Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3971
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eihän+se+tietysti+näytä,+mutta+en+minä+nyt+sitä+asiaa+halunnut+piilottaakkaan.++Jos+ei+halua+jäädä+niin+sitten+ei+halua,+sellaista+se+nyt+vaan+joskus+on.+Sen+kyllä+olen+näistä+treffeistä+oppinut+että+kun+yleensä+menen+isommalle+kirkolle+treffeille+niin+samalle+reissulle+keksin+muuta+ohjelmaa.+Käyn+välillä+eri+salilla+treenaamassa,+menen+eläviin+kuviin+tai+kiertelen+kauppoja.+
Se+kyllä+välillä+hieman+ihmetyttää+että+kun+olen+Tinderissä+niin+näillä+kulmin+ei+tahdo+sydämmet+napsahdella+kohdilleen+mutta+kun+olin+tuolla+ruuhka-Suomessa+koulutuksessa+niin+aika+monelle+treffeille+olisi+siinä+viikon+aikana+päässyt.
30.05.2018 18:18
Uskon+että+olen+kyllä+ollut+tutkijan+fläppitaululla+kohdassa;+ryhmä-ollut+parisuhteessa,+rotu-ei+sosiaalisesti+kyvykäs,+heimo-hallitsee+eron+ja+vapauden.+Siinä+sitten+siemaillessaan+tutkija-apurahoilla+ostamaansa+valkoviiniä+tuli+siihen+tulokseen+että+tätä+marginaaliporukkaa+ei+pysty/kannata+selittää+joten+poistan+tämän+taululta.
Kyllä+minä+nuorempana+olen+parisuhteisiin+päässyt+vaikka+sosiaalisilta+taidoiltani+en+ole+ollut+parasta+a-luokkaa.+Joko+olen+ollut+edellisessä+elämässä+mahdottoman+komea+jolla+olen+sosiaalisen+jännityksen+pystynyt+kompensoimaan+tai+sitten+naiset+ovat+halunneet+katsoa+pidemmälle+ja+aavistelleet+että+alkujännityksen+jälkeen+minusta+voisi+kuoriutua+potentiaalinen+kumppani.+
Jotenkin+nyt+kun+eron+jälkeen+on+ollut+aikaa+itselle+ja+oppinut+välillä+pysähtymään+ja+kuuuntelemaan+niin+jotenkin+tuntuu+että+on+saavuttanut+sellaisen+tajunnan+tilan+jossa+osaa+jo+hyvin+asettaa+asiat+tärkeysjärjestykseen.
29.05.2018 23:31
"Käsittääkseni+tuossa+kommentoija+tarkoitti+ihan+vain+väheksyä+joitakin+ammattikuntia."+Jep,+oli+kyllä+niin+läpinäkyvää+etten+kommentoinut.+Ihan+kuin+raha+olisi+ainoa+mittari+mitata+työn+arvostusta.
Pitäähän+yrityksillä+olla+se+direktio-oikeus+koska+muutenhan+homma+lähtee+helposti+uhan+lapasesta.+Tuo+riskittömyys+ei+enää+ole+tänä+päivänä+ihan+noin+itsestään+selvä.+Joillakin+saattaa+olla+joitakin+erityisehtoja+työsopimuksessa+irtisanomistilanteissa.
29.05.2018 21:49
Jos+miettii+psykososiaalisia+kuormitustekijöitä+kuten+työjärjestelyihin,+työyhteisön+toimivuuteen+ja+työn+sisältöön+liittyviä+asioita+niin+sanoisin+että+talousjärjestelmistä+juuri+kapitalismi+on+se+joka++pystyy+jos+ei+aina+parhaiten+niin+usein+ainakin+nopeiten+puuttumaan+näihin+kuormitustekijöihin+koska+tuotanto+tai+palvelu+on+yksityisen+käsissä.
