Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hamalake
profiilit
hamalake
hamalake
Vapaa kuvaus
Aloituksia
475
Kommenttia
256
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Alpinen vahvistin 5 x 130 W. Ovet vaimennettu. Alkuperäiset Dynaudion elementit. En oikein tiedä, mitä hyvät maksaa? Kyllä pitäisi olla riittävän laadukkaat, jos vaihtoon lähtee. Saako 200 € + työ? Ilman, että lähtee siirtelemään elementtien paikkaa (keskiääni).
12.10.2010 17:28
Minulla on yksityiselle klinikalle aika lokakuun alussa. Saitko itse pysyvää apua unettomuuteesi? Onko hoitona unilääke, terapia, vai jokin muu? Käyttävätkö he unilääkkeinä joitain erikoislääkkeitä? Minuun kun ei unilääkkeet kokemuksen mukaan tehoa. Monia olen turhaan kokeillut. Itse käytän nyt ranneketta viikon, joka kuuluu ko. unitutkimuksiin. Oletko kaiken kaikkiaan ollut tyytyväinen, että kävit uniklinikalla? Odotan kyllä aika paljon apua tähän krooniseen unettomuuteeni tuolta klinikalta. Kohta se nähdään!
30.09.2010 11:33
Tuo on kiinnostavaa! Tiedätkö, saako Venäjältä? Täällähän periaatteessa, kun tietää paikat, saa melkein mitä vaan, ilman reseptiä. Voisi tehota minuunkin. Mitkään unilääkkeet eivät minulla toimi. Ainoastaan yksi venäläinen Bentzo puree, se onkin sitten ainut lääke, jolla saan yhtämittaista unta. Mutta kun on bentzo. Ei kovin kauaa pitäisi käyttää.
30.09.2010 11:24
Missä vaiheessa juomisen lopetamisen aloit nukkua yhtenäistä unta? Minä olen nähnyt juopottelu-unia ja ne kuuluvat asiaan. Joskus harvemmin joitan painajaisa. Ei mitään sen kummempaa. Kohta menen unitutkimuksiin. En pysty yli vuoden raittinín jakson jälkeenkään nukkumaan. Nukahdan, mutta heraan klo 03:00 WC:hen. Tämän jälkeen uni ei tahdo enää tulla. Juomiseni ei tällä vuosituhannella ole ollut koskaan ihan holtitonta päiväkausia kestävää paria poikkeusta lukuun ottamatta. Mutenkin olen pitänyt kunnostani huolta. Sisäelimet ovat ok. Uni ei vaan tule. Itse asiassa ei ole koskaan ollut hyvää. Eläissäni en ole psytynyt nukkumaan päiväunia. Olen sentään jo 53 v. Edes 20-kymppisenä. Tällöin en edes juonut! Vaikka oli mennyt monta yötä valvoessa. Unitutkimuksesta odotan paljon. Käytän nykyisin miedohkoja lääkkeitä uneen. Unta työni takia minun on saatava keinolla millä hyvänvä. Perjantaina oli rankka päivä, kun olin nukkunut niin huonoasti. Tuo yöuni pilasi myös erään tärkeän tehtävän, joka minun oli määrä tehdä! Ei vaan jaksanut. Joka tapauksessa epäilen viinan sotkeneen unikestani tähän asti jollakin asteella. Mutta jos en ole aiemminkaan nukkunut, on siinä muutakin mukana. Kohtahan se kai selviää ja hoito löytyy. Olisi se sitten joku lääke, mikä hyvänsä. Ihmisen on pakko nukkua!
25.09.2010 08:04
Olen sen verran ollut hoidossa viimeisen 1 1/2 vuoden aikana, että perusmuutoksia on varmasti tapahtunut tunne-elämässäni. Viina ei näyttele tällä hetkellä mitää rooli arjessani. Vaikka sitä olisi pöydät notkullaan ja kaverit joisivat, ei teen mieli. Ei ole vaikea kiletäytyä. Tärketintä, että olen päässyt pois sisäisestä tuskastani, joka oli hyvin voimakas. Mieleni on paljon kevyempi, kuin ennen hoitojaksoja. Ratkaisevasti!
Mielialalääkettä olen syönyt, Mirtazapin 30 mg, koko toipumiseni ajan. Voi olla, että se pitäisi vaihtaa, kun mieli ei piristy. Joka tapauksessa menen vielä unitutkimuksiin lokakuussa, jossa pyrin saamaan selvyyden krooniseen unettomuuteeni. Ettei tarvitsisi käyttää liian voimakkaita lääkkeitä. Tai vaihtaa lääkitys oikeian tyyppiseksi, jos ilma lääkettä en pysty nukkumaan.
18.09.2010 08:07
Mistä saa ko. Nokia N810 mallia? Vaihtoehtoja, jos ei löydy. Joo, olen samaa mieltä, että mikään tiiliskivi kännykkä ei saa olla. Muuten annan koko homaan olla. Jos siinä on se sisällä WLAN (tukiasema sisällä vai mitä tarkoittaa?), eikö laite enää vaadi ulkoista WLAN -tukiasemaa, vai mikä se oikealta nimeltään nyt onkaan? Ainakaan täällä Pietarissa kaupungilla WLAN -tukiasemia on vain tietyissä kahviloissa, MacDonaldsissa ja tietty paremmissa hotelleissa. Jos menee ulkona kadulta soittaa ja ilmaiseksi yritää sen tehdä, onnistuuko täten enää?
