Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

371

1. "Uskotko" todella omiin väitteisiisi - tuntuuvat uskomattomilta?

Henkilökohtaisesti en tunne työkaveri, kaveri- ja ystäväpiirissäni yhden yhtäkään litteään maahan tai taivaankanteen "uskojaan", olivat he ns. uskovaisia tai eivät.

En tässä kummemmin toistele, mutta jokaisen teesini voi kuka hyvänsä todentaa itse, ilman minkäänlaisia ongelmia. Vaikeutena on se, että tieteen, tutkimuksen ja yhteiskunnan vastainen" salaliittouskonto" estää omien vääristymien myöntämisen, vaikka ne todennettaisiin kädestä pitäen. Syynä on usein defenssi eli psyykeen puolustusreaktio, joka pyrkii suojelmaan ihmistä suurilta muutoksilta, koska muutokset voivat aiheuttaa traumaattisia ja myöhemmin posttraumaattisia oireita (masennus, ahdistus, merkityksettömyyden tunne).
  2. Muutama argumentti, joihin pyydän tieteelliseti perustellun vastauksen argumenttien kumoamiseksi.

1) Kaukoputkella näkee selkeästi avaruudessa liikkuvan avaruusaseman. Paremmalla huomattavan tarkasti, toki myös satelliitteja.

2) Miten maa on aina 6000 vuotta vanha? Laskuopin mukaisesti sen pitää olla jo lähes 8000 vuotta vanha. Ensimmäiset "laskennat" ovat jo sen verran vanhoja...

3) Esimerkiksi radiomatööreillä on paljon satelliiteja, joilla saa kommunikoida kuka hyvänsä luvan omaava - kaikki saavat kuunnella. Näin ollen hanki radiovastaanotin ja suunta-antenni, jolla voit seurata satelliitin signaalia pitemmän aikaa. Kiinteällä antennilla aika on lyhyempi, koska satelliitti liikkuu (sic).

4) Kuka piirteli ja maalasi kuvia avaruudesta satoja vuosia sitten tai vaikkapa 1930 -luvulla. Kuvia on helposti saatavilla n+1 kappaletta.

5) Miksi taivaalle olisi "laitettu" valoja satoja ja satoja miljardeja, joista vain pieni osa näkyy paljain silmin?

6) Mene alueelle, jossa ei toimi mikään kännykkäverkko (löytyy Suomesta useita, olin sellaisella alueella viikon), mutta satelliittipaikannus toimii urheilukellossa. Merellä moinen on helppo toteuttaa.

Vastauksia, joissa todetaan, etten tiedä mistään mitään, ovat turhia, koska näin vastaava ei itse ymmärrä kysymyksiäni ja aihealueita.

Olenpa näistä eiemminkin laittanut ja ei ole tullut yhtäkään perusteltua vastausta/kommenttia. Tyypillistä salaiitoille, väitetään vastaan, mutta ei pystytä perustelmaan omaa vastausta millään muotoa.