weccu

Ikuinen mietiskelijä.
Hmmm..........
Vapaa-aikanani: Kesäisin mopoilen.
Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: ateismi
Linkit: http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi, http://www.vapaa-ajattelijat.fi, http://www.skepsis.fi, http://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta
Koulutus: ---
Koulut: Sellaisiakin on käyty.
Ammatti: Muu
Työskentelen: Kyllä.
Siviilisääty: ---
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Email: [email protected]
Hakusanat: ateismi
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia185 aloitusta · 1815 kommenttia
- Niinkö? Oletko löytänyt paljonkin naurun aihetta?
- Väkisinkin alkoi vähän hymyilyttämään kun näki kreationistin kirjoittavan "toisenlaisten näkemysten avoimesta kuuntelemisesta."
- Onko sinulla Jaakob suomenkielen ymmärtämis vaikeuksia? Tarvitsemisesta en ainakaan minä ole puhunut mitään, vaan kysymys on siitä miten olematon todistetaan olemattomaksi? Toistan: Miten olematon todistetaan olemattomaksi?
- Höpö höpö Jaakob. Ei tässä olla etukäteen päätetty yhtään mitään. Tässä ollaan etukäteen uskottu jumalaan ja jumalusko on karissut tiedon lisääntyessä.
Sinä syytät ateistia nyt omista "synneistäsi" Joita ovat haluttomuuus uskoa, pelko uskosi murenemisesta, ja kaiken sopimattoman tiedon etukäten teilaaminen. - Asenteesta.. Oletkohan sinä varmasti oikea henkilö puhumaan asenteista. Minusta tuntuu että sinä itse olet vahvasti asenteellinen. Sehän näkyy esimerkiksi siinä miten suhtaudut kanssasi eri mieltä oleviin kirjoittelijoihin. Sinä tyynesti pyyhkäiset heidän monesti aika fiksutkin argumentit kumoon vaivautumatta suomaan niille ajatustakaan, antaen tilalle raamatun lauseita.
Joo, älä sinä tule tänne puhumaan asenteista. - "Ongelma ei olekaan todisteiden puute Jumalasta, vaan se, että ateisti ja evolutionisti ei HALUA uskoa Häneen, koska hän ei halua alistua Jumalan auktoriteetin alle."
Sinä se jaksat aina vain viljellä noita samoja argumenttejasi. Ei halua/ettei tarvitsisi/pelkää alistua herran silmien eteen ja mitä kaikkia niitä nyt vielä olikaan.
Mistä ihme aivojen sopukopista sinä vedät noita? yksikään ateisti ei varmasti ole sinulle ikinä sanonut tuollaisia typeryyksiä. Väite: Ateisti ei halua uskoa jumalaan. Millä sinä perustelet tuon väitteen? Et millään koska sinulla ei ole mitään. Sinulla ei oikeasti ole muuta kuin raamattu, jonka lauseita sinä varsin kiitettävästi julkaiset täällä. Mutta raamatun lauseet ovat varsin hyödyttömiä uskomattoman käännytykseen. Mikään ei liikahda sisällä niitä lukiessa.
Tiesitkö että noilla sinun argumenteilla: Ei halua/pelkää/ei uskalla tunnustaa voidaan käyttää myös sinun tiede kriittisyyttäsi vastaan ihan yhtä pätevästi kuin sinä ateistia vastaan.
Ja olet oikeassa ettemme pysty todistamaan jumalaasi olemattomaksi ja syy on se, ettei ole olemassa mitään tieteellistä keinoa todistaa olematon olemattomaksi. Vai olisitko sinä mahdollisesti keksinyt sellaisen? Sen sijaan olevainen pitäisi pystyä todistamaan olemassa olevaksi. Raamattu ei ikävä kyllä ole riittävä todiste, ja kuten sanoin, mitään muuta sinulla ei ole. - Hyvää joulua sulle Mikkonen tälläkin foorumilla. Tästä olen itse aina pitänyt.
https://www.youtube.com/watch?v=bPBvSBRaLfo - Vahvasti asenteellinen kysymys. Nooh, pyhällä hengellä ei kulje mikään joten auto yksi. Ja tuo syntinen elämä on ihan jees, mutta käytä se uskontojen vastustamiseen varaamasi osuus siihen hyväntekeväisyyteen.
Silloin sinä olet elänyt täyden elämän ja voit rauhassa kuolla pois. :) - Mutta ei ole valtion (päiväkodit ja koulut) asia viedä lastasi kirkkoon ja opettaa sinun uskoasi. Sitä ainakin minä kritisoin.
- Mitähän sinä nyt höpiset? Kyllä sinä minun puolestani saat viedä lapsesi kirkkoon vaikka joka päivä.
- "No nyt kun olet lukenut Raamatun lävitse niin kertoisitko että mitä ihmisille tapahtuu heidän kuollessaan?"