16.09.2010 06:36
Voisitko laittaa ihan konkreettisen esimerkin? Millaisia puhelimia on esim. Nokialla, niitä joihin Skype on imuroitavissa? Vai muita tarkoitat? Mitä maksavat ja pitääkö niissä (asun Pietarissa) olla paikallisen operaattosin liittymä? Ettei käytä kotimaista ulkomailla, jonka voisi olettaa aina maksavan ja paljon. Kai niillä voi soittaa ihan normaalisti kotiväelle Suomeen mikroon email-osoitteeseen, kuten Skypellä tehdään? Se WLAN -on tosiaan aina oltava olemassa, muuten ei ilmaisia puheluja synny.
15.09.2010 07:33
Alkoholismiin ajautuu henkilö salakavalasti. Hän, jolle riippuvuus kehittyy, Kaikille se ei kehity ja heistä ei tule "juoppoja". Jokainen itsessään tunnistaa jo melko alkuvaiheessa, viekö viina vai mies. Ja silloin pitäisi jo hakea apua! Se ei ole häpeä, vaan osoitus rohkeudesta, että välittää itsestään.
12.09.2010 14:15
Toimiiko Skype -puhelut, jos toinen osapuoli asuu Suomessa 3G -verkon sisäpuolella? Täällä en ole vielä kysynyt, onko tällä kohdin 3G -verkkoa. Ettei investoi satoja euroja ihan tuhaan. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? Sen verran iso juttu meille, että jos ei mitään yllättävää tule esille, menee hankintaan lähiaikoina! Ja millaista puhelinta sitten tosissaan lähtisi hakemaan. Apple olisi varma, mutta todella arvokas.
12.09.2010 07:50
Riippuukohan kuuluvuus ja yleinen toiminta kuinka puhelimesta? Voisi olettaa, en tiedä, että kalliimpi olisi parempi kuin ihan hinnat alkaen malli. Entä eri merkkien välinen ero. Apple esim. ovat arvokkaita, tässäkin voisi olettaa, että myös toimivat pätkimättä ilman pahoja viiveitä. Meille perheenä se toisi ihan uusia ulottuvuuksia yhteydpitoon, kun toinen asuu toisessa maassa ja toinen toisessa. Tavallisella kännýllä ei raatsi yhteyttä pitää.
12.09.2010 07:37
Viime syksynä käytin yhtä bentzoa 6 kk, välillä päivisinkin. Suomesta ko. tuoetta ei saa. Annoskoko max 8 mg/vrk. Yleensä 2-4 mg illalla unee. Lisäksi käytin alkoholia. Tuo bentzo teitysti lievensi krapulaa. Omatoimisesti menettelin. Minulla meni pqari - kolme viikkoa ilman unta. Kaksi ja puoli kuukautta erilaisten voimakkaien vatsakipujen kanssa. Se vierotuksen alku oli jotain, mitä en halua enää koskaa kokea! Siihen loppu juominenkin kuin seinään. Vuosi ilma pisaraakaan. Bentzoa olen kesästä alkaen käyttätnyt 0.5 -1 mg uneen + Mirtazapin 30 mg. Diapamia 10 mg olen joku kerta koettanut, mutta se ie auta uneen. Herättää klo 03:00. Oletan selviäväni melko helposti lääkkeistä eroon, kunhan pääsen haluamaani unitutkimuksiin.
11.09.2010 13:12
Hienoa, että kerrot rehellisesti miettiväsi suhdettasi alkoholiin. Mutta- mene hyvä ihminen puhumaan asiantuntijalle, ennen kuin on myöhäistä. Viina on pirullinen tappaja. Se vie kaiken. Päähäsi ei kohta mahdu mitään muuta, kuin viina! Se syrjäyttää kaiken. Järjellä ei ole tässä vaiheessa enää mitään tekemistä. Olet vielä niin nuorikin.
01.09.2010 09:03
Eikö toisaan kukaan ole käynyt ei niin Eirassa kuin Vitalmedissakaan unitutkimuksissa! Ihmetyttää, vai mitä tämän takana on? Kiinostaa kokemukset ja hoito, mitä antavat mukaan.
01.09.2010 07:58
Olen syönyt Mirtazapiinia 1 1/2 vuotta ja laihtunut tänä aikana n. 6 kg. Mielialaani se ei juuri ole vaikuttanut. Yksi syy, miksi sitä syön, on sen nukuttavan vaiktus. Eikä oikein nukutakaan, ainoastaan Betzot tuovat unen minulle. Joka tapauksessa syksyllä jätän/vaihdan ko. lääkkeen. Ei se minulla päiväväsymystä 30 mg:n annoksella ole tuonut.
01.09.2010 07:56
Ei mummastakaan ole unilääkkeeksi!
01.09.2010 07:52
Tuo Vitalmed lähetti laajan esitäytettävän lomakkeen, mutta Eiran lääkäri haluaa toimia vain tekstarin välityksellä! Miten toimitaan jatkossa, riippuu siis ihan siitä, mitä tekstareita hän minulle lähettää. Toki aika on varattu ja silloin paneutunee asiaani. Joka tapauksessa. em. tuntuu minusta hieman oudolta, onhan näin isosta asiasta kyse! Eirakin minusta ihan kunnon lääkäriasema. Vai liekö potilassuoja ajatuksena. Kannattaako vielä tässä vaiheessa huolestua, kun on n. kuukausi itse tutkimuksiin? Vitalmedin asennoituminen tuntuu vain niin paljon asiakaslähtöisemmältä heti alusta alkaen.
31.08.2010 09:15
13 / 13