weccu

Ikuinen mietiskelijä.
Hmmm..........
Vapaa-aikanani: Kesäisin mopoilen.
Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: ateismi
Linkit: http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi, http://www.vapaa-ajattelijat.fi, http://www.skepsis.fi, http://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta
Koulutus: ---
Koulut: Sellaisiakin on käyty.
Ammatti: Muu
Työskentelen: Kyllä.
Siviilisääty: ---
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Email: [email protected]
Hakusanat: ateismi
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia185 aloitusta · 1815 kommenttia
- Joskus alle viisitoista kesäisenä olen rukoillut. Nykyisin epätoivoisessa tilanteessa minua ovat auttaneet ystävät.
Sivu kommenttina voisin sanoa että ystäviltä sain apua, jumalalta en. - No jopas nyt.
Tuo kirjoitus sopii uskovaisiin, ei kehenkään muuhun.
Tietysti todistetut asiat hyväksytään, sinä nyt aivan höpöjä puhelet.
""ihminen itseasiassa pelkää koko ajatusta, että Jumala olisikin totta.""
Tämä kohta kuuluisi olla muodossa: Uskovainen itseasiassa pelkää koko ajatusta, ettei jumalaa olisikaan olemassa. - Lausetta ei voi kääntää toisinpäin koska pahat ihmiset eivät tee hyviä asioita. Pahoista ihmisistä täytyy ensin tulla hyviä ihmisiä, ainakin jossain määrin ennen kuin he tekevät hyviä asioita.
Uskovaiset hyvät ihmiset sen sijaan voivat tehdä pahoja asioita jos he kuvittelevat että se on jumalan tai vastaavan pyhä tahto ja palkintona on pääsy paratiisiin, tai joku muu ihanuus. - Mitäpä itse sanoit?
Linkitit tuohon sitten kolme sairasta tyrannia.
Paljon ovat toki tappaneet ihmisiä, mutta yhteensäkään eivät ole tappaneet ja kiduttaneet niin paljon, kuin historia saatossa on raamattu kädessä ja Jeesuksen nimeen vannoen tapettu.
"Uskonnolla tai ilman sitä, meillä olisi hyviä ihmisiä tekemässä hyviä asioita ja pahoja ihmisiä tekemässä pahoja asioita. Mutta jotta hyvät ihmiset tekevät pahoja asioita, siihen tarvitaan uskontoa."
- Steven Weinberg - Jumaluskoiset eivät täällä juuri muuta teekään kuin yrittävät selittää ateistien ajatuksia, ja yleensä vielä vähemmän onnistuneesti. Joten sallittakoon se jossain määrin myös ateistille, eikö?
Jos sanottavan asian mittarina pidetään sitä miten paljon selitetään vastapuolen ajatuksia, niin vähissä on jumaluskoisenkin sanottava. - Veikkaan vahvasti että kun ensin on kouhkattu vaikka mitä, niin paljastuu myöhemmin luonnonmuodostelmaksi.
Ei olisi ensimmäinen kerta.. - Raamatun sana on totta, koska se on jumalan sanaa ja jumalan sana on totta, koska raamatussa sanotaan niin ja raamatun sana on totta koska se on jumalan sanaa ja.........
- Ja vielä..
""Stressin aiheita löytyy vaikka kuinka. Jatkuvasti väijyvät armottomat saalistajat ja vihaiset ruohonsyöjät, tapaturmien ja sairauksien pelko, pelko jälkeläisten katoamisesta tai kuolemasta, myrkylliset eläimet, pelko ruoan riittävyydestä, pimeän pelko, luonnon ilmiöitten pelko, jne.. varmaankin pelon aiheita voi luetella vaikka kuinka paljon. Lisäisin vielä oman lauman jäsenten aiheuttama stressi. Laumoissa olisi ollut röyhkeitä, väkivaltaisia ja häiriintyneitä yksilöitä, joita heikommat olisivat saaneet pelätä koko ajan. Entäs sitten naapurilaumojen aiheuttama väkivallan ja kuolemanuhan pelko.""
Juuri näitä pelkoja hälventämään kehitettiin jumaluuksia ja henkiolentoja, joille uhraamalla toivottiin suojaa näitä uhkia vastaan. - Vai on vallalla tuollainen käsitys? Hmmm...
Olen kuitenkin jonkin verran lukenut ihmiskunnan historiaa käsittelevää kirjallisuutta (myöskin esihistoriaa) ja törmään nyt ensimmäistä kertaa tuollaiseen oletukseen.
