Vapaa kuvaus

Konnichiwa 🙏

Aloituksia

13

Kommenttia

289

1. Mä+muuten+eilen+luin+näitä+omia+viestejäni+läpi+tästä+ketjusta,+ja+alkoi+noi+vanhat+karting-traumat+kaivelemaan+taas+sen+verran,+että+tuli+soitettua+johonkin+keskusteluapuun+ja+juteltua+niistä.+Sitä+ennen+toki+kerroin+tilanteestani,+missä+vähän+jonkun+Alonson+tyyliin+on+täysi+sekasotku+päällä+"keskiluokan"+kanssa+joka+suuntaan,+mutta+ei+siitä+sen+enempää.+Tajusin+vasta+ihan+hiljattain,+että+mun+on+jäänyt+noi+läheltä+piti+tilanteet+jotenkin+käsittelemättä+kun+tosiaan+toi+edelläolevan+kuskin+voltti+tapahtui+2010+ja+silloin+tuli+ambulanssi+radalle,+samassa+kisassa+tapahtui+toi+oma+kylki+edellä+-kolari+mutta+eri+tilanteessa,+ja+Hangon+läheltä+piti+tilanne+etten+osunut+lapseen+tapahtui+samalla+viikolla+kun+olin+perustanut+sivutoimiseksi+luokitellun+yritystoimintani.+Metri+sinne+tänne,+niin+monen+ihmisen+elämä+olisi+voinut+siitä+viikosta+alkaen+kulkeutua+ihan+eri+tavalla+miten+on+mennyt+😥+Ja+tosiaan+kun+näin+tuon+Dan+Wheldonin+kuoleman+Las+Vegasin+joukkokolarissa+lokakuussa+2011,+niin+sen+jälkeen+taisin+ajaa+enää+vain+kaksi+kisaa.+Enimmät+osui+tosiaan+kesille+2010+ja+2011.+Sitten+samoihin+aikoihin+olikin+ajankohtaista+asioida+lääkärissä+rauhanajanpalveluksesta+vapauttamiseen+liittyen,+niin+ei+siellä+mistään+karting-säikähdyksistä+puhuttu+vaan+ajankohtaisesta+ja+kokonaisvaltaisesta+voinnistani+ja+rajoitteistani.+🙄+Siitä+pari-kolme+vuotta+eteenpäin+oli+täysi+työ+pitää+talo+pystyssä+äitini+addiktioiden+vuoksi,+2015+ongelmat+muuttui+toisenlaiseksi+sen+hänen+aivokasvaimen+vuoksi+ja+arki+oli+reilut+neljä+vuotta+kuin+jossain+kotisairaalassa.+Ja+sitten+tosiaan+hänen+poismenon+aikaan+osui+oma+sairaalareissu+sekä+se+läheltä+käynyt+peurakolari,+jonka+jälkeen+itkin+ratissa+ja+epähuomiossa+ajoin+kameratolpan+kohdalla+kortin+hyllylle.+Ei+ihme+että+viina+maistui+😂Ja+sen+enempää+taaskaan+mihinkään+rallisimujen+tekniikkapuoleen+menemättä,+niin+onhan+noi+mun+Alonso-ketjussa,+ja+muutoinkin+usein+kertomani+jutut+nykyisestä+lähestymistavasta+kisoihin+varmaan+jonkinlaista+seurausta+tuosta+Maldonado-tyylisestä+lyhyestä+karting-urasta+🙄+En+nyt+ihan+mihinkään+Loebiin+tai+Prostiin+kehtaa+itseäni+verrata,+mutta+sanotaanko+että+sellainen+Hulkenberg-tyylinen+pisteidenkeräysautomaatti+😁
  2. Sikäli+kun+porukkaa+kiinnostaa,+niin+lopulta+tuli+hopeamitali+pisteissä+😃Pyrin+kirjoittamaan+mahdollisimman+lyhyesti+sen+sijaan+että+kopioisin+ja+liittäisin+tähän+mitään+taulukkoa,+enkä+jaksa+selvittää+ton+cupin+pistemääräsääntöjä+😂1.+Ralli+oli+USA:n+soraralli+2.+ESP+asfalttiralli,+3.+AUS+soraralli+4.+ARG+kivikkopolut+5.+NZ+kivikkopolut+ja+6.+Puolan+nopea+soraralliEspanjalaisen+mestarin+1.+kisasta+voitto,+2.+kisasta+big+one+eli+kesk.+3.+kisasta+kakkossija,+4.+kisasta+kakkossija,+5.+kisasta+voitto+ja+6.+kisasta+voitto+=+31ptsOmalla+kohdalla+1.+kisasta+kakkossija,+2.+kisasta+kolmossija,+3.+kisasta+nelossija,+4.+kisasta+nelossija,+5.+kisasta+kakkossija+ja+6.