weccu

Ikuinen mietiskelijä.
Hmmm..........
Vapaa-aikanani: Kesäisin mopoilen.
Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: ateismi
Linkit: http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi, http://www.vapaa-ajattelijat.fi, http://www.skepsis.fi, http://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta
Koulutus: ---
Koulut: Sellaisiakin on käyty.
Ammatti: Muu
Työskentelen: Kyllä.
Siviilisääty: ---
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Email: [email protected]
Hakusanat: ateismi
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia185 aloitusta · 1815 kommenttia
- Niin että kaapelinvalmistus-yhtiö siirtyi käyttämään toisenlaista kaapelia??
Kyllä kaapelinvalmistus-yhtiö varmasti jossain määrin käyttääkin kaapelia, mutta luulisi kuitenkin että se pääasiassa valmistaa kaapelia, ja sellaista kaapelia jolla on markkinat.
Varsinkaan jotain kallista erikoiskaapelia ei todennäköisesti valmisteta turhanpäiten ja vain toivota että sellaiselle olisi markkinat.
Tai tiedä nyt sitten noista amerikkalaisista kretu fimoista? - Leegiokaupalla todisteita.. No eikä ole. Raamattu ei ole todiste mistään, eikä myöskään ihmisten omat (subjektiiviset) kokemukset ole todiste mistään ja kansojen vaiheisiin ei tarvita mitään jumalallista ohjausta, erilaisia kohtaloita on ilmankin.
- "Pitäisihän se nyt olla sokealle Reetallekin selvää, ja myös evokeille ja ateisteille, että jumalallinen luominen on täysin ylivoimainen kuvaus luomakunnasta."
Onhan tuo jumalallinen luominen ylivertainen kuvaus jos oletuksena on että joku jumaluus on olemassa. Mutta jos oletuksena on ettei mitään jumaluuksia ole, niin sitten se ei enää olekaan niin ylivertainen kuvaus, vaan humpuukia. - "Me emme tarvitse mitään menetelmää Jumalan tutkimiseen, vaan Hänen tuntemiseen.
Siksi tulisi etsiä Jumalan tuntemista, eikä mustia aukkoja."
Aivan, niinpä tietenkin. Mutta jos ihmiskunta olisi läpi historian etsinyt vain jumalan tuntemista, niin me asuisimme nytkin savimajoissa ja ukkosen sattuessa kyyristelisimme niissä peloissamme kun jumala on taas jostain meille suuttunut.
Ja teurastaisimme karjaamme hänelle uhriksi että hän leppyisi.
Me emme todellakaan tässä kinastelisi internetin välityksellä.
Onneksi ei ole näin. - "Ensin tulee selvittää se asia, kuka on luonut maailmankaikkeuden ja kaikki avaruuden taivaankappaleet."
Sitä Jaakob ei pystytä ikinä selvittämään ja se ei oikestaan kiinnosta ketään, mutta sellainen kiinnostaa että miten?
Ja miksi se ei kiinnosta ketään? No siksi että ei ole mitään menetelmää jolla voisi tutkia kysymystä: Kuka on luonut? Sen sijaan meillä on menetelmiä joilla voidaan tutkia sellaista kuin: Miten kaikki on saanut alkunsa? - Mukavaa että pystyt noin viihdyttämään itseäsi tuolla kretujen apina olkiukolla, mutta ihminen ei ole kehittynyt apinasta vaan molemmat ovat kehittyneet yhteisestä kantamuodosta.
- Hmmm.. Nykyään tulee pyörittyä täällä enemmän tai vähemmän satunnaisesti, joten ei ole oikein kehittynyt tuntumaa nykyisiin kirjoittelijoihin, mutta joitakin vuosia sitten täällä oli aika mukava rekisteröityneiden ateistien porukka jotka kinasimme uskovaisten kanssa ja pidimme samalla vähän hauskaa keskenämme. Kehittelimme nettilehteä ja omaa logoa. Osan kanssa olemme nykyään facebook kavereita ja osan olen myös tavannut livenä.
