Vapaa kuvaus

Aloituksia

34

Kommenttia

531

  1. Raamattu+opettaa,+että+tämä+paavalilainen+armonaika+tulee+päättymään+kristuksessa+olevien+ylöstempaukseen:''Itse+Herra+laskeutuu+taivaasta+ylienkelin+käskyhuudon+kuuluessa+ja+Jumalan+pasuunan+kaikuessa,+ja+ensin+nousevat+ylös+ne,+jotka+ovat+kuolleet+Kristukseen+uskovina.+Meidät,+jotka+olemme+vielä+elossa+ja+täällä+jäljellä,+temmataan+sitten+yhdessä+heidän+kanssaan+pilvissä+yläilmoihin+Herraa+vastaan.+Näin+saamme+olla+aina+Herran+kanssa.''Siinä+ei+tarvitse+pelätä+kolhuja,+koska+välittömästi+saadaan+uudet+ruumiit+jotka+eivät+voi+saada+kolhuja+tai+vammoja.+Siksi+ei+tarvitse+tuhlata+rahojaan+kalliisiin+kypäriin.
  2. ''Eihän+UT:sta+löydy+kolminaisuutta+lainkaan.''Uuden+testamentin+mukaan+kuitenkin+Jeesus+on+Jumala,+Pyhä+Henki+on+Jumala+ja+Isä+on+Jumala.+Kuitenkin+Raamattu+sanoo+toistuvasti+että+on+vain+yksi+Jumala.+Siten+kolminaisuus+on+ainut+tie+ulos+tästä.+Kolminaisuuden+mukaan+on+vain+yksi+Jumala+tai+Jumala-substanssi/olemus,+mutta+kolme+persoonaa,+jotka+jakavat+tämän+yhden+Jumalaolemuksen.+Raamatussa+Jeesus+useissakin+kohdissa+väittää+olevansa+Jumala.+Jeesus+tekee+paljon+väitteitä,+joita+vain+Jumala+voisi+ikinä+sanoa+itsestään+ja+puhua+totta.+Jeesus+sanoi+itsestään+mm.+seuraavaa:-Jeesus+sanoi+että+kaikki+luotu+on+hänen+henkilökohtaista+omaisuutta.-Jeesus+sanoi+olevansa+viimeinen+tuomari,+joka+päättää+kuka+menee+helvettiin+ja+kuka+taivaaseen.-Jeesus+sanoi+että+hän+kuulee+rukouksia+ja+vastaa+rukouksiin.+Siten+hän+väitti+olevansa+kaikkikuuleva.-Ilmestyskirjassa+Jeesus+sanoo+olevansa+ensimmäinen+ja+viimeinen.+Jesajan+kirjassa+Jehovah/Jahve+sanoi+olevansa+ensimmäinen+ja+viimeinen.-Evankeliumeissa+Jeesus+hyväksyy+palvontaa+useilta+ihmisiltä.+Esimerkiksi+epäilevä+Tuomas+polvistui+hänen+eteensä+ja+sanoi+Jeesukselle+''Minun+herrani+ja+minun+Jumalani!''+ja+Jeesuksen+rauhoitettua+myrskyn+opetuslapset+palvoivat+häntä.+Jos+hän+olisi+vain+pelkkä+ihminen,+niin+hän+kieltäisi+muita+palvomasta+itseään.-Filippiläiskirjeen+mukaan+kaikki+ihmiset+tulevat+kumartamaan+Jeesuksen+edessä+ja++sanomaan+''Jeesus+on+Herra.''+Jesajan+kirjan+mukaan+kaikki+tulevat+kumartamaan+Jehovan/Jahven+edessä.-Jeesus+useissa+kohdissa+liitti+itseensä+Exoduksen+Jumalan+nimen+Minä+olen+se,+joka+olen.+Siten+Jeesus+väitti+olevansa+Exoduksen+Minä+olen.+-Johanneksen+evankeliumin+ja+Kolossalaiskirjeen+mukaan+Jeesus+on+maailman+luoja.Näistä+kaikista+päätellen+Raamattu+viittaa+Jeesuksen+olevan+Vanhan+testamentin+Jehovah/Jahve.
  3. 'kuka+sitten+loi+jumalan,+jonka+on+loogisesti+pakko+olla+huomattavasti+monimutkaisempi+kuin+luomansa+asiat.+Muutenhan+voitaisiin+väittää,+että+yksinkertaisesta+voi+syntyä+jotain+monimutkaista,+ja+sehän+johtaisi+siihen+kerettiläiseen+evoluutioon...''Jumala+on+erittäin+yksinkertainen+olento.+Teologiassa+on+käsite+Divine+Simplicity,+jonka+mukaan+Jumala+on+yksinkertaisin+kuviteltavissa+oleva+olento,+koska+hän+ei+koostu+mistään+osista.Toiseksi+vaikka+yksinkertaisesta+voi+syntyä+monimutkaista,+niin+tästä+ei+automaattisesti+seuraa+että+evoluutio+on+totta.