+kisasta+kolmossija+=+26ptsKaverillani/hostilla+1.+kisasta+bigone,+2.+kisasta+seiskasija,+3.+kisasta+voitto,+4.+kisasta+voitto,+5.+kisasta+viitossija+ja+6.+kisasta+kakkossija+=+25pts4.+sijoittuneella+1.+kisasta+bigone,+2.+kisasta+kakkossija,+3.+kisasta+kolmossija,+4.+kisasta+kuutossija,+5.+kisasta+nelossija+ja+6.+kisasta+nelossija+=+15ptsEnkä+tiedä+kuinka+paljon+pidemmälle+tuosta+jaksan+noita+pisteitä+laskea,+mutta+huomionarvoista+on+esim.+se+että+tokan+rallin+voittaja+jäi+pisteissä+7.+sijalle+ja+keskeytti+noi+kaikki+muut.+😂+Kuten+sanoin,+niin+noi+söivät+pisteitä+toisiltaan+aika+näppärästi+mun+kannalta.---------Mutta+"leikkiä"+ja+harrastus+toi+on,+joten+tuskin+tässä+kukaan+on+ensin+tuntikaupalla+opetellut+pätkiä+ulkoa+tms.+Itse+lähinnä+keskityin+setuppeihin+ja+miettimään+mikä+auto+sopii+parhaiten+mihinkin.+Joku+möhköfantti+siipi-Quattro+on+ihan+hyvä+ja+vakaa+nopeilla+sorateillä,+mutta+pieni+ja+pippurinen+Peugeot+T16+sopi+paremmin+esim.+NZ+ralliin.+Enkä+jankkaa+tässä+yhteydessä+sen+enempää+siitä,+kuinka+solmussa+ihmissuhteeni+on+moneen+suuntaan+tällä+hetkellä+oikeassa+elämässä+😅+Mutta+kiva+toki,+kun+Espanjasta+asti+kutsutaan+viesteissä+"bro:ksi"+ja+asioista+voi+heittää+välillä+vähän+läppää.+Ihan+erilaisia+tyyppejä+kuin+esim.+ranskalaiset+jotka+takuulla+osaavat+englantia+paremmin+mitä+kirjoittavat+viesteissä+tai+puhuvat+headseteissään.+😅+Ja+varsinkin+rallicrossissa+missä+ollaan+yhtä+aikaa+radalla,+niin+ranskikset+kyllä+pelaa+aina+kotiinpäin+ja+tekevät+yhteistyötä+toisten+pään+menoksi.
  3. No+sen+verran+pitää+tarkentaa,+että+toi+mehiläispesä+oli+joskus+Y2K-vuosikymmenellä+ja+Felician+kello+kävi+väärään+suuntaan+2012+😃+Niihin+aikoihin+ei+mitään+"kummittelua"+ollut+odotettavissa,+mutta+tosiaan+ton+Toivosen+ja+Morrisonin+kuolemia+olen+joskus+pohtinut+sen+jälkeen+kun+äitini+nukkui+pois+toissa+vuoden+helmikuussa+ja+saman+vuoden+huhtikuussa+olin+itse+sen+vajaat+pari+viikkoa+sairaalassa+sen+haimatulehduksen+vuoksi.+Ja+tosiaan+4kk+sen+jälkeen+kun+olin+täyttänyt+28+😮+Ja+täytyy+myöntää,+etten+hautajaisissa+itkenyt+kyyneltäkään+vaikka+en+tietenkään+missään+jäätävässä+lääketokkurassa+tms.+ollut+silloin.+Ei+vain+tuntunut+silloin+oikein+miltään,+ja+nyt+tuntuu+inflaatioon+yms.+liittyen+jokseenkin+siedettävältä,+kun+tietää+että+äiti+jätti+paskan+taaksensa+ja+Isä+Putin+käynnisti+tuulettimen+😂+Onpahan+tarvittaessa+perääntymistie+omat+kasvonsa+säilyttäen+ja+hyvä+syy,+jos+vaikka+El+Planin+kanssa+tulee+ongelmia,+sähköstä+joutuu+maksamaan+triplahintaa+parin+vuoden+päästä,+tai+ooppelit+vanhenee+käsiin.+Viime+kesänä+kun+olin+sairauslomalla,+niin+tuli+katsottua+Youtubesta+muistaakseni+"Perfect+storm"+otsikoitu+dokkari+Indycar-kuski+Dan+Wheldonin+kuolemasta+Las+Vegasissa+2011.+Silloin+kyllä+itkin+tuntikausia,+tuli+valtavasti+ulos+kaikkea,+ja+soitin+myös+johonkin+kirkon+keskusteluapuun+tms.+Oli+varmaan+ensimmäinen+yhteydenotto+heille+missä+aloitetaan+puhumaan+Indycarista+ja+siirrytään+pikkuhiljaa+aivosyövän+kautta+aspergeriin,+haimatulehdukseen,+vanhoihin+muistoihin+karting-kisoihin+liittyen+jne.