Kyllä täällä on joitakin joiden kanssa voisi hyvinkin treffata. - Tuhkaus ja luontoon.
- Minulla on omakohtainen käsitys siitä että olen rehellinen ja sitä ei kenenkään tarvitse uskoa, joten minun ei tarvitse todistaa sitä. Mutta jos joku väittää minun olevan epärehellinen, hänen tulee todistaa se, tai syytän häntä valehteliusta.
Minä en siis odota että muiden tulee ilman muuta uskoa rehellisyyteeni ihan vain sen vuoksi että sanon olevani rehellinen.
Sinä taas oletat että muiden tulee ilman muuta uskoa kreationistisiin väittämiisi, eikä jatkuvasti osoittaa sinun olevan väärässä. - ""Näkymätön maailma voi olla yhtä todellinen kuin näkyvä maailmakin, vaikka sitä ei TIETEELLISESTI voida havaita.""
Niinhän se voi toki olla olemassa, mutta niin kauan kun se ei vaikuta minun elämääni ja todellisuuteen mitenkään, oletan ettei sellaista ole olemassa ja jätän sen huomiotta. Katsotaan sitten uudestaan kun se alkaa vaikuttaa jotenkin todellisuuteen. - "Auringon kaltaisia tähtiä kun on universumissa yhtä paljon kuin on kaikkien merten hiekkarantojen hiekassa hiekanjyviä. Vähempikin olisi piisannut."
Tuohon voi kevyesti lisätä vielä kaikkien hiekka-aavikoidenkin hiekan. Itse asiassa koko maapallolla oleva hiekka ei taida edes riittää. :) - Jeesuksen suurin ihmeteko oli olla valkoinen mies Lähi-Idässä.
- "Herralla" ei ole mennyt tämän pallon suhteen oikein mikään putkeen. Herääkin kysymys, miksi hän on luonut miljardeja miljardeja galakseja ja niihin satoja miljardeja tähtiä planeettoineen, kun ei tahdo oikein onnistua edes tämän yhden planeetan kanssa. Vai eikö tahdo aika riittää kaikille?
- Ja millätavoin tämä tähti johdatti tietäjiä? Luulisin että kaikesta huolimatta olet jonkun verran selvillä tähtitieteestä, joten olet myös selvillä tähtien etäisyyksistä.
Ei siis tarvita suurtakaan päättely kykyä päätelläkseen etteivät tähdet johdata ketään jossain Lähi-Idän aroilla sijaitsevan kylän yksittäiseen karjasuojaan. - Nimimerkki Jaakob voisi ystävällisesti katsoa raamatusta vastauksen tuohonkin kysymykseen. Katsoisin sen itse, mutta kun jumala ei ole niin sanotusti kutsunut minua luokseen, joten minulla ei ole "oikeaa henkeä" lukea raamattua, siksi en voi löytää vastausta kyseisestä opuksesta..
- Ja mitä BlackNemo mielestäsi väitti?
- ""singulariteettejä tai mustia aukkoja"" :D :D :D
- No jo.. Nyt alkaa vaikuttamaan siltä että Jaakob alkaa turhautumaan siitä kun jatkuvasti tulee pataan ja ehkä on vähän ehtoollisviinikin maistunut. Alkaa nuo aloitukset vain olla sellaisella tasolla. Vai onko ehkä tullut tuntemattomia sieniä keräiltyä metsästä?
- Tämä ei nyt ole minun haluistani kiinni, ongelma on siinä etten usko mitään jumalaa olevan edes olemassa, joten....
Ps. Ihanko oikeasti te uskotte että me ihan ilkeyttämme tässä kielletään jokin jumaluus? - Jaakob selittää kretionisminsa jumalalla ja raamatulla, ei hänellä ole muuta. Ja jumalan ja raamatun hän perustelee jumalalla ja raamatulla, eli jumala todistaa raamatun ja raamattu jumalan. Kehä pieni pyörii vaan.