Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hondakuski
profiilit
hondakuski
hondakuski
Vapaa kuvaus
Konnichiwa 🙏
Aloituksia
13
Kommenttia
289
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaipa+mun+suosikkini+oli+Nipsu+tai+Haisuli,+mutta+noin+muuten+Nuuskamuikkunen+on+lähimpänä+itseäni+😃+Vähän+samanlainen+oman+tiensä+kulkija,+joka+ei+kauheasti+välitä+mitä+Muumilaaksossa+kohistaan+hänen+teltta-asumisestaan,+etelänreissuista+sun+muista.+Ja+Nuuskamuikkunen+tuntuu+tulevan+vähän+kaikenikäisten+ja+-sukupuolisten+kanssa+hyvin+juttuun,+mutta+toisaalta+pitää+kuitenkin+aina+tietyn+etäisyyden+näihin+ja+ilmaantuu+kuvioihin+kun+aikatauluihin+sattuu+parhaiten+sopimaan+😅
10+vuotta+sitten+mä+olin+paljon+enemmän+"Nipsu"+kun+haaveilin+jatkuvasti+lottovoitosta,+jostain+yllätysperinnöstä,+haalin+toki+itsekin+sen+verran+kultakolikoita+että+sain+20+vuotta+vanhan+W202:n+alle+jne.+😂
12.08.2022 11:09
Mikään+ei+toimi,+mutta+kaikki+on+mahdollista.
12.08.2022 10:58
Omalla+kohdallani+hiersi:
-Ihan+omat+/+perhepiirin+ongelmat+kuten+alkoholismi,+mielenterveyden+haasteet,+hautajaiset,+haimatulehdus,+yksin+asumiseen+totuttelu+yms.
-Eriävä+maailmankuva+joissain+asioissa,+ja+lähtökohtaisesti+erilainen+suuntautuminen
-Eksän+huomattavasti+nopeampi+into+esitellä+mua+perheenjäsenilleen,+tai+tutustua+mun+tuttuihin,+kun+itse+olisin+halunnut+siihen+hiukan+enemmän+aikaa
Eksäni+silmissä:
-Mä+väistin+kuulemma+paljon+joitakin+puheenaiheita,+jäädyin+joskus+oudolla+tavalla,+ja+hän+kuvaili+välillä+"kadottaneensa"+mut+tyyliin+puoleksi+tunniksi+kun+juteltiin+tms.
-Kun+olin+jo+periaatteessa+kahdesti+jättänyt+hänet+sen+vuoden+aikana,+yritettiin+vielä+kertaalleen+muutaman+kuukauden+hengähdystauon+jälkeen,+mutta+keskustelunaiheet+meni+sängyllä+vaatteet+yllä+makoillessa+sen+verran+awkwardiksi,+että+kun+hän+meni+suihkuun/wc:hen,+livistin+vähin+äänin+kotiinpäin,+pidin+puhelimen+suljettuna,+ja+hän+reagoi+sittemmin+aika+voimakkaasti+rakkauden/suuttumuksen+sekaisella+tyylillä+kun+kirjoitettiin,+mutta+onnistuin+vakuuttamaan+hänet+että+se+oli+parempi+niin.+
Ja+oikeastaan+sen+ansiosta+me+ollaan+edelleen+hyvissä+puheväleissä+ja+periaatteessa+kavereitakin.+Jos+olisin+silloin+jäänyt,+niin+hyvin+vaikea+sanoa+olisikohan+päässyt+jotain+turhia+h-sanoja+mitä+olisi+saanut+myöhemmin+katua,+olisinko+syönyt+lääkkeitä+ja+ollut+estynyt+ajamaan+kotiin+illalla,+olisinko+oksentanut+hänen+matolle,+olisinko+alkanut+itkemään+kuin+lapsi+tms.+🙄
Helposti+toki+tulee+kirjoitettua+pelkkiä+negatiivisia+asioita,+mutta+oli+meillä+usein+kivaakin+yhdessä,+ja+uskoisin+että+oli+siinä+varmaan+jokin+tarkoitus+että+tutustuttiin.+Ollaan+vain+synnytty+niin,+että+väliin+mahtui+koko+80-luku,+ja+siten+ymmärrettävästi+oltiin+aika+erilaisissa+elämäntilanteissa+vaikka+noin+niinku+juttujen,+huumorintajun,+henkilökemioiden+yms.+osalta+oltiinkin+usein+osapuilleen+samalla+kiertoradalla.
12.08.2022 10:56
No+niin+pojat...
Oliko+jotain+kysyttävää+viinasta?