Kyse+on+pitkälti+omistajien+ohjauksesta+ja+tahtotilasta.+Sinänsä+kapitalismi+ei+ole+tässä+hyvä+tai+huono,+kyse+on+pitkälti+johtamisesta.+Jos+halutaan+aina+maksimoida+tuotto+niin+voi+olla+että+säästetään+tuotantovälineissä,+työ+on+sirpaleista+tulipalon+sammutusta+jne+jotka+lisäävät+kuormitusta.+Toisaalta+henkilö+joka+on+tehnyt+puuduttavaa+pakkotahtista+toistotyötä+voidaan+korvata+koneella+jota+tämä+henkilö+sitten+ohjelmoi,+huoltaa,+säättää+ja+on+kontaktihenkilönä+koneen+toimittajaan.+Tämä+nostaa+henkilön+osaamistason+ihan+eri+asteelle+ja+työnkuva+selkeytyy.+Tämä+taas+vastaavasti+vähentää+psykososiaalista+kuormitusta.
29.05.2018 20:12
No+tällä+hetkellä+kotona,+juon+kahvia+ja+pidän+taukoa+pensasaidan+leikkuusta.+Sen+jälkeen+olisi+vuorossa+lankkuaidan+purkua.+Se+olenko+kunnollinen+jääköön+ulkopuolisten+arvioitavaksi+mutta+ainakin+hyvin+arkisten+asioiden+äärelle+tuo+elämä+pääosin+rytmittyy.
Työ+vie+kolmanneksen+arkipäivistä+ja+loppuaika+sitten+jakaantuu+arkiaskareiden,+harrastusten+ja+koulun+kesken.+Työ+ei+ole+mitään+mediaseksikästä+toimintaa+ja+jos+harrastuksetkin+ovat+luokkaa+kuntosali,+pesäpallo+ja+sähly+eli+ei+sillä+nyt+naisilta+pistetä+sukkia+jaloissa+pyörimään.++Arjenkaan+pyörittäminen+ei+kovin+tarunhohtoista+ole;+toki+nyt+saattaa+olla+väreilevää+jännitystä+ilmassa+koska+olen+miettimässä+uusia+verhoja+olohuoneeseen.
Mikään+absolutisti+en+ole+vaikka+ihan+joka+vuosi+en+ole+baareissa+käynyt,+nytkin+jääkaapissa+on+kolme+pulloa+erikoisoluita+eli+juhannusjuomatkin+on+jo+hankittu.
Mitä+parisuhteen+muodostamiseen+tulee+niin+melkolailla+olen+heittänyt+Risto-Matti+Ratian+suunnitteleman+pyyhkeen+jo+kehään.+Muutama+vuosi+tuli+säännöllisen+epäsäännöllisesti+nettitreffejä+kokeiltua+mutta+vaikka+ihan+hyvin+treffeille+pääsi+niin+yllättävän+usein+naisten+puolelta++esteeksi+muodostui+peruskoulun+suosikkiaineisiini+lukeutunut+kemia.+Lisäksi+kun+välillä+lauottiin+suoranaisia+valheita+miksi+treffeille+ei+voinut+jäädä+vaan+oli+niin+kiire+ettei+edes+kahvia+ehtinyt+juomaan+niin+aikalailla+meni+kiinnostus+koko+treffailuun.+
Olen+tuossa+miettinyt+miksi+tällainen+tavallisen+oloinen+pulliainen+ei+oikein+tahdo+menestyä+naismarkkinoilla.+Yksi+erottava+asia+on+ollut+matkustelu.+Itse+kaipaan+vaeltamista;+luonnossa+oloa+ja+kotimaan+tuntemista.+Naisten+ykkösasia+tuntui+olevan+ulkomaisten+ostoskeskusten+kaakelilattiolla+kipsuttelu.+Hiukan+on+jäänyt+epäselväksi+että+oliko+kiinnostus+ulkomaihin+aito,+haluttiinko+tällä+sosiaalisessa+mediassa+peukutuksia+vai+haluttiinko+tällä+korostaa+sitä+omaa+koulutuksen+tuomaa+ylivertaisuutta+minun+suhteeni.+
Toinen+asia+mikä+tulee+mieleen+on+se+että+minä+olen+alussa+ujo+enkä+mikään+supliikkimies+joten+käsitetäänköhän+tämä+vahingossa+kiinnostuksen+puutteeksi.+Kateellinen+olen+kyllä+miehille+jotka+suoltavat+puhetta+kuin+lahjanarua+samalla+kun+itse+oksentaa+piikkilankaa.
