Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
4060
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kohtuullisen+mukavasti+tuli+pyyhittyä+tämä+päivä.+Ainoastaan+auton+pyyhkijän+sulat+pitää+kyllä+vaihtaa.
03.04.2018 23:16
Jos+ollaan+jo+oltu+yhdessä+niin+vähän+sellaista+fyysistä+miehisyyttä+ruokkivaa+kuten+"+nyt+on+sen+verran+lunta+katolla+että+sinä+miehenä+menet+sinne+sen+sieltä+pudottamaan".+
Tai+sitten+sellainen+jossa+minua+arvostetaan+luottamuksen+kautta.+Esim.+makailen+sohvalla+ja+nainen+könyää+kainaloon+ja+toteaa+että+oli+huono+päivä+töissä.+Siihen+toteaisin+että+alahan+kertoa+jonka+jälkeen+purettaisiin+huolet+ja+tuntemukset+yhdessä.
Jos+ihan+uusi+tuttavuus+olisi+niin+olisi+makeaa+saada+viesti+jossa+lukisi+"+Näillä+ensitreffeillä+sitten+tutustutaan+kunnolla.+Varaa+pitkä+viikonloppu+niin+lähdetään+kiertämään+Kuusamon+karhunkierros.+Haen+sinut+torstaina+klo+14.00."
03.04.2018 23:14
Saahan+sitä+seksiä+harrastaa+kuinka+paljon+vaan+tai+olla+harrastamatta+kunhan+ei+lakeja+ja+asetuksia+riko.+Tietysti+vielä+toivoisi+ettei+tällainen+toiminta+rikkoisi+perheitä+mutta+tämähän+on+sitten+oma+lukunsa.+Voihan+seksiä+harrastaa+muidenkin+kanssa+vaikka+olisi+parisuhteessa+mutta+toivottavaa+tietysti+olisi+että+asiasta+on+kotona+keskusteltu+ja+toiminta+on+yhdessä+sovittua.
Itse+olen+kyllä+osittain+eri+mieltä+tuosta+naisen+seksuaalisuuden+tabusta+vuonna+2018.+Tämä+blogi+antoi+vähän+kapean+katsannon+aiheesta.+Jos+otetaan+tilanne+että+nainen+menee+seksiliikkeeseen+niin+häntä+kehutaan+omanarvonsa+tuntevaksi,+itsensä+kanssa+sinuksi+olevana+ja+ennakkoluulottomana+ja+rohkeana,+miehen+kävellessä+liikkeeseen+hän+on+vain+onneton+(keksikää+sopiva+sana+loppuun).
Kiinnitin+myös+huomiota+yhteen+lauseeseen+joka+on+aika+usein+viime+aikoina+esiintynyt+perusteluina+jollekin+toiminnalle+tai+ainakin+sillä+on+jollekin+toiminnalle+haettu+oikeutusta.+"Nainen+on+niin+pitkää+ollut+miehen+omaisuutta...."++historia+nyt+on+ollut+mitä+se+nyt+on+ollut+ja+niistä+pitää+ottaa+opiksi+mutta+jotenkin+näistä+vähän+paistaa+läpi+että+vaikka+tasa-arvoa+ehkä+halutaan+niin+historia+antaa+oikeutuksen+ottaa+homma+kokonaan+haltuun.+
"Miehen+seksielämä+on+kunnian+asia"+Onhan+se+tietysti+mukava+että+voi+kirjoittaa+yleistyksiä+miehistä+joilla+varmistetaan+se+mielikuva+jolla+sitten+perustellaan+miksi+avioeroissa+äidin+pitää+saada+lapset.
03.04.2018 22:39
Onhan+se+jossakin+kaapin+pohjalla+mutta+tulee+yleensä+paistettua+nuo+kanaemojen+tuotokset.+Pysyy+paremmin+leivän+päällä.
02.04.2018 22:54
Eihän+erot+helppoja+ole,+mutta+kasvattavia+kyllä.
Kiitokse+sinulle+kauniista+sanoista.+Löytyy+se+kumppani+jos+on+löytyäkseen,+muuten++mennään+näillä+ja+nautitaan.
