Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kantomäki
profiilit
Kantomäki
Kantomäki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
140
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei+Bessie!
Kiva+että+olet+vielä+palstalla.+Minä+olin+kauan+poissa,+mutta+tulin+takaisin+uudella+nimimerkillä.+Muistat+ehkä,+että+minä+lyhensin+pidemmän+nimimerkkisi+Bessieksi.
Olimme+silloin+plus+60.+Mutta+älä+kirjoita+anonyymisena.+minä+en+anonyymisten+viestejä+yleensä+lue.
Terveisin
entinen+saimander
11.10.2020 17:47
Anonyymi+kysyi,+mitä+tarkoittaa+synteettinen+kieli.
Sanan+synonyymit+ovat+mm.+keinotekoinen+ja+yhdistävä.++Synteettinen+kieli+on+kieli+jossa+on+monta+morfeemia+sanaa+kohti.+Kuten+viestissäni+sanoin,+Mikael+Agricola+teki+suomen+kirjakielen+keskiajalla.+Siis+teki,+eli+keinotekoisesti.
Kuinka+ja+milloin+analyyttinen+(analoginen)+ruotsin+kirjakieli++on+syntynyt+en+tiedä,+mutta+ei+sitä+taida+tietää+kukaan+muukaan.+
.
11.10.2020 12:59
En+osaa+sitä+kääntää,+koska+ko.+sanat+eivät+ole+sanavarastossani.
PS.
Kirjoitan+aina+omalla+nimimerkilläni.+Kuten+olen+ennenkin++sanonut,+pitää+vastata+sanoistaan.+Anonyymien+viestit+ja+ketjut+ohitan+yleensä+avaamatta.+Nyt+tein+poikkeuksen,+kun+ketju+oli+minun+aloittama.
11.10.2020 12:25
Punaviini+on+terveellistä+sanoi+lääkäri,+mutta+sitä+ei+pidä+nauttia+monta+pulloa+kerralla.+Voi+käydä+kuin+Raamatun+Nooalle:+Ja+Nooa+oli+peltomies+ja+ensimmäinen,+joka+istutti+viinitarhan.+Mutta+kun+hän+joi+viiniä,+niin+hän+juopui+j+makasi+alasti+majassansa+(1.+Moos.+9:20-21).
Mutta+kiinalainen+Kungfutse+saarnasi+500-luvulla+eKr.+kohtuutta:+Viinin+nauttimista+eivät+ohjaa+mitkään+ehdottomat+säännöt,+mutta+älä+koskaan+juo+niin+paljon,+että+tulet+juovuksiin.
Rooman+valtakunnan+tuhon+jälkeen+viinikulttuuria+vaalivat+ja+kehittivät+sydänkeskiajalla+kirkonmiehet.+Luostariveljet+näkivät+paljon+vaivaa+rakkaiden+viinitarhojensa+tähden.+Nytkin+katolisen+Valamon+luostarissa+Heinävedellä+tekevät+viinejä,+ja+hyviä+tekevät.+Olen+sieltä+ostanut,+ovat+paremmat+kuin+Alkon.
Viini+mainitaan+monessa+raamatunkertomuksessa,+tekihän+myös+Jeesus+vedestä+viintä+niin+,+että+se+riitti+kaikille.
Minulla+ei+ole+nyt+viintä,+kun+en+ole+viinakauppaan+viitsinyt+lähteä.+Olutta+vain+juon,+8-pack+viikossa,+yleensä+vain+viikonloppuisin.+Kaljamaha+ei+vielä+ole+kehittynyt,+pikemminkin+päin+vastoin,+mutta+minulla+on+turvotusta+alaraajoissa,+ja+alkoholi+on+tehokas+nesteenpoistolääke.+Sanotaan,+että+kun+juo+pullon+kaljaa+niin+pissaa+kaksi,+ja+se+pitää+täysin+paikkansa.
Skål+på+den+saken!
11.10.2020 11:50
Arvasin,+että+tällainen+palaute+tulee,+mutta+senkin+uhalla+kirjoitin,+enkä+omia+taitojani++kehunut,+vaan+päin+vastoin+vähäksyin+ne.
Mutta+teit+sinäkin+kongruenssivirheen+vastauksessasi.+"+Pikkulapset+puhuu".++Lapset+osaavat+puhua,+mutta+eivät+kirjoittaa.+Kaikissa+kouluissa+on+myös+äidinkielenopetusta.
10.10.2020 19:38
Nyt+kirjautuminen+onnistui,+minä+tai+ohjelma+sähläsi.
Sanoinhan+nimenomaan,+etten+osaa+ko.+kieltä+täydellisesti,+korkeintaan+tyydyttävästi.+Mutta+yritän+parantaa+taitojani+lukemalla+ja+kirjoittamalla.