Kolmas+ja+todennäköisin+syy+on+"tilastollinen".+Itse+puoli+vuosisataa+jo+kohta+silmiin+katsovana+miehenä+on+tällä+Pohjois-pohjanmaalla+tilanteessa+jossa+vapaata+naista+kohden+taitaa+olla+nelisenkymmentä+miestä.+On+jotenkin+inhimillistä+että+tällaisessa+tilanteessa+käy+mielessä+että+varmaan+löytyy+vielä+joku+joka+on+minua+komeampi,+rikkaampi,+huumorintajuisempi+yms.+Tämä+on+tietysti+ihan+oikein+sillä+eihän+kenenkään+pidä+vain+tyytyä+johonkin.
Loppuun+ehkä+kuitenkin+sellainen+lohdutuksen+siemen+että+iltaisin+mulla+ei+ole+ulko-ovi+lukossa+joten+jos+vain+joku+astuu+taloon+ja+kysyy+että+aletaanko+oleen+niin+ainakin+lupaan+keittää+kahvit.+Omat+vaatimukset+on+sellaiset+että+haluan+löytää+naisen+joka+tykkää+minusta,+minä+tykkään+siitä+ja+elämäntilanne+on+suunnilleen+sama.+Lopuista+asioista+voi+sitten+hienosäätää.
29.05.2018 18:17
Toki,+Ajattelin+myös+muuttaa+kulkureitin+talolle+hiukan+eri+paikasta+ja+kuusiaita+orapihlajan+jatkeena+ei+oikein+sovi.
28.05.2018 23:32
Itse+jo+kahdesti+ajanut+nurmikon.+Tänään+lyhensin+orapihlaja-aitaa.+
Huomenna+pitäisi+alkaa+purkaa+talon+toiselta+puolen+lankkuaitaa+ja
pistää+senkin+tilalle+orapihlajaa.
28.05.2018 22:43
Koulu+nyt+on+sellainen+projekti+jolla+vahvistan+ammatillista+osaamista.+Muuten+en+tietoisesti+projektiluonteisesti+elä+koska+projekteillehan+määritellään+alku+ja+loppu.
Sitä+nyt+on+jo+sen+veraan+aikaa+syntymästä+että+kaikki+elämäntapaani+tekemäni+muutokset+eivät+nyt+lähtökohtaisesti+ole+suunnattu+parantamaan+elämänlaatua+vaan+ylläpitämään+sitä.+Toki+jos+sitä+elämänlaadun+parantamista+tulee+niin+se+on+mukava+lisä.+Liikuntaa+harrastan+monipuolisesti+mutta+sen+toivon+palvelevan+sitten+myöhemmällä+iällä+terveytenä+ja+arjesta+selviytymisessä.+Sama+oikeastaan+koskee+myös+ruokailua+sekä+muita+terveellisiä+elämäntapoja.
Parisuhdemielessä+taidan+olla+tuollainen+uomailija+mutta+minun+poukamassani+ei+hirveästi+ole+vettä+koska+siellä+minun+statuksella+ei+mitenkään+pysty+kellumaan+vaan+yritetään+pysyä+vain+pinnalla+käsipohjaa+polskien.
28.05.2018 17:27
7/12.+Äidinkielen+muotoseikkojen+arvaukset+eivät+osuneet+silloin+koulussa+eikä+tilanne+näytä+vieläkään+muuttuneen.+Maantiedossakin+oli+puutteita+mutta+sen+ymmärrän+koska+minun+ala-asteella+vielä+opetettiin+että+maa+on+litteä.
