Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3966
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Uskoisin+että+tästä+juuri+on+kysymys.+Tuota+vain+olen+miettinyt+miksi+sitten+minua+ei+ole+jännittänyt+vaikka+työhaastattelussa.+Ehkä+siinäkin+on+kyse+siitä++että+esitän+lähtökohtaisesti+ammatillista+osaamista+enkä+itseäni+persoonana+vaikka+toki+sekin+valintatilanteessa+painaa+jotakin.
Osittain+varmaan+johtuu+myös+muistijälkien+tuomasta+odotusarvoista.+Työhaastatteluista+olen+päässyt+läpi+ihan+hyvillä+fiiliksillä+vaikka+aina+ei+paikkaa+ole+tullut.+Samoin+esitelmistä+olen+saanut+hyvää+palautetta+joten+niissä+olen+siellä+mukavuusalueella.
Treffeillä+kun+on+tullut+jos+jonkinlaisia+pakkeja+niin+sitä+ehkä+jo+odotusarvoisesti+olettaa+että+tämä+ei+pääty+hyvin+niin+aivot+menee+johonkin+suojamoodiin.
04.02.2018 16:19
Sekä+että.+Jos+olen+jossakin+isommassa+tapahtumassa+niin+ei+jännitä+vaan+ihan+sulaudun+joukkoon+ja+pystyn+jopa+rentoon+jutusteluun.
Sitten+kun+olen+treffeillä+niin+kyseessä+aivan+eri+tyyppi.+Jännitän+enkä+yhtään+osaa+olla+luonteva.+Tuo+kyllä+vähän+ihmetyttää+koska+esim+työhaastatteluissa+ei+ole+jännittänyt+eikä+koulussa+vaikka+olen+esitelmiäkin+pitänyt.+Treffit+vaan+on+ihan+oma+mailmansa+minulle.
04.02.2018 00:34
En+nyt+tiedä+mikä+on+nuori,+mutta+jos+puhutaan+vaikka
alle+kolmekymppisistä+niin+sanoisin+yleisesti+kohtaan+yksi
kolme+asiaa;+olosuhteet,+yksittäiset+tapahtumat+ja
tuuri.
Alkaen+jo+siitä+millaiseen+perheeseen+synnyt+on+iso
merkitys+sillä+tutkimuksen+mukaan+huono-osaisuus+
periytyy.+Jos+et+pysy+materiaalin+kilpavarustelussa
mukana+niin+riski+kiusatuksi+tulemiseksi+kasvaa.+Onko
lapsi+sitten+syyllinen+kun+sattui+siihen+perheeseen+
syntymään?+Kaikille+kun+ei+riitä+kultalusikoita+suuhun.
Mitä+tuossa+opettajien+kanssa+olen+vanhempainkes-
kusteluissa+ollut+niin+olen+saanut+sen+käsityksen+että
kyllä+opettajat+lähtökohtaisesti+vaativat+samaa+pojilta
kuin+tytöiltä,+mutta+ongelmia+syntyy+kun+oppiminen
on+niin+eritahtista.+Pojat+kun+ovat+kasvussa+muutaman
vuoden+perässä+niin+opettajien+on+sitten+valittava
käydäänkö+asioita+hitaammin+jolloin+opetussuunnitelmasta
jäädään+jälkeen+vai+mennäänkö+opetussuunnitelman+mukaan.
Tässä+vauhdissa+ei+sitten+kaikki+pysy+jos+opetussuunnitelman
mukaan+mennään.
Sitten+on+näitä+yksittäisiä+syitä+kuten+vaikka+sairaus.+
Et+pääse+töihin+koska+sinulla+on+joku+sairaus+sillä
terveitäkin+on+niitä+paikkoja+hakemassa+ja+luonnollisesti
menee+sinun+edelle+valinnoissa.+
Samoin+joku+muu+tapahtuma+vaikka+ero+saattaa+aiheuttaa
syrjäytymistä.+Tulet+töistä+kotiin+ja+pöydällä+on
lappu+jossa+todetaan+että+olemme+kasvaneet+erilleen,
lapset+jää+minulle+ja+sinun+pitää+nyt+muuttaa+kodistamme+
pois;+tarkistin+sosiaalitoimistosta.+Siinä+saattaa+
kyllä+hanskat+pudota+kun+tuollainen+ilmoitetaan+täysin
yllättäen+ja+viranomaisetkin+lähtökohtaisesti+naisen
puolella.+Saattaa+tuntua+yksinäiseltä.
