Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
cherrykirsikka
profiilit
cherrykirsikka
cherrykirsikka
Vapaa kuvaus
Aloituksia
18
Kommenttia
563
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En ole varsinainen näkijä tai en itseäni ainakaan sellaisena pidä, intuitiivinen ihminen kylläkin, mutta tässä Sinulle hyvä Leijona syntymäpäiväsi kunniaksi se mitä minulle Sinusta ja elämästäsi nousi:
Ensi syksy/talvi ei tule olemaan kaikkein helpoimpia elämässäsi, mutta kuten jo kokemuksesta tiedätkin: mikä ei tapa, se vahvistaa. Sinulla on taipumus takertua menneeseen, mikä on hyvin inhimillistä, ja kun tiedostat tämän itsekin, Sinun on helpompi päästää irti. Menneeseen ei kuitenkaan ole paluuta, vaan uudet haasteet ja tilanteet odottavat Sinua; uusi onnikin.
Työelämässä näen Sinun menestyvän ja viihtyvänkin entiseen tapaan; lapsesi kanssa tarvitset kärsivällisyyttä edelleen, mutta vähitellen jo alkaa helpottaa. Näen Sinut vahvana mutta tunteikkaana ihmisenä, jolle elämä tuo koettelemuksia mutta myös antaa paljon - on jo antanut ja antaa tulevaisuudessakin!
T. Cherry
24.07.2010 19:29
Olen aiemmin työskennellyt muualla matkailualalla ilman alan koulutusta, mutta nyt harkitsemassa kouluttautua vastaanottovirkailijaksi aikuisopistossa minäkin - koulutuksen kesto täällä olisi 1,5-2 vuotta. Oli kiva lukea tästä teidän kahden kokemuksia - vieläkö löytyisi muilta kommentteja, miten olette viihtyneet tässä työssä, ja ovatko palkkaus ja työn stressaavuus olleet mielestänne tasapainossa jne...??
Kiitos kommenteistanne jo etukäteen!
14.05.2010 19:58
Taidat olla töissä miesvaltaisella teollisuudenalalla, vai kuinka? Kyllä kuule monella naisvaltaisella alalla saa vaan haaveilla tuollaisista palkoista, esim. omassa kahden-kolmen naisen työpaikassani ei firman toimitusjohtajakaan saa paljonkaan yli kahta tonnia kuukaudessa (brutto), ja mistään eduista saati sitten pitkistä tauoista ei tietoakaan... No, enpä jatka määräaikaista työsopimustani sen loppuessa ensi viikolla, vaikka jatkoa kyllä tarjottiinkin - eipä ollut palkkataso ja työn henkinen stressaavuus samalla tasolla... Eli varsinkin monen naisen on tässä maailmassa pärjättävä paljon vähemmälläkin, onpa kuulemma niitäkin jotka menevät töihin jo ennen seitsemää ;-)
14.05.2010 19:48
Hei Sininen Siipi, huomaan että olet taas palstalla! Reilut kaksi vuotta sitten nostit minulle kortin - itse asiassa niitä tuli kaksi - ja pari kuukautta sen jälkeen aloitin työsuhteen, joka on jatkunut siitä lähtien ja päättyy ensi viikolla. Jälleen olen siis tienhaarassa - mitä kortit haluavat kertoa minulle tänään? Kiitos jo etukäteen jos ehdit nostaa minulle kortin!
14.05.2010 18:39
Aika hyvin tuntuivat kortit kertovan elämästäni, entisestä, nykyisestä ja tulevasta. Tiukan työrupeaman jälkeen levähdystauko voisi ollakin paikallaan ja muutos on käynnissä ja hakusessa niin omassa kuin työelämässä ympärilläni muutenkin. Mielenkiinnolla jään odottamaan, mitä tuleva vuosi tuo tullessaan..
Jos vielä ehdit vastata, kysyisin, mitä uneni voivat opettaa minulle..?