26.05.2018 18:48
Ei+tarvi+läträtä+hajusteilla+sillä+ihan+perushielläkin+pääsi+tänään+pesille.+Toki+se+edellytti+kovaa+peruslyöntiä+kakkosrajalle+tai+onnistunutta+näpyä+jolloin+lukkari/sieppari+eivät+ehtineet+polttamaan.+Kyykistelyäkään+ei+ole+tullut+tehtyä+kun+salilla+maastaveto+vaihtui+maastavetoon+suorin+jaloin.
Koska+olet+noin+sympaattinen+ihminen+niin+yritän+etsiä+vielä+itsestäni+"käyn+ahon+laitaa/kesän+lapsi"+persoonan+ennenkuin+alkaa+taas+päivä+lyhentyä.
26.05.2018 00:25
Hyvä+että+asiaa+tutkitaan.+Toki+hiukan+taas+särähti+tuo+toive+että+naiset+saavat+apua.+Hyvä+siis+tietysti+että+saavat+mutta+toivoisin+myös+tukea+perheen+lapsille+ja+näiden+naisten+kumppaneillekin.+No+tietysti+jos+tämä+auttaa+naista+äitinä+ja+kumppanina+nin+ehkä+sitten+muutkin+selviävät.+
Jotenkin++olen+hieman+skeptinen+että+tämä+tutkimus+aiheuttaisi+mitään+liikehdintää+viranomaisten+taholla+siihen+suuntaan+että+mieskin+voi+olla+uhri+tai+että+isä+voi+olla+yhtä+hyvä+vanhempi+lapselle+kuin+äiti.+Asenteet+ovat+melko+lujassa+mutta+luotetaan+seuraavan+sukupolven+kykyyn+junailla+asioita.
+Ennenhän+ihmiset+olivat+joko+suhtkoht+normaaleja+tai+hulluja+ja+sukupuolia+oli+ihmisillä+kaksi.+Nyt+jokaiselle,+oli+sitten+mieleltään+terve+tai+sairas,+pystytään+antamaan+diagnoosi+ja+sukupuolia+on+niin+paljon+että+deittitreffienkin+pitäisi+päivittyä+lokeroiden+sekamelskaksi.
24.05.2018 22:23
Kyllä+on+melko+ahtaat+raamit+tai+ihmiset+ovat+polttaneet+silmänsä+auringonpaisteessa+jos+minusta+saa+tehtyä+hottiksen.
Täytyy+myöntää+että+olen+hieman+kateellinen+teille+kesäihmisille,+teillä+on+jo+vauhti+päällä+ja+pesänrakennusvietti+ylimmillään+kun+minä+vasta+latailen+akkuja+syksyä+varten.
24.05.2018 21:52
Kesä+on+ihan+ok;+vähän+sellainen+esileikki+kohti+kliimaksia+eli+syksyä;+pimeneviä+syysiltoja,+myskyjä+ja+koleita+kelejä.
Kesässä+parasta+on+vuosiloma+ja+viimeiseen+kysymykseen+vastaan+vanhalla+viiisaudella+eli+"+kun+ei+ollut+heilaa+helluntaina+voin+juosta+koko+kesän+missä+haluan."
24.05.2018 17:09
Tuohon+rappukäytäväktiin+en+osaa+mitään+sanoa+mutta+käsittääkseni+tuota+uutta+lakia+on+kritisoitu+jo+Ruotsissa.
