Tässä:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805232200964883_u0.shtml
Kumpikin harrasti mutta vain mies tuomittiin.
Entäs sitten tämä:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201805232200964877_ul.shtml
Varmaan tulee myös suomeen. Käytännössä sitten varmaan menee niin että aina kun kitti & kunnollinen mies yhtyy naiseen se on raiskaus jos ei tajua ottaa kirjallista suostumusta ja paria todistajaa. Lisää aseita naisille, jos ei jyrähdä paksuksi ja pääse lapsella/abortilla tms. kiristämään sitten voi kiristää raiskaussyytteellä. Nauhoite suostumuksesta tuskin kelpaa. Sensijaan naisten kohdalla tuota ei varmaan käsitellä samoin, miestä ei voi raiskata tulennee olemaan käräjä- ja hovioikeuksien yhteinen linja.
Pohjoismaista tasa-arvoa
7
290
Vastaukset
- niiin
Pitää tajuta pyytää kirjallinen suostumus. Voi nimittäin sattua jännänainen johon mies haksahti.
Tuohon rappukäytäväktiin en osaa mitään sanoa mutta käsittääkseni tuota uutta lakia on kritisoitu jo Ruotsissa.
Itse kyllä pidän uudistusta siinä mielessä tervetulleena että nykyään uhrin pitää myös olla todistajana sen suhteen että kokiko hän väkivallan uhkaa tai oliko alisteisessa asemassa. Mielestäni uhri on uhri ja poliisin tehtävä on tutkia, syyttäjän syyttää ja lopulta oikeus ratkaisee. Toki harmaaritarin kanssa siinä mielessä samoilla linjoilla että on aika tylyä että nainen vaan ilmoittaa epäilystä jonka jälkeen mies joutuu puolustautumaan poliisi- ja syyttäjänlaitosta vastaan.
Se olisiko uusi laki hyvä tai huono on tässä vaiheessa vaikea sanoa. Sen ratkaisee sitten oikeuden antamat ensimmäiset tuomiot jotka ovat ennakkotapauksia ja viitoittavat linjaa. Esimerkiksi jos nainen tanssii alasti miehen sylissä niin mies voi helposti tulkita että siinä on seksuaalinen viesti kun taas nainen voi sanoa että se nyt oli vain tuttavallinen ele. Oikeus sitten päättää onko alastomassa sylitanssissa eroottinen sanoma jonka voisi mieltää kutsuksi seksiin. Jatkossa sitten selviää koko kansalle se linja.
Tai jos nainen katsoo olleensa alisteisessa asemassa koska hänellä oli hame ja ulkona viisi astetta pakkasta; jos hän ei olisi suostunut seksiin niin mies olisi voinut pistää hänet ulos pakkaseen ja hänellä olisi paleltumariski. Jos oikeus on samaa mieltä naisen kanssa niin jatkossa aina jos harrastat seksiä naisen kanssa jolla on asusteena hame olet potentiaalinen raiskaaja jos ulkona on viisi astetta pakkasta tai kylmempi.
Nämä nyt oli kärjistyksiä mutta oikeuden tuomiolla on tällainen ohjaava vaikutus.Mä otan tähän ätmin näkökulman. Ätmillähän on yleensä tunnetusti heikommat sosiaaliset taidot ja tämän takia vaikeampi lukea ihmisiä. Kyllä ätmikin voi oppia lukemaan, mutta vaatii enemmän työtä. Olen miettinyt tätä jo pitkään, että toisiko tämä jopa helpotuksen ätmille, kun ätmin on mahdollista saada seksiin tulevaisuudessa selkeä lupa? Tottakai ätmi on tämän takia arempi tekee naisiin tuttavuutta, koska ei ole sosiaalisia taitoja ja haluaa varmistua, ettei ainakaan tee mitään väärää.
Tuossa on mielenkiintoinen kommentti neuroepätyypillisyydestä, joka vaikeuttaa sosiaalisten tilanteiden tulkintaa. No tämähän nyt on fakta, että ätmit eivät ole ainakaan "tyypillisiä" miehiä, vaikka ovatkin yleensä heteroita.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15289729/kylla-atmit-vaan-tarvitsee-paljon-iskuyrityksia#comment-93868388https://keskustelu.suomi24.fi/t/15289729/kylla-atmit-vaan-tarvitsee-paljon-iskuyrityksia#comment-93868388
VIelä tuosta kommentista neuroepätyypillisyydestä. AIka fiksusti sanottu, että jotkut ihmiset eivät ymmärrä sosiaalisia sääntöjä ja tilannesidonnaisuutta oo etukäteen selitetty kaikkia mahdollisia muuttujia ja miten ne säännöt niiden perusteella menee. Mietin itse, että tuleeko sosiaalisesti jälkeen jääneille nyt helpotusta kun tulee ainakin yksi selkeä sääntö lisää ennen kuin voi aloittaa seksin? Myönnän kyllä itse, että olen aina ollut yli varovainen naisten suhteen, koska mun on todellakin vaikea tulkita naisia. Siksi olen joutunut valtavasti tekee töitä senkin eteen että edes uskallan avata keskustelun tuntemattoman naisen kanssa.
Nimimerkki SFFreud kirjoittaa: "Neurotyypillinen pystyy päättelemään intuitiivisesti asioita osien ja kokonaisuuden välillä, pystyy punnitsemaan erilaisia tekijöitä jne, mutta sun pitää ehkä eksplisiittisesti tietää ja laskea."
Fiksusti todettu ja nimenomaan tuo intuitiivinen päättelykyky on ominaista nimenomaan ytmeille. Ei ytmit muuten pystyisi niin sulavasti käyttäytymään naisten seurassa. Sen sijaan jos ätmi yrittää matkia ytmiä, hän voi ajautua isoihin ongelmiin, koska puuttuu juuri tuo kyly tulkita sosiaalisia tilanteita. Tämän takia lakimuutokset ei aina välttämättä vaikeutakaan parisuhteeseen pääsyä. Tuo, että saa selkeän luvan, voi mielestäni jopa helpottaa suhteeseen pääsyä sellaisilla ihmisillä, joilla on vaikeuksia intuitiivisesti päätellä monimutkaisia tilanteita.
Kehotan lukee erityisesti ätmejä miksei myös ytmejäkin tuon nimimerkki SFFreudin fiksun kommentin tuosta neuroepätyypillisyydestä.
Olisi myös mielenkiintoista kuulla tässä keskustelussa muiden ätmien mielipiteitä tuohon lakimuutokseen.
- Kunnollinenmies-
Kyllä on naapurit kateellisia kun joku nussii. Runkkarit ei kestä sitä että jollain on seksielämä.
- 4321
Eikö se ole teille ns. "kilteille ja kunnollisille" kaikkein viisainta jatkaa samaan malliin, kuin tähänkin asti: juosta karkuun, jos nainen sattuu liian lähietäisyydelle.
- tiedä.sä.se
"Kiltti ja kunnollinen" tarkoittaa tässä tapauksessa tyhmää ja yksinkertaista? :D
Nöösipoika, yhdy ensin, sano vasta sitten ettet halunnut. Ihan saatanan yksinkertaista jos on edes vähän mikä leikkaa tuolla nupissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354633- 563200
- 302873
- 612815
- 62400
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542185- 211629
- 181591
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….81538- 161514