02.04.2018 22:45
Aika+sellainen+klassinen+ero+jossa+ero+on+miehelle+yllätys+ja+nainen+on+siihen+valmistautunut.+Täytyy+kyllä+olla+exälle+siitä+kiitollinen+että+osasi+asian+esittää+niin+että+tällainen+putkiaivoinenkin+ymmärsi+että+tässä+ei+kumpikaan+kasvojaan+menetä+vaan+pitkässä+juoksussa+molemmat+voittaa+vaikka+nyt+ei+tuntuisi+siltä.+Lisäksi+kun+käytiin+läpi+kuinka+paljon+sentään+on+yritetty+ja+keskusteltu+joten+siitä+ei+homma+jäänyt+kiinni.
Tämän+jälkeen+oli+sitten+helpompi+miettiä+käytännön+asioita+ja+yksi+oleellinen+asia+meillä+oli+kärjessä:+lapset.+Niiden+eron+tuoma+ahdistus+pyrittiin+minimoimaan+ja+se+tarkoitti+käytännössä+sitä+että+me+tulemme+toimeen+keskenään+ja+asiat+pitää+sopia+aikuismaisesti.+Alkuvaiheessa+mentiin+vähän+yya-hengessä+eli+välillä+jeesasin+noissa+teknisissä+hommissa+ja+välillä+hän+soitti+ja+sanoi+että+tytöt+olivat+juorunneet+että+isillä+on+usein+roskaa+silmässä+tai+sitten+se+on+itkenyt.+Kyseli+sitten+vointia+ja+vaihdettiin+kuulumiset.
Nyt+kun+aikaa+on+kulunut+ja+tytöt+kasvaneet+niin+ei+olla+enää+oltu+yhteyksissä+muuta+kuin+näiden+perhejuhlien+tiimoilta.+Olen+minä+hänen+uuden+miehensäkin+tavannut+ja+ihan+asiallinen+kaveri.+Itsellä+meni+kyllä+jonkun+aikaa+ennekuin+erosta+toivuin+mutta+ei+mitään+jälkikriisä+ole+tullut.+Varmaan+auttoi+sekin+että+en+sortunut+alkoholiin+ja+laastarisuhteisiin+vaan+ihan+aloin+itsekkäästi+pitämään+itsestäni+huolta.+Sitä+kun+oli+itse+hyvässä+kunnossa+niin+jaksoi+helposti+sitten+huolehtia+noista+lapsistakin.
02.04.2018 19:00
Ei+tietysti+ole+reilua+nostaa+pelkästään+yhtä+riviä+esille+mutta+"kunnollisia+ja+koulutettuja+miehiä,+jotka+kunnioittavat+naista."++Onko+meillä+koulu+ja+koulutus+sellainen+mittari+joka+kertoo+automaattisesti+naista+kunnioittavasta+asenteesta?+Ehkä+siinä+joku+yhteys+olisi+tilastoista+löydettävissä,+en+tiedä.+On+tai+ei+mutta+jos+tämä+on+lähtökohta+niin+aika+hyvin+on+koulumailma+onnistunut+mielikuvaa+vahvistamaan.
"En+halua+pitää+heihin+yhteyttä+ennen+kuin+kommentoinnin+sävy+muuttuu+kunnioittavammaksi."+Tämä+kyllä+osui+siinä+mielessä+kohdalle+että+täytyy+koko+sydämmestä+toivoa+että+ei+ikinä+nousisi+esiin+sellaista+asiaa+joista+en+voisi+puhua+lasten+kanssa+ja+se+katkaisisi+meidän+yhteydenpidon.+Olisi+aika+hirveä+tilanne+kun+yrittäisi+selittää+omaa+kommentointia+ja+pyytää+anteeksi+niin+parin+tuut+äänen+jälkeen+korvaan+tulee+ääni+"+valitsemaanne+numeroon+ei+saada+yhteyttä"+
Kyllähän+meilläkin+tavallaan+manipuloidaan+toisiamme+kun+tuodaan+omia+mielipiteitä+julki.+Onneksi+ollaan+jo+aikoja+sitten+todettu+että+minä+ja+tytöt+eletään+niin+eri+mailmoissa+että+hyväksytään+se+omissa+juoksuhaudoissa+pysyminen.
02.04.2018 15:14
Kyllähän+tuo+on+miehelle+jo+hyvä+saldo;+tietysti+vähän+voi+suhteuttaa+sen+mukaan+onko+henkilö+Kainuun+Moisiovaaralta+vai+Helsingin+Kalliosta.