Itse+kyllä+pidän+uudistusta+siinä+mielessä+tervetulleena+että+nykyään+uhrin+pitää+myös+olla+todistajana+sen+suhteen+että+kokiko+hän+väkivallan+uhkaa+tai+oliko+alisteisessa+asemassa.+Mielestäni+uhri+on+uhri+ja+poliisin+tehtävä+on+tutkia,+syyttäjän+syyttää+ja+lopulta+oikeus+ratkaisee.+Toki+harmaaritarin+kanssa+siinä+mielessä+samoilla+linjoilla+että+on+aika+tylyä+että+nainen+vaan+ilmoittaa+epäilystä+jonka+jälkeen+mies+joutuu+puolustautumaan+poliisi-+ja+syyttäjänlaitosta+vastaan.+
Se+olisiko+uusi+laki+hyvä+tai+huono+on+tässä+vaiheessa+vaikea+sanoa.+Sen+ratkaisee+sitten+oikeuden+antamat+ensimmäiset+tuomiot+jotka+ovat+ennakkotapauksia+ja+viitoittavat+linjaa.++Esimerkiksi+jos+nainen+tanssii+alasti+miehen+sylissä+niin+mies+voi+helposti+tulkita+että+siinä+on+seksuaalinen+viesti+kun+taas+nainen+voi+sanoa+että+se+nyt+oli+vain+tuttavallinen+ele.+Oikeus+sitten+päättää+onko+alastomassa+sylitanssissa+eroottinen+sanoma+jonka+voisi+mieltää+kutsuksi+seksiin.+Jatkossa+sitten+selviää+koko+kansalle+se+linja.+
Tai+jos+nainen+katsoo+olleensa+alisteisessa+asemassa+koska+hänellä+oli+hame+ja+ulkona+viisi+astetta+pakkasta;+jos+hän+ei+olisi+suostunut+seksiin+niin+mies+olisi+voinut+pistää+hänet+ulos+pakkaseen+ja+hänellä+olisi+paleltumariski.+Jos+oikeus+on+samaa+mieltä+naisen+kanssa+niin+jatkossa+aina+jos+harrastat+seksiä+naisen+kanssa+jolla+on+asusteena+hame+olet+potentiaalinen+raiskaaja+jos+ulkona+on+viisi+astetta+pakkasta+tai+kylmempi.
Nämä+nyt+oli+kärjistyksiä+mutta+oikeuden+tuomiolla+on+tällainen+ohjaava+vaikutus.
23.05.2018 23:00
En+nyt+tiedä+pelästyttääkö+mutta+usein+on+kyllä+käynyt+naisten+puolelta+selväksi+että+tulotasojen+olisi+hyvä+olla+linjassa.+Itse+kun+tienaan+sunnilleen+Suomalaisten+mediaanipalkan+verran+niin+eipä+ole+akateemisten+kanssa+treffeiltä+uusintoihin+lähdetty.+Tämä+tietysti+oli+nuorempana+oma+valinta+kun+lähti+alalle+josta+tunsi+iloa+ja+ammattiylpeyttä.+Nyt+kun+on+vielä+kouluttautunut+lisää+ja+pääsee+auttamaan+ihmisiä+heidän+ongelmissaan+ja+vaivoissaan+niin+en+ole+kyllä+uravalintaani+katunut.
Se+että+joku+antaa+elämässään+tulotason+näkyä+ei+minulle+kerro+vielä+mitään.+Jollakin+voi+olla+pihassa+kallis+ja+komea+auto+mutta+jos+työssään+sitä+tarvii+niin+usein+nämä+ovat+myös+mukavia+ajaa+ja+ennenkaikkea+turvallisia.+Silloin+laatu+on+myös+perusteltuja.++Joskus+taas+se+varakkuus+näytetään+sillä+että+joka+toinen+kuukausi+ollaan+kaukomailla+vaikka+ei+huvittaisi+mutta+somessa+on+mukava+kerätä+tykkäyksiä.