08.01.2010 18:08
Jos Jumala auttaisi meitä uskomme vahvuuden mukaan, eipä taitaisi montaa autettavaa löytyä.. "Sillä armosta me olemme pelastetut, emme tekojemme kautta, ettei kukaan kerskaisi.."
Koita vaan jaksaa uskoa, että tulee vielä päivä, kun asiat muuttuvat paremmiksi - niin on minullekin tullut. Päivä kerrallaan, se riittää - onhan Jumala Sinua auttanut ja kuullut, ethän muuten olisi nyt siinä, eläen ja hengittäen, kaikesta siitä kuitenkin jotenkuten selvinneenä!
Osaisinpa sanoa enemmän viisaita ja kauniita sanoja avuksesi ja vahvistukseksesi, mutta tyydyn huokaamaan: Auta Herra edelleenkin tätä kärsivää lähimmäistämme..
Lämmöllä ja rakkaudella cherry :-)
08.04.2009 14:18
..töitäkin kai pitäis tehä... No ei kai..!!! ;-)))
13.08.2008 12:41
Kysypä Tuulanteiltä - he kyllä vuokraavat mökkejä etupäässä Keski-Suomesta, mutta saattaisipa joku löytyä Tampereen läheltäkin. Osoite: www.tuulantei.fi.
13.08.2008 12:21
Apu voi hyvin todennäköisesti tullakin Suomen valtion taholta, mutta se, että rukouksella ei olisi vaikutusta avun saapumiseen, ei pidä paikkaansa. Sanat ovat energiaa, ajatukset ovat energiaa, ja kun kohdistamme ne mahdollisimman usein toivomaamme asiaan, tavoitteeseemme, tämä energiaa vaikuttaa ja liikuttaa maailmankaikkeuden energioita kohti päämääräämme.
Mitä myötäeläjän mainitsemaan karmaan tulee, ei sitä tokikaan voi useinkaan kokonaan poistaa, mutta aina voi pyytää karman polttamisen nopeuttamista. Olennaista ei ole se, minkä uskonnon termejä rukouksissaan, pyynnöissään käyttää, vaan itse ajatustapahtuma. Ja useinkaan en puhuisi niinkään karmasta kuin sielun omasta, syntymäänsä edeltävästä elämänläksyn valinnasta (jota emme valitettavasti täällä enää muista..)
Rukoile vain hyvä ystävä, rukoile ja pyydä rukousapua. Se todellakin vie Sinua eteenpäin! Minäkin rukoilen kanssasi t. cherry
17.05.2008 22:40
Sydämeni itkee kanssasi. Kylläpä heitä nyt koetellaan. Rukoillaan vaan edelleenkin yhdessä heidän puolestaan eikä menetetä uskoamme.
Tyttäresi on vahva, vahvempi kuin uskotkaan, ja vielä hän saa voimansa käyttöönsä. Toivon jokaisen tätä lukevan äidin liittyvän kanssamme rukoilemaan kuin kyseessä olisi heidän oma lapsensa ja lapsenlapsensa. Emmehän hylkää surevaa äitiä ja hänen jälkeläisiään.
Parempaa kevään jatkoa toivon Sinulle ja perheellesi. Lämpimin ajatuksin cherry.
12.05.2008 23:00
Lapsena muistan äitini sanoneen minulle, ettei pitäisi aina turhan tähden pyydellä anteeksi jos ei ole mitään pyydettävääkään.. Nykyään itsetuntoni on siinä määrin kehittynyt -Luojan kiitos!- etten turhia pyytele anteeksi, paitsi kaikkein rakkaimmaltani eli mieheltäni, jonka kyllä saan helpostikin hermostumaan ajoittaisella 'anteeksi kun olen olemassa' -asenteellani..
