Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. Vaimoni leipoo itse JUURELLA HAPATETUN ruisleivän itse. Sähköuunissakin se onnistuu vaikka vaatiikin tiettyjä kommervenkkejä kuoren rapeuden säilyvyyden suhteen, "Sittarista"nostamme ruisjauhon 5;n kg:n pusseissa. Juuri on leipomisten väliajat säilössä kylmähuoneessa. Nytkin on uusi taikina happanemassa huomista leivontapäivää varten. Tulee olemaan herkullinen hetki huomisen kahvihetki: JUURELLA HAPATETTUA ruisleipää, aitoa voita ja mustaa kahvia. - Ei siis mitään hiivalla nostatettua hiiva-sekaleipä-vehnä-sekajauho-mössöä.
  2. Oletettavasti varsinkin Adventtikirkon lepopäiväkäskyn omalaatuisesta (yleisestä, kristillisten kirkkojen näkökulmasta katsoen) tulkinnasta johtuen monet adventistien tulkintaa vastustavat tulevat sanoneeksi oikeastaan enemmän kuin tarkoittavat. Luultavasti kysymys ei ole niinkään varsinaisesti käskyjen heittämisestä romukoppaan kuin adventistien tulkinnan sinne heittämisestä. - Näinhän itsekin teen. Käsky on aivan ymmärrettävä, hyödyllinen ja hyvä mutta mielestäni sen painotus on lepopäivän viettämisessä eikä juuri ja nimenomaan tietyn, juutalaisuudesta omaksutun, viikonpäivän viettäminen lepopäivänä.