Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. Eiväthän nuo riitä elintarvikkeet nytkään.Kuuleman mukaan riittäisivät mikäli kaiken maailman asevarusteluihin laitettavat rahat pistettäisiin nälän torjumiseen. - Puolet maailman väestöstä eivät saa kertaakaan elämässään syöda vatsaansa täyteen.
  2. >> Kokouksen päätös
    Kokouksen päätös oli, että Jumala on yksi mutta ilmenee kolmena persoonana. Myös Pyhän Kolminaisuuden salaisuusluonnetta korostettiin.[1] Konstantinopolin piispan Makedonioksen oppi, että Pyhä Henki ei ole Jumalan persoona vaan vain Jumalan voima, tuomittiin harhaopiksi. Lisäksi Nikean uskontunnustus vahvistettiin eräin lisäyksin.[2]

Eli todellisuudessa kirkkojen oppi on täältä, eikä Jeesuksesta. Tuohon kirkolliskokouksen päätökseen perustuu myös helluntailaisten oppi, joten sekään ei ole lähtöisin Jeesuksen evankeliumista. Kannattaa tutustua ketkä olivat päätöksen takana ja miksi? >>

Eihän tuokaan edellä oleva teksti ole Raamatusta, joten miksi uskoa siihen? Jos siihen kuitenkin Raamatun ulkopuolisena tekstinä tulee uskoa niin missä menee se raja ja mitkä ovat kriteerin, joiden perusteella erotetaan Raamattuun kuulumattomat uskottavat tekstit epäuskottavista?