12.05.2008 22:22
nimenomaan, kuten myös 'ilmaisten' digiboksien jakaminen - tällainen kampanja on nimittäin Plus-TV:llä myös menossa. Meillä ei korttipaikkaista digiboksia ollut, niinpä tartuimme tilaisuuteen, kun puhelinmyyjä - oli muuten sinnikäs, monta kertaa jaksoi soittaa kun en heti halunnut jutella, mieheni kun tuli puhelimeen niin hänhän tarttui syöttiin ;-) - kertoi että nyt saa digiboksin kaupan päälle kun tilaa Plus-TV:n. Irtisanomisaika on kuukausi, eli jos kanavia ei sitten haluakaan katsella, voi sopimuksen irtisanoa vaikka heti, mutta digiboksin saa pitää joka tapauksessa, ja hinnaksi tulee tuo kuukauden maksu kanavapaketista. Lapset ja isäntä on tietty mielissään Juniorista, Nickelodeonista ja formuloista..
05.04.2008 21:12
ja teille kaikille, jotka olette rukoilleet kummityttöni ja hänen perheensä puolesta! Kiitos rohkaisun sanoista, ihanaa tietää, että niin moni on hengessä mukana. Uskon, että lapsen vanhemmat alkavat nähdä asian jo hieman valoisammin ja kasvavat kohti pysyvää kiintymys- ja rakkaussuhdetta lapsen kanssa, joka syntyi hieman erilaisena kuin odotettiin..
Kiitos viimeiselle vastaajalle upeista sitaateista ja leijonaemojen linkistä. Rohkenen välittää ne eteenpäin luottaen siihen, että vastasit tähän viestiin juuri tänään siksi, että nyt on aika kypsä heidän ottaa vastaan neuvoja ja vertaistukea. Kaikella on aikansa ja paikkansa, kaikella tarkoituksensa, kuten joku aiemmista vastaajista jo totesikin.
Olen siis alkuperäinen kirjoittaja, nyt kirjautuneena.. Kiitos kaikille teille vielä kerran!
24.03.2008 20:19
Kiitos Sinulle mielenkiintoisesta tulkinnastasi! Olipa jännä juttu, että tuo Maailma-kortti kääntyi oikeinpäin sekoittaessasi kortteja.. oikein rohkaisevia ja luottamusta herättäviä viestejä! Saapa nyt nähdä, mihinpäin vaakakuppi ja elämän energiat vielä kääntyvät, mutta hiljaa hyvää tulee.. Kiitos Sinulle vielä kerran!
24.03.2008 18:33
Kiitos Sinulle, jään miettimään ja pohdiskelemaan riimun sanomaa... :-)
21.03.2008 20:37
Kunpa vain olisin ymmärtänyt viestin sisällön tarkemmin, että olisin voinut valmistaa heitä jotenkin tähän - tiedän, turhaa jossittelua, eivät he kuitenkaan olisi minua uskoneet..
Nämä asiat ovat kyllä kiehtoneet minua jo pitkään, toisinaan enemmän, toisinaan taka-alalle elämässä jääden. Kaikenlaista olen itsekin jo elämäni aikana läpikäynyt, ja kokemusteni kautta joutunut - tai saanut - sovittelemaan tuon jälleensyntymisuskonkin omaan perinteiseen kristinuskooni. On todella lohdullista ymmärtää, että on itse jo ennen syntymäänsä valinnut tämän kaiken läksykseen, ne vaikeimmatkin päivät..
Kiitos vielä kerran näkemyksistäsi, 'opettajani' t. cherry :-)
07.03.2008 22:12
Tänään sukuni sai shokkiuutisen, joka tuli kaikille yllätyksenä. Asia liittyy niin miespuoliseen sukulaiseeni kuin naispuoliseenkin sekä terveyteen ja hoivantarpeeseen: veljeni vaimo synnytti tytön, jolla lienee Down-syndrooma. Vamma ei ollut näkynyt tutkimuksissa etukäteen, mutta tästäkö mummoni tuli minulle kertomaan - vai aikoiko sielu, joka viimeksi oli täällä mummonani, syntyä nyt tähän maailmaan erityishoidon tarpeessa olevana veljentyttärenäni?? (Te, jotka ette pidä jälleensyntymää mahdollisena, sivuuttakaa viimeinen lause :-))
Kommentit jälleen tervetulleita..
