KesämökkiEi vastauksia

määräalajuttu

Olen hakemassa lohkomista määräalalle ja huomasin että rajalla on rakennus Pitääkö rakennus siirtää joka sekin kyllä onnistuu.
60 plusVastattu 14v

oppilaiden kokous

olen käynyt pientä kyläkoulua ja nyt kiinnostaisi kutsua oppilaat jotka ovat olleet silloin koulussa kokoon. Mistähän saisi nimet ja nykyiset osoitteet tietooni että voisin toimittaa kutsun kaikille,
LakiVastattu 15v

käyttöoikeus

Voiko käräjäoikeuden määräämä yhtymän purkaja, siis uskottumies purkaa yhden osakkaan elinikäisen käyttöoikeuden?
LakiVastattu 15v

metsäkoneet rikkoi

mökkitien. Kuka korvaa? Maanomistaja, koneurakoitsija vai puut ostanut yhtiö?

millainen testamentti

Olemme aviopari jolla on rintaperillisiä. Haluaisimme, että toisen meistä kuoltua koko omaisuutemme, jonka omistamme nyt puoliksi, siirtyisi perillisille ja leskelle jäisi hallintaoikeus. Meillä on asunto-osake ja mökki…
LakiEi vastauksia

heinätalli

Ostaessani kesämökin toisella puolen tietä oli heinätalli muutaman metrin päässä mökistäni. Nyt kuitenkin maanviljelijä joka omistaa pellon ja tallin on alkanut käyttää tallia varastona. Siellä on traktoreita ja autoja …

tekonivel

Voiko henkilö jolla on tekonivel toisessa lonkassa ajaa polkupyörällä. vai onko siitä haittaa.
YhteiskuntaVastattu 15v

rasitustodistus ym.

sattuuko joku tietämään kuinka kauan ovat voimassa rasitustodistus, kiinteistörekisteriote ja lainhuutotodistus. Hommasin ne ja kauppa viivästyy muutaman kuukauden.
SiivousEi vastauksia

tupakanhaju

Olen muuttamassa asuntoon jossa haisee tupakalle. Millähän konstilla saisi hajun pois?

kandi

voiko lääketieteen kandidaatti toimia yksin päivystäjänä ensiapuasemalla sairaalassa?
LakiVastattu 15v

sain perinnöksi

puolet kesämökistä ja nyt haluaisin lahjoittaa sen pojalleni. Tarvinko aviomieheni suostumuksen siihen kun olen naimisissa. Siis onko aviomiehelläni avio-oikeus omistamaani osuuteen.
LakiVastattu 15v

lahjan arvo lahjakirjassa

Pitääkö kiinteistön lahjakirjaan merkitä lahjan arvo kun se on alle 4000e??
LakiEi vastauksia

lahjakirja

teen lahjakirjaa omistamastani kiinteistön osasta jonka arvo on 3000 e. Merkitäänkö summa lahjakirjaan ja ilmoitetaanko verovirastoon.
Laki ja rikosVastattu 15v

valtakirja

Onko kiinteistökaupassa ostajan oltava henkilökohtaisesti läsnä vai kelpaako valtakirja. Kyse on pienestä kiinteistön osan lahjasta.
LakiVastattu 15v

lainhuudatus

Olen myymässä puolikasta omistamastani kesämökistä, kelpaako kopio lainhuudatustodistuksesta ja saako sellaisen maanmittaustoimistosta. Toinen osakas ei anna alkuperäistä ja hän on hakenut mullekin lainhuudon.
LakiVastattu 15v

lainhuudatus

Kuuluuko lainhuudatuspaperit olla kaikilla osakkailla. Lainhuudatukset on yksi osakas hoitanut vuosi sitten ja pitää paperit visusti itsellään. Kysynys on yhteisomistuskiinteistöstä.
LakiVastattu 15v

kiinteistön osan lahja

Olen lahjoittamassa kahdelle pojalleni omistamani kesämökkikiinteistön osuuden jolle on haettu lainhuudatus. osuuden arvo on perukirjassa 9000 e . Olen saanut sen pari vuotta sitten. Miten toimin, teenkö siitä kauppakir…
SairaudetEi vastauksia

kuvantaminen

Onko kellään tietoa paljonko maksaa aivojen Spect kuvaus tai DatScan kuvaus?

testamentti

on tehty hallintaoikeustestamentti jossa koko omaisuuden omistusoikeus siirtyy perillisille toisen vanhemman kuoltua ja hallintaoikeus jää vanhemmille. Kummanko kuuluu maksaa yhtiövastike asunto-osakkeesta jossa leski a…

olemme tekemässä

hallintaoikeustestamenttia jossa jommankumman puolison kuoltua omaisuutemme omistusoikeus siirtyy lapsillemme. Miten on rahojemme laita siirtyvätkö ne myös lapsille.