Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. >>Saarnaaja 11:5
    "Niin kuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee."
    Johannes 3:8
    "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." >>

Saarnaajan kirjan kirjoittamisen aikoihin ei ihmisen anatominen tutkimus eikä sään ennustus olleet vielä niin pitkälle kehittyneet, että noita olisi tiedetty ja ymmärretty. Kaikki mikä meni ihmisen ymmärryksen yli selitettiin Jumalalla/jumalilla.
  2. >>Tämän kirjeen vastaanottajina olleita juutalaisuskovia uhannut synti merkitsi tahallista ja tietoista
    toimimista sitä totuutta vastaan, jonka he olivat päässeet tuntemaan (totuutta Jeesuksesta Kristuksesta
    ja Hänen pelastuksestaan ainoana tienä Jumalan luo) >>

Miten ihminen voi tulla tuntemaan jotakin totuutta tai todeksi väitettyä mikäli hän ei usko siihen mikä hänelle totuuna esitetään?
    Luullakseni voisi keksiä vaikka kuinka paljon esimerkkejä siitä kuinka ihmiset eivät ole uskoneet heille tosina esitettyjä asioita, jotka kuitenkin ovat osoittautuneet tosiksi. - Voiko nyt tällaisista ihmisistä sanoa heidän tulleen totuuden tuntemaan?