Sanoisin+että+jos+noin+paljon+on+kiinnostusta+niin+aika+hyvällä+prosentilla+tulee+vastauksia+jos+itse+on+aloitteellinen.+Itselläni+taisi+tulla+pari+viestiä+puolen+vuoden+aikaan+mutta+kun+kun+viestitteli+itse+niin+tuollaisiin+hiukan+aikaa+käytettyihin+aloitusviesteihin+tuli+hyvällä+prosentilla+vastauksia.+
Oma+mutu+kyllä+on+että+persoonallisella+aloitusviestillä+on+helpompi+erottua+kuin+profiililla.
02.04.2018 14:31
Muuten+ihan+mukavalta+vaikuttaisi+mutta+lapsia+näkisi+sitten+kyllä+liian+harvoin.+Tuo+uutinen+pisti+kyllä+vertaamaan+kahta+ajatusmallia.+Meillä+korostetaan+yksilökeskeisyyttä+ja+sitä+kautta+tulevaa+itsevarmuutta+mutta+tuolla+se+kaikki+lähtee+yhteisöllisyydestä.
02.04.2018 13:53
Aika+lailla+tällainen+olo+oli+itsellä+kun+exällä+muuttoapuna+olin.+Kun+siinä+sai+kytkettyä+pesu-ja+tiskikoneen+paikalleen+niin+hän+keitti+siinä+asennuskahvit.+Siinä+kahvitellessa+sitten+käytiin+läpi+vielä+käytännön+asioita+kuten+mitä+lasten+kamppeita+kannattaa+säilyttää+missäkin,+ositusten+tekeminen+jne.+Eli+tavallaan+nopeutti+eron+käytännön+asioita+sekä+konkretisoitui+se+ero+sitten+ihan+siihen+realiaikaisesti.+
Siinä+kun+suljin+oven+lähtiessä+niin+olo+oli+ihan+helpottunut+kun+huomasi+että+toinen+on+saanu+hyvän+kämpän+jossa+voi+lasten+kanssa+olla.+Hissillä+alas+tullessa+ajattelin+vain+itsekseni+että+siitä+on+hyvä+sitten+seuraavan+miehen+jatkaa.
02.04.2018 13:36
Eiköhän+tuolla+tutkijalla+ole+sen+verran+monta+mappia+materiaalija+ja+bittejä+koneessa+asiasta+että+en+nyt+hänen+ajatuksiaan+lähde+tyrmäämään.+Hiukan+pessimistisyyteen+taipuvaisena+kuitenkin+totean+että+taas+on+olo+kuin+olisi+syntynyt+väärään+paikkaan,+väärään+aikaan.
Toki+siinä+mielessä+odotettu+suuntaus+koska+enää+ei+tarvitse+taistella+ruuasta+tai+elintilasta+eikä+sotiakaan+käydä+mies+miestä+vastaan.+Nyt+jää+aikaa+molemmille+siihen+perheen+hoitoon.
Se+että+kiltit+ja+kunnolliset+saisivat+jatkossa+jälkeläisiä+enemmän+jäi+minua+vähän+mietityttämään.+Kuten+tuossa+sanottiin+niin+sperman+laatu+heikkenee+ja+jos+siihen+lisätään+miesten+testojen+lasku+niin+käykö+niin+että+Rosenlew+saa+pistää+linjansa+viiteen+vuoroon+jotta+saadaan+tarpeeksi+pakastimia+joihin+siimahännät+säilötään.
Sen+jälkeen+naiset+eivät+tarvi+miestä+mihinkään+vaan+sovelluksella++valitsevat+sopivan+isän+rekisteristä+ja+se+on+siinä.+Siinä+voisin+kuvitella+että+naiset+valitsisivat+enemmän+maskuliinisia+piirteitä+eli+kiltit+ja+kunnolliset+eivät+välttämättä+ole+sielläkään+ihan+top-kamaa.