11.08.2022 12:40
Ja+lisäyksenä+tuohon+viimeiseen+kappaleeseen,+että+mulla+todellakin+on+vasta+ihan+hiljattain,+sanotaan+parin+viikon+sisällä+valjennut+jälleen+yksi+"payback+is+a+btch"+tilanne+missä+ei+ole+tarvinnut+laittaa+tikkuakaan+ristiin+itse+😂+Mulla+todellakin+on+voimassa+kiinteä+sopimus+ison+ja+luotettavanoloisen+yhtiön+kanssa+vielä+parisen+vuotta,+ja+tähänastisella+kulutuksella+laskut+ovat+olleet+siinä+200-300e+kuussa+perustuen+vuosikäyttöarvioon+ja+tasalaskutuksena+toteutettuna.+Itse+pystyn+hyvinkin+vähentämään+kulutusta+vielä+tästä,+ja+hyödyntämään+enemmän+puulämmitystä,+mutta+voi+luoja+kuinkahan+monen+talvisen+irvailijan+sähkösopimus+on+katkolla,+ovat+käyttäneet+pörssisähköä+tai+on+öljylämmitys+😂+Samaten+El+Plan+tottakai+perustuu+kokonaisarvioon+voinnistani+ja+soveltuvuudestani+"oikeaan"+työelämään,+mutta+ei+tämä+inflaatio+ja+lausunnoissani+inhorealistisen+yksityiskohtaisesti+kuvailtu+kotini+todellakaan+huonolta+näytä+sitäkään+ajatellen.+
Ja+jos+hiljattain+kiukuttelin+siitä+ettei+itseäni+huomattavasti+parempituloiset+tutut+ihmiset+suostuneet+juurikaan+auttamaan+tigin+kaipuista+autoani,+niin+voi+muuten+hyvinkin+olla+pöydällä+moninkertaisesti+autoani+kalliimpia+sähkölaskuja+ja+eri+kurssit+heilahdelleet+ihan+eri+lailla+kuin+vanhojen+peltivanteiden+markkinahinta+torissa+😅+Eikä+mulla+isossa+kuvassa+mitään+akuuttia+ongelmaa+tässä+ole+ainakaan+heti,+mutta+jos+jo+yritykseni+perustamisvaiheessa+laskelmat+perustui+kahden+hengen+taloudessa+asumiseen,+yksin+asuessa+on+pitänyt+löytää+säästökohteita+sieltä+täältä,+ja+kun+El+Plan+etenee+tavallaan+portaittain,+niin+osui+sinänsä+odotettavissa+ollut+muutaman+kuukauden+tyhjiövaihe+ikävästi+samoille+viikoille+kuin+auton+leimaaminen.+Jotenka+jos+mä+totesin+että+pitäkää+tunkkinne+ja+hankin+tuon+halvan+kauppakassin+toistaiseksi,+niin+mä+olen+vasta+jälkikäteen+tajunnut+että+on+voinut+sillä+samalla+viikolla+se+ikävä+todellisuus+iskeä+monen+muunkin+naamalle,+ja+vielä+pahemmin+kuin+mulla.+Plus+että+mä+olen+jo+tottunut+siihen+että+mikään+ei+toimi+mutta+kaikki+on+mahdollista,+toisin+kuin+jotkut+ihmiset+jotka+ovat+valinneet+syntyä+terveinä+ja+oikeina+vuosikymmeninä.+😅
Pakko+lainata+jälleen+Alonsoa:+"Karrma!"+🧔
10.08.2022 15:56
En+nyt+tarkkaan+muista+millä+laskutoimituksilla+näihin+lukuihin+pääsin,+mutta+vuoden+2019+kilsoilla+ja+silloisen+Hiasen+tai+jopa+Vitonkin+kulutuksella+++veroilla+polttoainekulut+olisi+nykyisellään+noin+4+tonnia+vuodessa.+Kun+Hiase+kulutti+sen+kympin+dieseliä,+ja+ennen+pandemia-aikaa+ja+yksinasumista+tuli+tehtyä+aina+päivittäin+jotain+tikusta+asiaa+jonnekin,+että+sai+edes+vähän+hengitystilaa+päiviin+🙄+Joku+15tkm+/vuosi+tuli+mittariin+yleensä+viime+vuosikymmenellä,+ja+joskus+2010-2012+kartingin+takia+hiukan+yli+20tkm+vuodessa.+
Mazdan+bensankulutukseksi+laskin+suoraan+rehvakkaat+10l/100km+kylmäkäynnistyksineen,+ilmastointeineen,+peräkärryn+kiskomisine+jne.+Noin+3500km+mun+tuli+sillä+ajettu+viime+syyskuusta+jonnekin+parin+viikon+takaiseen,+ja+aiemmin+talvella+päädyin+noin+tonnin+vuotuisiin+bensakuluihin.+
Tälleen+amismatikalla+siis+350+litraa+*+2,5e+=+875e+vuodessa,+ja+verot+nyt+ei+ihan+kauheat+ole.
