Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

  1. BUSHMANNI JÄLLEEN RAUHALLISEN ASIALLINEN ÄLYKKÄÄSTI HAASTAVA !

    // Mutta koetatko kertoa, että tämä sinun eläväinen jumalasi on ihan pikkutekijä, tarmoton vesseli, joka vain seuraa sivusta, kun hänen kaverinsa Saa_tana mellestää mieltä vailla?
    Vai saako Saa-tanakin mellestää ilman jumalasi suostumusta, vai miten tämä keskutelu tästä jatkuu?
    Minusta tosin saa-tana on aivan yhtä todellinen kuin sinun jumalasikin. //

    Jumalaan voi uskoa tai olla uskomatta, mutta jokainen ainakin sen voi nähdä, että ssaatana on olemassa, sillä maailmassa rangaistaan hyvästä ja palkitaan pahat teot.

    Minulle hyvän Jumalan olemassaolosta todistaa pappi Bonhoeffer, joka Hitleriltä saamaansa kuolemantuomiota vankilassa odottaessaan kirjoitti virren: "Hyvyyden voima". Pahuuden voiman nujertama mies uskoi, että hyvyys lopulta voittaa.

    http://www.youtube.com/watch?v=8pshkkehSLk

    Jumala katsoo kortit ja tilinpäätökset vasta lopussa, ei kesken akiken ...

    LUUKAS 16.
    24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' [ Mark. 9:48]

    25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
    26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'

    antti
  2. // koppityyppi ja antti + muut tyypit vailla Jumalaamme //

    Kovastipa adventtisisart kaipaelevat koppimiestä sekä anttia.
    Kiitokset sydämellisistä rukouksista - kyllä useinmiten tuntuu siltä, että olen "vailla Jumalaa". Mutta: 'Kenen tykö me menisimme?' Jos Herra ei ole kanssani, niin sitten ei toivoa ole. Sentään Rm.5:4 lupaa, että koetuksesta selviäminen antaa toivoa.

    Varmuus pelastuksesta

    1 Kun nyt Jumala on tehnyt meidät, jotka uskomme, vanhurskaiksi, meillä on Herramme Jeesuksen Kristuksen ansiosta rauha Jumalan kanssa. 2 Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme. Me riemuitsemme siitä toivosta, että pääsemme Jumalan kirkkauteen. 3 Me riemuitsemme jopa ahdingosta, sillä tiedämme, että ahdinko saa aikaan kestävyyttä,

    4 kestävyys auttaa selviytymään koetuksesta ja koetuksesta selviytyminen antaa toivoa. 5 Eikä toivo ole turha, sillä Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen.
    6 Meistä ei ollut itseämme auttamaan, mutta Kristus kuoli jumalattomien puolesta, kun aika koitti.

    7 Tuskin kukaan haluaa kuolla edes nuhteettoman ihmisen puolesta; hyvän ihmisen puolesta joku ehkä on valmis antamaan henkensä. 8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä.
    9 Kun hän nyt on vuodattamalla verensä tehnyt meidät vanhurskaiksi, hän vielä paljon varmemmin pelastaa meidät tulevalta vihalta.

    10 Jos kerran Jumalan Pojan kuolema sovitti meidät Jumalan kanssa, kun olimme hänen vihollisiaan, paljon varmemmin on Jumalan Pojan elämä pelastava meidät nyt, kun sovinto on tehty. 11 Eikä siinä vielä kaikki. Me saamme myös riemuita Jumalastamme, kun nyt olemme vastaanottaneet Herramme Jeesuksen Kristuksen valmistaman sovituksen.
    ( http://www.evl.fi/raamattu/1992/Room.5.html )

    // Omieni puolesta en tässä yhteydessä rukoile. Se rukous on kiitollisuuden rukous, ei pyyntö. Se on minun sydämeni rukous aivan hiljaa. Paikalla vain Jumala ja minä. //

    Joo, toi on viisasta, että salassa rukoilee ne kipeimmät anomukset. Julkisuus ei hyvä.

    Matt. 6:6
    Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
    Matt. 6:18
    Silloin sinun paastoasi eivät näe ihmiset, vaan Isäsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

    antti
  3. // Eikö olekin ihmeellistä? //
    // kun sieltä klikkaa adventismi -kohtaa, tulee myös Antti Kantolan tiedot. Miten se on mahdollista? // (eräs adv.sisar)

    Minäkin kummastelen, miksi sieltä tulee tiedot minusta eikä sitävastoin alex.kasista. Mutta ehkä minä sitten olen lähempänä adventisteja kuin alex.