Vielä+jos+heitetään+soppaan+työelämän+pirstaleisuus+ja+epävarmuus+joka+tekee+sen+että+köyhimmät+naiset+eivät+välttämättä+uskalla+hankkia+lapsia+vaan+lapset+tulevat+paremmin+koulutetuille+vakinaisessa+työsuhteessa+oleville.+Näin+yhä+useampi+kiltti+ja+kunnollinen+mies+jää+paitsi+siitä+onnesta+että+näkisi+jälkipolvensa+ottavan+ensi+askeleen,+keräisi+piirongin+laatikkoon+kaikki+isänpäiväkortit+tai+saisi+illalla+peittelyn+jälkeen+pienen+pusun+poskelleen+saatesanoilla+"+hyvää+yötä+isi,+rakastan+sinua."+
Toki+sitten+jollakin+kiltillä+ja+kunnollisella+saattaa+käydä+tuuri+ja+hän+etäisesti+muistuttaa+lapsen+biologista+isää+ja+nainen+päättää+ottaa+hänet+talouteen+jotta+voi+esitellä+onneaan+somessa.
Kuten+varmaan+kävi+selväksi+niin+tämä+skenaario+ei+perustu+mihinkään+tutkimukseen+vaan+ihan+omiin+spekulaatiohin+jotka+nojaavat+elämänkokemukseen+ja+peruskoulun+päästötodistuksen+numeroon+seitsemän+luonnonhistoriasta.
02.04.2018 00:32
Tais+olla+sen+miehen+pöksyt+mutta+ei+vaan+kehdannut+tunnustaa.
01.04.2018 23:00
Eipä+mitään+ihmeempiä.+Katolta+kävin+pudottamassa+lumet.+Autotallia+vähän+siivosin+ja+ensi+viikolla+lähtee+sitten+elektroniikkaromua+kierrätykseen.+
Illalla+pesin+saunan+ja+silitin+lakanoita.+Aika+sellainen+perus+sunnuntai+tekemistä.
01.04.2018 22:53
Se+on+jo+hyvin+että+harrastaa+liikuntaa;+tulokset+on+sivuseikka+jos+et+kilpaurheile.
01.04.2018 22:38
"Sä+vaan+itse+takerrut+aivan+liikaa+tähän+yhteen+yksityiskohtaan."+Tämän+kommentin+voin+ostaa+mutta+ihan+täyttä+hintaa+en+suostu+maksamaan.
Minulla+ei+nyt+juurikaan+naisille+ole+vaatimuksia+mutta+parisuhteessa+tuo+luottamus+on+kaiken+perusta.+Jos+tuollainen+valhe+pistetään+tulemaan+niin+minulle+on+sama+onko+kyseessä+ammattivalehtelija+vai+käyttääkö+vain+viihteellä.+On+totta+että+en+varmuudella+tiedä+oliko+valhe+mutta+se+että+asia+ilmoitettiin+ilman+selitystä+antoi+siihen+viitteitä.+Jos+hän+olisi+käyttänyt+aikaa+minuun+vaikka+puoli+minuuttia+ja+kertonut+että+kyseessä+on+vaikka+karvaton+kissa+niin+hommahan+olisi+ollut+ihan+ok+ja+mietitty+uutta+ajankohtaa.+Lisäksi+pidin+hieman+outona+että+hän+ei+tästä+etukäteen+ilmoittanut.+
Voihan+se+tietysti+olla+että+kyseessä+oli+testikin+mutta+ei+minua+kiinnosta+myöskään+yhteiselo+naisen+kanssa+jonka+kanssa+pitää+elää+kuin+rotta+testilabrassa.+
Toki+olisinhan+minä+voinut+kysyä+uutta+mahdollisuutta+mutta+ajattelin+että+jos+hänelle+on+este+tullut+niin+ehkä+hän+myös+silloin+ehdottaa.+Ei+nämä+aina+ole+miesten+hommia.+
Eikä+tosiaan+sen+jälkeen+yhteyksissä+olla+oltukaan.
Enkä+minä+siis+aina+takerru+yksityiskohtiin.+Olen+ollut+treffeillä+liikunnallisten+naisten+kanssa+ja+näiden+joukossa+on+ollut+paljon+"koiraa+ulkoilutan+postilaatikolla"+ja+"+pitäisi+ostaa+sukset/salikortti+jne.."+naisia.+Eli+tekemistä+vaille+liikunnallisia.+Ei+se+minua+ole+haitannut+jos+profiilissa+hieman+on+kaunisteltu.+Pääasia+että+rehellisesti+on+asiat+tuotu+keskustelussa+julki.