Kaikkiin+asioihin+ei+vaan+pysty+vaikuttamaan+mutta
jos+nyt+aluksi+vaikka+koulussa+luokkakokoja+pienennettäisiin
ja+apuopettajia+saataisiin+luokkiin+jotta+ne+
hitaammatkin+ehtisivät+mukaan.+Lisäksi+aineita+voisi
miettiä+vähän+uudelleen.+Käytännön+aineita+enemmän+
joissa+nämä+ei+niin+lukuintoiset+voisivat+loistaa+ja+
saada+sitä+kautta+itsetuntoa+ylös.Samoin+toisen+asteen
koulutuskin+voisi+olla+ilmaista+jotta+ainakaan+perheen
tausta+ei+estäisi+kouluttautumista.+Työelämään
toivoisin+myös+näille+vajaakuntoisille+työpaikkoja
tai+työpajoja+joissa+voisi+todistaa+olevansa+hyödyksi
yhteiskunnalle.
Viranomaisille+voisi+myös+ilmoittaa+että+mieskin
on+ihminen+jotta+vältettäisiin+niiltä+nöyryyttäviltä
tilanteilta+kun+perheneuvolassa+syntyvän+lapsen
äidiltä+kysytään+miehen+asioita+vaikka+mies+istuu
vieressä+tai+kun+miehen+kohdatessa+perheväkivaltaa+ei
112:sta+naureskella+että+otat+sä+oikeesti+muijalta+
pataan.+
Olen+tuossa+miettinyt+että+tulisiko+nämä+ongelmat
paremmin+pinnalle+jos+olisi+feministipuolueen+
miespuolinen+vastine+vai+pitäisikö+tähän+maahan
saada+ihan+oikeasti+jotakin+miestutkimusta+jolla
saataisiin+asiat+yleiseen+tietoisuuteen.+Mutta
jos+yksilötasolle+mennään+niin+toivoisin+että
miehessä+nousisi+pinnalle+enemmän+sellainen+ajatus-
malli+jossa+egosta+annetaan+hieman+siimaa+ja
uskalletaan+hakea+apua.+Ymmärretään+että+ongelmien
kanssa+ei+tarvi+olla+yksin.
Kohtaan+kolme+voisin+todeta+että+itse+en+tätä+ilmiötä
pidä+kuvottavina+sillä+taustalla+saattaa+olla
asiota+joihin+todella+ei+mies+pysty+vaikuttamaan.
Se+että+olet+syrjäytynyt+yhteiskunnan+elätti+ei
varmaan+kyllä+paranna+kemian+löytymistä+treffeillä.
04.02.2018 00:28
yleltä+uutiset,+mtv:ltä+uutiset,+fb:sta+kavereiden+uutiset.
03.02.2018 13:29
En+nyt+niin+kukista+perusta,+mutta+joku+ruukkukasvi+voisi+olla+mukava+yllätys.+Toki+joku+puutarhapensas+olisi+oikeinkin+mieluinen.
Itse+olen+vienyt+joskus+kukkia+ensitreffeille.+Silloin+kyllä+tilanne+on+ollut+aina+se+että+olen+hakenut+naisen+kotoa+ja+lähdetty+sieltä+liikenteeseen.+Jos+on+treffit+sovittu+valmiiksi+vaikka+kaupunkiin+niin+ne+kukat+on+vaan+haitolla.+
Ehkä+sitä+on+hieman+vanhanaikaiusuuteen+taipuva+ja+perinteisiä+romanttisia+huomioita+ihannoiva+että+itsekkin+tulee+siitä+hyvä+mieli+kun+kimpun+ojentaa,
03.02.2018 13:23
Eiköhän+tuo+verotus+mene+niin+että++verotulot+pistetään+samaan+kirstuun+ja+jaetaan+sieltä+sitten+sovitussa+suhteessa.+Joku+osa+sitten+saa+enemmän+kuin+tienaa+ja+osalla+tilanne+on+toisinpäin.+
Näiden+suoranaisten+verojen+lisäksi+menee+myös+veroluonteisia+maksuja+kuten+työeläkemaksut.+Tähän+kun+lisätään+piiloverotus+niin+aika+hyvin+raha+kiertää.+Tuota+piiloverotusta+harrastavat+enemmän+kunnat;+katselin+tuossa+että+kaupungin+omistamalle+energiayhtiölle+oli+määritelty+tietty+voittotavoite+jonka+sitten+tilittävät+kaupungin+kassaan.+Sekin+kaupungin+kassantäyte+siis+revitään+tavallisilta+käyttäjiltä+hinnassa.