Ja+Hiasen+(vuoden+2019+kilsoilla)++kohdalla+1500+litraa+*+2,5e+=++3750e+vuodessa+++reilun+300e+verot
Volkkari+taitaa+kuluttaa+hiukan+Mazdaa+vähemmän,+mutta+en+ole+vielä+kunnolla+hahmottanut+kulutusta+enkä+varsinkaan+niin+liljalaaksolainen+ole,+että+lähtisin+sitä+nimenomaan+jostain+Volkkarista+erikseen+laskemaan.+Se+vieköön+sen+minkä+vie+😁+Ja+itse+asiassa+muuten+päätin+pitää+Mazdan+itselläni,+ainakin+toistaiseksi.+Siellähän+se+roikkui+Nettiautossa+jonkin+aikaa,+mutta+kysyntä+oli+heikkoa,+välillä+jopa+omatunto+kolkutti+ilmoitusta+laatiessa,+ja+myöhemmin+voisin+laitella+ihan+kuntoonkin.+Kokonaisuudessaan+tykkään+enemmän+kuin+Volkkarista,+mutta+en+ehdoin+tahdoin+halunnut+lähteä+hakemaan+punaista+tarraa+tuulilasiin+samoilla+viikoilla+kun+El+Plan+liikahtelenee+😅
10.08.2022 11:58
Varmaan+muistatte+kun+pidin+työasiani+kokonaan+suljettuna+joulun+tienoilta+pääsiäisen+tienoille+vointini+vuoksi,+ja+yksinkertaisesti+piti+varata+aikaa+puidenkaatoon+ja+-tekemiseen.+Sen+4kk+aikana+olin+"keskiluokan"+silmissä+ja+puheissa+kuulemma+ainakin+psykoosissa,+konkurssissa,+ely-keskuksen+hampaissa,+muuttamassa+sekä+elelin+"perinnöllä".+Nämä+siis+omiin+korviini+kantautuneita+juttuja.+Urheiluseurojen,+vpk:n,+kirkon+sun+muiden+tiloissa+en+ole+ollut+kärpäsenä+katossa+😅+Plus+että+rokottamattomana+olisi+pitänyt+maksaa+mahdollinen+koronatartunnan+sairaalahoito+yksityisellä+puolella+omasta+pussista,+vaikka+kävin+käytännössä+kerran+viikossa+kaupassa.+
Niin+oliko+sittenkään+täysin+hullun+hommaa+pistää+joku+10-15+koivua+ja+muutama+pihlaja+nurin,+klapeiksi+ja+vajaan+missaten+muutaman+kuukauden+ajan+firman+tuloja+🤷♂️+Eritoten+kun+niiden+lähellä+on+kaivo,+jonka+vedenpintaa+on+tarvinnut+aina+tarkkailla+ja+joskus+tilata+täyttökin,+mutta+hyvin+siinä+vesi+on+riittänyt+kun+mokomat+juopot+(heh)+lehtipuut+saivat+lähteä+😃
Yksin+asuessa+mulla+on+ollut+käytössä+7x7m+tupakeittiö+missä+on+puuhella,+sekä+pari+pienempää+ehkä+20m2+huonetta+talon+päädyssä,+joiden+pönttöuunien+piiput+on+purettu.+Ensi+talveksi+todennäköisesti+siirrän+sänkyni,+telkkarin,+pöytäkoneen,+pelipenkin+yms.+tuohon+tupakeittiöön+ja+annan+näiden+huoneiden+olla+kylmänä+vaatevarastona+tms.+🙄
Voi+olla+että+parin+vuoden+päästä+ei+naurata,+mutta+nyt+keskilyhyellä+aikavälillä+ja+kiinteän+sähkösopimuksen+voimassaollessa,+suhtautumiseni+joihinkin+suuntiin+on+vähän+sellainen,+että+se+parhaiten+nauraa+joka+viimeisenä+nauraa+😁
10.08.2022 09:48
2010+ollessani+18-kesäinen,+sain+sakot+näpistyksestä+mutta+ne+oli+muistaakseni+vähän+yli+satasen+silloisten+tulojeni+perusteella,+ja+jäin+jopa+voitolle+siinä+😂+No+siinä+kohtaa+kyllä+tajusin+lopettaa,+ja+muutenkin+silloin+löytyi+lyhytaikainen+palkkatyö,+joten+oli+paremmin+budjettia+racing-harrastukseen+😅+Jotain+proteiinijuomia+yms.+ne+oli+kun+silloin+piti+käydä+salilla+mutta+ei+mitään+sinänsä+arvokasta+tai+myytävää.+
Ja+sitten+10+vuotta+myöhemmin+tuli+tosiaan+joku+reilun+parin+sadan+sakko+siitä+kameratolpasta+ja+kortti+lähtökohtaisesti+6+tai+8+viikoksi+hyllylle.+Ajokielto+kuitenkin+siirtyi+muutamalla+viikolla+hautajaisten+vuoksi,+ja+lyheni+siitä+alkaen+4+viikkoon+selvitykseni+perusteella,+mutta+lopulta+se+oli+yli+kuukauden+hyllyllä+kun+samaan+ajankohtaan+osui+se+sairaalareissu+🤦♂️+Oikeastaan+se+haimatulehdus+oli+rangaistuksista+kaikkein+opettavaisin+ja+kovin.+Tai+suorastaan+pelastus+sen+ikäiselle+alkoholistille.