Ei tuota tarvitse raamatusta lukea. Kun kuolemme lakkaamme olemasta, meitä ei siis enää ole. Termi kadotus lienee lähinnä oikeaa, ja tämä koskee kaikkia, uskoivat he sitten johonkin, tai eivät. That's it. - No ehkä tässä vähän liioiteltiin. :D
Kuningas Salomon rakennuttama temppeli oli mitoiltaan ainoastaan 35 x 12 metriä (1. Kun. 6:2, 1 kyynärä = 0,593802 metriä), mutta pienistä mitoistaan huolimatta:
1. Kun 5:15-16 ilmoittaa temppelin rakentamisen vaatineen 150 000 rakentajaa.
1. Kun 6:38 ilmoittaa rakennustyön kestäneen 7 vuotta.
1. Aik. 23:4 ilmoittaa rakennustyötä valvoneen 24 000 työnjohtajaa, sekä 6 000 henkilön toimineen päällysmiehinä ja tuomareina.
1. Aik. 22:14 ilmoittaa rakennustyön vaatineen yli 3 500 000 kiloa kultaa, yli 35 000 000 kiloa hopeata ja tämän lisäksi "mittaamattoman paljon rautaa sekä vaskea hirsien ja kivien lisäksi" (1 talentti = 35-40 kg). - Kyllä ne minulle ovat ihan yhtä päteviä selityksiä koska jumalasi on ollut kovin valikoiva antaessaan vakuuksia ihmisen sisimpään, joten minäkin olen jäänyt sitä vakuutta ilman.
Siis minulle ei tällä hetkellä ole jumalaa olemassa. Se on minun käsitykseni ja usko pois, minä olen heti valmis muuttamaan käsitystäni kun aihetta ilmenee. Tähän mennessä ei vain ole ilmennyt ja epäilen vahvasti ettei ilmenekään. - Niin että kuka loi maailmankaikkeuden? Voidaan myös kysyä: Kuka loi jumalan? Vastaus siihen on oletettavasti että jumala on aina ollut olemassa. No yhtä hyvin voimme sanoa että maailmankaikkeuteen tarvittava aine on aina ollut olemassa, ja molemmat ovat yhtä päteviä väittämiä. Paitsi että väite: Materia on aina ollut ja lähtenyt yht'äkkiä laajenemaan, on järkeen käyvämpi, kuin satu persoonasta jolla alkoi olla tylsää, ja siksi päätti taikoa maailman tyhjästä.
- Niin että ihan kurkku suorana huudamme. :D Koeta ihan muuten vain harrastaa vähän itsetutkiskelua ja mieti miten voimakkaasti sinä käyt täällä sotaa evoluutiota vastaan ja vertaa niitä palstan kreationismi kriittisiin kirjoituksiin.
Ja kysy sitten kuka/ketkä huutaa kurkku suorana? - Herra Balfor oli brittiläinen konservatiivi poliitikko, ja edellis vuosisadan konservatiivi poliitikon tausta ei välttämättä ole vahvuus nykypäivän filosofisessa ajattelussa.
- Se on jaakob sellainen juttu, että jos minulla ei ole havaintoa jumalasta, niin sitten ei ole. Ja niin kauan kuin minulla ei ole havaitoa jumalasta, niin kyseistä oliota ei minulle ole olemassa.
- Niin, elämällä ei ole tarkoitusta. Mutta aloittaja unohtaa nyt että elämällä on silti merkitys.
- ""Koko Rosetta ohjelma on hyvä esimerkki ihmisen ja sekulaarisen tieteen typeryydestä. Siinä etsitään suurella rahalla aivan hyödytöntä asiaa, joka ei vie ihmisen elämää millään tavoin parempaan ja hyödyllisempään suuntaan. Elämän arvot on asetettu väärään järjestykseen. Se ei ratkaise ihmiskunnan suurinta ongelmaa, syntiä.""
Niin, tähän sopii tämä vanha sanonta: -"Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto."
Tuo vanha klisee sopii tähän Jaakob juuri siksi että sinä hyökkäät jatkuvasti tiedettä ja tietoa vastaan, tai niin kuin sinä itse sanot: -väärää tietoa vastaan. No, se ja sama, tietoa vastaan kuitenkin koska sinä selkeästi pelkäät lisääntyvää tietoa, muuten ei selity sinun, voisiko sanoa raivokas hyökkäys yleisesti hyväksyttyä tiedettä vastaan. Ja kuitenkin tämä yleisesti hyväksytty tiede on auttanut ihmiskuntaa paljon enemmän kuin yksikään usko tai uskonto ikinä.
Sinä vielä viitsit mainita synnin ihmiskunnan suurimpana ongelmana. Sinä joka fundamentalisti uskovaisena todennäköisesti vastustat eutanasiaa, aborttia ja tasa-arvoista avioliitto lakia. Tämän takia sinä kristillisen hymysi takana edustat minulle äärimmäistä pahuutta, joten sinun synnistä puhumisesi on kyllä minusta äärimmäisen irvokasta. - Ja tällä vähäisellä sähkötekniikan tuntemuksella arvelisin ettei voimakkaan magneettikentän synnyttämiseen tarvita mitään ihme kaapelia, vaan tavallinen kuparikaapeli riittää.
Jotkut sähkötekniikasta enemmän perillä olevai voisivat hieman lisä valaista asiaa. :)