Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. Olen kristitty ollessani Suomen Ev.lut. kirkon jäsen, enkä ole muslimi, juutalainen (mooseksenuskoinen), buddhalainen, taolainen,jne.

Uskova(inen) taas voi olla kuka tahansa em:sta.
    Käsittääkseni kaikkien tai ainakin useimpien suurten uskontojen piiristä löytyy niihin kuuluvia, pienempiä omaa erikoislaatuaan korostavia ryhmittymiä jotka - enemmän tai vähemmän - eivät pidä samaan uskontokuntaan kuuluvia oikeina uskovaisina (oikeina muslimeina, juutalaisina, buddhalaisina, taolaisina,jne.).

Mikäli olen erehtynyt, otan kyllä uutta ja parempaa tietoa vastaan. Luulen kuitenkin että ainakin valtaosa maailman väestöstä luokittelisi Suomen Ev.lut. kirkkoon kuuluvan henkilön kristityksi.
  2. >

Mitähän näillä ikuisilla helvetillä ja taivaalla oikein mahdetaan tarkoittaa? Tarkoittaako ikuinen elämä (tai kadotus/helvetti) sitä että kukin yksilö (Herra X) elää tai kärsii ikuisesti vai tarkoitetaanko näillä termeillä jotakin muuta? Mistä siis puhutaan kun puhutaan iankaikkisesta elämästä tai iankaikkisesta kadotuksesta?