    Ilmeisesti Google luulee tietävänsä, että haet antin kirjoituksia tai tietoja antista. Jossain vaiheessa ehkä olet niin tehnyt ja google muistaa.

    Ilmeisesti asialla ei ole kuitenkaan mitään haittapuolia?

    Joku toinen - ilmeisesti toinen - kirjoitti:
    // Antti Kantola ponkaisee ensimmäisenä, kun hakee sanalla adventismi. Haluaisin hakutyökalun avulla päästä adventismi -sivulle, enkä Kantolan. //

    TIETYSTI tulee ekaksi Antti Kantola, kun adv.palstaa googlettaa, JOS ANTTI KANTOLA ON SATTUNUT VIIMEKSI PALSTALLE KIRJOITTAMAAN.

    Jos et sitä tekstiä halua nähdä, niin klikkaa joku toinen Googlen ehdottama sivu, niitähän on sivukaupalla. Google vain ehdottaa, ei määräile.

    Kokeilin; ei tullut Antti Kantolan nimeä näkösälle, adv.palstaa etsiessäni. Jari Laurila esiintyi 6. sivulla.
    KUN GOOGLETIN ADVENTTISISAR, KOKO SIVU TOITOTTI VAIN ADVENTTISISARTA!

    https://www.google.fi/search?q=adventtisisar&rlz=1C1AVNC_enFI564FI568&oq=adventtisisar&aqs=chrome..69i57j0l5.7247j0j7&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

    antti
  4. A8:
    // tulee se, mikä TÄYDELLISTÄ ON, KATOAA se, mikä on VAJAVAISTA...
    Näin se on .. vajavainen ei pysy ikuisesti.
    alex :) //

    Vähän lisäselvennystä a8:n toteamukseen ...

    Tulee siis täydellisyys - rakkaus; katoaa laki, joka ei juurikaan muuta voinut kuin vain sormella osoittaa syntejä ja tuomita.

    Rakkaus on
    vastakohta laille
    on armoa
    ei rangaistusta
    On vapautta tehdä, iloiten
    ei ole pakkoa, ei tarkkaa työtä
    Rakkaus on lupa tehdä, ei ole kieltolaki.

    Hepr. 8:13
    Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
    Hepr. 7:19
    -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

    Saa, jopa täytyy - päätellä itse, mitä teet tahi et:
    Jaak. 2:12 "Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva."
    Room. 7:2 :
    Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
    Room. 7:6
    mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. Lakiin ei pidä turvata siksikkään, että laki ei pysy, vaan katoaa täydellisen rakkauden valossa kuin varjo.
    Alex muistaakseni on useasti korostanut ennenkin lain väliaikaisuutta, kuten Sana sanoo, että laki tulee vain väliin, jotta juostaisiin armokalliolle:

    Room. 5:20
    Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,

    Ennen voit katsoa ikäänkuin lakikirjasta, nyt uudessa liitossa päättämään itse, "mikä sinun rauhaasi sopii".

    antti
  5. // moni kristillinen aihe on näinä kulttuurimarxismin aikoina lähes tulenarka; kuten hómoliitot, naispappeus, ehkäisy, ym. ym. //

    Mielenkiintoista, adventtisisareksi itseään kutsuva - mutta MIKSI, miksi kyseiset aiheet ovat sinulle tulenarkoja? Sillä eihän esim. lesbous (homous) ole Suomessa rikos, ei edes sairaudeksi luokiteltu. Ei ole hävettävää, siis älä pelkää.

    Sinulle näyttää olevan tärkeää puolustaa yleensäkin rekisteröitymättömyyttä elikkä massaan piiloutumista (tai piilottamista?). Vai mitä tarkoittaa naispappeuteen ja homopareihin ottamasi kanta?

    NÄÄS KUN John Vikströmin virka-ajoista asti homopareja on vihitty, kuitenkin rekisteröimättä.
    Nyt lesbot siis tahtovat kauniilla kirkkohäillä vahvistaa ystävyyttään ja elämänkumppanuuttaan. Eikö tämä ole kaunis ja rohkea askel valoon ulos kaapista? Ei tulenarkaa. Kun he eivät itse piileskele, eivätkä häpeä, eivätkä ole tulenarkoja - miksi me sivulliset kiihtyisimme, kiihottuisimme vastustamaan heidän henk.koht. valintojaan, jotka eivät meiltä mitään ota pois.