Pienenä+aasinsiltana+voi+kyllä+todeta+että+monet+ovat+pitäneet+minua+"rajat+kiinni"-ihmisenä+sen+vuoksi+että+minua+ei+juuri+kiinosta+ulkomaan+matkailu.+Itse+nautin+mieluimmin+kotimaassa+luonnonpuistoissa+vaeltamisesta,+kanootilla+jokien+melomisesta+tai+vaikka+kiertämisestä+Ahvenanmaa+pyörillä.+
Sitä+kun+alkaa+iän+puolesta+jo+puoli+vuosisataa+lähestyä+niin+on+myönnettävä+että+tällaisena+vanhan+liiton+miehenä+nämä+tasa-arvokysymykset+menevät+enemmän+käytännön+kuin+teorian+asteella.+Jos+kahvipöydässä+on+juttua+että+auton+renkaat+pitäisi+vaihtaa+niin+juon+kupin+loppun+ja+käyn+vaihtamassa+renkaat;+ja+kyllä,+juuri+siksi+että+olen+mies.+Jos+sisään+astellessani+yrität+polkea+miehisyyttäni+korkojesi+alle+toteamalla+että+olisit+voinut+viedä+ne+jonnekin+liikkeeseen+voit+olla+varma+että+tulen+viereesi,+kallistan+päätäsi+hieman+taaksepäin+ja+suutelen+sinut+hiljaiseksi.+
Suoraa+vastausta+on+tietysti+vaikea+antaa+mutta+sanoisin+että+unohda+oma+ja+miehen+ego+sekä+lähtekää+vaeltamaan.+Ensin+vaikka+päiväretki+jonka+aikana+puhutaan+vaikka+säästä+ja+muista+neutraaleista+asioista.+Jos+uskallusta+riittää+niin+sitten+muutaman+päivän+vaellus+jonka+aikana+voi+puhua+asioista+jotka+tekee+onnelliseksi,+tulevaisuuden+suunnitelmat+yms+mutta+tärkeintä+on+nähdä+miten+toimitte+yhdessä.+
Vaelluksen+jälkeen+voi+sitten+miettiä+onko+ammatti+tai+tulotaso+oikeasti+niin+merkittävä+asia+että+sen+takia+hylkää+potentiaalisen+ihmisen+jos+hänen+seurastaan+on+nauttinut+kolme+vuorokautta+vaativissa+olosuhteissa.
23.05.2018 14:45
Helpompi+homma+kuin+luuletkaan.
Haeppa+jostakin+pattinkia+tai+lautaa.+Pistä+toinen+jalka+suoraksi+ja+teippaa+lauta+siihen;+sitten+sama+toiselle+jalallle.+Sen+jälkeen+kierrät+pihan+näillä+jäykillä+jaloilla;+olet+ätmi.
Sitten+ota+teipit+ja+laudat+pois,+notkistat+polvia+ja+kävelet+pihan+ympäri+notkein+polvin;+pääsit+keskitasolle.
Nyt+sitten+sama+kaava+korvien+väliin.+Sulla+on+edelleen+ne+omat+jalat+mutta+jos+niillä+pikkaisen+joustaa+niin+liikkuminen+on+paljon+helpompaa.+Esimerkiksi+jos+sinulta+toivotaan+kauluspaitaa+niin+ennen+olet+voinut+sanoa+että+en+pistä+koska+pidät+t-paidoista+enemmän.+Nyt+voit+ajatella+että+vaikka+pidän+t-paidoista+enemmän+voin+silti+sen+verran+joustaa+että+pistän+kauluspaidan+koska+on+siskon+häät+ja+hän+sitä+elettä+arvostaisi.+
Sitten+kun+vielä+ymmärrät+sen+että+vaikka+miten+sanotaan+että+ihmiselle+on+kaikki+mahdollista+ja+vain+taivas+rajana+niin+ymmärrät+että+se+toimii+vain+tiettyyn+rajaan+asti+ja+on+asioita+joihin+et+vain+pysty+vaikuttamaan.
22.05.2018 23:51
Mielestäni+tämä+on+vain+osatotuus.+Kyselytutkimuksen+mukaan+naiset+joilla+on+alempi+koulutustaso+sijoittuvat+työelämässä+töihin+jotka+ovat+määräaikaisia,+osa-aikaisia+ja+lisäksi+heikosti+palkattuja;+osa+tekee+jopa+kahta+työtä+selvitäkseen.+Tämä+talouden+epävarmuus+oli+heillä+syy+miksi+he+eivät+halua+lapsia.
