Vapaa kuvaus

Kristuksessa, rehellinen ja koko sydämestä uskossa.

Kotisivu. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

Linkit: http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: Varattu

Lapset: ---

Email: [email protected]

Hakusanat: Usko, Jeesus, Kristus, Raamattu, pelastus, Pyhä Henki, Kirkko. Jumala

Aloituksia

96

Kommenttia

455

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. 1.+Babylonia.+Babylonia+oli+valtakunta+Mesopotamiassa,+nykyisen+Irakin+valtion+eteläosassa.+Valtakunnan+pääkaupunki+oli+Babylon[1].+Babylonian+kulttuurin+vaikutus+levisi+laajalle+muun+muassa+aktiivisen+kaupan+ansiosta,+Nebukadressar+II+(Nebukadnessar+II)+teki+Babyloniasta+suurvallan+valloittaen+muun+muassa+Israelinkin.+Babylonia+tuhoutui+persialaisten+hyökkäykseen+539+eaa.+2.+Persia.+Persia+on+Lähi-idän+alueella+sijainnut+historiallinen+valtio,+jonka+nimi+on+nykyään+Iran.+Persialaiset+löivät+heitä+hallinneet+assyrialaiset+vuonna+612+eaa.+Akemenidien+suku+hallitsi+Persiaa+vuoteen+330+eaa.,+jolloin+Aleksanteri+Suuri+kukisti+kuningas+Dareios+III:n+ja+poltti+silloisen+pääkaupungin+Persepoliin.+Persia+kävi+monia+sotia+Roomaa+ja+Bysanttia+vastaan.+Vuonna+628+Persia+oli+romahtanut+pitkän+Bysanttia+vastaan+käydyn+sodan+jälkeen,+ja+arabit+pystyivät+valloittamaan+sen+vuonna+639.+3.+Kreikka.+Kreikka+on+Euroopan+varhaisimman+korkeakulttuurin+minolaisen+kulttuurin+syntymäpaikka.+Antiikin+Kreikka+oli+koko+länsimaisen+sivistyksen+kehto,+ja+länsimaisen+demokratian,+filosofian,+tieteen+ja+taiteen+syntymäpaikka.+Myöhemmin+Kreikasta+tuli+osa+Makedonian+valtakuntaa.+Sittemmin+se+oli+keskeinen+osa+Rooman+valtakuntaa+ja+sen+perillistä+Bysantin+valtakuntaa.+4.+Rooma.+Tasavallasta+kasvoi+imperiumi+Roomasta+tuli+tasavalta+vuoden+475+eaa.+tienoilla,+ja+se+valloitti+Apenniinien+niemimaan.+Ensimmäisen+keisarin,+Augustuksen,+valtaannousu+vuonna+31+eaa.+oli+Rooman+suuruuden+ajan+lähtölaukaus.+Seuraavina+vuosituhansina+roomalaislegioonat+valloittivat+alueita+pohjoisessa+aina+Britanniaan+ja+etelässä+Mauretaniaan+saakka.+Rooman+kaupungista+kehittyi+valtavan+imperiumin+keskus.+Rooman+valtakunta+mureni.+Valtakiistat+johtivat+Rooman+valtakunnan+jakaantumiseen+läntiseen+ja+itäiseen+osaan+vuonna+395+jaa.+Germaanipäällikkö+Odovakar+suisti+Länsi-Rooman+viimeisen+keisarin+valtaistuimelta+vuonna+476+jaa.,+ja+alkuperäinen+Rooman+valtakunta+lakkasi+siten+olemasta.+Itä-Rooma+säilyi+Bysantin+valtakuntana+vuoteen+1453.+Iankaikkinen+valtakunta+nousi+rooman+aikana+ja+se+oli+Jeesuksen+Kristuksen+hallitsema+valtakunta,+joka+tulee+kukistamaan+kaikki+muut+valtakunnat,+Dan+2:34+Sinun+sitä+katsellessasi+irtautui+kivilohkare+-+ei+ihmiskäden+voimasta+-+ja+iski+kuvapatsasta+jalkoihin,+jotka+olivat+rautaa+ja+savea,+ja+murskasi+ne.++2:35+Silloin+musertuivat+yhdellä+haavaa+rauta,+savi,+vaski,+hopea+ja+kulta,+ja+niiden+kävi+kuin+akanain+kesäisillä+puimatantereilla:+tuuli+vei+ne,+eikä+niistä+löydetty+jälkeäkään.