pilkkuviivaviiva.novikov
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
269
arabiaa oppimaan
Tiedättekö onkohan olemassa arabian kielen oppikursseja itseopiskelijoille. Tarkoitan lähinnä opiskelumateriaaleja, joi8341Suru-uutinen
Yksi aikamme suurimmista ja älykkäimmistä teologeista, piispa John Shelby Spong on kuollut eilen 90 vuoden iässä. Lepää16119Miksi "uskolla" pitäisi olla mitään merkitystä?
Vielä vuonna 2021 monet kristityistä, niin "uskovista" kuin ns. kulttuurikristityistä, puhuvat "uskon" tärkeydestä, sen54188Kuka on lähimmäinen?
Luin juuri tänään erästä toista keskustelua tällä palstalla. Törmäsin niin omituiseen lähimmäiskäsitykseen, että sen on7586Mistä keskustellaan?
Oletteko arvoisat palstalaiset huomanneet, että mitä älyttömämmän aloituksen tänne tekee, sitä vilkkaampaa on siihen osa1178Juoksiko Jeesus koskaan?
Tärkeä teologinen kysymys tämäkin, ainakin yhtä tärkeä kuin h-aihe. Olen ollut selkävaivainen jo niin pitkään, että olen659Usko ei ole arvo.
Joku ilmoittaa arvoikseen uskon. Yleensä tällä tarkoitetaan uskoa Jumalaan. Usko Jumalaan ei kuitenkaan ole arvo sinällä46210Missä vaiheessa hyvä menee överiksi?
Kuulin äskettäin pätkän jotakin ajankohtaisohjelmaa, jossa nuori, ilmeisesti ns. tiedostava nainen puhui jostakusta henk65124Onko konservatiivisuus kristillisyyttä?
Eräs toinen keskustelu on otsikoitu ”kristityn ja liberaaliuskovan ero”. Alotuksessa käsittääkseni tehdään se oletus, et5356Kristitty ilman uskoa, vai...?
Joku mainitsi toisen aloitukseni yhteydessä jotakin ateismistani ja sain vaikutelman, että minun ei siis kuuluisi täällä6065Pääsiäinen & joulu; peittelyä ja selittelyä
Kristillisessä perinteessä on kaksi tärkeää juhlaa, jotka on kehitelty Jeesuksen ympärille, pääsiäinen ja joulu. On tosi56113Ylösnousemuskokemusten juhla lähestyy
Taas lähestyy aika, jolloin juhlitaan pari vuosituhatta sitten Jeesuksen opetuslasten kokemia kohtaamisia ylösnousseen m1348Nostalgiaako?
Osallistuin vasta taas pitkästä aikaa erääseen keskusteluun. Olin pari päivää poissa koneen ääreltä ja äsken palasin. Ol047