Sinänsä+tuo+Suomen+velkaantumisaste+on+vähän+kaksipiippuinen+asia.+EU:n+tarkastelemat+mittarit+vertaavat+aina+bruttovelkaan+koska+se+on+siten+yksiselitteisempää.+Jos+katsottaisiin+nettovarallisuutta+niin+Suomi+olisi+hyvinkin+korkealla+koska+meillä+on+suuret+eläkerahastot.+
Sinänsä+ihan+mielenkiintoinen+asia+keskustella+koska+taloustieteilijätkään++ole+samanmielisisä+siitä+miten+näitä+pitäisi+laskea.+Välillä+kun+uutisia+seuraa+niin+velatkin+muuttuu+saataviksi.
03.02.2018 12:53
Tähän+mennessä+varmaan+tilanne+on+ollut+se+että+ne+ketkä+valta-asemansa+puolesta+ovat+pystyneet+ehtoja+sanelemaan+ovat+olleet+miehiä.+Nyt+kun+yhä+enemmän+on+naisia+tulossa+noihin+ohjaajiien+ja+tuottajien+asemaan+niin+saa+nähdä+miten+tilanne+muuttuu.+Tuleeko+tilanne+tasa-arvoistumaan+myös+ahdistelusyytösten+suhteen+vai+väheneekö+kokonaan.
Tämän+päivän+MTV:n+uutisissa+Vesa+Vierikon+näkemys+on+että+yhtä+paljon+on+alalla+myös+naisten+tekemää+häirintää+ja+ahdistelua+mutta+siitä+ei+haluta+puhua.+Ehkä+tuolla+alalla+jää+roolit+päälle+eli+usein+mies+on+tekijä+ja+nainen+uhri.+Eli+miehen+pitää+vain+kestää+sillä+kukaan+ei+ota+tosissaan.+Lisäksi+epäilen+että+jos+joku+mies+tuolla+asian+esille+nostaa+niin+kohta+tulee+kuraa+tuulettimeen+koska+se+vie+keskustelun+väärille+raiteille+pois+naisten+kokemista+ahdisteluista.
02.02.2018 23:57
Ilman+Nasan+kylttiä+olisin+sanonut+että+CatCat+yhtyeen+laulaja+tai+opettaja.
02.02.2018 23:06
Voi+se+pätevä+olla,+mutta+tuskin+pääsee+siivoojaksi+koska+katsovat+ylikoulutetuksi.+Tietävät+että+hakee+samalla+oman+alan+töitä+eli+ei+kauaa+siivoojana+ole.++Toki+lyhyeeseen+keikkatyöhön+voi+toki+päästäkin.
02.02.2018 23:03
Itse+en+kumpaakaan+tunne+mutta+sen+verran+pieni+on+Suomen+kulttuuripiiri+että+ihmettelen+jos+eivät+toisiaan+tunne+tai+ainakaan+ole+tavanneet.
Donnerhan+on+ollut+Helsingin+kaupunginvaltuutettu+2000-luvun+alkupuolella.+Lisäksi+oli+siellä+kulttuurilautakunnan+puheenjohtaja.
Törhönen+taas+on+ollut+Helsingin+kaupungin+valtuuston+jäsen+2000-luvun+taitteeseen+asti.+Taideteollisessa+korkeakoulussa+hän+toimi+molemmin+puolin+2000-luvun+taitetta.+
Eli+jonkinlaista+poliittista+taustaa+kummallakin.+Donner+toisin+oli+RKP:n,+sitoutumattomien+ja+lopulta+SDP:n+riveissä+ja+Törhönen+kokoomuksen+eli+tuskin+mitään+sisäpiiriä+nyt+kuitenkaan;+tai+mistä+minä+näitä+politiikan+kiemuroita+tiedän.
02.02.2018 22:59
Vielä+on+onneksi+töitä+ollut+mutta+kun+on++hieman+pessimistinen+luonne+niin+on+pitänyt+laatia+varasuunnitelmia+jos+työ+loppuisivat.
Itse+olen+sikäli+onnellisessa+asemassa+että+alan+töitä+on+ympäri+isänmaata+mutta+lähiseudulta+ei+oikein+tahdo+löytyä+joten+muutto+on+todennäköinen.+Ongelma+ei+ole+niinkään+muutto+vaan+"siirtymäajan"+rahoitus.+Asun+alueella+jossa+omakotitalojen+myyntiajat+ovat+puolesta+vuodesta+vuoteen.+Muualla+asuisin+vuokralla+joten+tämä+aika+pitäisi+elää+niin+että+maksan+vuokran+ja+sen+kämpän+kulut+sekä+toisesta+talosta+asuntolainaa+ja+sen+talon+kulut.+Vielä+kun+on+uusi+työpaikka+kyseessä+ja+olet+koeajalla+minimipalkalla+niin+saattaa+olla+että+joudun+hommaamaan+tuoksi+ajaksi+toisen+työn+että+pystyt+elämään.
