Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
reijokp
profiilit
reijokp
reijokp
Vapaa kuvaus
Hahaa!
Aloituksia
152
Kommenttia
403
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinun pitäisi selittää miksi et kuuntele. "Se on paskaa" ei vielä selitä mitään. Jos sanoisit em. ettet tykkää bändin melodioista, se selittäisi paljon. Oletko edes koskaan kuullut bändin musaa (ja mieluuten alkuajoilta)?
21.10.2005 14:06
Olen valmis sanomaan Kristukselle mielipiteeni, koska uskon sen pohjautuvan Raamattuun.
21.10.2005 14:01
siinä opiskelijaseurakunnassa missä ensin olin. Kyllästyin siihen.
21.10.2005 13:59
Eli teiltä löytyy myös Jesajan kirjan 53 luku jossakin muodossa? (jos kerran kyseessä oli vain nimenvaihto)
21.10.2005 13:55
Väittelyissä on vain yksi "voittaja". Laista ja sukuluetteloista on lähinnä kysymys Raamatun kohdassa.
Väittelyissä ei pyritäkään tukemaan toista väitettä, keskusteluissa pyritään.
20.10.2005 19:08
Jumala on luonut kaiken. Saatana on vain luotu, ei luoja. Seksissä ja nautinnossa ei ole mitään pahaa vaan jumalallisista alkuperää. Seksi luultavasti "jäänteitä" paratiisin ihanista asioista - aviorikokset sen sijaan eivät. Jos seksi olisi syntiä, miksi Jumala sitten kehotti/kehottaa sitten siihen monta kertaa Raamatussa?
20.10.2005 17:34
Ette usko siis Vanhaan testamenttiin?
20.10.2005 17:18
...mutta levyjä myydään koko ajan vähemmän. Se on faktaa.
Jos ei "Satulinnaa" olisi ollut, ei olisi myynyt läheskään noin paljon. Itelle ei tuu paljon muita biisejä mieleen kuin "Satulinna", "Oot täydellinen" ja "Takes two to Tango". Tarkoitan vaan, että on se helpompi kun on takanaan yksi suurhitti. Monet artistit joutuvat taistelemaan koko ajan - vaikka tekevätkin yhtä hyvää musaa (ellei parempaa) kuin Sillanpää.
20.10.2005 17:15
..oliko siellä
"Älä vastaa tyhmälle
hänen tyhmyytensä mukaan,
ettet itsekin saisi tyhmän nimeä."
Vastaa tyhmälle
hänen tyhmyytensä mukaan,
ettei hän kuvittelisi olevansa viisas."
(Sananl. 26:4-5)
Tämä on askarrattanut mua. Onko se vaan niin, että tyhmälle ei voi mitään? Tahallaan laitettu peräkkäin. Tämä ei ole niinkään Jumalan mielettömyyttä vaan ihmisen mielettymyyttä.
Kattelin noita ja moni "ristiritta" tuntui olevan aika pieni (kirjoitusvirheitä vuosien kuluessa?). Jos kirjoituksiin ei tule virheitä, kun sitä on pari tuhatta sivua niin johan on ihme. Tärkeintä, että oleellinen näkyy.
20.10.2005 17:11
Ei olekaan kuin yksi Jumala ->Hän oli Jeesus, Pyhä Henki ja isä Jumala
"Alussa oli Sana
Sana oli Jumalan luona
ja Sana oli Jumala" (Joh. 1:1-3)
"Sana tuli lihaksi
ja asui meidän keskellämme
Me saimme katsella hänen kirkkauttaan
kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalleen antaa
Hän oli täynnä armoa ja totuutta" (Joh. 1:14)
Tottakai me voimme rukoilla Jeesukselle - rukoilihan hänen vierellään ollut ristiinnaulittukkin - ja Jeesus lupasi hänelle pääsyn paratiisiin.
">>Jeesus muista minua, kun tulet valtakuntaasi>>
Jeesus vastasi: >>Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa>>. (Luuk. 23:42-43)
Jumaluudessa on varmasti jotain erittäin suurta, kun Jumala voi olla kolme eri persoonaa samalla aikaa - mutta silti vain yksi Jumala.
20.10.2005 16:31
Ei edes Saatana tee noin huonoa musiikkia...täytyyhän Saatanallakin jotkut kriteerit edes olla.