+Jos+vaikka+aletaan+rakentaa+tehdasrakennusta,+niin+tottakai+aloitetaan+yksinkertaisesta,+mutta+sitten+rakennelma+muuttuu+monimutkaisemmaksi+sen+myötämitä+pidemmälle+rakennusprojektissa+edetään.Yksinkertaisesta+voi+syntyä+monimutkaista+älyn+ohjaamana.+Jumalan+äly+on+synnyttänyt+yksinkertaisesta+olemattomuudesta+koko+monimutkaisen+universumin.''Toinen+kysymys+on,+että+jos+kerran+jumalaa+ei+tarvitse+luoda,+eikö+silloin+olisi+loogista,+että+muutakin+monimutkaista+syntyy+ilman+luojaa?''Jumala+ei+ole+monimutkainen+muualla+kuin+sinun+omissa+määritelmissäsi.+Me+tiedetään+että+universumi+ei+ole+ollut+olemassa+ikuisesti+ja+menneisyydessä+ei+ole+kulunut+äärettömän+paljon+aikaa.+Samasta+syystä+kuin+ei+ole+mahdollista+laskea+äärettömyyteen+tai+miinus+äärettömästä+nollaan,+vaikka+olisi+päässyt+mihin+lukuun+tahansa,+niin+silti+on+ääretön+määrä+lukuja+edessä.+Siten+universumin+luoja+on+ajan+ulkopuolella+ja+hän+on+luonut+ajan.+Eikä+häntä+tarvitse+luoda+koska+ajattomuudessa+ei+ole+alkua.
  4. 1)+Jotain+voidaan+pitää+biologisesti+eläväksi+asiaksi+jos+sillä+on+solurakenne,+aineenvaihdunta,+oma+DNA,+kykenee+proteiinisynteesiin....+Tämänhän+pitäisi+kaikkien+ymmärtää+ja+tietää2)+Kummatkin+ovat+oikeassa.+Toinen+luku+on+yksityiskohtaisempi+kuvaus+kuudennesta+luomispäivästä.3)+Riippuu+mitä+tarkoitetaan+monimutkaisuudella.+Pääsääntöisesti+jos+jokin+on+palautumattoman+monimutkainen,+niin+sen+on+todennäköisesti+joku+suunnitellut/luonut.4)+Jumala+ei+olekaan+monimutkainen,+vaan+todella+yksinkertainen+olento.+Jumala+on+mistään+osista+koostumaton,+materiaton+ajan+ja+avaruuden+ulkopuolella+oleva+kehoton+mieli.5)+ei6)+Universumi+ei+ole+voinut+olla+olemassa+ikuisesti+ilman+alkua,+jo+yksinkertaisesti+siksi+että+menneisyydessä+ei+ole+voi+äärettömän+paljon+tapahtumia,+koska+muuten+ei+olisi+koskaan+voitu+päästä+tähän+hetkeen.+Vain+ajan+ulkopuolella+oleva+olento+eli+Jumala+voi+olla+ikuisesti+ilman+alkua.7)+Raamattu+ei+ole+todellisuuden+kanssa+ristiriidassa,+ainakaan+en+ole+itse+vielä+niin+havainnut.8)+Mitään+ei+pidä+sivuuttaa.+Kaikki+on+tärkeää!9)+Jos+Jumala+on+olemassa,+niin+kaikki+on+mahdollista+ja+ihmeet+eivät+ole+mahdottomia.10)+Kenenkään+ei+tarvitse+sovittaa+moraaliaan+Raamattuun.+Jokainen+tietää+ilman+Raamattuakin+että+on+väärin+tappaa+toisia+ihmisiä.11)+En+ole+ainakaan+itse+vielä+havainnut+niitä.+Mistä+tietää+vaikka+tuhansia+vuosia+sitten+niitä+vielä+oli,+mutta+siten+ne+kuolivat+pois.12)+Tässä+paavalilaisessa+armon+ajassa,+jota+nyt+eletään,+pelastuneet+kristityt+eivät+ole+Mooseksen+lain+alla,+vaan+armon+alla.+Siten+naisten+ei+tarvitse+käyttää+huntua.13)+Jos+tälle+uhraukselle+on+hyvä+syy+ja+sillä+saavutetaan+jotain.+Ja+myös+uhri+suostuu+siihen+vapaaehtoisesti,+ja+se+tehdään+puhtaasta+rakkaudesta.
  5. Sitä+pitsi+Raamatussa+ei+lue+mitään+tuosta+että+asiat+olisivat+ensin+luotu+henkimaailmassa+ja+että+ihmisiä+olisi+ollut+olemassa+ennen+maan+luomista.