Luen+mm.+Pirkko+Leinon+kirjaa+Hyvää+suomea.+Se+on+varsin+täydellinen+teos.
Ja+onhan+suomi+ollut+minulla+koti-+j+a+työkielenä++kymmeniä+vuosia.
Mutta+englannin+kielessä+riittää+usein,+että+tulen+ymmärretyksi.
10.10.2020 18:33
Käsitykseni+mukaan+kyllä+saa.+Kyllä+Jumala+siunaa+myös+homoja.+vaikka+ei+Hänen+Sanojensa+vastaisia+tekoja.
09.10.2020 18:20
Tulee+Kiinasta+laatutavaraa+nytkin.+Mutta+kiinalainen+tekee+mitä+tilataan.+Kun+tilataan+halpaa,+niin+tekevät+halpaa.+Jos+halutaan+halpoja+Volvoja+ei+Volvo+enää+premium+olekaan.+Kiinalainen+osaa,+heillä+on+rahaa+ja+heitä+on+paljon.
06.10.2020 19:52
Ennen+tehtiin+niitä+peittoja+lampaiden+nahoista,+villakarvoineen.+Ei+niinkään+painon+takia,+mutta+eivät+ne+tuvat+enää+aamuyöllä+niin+lämpimiä+olleet,+varsinkaan+maaseudulla.+Mutta+hyvä+niiden+alla+oli+nukkua.
Reessä+oli+peitto+mukana+kun+talvipakkasella+hevosella+kuljettiin.+Kevyempi+peitto+laitettiin+hevosen+selkään+ja+heinää+sen+eteen.+Näin+hevonen+tarkeni+hyvin,+vaikka+reissut+joskus+venähtivät.
02.10.2020 19:55
Pizza-auto+tuo+sapuskaa+läpi+yön.+Pitäisi+saada+myös+viina-auto,+joka+tuo+viinaa+kotiovelle+24/7.
02.10.2020 16:44
Jeesus+on+Jumalan+poika,+mutta+ei+ehkä+ole+yhtä+ankaraa+kuin+hänen+isänsä.
Muistan+nuoruudestani+:+Knäpp+dina+händer,+knäpp+dina+händer,+knäpp+dina+händer+till+Jeesus+i+bön,+och+när+du+knäpper+ihop+dina++händer,+svarar+han+dig+och+ger+bedjaren+lön.
Rukoilin+Jumalalle.että+saisimme+pientilallemme+pienen+traktorin.+Isäni+ei+suostunut+siihen,+eikä+Jumala+auttanut.+Se+ei+ollut+Hänen+tahtonsa+mukaista.+Tapahtukoon+tahtosi+jne.
Ehkä+Jeesukselta+olisi+kannattanut+pyytää.
02.10.2020 15:54
Orion+on+varmasti+hyvä+sijoituskohde,+minäkin+ostin+tänään+niitä+osakkeita+50+kappaletta.+Kurssi+on+tänään+34,46+e.
Liity+Osakesäästäjien+liittoon+jos+et+vielä+ole+jäsen+(osakeliitto.fi/jasenyys).+Jäsenmaksu+on+kohtuullinen,+tänä+vuonna+35+euroa.+Saat+lehden,+Viisas+Raha,+8+kertaa+vuodessa+ja+lisäksi+sähköpostiviestejä,+joissa+myös+on+arvokasta+tietoa.
Onnea+osakekauppoihin!
02.10.2020 12:59
Niin+oli+ennen,+mutta+liikenneneuvos+Raimo+Stenvall+sai++muutoksen+aikaan+.Stenvall+ajaa+vielä,+mutta+on+hyväkuntoinen+mies,+urheilee+ja++hiihtää+talvisin.
Minä+luovuin+vapaaehtoisesti+rekkakortista+kun+en+enää+sitä+tarvinnut.
27.09.2020 18:00
Kävisi+minullekin,+ja+siitä+olen+puhunut+myös+toisella+palstalla+Näille+palstoille+(suomi+24)+kirjoitan+nimimerkillä+mutta+aina+sinisellä.+Henkilöllisyyteni+lienee+kuitenkin+ylläpidon+tiedossa+Suurin+osa+kirjoittajista+näyttää+olevan+anonyymejä,+miksi?+
Kun+kirjoitan+johonkin+lehteen++teen+sen+aina+omalla+nimelläni.
Pitää+vastata+sanoistaan.
25.09.2020 19:41
Sluta+röka+börja+supa+sanottiin+joskus+ennen.+Mikä+on+terveellisempää+en+tiedä,+mutta+tupakoinnista+ei+krapula+tule.+Sanotaan+myös,+että+tupakka+on+hitaasti+tappava+myrkky,+mutta+eihän+sillä+(kuolema)+niin+kiirettä+olekaan.
Olen+piippua+polttanut+60+vuotta+ja+kuolen+kohta+muutenkin,+kun+olen+jo+miinus+80.