09.08.2022 16:04
Mun+tyyli+on+joskus+vähän+erähenkinen,+vaikka+en+olekaan+mikään+kalamies+tai+metsästäjä+tms.+Lippikset+on+oransseja+lähinnä+siksi,+että+ne+on+usein+halvempia+jonkun+Bilteman+tai+vastaavanlaisen+kaupan+eräosastolla+verrattuna+vaikka+motocross-hyllyjen+lippiksiin.+Eikä+se+taas+ole+mulle+niinkään+mikään+asuste,+vaan+aurinko/punkkisuoja+ja+toki+tehostaa+omaa+näkyvyyttäkin+luonnossa+tai+työjuttuja+tehdessä.+Samaten+monet+mun+huppareista+ja+t-paidoista+on+tummanvihreitä,+vaikkakin+ihan+tavallista+HM:ää+tai+Lidliä,+mutta+voi+luoda+vähän+erämiehen+lookin+varsinkin+varrellisten+turvakenkien+kanssa.+Itse+sinänsä+jopa+tykkään,+että+jos+joka+tapauksessa+on+vähän+trenditajuton+ja+pukeutuu+edullisesti,+niin+onpahan+edes+jonkinlainen+look+eikä+täysin+sillisalaatti+kaikki+vaatteet+toisiinsa+nähden+😅
Mulla+oli+tänään+ihmisten+ilmoilla+yksivärinen+neonkeltainen+t-paita,+sinisistä+verkkareista+pätkityt+shortsit+ja+vaaleansiniset+kuluneet+kangastennarit+varrettomilla+sukilla.+Ihan+sattumaa+sinänsä+toi+väriyhdistelmä,+ei+omalla+kohdalla+todellakaan+mikään+poliittinen+viesti,+mutta+parempi+tietty+näin+päin+kuin+mikään+zorro-paita+😂+
Ja+miksi+tähän+ketjuun+kirjoitin,+niin+mun+ainoat+farkut+oli+ostettu+muistaakseni+kesällä+2020+jolloin+oli+vielä+vähän+kaljakiloja+jäljellä+ja+koko+oli+W33/L32+slim+fit,+joten+vyötä+on+oikeasti+saanut+pitää+aika+tiukalla+tai+sulloa+paitaa+housuihin.+Ja+joskus+2019+taisi+W-luku+olla+joku+36+tms.+😅+Parilla+kympillä+tarttui+tänään+mukaan+W29/L32+skinny+fit+farkut,+eli+käytännössä+samankokoiset+millaisiin+pukeuduin+joskus+2016+tms.+jolta+ajalta+mulla+on+edelleen+paljon+S-koon+t-paitoja+käytössä.+😃
09.08.2022 14:12
No+L:llää+tottakai+😃+Ei+muuta+kun+Tiktakin+Heilutaan+-biisi+soimaan+ja+pidetään+toisista+kii+ettei+kaaduta+😅
09.08.2022 13:56
En+haluaisi+lähteä+tässä+tilanteessa+vertaamaan+itseäni+Putiniin,+mutta+vähän+puun+ja+kuoren+välissä+on+ollut+itsekin,+ja+pahimmat+omat+traumani+johtuu+juurikin+menetetyistä+maa-alueista+ja+lapsuudessa+vuorenvarmaksi+luultujen+puitteiden+ikuisuudesta.+Kuten+pari+kerrostaloasuntoa+yms.+ja+tämä+paikkahan+oli+jo+silloin+"kesämökkinä".+Siinä+mielessä+vähän+sama+ajatuksenkulku,+mutta+eri+mittakaavassa,+ja+ehkä+siksi+mä+ymmärrän+häntä+vaikka+ymmärrys+ei+automaattisesti+tarkoitakaan+hyväksyntää+kaikille+teoille.
