Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hamalake
profiilit
hamalake
hamalake
Vapaa kuvaus
Aloituksia
475
Kommenttia
256
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näinköhän juttusi on tosi!!!
29.01.2013 06:05
Onnea yrityksellesi! Itse ollut nyt 3.5 kk tipattomalla linjalla. Minut "pelasti" tällä kertaa se, että olin viime vuoden lopulla laitoshoidossa seitsemän viikkoa. Siinä tuli tarpeeksi pitkä selvä jakso, jollöin viinan himo katosi. Nyt on ollut todella helppoa. Ei tee yhtään mieli. En olisi uskonut vielä viime vuonna. AINA mielessä, koska saa juoda seuraavan kerran. Eihän siitä kohdallani mitään tullut. Korkeintaa vajaa viikko selvänä ja taas alkoi! Kuntpoilu aloitettu ja tuntuu mielekkäältä. Työsopimus solmittu jne. Kyllä kannattaa olla raittiina. Näkee arjessa ihan uusia piirteitä. Ei tunnu harmaalata ja tylsätlä. Ja mikä tärkeintä, JAKSAA ja KIINNOSTAA tehdä juttuja!
29.01.2013 06:00
Olet jo tiedostanut ongelmasi, joten tämä on plussaa. Mutta - se pakko juoda JOKA viikonlopu on huolestuttavaa! Juotko krapulaan aamulla? Toivottavasti et. Sinuna menisin hakemaan apua vaikka A -klinikalle. Ratkaisemalla nykyisen tilanteesi selviät tuhannesti hankalemmilta ongelmilta myöhemmässä elämässäsi! Olen nimittäin kaltaisesi, josta tuli alkoholisti. Nyt tosin raittiina.
21.01.2013 05:25
Vielä Lyricasta. Nyt hokasin, että Lyrica vie multa unet. Olo on kuin pienessä sievässä. Kahdessa viikossa tuo tuli. Reseptiä vaikka kuinka jäljella, mutta en koske enää Lyricaan. Vie todellisuuden tajun.
19.01.2013 09:27
Tammikuu on Alkolle hiljaisin kuukausi. Helmikuussa tilanne korjaantuu. Valitettavasti!
Itse ollut nyt yli 3 kk raittiina. Tähän sisältyy 2 kk:n laitoshoito. Ilman sitä en olisi pysynyt ilman viinaa. Nyt alkaa helpottaa. Itse asiassa helpotti jo parin kuukauden raittiuden jälkeen. Viinanhimo katosi. Ei tee yhtään mieli juoda. Pystyy ajattelemaan järjellä koko homaa. Entä jos korkkaisin, mitä sitten. Ei kiitos!
Uni vain on kateissa. Olen herkkä sille. Alkoholisti on äärimmäisen herkkä ihminen! kai sekin korjaantuu ajan kanssa. Puhuvat, että saattaa mennä jopa vuosi. Et sillai!
19.01.2013 04:59
Et ole idiootti vaan alkoholisti. Sinulla on sairaus, josta VOI toipua. Yritä jostain keplotella pitkähkö (1-2 kk.) selvä jakso, niin viinan himo katoaa ja ajatuksesi kirkastuu. Näin minä vaikeaongelmainen tein ja nyt olen vapaa himosta. Hieno olo, paitsi ettei nukuta.
19.01.2013 04:43
"Nuo sinun aa-fanaatikkosi taisivat vain kohteliaasti yrittää kertoa sinulle, ettet ole alkoholisti, vaan päihdeongelmainen, siinä on iso ero."
Minusta taas nuo ovat yksi ja sama asia. Päihdeongelmainen on joko juoppo (ei tuurijuoppo), narkkari, peliriippuvainen, seksiaddikti, jne. Eli riippuvuus, joka säilyy loppuelämän. Yksikin riittää ja homma jatkuu siitä, mihin se jäi. Ennen pitkää. Vaihtoehtoja ei ole!
19.01.2013 04:37
Sain Lyricaa aikonaan UNEEN! Oli välillä poissa käytöstä. Nyt taas pari viikkoa käytänyt. Ensin 150 mg ja sitten nosto 300 mg. Minulla Lyrica toimii juuri päinvastoin, kuin mitä lääkäri määräsi. Se vie unen! Eli lienee ihan hyvä (kallis) lääke, mutta ei sovi minulle. Tänä aamuna juuri huomasin, miksi pompin aina ylös 3-4 välillä. Ja sitten iltapäivällä hiekko olo (=unen puute). Onko Lyrica muuten huume = katulääke? Jostain kuulin. En vain ymmärrä, että miksi? Toki piristää, saattaa huimata, jos ottaa useamman.
19.01.2013 04:16
Just joo, mulle vaimo sano kerran, että on hepeä, jos mies on heikko. Heikko on usein kiltti nössö. Ei kai sellanen kiinnosta ketään, valitettavasti. Vaikka olisi kuinka hyvä ihminen ja arvostuksen arvoinen. Itsessäni on paljon näitä piirteitä, vaikka myös ihan vastakkaisiakin. Samassa persoonassa. Olenhan Kaksonen. Näin vaimoni taas sanoo.
19.01.2013 04:00
Nukun tätänykyään n. klo 22 - 04 välisen ajan suht tauotta. Onko mielestänne nukkumani aika liian lyhyt? Olen 55 v. mies. En ole päivisin niinkään väsynyt mitä nyt iltapäivällä voi hieman tuntua. Mikä vosi olla tilapäisesti käytettynä (pari kuukautta) hyvä benzo uneen. Diapam, Tenox ei tuo unta. Zopinozia olen kokeillut, mutta tuntuu liian miedolta. Miten olisi Xanor, Doxal? En ole koskaan kokeillut. Menen huomenna yksityiselle tästä puhumaan.