Toki+kyllähän+koulutuskin+vaikuttaa.+Jos+miettii+että+ensin+käy+lukion+ja+sen+jälkeen+opiskelee+vaikka+yliopistossa+ennen+työelämään+siirtymistä+niin+on+ihan+inhimillistä+että+hetken+haluaa+olla+siinä+työelämässä+ja+luoda+uraa+sekä+maksella+opintolainoja+ennenkuin+alkaa+leikkimään+taas+kotileikkejä.+Osalle+sitten+käy+niin+että+tasapainoillessaan+uran+ja+lasten+hankinnan+välillä+päätyy+uraan.+Varmasti+monelle+vaikeita+päätöksiä+enkä+halua+asettaa+vastakkain+isompaa+veropussia+valtiolle+tuovaa+uranaista+tai+tulevia+veronmaksajia+valtiolle+loihtivaa+kotiäitiä.+Molemmat+arvokkaita+rooleja.
Itse+näen+suurimmaksi+esteeksi+lasten+hankkimiseksi+ongelmat+työn+ja+perhe-elämän+välillä.+Perhevapaamallit+jotka+kannustaisivat+myös+miehiä+jäämään+kotiin+äidin+sijaan+puuttuvat+käytännössä+kokonaan.+Pienten+lasten+äitien+osa-aikaisuus,+etätyöskentely+yms.+Toivottavasti+valtiovalta+ja+työmarkkinapöydissä+istuvat+aloittaisivat+asian+pohdiskelun+ja+kysyisivät+myös+kansalta+ideoita+miten+tätä+palettia+kannattaa+pyörittää.
Toinen+asia+mitä+olen+pohtinut+on+tämä+sinkkuelämän/lapsettoman+parisuhteen+valinneiden+ja+lapsiperheistä+luotujen+mielikuvien+vastakkainasettelu.+Artikkelit+lapsettomista+ihmisistä+korostavat+vapautta,+oman+itsensä+kehittämistä,+sitä+miten+olet+vastuussa+vain+itsestäsi.+Mielikuvat+perhe-elämästä+luodaan+termeillä+"prisma-perhe","vaipparumpa"+jne+eli+koko+ajan+korostetaan+miten+sinulta+tavallaan+oma+elämäsi+loppuu+kun+lapset+tulevat+mukaan.
22.05.2018 23:06
Täytyy+kyllä+rehellisesti+sanoa+että+tuntuu+aika+pahalta+tuollainen+olettamus+että+miehillä+kaikki+järjestyy+kunhan+pistät+tietokoneen+kiinni+ja+lähdet+ovesta+ulos.+Pystyn+toki+puhumaan+vain+omasta+puolestani+mutta+voi+kun+se+olisikin+noin+helppoa;+usein+vain+unohdetaan+että+tangoon+tarvitaan+kaksi.++Sen+verran+olen+nettitreffeillä+käynyt+pakkeja+hakemassa+että+ei+se+ainakaan+ole+ollut+yrityksestä+kiinni.+Karu+tosiasia+vain+on+että+jos+jokaista+naista+kohden+on+nelisenkymmentä+vapaata+miestä+niin+aina+löytyy+mies+joka+on+minua+pidempi,+harteikkaampi,+huumorintajuisempi,+rikkaampi,+tai+kiinnostavampi+ammatti+tms.+
Toki+aina+voisi+kehittyä+ja+muuttua+ja+mennä+vaikka+ravintoloihin/baareihin+sillä+siellähän+paljon+otetaan+kontaktia.+Itse+vain+en+juuri+kuppiloissa+viihdy+kuin+kerran+vuoteen+ja+samantyyppistä+naista+myos+toivon+rinnalleni.+Tämä+tarkoittaa+että+meidän+pitäisi+olla+samassa+kuppilassa+samaan+aikaan+kohdata+toisemme+ja+aloittaa+keskustelu+ja+minun+toivoa+että+pystyn+tekemään+sellaisen+vaikutuksen+etteivät+nämä+nelisenkymmentä+muuta+enää+naista+kiinnosta.