    Niinikään naispapeiksi on opiskeltu jo vuosikymmenien ajan (lehtori) ja ovat ensimmäisinä opettaneet miehenaluille teologiaa pyhäkouluissa. Nythän käydään debattia vain siitä, että onko sopivaa, että he rekisteröityvät papeiksi.

    No, ovathan he jo kauan saaneet pastoraalitutkinnon suorittaa, joten jälkiviisautta se kiista naispappeudesta olisi.
    Onpa niinkin, että naista ei saa mikään kirkkokunta syrjiä, valittaessa oppilaita teologiseen koulutukseen tahi virkaan. On tullut tuomioita syrjinnästä, kun nainen on valittanut.
    Vain siitä voidaan vielä käydä kiistaa eli keskustella, sopiiko valita nainen ARKKIpiispaksi.

    EHKÄISY mielestäsi on tulenarka aihe, sisar?
    Tarkoittanet teidän perhettä, sillä ei se yleisesti. Suomessahan ei katolisella kirkollla ole valtaa. No, lestadiolaisuudessa ehkäisyä kovasti paheksutaan yhä, luulisin ja siellä taitaa se olla "tulenarka" keskusteluaihe, mutta ethän sinä adventtisisar ole lestadiolainen? Ja tämähän on adv.palsta.

    antti
  6. TOIVOTTAVAA tietysti olisi, että kirjoittaminen edellyttäisi ensin rekisteröitymistä ja mielellään omalla nimellä, eikä mitäänsanomattomalla nikillä.
    Vilpittömän yksilön ei tarvitse naamioitua, piiloutua. Taivaaseenkaan ei pääse ilman henk.koht. rekisteröitymistä.

    En käsitä salaisista bunkkereista ampuvia, kuten esim ... http://www.suomi24.fi/yhteisö/alex.kasi

    Jeesus kutsuu ihmistä nimeltä. Jos ihmisellä on vaihtuvainen nimi tahi vain joku sananen nimen tilalla, ei ole mahdollista kutsua.
    Toisaalta, jos Jeesus vaihtaisi aina ääntään, niin mitenkäs ihminen tunnistaisi, että Jeesus kutsuu.

    MIELIPITEENVAPAUTTA parantaisi se, että täytyy olla nikki. Sillä rekisteröityneen kirjoitus on mielipide, mutta TUNNISTAUTUMATTOMAN kirjoitus on vain veteen piirretty viiva, useinmiten jäteveteen.

    Kun on rekisteröitynyt, voi sanoa, että minä vapaasti kirjoitin. Mutta kun kirjoittaa nimettömänä, ei voi sanoa kirjoittaneensa. Joku vain kirjoitti jotain, muttei seiso sanojensa takana.
    Sitäpaitsi kaikki rekisteröimättömät merkistöt ovat kaikkien käytössä - toinen voi samalla nimikkeellä kirjoittaa päinvastaista. Se vie pohjaa pois TODELLISELTA mielipiteenvapaudelta.

    Ilman rekisteröitynyttä nikkiä saattaapi kirjoittaminen olla synti Jumalaa ja ihmisyyttä vastaan ja kymmentä käskyä ja moraalia sekä ennen muuta itseä vastaan. Se on ainakin itsensä mitätöimistä ja yksilöllisen ainutkertaisuutensa kieltämistä.

    TÄTÄ NIMETTÖMÄT KOETTAVAT KIERTÄÄ :

    Matt. 12:36
    Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

    Luuk. 16:2
    Ja hän kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Mitä minä kuulenkaan sinusta? Tee tili huoneenhallituksestasi; sillä sinä et saa enää minun huonettani hallita.'

    JOS nikit kokonaan poistuisi, ei olisi mitään väliä sillä, mitä kukakin milloinkin kirjoittaisi. Lopputulos olisi masentava kaaos ja ateismin voitto tietysti.

    antti
  7. // Ja sellainen joka ei halua uskoa, löytää epäilyksilleen todisteita ja syitä sille, miksi ei uskoa. Paholainenkin uskoo Jumalan olemassaoloon. //
    (Nimimerkki: ajatuksia)

    Niin. Raamattukin toeaa, että paholainen PELKÄÄ tulevaa tuomiotaan ja senvuoksi riehuu. Eäilijät joutuvat puolustelemaan epäuskoisuuttaan, sillä uskomien on luonnollista. Ei sitä tarvitse selitellä.