Lopetta+olisi+pitänyt+jo+vuosikymmeniä+sitten,+enää+tuskin+lisää+elinvuosia+siitä+saa.
Tunsin+muutaman+jotka+lopettivat+ja+pian+sen+jälkeen+kuolivat,+ehkä+vieroitusoireisiin.
25.09.2020 17:25
Navigare+necsse+est,+vivere+non+est+necesse.
Olen+minäkin+paljon+veneillyt,+mutta+jo+vuosia+sitten+se+loppui+jalkavamojeni+takia+(reuma).+Nyt+osaltani+vain+vivere+est+necesse,+jos+sekään.
Olen+suorittanut+kaikki+Suomen+navigaatioliiton+tutkinnot+(avomerilaivuri),+ja+olen+ollut+aktiivinen+paikallisessa+venekerhossa.+Kerho+kiittää+minua+arvokkaasta+työstä++jonka+olen+tehnyt+kerhon+ja+veneilyn+hyväksi.
Olen+kulkenut+Päijänteen+vesistöllä+joka+suuntaan+niin+pitkälle+kuin+pääsee+ja+merellä+pitkiäkin+matkoja,+myös+huonolla+kelillä.
Nyt+vene+seilaa+jossakin+Venäjällä.+Kun+laitoin+sen+myyntiin+tuli+venäläinen+heti+ostamaan.
25.09.2020 14:45
Olen+ollut+masentunut+minäkin+joskus+takavuosina.++Oli+pressavaalit+ja+Ahtisaari+oli+ehdokkaana.+Seurasian+vaalihaastatteluja,++ja+Ahtisaarelta+kysyttiin+miten+hän+masentuu.
"En+yleensä+masennu,+sillä+masentuminen+vie+liian+paljon+myönteistä+energiaa"+oli+vastaus.+Äänestin+Ahtisaarta,+ja+masentuminen+loppui+myös+minun++osaltani.
24.09.2020 16:33
Ei+ole+merkitystä+kirjoittaako+sinisellä+tai+mustalla+nimimerkillä,+koska+ei+kukaan+kirjoita+palstalle+omalla+nimellään.+Minä+kirjoitan+aina+sinisellä,+mutta+tosin+vaihdoin+nimimerkin+jokin+aikaa+sitten.+Kun+kirjoitan+johonkin+lehteen,+teen+sen+aina+omalla+nimelläni.
Pitää+vastata+sanoistaan.
22.09.2020 17:53
Lyrica+lieventää+henkistä+ahdistusta,+mutta+on+reseptilääke.+Melatonin+on+reseptivapaa,+mutta+on+lähinnä+unilääke.+Lääkäriin+kannatta+sinun+mennä,+niin+saat+oikeat+pillerit.
Itseäni+ahdistaa+fyysisesti,+usein+aamuyöllä+(hengenahdistus).+Käytän+öisin+happiviiksiä+ja+-rikastinta.+Päivällä+ei+mikään+minua+ahdistaa.
22.09.2020 16:28
On+ev.lut.+kirkkomme+tehnyt+Raamatun+vastaisesti,+kun+sallii+homopareille+kirkollista+vihkimistä.+Vaikka+se+ei+sakramenttia+olekaan+luterilaisessa+kirkossa,+voi+käydä+niin+kuin+katolinen+piispa+Teemu+Sippo+sanoi+ylen+haastattelussa,+luterilainen+kirkko+ajetaan+nurkkaan.+Katolinen,+ortodoksinen+ja+anglikaaninen+eivät+tule+sitä+hyväksymään+ja+ekumeeniset+suhteet+ovat+vaarassa.+Eroaisin+minäkin,+mutta+haluan+kuulua+siihen+muista+syistä.+Ehkä+niin+myös+Päivi+Räsänen,+mutta+Sari+Essayah+on+helluntailainen.
Olen+lukenut+Raamatun+kannesta+kanteen+ja+aloittanut+toisen++kerran,+kun+lukiessani+ajatukseni+usein+ovat+pyörineet+muualla.
Vaikka+ns.+riviuskovainen+olen,+pidän+Vanhan+Testamentin+satukirjana.+Eihän+Herra+Sebaot+ollut+oikea+jumala,+vaan+ainoastaan+israelilaisten.+Hänen+avulla+muu+kansa+surmattiin.
"Surmasivat+kaksitoistatuhatta+sotakuntoista+miestä,+kaikki+naiset+ja+lapset,+ryöstivät+heidän+omaisuutta+ja+lopulta+polttivat+tulella+koko+kaupungin".
Sanoi+myös+eräs+uskovainen+ettei+Vanhaa+Testamenttia+kannata+lukea.+Varsinkin+Mooses+oli+varsinainen+sadunkertoja.
21.09.2020 16:59
7 / 7