Itse+otan+täyden+vastuun+siitä,+että+aikuisiällä+puskurit+hiukan+pieneni+kun+Vito+haukkasi+de+facto+7k€+sen+reilun+vuoden+aikana+kun+sen+omistin,+kurkusta+meni+alas+varmaan+vähintään+yhtä+paljon,+eikä+hautauskaan+ainoana+perillisenä+ilmaista+ollut.+Mutta+isossa+kuvassa+näillä+ei+ole+mitään+merkitystä+jos+maata+on+mennyt+20ha,+puolisen+miljoonaa+kerrostaloasuntojen+muodossa,+ja+perintöni+verotusarvo+oli+sellainen+että+perintöverot+tuli+halvemmaksi+kuin+mitä+silloinen+vanha+Lagunani+oli+maksanut.+Siitä+näkökulmasta+ajatellen+tämä+"erikoisoperaatio"+osui+kannaltani+parhaimpaan+mahdolliseen+ajankohtaan,+jos+se+Putinin+suunnitelmissa+on+joka+tapauksessa+ollut.+Eipähän+tarvinne+totella+lähivuosina+jotain+Saarikkoa+tai+Ohisaloa,+eikä+kaikesta+voi+millään+sälyttää+vastuuta+kokonaan+itselleni,+joten+jos+parin+vuoden+päästä+sähkölaskut+on+yli+tonnin+kuussa+tms.+niin+mä+kyllä+pystyn+ottamaan+asian+sellaisena+kuin+se+on,+kun+tiedän+että+Putin+ehti+ennen+länttä.+Henkilökohtainen+Pyrrhoksen+voitto+😅
08.08.2022 12:09
Kuten+olen+monesti+todennutkin,+niin+en+mä+tästä+inflaatiosta+nauti+enkä+ole+absoluuttisesti+voittaja+tässä.+Kukapa+olisi.+Enkä+myöskään+irvaile+yhdenkään+kaatuneen+sotilaan+tai+menehtyneen+siviilin+hengelle,+ja+pidän+Donbassin+alueen+infran+tuhoamista+muutenkin+jokseenkin+turhana.+Ja+alapeukku+olisi+erittäin+laimea+ilmaisu+kuvaamaan+kummankin+osapuolen+sotarikoksia.+Ei+venäläiset+todellakaan+tee+oikein+kun+r-skaavat+ja+joukkohautaavat+ihmisiä,+mutta+ei+myöskään+Kiovan+hallinnon+joukot+kun+perustavat+tukikohtia+sairaaloihin,+päiväkoteihin+ja+muihin+siviilikohteisiin.+Tästähän+oli+Amnestyn+joku+raporttikin+hiljattain.+
Mutta+tämä+jokseenkin+kova+inflaatio+näyttäytynee+vain+hyvänä+asiana+meneillään+olevassa+El+Planissa,+ja+kuten+olen+aiemminkin+sanonut,+niin+omalla+kohdallani+henkilökohtaisesti+nykytilanne+on+helpompi+ottaa+vastaan+ja+säilyttää+omat+kasvonsa,+kun+tietää+mitä+äiti+taakseen+jätti,+ja+että+Putin+käynnisti+flektin.+Juurikin+kaikki+sisähuussivaatimukset,+energiatehokkuusjutut,+60-luvulla+tehty+katto,+autokannan+sähköistymispyrkimykset+mutta+työjutuissani+oikeasti+ysäri-Ooppelit+jne.+niin+ovat+olleet+joka+tapauksessa+täysi+korttitalo+ja+aikapommi,+ja+henkilökohtaisesti+itselleni+tiukahko+taloudellinen+tilanne+olisi+paljon+enemmän+otsaa+kiristävä+jos+se+johtuisi+yksinomaan+jostain+Suomen+sisäpoliittisista+päätöksistä+tai+EU-direktiiveistä.+
Oma+lukunsa+tietenkin+on+outo+isäkompleksini,+kun+Putin+on+biologisen+isäni+ikäinen,+Alexander+Rossin+syntymävuonna+Leningrad+oli+Åbon+ystävyyskaupunki+jne.+ja+joskus+viime+vuosikymmenellä+silloiseen+vähän+kotisairaalamaiseen+ympäristöön+verrattuna+vahva+ja+itsevarma+Putin+jääkiekkopeleineen+yms.+toi+vähän+kontrastieroa+arkitodellisuuteen.+🙄+Ei+mun+suhtautuminen+ole+niin+mustavalkoista+kuin+valtaosalla,+mutta+myöskin+toi+Putinin+kannattaminen+on+kokenut+kyllä+melkoisen+särön.
08.08.2022 11:12
Latvala+muistaakseni+käytti+myös+numeronuotteja,+mutta+toisinpäin+että+ykkönen+oli+nopein+ja+6+tms.+hitain.+
Mutta+kuten+edesmennyt+Pentti+Airikkala+joskus+kirjoitti+jossain,+että+noin+päin+se+on+huonompi,+sillä+se+jättää+aina+jossittelunvaraa+siinä+kuinka+hitaaksi+jonkun+mutkan+haluaa+nuotittaa.+Ykkösestä+ei+enää+pääse+pahemmin+alaspäin+jos+mutka+tuntuu+tiukalta,+mutta+näin+päin+numeroitaessa+voi+olla+vaikea+päättää+miten+jotkut+hitaat+paikat+numeroi.+Ja+varsinkin+Latvalan+tietäen,+niin+ties+kuinka+pitkälle+noita+numeroita+on+ylöspäin+mennyt+mutkien+hitauden+mukaan,+ja+kuinkahan+monta+kertaa+niitä+on+aina+jahkailtu+ja+muutettu+viime+hetkellä+😅
Tottumiskysymyksiä+toki,+mutta+on+tuossa+Airikkalan+jutussa+mielestäni+ihan+pointtikin.
