Oikonomi
![]()
Aloituksia
199
Kommenttia
3571
Putinin Venäjä viisaan venäläisen näkökulmasta.
Hesari tarjoili artikkelin, missä fiksun ja varsin nuoren näköinen venäläinen professori, Arseni Kumankov esitteli ajatu1112Euroalueen inflaatio on 8,9%, Suomen 7,9%. Voisiko lukuihin luottaa?
Luvut yllättivät minut. Luulin, että Suomen inflaatio on korkeampi kuin Euroopan keskitaso. Jos lukuihin voi luottaa nii4111Onko Ruotsin demokratia rikki?
Ruotsissa on tähän asti toiminut blokkipolitiikka, mutta enää se ei toimi koska sosialistit-porvarit -jako on hämärtynyt0107EK:n erikoisprojekti rahavallan laajentamiseksi:
1. EK luopuu keskusjärjestösopimuksista - tapahtui v. 2017 2. EK antaa hallitukselle tehtäväksi rajoittaa poliitti0106Liian kunnianhimoisen vihreyden ongelmat alkavat nyt näkyä Euroopassa
Saksaa on pidetty vihreän politiikan esikuvana Suomessakin. Merkelin hallitus asetti Saksalle ensin kunnianhimoisen tavo1101Eduskuntapuolueiden ranking perusteena valmius säilyttää Suomen itsenäisyys
Itsenäisyyspäivä on tänään joten tehdäänpä tällainen itsenäisyys-aiheinen aloitus. Arvioidaan poliittisten puolueiden is2101Miksi en usko AGW:hen, ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen?
Joku vastasi johonkin kommenttiini, joka saattoi olla anonyyminä lähetetty, että en usko AGW:hen koska uskon salaliittot37100Globaali lämpeneminen on taittumassa!
- niinkuin olen uumoillut. Merkit ovat aika selvät joskaan eivät vielä täysin varmoja. Vuosi 2020 saattaa jäädä piikkivu33100Kylmäävä juttu imperiumin johtajista Helsingin Sanomissa
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008992822.html Ylläoleva juttu on yksi parhaista raporteista, mitä olen lukenut Venä099Olen huomannut tietyn muutoksen Suomi24 palstojen vasemmisto vastaan persut kähinässä
Aiemmin "liberaalin" vasemmiston trollit kävivät joukkovoimalla persujen kimppuun ja jotkut persut yrittivät vastata agr099Tapaus Vilma - mikä siinä on filosofisesti olennaista?
Kun ihmiset tämän päivän Suomessa pakotetaan nöyrtymään, häpeämään ja pyytelemään anteeksi tuntojaan ja ajatuksiaan niin099YLE: Macron, Scholz ja Draghi saapuivat Kiovaan.
Mitä asiaa troikalla on Zelenskylle? Vaihtoehdot: 1: "Tapelkaa sitkeästi Venäjän imperiumia vastaan niin voitte sitten j1298Suomessa on aloitettava viipymättä valmistautuminen EU-eroon.
Aiemmassa kommentissani esitin varoituksen, että Suomen tilanne EU:ssa voi mennä niin vaikeaksi, että eroaminen unionist6697Eem-lämpökaudesta juttu Hesarissa
Olen aina silloin tällöin tyrkyttänyt tätä Eem-lämpökautta esimerkiksi siitä, että lämmintä on ollut ennenkin ihan ilman1396Kansainväliset sopimukset ovat ns "liberaalien" pyhiä kirjoituksia.
Pyhät kirjoitukset ovat ikuisia ja muuttumattomia, Ne ovat kuin kiveen hakattuja. Kun ne on kerran kiveen hakattu niin n096Onnistuuko trendi-Sanna nostamaan SDP:n nuorten suosikiksi?
SDP:n ongelmana on ollut nuorten hupeneva kannatus. Ongelma tuli näkyviin viime vuosisadan puolella ja se paheni milleni1592Kiitokset YLEn toimitukselle Putinin sotapuheen julkaisemisesta YLEn nettisivuilla
Minulle se ainakin selvensi joitakin asioita. Ensiksi puheen sisältö tuntui olevan aitoa Putinia eikä jonkun muun kirjot191Hallitus ottaa köyhiltä ja jakaa rikkaille. Vasemmisto syyttää enemmän persuja kuin kokoomusta,
mutta ihan omansa on syy. Purraa syytetään, mutta Purran puolue on apupuolue hallituksessa. Pääpuolue on kokoomus. Pääm190Huijaus? petos? kavallus? - vai yksinkertaisesti vain luokattoman kehnoa talouspolitiikkaa?
Piti sopeuttaa julkisia menoja. Piti taittaa velkaantuminen. Piti kohottaa työllisyyttä. Ennen kaikkiea piti saada talou087Hallitus haluaa nyt saada velkaantumisen kuriin propagandalla, "velkajarrulla".
Kun Orpon hallituksen politiikka on käytännön todellisuudessa mennyt perin pohjin pieleen niin epäonnistuminen halutaan185