+Itse+en+koskaan+loukannut+itseäni,+mutta+olen+nähnyt+kun+edelläoleva+teki+voltin+karting-autolla+noin+60-80kmh+vauhdissa,+eikä+niissä+mitään+turvavöitä+tai+-kaaria+ole.+Kerran+itse+osuin+kylki+edellä+ehkä+noin+80kmh+vauhdissa+johonkin+joukkokolariin,+jolloin+penkki+lyijyineen+repesi+rungosta+irti,+selässä+alkoi+kuumottaa+kun+takana+hehkui+kuuma+pakoputki,+runkoputki+meni+astetolkulla+mutkalle+ja+kaikki+raidetangot,+kuningaspultit+sun+muut+uusiksi+että+saattoi+pitää+sitä+runkoa+edes+varalla,+tai+harrastusvehkeenä.+Ja+kerran+maaliskuussa+2011+kun+Hangossa+oli+rata+auki,+mutta+pieniä+lumilaikkuja+siellä+täällä,+niin+joku+alle+10-vuotias+junnu+spinnasi+edeltäni+eikä+siinä+mitään,+mutta+spinnasin+itse+samassa+kohdassa+seuraavalla+kierroksella+ja+liu'uin+ehkä+metrin+verran+sivuun+tästä+pikkumiehestä+ja+isästään,+joka+oli+tullut+heikalle+työntämään+auton+uudestaan+käyntiin+🤯+Kunnon+Karalahden+tuuria+😂
  4. "VelhoOlet+utelias,+viekas+ja+kekseliäs+-+aivan+selvästi+olit+edellisessä+elämässäsi+velho.+Voit+hurmata+kokonaisia+ihmisjoukkoja+luontaisella+energiallasi+ja+karismallasi."-----Heh,+velho+😃+Vaikka+sillä+onkin+ihan+eri+kaksoismerkitys,+joka+meinasi+muakin+uhata.+Tollahan+kai+tarkoitetaan+30++ikäisiä+kenellä+on+poikuus+housuissa+😂+Mutta+kyllähän+toi+osapuilleen+pitääkin+paikkansa,+riippuen+toki+ihmisjoukosta+ja+siitä+miten+"karismani"+näyttäytyy+eri+ihmisten+silmissä.+Eikä+tarvitse+edes+muuttaa+tuota+tekstiä+kauheasti,+niin+vastaus+voisi+hyvinkin+olla+autokauppias,+taikka+ajoneuvo-+ja+kuljetustekniikan+komponenttien+markkinoinnin+dynaaminen+ammattilainen+ja+tiimin+hyvä+tyyppi+🤣Missä+valossa+sitten+haluaisit+nähdä+mut+palstalla?+🤔+Olenhan+mä+harrastuksistani+kirjoittanut,+mutta+paljon+muustakin.+Mutta+kun+porukka+tietää+henkilöllisyyteni,+niin+en+kaikista+asioista+voi+kirjoittaa+yhtä+avoimesti+tai+kieli+poskella+kuin+kilpa-autoiluharrastuksesta+😅+Esim.+jos+olen+joskus+kiukutellut+täällä+"keskiluokkaa"+vastaan+tai+kertonut+työasioistani,+niin+pitäähän+niistä+aina+kirjoittaa+sen+verran+laveasti+ja+jotain+yksityiskohtia+sinne+tänne+muunnellen,+ettei+nyt+kanssaihmisiä+tai+palstan+ulkopuolisia+yhteistyökumppaneita+aleta+stalkkeroimaan.+Tai+turha+jostain+lyhyen+ajan,+esim.+viikon+liikevaihdosta+on+tänne+kirjoitella,+kun+kuitenkin+veroilmoitusta+tehdessä+on+omat+vähennyksensä+yms.+joiden+jälkeen+viivan+alla+voi+näyttää+ihan+eriltä,+kuin+tilillä+tai+lompakossa+lyhyellä+aikavälillä.Jutellaanko+mieluummin+viinanjuonnista+jos+autojutut+kyllästyttää?+Ei+loppuisi+sattumukset+ja+tapahtumat+ihan+heti+kesken+mun+osaltani+😁
