Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

279

1. Tsot tsot, mitä raamatussa todetaan omahyväisyydestä ja itsekkyydestä?

Omistan raamatun, Veda-teoksia, Mayojen pyhän kirjan, Gilgameksen, mormonien kirjan, koraanin, skientologian perusteoksen (Hubbard), jne., näitä voi selailla, jos haluaa vertailla erilaisia uskonnollisia näkemyksiä.

Olen muutoin samaa mieltä tieteestä kirjoittavan kanssa!
  2. Kysyn näin ammatillisesti, että mikä muu tarkoitus sinulla on näillä turhakeavauksilla, kuin saada aikaan itsellesi tunne, että sinun painotan sinun, avauksistasi keskustellaan?

Tilannetta arvioiden, ei mikään muu - olen ilmeisemmin oikeassa?

Johtopäätökseni perustuu siihen, että esimerkiksi väitteesi lituskasta maasta on kaikkinensa täydellisen väärä. Hiukkasen matematiikkaa/fysiikkaa osaava pystyy kumoamaan lituskamaateorian (hömpötyksen). Olettaisin sinun käyneen ainakin muutaman luokan koulua, jolloin tämäkään ei liene mahdottomuus.

Oletetaan, että todellakin uskot lituskaan maahan, niin haluaisin, jälleen kerran, uudet fysiikan kaavat, joilla nykyiset korvataan, niitä ei vain ole näkynyt sinulta eikä keltään muultakaan lituskauskovaiselta (jos olet lituskauskovainen). Tekstejä vertaillessani olettaisin Suomessa olevan muutama kymmenen lituskalaista, siinäkin voi olla 500 prosenttia liikaa.

Et ole muutoin vastannut tarjoukseeni lähteä Yhdysvaltoihin katselemaan avaruutta sekä maapalloa ja samalla todentamaan satelliittien toimintaa. Tallinnan visiitti sopii myös, jolloin voimme katsella maalle kuinka laiva etääntyy satamasta ja havaita mikä näkyy viimeiseksi - kokemuspohjaisesti Kivenlahden linkkimasto, ei hotelli Torni tahi kauppatori! Joten lähdetään todentamaan miten "maapallo toimii". Voimme myös todentaa GPS:n toiminnan jne., ei ole pakko lähteä Yhdysvaltoihin ellet halua - tosin tiirailu jää vähemmälle.

M.O.T. Hyväksytyt ja todennetut tieteelliset teoriat pitää pystyä kumoamaan vastaavilla argumenteilla ja tarvittavilla kaavoilla, näin minulle ja muille on opinahjoissa opetettu.

Lukitsen maa on pallo.
  3. Vastaan tässä kaikkiin kommentteihisi.

Miten ihmeessä soturiyhteiskunnat liittyvät psykiatriaan?

Et ymmärtänyt kontekstia laisinkaan - maailmasi pyörii vain ja ainoastaan siinä, että kaikkialla on mielenterveysongelmaisia upseereita! Näinhän asia on, eikö vain? Sille en voi mitään, eikä kukaan muukaan, jos ajattelet kaikkien sotilaiden olevan mielenterveysongelmaisia.

Pakkomielteisiin auttaa tyypillisesti psykoterapia, ellei kyse ole itsetuhoisuuteen viittaavia oireita (tämäkin asia löytyy alan teoksista).

Olen täällä monasti todenut, etten tee diagnooseja, enkä määrää lääkkeitä! Kaikki kirjoitukseni mielenterveydestä pohjautuvat tutkittuun tietoon, en sävellä ja kirjoita omiani, jokaisen aiheesen liittyvän kommenttini asiat voi tarkistaa Duodecimin sivuilta sekä alan kirjallisuudesta.

Hmm, en ole havainnut Suomea hallittavan brutaalilla fasismilla!

Olen tavannut auktoriteettiongelmaisia, heidän kanssaan on käytännössä mahdotonta tehdä mitään - kaikki on aina viranomaisten tai meidän sekä toisten ammattilaisten syytä. Heillä on lisäksi usein narsismia ja epävakautta. Huomioitavaa, että nämä kaikki saattavat juontua lapsuuden ja nuoruuden kokemuksista. Salaliitot ovat heidän elmämäneliksiirinsä - huomattavan usein.

Psykoanalyysi voi auttaa yllä kuvattuun ongelmaan, mutta suurella todennäköisyydellä henkilö ei siihen suostu tai väittää sinäkin vääristeltävän asioita.
    ---
    Mikäli tarkoitat teenkö ammatissani aina kuten käsketään, en, sillä on olemassa termi sormien läpi katsomisesta, jolloin tilanne ratkaistaan sillä hetkellä olevan tuntemuksen ja tiedon pohjalta!

Työskentelen todella kentällä, en toimistossa, joten ratkaisuja tehdään nopeasti (sekunnissa), kun sattuu paha tilanne, ei siinä mietitä kuka käskee ja mitä. Oleellisinta on auttaa ihmistä ja saada hänelle tarvittava apu ja selättää vaaratilanteet.

P.S. Auttaminen ei onnistu, ellei ihminen sitä itse halua. Kyseessä on mielenterveydellisissä sairauksissa sairauden tunnottomuus - esiintyy usein skitsofreniassa (30 %) ja muissakin sairauksissa. Syynä on yleensä mielen muodostama defenssi (puolustus), joka suojaa henkilön psyykettä, joskin negatiivisella tavalla.
  4. Mitään kaavoja ei saada, koska niitä ei ole.

Olettaisin avaajan olevan hän, joka ilmentää itseään useissa avauksissa ja kommenteissa littumaalla yms. hassutuksilla, näin äkkiä tekstejä analysoimalla olen tullut tähän tulokseen.

Olen monasti pyytänyt littumaahan uskovia matkaseuraksi, viimeksi Tallinnaan, jolloin voisimme katsella mitä näkyy viimeiseksi, kun laiva etääntyy Helsingistä - ei tullut matkaseuraa:).

Katson littumaatekstit kansanhuviksi ja vaarattomiksi, joten näissä pidän rennon otteen, en ota näitä millään muotoa vakaviksi avauksiksi.

Eipä näitä jaksa kohta kommentoida, kun mitään todisteita ei ole lituskasta, eivätkä lituskalaiset lähde mukaan todentamaan lituskattomuutta eli todistamaan maan ja muut planeetat palloksi.