Tämän+talon+vuokraaminen+on+vaikeaa+koska+täällä+ei+ole+töitä+joten+perheellisiä+ei+tänne+saavu+eikä+tämä+opiskelijoillekaan+sovi.+Ainoat+potentiaaliset+ostajat+ovat+alueen+perheet+jotka+muuttavat+vuokralta+omistusasuntoon.
02.02.2018 22:46
Ei+vaan+kun+hahmot+luodaan+omalta+koneelta+vaikka+etätöinä+projektiluonteisesti+niin+ei+tarvi+tehdä+töitä+facetoface.
01.02.2018 18:08
Vähän+kävi+mielessä+että+olisiko+käynyt+niin+että+tilaisuus+teki+varkaan.
Kun+miettiin+tuota+elokuva-+ja+teatterialaa+niin+en+yhtään+ihmettele+jos+asiaa+on+hyssytelty.+Työhän+on+freelancer-+ja+projektipohjaista+työskentelyä+eli+kun+työ+on+saatu+purkkiin+niin+uutta+työtä+metsästämään+ja+tavallaan+lähdetään+nollista.+Siinä+jos+saat+hankalan+ihmisen+maineen+niin+loppuu+äkkiä+leipä+pöydästä.+Kukapa+sitä+omaa+jakkaraa+haluaa+allaan+heiluttaa.
En+sitten+tiedä+onko+tässä+käynyt+niin+että+Törhönen+on+tämän+tajutessaan+alkanut+näitä+palveluksia+vaatimaan+vai+onko+käynyt+niin+että+aluksi+on+ilmoitettu+Törhöselle+että+kaikki+käy+kunhan+näyttelijän+ura+aukeaa.+Eli+pariakymmentä+ahdistelua+kohden+on+saman+verran+tullut+uran+edistämisöitä.++En+tiedä,+kunhan+pohdiskelen+tuota+työn+luonnetta+vasten.
Joka+tapauksessa+hyvin+vastenmielinen+tapaus+jos+ei+pysty+mitenkään+ymmärtämään+valta-asemansa+tuomaa+vastuuta.+Tässä+tapauksessa+en+myöskään+usko+että+kyseessä+on+mistään+väärinymmärryksestä+tai+kostosta+koska+ilmoittajien+määrä+on+noin+laaja.
Toki+elokuva-alalla+on+helppo+kitkeä+ahdistelut+pois+sillä+että+jatkossa+rahoitetaan+vain+piirroselokuvia+tai+elokuvia+joiden+hahmot+on+tehty+tietokoneella.
01.02.2018 17:49
Silloin+kun+on+tumma+puku+päällä.+Jotenkin+on+sellainen+tunne+että
siinä+kuuluu+olla+vaikka+ei+tarvitsisi.
21.01.2018 19:23
No+oli+tuolla+vinkki+miten+asia+pitää+hoitaa.+Naiselta+pitää+pyytää+ja+jatkossa+saada+selkeä+kyllä+ja+vielä+siten+että+nainen+sanoo+sen+innokkaasti.
-Saanko+suudella+sinua+suulle?+-+Kyllä+sinä+saat.
-+Saanko+suudella+sinua+kaulalle?+-+Kyllä+sinä+saat
-+Saanko+pistää+käteni+lanteillesi?++-jne.....+++++++++++++++++++++++++++++++++?+
-+Sitten+vielä+viimeisenä+lupa+että+voimmeko+suorittaa+yhdynnän?+-+Kyllä+me+voimme+suorittaa++yhdynnän.+(+toki+kannattaa+vielä+varmistaa+oma+selusta+ja+erikseen+kysyä+että+kai+tämä+vastaus+tuli+innostuneesti+eikä+neutraalin+virkamiestasoisesti)
Jotenkin+vähän+tuntuu+että+tuossa+saattaa+romantiikka+hieman+kuihtua.
20.01.2018 22:29
Kaunis+mieli+on+kyllä+hyvä+elokuva.+
Kannattaa+muuten+katsoa+myös+Benjamin+Buttonin+uskomaton+elämä.
Aika+puhutteleva+juoni.
20.01.2018 21:47
Jos+tuollainen+yliampuva+huumori+puree+niin+suosittelen+ruudulle
pyörimään+filmiraidan+nimeltä+fifty+shades+of+black.