Te kreationistit ilmeisesti luette eri teoksia kuin me muut.. - Ateismi on siis uskonto sen perusteella kun joku englantilainen kirjailija haluaa rakentaa rakennuksen Lontooseen? Hmmm...
Ja mitä tuohon antikristukseen tulee, niin sanoisin: Kun en usko jumalaan, niin on loogista etten usko myöskään mihinkään antikristuksiin.. - Minä en tunne tarvetta selittää tuota mitenkään. Sen sijaan kysyn: Sinäkö ihan oikeasti uskot tuohon tuubaan?
- Mielenkiintoista että uskovainen siteeraa täällä henkilöä joka kannatti järjenkäyttöä ja tutkimusta uskomusten sijaan. Hmmm...
Ja tiesitkö että Descartes oli sitä mieltä, että ainoa mistä saattoi olla varma on subjekti itse, kaikkea muuta hän epäili. - Tiedä noista määritelmistä.
Minä en joka tapauksessa usko jumaluuksien olemassa oloon, joten joidenkin mielestä olen silloin ateisti. Ja jos se ei sinulle kelpaa, niin kehittele toki rauhassa uusi termi. - Minä arvelen ettei tämän kaltaisia "otuksia" ole ikinä ilmaantunut, eikä tule ikinä ilmaantumaan maapallolle yhtään mistään.
- ""Millainen Isä tekee niin?""
Niinpä... Se on katsos se usko sellaista.
Pohjois-Koreassakin Kim Il-sung ja hänen jälkeläisensä ovat tappaneet ja tappavat kansalaisiaan nälkään ja silti kansalaiset ylistävät heitä nimillä: Suuri johtaja, rakas johtaja ja mitä muita superlatiiveja käyttävätkään siellä johtajistaan.
On siellä myös toisin ajattelijoita joita voisi verrata kristillisissä maissa vääräuskoisiin ja ateisteihin. Pohjois-Korassa se helvetti vain järjestetään näille vääräuskoisille jo maan päällä.
Tällaista on indoktrinoitu usko pahimmillaan..
Tähän sopii Timo Rautiaisen laulu: Pääsenkö taivaaseen?
http://www.youtube.com/watch?v=2VpnssbXGcw - Jos et ole trolli, niin sitten en tiedä mitä ajatella uskovaisesta luonteestasi.
""Uskon, että ihan kohta Jeesus tulee ja vääräuskoinen naapurini heitetään tuliseen järveen Karitsen katsellessa nauraen minun ja muiden oikeauskoisten kanssa.""
Siis toisen kärsimys naurattaa uskovaista? Hmmm...
Ja sitten tuossa lopussa sanot uskovasi hyviin asioihin.
Minulla on kyllä hiukan eri käsitys hyvistä asioista. - Näinhän se on.
Muuan Bill Hicks onkin sanonut näin.
"Kristinuskolla on sisäänrakennettu puolustusjärjestelmä; mikä tahansa joka kyseenalaistaa jonkun uskomuksen, kuinka looginen väite tahansa, on Saatanan työtä siitä yksinkertaisesta syystä että se saa sinut kyseenalaistamaan uskosi." - Kreationistisen tieteen ei ole tarkoituskaan saavuttaa mitään.
Kreationistisen tieteen ainoa tarkoitus on yrittää todistaa raamatun sana oikeaksi.
Kreationistinen tiede ei pyri mihinkään muuhun.
Kreationistinen tiede eroaa muusta tieteestä siten että vastaus tiedetään jo ja tutkimuksilla pyritään etsimään tukea näille "oikeille" vastauksille. - Tämän tyyppinen kysymys on jo muodostunut perinteeksi ja se on yleensä ilmestynyt palstalle noin kaksi viikkoa ennen joulua tai pääsiäistä.
Itse asiassa ehdin jo ihmetellä että mahtoivatko uskovaiset trollit missata koko kysymyksen tänä jouluna, mutta se tulikin nyt sitten pienellä viiveellä. - Jumalat ovat aina samaa mieltä uskovaisten kanssa, hyvin monesta asiasta.
Olemmeko kuulleet jonkun uskovaisen sanovan: En ole samaa mieltä kuin jumala, mutta minun on hyväksyttävä se silti.
"En luota niihin ihmisiin, jotka niin varmasti tietävät, mitä Jumala heidän tahtoo tekevän, sillä olen huomannut sen aina yhtyvän heidän omiin toiveisiinsa." - Susan B. Anthony