Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ukulele2
profiilit
ukulele2
ukulele2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
56
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tulet varmaan sen näkemään jos seuraat politiikkaa.Miksi porvarit ampuisivat itseään jalkaan kun tarvitsevat työvoimaa,eis se euro kilahda heidänkään pussiin jos palkkaa ei makseta.
28.04.2023 00:02
Samaa mieltä muuten,mutta on tärkeää kuitenki jonkulainen minimipalkkataso säilyttää.Äänestin persua vaaleissa ja hän tuli jopa valituksi,nyt mielenkiinnolla seuraamaan politiikkaa miten Suomea saadaan nostettua tästä velkakierteestä.
27.04.2023 15:43
Se on tosiaan ihmeellistä.Natsi siellä natsi täällä.Se on sitä kun loppuu järjellinen sanominen mutta tuntuu että jotain nasevaa pitäisi vaan sanoa.Kannattaa opetella edes jotain nykyaikasempaa sanavarastoa,nuo natsijutut käsiteltiin jo -40 luvulla.
26.04.2023 16:08
Samaa mieltä..Miksi estää kouluttautunutta työvoimaa tulemasta,ei persutkaan sitä halua.Tervetuloa kaikki väriin katsomatta joilla on sellainen koulutus mistä meilla on pulaa osaajista.Mutta ne,jotka kieli pitkällä odottavat vaan kelan elättävänsä heidät,kuolaavat lasten perään,jengiytyvät ja uhittelevat ja pelottelevat kansalaisia,niitä me ei tarvi.
26.04.2023 16:03
Helppo ratkaisu jos työpaikan saa pitää ilman korua.Siinähän saa itse päättää kumpi on tärkeämpi.Työajan ulkopuolella on sitä omaa aikaa, mihin työnantaja ei voi puuttua.On ammatteja missä omalla ulkoisella olemuksella edustetaan työnantajan yritystä,esim asiakaspalvelu eri muodoissaan.
26.04.2023 11:30
Minä jäin työelämästä pois kun sairastuin 58 vuotiaana.Tk-eläkkeelle pääsin 60v.No aika kului alkuun pitkälti tutkimuksissa ja vastaanotoilla hypätessä,eikä se ole vieläkään kokonaan loppunut.Kyllä tähän tottuu ajanmittaan,mutta pitäähän sitä poistua aina sillon tällön kotitontiltaki.Minä koin suurta nautintoa siitä,kun ajelin vanhalla mopolla metsäautoteitä ja tutustuin laajaan tieverkkoon joka kierteli milloin soiden ja erämaalampien kautta.Se oli mielenterveydelle tosi leppoisaa aikaa kun pysähdyin välillä syömään marjoja ja kuuntelin metsän ääniä.Harrastan radioamatööritoimintaa ja laitteiden rakentelua,se on taas enempi talvipuolen aktiviteettiä kun ei sivuteille pääse ajalemaan.Mutta tämä minun elämäntapa jättää kyllä tyhjiön sosiaaliseen elämään,sitä pitäisi kyllä kehittää vielä.
14.03.2023 09:44
Kohta päästään taas uurnille.Minulle ei myöskään käy nykyisestä hallituskokoonpanosta mikään puolue.Ei vihreät eikä mikään punaiseen viittaava.PS,KOK,kristilliset ym oikealle menevät joutuvat nyt ottamaan vetovastuun kun talous on laitettava kuntoon.Kiva olis vaan olla saamapuolella ja kuittailla kaikenlaisia etuuksia,mutta se ei enää onnistu,rahat on hassattu.Muutoinki se holtiton velkarahan syytäminen ulkomaille pitää loppua,meillä on itelläki sille käyttöä.
10.03.2023 17:39
Kymmeniä vuosia on syydetty rahaa kehitysapuun,mm Afrikkaan.Mitä on saatu aikaan,ei juurikaan mitään.Naiset on siellä jotain ompelimoja perustaneet,miehet on saamattomia.Ymmärrän jos tilapäisesti autetaan,mutta silloinkin pitää näkyä selvät tulokset avusta,mutta ei siihen jatkuvaan apuun joka perustuu bruttokansantuotteeseen,siis rahaan joka ei jää käteen.Pitäisi puhua ennemminkin nettokansantuotteesta,eli voitosta.Rahan pois antaminen Suomen omasta hyvinvoinnista velaksi, ei ole perusteltua.
10.03.2023 09:06
tk-eläkeläisen kuukausipalkka on rajoitettu,jos tienaat yli niin saattaa eläke jäädä tauolle tai se perutaan.
20.11.2022 22:24
2019 pääsin tk-eläkkeelle kun tuli 60v täyteen,toki en terveenä eläköitynyt.Väsymys on niitä oireita ja käsillä tekeminen on raskasta,vähän kerrallaan on edettävä joka asiassa.Mutta olen tyytyväinen eläkkeeseeni ja päivät kuluvat nopeasti harrastusten ja omakotitalon töiden merkeissä.Jos tylsää tulee,lähden autoilemaan kirpputoreille ja käyn kahvilla jossain.Näillä eväillä taaperran päivä kerrallaan.