On ihan sama palvooko Saatanaa tai ei, kuuleeko millaista musiikkia jne. Tärkeintä on että uskoo Jumalaan ja ottaa Jeesuksen armon vastaan. Jo on usko aika heikkoa, jos HIM:n tai jonkin muun bändin lyriikat käännyttää. Itse en hirveän huolissani ole bändien lyriikoista...ei gospelbändien kuuntelukaan kenestäkään kristittyä tee. Monellako bändillä itse asiassa lyriikat ovat täysin kristilliset? Tosiasia on, että ainoastaan jotkut heavybändit (Stryper, Trouble, Wingdom) sekä rockbändi Terapia on tässä onnistunut - he kun puhuvat myös Saatanasta.
Ei Jeesuskaan pelkästään Jumalasta puhunut - vaan myös Saatanasta. Kun puhutaan pelkästä Jumalasta - juttua ei oteta useinkaan vakavasti.
-Know your enemy
20.10.2005 16:09
Käyn ite keikoilla välillä. Silloin kun on aikaa, rahaa ja hyvä esiintyjä.
Juha Tapion keikoista en hirveästi tiedä, mutta ainakin Tampereella ristirockissa Ristirock-liput menivät ihan hyvin kaupaksi ja monet tykkäsivät Juha Tapiosta. Juha Tapio on ollut pääesiintyjänäkin Maata Näkyvissä -festareilla. Juha Tapion olen tietänyt tokasta levystä lähtien. Media ei hirveästi ole Juha Tapiosta ollut kiinnostunut - varsinkaan ennen kolmatta albumia "Mitä silmät ei nää" - joka oli piilogospelia.
Kai Sillanpäät sun muut myyvätkin äkkiä loppuun - "Satulinna" on ihmisten pakko nähdä. Kun on kerran päässyt kuuluisuuteen, vaikka vain yhdellä albumilla tai kappaleella - sen jälkeen ei tarvitse enää huolehtia paljostakaan. Arvostan artisteja (en ainoastaan iskelmäartiosteja vaan aivan kaikkia) jotka jaksavat tehdä musiikkia, joka ei mene kaupaksi niin hyvin vaikka on hyvin tehty.
Iskelmämusan keikoista en tiedä, mutta rockbändien kohdalla ainakin tuntuu että Sonata Arctica myy paljon paremmin Tampereella kuin Turussa. Nightwish myy hyvin kaikkialla Suomessa, luulisin. Jos näin on jonkin musatyylinkohdalla - kyllä se toiseenkin pätee todennäköisesti.
20.10.2005 15:28
Kello 18 meni ohi viime iltana, mutta onneksi aukaisin radion 19:30 jälkeen edes. Sieltä tuli vähän ennen klo 20:tä biisi "Lintu", joka mielestäni oli erittäin loistava kappale: mielenkiintoiset sanoitukset ja Annan ääni pääsi oikeuksiinsa. Kyllä toi biisi nyt vähäksi aikaa riittää, jos uuteen levyyn kun ei enää niin hirveästi aikaa ole. Ajatellin kyllä kuunnella iskelmää sunnuntaina jos vaikka sieltä sattuu tulemaan "Ei se mennyt niin". Melko varmasti tulee ostettua uusi levy.
20.10.2005 14:51
Mielestäni 3 ensimmäistä studioalbumia olivat täydellisyyttä hipovia. Reckoning Night oli vähän vaisumpi vaikka sisälsikin paljon hyviä kappaleita.
Kokoelma on muuten tälläinen:
CD:
1. .... Of Silence
2. Weballergy
3. 8th Commandment
4. Fullmoon
5. Ain't Your Fairytale
6. Unopened
7. Abandoned, Pleased, Brainwashed, Exploited
8. Don't Say a Word (single version)
9. Victoria's Secret
10. Black File (kirjoitusvirhe levyllä!!!)
11. My Land
12. Black Sheep
13. Wolf And Raven
14. San Sebastian (alkuperäinen versio Successor EP:ltä)
15. Cage
16. The End Of This Chapter
17. Draw Me (instrumetal version) BONUS TRACK
DVD: (vain CD+DVD-versiossa)
18. My Land (acoustic live)
19. Mary-Lou (acoustic live)
20. Replica (acoustic live)
21. Victoria's Secret/Letter to Dana/Victoria's Secret (acoustic live)
22. Jam (acoustic live)
23. Wolf And Raven -musiikkivideo
24. Broken -livevideo
Ihan kiva...tosin balladeja ei paljoa...eikös "Last Drop Falls" juuri tehnyt bändin tunnetuksi...ja ilman sitä ei varmaan Silence olisi myynyt kultaa.
20.10.2005 14:08
Oon vasta päässyt iskelmän makuun:
1. Eini: Kultasein
2. Armi: Horoskoopit
3. Sonja Lumme: Eläköön elämä
Uusista ei tuu mieleen kuin Einin "Kun kosket mua". Eija Kantolan uudet ja Anna Erikssonin uudet voisivat yllättää jos kuulen.