+Mutta+kivestä,+joka+oli+kuvapatsaan+murskannut,+tuli+suuri+vuori,+ja+se+täytti+koko+maan.+++Eli+Jeesus+on+kivi+ja+Hän+tulee+tuhoamaan+kaikki+vallat+ja+alkaa+tuhatvuotinen+valtakunta+ja+täyttää+koko+maan.+Nebukadnessar+teki+patsaan+näistä+valtakunnista+ja+joka+ei+sitä+kumartanut+se+joutui+tapettavaksi+ja+se+ennustetaan+toistuvan+uudessa+testamentissakin.+Jeesus+itse+sanoi+että+jos+teilla+olisi+uskoa+sinapinsiemenen+verran+niin+te+voisitte+sanoa+tälle+vuorelle+heittäydy+mereen+ja+se+tapahtuisi.+Meri+kuvaa+kansoja+ja+nyt+pitää+rukoilla+Jeesusta+tulemaan+ja+Hän+kukistaa+kaikki+vallat+ja+Hänen+valtakuntansa+on+ainkaikkinen+ja+siihen+pitäsi+pyrkiä+ja+siihen+voi+vain+liittyä+uudestisyntymän+kautta+ja+se+tapahtuu+Jeesuksen+kautta,+kun+Hän+tulee+ihmisen+sydämmeen+niin+silloin+tästä+tulee+Jumalan+lapsi+ja+hän+pääsee+taivaaseen+kuolemn+jälkeen.
  2. Raamattu+sanoo+suoraan,+että+joka+uskoo+ja+kastetaan,+se+pelastuu+ja+joka+ei+usko+joutuu+kadotukseen.Tässä+linkissä+todistus+Jumalan+puuttumisena+ihmisten+elämään,+kun+Hän+pelastaa+lapsen+kaivosta+konkreettisesti+nostamalla+tämän+sieltä+ylös+ja+moni+on+tullut+Jumalan+lapseksi+pyytämllä+Jeesus+sydämmeen+ja+sillon+nämä+ihmiset+ovat+uudestisyntyneet.+https://www.youtube.com/watch?v=YGl8FWmiz_4
  3. Usko+pelastaa+kadotukselta+ja+joka+uskoo+Jeesukseen+saa+iankaikkisen+elämän+taivaassa+täydellisessä+ilossa+ja+harmoniassa.Näin+Raamattu+lupaa.+Jesaja:+28:16+sentähden,+näin+sanoo+Herra,+Herra:+Katso,+minä+lasken+Siioniin+peruskiven,+koetellun+kiven,+kalliin+kulmakiven,+lujasti+perustetun;+joka+uskoo,+se+ei+pakene.Markuksen+evankeliumi:9:23+Niin+Jeesus+sanoi+hänelle:+"'Jos+voit!'+Kaikki+on+mahdollista+sille,+joka+uskoo."Johanneksen+evankeliumi:6:35+Jeesus+sanoi+heille:+"Minä+olen+elämän+leipä;+joka+tulee+minun+tyköni,+se+ei+koskaan+isoa,+ja+joka+uskoo+minuun,+se+ei+koskaan+janoa.+>>+Jakeen+lisätiedot6:47+Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+joka+uskoo,+sillä+on+iankaikkinen+elämä.11:25+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+ylösnousemus+ja+elämä;+joka+uskoo+minuun,+se+elää,+vaikka+olisi+kuollut.14:12+Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+joka+uskoo+minuun,+myös+hän+on+tekevä+niitä+tekoja,+joita+minä+teen,+ja+suurempiakin,+kuin+ne+ovat,+hän+on+tekevä;+sillä+minä+menen+Isän+tykö,Apostolien+teot:10:43+Hänestä+kaikki+profeetat+todistavat,+että+jokainen,+joka+uskoo+häneen,+saa+synnit+anteeksi+hänen+nimensä+kautta."13:39+ja+että+jokainen,+joka+uskoo,+tulee+hänessä+vanhurskaaksi,+vapaaksi+kaikesta,+mistä+te+ette+voineet+Mooseksen+lain+kautta+vanhurskaiksi+tulla.Roomalaiskirje:10:4+Sillä+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+jokaiselle,+joka+uskoo.1.Johanneksen+kirje:5:1+Jokainen,+joka+uskoo,+että+Jeesus+on+Kristus,+on+Jumalasta+syntynyt;+ja+jokainen,+joka+rakastaa+häntä,+joka+on+synnyttänyt,+rakastaa+myöskin+sitä,+joka+hänestä+on+syntynyt.5:5+Kuka+on+se,+joka+voittaa+maailman,+ellei+se,+joka+uskoo,+että+Jeesus+on+Jumalan+Poika?