20.11.2022 19:59
TK-eläkkeelle pääse jo helpommin kun täyttää 60v,näin mulle kävi.
20.11.2022 19:47
Joo niinpä se on..Tuo putki tarkoittaa vaan sitä,että anssi päivärahat juoksee eläkkeeseen asti jos mitään työtä ei ole tarjolla,eikä joudu kelan päivärahoille.Mutta käsittääkseni tuon edun voi myös menettää, jos toistuvasti kieltäytyy tarjottavista työtehtävistä.Itse olisin päässyt putkeen 2019,mutta eläkeyhtiö armahti ja myönsi tk-eläkkeen samana vuonna .
20.11.2022 19:43
Vaikuttaa suuresti hakijan ikä.Jos on täyttänyt 60v,niin hyvin todennäköistä että työkyvyttömyyseläke myönnetään,eikä määräaikaisia jaksoja tule.Näin kävi minulle aioinaan.
21.09.2022 11:19
Ei+ne+perään+soittele+eikä+kyttäile+tk-eläkkeelle+jääneitä.Oon+saanu+olla+ihan+rauhassa+jo+useamman+vuoden,reipas+vuosi+vielä+niin+pääsen+oikealle+eläkkeelle.
18.05.2022 23:00
Tämän+tien+kävin+itsekki+läpi.En+niinkään+pitkäaikaistyöttömänä,mutta+loppuun+käytettyjen+saikkujen+jälkeen+anssille+ja+siitä+tk-eläkkeelle.
18.05.2022 22:29
Kirjauduin+nyt+vastaamaan+omalla+tunnuksella+kun+epäillään+saduksi...2015+alkoi+nämä+mun+oireet,eli+minulla+todettiin+ensin+epäilys+autoimmuunisairaudesta+ja+2018+tuli+siihen+varmistus,sitä+ennen+tehtiin+vaikka+minkälaisia+kuvauksia.Pidin+työnantajan+piikkiin+sairauslomia+ja+sen+jälkeen+vielä+osasairauspäivärahalla+puoltapäivää+töissä.Mutta+kun+en+jaksanut+sitäkään+niin+sitten+minulle+määrättiin+parin+kuukauden+pätkissä+sairauslomaa+niin+kauan+että+tuli+se+kelan+maksimi+300pv+täyteen.Potkut+töistä+ja+te-toimiston+asiakkaaksi+osatyökykyisenä+työnhakijana.Samaan+aikaan+ketjutin+tk-hakemuksia,eikä+niitä+montaa+tarvinnut+laittaakkaan+kun+täytin+60v+ja+hakemus+hyväksyttiin..Jos+annoin+ymmärtää+että+sain+eläkkeen+vaan+kättä+ojentamalla,niin+ei+se+todellakaan+niin+helposti+mennyt,monet+huolet+oli+siinä+välissä+pärjäämisessä+ym.
02.01.2022 16:10
Olet+100%+oikeassa.Se+on+niin+ihanaa+kun+saa+kulkea+miten+haluaa,+eikä+kukaan+tarkista+kenenkään+maahantuloaikeita.Rangaistukset+on+aina+asteikkojen+alapäästä+ja+nämähän+tietää+sen.
18.12.2021 16:04
Eli+ihan+kaikkiko?..Niin+minä+tuosta+sanamuodosta+ymmärtäisin+ja+vielä+"terveempiä+kuin+koskaan"!
19.08.2021 10:23
Samoilla+jäljillä+ollaan,paitsi+en+ole+ollut+lomitushommissa,mutta+60v+tk-eläköitynyt+2019+kesällä.Vaikeudet+terveyden+kanssa+alkoi+jo+2015+kun+alkoi+puhti+loppumaan,sairaus+oli+harvinaisiin+lukeutuva+autoimmuunitauti++ja+sen+takia+kesti+tuhottoman+pitkään+sen+selvittäminen.Kaveriksi+tälle+taudille+tuli+vielä+hypogammaglobulinemia+ja+käyn+infuusiossa+joka+kuukausi+tk:ssa..Lääkäri+laittoi+useamman+kuukauden+erissä+kaikki+sairauslomat+mitä+kela+maksaa,kerran+kela+oli+vailla+kardiologin+lausuntoa+jonka+hän+kirjoitti+minua+sen+kummemmin+enää+tutkimatta.Sitten+potkut+töistä+ja+kevät+meni+ansiosidonnaisella+ja+siitä+eläkkeelle.
Tilanteeni+ei+ole+kadehdittava,mutta+näillä+nyt+mennään.
18.08.2021 10:58
Etkö+ole+huomannut+että+Kiinassahan+ne+kaikki+massatuotteet+valmistetaan+nykyään!
17.08.2021 08:39
1 / 3