07.08.2022 08:54
Se+tunne,+kun+eilen+vähän+mietin+nolaanko+itseni+noilla+puoliksi+läpällä+kirjoittamillani+viesteillä+tässä+ketjussa+kun+sometuttuja+ollaan+ja+on+yhteisiä+tuttuja+jne,+mutta+kun+näitä+muita+vastauksia+tässä+lukee,+niin+tunnen+itseni+jostain+syystä+yhtäkkiä+todella+fiksuksi,+oikeinkirjoitustaitoiseksi+ja+ennen+kaikkea+rallista+ymmärtäväksi+😂
Ei+varmaan+monikaan+kirjoittaja+yhtä+pitkiä,+tai+yhtä+syvälle+meneviä+analyyseja+nuottien+luvusta+osaa+kirjoittaa+jos/kun+aihepiiri+ei+ymmärrettävästi+ole+kaikkien+harrastus,+ekko,+ja+osa+työjuttujakin,+mutta+minkälaisia+ominaisuuksia+muut+haluaisivat+kartturilta+jos+leikitään+ajatuksella+että+pitäisi+ajaa+rallia+tai+ihan+vain+vaikka+pelata+sitä?+🤔+
Mä+esimerkiksi+tykkään+numeronuoteista,+eli+6+on+nopein,+1+hitain,+ja+sitten+on+squaret+ja+hairpinnit,+sekä+erilaiset+huomautukset.+Sanalliset+nuotit,+kuten+vaikka+"nopee+oikee+kirraa"+ei+kertoisi+mulle+paljoakaan,+sillä+se+nopeus+on+niin+suhteellista+autosta+riippuen.+Eri+juttu+jollain+etuvetoisella+Mk2-Golfilla+kuin+Lancia+Delta+S4:llä,+mutta+mutkien+jyrkkyys+numeroiden+perusteella+hahmottuu+mielessäni+jotenkin+paremmin,+ja+silloin+sen+tilannenopeuden+pystyy+sovittamaan+paremmin+kullakin+autolla+🙄
Eikä+tämä+ole+edes+sukupuolikysymys,+mutta+tosiaan+se+henkilökemia,+luottamus,+kunnioitus+jne.+on+mielestäni+tosi+tärkeitä+asioita+ja+niin+typerältä+kuin+tämä+aikuisen+miehen+kirjoittamana+kuulostaakin,+niin+mä+aidosti+uskon+että+mielikuvaharjoitukseni+B:stä+kartturina+on+auttanut+mua+osaltaan+kehittymään+noissa+peleissä,+toki+ihan+tahkoamisen+ja+setuppien+lisäksi,+mutta+kuitenkin+😅+
Oikeasti+ajatellen+mun+pitäisi+jollain+tavalla+pystyä+pitämään+kartturia+itseäni+kovempana+tyyppinä,+joka+ei+turhaan+tai+peloissaan+sanoisi+mitään+ykkösen+mutkia,+vaan+että+on+ihan+tosissaan+niiden+jarrutuspaikkojen+yms.+kanssa.+Eikä+olisi+silmissäni+kilpailija,+uhka,+beta+tms.++Ja+juurikin+se+nuotti+nuottien+lukemisessa.+Kun+jämäkkäniskainen+tatuoitu+tosimies+sanoo+vaikkapa+Monten+alamäessä+"slow!"+tai+Argentiinassa+"caution!+rocks+inside!"+niin+se+myöskin+tarkoittaa+sitä+eikä+todellakaan+turhaan+p*sko+housuihinsa.+Mutta+joku+lempeä,+flirttaileva+tai+kuskin+ajotaitoja+kyseenalaistava+"toooosi+hidas"+tai+"sumppu+ehkä"+jättäisi+niin+paljon+tulkinnanvaraa+ja+näyttämisenvaraa,+että+ei+tosiaan+toimisi+omalla+kohdallani.+😅
Mutta+kuten+jo+eilen+sanoin,+niin+ei+mitään+nokankoputtamista+jos+ketjun+kuskikaksikon+yhteistyö+toimii+ilmeisen+hyvin.+Jokainen+tyylillään+👍
Ja+onhan+myös+Loebin+kartturi+nykyisin+nainen,+joku+5-kymppinen+Isabelle,+ja+hehän+voittivat+Montessa+tänä+vuonna.+Mutta+siinä+puhutaan+kuitenkin+hieman+eri+ikäisistä+kuskeista,+ja+Loeb+kuitenkin+itse+on+9-kertainen+maailmanmestari,+joten+tuskin+hänen+tarvitsee+kauheasti+todistella+mitään+vieressä+istuvalle.+Muutenkin+ranskalaiseksi+yllättävän+rennon+oloinen+äijä,+vaikka+johonkin+Oconiin,+nimikaimaansa+Bourdaisiin,+ja+nimikaimaansa+Ogieriin+verrattuna.
