Vaatikoon mitä vaatii! Ratkaisu on yksinkertainen. Kävelee esimiehensä luokse ja todistajien läsnä ollessa osoittaa seinäkalenterista viimeisen työpäivänsä. Varminta tietysti antaa eroilmoitus kirjallisena ottaen huomioon irtisanoutumisaika.

Jos haluaa olla ahne ja ilkeä niin järjestää tilanteen siten, että työsopimus PURETAAN ilman perusteita työnantajan toimesta. Mahdollisuus ilman ennakkosopimusta saada "kultainen mononkuva" takamukseen.

Erään kaverini syynä työssä roikkumiseen olivat ilmeisen inhottavat kotiolot. Pakkoeläköitymisen jälkeen kitui hengissä pari vuotta.
Olen melkein katteellinen! Pienistä eläkkeitämme ja osasta pääomatuloja verottaja saa tiedon suoraan joten tasaus lopullisessa verotuksessa on vähäistä.

Mätky? Ennakkoon pantu harkintavero joka perustuu edellisen vuoden tuloihin
Jälkivero? Verotuksen tasaus lopullisessa laskennassa. EI OLE MÄTKY!

70-luvulla korkojen ollessa ylhäällä ja inflation vedellessä 5 - 6 %:a pienensin aina ennakkopidätystäni niin paljon kuin hyväksyttiin.
Maksoin silloin asuntolainasta korkoa 12% ja pienetämätön tuloveroni ennakko oli 47,5%.
Jälkiveroa ( siis ei mätkyä ) tuli maksettavaksi noin 3kk:n palkkani verran.
Sain ka. 1,5:n vuoden korottoman lainan ja hyödynsin inflation ( 7,5 - 9%) kun maksoin 12%:n lainaani.

Maksoin mätkyä 5-vuotta kun minua verotettiin Espanjan asunnostamme ilman perusteita. Jo ensimmäinen valitukseni lääninhallitukseen hyväksyttiin mutta rumba jatkui 5 vuotta. Joka vuodelta oli valitettava uudelleen vaikka jo ensimmäinen päätös oli minulle suosiollinen.

Muutenkin, vuokratulojen kanssa on ollut häslinkiä useampaa otteeseen huolimatta toimittamistani, täsmällisistä tiedoista ja tositteista kohdalleni osunut verotoimiston muumio ei osannut käyttää tietsikkaa vaan suoritti laskelmat nelitielaskimella ja kynällä paperille. Tulos päin p_tä mutta oikeni kertavalituksella.

Sveduihin on tingitty jälkiveroja mutta en harkinnutkaan maksamista.