06.03.2008 15:23
Et ole ensimmäinen joka asiaa pohtii - tässäpä ote Turun Sanomien verkkolehden Aimo Annos -kyselypalstalta viime joulukuulta:
"Jouheva vai juoheva? Kumpi on oikein?
Minua on jo pitempään pohdituttanut toimittajienkin omaksuma juoheva- ja jouheva-sanojen sekalainen käyttö. Kun asiat sujuvat joustavasti, onko oikein käyttää sanaa juohevasti vai jouhevasti vai käyvätkö molemmat?
Petri
Käytäntö näyttää todellakin vaihtelevan, mutta kun asiat sujuvat tasaisesti, joustavasti, sutjakkaasti, suurin piirtein samaa tarkoittava sanoja ovat silloin jouhevasti, jouheasti tai juoheasti, mutta ei juohevasti. Jälkimmäistä sanaa ei ainakaan perussanakirja tunne, mutta ymmärrän hyvin, että arkikielessä sitäkin käytetään, koska juoheva on niin lähellä juoheaa.
Julkaistu 8.12.2007 1:31:02"
Itse käyttäisin tuota jouhevaa, mutta minullekin on kyllä tuttua, että puhekielessä sanamuunnoksia helposti syntyy 'sinnepäin'. Minun on ollut tottuminen ukoittumiseni myötä esim. sellaisiin mieheni suvussa käytettäviin sanoihin kuin viitake (viikate) ja jäätälö (jäätelö)... ;-)
04.03.2008 20:28
Olen jo pitkään rukoillutkin Sinun Maagikko ja tyttäresi sekä hänen lapsensa puolesta (pakko tunnustaa etten ihan joka ilta ole teitä muistanut :(), ja tahdon nyt liittää rukouksiini myös Sinut, toisen kärsivän ja huolestuneen äidin. Talutetaan lapsiamme yhdessä kohti valoa, parempaa tulevaisuutta ja eheämpää perhe-elämää. Äidit, äidit, nuo voimassa väkevät Jumalan näkevät.
Maagikko, rukouksesi oli kaunis ja paljon energiaa sisältävä, olen varma että Jumala sen kuulee. Miten itse voit nyt, oletko itse saanut elämääsi valon pilkahdusta? Siniset enkelit ympäröivät Sinua nytkin ja arkkienkeli Rafaelin parantava smaragdinvihreä säde hoitaa Sinua aina kun vain pyydät. Yksin et ole koskaan, muistathan sen, ystävä hyvä.
Lämmöllä teitä molempia muistaen ja lastenne ja lastenlastenne puolesta rukoillen cherry :-)
03.03.2008 22:16
Kiitos Kirjekyyhkylle ja Ehdotukselle! Kiva nähdä, että omaa mieltäni mietityttämään jäänyt uni herättää ajatuksia myös muissa.. Viimeisessä ehdotuksessakin voi olla perää, olimme juuri vieneet lapset mummolaan hiihtoloman viettoon ed. päivänä ja sen jälkeen on aina vähän tyhjä olo ja ikävä kun lapset eivät pyörikään jaloissa. Unta seuraavana iltana sainkin kyllä sitten sitä 'paijaamista' osakseni... ;-)
Kuolleiden tapaamiset unissa ovat mielestäni vaan aina kovin vaikuttavia ja niitä tapahtuu minulle harvoin, ainakin niin että muistaisin. Sen verran vielä lisäisin tästä unesta, että siinä mummoni oli täysin liikuntakyvytön ja joku painottikin unessa minulle, kuinka tärkeää oli, että hän pääsi välillä pois laitoksesta - sellainen tunne jäi, että olin/olimme ikäänkuin jättäneet hänet heitteille, unohtaneet laitokseen liian vähälle huomiolle. Vieläkö tästä nousee joltakulta kommenttia/näkemystä? Kiitos taas jo etukäteen!
28.02.2008 20:41
14 / 29