07.08.2022 08:35
Niin+ja+ottaen+huomioon+maineeni+palstalla,+oikeat+diagnoosini,+saamani+huono+kohtelu+jne.+niin+_painotan_+että+noista+varsin+synkistä+puheenaiheista+ja+pienestä+taikauskoisuudesta+huolimatta+mulla+todellakin+on+ihan+normaali+oma+peruspositiivisen+takakireä+fiilis,+katse+tulevassa,+ja+kuten+sanoin,+niin+inflaation+ja+laihahkon+perinnön+ansiosta+voin+tarvittaessa+säilyttää+omat+kasvoni+mitä+tulee+kaikkiin+sisävessavaatimuksiin,+hybridiautoihin+joihin+oma+ammattiosaaminen+ei+riitä+mitenkään,+sun+muihin+jos+sikseen+on+tarkoitettu+tulevaisuudessa+😃+Eipähän+päässyt+joku+Saarikko+ekana+päsmäröimään+😂
Paskat+reissut+vaan+välillä+kuuluu+elokuuhun.+Kenellä+Saksaan,+kenellä+Kanarian+turistirysiin,+ja+kenellä+karting-radalle+12+vuoden+taakse.+😂
06.08.2022 18:41
Ja+siis+wtf?+Jos+etusivuun+on+uskomista,+niin+ylläoleva+viesti+oli+tän+ketjun+77.+😂🤯+Nyt+äkkiä+Lotto+vetämään.
06.08.2022 17:43
Joo,+onhan+oikeastaan+mun+koko+elämäni+ollut+melkoista+vuoristorataa+kun+ajatellaan+lapsuuden+sosioekonomista+asemaa,+koulujuttuja,+noita+äitini+pääkopan+juttuja+joista+kerroin,+omia+läheltä+piti+tilanteita+monessakin+mielessä+jne.+Ja+nyt+tosiaan+vähän+tiukassa,+mutta+ei+missään+nimessä+mahdottomassa,+tilanteessa+asemani+mustana+lampaana+tuli+entistä+selvemmäksi.+Tosin+ei+ihan+sanasta+sanaan+juuri+noihin+em.+syihin+vedottu.+Se+oli+oikeastaan+paljon+henkilökohtaisemmalla+tasolla+vertailua+jne,+mutta+tiedän+että+noi+asiat+joka+tapauksessa+hiertää+siinä+taustalla.+🙄
Ja+noi+kolarit+oli+vähän+sellaisia,+että+silloin+puoliksi+kakarana+jäi+eniten+harmittamaan+se+vääntynyt+runko+ja+uuteen+palanut+rahasumma,+mutta+vasta+jälkikäteen+on+tullut+jossiteltua+ettei+onneksi+käynyt+pahemmin+tälle+kenen+auto+kiepsahti+ympäri+autoni+eturenkaasta,+ei+omalla+kohdalla+pahemmin+tossa+kylkikolarissa+jossa+liu'uin+suoralla+suoran+päässä+olevaan+täyskaaokseen,+onneksi+kukaan+ei+ollut+siitä+kasasta+vielä+noussut+autoistaan+ulos,+ja+tosiaan+se+mun+spinnaus+Hangossa+oli+aivan+"henkimaailman"+käsissä.++😬+Hyvä+noista+oli+jutella+jonkun+ihan+ventovieraan+kanssa,+ettei+oikean+hoitokontaktin+kanssa+tarvitse+tuhlata+aikaa+näihin,+kun+on+paljon+käytännöllisempiäkin+ja+ajankohtaisempiakin+asioita+käsiteltävänä.+Ja+mikä+asiasta+tekee+vielä+karmivamman,+niin+mä+ajoin+silloin+numerolla+77,+koska+se+oli+valmiina+ekassa+käytetyssä+rungossani,+ja+vuonna+2011+Dan+Wheldon+ajoi+numerolla+77+Las+Vegasin+kuolonkolarinsa.+https://en.wikipedia.org/wiki/2011_IZOD_IndyCar_World_Championship
06.08.2022 16:57
Vedetään+kuitenkin+hiukan+läpällä+ja+asian+vierestä+😁
Noin+ylipäätään,+mulla+taitaa+oikeastikin+olla+jonkinlainen+"auktoriteettiongelma"+tai+ainakin+siinä,+millaiset+ihmiset+mä+sellaisina+näen.+Rallipelin+kartanlukijani+B+nyt+on+jämpti,+tatuoitu+ja+isokokoinen+äijä,+kenen+käyttöauto+on+keuliva+Silverado+ja+hän+nyt+on+PMC+moottoripyöräharrastuskerhon+pj.+joten+kyllä+mä+häntä+"kunnioitan"+ja+luotan+täysin+siihen,+että+hän+on+tilanteen+tasalla+keskellä+Jyskälän+virtuaalisia+sorapolkuja+200km/h+taulussa+😁+Ja+varmaan+vähän+samaan+kategoriaan+menee+tuo+Colton+Hertan+fanittaminen,+Lance+Strollinkin+jossain+määrin,+ja+periaatteessa+Max+Verstappeninkin+tapauksessa.+Hertan+kisainssinä+radiossa+toimii+tosiaan+isänsä+Bryan+Herta+ja+ne+pienet+äänen+korottumiset,+itkut,+naurut+yms.+on+jotenkin+sympaattista+kuunneltavaa,+Strollin+isä+osti+taskurahoillaan+Force+Indian+jäämät+ja+Aston+Martinin+brändin+poikansa+harrastusta+varten,+ja+Jos+Verstappen+nyt+on+ihan+oma+lukunsa.+En+mä+vaimonhakkaajia+arvosta,+mutta+varmasti+on+kasvattanut+Maxista+juuri+tuollaisen+voittajatyypin+millainen+hän+radalla+on.+Nice+guys+finish+last.+🤷♂️