Mutta+hyviä+kommentteja+noista+suojauksista+ja+positiivisuudesta.+Siinä+on+kyllä+itsetutkiskelun+paikka.+Sitä+kun+on+jo+niin+varma+pakeista+että+suunnittelee+etukäteen+loppupäivän+ohjelmankin+sen+varaan.+Käyn+yleensä+treffeillä+isommassa+kaupungissa+joten+suunnitelma+menee+yleensä+jotenkin+näin.+"Treffit+klo+13,+rautakauppaan+13.30+josta+kavereille+ehdin+kahville+klo+14+jne..."+eli+ei+mitenkään+hedelmällinen+lähtökohta.+
Täytyy+vähän+miettiä+päivittäisikö+kaulus+t-paidat,+farkut+ja+lyhyet+hiukset+vaseliinilla+jalkaan+vedettäviin+nahkahousuihin+ja+bändipaitoihin+sekä+kruunaisi+kaiken+ananas-hiusmallilla.++Eipä+sekään+taas+vastaa+siihen+toiveeseen+että+pitää+olla+oma+itsensä.+Jos+olemus+on+kuin+Lapinlahden+linnut+niin+ei+siinä+Sabatoniksi+muututa.+
Varmaa+vain+on+että+itse+pitää+muuttua+sillä+niin+erilaisilta+naisilta+on+pakkeja+tullut.+Viimeisetkin+parin+minuutin+treffit+joissa+on+sanottu+heti+että+"meillä+ei+ole+kemiaa"-kommentit+niin+näillä+naisilla+on+ollut+yhteistä+vain+se+että+kannattivat+samaa+jääkiekkojoukkuetta.
01.04.2018 22:22
Sinulta+taisi+mennä+nyt+asian+ydin+hiukan+ohi.+
Eli+kuten+avauksessa+kirjoitin+niin+nainen+oli+ilmoittanut+että+hän+ei+pysty+olemaan+eläinten+kanssa+tekemisissä+koska+hänellä+on+allergia.
Nyt+kuitenkin+kaveri+toi+hänelle+kissan+hoitoon.+Eli+totta+kai+jos+hän+ei+olisi+aiemmin+ilmoittanut+tuota+allergiaa+niin+olisinhan+kysynyt+uutta+mahdollisuutta.+
En+sitten+tiedä+oliko+tahallinen+vinkki+siitä+että+tämä+oli+tässä+vai+paniikki+ratkaisu,+mutta+koska+tuolla+tavalla+valehteli+niin+kiinnostus+kyllä+lopahti.
31.03.2018 12:35
Onhan+se+ollut+ladattuna+jo+pidemmän+aikaa.+Viikottain+joku+match+on+osunut+kohdalleen+mutta+usein+avaukseen+ei+tule+vastausta+tai+keskustelu+kuolee+muutaman+viestin+jälkeen.+Parit+treffit+on+sieltä+kautta+tullut+mutta+niistäkään+ei+tullut+kahvitteluja+kummempaa.+Molemmat+naiset+kyllä+sanoivat+olevansa+pidempiaikaista+parisuhdetta+vailla+kuten+minäkin.
Tuo+nyt+vähän+riippuu+minkä+ikäinen+olet+ja+mistä+päin.+Tänne+pohjoisemmas+tultaessa+alkaa+olla+tilanne+että+yhtä+naista+kohden+taitaa+olla+satakunta+miestä+joten+siinä+mielessä+ei+olla+ihan+tasapainoisessa+tilassa.
31.03.2018 00:10
Siis+minulle+itselleni+on+se+ja+sama+millä+keinoin+minusta+irti+haluaa;+treffeille+olen+lähtenyt+suojaukset+ylhäällä+koska+siten+pääsee+vähemmillä+osumilla.
