään.+😁
Eipä+biletystä+juuri+kesään+mahdu+eikä+niitä+heiloja+taida+kotiovella+tavata.😉+Yhdet+juhlat+on+juhlittu,+ja+yhdet+jäi+väliin+koronan+takia.+Sunrise+Avenue’n+keikka+ja+musiikkipainoitteiset+paikalliset+viinijuhlat++on+kalenterissa+(ilman+heilaa+tietysti).+Ja+yksi+kesämökkipaikkakunnan+karnevaali+vähän+kutkuttelee,+mutta+taitaa+jäädä+välistä+kuitenkin.+Ehkäpä+sitten+syksystä+on+enemmän+bilefiilistä,+tai+sitten+ei.
18.06.2022 23:36
Kaikki+korkeasti+koulutetut+ei+ole+jänniä+Välis.+🤣++Ei+edes+tohtorit.+Heistä+on+iso+osa+nörttejäkin.++Omassa+ympäristössä+on+30%+väitelleitä,+ja+sanoisin,+että+jännimmät+jennat+ja+jannet+löytyy+niistä,+jotka+ilman+koulutusta+tai+vähemmällä+koulutuksella.+Sivusta+katsoen+vaikka+tuotannon+työntekijöiden+ihmissuhdekierrätys+on+välillä+niin+menevää,+ettei+kukkahattu+meinaa+pysyä+päässä.+
Kutsun+miehen+kylään+vasta+kun+jo+tunnen+hänet+irl,+minulla+on+romanttisia+ajatuksia+häntä+kohtaan+ja+tiedän/oletan+miehenkin+olevan+kiinnostunut.+Tällä+hetkellä+minulla+ei+ole+miespuolista+ystävää,+jota+näkisin+vapaa-ajalla.+Jos+olisi,+kutsuisin+hänet+kotiini+ihan+samalla+tavalla+kuin+naispuolisen+ihmisen.+Se+ei+katso+sukupuolta.
18.06.2022 15:38
Välis,+sinua+ei+voi+olla+tunnistamatta.+😆+
Jos+joku+ihminen+tulisi+kylään,+todennäköisesti+se+olisi+isäni,+äitini,+sisko+perheineen,+ystäviä
tai+lasten+ystäviä.+Aikuisten+kohdalla+se+tarkoittaa,+että+keitän+kahvit+ja+samalla+jutellaan+kuulumisia.+Läheisiä+ystäviä+on+aina+kiva+nähdä,+vaikka+useimmiten+tapaaminen+tapahtuu+muualla+kuin+kotona,+Ystävän/läheisen+kanssa+voi+vaikka+mennä+keikalle,+näyttelyyn,+käydä+syömässä,+käydä+kahvilla+ja+terassilla,+mennä+kävelemään,+melomaan+tai+keilaamaan+tai+pienille+reissuille.+
Rakastetun+miesystävän+(pojat+jätän+nuoremmille),+jos+sellainen+olisi,+kanssa+voisi+tehdä+ihan+sanoja+juttuja+mitä+ystävienkin+kanssa+tekee.+Kuitenkin+parisuhteessa+parhaat+hetket+on+kaksin:+Läsnäoloa,+läheisyyttä,+hyviä+keskusteluja,+silmiin+katsomista+ja+hellyyttä,+halaamista,+lusikassa++makoilua+ja+kiireetöntä+yhdessäoloa.+Ja+ainakin+omalta+kohdalta+on+selvää,+että+tuollainen+rakkaan+tapaaminen+sisältää+myös+runsaasti+kiireetöntä++ja+joskus+myös+hätäisempää,+mutta+sanoisinko+intensiivisempää,+rakastelua.+
Se+ei+kuitenkaan+tarkoita+miehen+palvomista,+passaamisesta+eikä+kummankaan+alistamista,+vaan+tasapuolista+kahden+ihmisen+kunnioittavaa+kohtaamista!+Eikä+se+tarkoita+sitä,+että+kuka+vaan+ovesta+sisään+astuva+soveltuu+intiimiin+ja+rakastavaan+kohtaamiseen+vain+sillä+perusteella,+että+on+mies.+En+tuntematonta+ikinä+kutsuisi+kotiini+edes+kahville,+se+olisi+naisen+kannalta+järjetön+riski.
18.06.2022 13:50
Niin+se+voi+olla,+mutta+viinanainen+taitaa+etsiä+maksajaa,+ja+se+taas+vaatii+likviditettiä.+Sitä+ei+kaikilla+ole.
18.06.2022 11:37
Ei+tässä+iässä+voisi+mitenkään+noin+helposti+enää+tulla+raskaaksi,+vaikka+vielä+jokunen+vuosi+sitten+on+vielä+tapahtunut.+Ainakin+niin+luulen.+Vaikka+vaihdevuodet+ei+vielä+vaivaa,+on+nekin+väistymättä+edessä+jossain+kohtaa.+En++nyt+koe+tuota+kehusteluksi,+kunhan+totean+miten+on+käynyt.+Ei+minun+pitäisi+olla+järkisyiden+perusteella+mitenkään+superhedelmällinen,+ilmeisesti+vaan+se+mikä+hedelmöittyy,+kiinnittyy+myös+aika+tehokkaasti?
18.06.2022 10:42
30 / 89