Niin olen miettinyt itse Jumalan olemusta. "Hän on ollut aina" ei ole ollut alkua eikä loppua, siinäpä sitä yliymmärryksen menevää ajatusta jota ei voi käsittää vaikka kuinka miettisi.
Mitä sitten tämä Jumala teki ennenkuin oli luonut miljardit tähdet, galaksit, maapallon, avaruuden, tyhjyyden....? millaisessa olotilassa Jumala oleskeli? oliko hänellä seuraa siis ennenkuin oli luonut enkelit? Jumala on toki varmasti niin täydellinen, että ei edes tarvitse seuraa vaan viihtyy yksinki omassa täydellisyydessään eli sana yksinäinen ei kuvasta Jumalaa varmasti mitenkään. Missä Jumala oli ennen tätä meidän tuntemaamme avaruutta ja tyhjyyttä? ilmeisesti täysin aineettomassa olotilassa, vaikea kuvitella enempää koska Jumala ei ole istuttanut meihin hänen koko olemuksensa ymmärrystä, ei edes pienintä ymmärrystä. Ehkä sama kuin hyttynen yrittäisi ymmärtää ihmisen elämää, tosin vielä vaikeampaa ymmärtää Jumalan olemusta.
Onko Jumalalla tarpeita? tuskinpa, aina kun haemme jotain vertailu kohteita ne ovat ihmisestä, mutta Jumala on selvästi silti erilainen, vaikka loikin ihmisen omaksi kuvakseen, mitä se sitten tarkemmin ottaen tarkoittaa? tuskinpa Jumala tarvitsee mitään aineellista kuten ihminen, ei nautintoja, ei ravintoa ei rakkautta, vaikka raamatun perusteella voisikin luulla, että rakkaus ja palvonta häntä kohtaan ovat tärkein asia mitä hän ihmisestä haluaa, vaikkakin raamatussa on tullut selvästi esille myös hänen rakkautensa ihmisiä kohtaan.
Mikä tarve Jumalalla oli luoda enkelit ja ihmiset yhtäkkiä jossain vaiheessa omaa täydellistä yksinäisyyttään? Iskikö häneen halu, että jotku eläväiset olennot palvoisivat häntä, siinäpä sitä ihmettelemistä. Tästä kaikesta tulee mieleen, että tunsiko Jumala sittenki jotain yksinäisyyttä kun loi kaikki olennot vai haluksi hän myös saada muutkin olennot tuntemaan samaa ihanaa elämän ihanuutta kuin hän itse?
Tosin jossain vaiheessa enekeleiden ja ihmisten parissa jokin meni pieleen....
Jumala ja
5
258
Vastaukset
Jos Maailmankaikkeus ymmärretään siten, että se sisältää KAIKEN olevaisen (ja myös reaalisesti olemattoman, esim. epätodet uskomukset, potentiaaliset mahdollisuudet, yms.), niin silloin lienee niin, että joko Jumala/jumalat kuuluvat maailmankaikkeuteen tai sitten on niin, että Maailmankaikkeus = Jumala.
Itse kuulumme pieninä osia maailmankaikkeuteen ja siksi meidän lienee mahdoton (?) ymmärtää itseämme ("ajallisesti ja paikallisesti") suurempaa kokonaisuutta: kokonaisuutta, jonka tuotteita itse olemme.
Helpoimmalta tuntuisi ajatella, että Maailmankaikkeus = Jumala, koska jos maailmankaikkeuden ymmärretään sisältävän KAIKEN niin silloinhan sen ulkopuolella ei voi olla mitään.- Jossarian
Se, että emme voi käsittää Jumalaa on hyvin käsitettävää. Miksi yleensä lähdemme siitä, että kaikki on ihmisten käsitettävissä, silkkaa hybristä. On ajateltu niin, että Jumala "oleilee" ajan ja paikan ulkopuolisessa ulottuvuudessa, joten kysymykset missä ja milloin ovat turhia. Teologia selittää luomisen haluna jakaa hyvyyttä itsensä ulkopuolelle(olemista pidetään hyvänä). Siis yksinäisyys ei ole syynä muitten olentojen luomiseen.
- JSS
"Teologia selittää luomisen haluna jakaa hyvyyttä itsensä ulkopuolelle(olemista pidetään hyvänä)."
Jumala päätti siis kaikessa hyvyydessään jakaa hyvyyttään luomalla ihmiset ja myöhemmin sitten heittää heistä valtaosan helvetin iänkaikkisiin liekkeihin. Mikä hyvyys! Mikä laupeus! Halleluja!
=O
- Pyhä Henki eli Gabriel
Tälläinen tieto on olemassa.Ennen kuin Jumala a-
loitti aineen luomisen,ensimmäinen luotu,Sana eli Jeesushan tuli olemassaoloon vähän sen jälkeen kun Jumala aloitti aineen luomisen,Hän vietti to-
dennäköisesti 48000 vuoden ajanjaksoa ikuisuudes-sa yksin.Eli Jumala oli olemassa jo ainakin 48000 vuotta sitten luomisen aloittamisesta kulunut aika n.6150 vuotta.Sitä kauempaa tietoa ei ole Jumalasta,todennäköisesti Hän on ollut olemassa kuitenkin sitäkin ennen.Lue kotisivuni alku,tosin voit lukea kokonaankin jos kiinnostaa.
http://www.jaritai.net/ilmoitukset/index.htm - Jumalan kuvatus
tarvitse miettiä. Hänhän on sanonut luoneensa ihmisen omaksi kuvakseen. Maapallolla vilisee kuutisen miljardia Jumalan kuvatusta. Sinä, minä ja Hentun Liisa olemme tarkalleen samannäköisiä kuin Jumala. Kaikki muutkin ominaisuutemme ovat tarkalleen samat kuin Jumalalla. Kurkistakaamme vain korviemme väliin, sieltä se Jumala löytyy, lähempää kuin luuletkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24210726
- 1276873
- 955533
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324810- 404084
- 613414
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta253368On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na283325Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru182764- 502481