  5. Rakentava+kritiikki+asioista+on+ihan+ok,+livenä+tai+palstalla.+Siitä+voi+parhaimmillaan+oppia+asioita+ja+kehittyä+joissakin+asioissa+kunhan+pysytään+asiassa.+Eri+juttu+on+palstan+tökeröt+nimittelyt,+tosielämässä+jonkinlainen+"luokkasota"+muutamiin+suuntiin+jne.+Jos+mulle+vaikka+sanottaisiin,+että+teen+jonkun+korjauksen+kotiini+tai+käyttöautooni+väärin+tai+vasemmalla+kädellä,+niin+ei+siinä+mitään.+Aina+on+parantamisen+varaa,+ihan+jokaisella.+Mutta+jos+asioihin+sotketaan+työuupumustausta,+vastuullinen+liikennekäyttäytyminen,+rokotteet,+2018+huippukokous+(Putin+ja+Trump),+haamuja+parin+sukupolven+verran+jne.+niin+ottaahan+se+päähän+ja+aiheuttanut+palstalla+pieniä+purkauksia.+Enkä+mä+nyt+tiedä+onko+tämä+oikea+alusta+hakea+hyväksyntää+tai+vahvistusta+omiin+käsityksiini,+enkä+oikeastaan+sitä+kaipaakaan,+vaan+olen+vain+kertonut+kuinka+käsittämättömän+solmussa+pitkäaikaiset+ihmissuhteet+on+täysin+merkityksettömien+pikkujuttujen+takia,+jotka+eivät+edes+vaikuta+käytökseeni+normaalissa+elämässä.+Jos+täysi+sika+olisin,+niin+tuskin+tulisin+asiakkaideni+kanssa+juttuun+ja+olisin+verkostoitunut+tässä+yli+10+vuoden+aikana.+Ja+kun+ideologioista+aloituksessa+puhuttiin,+niin+itse+osaan+halutessani+kyllä+olla+ihan+asiakeskeinen+ja+käyttäytyä,+mutta+outo+ristiriita+syntyy+siitä+että+jotkut+ihmiset+joiden+eläke+on+suomalaisten+mediaaniansoita+parempi,+ovat+sotkeneet+näihin+asiakysymyksiin+ideologisia+nyansseja,+jos+hyvissä+ajoin+olen+jättänyt+avoimia+neutraaleja+tarjouspyyntöjä+_mahdollisen_+tig-koneen,+Stihlin+tms.+tarpeen+suhteen.+Eikä+siinä+muuta,+mutta+juuri+tollanen+käytös+vain+vahvistaa+omia+käsityksiäni+entisestään+eikä+ainakaan+yhtään+kavenna+sitä+olemassa+olevaa+railoa+😂
  6. On+se+kertaalleen+ollutkin,+ja+itse+asiassa+juuri+tuosta+syystä.+Äitini+poismenon+ja+hautajaisten+välissä+kävin+naapurimaakunnassa+Hiasella.+Ensin+laitoin+yhden+n-kirjaimen+verran+väärän+osoitteen+naviin,+jolloin+vastassa+oli+joku+rähisijä+ja+onnistuin+nippa+nappa+puhumaan+itseni+ulos+tilanteesta+ja++pahoittelin+häiriötä.+Sitten+tein+lähistöllä+u-käännöksen,+jolloin+tien+piennar+petti,+ja+Hiasen+toinen+takapyörä+upposi+sinne.+Eikä+siinä+mitään+lukkoja+ollut,+niin+toinen+pyörä+suti+tyhjää+tai+oliko+peräti+hiukan+ilmassa.+Tuttuni+tutulla+oli+joku+järeähkö+pickuppi,+ja+hän+tuli+kiskomaan+Hiasen+takaisin+tielle.+Kotimatkalla+pimeässä+olikin+sitten+sekunnin+murto-osista+kiinni+etten+joutunut+peurakolariin,+ja+Hiasen+törmäysvyöhyke+nyt+on+mikä+on,+joten+aloin+itkemään+enkä+erottanut+että+rajoitus+putosi+ensin+satasesta+80km/h,+risteysalueella+60km/h+ja+sitten+*flash*.+Voi+kun+nyt+tarkkaan+muistaisi+oliko+se+ajokielto+lähtökohtaisesti+6+vai+8+viikkoa,+mutta+sain+siirrettyä+sitä+ensin+selvitykselläni+että+joudun+käyttämään+autoa+hautajaisjärjestelyjen+aikana.+Sitten+kun+kortti+lähti+pienellä+viiveellä,+niin+ajokielto+lyheni+myös+4+viikkoon+siitä+laskettuna+oman+selvitykseni+perusteella.+Tosin+se+oli+yli+kuukauden+hyllyllä,+kun+samaan+ajankohtaan+osui+se+oma+vajaa+parin+viikon+sairaalareissuni.+Noin+muuten+mulla+on+ihan+virheetön+historia,+ja+suurimman+näyttämisenhalun+voi+purkaa+espanjalaisia+pelikavereita+kohtaan+virtuaalisesti.+😅+Ja+toki+kartingissa+sai+aikoinaan+vähän+päästää+höyryjä+pihalle+ja+hakea+rajoja.