Mitään+pahaa+sanottavaa+henkilökohtaisesti+otsikon+kuskikaksikosta+ei+ole,+eikä+itsellä+mitään+nokan+koputtamista+jos+yhteistyö+toimii,+mutta+mun+pitäisi+osata+jollain+tavalla+"kunnioittaa"+kartturia.+Uskoa,+että+se+on+tosissaan+eikä+pahimmillaan+lähteä+näyttämään+kartturille+että+"haha,+osaanpas+leikata+tästä+ja+tästä"+😂
06.08.2022 13:54
Niin+ja+siis+ei+toi+mun+pieni+riitatilanne+ole+mikään+vakava+juttu,+eikä+sinänsä+liity+mihinkään+virallisiin+asioihin.+Kelan+pienet+tyhjiöt+ja+käsittelyajat,+sähkölaskut,+ja+aiemmin+käytössä+olleen+autoni+mahdollinen+tiggi-koneen+tarve+hiukan+yllätti.+Mutta+Helsingin+huippukokouksen+2018+henki+tai+sen+haamu,+vastuullinen+liikennekäyttäytyminen+eräänä+päivänä+viime+kesänä,+ja+rokottamattomuus+nosti+seinän+pystyyn+joidenkin+ihmisten+kanssa,+joiden+eläke+on+suomalaisten+mediaaniansioita+parempi.+Ei+sen+kummempaa.+Perus+meikäläistä+😂
06.08.2022 13:28
En+halua+kommentoida+kovin+yksityiskohtaisesti,+läpällä+tai+henkilökohtaisesti,+kun+olen+ollut+tekemisissä+kyseisten+henkilöiden,+tai+oikeastaan+enemmänkin+yhteisten+tuttujemme+kanssa+ja+sinänsä+asiallisissa+asioissa.+
Säästetään+mun+ja+kaverini+B:n+hyvintoimiva+yhteistyö+tiimiradiossa+muihin+ketjuihin+😁
Mutta+ihan+noita+nuotteja+ja+nuottien+lukemisen+"nuottia"+ajatellen,+niin+ei+sopisi+mulle.+Esim.+mua+häiritsee+jotenkin+se+"toooosi+hidas"+ja+sanan+venyttäminen,+kun+itse+haluaisin+ennemmin+hyvissä+ajoin+jonkun+painokkaan+huomautuksen+tiukkoja+kohtia+varten.+No+ehkä+se+johtuu+siitä,+että+olen+tottunut+rallipelin+ennalta+äänitettyyn,+nuivan+brittikartturin+nuotteihin+😂+Se+esim.+sanoo+välillä+neutraalimmin+"don't+cut"+ja+joissain+kohdissa+"caution!+dont+cu'!"+jolloin+tietää+että+siellä+voi+olla+betoniporsas,+kivi,+sillankaide+tms.+ja+neutraalimmin+sanottuna+vain+joku+syvä+ojankuoppa+tms.+mistä+on+vähän+niin+ja+näin+että+kannattaako+rämistellä+läpi+rengasrikon+uhalla.+Tai+esim.+Monte+Carlon+alamäissä+jarrutuskehotukset+ovat+jämptejä+"slow"+huomautuksia+eikä+mitään+"slooooowwbrööllhh"+😂
Kukaan+ei+tietenkään+omalle+äänelleen+mitään+voi,+ja+naishenkilöillä+se+ymmärrettävästi+on+korkeampi,+mutta+liika+huutaminenkin+on+vähän+nounou.+Toki+voi+olla,+että+lähetyksissä+se+kuulostaa+eriltä+kuin+kuskin+kypäräpuhelimessa.+Ei+ole+omakohtaista+kokemusta+niistä.+Mutta+mä+ainakin+henkilökohtaisesti+haluaisin,+että+kartturi+ei+vaikuttaisi+mitenkään+panikoivan+kuuloiselta+tms.+vaan+rauhalliselta+ja+määrätietoiselta,+että+voi+luottaa+täysillä+toisen+sanaan+ja+pysyy+omatkin+hermot+paremmin+kurissa.+Latvalan+entinen+kartturi+Miika+Anttila+oli+oivallinen+suomalaisesimerkki+tällaisesta+tyylistä,+ja+varmasti+osaltaan+myös+tasapainotti+vähän+herkän+JM:n+panikointeja+ratin+takana+😅
06.08.2022 12:26
8 / 15