Vapaa kuvaus

Aloituksia

103

Kommenttia

557

  1. Meitä ihmisiä asetellaan kovasti eriarvoisiin asemiin. Johtunee se sitten hyvistä
    tai pahoista teoista joita me olemme elämämme varrella tehneet. Aikaisemmissa kirjoituksissa olen lainannut ne raamatunkohdat, että me kaikki erehdymme.
    Sitten tulee se aika jolloin meitä laitetaan joko "monttuun " tai "ritilälle"
    Ja se ritilälle tarkoittaa tuhkaamista. Saarnaajan kirja osoittaa mikä on todellisuus
    sen jälkeen ja jonkin ajan kuluttua henkilöstä/löistä.
    Saarnaaja 2:16:" Sillä viisaasta ei jää sen enempää muistoa kuin typerästäkään hamaan ajan hämärään asti. Jo tulossa olevina päivinä jokainen
    varmasti unohdetaan. Entä miten viisas kuolee? Yhdessä typerän kanssa."
  2. Tässä eräs raamatunkohta jossa tuomitaan haureellinen käytös.
    1.Korinttilaisille 5: 1" Teistä jopa kuullaan, että keskuudessanne on haureutta,
    ja sellaista haureutta, jota ei ole kansakuntienkaan keskuudessa, että eräällä miehellä on isänsä vaimo. 2 Ja oletteko te pöyhistyneitä ettekä ennemmin
    surreet, jotta se mies, joka tämän teon teki poistettaisiin keskuudestanne? 3
    Minä puolestani, ruumiillisesti tosin poissa mutta hengessä läsnä, olen ikään kuin
    läsnä olevana totisesti jo tuominnut sen miehen, joka on toiminut tällä tavalla,
    4 niin että Herramme Jeesuksen nimessä, kun te sekä minun henkeni olemme
    kokoontuneet Herramme Jeesuksen voiman kanssa, 5 luovutatte sellaisen miehen Saatanalle lihan tuhoksi, jotta henki pelastuisi Herran päivänä."
    1.Korinttilaisille 5 : 9 " Kirjoitin teille kitjeessäni, että lakkaisitte
    olemasta haureellisten seurassa. 10 En tarkoittanut kokonaan tämän maailman
    haureellisten tai ahneiden ja kiristäjien tai epäjumalanpalvelijoiden kanssa.
    Muutoinhan teidän olisi lähdettävä pois maailmasta. 11 Mutta nyt kirjoitan teille:
    lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on
    haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä,
    alkääkä edes syökö sellaisen kanssa. 12 Sillä mitä tekemistä minulla on ulkopuolella olevien tuomitsemisen kanssa? Ettekö te tuomitse sisäpuolella olevia, 13 kun taas Jumala tuomitsee ulkopuolella olevat? Poistakaa paha
    ihminen keskuudestanne."
    Tässä on nyt sitten muutama paikka raamatusta. Ei näissä
    mitenkään käsketä suosimaan tiettyjä tapoja.
  3. Kun uskontoa noin kovin vihaa ja tiettyjä henkilöitä, miksi rasittaa mieltään
    eräiden kirjoittajien mukaan " saduilla ". Sitä tässä ihmettelen.