  7. Tai+no+voin+mä+sen+verran+kertoa,+että+jotkut+ihmiset+keiden+eläke+on+suomalaisten+mediaanipalkkoja+parempi,+jättivät+viikkotolkulla+ilman+mitään+järkevää+syytä+vastaamatta+avoimeen+kysymykseeni+tiggiin+liittyen.+Kun+menin+suoraan+asiaan,+niin+saivat+kakistettua+ulos+että+no+help,+ja+viljelivät+tekstissään+varmaan+tarkoituksella+useamman+kerran+termiä+"Ukrainan+sota"+kun+puhuttiin+inflaatiosta+ja+itse+käytin+termiä+Donbassin+alueen+konflikti.+Ja+onhan+nuo+peruja+vanhoista+säröistä+rokotteisiin,+juurikin+oudosta+isäkompleksistani+Moskovan+suuntaan,+sekä+siitä+että+kerran+viime+vuoden+kesänä+toimin+mielestäni+vastuullisesti+kun+en+eräänä+lauantaina+hypännyt+auton+rattiin+pyydettäessä.+Ja+kun+katteista+yms.+olen+puhunut,+niin+varmaan+siitä+on+helppo+päätellä,+että+osapuilleen+jonkinlaisesta+kollegasta+voisi+puhua.+Tiukkaa+aikaa+hänelläkin,+mutta+ymmärsi+toisen+pienyrittäjän+tilanteen+ja+järkkäsi+mulle+vuodeksi+leimatun+"työkalun".+Puhelimessa+näistä+asioista+juttelin+tosiaan+eksälleni,+kenen+kanssa+olen+kai+vähiten+riidoissa.+Hän+nyt+ei+voinut+auttaa+mua+käytännön+tasolla+enkä+sitä+häneltä+pyytäisikään,+mutta+ymmärsi+noin+lähtökohtaisesti+kaikki+käsittelyajat+yms.+ilman+että+olisi+pitänyt+briiffata+tunnin+verran+kuten+lähes+kaikkia+muita+tuttujani+😅+Tietty+paljon+muustakin+juteltiin+enkä+mä+hänen+asioihin+mene,+mutta+kun+on+sen+verran+vähän+ollut+viime+aikoina+sosiaalista+elämää+tms.+niin+halusin+tehdä+ikäänkuin+jonkinlaisen+realiteettitestauksen+itselleni,+että+missä+valossa+ihmiset+mut+näkee,+tai+että+mitä+mieltä+esim.+hän+oli+pienestä+säröstäni+muutamaan+suuntaan+sinänsä+ihan+typerien+pikkuasioiden+takia.+Semminkin+kun+ei+mulla+ole+tapana+pyytää+käteistä+vaan+jättää+ikäänkuin+tarjouspyyntöjä,+ei+häiriköidä+ihmisiä,+ei+soitella+outoon+aikaan+tai+painostavasti,+eikä+pöllähtää+yllättäen+paikalle+lyricoissa+tms.+🙄Näillä+mennään.+https://www.youtube.com/watch?v=wnCMbGaV1EM&thttps://www.youtube.com/watch?v=ZCmDWwJ30OI