Lähinnä+jäin+sitä+harmittelemaan+etten+ottanut+asiaa+siinä+puheeksi.+Maininta+tyyliin+että+"on+ihan+ok+jos+et+näe+meillä+yhteistä+tulevaisuutta+mutta+kannattaa+olla+noissa+perusteissa+rehellinen+ja+avoin.+Itse+ja+ainakin+suurin+osa+miehistä+osaavat+sitä+arvostaa."+Sitten+lähteä+omille+teilleen.+Nyt+kun+jätin+sanomatta+niin+hänelle+ehkä+jäi+kuva+että+tämä+on+sopiva+ja+toimiva+tapa+jota+voi+käyttää+jatkossa.+Tavallaan+minä+siis+hiljaisesti+hyväksyin+tuon+käytöksen.+Olisi+ollut+hyvä+olla+enemmän+selkärankaa+ja+katkaista+tuollainen+kierre+siihen+paikkaan.
Vaikka+tätä+nyt+ei+mihinkään+metoo:hon+voi+verrata+koska+puhutaan+ihan+eri+luokan+asioista+niin+siinäkin+keskustelussa+on+noussut+usein+esille+että+tällainen+hiljainen+hyväksyntä+on+mahdollistanut+eri+toimintakulttuurin+jatkumisen.+Tarpeeksi+kun+meitä+hiljaisia+tulee+naisille+vastaan+niin+ollaan+luomassa+kuvaa+että+naiset+voivat+sanoa+miehille+ihan+mitä+tahansa.
30.03.2018 23:44
No+tuo+vässykkämies-termi+sopii+minuun+kyllä+mainiosti;+jopa+niin+hyvin+että+voisin+antaa+sille+termille+kasvot.
Mutta+kun+nyt+esimerkkejä+haluttiin+niin+parin+vuoden+takainen+"treffikokemus"+tuli+mieleen.+Silloin+minulla+oli+täällä+treffi-ilmoitus+ja+aloitettiin+naisen+kanssa+sellainen+vajaa+viikon+kestävä+päivittäinen+kirjeenvaihto+joka+sisälsi+myös+kuvien+vaihdon.+Siinä+jossakin+vaiheessa+nainen+kysyi+että+onko+minulla+lemmikkejä+koska+hänellä+on+allergia+eikä+voisi+olla+talossa+jossa+on+lemmikkejä.+Vastasin+että+koska+koirakin+on+kuollut+niin+lemmikkejä+ei+ole+ja+kirjoittelu+jatkui.
No+sovitussa+paikassa+sitten+odottelin+ja+naisen+saapuessa+paikalle+oli+pikku+yllätys+kun+hän+kertoi+että+saapui+kyllä+paikalle+koska+oli+sovittu+,+mutta+ei+voinut+jäädä+koska+kaveri+on+lähdössä+matkalle+ja+tuo+kissansa+hänelle+hoitoon.
Ensin+mieleen+hiipi+kysymys+että+pitääkö+hän+juuri+minua+idioottina+vai+koko+edustaamaani+sukupuolta+täysin+jälkeenjääneeksi.+Olin+jo+kysymässä+että+onko+tämä+ilkeys+ihan+luonnonlahjakkutta+vai+pitikö+hommata+sitä+varten+korkeakoulututkinto?+No+ennenkuin+tämä+kysymys+purkautui+äänitorvien+läpi+niin+vässykkämies+oli+kiilannut+edelle+ja+todennut+tyyliin+"+No+ei+se+mitään;+pitäähän+kaveria+auttaa+ja+kissa+hoitaa."+Kiitin+kuitenkin+että+ehti+käymään+jonka+jälkeen+käännyin,+pistin+leuan+rintaan+ja+palailin+autolle.
Eli+kysymys+nyt+kuuluu+että+mitenkä+tuosta+olisi+päässyt+paremmin+irti+siten+että+vässykkämieskin+olisi+säilyttänyt+kasvonsa?+Toisaalta+ei+nyt+naisista+aina+sitä+pahinta+haluaisi+uskoa+joten+olen+uskotellut+itselleni+että+tämä+oli+sellainen+selkeä+vihje+että+jos+ei+vajaa+viisikymppinen+näytä+kolmekymppiseltä+niin+ei+ole+häneen+mahdollisuuksia.
30.03.2018 17:32
Ei+nyt+vielä+kun+en+ole+tänä+vuonna+alkoholia+ostanut.+Kesällä+saattaa+vaikuttaa+jos+urheilutapahtumissa+saa+jatkossa+tarjoilla+erillisillä+alueella.+Siellä+voisi+tauolla+tuopin+kiskaista+janoon.
30.03.2018 16:37
192 / 203