    EPÄUSKON PUOLUSTUS

    Yksi syy on oma pahuus, jota tahdotaan peitellä.
    Petollisin syy on ylenmääräinen hyvinvointi, jolloin ei tarvitse ajatella Jumala-asiaa.
    Kolmas pääsyy on itsekeskeisyys. Kun oma napa on maailman napa ja kun hyvyyden ja pahuuden välinen taistelu tarkoittaa vain sitä, että joku yrittää estää minun menestymistäni - silloin ei ajattele, että voipi olla olemassa ylin tuomari, joka näkee ihmisen sisälle ja vaatii tilille muiden unohtamisesta.

    JUMALAAN USKOMINEN VOI OLLA HELPPOA

    Kun upseeri näkeeuskoliset soturinsa, hän saattaapi käsittää, että on joku kaiken yläpuolella, jonka tarvitsee vain sana sanoa ja luontoa myöden kaikki tottelee. Näin on käynyt ...

    Jeesus ja Kapernaumin sadanpäällikkö Matt. 6.

    5 Kun Jeesus oli saapunut Kapernaumiin, muuan sadanpäällikkö tuli hänen luokseen ja pyysi häneltä apua
    6 sanoen: "Herra, palvelijani makaa kotona halvaantuneena, kovissa tuskissa."
    7 Jeesus sanoi: "Minä tulen ja parannan hänet."

    8 Mutta sadanpäällikkö vastasi: "Ei, Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle. Sano vain sana, ja palvelijani paranee.
    9 Minä tottelen itsekin toisten käskyjä ja komennan omia sotilaitani. Kun sanon sotilaalle: 'Mene', niin hän menee, tai toiselle: 'Tule', niin hän tulee, tai palvelijalleni: 'Tee tämä', niin hän tekee."
    10 Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti: näin vahvaa uskoa en ole tavannut yhdelläkään israelilaisella

    11 Minä sanon teille, että niin idästä kuin lännestä tulee monia, jotka taivasten valtakunnassa käyvät aterialle yhdessä Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa.
    12 Mutta ne, joiden oli määrä periä valtakunta, heitetään ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita."
    13 Sitten Jeesus sanoi sadanpäällikölle: "Mene. Tapahtukoon niin kuin uskot." Sillä hetkellä palvelija parani.

    antti
  8. [][] Adventistiksi tullaan yleensä käännytyksen kautta ja yleensä siitä ei ole paluuta.
    Mutta miksi ei? [][]

    Mieluummin jonkinlaisen kääntymyksen kautta kuin että toisesta seurakunnasta siirtyen ovet paukkuen. Useinmiten kristityksi tullaan - totesi Yonggi Cho, jolla on miljoonaseurakunta Seoulissa - hyvän ystävän kautta. Suurenkin seurankunnan kasvun salaisuus on keskimääräisesti tämä, että yksi seurakuntalainen tuo kahdessa vuodessa yhden työkaverin tms. seurakuntaan. Cho oli yllättynyt tutkimustuloksesta.

    Kävin tänään Betelissä ostamassa muutamia poistossa olevia kirjallisia tuotteita ja siellä oli työntouhussa iloisia, auttamishaluisia ihmisiä. Toimistotyöntekijä oli jo poistunut, mutta eräs melkein vanhus soitti hänelle ja sain kuin sainkin asiani hoidetuksi. Oli siellä nuoriakin ja joku lapsi tuli, ehkä kerhoon. Kasvisruokalassa oli väkeä ja keittiössä. Kukaan ei Betelissä katsonut karsaasti minua, vaikka en niille ihmisille ollut lainkaan tuttu. Ei kytätty ei kyylätty.

    Miksikäs nuo onnelliset ihmiset vaihtaisivat sieltä pois? Ihan vapaasti varmasti voisivat, jos tahtoisivat, eikä jäljellejääviä kiellettäisi pitämästä yhteyttä lähtijöihin. Kyllä ketjun alkaja nyt turhan asian esille otti.

    antti