Toki+jos+tekisin+sellaisen+radikaalin+liikkeen+että+sanoisin+itseni+vakityöstä+irti,+myisin+talon+ja+antaisin+lapset+äidille+ja+muuttaisin+ruuhkasuomeen+niin+mahdollisuuteni+varmasti+paranisivat+koska+siellä+sukupuolen+jakauma+on+tasaisempi+tai+jopa+jossakin+ikäluokissa+miehille+"edullinen".
Itse+kuitenkin+näen+että+se+hinta+jonka+parisuhteen+saamiseksi+joutuisin+maksamaan+on+sen+verran+kova+että+pysyn+ilman+parisuhdetta.
Joku+aika+sitten+tuli+kysely+jossa+tiedusteltiin+perhe+ja+lapsisuunnitelmia.+Toki+tämä+on+hieman+eri+kuin+suora+parisuhde+mutta+parisuhteessa+varmaan+katsotaan+myös+asioita+tulevaisuuteen.+Syy+miksi+naiset+eivät+halunneet+lapsia+vastauksissa+oli+paljon+syitä+ennenkuin++tultiin+kohtaan+sopivan+kumppanin+puute.+Miehillä+tämä+oli+syy+numero+kaksi.+Samaan+aikaan+naiset+voivat+hakea+hedelmöityshoitoja+kun+vaan+ilmoittavat+että+sopivaa+kumppania+ei+löydy.+En+nyt+tarkoita+että+naisen+pitää+hyväksyä+mitä+tahansa+siimahäntälinkoja+kumppaniksi+jotta+voi+hankkia+lapsen+mutta+jotenkin+se+että+miehet+pelkästään+määritellään+ihmisiksi+jotka+voisivat++omalla+tahdolla+muuttaa+tilanteensa+helposti+on+jo+aika+julma+syyllistys.
21.05.2018 00:24
On+se+helluntai+ensi+vuonnakin.+Turha+hötkyillä.
20.05.2018 00:33
Tämä+varmasti+on+monien+asioiden+summa+mutta+sanoisin+että+homma+lähti+lapasesta+siinä+vaiheessa+kun+presidentti+Halonen+halusi+Suomelle+poliittisia+pisteitä+ja+liityttiin+Ottawan+sopimukseen.+Nämä+uudet+asejärjestelmät+joita+nyt+ollaan+uusimassa+ovat+osaltaan+niitä+joilla+korvattiin+nuo+jalkaväkimiinat;+hävittäjien+kyky+ilmasta+maahan+torjuntaa,+ohjus-+ja+tykistöjärjestelmät,+ilmatorjunta,+laivasto+yms.+
Toki+muitakin+asioita+on+kuten+laman+aiheuttama+säästötarve,+pienentyneet+ikäluokat,+Senaattikiinteistöjen+vuokrankorotukset+yms.
Se+että+onko+tämä+tasa-arvokysymys+jos+toiselle+sukupuolelle+palvelus+on+pakollinen+ja+toiselle+vapaaehtoinen;+en+nyt+osaa+sanoa.+Toki+jos+naisten+palvelukseen+hakeutuminen+loppuu+se+estää+toiselta+sukupuolelta+pääsyn+sotilasuralle.+Tämä+on+vähän+mistä+vinkkelistä+katsoo.
Itse+kyllä+epäilen+että+tässä+on+enemmän+ministeriöiden+ja+ministerien+nokittelusta+kyse.+Jos+vm+ilmoittaa+pv:n+säästötavoitteeksi+jonkun+summan+jota+ei+helposti+niellä+niin+pistetään+säästölistalle+myös+naisten+palvelus+jolloin+saadaan+painetta+vm:n+suuntaan.
19.05.2018 12:00
182 / 199