19.01.2018 22:51
Eipävielä+ole+tullut+käytyä.+Vähän+mietin+josko+tekisi+vähän+politiikkaa+ja+äänestäisi+Väyrystä.+Mikäli+Väyrynen+saa+enemmän+ääniä+kuin+Vanhanen+se+asettaa+pääministerin+kiusalliseen+asemaan.+Pääministerin+kyselytunnilla+taisi+vihjata+että+jos+Vanhanen+jää+Väyrysen+taakse+hänen+pitää+mitata+oma+luottamuksensa+puolueen+sisällä.
19.01.2018 22:31
Oma+visioni+on+sellainen+että+mies+tulee+töistä+kotiinsa+sillä+hän+on+töissä+tehtaassa+tai+rakennuksilla.+Nainen+tekee+paljon+töitä+kotona+sillä+hän+on+tutkija,+tohtori+tai+muu+korkeasti+koulutettu+ja+työ-sekä+vapaa-aika+sekoittuvat+keskenään.+Mies+ja+vaimo+asuvat+eri+osoitteissa+koska+verotuksellisesti+se+on+järkevää+ja+yhdessä+esiintyminen+on+heikkouden+osoittamista+sillä+luokkayhteiskunnassa+sosiaalis-ekonominen+asetelma+menee+rakkauden+edelle.+
Naisella+on+seksirobotti+jota+hän+päivittää+vuosittain.+Kampaajalla+luetaan+seksiroboteista+kertovia+lehtiä+ja+vuoden+kohokohta+on+perinteiset+seksirobottimessut.+Naiset+kehuvat+robottejaan+kuin+miehet+ennen+autojaan+ja+niiden+perusteella+osoitetaan+sitten+paikka+laumassa.+Kateellinen+ei+saa+olla+eikä+tunteita+näyttää+sillä+kuka+nainen+nyt+haluaisi+saada+heikon+maineen.+
Miehelläkin+on+seksirobotti,+palkka+ei+siihen+riitä+joten+lisätienistina+on+ollut+pakko+myydä+
siementä+pankkiin.+Korvauksen+suuruus+siemenistä+taas+on+sen+mukainen+kuinka+hyvät+geenit+omistat.+Miehet+eivät+robottejaan+vertaile,+mutta+tiedostavat+että+mitä+huonomman+robotin+pystyt+hankkimaan+sen+huonommat+geenit+omaat.+
Käytännössä+miehille+robotti+on+kotona+vain+muistuttamassa+häntä+yksinäisyydestä+ja+siitä+ettet+ikinä+pääse+näkemään+jälkikasvusi+varttumista.+Tämä+yhdistettynä+harmaaseen+tulevaisuuden+näkymään+antaa+miesten+eliniän+odotteeksi+37-vuotta.
18.01.2018 21:01
Melkoista+käytöstä+kyllä.+Ennenkuin+kaveri+edes+ehti+sanoa+mitään+niin+sanotaan+että+olen+piereskellyt+täällä+merkiksi+että+et+ole+toivottu.+Voihan+olla+että+kaveri+oli+tulossa+kysymään+voiko+tehdä+vaikka+tässä+välissä+kun+te+pidätte+taukoa+tai+tarvitsetteko+takananne+olevaa+kahvakuulaa.+
Tällaiseksi+se+sitten+on+mennyt+että+miehet+eivät+saisi+enää+kävellä+edes+kohti+vaan+pitäisi+mennä+pitkin+seiniä+leuka+rinnassa.
Mitä+saliin+tulee+paikkana+esitää+treffikutsuja+niin+sehän+on+oikein+mainio.+Saman+kiinnostuksen+jakavat+ihmiset+tapaavat+toisiaan.+Toki+nuo+kutsut+pitää+vain+osata+esittää+vähän+huomaamattomasti.+Kerran+yksi+vähän+vahvempi+kaveri+pyysi+naista+varmistamaan+penkkipunnerruksessa.+Kun+sarja+tuli+tehtyä+niin+mies+pyysi+saada+tarjota+kahvit+kiitokseksi.+Varmistettava+paino+oli+puolet+pienempi+kuin+kaverin+normi+treenipainot+eli+kyllä+nainen+osasi+lukea+miksi+pyydettiin+varmistamaan.
Toisen+kerran+näin+kun+nainen+treenasi+miehen+lähellä+ja+miehen+palautellessa+nainen+antoi+vain+lapun+käteen+ja+jatkoi+matkaa.+Siinä+varmaan+oli+treffipyyntö.+Eli+kun+nämä+tekee+vähän+sillä+tavalla+toisen+treenejä+häiritsemättä+niin+tuskimpa+noista+kukaan+nokkiinsa+ottaa.
16.01.2018 20:53
192 / 199