16.01.2013 06:21
Kiitos vinkeistäsi! Siis alku niin, että laivalla Helsingistä (minne?) Jos kohteeena esim. juuri Romania ja/tai Puola? Kenties Baltian maiden kautta vai onko edes muuta vaihtoehtoa. Baltiassa olen käynyt todella vähän. Ainoastaa Virossa muutaman kerran.
10.01.2013 11:09
Neljä -viisi vuotta lähes paivittäin on paljon, todella pitkä putki! Muutamassa päivässä et itseäsi kuntoon ehdi saamaan. Omasta kokemuksestani voin kertoa, että viinan himo katoaa reilun parin kuukauden raittiuden jälkeen. Fyysiset oireet sitä aiemmin. Itse asiassa melko nopeasti. Yöuni on yksilöllistä. Jos muuten on herkkä univaivoille, menee useampi kuukausi. Olen ollut hiukka vajaa kolme kuukautta raittiina ja yöuni on vielä heikkoa. Käytyän unilääkitystä. Mielestäni unottemuus => väsymys on liian iso riski retkahdukseen. Siksi lääkitys. Nyt olen aloittanut jälleen kuntoilun. Tätä aiemmin ei yksinkertaisesti huvittanut. Toivon sinulle voimia matkallesi!
10.01.2013 08:09
Eli suosittelet reissun pituudeksi parikin viikkoa? Mikä voisi olla parin viikona matkan budjetti, jos ylipäätään on säästävää sorttia?
10.01.2013 07:23
Kokemuksestani monien raittiusyrityksieni (onnistumisia ja epäonnistumisia) jälkeen voin kertoa, että... Mielestäni yksi keskeinen tekijä toipumisessa ja sen aloituksessa on saada riittävän pitkä selvä, tipaton jakso alle. Tänä aikana aivokemiasi selkeytyy ja pääset hieman eroon viinanhimostasi. Itse kävin viimeksi 7 kk:n kuntoutuksessa ja se teki todella hyvää pitkän ryypiskelyn jalkeen. Nyt olo on rauhallinen eikä viinaa tee mieli yhtään. Myös jatkohoito, vertaistuki on tärkeää. Työssäolevana voisit yrittää vaikka kuukauden hoitojaksoa jossain laitoksessa. Se satsaus todella kannattaa. Olet niin nuori, että ei kannata pilata elämääsi alkoholilla. Jos et nyt tee mitään, on toipuminen tulevaisuudessa aina hankalampaa. Näin lyhyesti oma mielipiteeni. Voimia!
08.01.2013 05:02
Unilääkkeeni vaihdettiin kolme päivää sitten, joten tämä olo johtunee muusta. Kun on jatkunut jo parisen viikkoa. Toki mielialalääkityksellä on osansa asiaan.
06.01.2013 07:47
Kiitos asiallisesta vastauksestasi! Keli oli eilen hyvä. Jopa liian liukas tälle tekniikalle ja kunnolle. Minulla on Atomic RS 11 -sukset, jotka ovat peruslöysät. Nyt siis painon lisäännyttyä tuppavat liukumaan sivusuunnassa kovalla pinnalla.
Itse myös tuumailin, että hiihto voisi olla se paras laji kuntoni kohottamiseen. Pidän hiihtämisestä todella paljon. Lajina erittäin monipuolinen. Lisäksi raittis ulkoilma piristää. Täytyy vain olla sinnikäs ja edetä pikku hiljaa. Vuoisi laiskotellen kunto ei voi olla kovin kaksinen. Mutta kuten mainitsit, kun hiihto aiemmin sujunut vaivatta. Miksei siis tulevaisuudessakin. Hyviä hiihtoreissuja sinulle!
06.01.2013 03:52
Minulle unitutkimusten v. 2011 kautta lääkäri määräsi Cipralexia ja Sifrolia levottomiin jalkoihin. Näillä nukuin hyvin. Sifrol jouduttiin pian vaihtamaan Lyricaan. En muista, miten Lyrican kanssa nukuin. Oletteko saaneet apua Cipralexista univaivaanne?
13.12.2012 18:13
Muotoilin kysymykseni hieman huolimattomasti. Tarkoitukseni on ottaa ihan tavallisia värikuvia digijärjestelmäkameralla.
22.11.2012 15:31
Hyvä! Missä vaiheessa unettomat yösi ja pelkotilasi katosivat? Itselläni kuukausi tipatta. Vielä on turha haaveilla unesta ilman pientä lääkitystä. Pelkotiloja en ole kokenut enää niinkään. Onko ollut viinanhimoja tai haluja juoda? Kuinka kauan jos on? Miten olet päässyt ylitse?
17.11.2012 17:25
Olen itsekin käynyt Vitalmedin tutkimuksissa. Minulla todettiin periodinen rajaliikehäiriö. Sain lääkettä, en muista mitä. Se kuitenkin vaihdettiin aikaa myöten Voxraan sivuvaikutusten takia. Sitä söin aikani.
Nyt eilen lääkärillä käyneenä Mirtazapin pienennettiin 15 mg:aan. Levozin ajetaan viikossa alas. Nyt menee 25 mg viikon päivät jonka jälkeen siis loppuu.
Lyricaa en ole kokeillut.
14.11.2012 15:47
10 / 13