18.10.2005 20:12
Suessa olikin jotakin juttua aiheesta.
Missäs se keikka olikaan?
Uriah Heepiltä löytyy Demons and Wizards
Diolta niin soolotuontantoa kuin Black Sabbath: Heaven And Hell sekä Rainbow ajalta pari levyä.
Asia olisi erittäin kiva nähdä. Multa löytyy pari levyä. Kaverini on lisäksi erittäin suuri Asiantuntija. Eric Cartmanin esittämämä "Heat of the Moment" oli lähes yhtä hyvä kuin alkuperäinen. John Wettonko se oli esittäjänä?
Toivottavasti se ei oo hirveen kaukana Turusta...
18.10.2005 20:05
Huomasin pari päivää sitten Raamtusta kohdas tit. 3:6- ettenpäin että väitteleminen on hyödytöntä ja turhaa. Tosin väittelyitä aika hankala lopettaa, koska silloin joku voi saada kuvan että on täysin oikeassa.
18.10.2005 19:50
ei pitänyt mennä näin pitkälle, mutta ei voi enää mitään...
Jumalan päätarkoitus ei ole tuhota vaan luoda. Lapsi ei ole vielä tehnyt mitään syntiä. Huom! Jumala rakastaa lapsia. Lapset ovat "viattomuuden symboli". On tilanteita jossa Jumalan ollut pakko uhrata lapsiakin, kuten Egyptin esikoiset ja mahdollisesti Sodoma. Lapsessa on perisynti, mutta itse hän ei ole syntiä tehnyt...niinpä ei ole mitään mistä hänet voisi tuomita. Perisynti tarkoittaa vahvaa halukkuuta tehdä syntiä.
"Olkaa hedelmällisiä" - oli Jumalan käsky Adamille ja Evalle.
En ole tuomitsemassa ketään. Sanon vain mikä Raamatun pointti on. Raamtussa on myös merkintä syntien anteeksiantamisesta. Kuitenkin lakia ei ole kumottu. Jeesuskaan ei kehoittanut ketään tekemään syntiä...ei aviorikoksesta syytettyä naista, ei ketään. En minäkään viitsi syntiin ketään houkutella. En ala tuomitsemaankaan, sillä olen tehnyt paljon pahaa itsekin (en ole sen parempi kuin muutkaan) mutta se ei tarkoita sitä että minun pitäisi katsoa vierestä asioita.
Ihminen ei ole turha - hän on Jumalan hienoin luomus ja arvokas Jumalalle. Emme ole tärkeitä ja arvokkaita siksi, että olisimme tehneet jotain hienoa vaan siksi että Jumala on luonut meidät ja rakastaa meitä. Lapsetkin ovat arvokkaita vanhemmilleen - riippumatta siitä mitä tekevät - tai ainakin pitäisi olla. Pitäisikö minun ansaita heidän rakkautensa?
Aika tyhmä kieltämättä ihminen on Raamatun mukaan - varsinkaan kun ei usko Jumalaan - vaikka koko muu luomakunta (eläimet, maa yms.) tietävät sen.
Tiedän, että abortti on raskas päätös ja sen jälkeen vanhemmista voi tuntua kurjilta. Hyvä lääke tähän ovat kaverit ja sukulaiset yms. ja tietty Jumala (Jeesus).
18.10.2005 19:46
Jumaluus ja ihmisyys ei ole sama asia. Jumala on kaikkialla, ihminen on vain yhdessä paikassa.
Jumala ei ole ihmisen kuva.
Olemme Jumalan kuvia, mutta se ei tee meistä jumalia.
Ihminen ei ole luonut mitään. Ihminen ei ole tehnyt mitään hyvää. Ihminen on saastainen ja syntinen. Jumala on luonut kaiken. Jumala on tehnyt vain ja ainoastaan hyvää. Jumala on pyhä ja vanhurskas.
Jeesuksessa yhdistyi ihmisyys ja jumaluus.
17.10.2005 20:06
Onko mitään aikaa jolloin iskelmäradiota kannattaa kuunnella erityisesti jotta kuulee ton biisin? Itse olen lähinnä illat klo 21- ja launtaina sekä sunnuntaina kotona.
Toisaalta...kyllä jaksan odottaa 26.10 asti...ehkä...
Just viikko pari sitten ostin Annan kokoelman sekä "Kaikista kasvoista". Oon kyllä kuullut Annan kaikki albumit.
17.10.2005 19:58
18 / 21