Vapaa kuvaus

Aloituksia

52

Kommenttia

2626

1. Miikanaahum, kerrotko, miksi ihmisen toinen kromosomi on yhteensulauma simpanssin toisesta ja kolmannesta kromosomista, ja miksi ihmisellä ja simpanssilla on dna:saan ERV:ia samoissa kohdissa genomia, jos ihmisellä ja simpanssilla ei ole yhteistä esi-isää? Jumala luonut ne vain harhauttamaan meitä yksinkertaisia?
  2. "Tämänkaltaiseen typeryyteen ei eläin pysty! Tuohon tarvitaan Jestaksen veressä keitetty kretardi!"

Et ehkä edes tiedä miten oikeassa olet (default value: et ole koskaan ollut uskovainen). Minä olen ollut kuvauksesi mukainen omassa kuvitellussa heikkoudessa ja syntisyydessä kieriskelevä, "kieliä puhuva" toisia matkiva apina, joka on suorastaan ylpeillyt kyvyllään syrjayttää kaikki aistein havaittavast tosiasiat.

Sillä niin noissa piireissä tehdään: se on varsinainen uskonsankari joka rohkenee tunnustaa julkisesti että usko Raamatun oikeellisuuteen ja Jeesukseen syrjäyttää kaikki järjen ja aistien tuotokset. Tuosta toipuminen kesti minulla jokusen vuoden.

Silti Jaakob tekee hyvää työtä. En ole tällä palstalla nähnyt kenenkään muun kuin Jaakobin ja a-, jb-, JC- ym. multinikin kommenttien lisäksi muita jotka olisivat poikineet niin paljon asiatietoa sisältäviä puheenvuoroja evoluutioteoriasta. Joten toivon että he jatkavat. Kun itse olen ihan kokonaan muulla alalla ja pystyn vain argumentoinnin tasosta päättelemään kuka on oikeassa, tämän palstan anti on riittänyt lukion kurssin lisäksi hyvin.

Noille kahdelle vastailevien asiantuntijoiden kommentit ovat olleet minulle hyvin arvokkaita. Kuten esimerkiksi Apo-Calypson maanläheinen lajiutumista käsittelevä esimerkki äskettäin.